Kamioni

Iveco Eurocargo

Kamion koji se gradu sviđa

Reklamni slogan novog Ivecovog Eurocarga sugeriše rolu koja mu je namenjena u polarizovanon svetu komercijalnih vozila. Savremeno tržiste traži tegljače poput Stralisa ili laka komercijalna vozila kao što je Daily. Uloga kamiona srednje kategorije se sužava. Oni svoje mesto traže u kombinaciji urbanih i regionalnih ruta


U susret strožim ekološkim propisima
Očekuje se da će do 2020. godine većina evropskih gradova, na neki način ograničiti prisustvo komercijalnih vozila sa dizel motorima. Proizvođači , među njima i IVECO, moraju mnogo toga da menjaju na planu kamiona srednje kategorije da ne bi bukvalno ostali na periferiji.

Na novom Eurocargu - IVECO uvodi dva nova Tector 5 motora. Sa 4 cilindra i varijantama od 160 i 190 ks, optimizovani su za korišćenje u gradskim uslovima. Novi turbo punjač omogućuje povećanje kompresije i obrtnog momenta ispod 1200 obrtaja u minuti. Za rezultat to ima dinamičan odziv prilikom polaska i ubrzanja što su preko potrebni kvaliteti u gradskoj vožnji. Direktna ušteda u gorivu koju donosi novi turbo punjač iznosi 8%.

Energetska efikasnost poboljšana je u vangradskiom uslovima i prilikom vožnje na dužim etapama. „EcoSwitch“ sistem produžava vreme u kome se kamion nalazi u šestoj brzini, i ograničava spuštanje stepena prenosa u četvrtu.

Kod menjača sa 12 stepena prenosa „EcoRoll“ funkcija koristi sve inerciju vozila prilikom vožnje nizbrdo.

Novi Eurocargo takođe biće ponuđen u „Super eco“ verziji šestolitarskog Tector motora, kojeg pokreće metan Twituj ovo!

Regeneracija, ne hvala
HI-SCR je IVECO-va originlana tehnologija. Reč je o jedinom sistemu za kontrolu emisije štetnih gasova koji izbegava da unosi izmene u proces sagorevanja. To je zato što se ovde koristi čisti vazduh umesto recirkulacije izduvnih gasova (EGR). Tajna je u tome da je temperatura sagorevanja viša, što do te mere smanjuje procenat čvrstih čestica da aktivni DPF filter nije potreban!

CNG kao spas
Novi Eurocargo takođe biće ponuđen u „Super eco“ verziji šestolitarskog Tector motora, kojeg pokreće metan. Zahvaljujući izmenama u sistemu paljenja, ventilima klipovima i karikama, IVECO je ostvario poboljšanja na planu efikasnosti, emisija i održavanja. Eurocargo u koga je ugrađen ovaj motor od 210 ks i 710 Nm, podleže standardu Evro 6/C što znači da je dobrodošao u najstrože gradske centre.

OM Tigroto, prete;a dana[njeg Eurocarga

Dijalog
Sve izneseno bila bi pusta samodopadljiva zelena retorika jednog proizvođača, da nije nadgradnje u obliku ljudskog faktora. Ipak, vozači su ti koji ovo „čudo od kamionske ekologije“ treba svakodnevno da nazivaju svojim radnim mestom.

Upravo zato dizajn kabine spolja i iznutra, rezultat je dijaloga konstruktora sa vozačima. Spolja su izmene male ali ključne za izbegavanje sitnih svakodnevnih iritacija. Novi je deflektor koji preusmereva bočni tok vazduha kako se prljavština ne bi zadržavala na bravi. Takođe, ergonomski je bolje rešen stepenik na prednjoj maski, kako bi se vozač lakše popeo i bez potrebe za propinjanjem na prste mogao da prebriše vetrobransko staklo.

„Enterijer je mobilna kancelarija“, da autor ove fraze imao po dinar svaki put kada je neki novinar ponovio, njejovo bogatsvo zasenilo bi bankovne račune softverskih monopolista iz Silikonske doline .

     
 

Energetska efikasnost poboljšana je u vangradskiom uslovima i prilikom vožnje na dužim etapama Twituj ovo!

Jeste, srednje sedište se po milioniti put preklapa kako bi se na njega namontira laptop. Revolucija je u sitnicama. Vozači su tražili pregradu za vizit karte, kao i da pregrade za osvežavajuća pića budu prilagođene bocama od pola litre.

Neke druge izmene su značajnije, da ne kažemo ozbiljnije. Nova visokokomforna vozačka sedišta imaju podesiv naslon za leđa, grejanje i ventilaciju. Takođe, vozači su tražili da sigurnosni pojas bude podesiv po visini kao i da izlazi iz naslona sedišta umesto sa zida vozila.

Telemetrija, taj veliki brat, kojim mnogi vozači sigurno nisu oduševljeni, takođe je unapređena kako bi menadžment transportnog preduzeća imao kompletniji uvid u sve operacije kamiona na terenu. Dvosmerna komunikacija je osnova efikasnosti upotrebe voznog parka.

Enterijer fabrike
Iveco test vozači, spremni da taksiraju novinare

Fabrika kao garancija kvaliteta
Brojke su impresivne! Fabrika u Breši u Italiji potpuno je obnovljena 2008. 2100 radnika proizvodi 140 kamiona na dan. Sistem je zatvoren. U fabrici se obavlja sve od sastavljanja šasije, izrade kabine, ugradnje pogonske grupe, finalne inspekcije kao i testiranja u simuliranim uslovima vožnje.

Specifična organizacija rada omogućuje proizvodnju više od 11.000 varijanti osnovnog proizvoda. Tokom obilaska fabrike domaćini ukazuju na potpuno otvoren odeljak fabrike na kome se nalazi jedan radni sto, tabla i LCD monitor. Kako kažu, ovde se održavaju brzi dnevni sastanci inženjera kako bi se razmenom mišljenja efikasno rešili svakodnevni izazovi u procesu proizvodnje. Primećujemo: u ovoj zoni za sastanke nema stolica, mali trik da sastanci ne traju predugo. Zapravo, ovaj komad nameštaja praktično je proteran iz cele fabrike.

Iz Breše za Vrele Gume: Miroslav Šosberger
Fotografije Vrele gume, Iveco
7124
Postavljeno: 13.10.2015

Arhiva: Kamioni

Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 13.10.2015

Iveco Eurocargo
Tekst sa video prilogom!

Reklamni slogan novog Ivecovog Eurocarga sugeriše rolu koja mu je namenjena u polarizovanon svetu komercijalnih vozila. Savremeno tržiste traži tegljače poput Stralisa ili laka komercijalna vozila kao što je Daily. Uloga kamiona srednje kategorije se sužava. Oni svoje mesto traže u kombinaciji urbanih i regionalnih ruta


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 08.07.2014

Mercedes Benz Shaping Future Transportation 2014

„Nahrani svinje i ništa ne diraj“ – glasi instrukcija vozaču kamiona Rudolfu koji je dobio putni nalog da 2025. godine preveze živu stoku na relaciji Istanbul-Frankfurt


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 25.07.2013

Mercedes-Benz Arocs
Tekst sa video prilogom!

Mercedes ide dalje i ne spava na lovorikama. Arocsom namerava da zadrži lidersku poziciju u Evropi


Mercedes-Benz Actros

21.04.2008

Renault Maxity

31.08.2007

Scania trening vozača

02.07.2007

Berkhof Axial70

30.05.2007

Iveco Stralis

16.05.2007

Neoplan Cityliner

04.05.2007

Volvo FE-FL

02.05.2007

Renault Premium Long Distance

07.04.2007

Renault Kerax

02.03.2007

DAF XF-105

01.02.2007

Mercedes-Benz Connecto i Intouro

20.12.2006

Alternativna goriva

07.12.2006

61. IAA Hannover 2006

06.11.2006

MAN TGL

02.10.2006

Mercedes-Benz Actros

11.07.2006

Volvo FH/FM

12.06.2006

Beotruck 06

06.05.2006

Goodyear - Teretni program

07.09.2005

Iveco Stralis Euro 4 i 5

22.07.2005

Iveco Trakker

22.12.2004

Iveco Stralis Active Time i Active Day

17.09.2004

MERCEDES-BENZ BlueTec V6 i V8 motori

16.08.2004

SCANIA R-serija

16.07.2004

MAN D20 Common Rail

19.06.2004

VOLVO FH16

11.05.2004

FAP (2. deo)

10.04.2004

FAP

10.03.2004

International Long Hual 9000

10.02.2004

MERCEDES-BENZ Actros

10.01.2004

UNIMOG U 400

7.10.2003

UNIMOG

1.09.2003

INTERNATIONAL 4300

30.07.2003

MICHELIN Energy

28.06.2003

IVECO Stralis

1.06.2003

FORD Transit

12.12.2002

IVECO Daily S2000

23.11.2002

MICHELIN A2 Energy

22.10.2002

IVECO EuroTrakker

1.10.2002

DAF XF95

5.09.2002

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: