Uporedni test English version

Hyundai ix35 vs KIA Sportage

Tako slični, a ipak različiti...

Ista meta, isto odstojanje

Hyundai ix35 i KIA Sportage modeli su koji dolaze iz istog koncerna, napravljeni su na istoj bazi, i dolaze iz iste fabrike u Žilini, Slovačkoj. Prvo pitanje koje smo sebi postavili jeste da li se ova dva modela razlikuju po nečemu, osim po izgledu?

Imajući u vidu da su KIA Sportage i Hyundai ix35 skoro identični modeli i da dolaze iz istog koncerna, logično je za pomisliti da na ionako prenaseljenom SUV tržištu, teško ima mesta za sve. Međutim, proizvodnja automobila u Hyundai-KIA konglomeratu, nikako ne predstavlja stvar slučajnosti, već rezultat pažljivo planirane strategije, a s obzirom da su oba modela u pogledu tehnike gotovo identična, za očekivati je da se po pitanju dizajna putevi potpuno razilaze.

Inače, "prvu olovku" KIA-e u Evropi drži Peter Schreyer, dok je za isti posao, u kompaniji Hyundai, zadužen Thomas Burkle. Ne treba posebno napominjati da oba gospodina imaju izražen nemački akcent, te da je prvi radio u firmi po imenu Audi, a drugi za BMW. Inače, rast ove dve korejske kompanije veći je od same "eksplozije" segmenta kompaktnih SUV vozila, što znači da su osnovni postulati za uspeh zadovoljeni.

Razlike u vožnji svode se na nijanse, pa tako KIA, u skladu sa svojim imenom, na putu i u krivinama deluje nesšto agilnije

Slično, al ni nalik
Izgled svakog modela prvenstveno je uslovljen dimenzijama. U slučaju ova dva automobila, razlike su minimalne. Međuosovinsko rastojanje od 2,64 metra je identično, dok je KIA duža, niža i šira. Osnova za "presvlačenje karoserije" veoma je slična, ali zajedničih elemenata na karoseriji nema.

Na prvi pogled, ova dva modela izgledaju kao da su potekla od dva različita proizvođača, sa dva različita kontinenta, a ne da dolaze iz iste fabrike! Dizajnerski pravci koje ova dva automobila slede imaju potpuno različitu publiku. KIA Sportage deluje robusnije i na neki način "oštrije", a relativno male staklene površine nagoveštavaju razliku visini. Hyundai ix35 karakerišu oble linije, a kao što smo ranije već rekli, stil ovog modela više je u kontinuitetu sa svojim prethodnikom. KIA, sa druge strane, nema nikakvih sličnosti sa drugom generacijom modela Sportage - osim imena, naravno. Neizbežne LE diode, odnosno dnevna svetla, ostavljaju dobar utisak na posmatrača i čine ga atraktivnijim i zbog uočljivosti - na neki način, bezbednijim.

Kombinacija kože i tkanine u enterijeru vrlo je zahvalna, a ponuda prostora je na vrlo solidnom nivou

Kada se svi "optički" elementi uzmu u obzir, ovde se radi o vrlo atraktivnim automobilima, sa dovoljno karakternih obeležja koji ih čine autentičnim i originalnim. U direktnom poređenju vizuelnog nastupa, stiče se utisak da će KIA Sportage, zbog oštrih linija, više prijati ukusu evropskog kupca, dok će Hyundai ix35 verovatno uživati veću popularnost u SAD.

Hobi klasa
Kada su terenske karakteristike u pitanju, teško da će ova dva modela moći da zadovolje ambicioznijeg off-road vozača. Klirens od 17 centimetara, umereni "napadni i odlazni" uglovi, uglavnom su pogodni samo za sporadične izlete i prolaske kroz nešto dublju vodu, koja kod nas zna da se nakupi i na bulevarima nakon iole jačih pljuskova. Za više od prelaska preko visokih ivičnjaka i prolazaka kroz raskopane ulice urbanih gradilišta, potrebno je posegnuti za najskupljim verzijama sa integralnim pogonom koji se isporučuju samo sa najsnažnijim agregatima. Ni tada se u ovim modelima neće naći mehnička ili električna pomagala, kao što su blokade diferencijala ili reduktor.

     
 

kultivisan motor,
potrošnja,
izgled

preglednost pozadi,
1.7 CRDi bez 4x4 pogona

KIA Sportage 1.7 CRDi

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1685
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 85/115/4000
obrtni moment [Nm/o/min] 260/1250-2750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4440x1855x1635
međuosovinski razmak [mm] 2640
masa vozila/nosivost [kg] 1490/450
zapremina prtljažnika [l] 465-1353
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/70 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 11,9
maksimalna brzina [km/h] 173
prosecna potrošnja [l/100 km] 5,3
buka pri 100 km/h [dB] 66
zaustavni put [m] 37,8
CO2 139g
Cena (sa PDV-om) € od 20.690

Upravo zbog toga, ovi automobili imaju druge kvalitete, jer se na putu ponašaju kao konvencionalni automobili, ali sa neuporedivo većom dozom rezerve po pitanju off-road karakteristika. Pored toga, automobili ove vrste nude izdašnu količinu unutrašnjeg prostora, i to su glavni aduti zbog čega je ovaj segment vozila zabeležio najveći rast prodaje na evropskom tržištu. Pored toga, velik udeo u prodaji imaju upravo 4x2 verzije (sa pogonom samo na prednje točkove), tako da je osnovna dizel jedinica istovremeno i prava mera.

Obećanje
Kako bi slika o ovim modelima bila kompletna, i na najbolji način se uklapila u ono što evropski kupci traže, korejski proizvođač je razvio novu dizel jedinicu od 1,7 litara zapremine, koja pri 4.000 obrtaja u minuti, raspolaže sa 115 konjskih snaga i 260 Nm obrtnog momenta, koji se isporučuje u rasponu od, pazite sad, od 1250 do 2750 o/min! Ovakav raspored snage za relativno mali motor od samo 1685 kubnih centimetara, postignut je zahvaljući upotrebi turbine sa varijabilnom geometrijom i poslednjom generacijom common-rail sistema ubrizgavanja goriva. Razvijanje ovakvog agregata bilo je neophodno prvenstveno zbog relativno male specifične potrošnje goriva i emisije CO2, koja u slučaju oba SUV modela, iznosi samo 5,3 litre, odnosno 139 g CO2 po pređenom kilometru.

Umereni napadni i odlazni uglovi omogućavaju lak odlazak i povratak na asfalt

Ovaj motor se isporučuje u kombinaciji sa manuelnom šestostepenom transmisijom sa relativno kratkim prenosnim odnosima, koja sasvim lepo iskorišćava snagu dizel motora. Pri tome, pored niske potrošnje goriva, ova jedinica obećava i nizak nivo buke u putničkom prostoru. Ovo je, dakle, zajednička osnova na kojoj su oba modela bazirana, a evo kako to deluje i u praksi...

Razlike na pomolu
Hyundai je, u skladu sa novom poslovnom filozofijom, proglasio da više nije “proizvođač jeftinih automobila”, a takav utisak stiče se i kada se pogleda enterijer modela ix35. S obzirom da je test automobil ove marke došao u najvišem, Diamond paketu opreme, kožna sedišta i mnoštvo dodatne opreme, samo pojačavaju ovaj utisak. Sve što se može videti i dodirnuti deluje kvalitetno, dok "srebrna" plastika tek treba da se dokaže pred ispitom vremena.

U poređenju sa Sportageom, ix35 deluje nešto prefinjenije, ne samo zbog opreme ili materijala, već i zbog organizacije prostora i dizajna komandi na instrument tabli

U poređenju sa modelom marke KIA, Hyundai deluje nešto prefinjenije, ne samo zbog opreme ili materijala, već zbog same organizacije prostora i dizajna komandi na instrument tabli. Primera radi, ix35 ima pregledniju i veću instrumentaciju, dok ona kod modela Sportage deluju diskretnije, a dimenzije najvažnijih parametara su na displeju putnog računara manji.

Takođe, dodatni centimetri u visini modela ix35, mogu se primetiti u količini prostora u enterijeru, jer deluje prostranije, a takođe se tiče utisak da se u njemu sedi uspravnije. Pored toga, na subjektivni utisak o količini prostora utiču i veće staklene površine, koje su kod KIA-e primetno manje, zbog čega će vozač i putnici imati utisak da sede "duboko" u automobilu. Pretvoreno u brojke, odnosno litre, zapremina prtljažnika u slučaju modela ix35 kreće se od 465 litara, pa do 1436 l. U slučaju Sportagea, ona se takođe kreće od 465 l (564 do linije krova), ali ide do nešto skromnije 1353 litre.

U Diamond paketu opreme dobijaju se kožna sedišta. Pozicija sedenja je veoma visoka, a ergonomija priladođena evropskim kupcima

Veličina (ni)je bitna
Nova dizel jedinica koja se ugrađuje u oba modela zaista je pravi primer odličnog odnosa uloženog i dobijenog, odnosno kulture rada, potrošnje i performansi. Motor lako startuje, bez "viška" vibracija, radi uglađeno i kultivisano, čak i kada je hladan. Ugradnja u ove SUV modele je inače i pravi ispit za njega, jer masa startuje od 1490 kilograma, što zajedno sa gorivom i vozačem, lako prebacuje masu od 1,6 tona. No, i pored toga, i Sportage i ix35 u gradskim uslovima vožnje deluju dovoljno živahno i snažno, a veliku zaslugu u tome igra pomenuti, manuelni šestostepeni menjač.

Ograničenja spomenute pogonske grupe mogu se primetiti tek na auto-putu, odnosno ako vozač ima nameru da se kreće prohibicijskim brzinama. U svakom drugom slučaju, ova jedinica zaslužuje samo komplimente, pogotovo po pitanju potrošnje goriva, koja se kod oba modela kretala između 6,5 i 8,5 litara dizela, uz identične performanse.

     
 

oprema,
motor,
potrošnja,
udobnost

preglednost pozadi

Hyundai ix35 1.7 CRDi


Motor
Tip/broj cilindara turbo-benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1685
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 85/115/4000
obrtni moment [Nm/o/min] 260/1250-2750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4410x1820x1660
međuosovinski razmak [mm] 2640
masa vozila/nosivost [kg] 1490/450
zapremina prtljažnika [l] 465-1436
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/60 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 12,4
maksimalna brzina [km/h] 173
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,3
buka pri 100 km/h [dB] 65
zaustavni put [m] 37,5
CO2 139g
Cena (sa PDV-om) € od 21.290

Razlike u vožnji svode se na nijanse, pa tako KIA, u skladu sa svojim imenom, na putu i u krivinama deluje agilnije, a Hyundai udobnije i smirenije. Slično je i sa komandama - čini se da ručica menjača kod KIA-e ima kraći i za nijansu teži hod, dok se kod modela marke Hyundai stiče utisak da "viljuška" birača klizi iznad zupčanika. Zbog toga je sam doživljaj u vožnji drugačiji, što je i bio osnovni cilj.

"Totalni full" u začetku
Osnovna cena za Hyundai ix35 počinje već od 18.990 za verziju sa dvolitarskim benzinskim motorom od 163 KS, dok dizel verzija u najnižem dostupnom (Gold) paketu opreme, počinje od 21.290 evra. KIA Sportage, takođe, počinje od 18.990, ali za novi 1,6-litarski GDI motor sa 135 KS, i to pod uslovom da se željeni automobil nalazi na lageru. U suprotnom, njegova cena počinje od 20.490 evra. Što se dizel verzije od 1,7 litara tiče, njegova osnovna cena (sa lagera) iznosi 20.690, odnosno 22.190, što znači da razlika u "redovnoj proceduri" iznosi oko 900 evra u korist modela marke Hyundai, međutim, ona realno iznosi još više (oko 1200) jer je osnovni Gold paket bogatiji za nekoliko dodataka, poput Bluetooth uređaja i tempomata sa komandama na upravljaču.

Hyundai je, dakle, nešto povoljniji ukoliko KIA nema traženi automobil na lageru. Pri tome ne treba posebno naglašavati da su oba modela veoma dobro opremljena i u osnovnim paketima, a pored svih neophodnosti, oba modela nude CD/mp3 radio sa 6 zvučnika i USB konekcijom, pa čak i "sitnice" poput "kožnog" volana i ručice menjača.

Off-road kvaliteti Hyunadija uglavnom se svode na "lakše izlete u prirodu"

Varijacije na temu
Na kraju, da li je južnokorejski proizvođač uspeo u svojoj nameri da na istoj osnovi napravi dva dobra, ali različita automobila? Na ovo pitanje, tržište već daje odgovor, s obzirom da se i jedan, i drugi, mogu videti na našim ulicama, daleko češće nego neki drugi modeli iz ove klase. Novi dizel motor se u oba slučaja pokazao kao sasvim adekvatna motorizacija za "normalnu" upotrebu, sa prihvatljivom cenom i više nego zadovoljavajućim pratećim karakteristikama.

U direktnom poređenju, Hyundai je već na papiru ostvario blagu prednost, jer svojim kupcima nudi više izbora, a pored povoljnije cene, odnosno, bogatijeg osnovnog paketa opreme, nudi širi spektar pogona, pa se odlični i napredni Dynamax integralni sistem kod KIA-e može dobiti samo u kombinaciji sa dvolitarskim motorima. Hyundai u svom cenovniku ima verziju sa novim, 1,7-litarskim dizel motorom i 4x4 pogonom, a KIA ne!

Sa druge, emocionalne strane, KIA se delu redakcije čini kao "lepši" automobil, ali uz ogradu da Hyundai deluje zrelije i kompletnije, pogotovo u enterijeru. Ko se čime bude vodio, tako će i voziti, baš kao i u životu, ali je u ovom slučaju, najvažnija stvar je da ni sa jednim nema greške, jer iako dele istu tehničku osnovu, utisci koji oni za sobom ostavljaju, potpuno su drugačiji.

Terenske sposobnosti ograničene su klirensom od 17 cm kod oba modela, kao i činjenicom da je pogon samo na prednim točkovima
tekst: Miljan Terzić
foto: Predrag Rakić
miljan.terzic@vrelegume.rs
16671
Postavljeno: 08.07.2011

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Vlada
08.7.2011 11:21
17
4

Milsim da cu svoj godinu dana stari i30 dizel zameniti sa IX 35 za godinu ili 2 najkasnije. Kia mi se vise svidja ali dosadasnje iskustvpo i razum vuku ka Hyundai-ju.

Milan 2
08.7.2011 15:15
10
16

Hyundai je bolji i lepsi u svakom pogledu: Lepsa unutrasnjost (instrument tabla), lesi spolja i na kraju Hyundai nudi bolju paletu motora, a tu pre svega mislim na dizel motor 2.0 od cak 184ks.

Gaja
08.7.2011 19:06
7
14

Hyundai ima bolji izbor pogonskih jedinica, a i deluje nekako mocnije u smislu pojave na putu.

dzigi
08.7.2011 21:41
20
2

U pitanju su samo ukusi. Meni se licno vise svidja agresivan dizajn Sportage, narocito u narandzastoj boji. Plus, sada i on moze da se kupi sa jednim od najjacih dizela u klasi, 2.0 sa 184ks (Milan ga je vec pomenuo).

Ogi
09.7.2011 12:09
9
11

Sve je stvar ukusa, ali po meni, Hyundai mi nekako, bas kao sto kazu i novinari deluje ozbiljnije, ostavlja mi bolji utisak kompaktnosti i samog kvaliteta. Posebno delim misljenje novinara da hjundai ima puno lepsi enterijer tj instrument ploca je puno lepse i elegantnije uradjena nego kod konkurenta, gde mi sve nekako deluje bezveze i neorganizovano, a i ruzno.

axel
13.7.2011 10:28
16
6

Vrlo zanimljiv tekst. Medjutim, evo par napomena iz "dalekog" Sarajeva koje, drzim da su zanimljive. Kia Sportige je kod nas jeftinija i cak bolje opremljena od Ix35. Takodje, bez obzira na kvalitet, upitna je cijena ovih dizelskih modela koja je skuplja od benzinaca za 2 hijade evra. Inace, kada je u pitanju cijena korejskih SUV-ova, ona definitivno nije povoljna. Predlazem ozbiljnim kupcima koji su zainteresovani za ove modele da odu i vide novog Tiguana koji se sada nudi sa pogonom samo na prednje tockove. Sa dizelem motorom od 140 KS samo je 2200 evra skuplji od korejskog 115 KS dizela, a sa benzinskim motorom od 122 KS, koji je potentniji od korejskih benzinskih sa 135 KS neznatno vise od 1000 evra (barem je tako u Sarajevu). Uz svo postovanje prema korejskim proizvodjacima (i sam vozim kiu ceed), mislim da su se malo pogubili. Nelogicno je da sa pogonima na prednje tockove budu skuplji za po 8 hiljada evra od isto opremljenih kompakata (ceed, i35) iz kojih vuku porijeklo

Aleksandar
15.7.2011 02:33
14
7

U pitanju su SUV modeli a oni imaju visoku cenu jer je to opsti trend, danas. Oni su u klasi Tiguana ali meni se ova korejska vozila daleko vise svidjaju od VW-a. Pre svega su mastovitiji a i lepsi na oko...

Ivica
03.8.2011 03:25
3
2

Ova rasprava se rjesava i okoncaje u pitanju kvalitete kad pogledamo da kia daje 7 godina garancije dok se iz Hyundai nisu opustili u takav potez vjerovatno je pitanje dali se boje mene je osobno ova stvar navukla da kupin Sportiga

Duka
03.8.2011 10:52
5
1

I Hyundai ima 7 godina garancije, ali bih i pored toga kupio japanski auto. Medjutim, ako korejanci nastave ovim tempom, a izgleda da jos i ubrzavaju, uskoro ce ih biti jos vise na nasim putevima, pogotovo kada se ljudi opuste i pocnu da ih kupuju i polovne iz uvoza u vecoj meri.

Gile
03.8.2011 11:42
1
2

I Hyundai daju garanciju od 7 godina. Odi na cenovnik i pogledaj sam. http://www.hyundai.co.rs/Hyundai-Auto-Beograd/1/Naslovna.shtml
Inace i ja mislim posto sam ranijih godina vozio vw da su malo preterali sa cenama.

Aleksandar
04.8.2011 23:53
3
1

Eh da mi je da kupim japansko auto, sto bi rekao Amadeus Rambo. :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: