Online plus

VW - Hronika skandala

Planirani zločin

Skandal koji potresa Volkswagen i ceo svet, započeo je kao pokušaj proboja na američko tržište


2005. godina: U Volkswagenu znaju da bi im ekonomični a performantni turbo-dizel motor pojačao konkurentnost na američkom tržištu u odnosu na vrlo uspešnu Toyotu Twituj ovo!

Malo po malo, sklapa se slagalica slučaja Volkswagen. Hronologija događaja koji su doveli do posrnuća simbola nemačke privrede dokazuje da ništa nije bilo slučajno.

Krenimo redom:

Veliki plan se rađa u Volfsburgu
Februar 2005.

Volfgang Bernard postaje direktor VW brenda i uz pomoć CEO-a Bernda Pišetšrajdera kreće u razvoj novog turbo-dizel agregata na kome će se primenti “common rail” tehnologija ubrizgavanja. Projektni cilj je tržište SAD gde grupacija VW planira da pospeši svoje relativno loše rezultate. U Volkswagenu veruju da bi im ekonomični a performantni turbo-dizel motor pojačao konkurentnost u odnosu na vrlo uspešnu Toyotu. Za ovaj pakleni plan, postoji samo jedan mali problem: Amerika ima najstrože ekološke standarde na svetu.

Maj 2005.
Projekat razvoja novog motora poveren je iskusnom inženjeru, Rudolfu Krebsu iz Audija. Uskoro postaje jasno da se postojećom tehnologijom neće ispuniti američki ekološki standardi. Rešenje vide u "Adblue" tehnologiji koja je razvijena u Daimleru. Inženjeri iz VW protive se ideji menadžemeta da se "Adblue" tehnologija koristi u novom turbo-dizel motoru. Volfgang Bernard ne obraća pažnju na proteste inženjera već i dalje insistira na ovoj operaciji.

Volfgang Bernard, postaje direktor VW brenda 2005. godine

2006. godina: Prvi prototip novog turbo-dizel motora testira se daleko od očiju javnosti negde u Južnoafričkoj Republici Twituj ovo!

Jesen 2006.
Prvi prototip testira se daleko od očiju javnosti negde u Južnoafričkoj Republici. Na testiranjima je prisutan ceo vrh grupacije. Među njima su šef Audija Martin Vinterkorn i Ferdinand Pih prvi čovek nadzornog odbora VW grupe i ujedno jedan od značajnijih akcionara. Priča se u dobro obaveštenim krugovima da visoki direktori nisu bili impresionirani viđenim.

11. Novembar 2006.
Projekat ide dalje. Tog novembarskog dana osvanula udarna vest u svim specijalizovanim medijima: Volkswagen i Daimler planiraju da na američkom tržištu u klasi malih dizel motora nastupe pod zajedničkom značkom "Bluetec".

Volkswagenu ovo nije prvi put da ima problema sa Američkom agencijom za zaštitu životne sredine (EPA). Ona je još 1973.godine naložila “Detroitskoj trojci”, Volkswagenu i Tojoti da iz motora automobila uklone tzv. "ambijantalne termostate". Naime sa ovim termostatima emisija gasova iz još nezagrejanog motora bila je mnogo niža od propisane, što je omogućilo proizvođačima da friziraju rezultate. VW je u tehničkoj dokumentaciji "zaboravio" da prijavi postojanje čak dva takva termostata. Nemački proizvođač i EPA nagodili su se vansudski. Twituj ovo!

Plan se oblikuje
7. Januar 2007.

Audi probija led. Na velika vrata lansira dizel ofanzivu na salonu Automobila u Detroitu. Tadašnji prvi čovek Volkswagena, Volfgang Bernard se nije pojavo na najznačajnijem američkom sajmu, što izneđuje novinare. Tek kasnije izlazi na videlo da nešto škripi u velikoj grupaciji. On krajem januara, bez obrazloženja napušta svoje radno mesto.

Februar 2007.
Martin Vinterkorn dolazi na mesto izvršnog direktora VW grupe. Duboko je svestan da se posao u Americi ne razvija kako treba i da bez jakog VW u Americi nema ništa od ostvarenja sna svetskog No.1. I dalje je uveren da isključivo turbo-dizel motori mogu grupaciji doneti prednost na američkom tržišti kao alternativa hibridima iz Toyote.

Maj 2007.
Martin Vinterkorn, pod firmom prestrojavanja razvoja sprovodi "seču knezova". Direktor razvoja motora Rudolf Krebs biva preko noći “ražalovan” u upućen na nedefinisan zadatak u fabrici u Salcgiteru. Na njegovo mesto dolaze Vinterkornovi ljudi od poverenja iz Audija: Volfgang Hac i Urlih Hakenberg.

20 Jul 2007.
Euro 5 i Euro 6 standardi postaju imperativ Evropske Unije. Dizel motori treba da postanu još "čistiji". Od proizvođača se očekuje da vozila ne prelaze zadate limite emisije štetnih gasova "u bilo kom režimu rada". Unija poziva nacionalne agencije da krenu u proverevanje proizvođačkih specifikacija. EU regulativa jasno navodi koji se uređaji moraju koristit na automobilima u cilju smanjenja emisije štetnih gasova. Nacionalne nezavisne laboratorije imaju jasan zadatak provere ekološke efikasnosti motora koji se nalaze u serijskoj proizvodnji.

2007. godine Martin Vinterkorn dolazi na mesto izvršnog direktora VW grupe

2007. godina: Greenpeeace i srodna joj nemačka organizacija “DUH” tvrde da je cela VW priča o čistijim automobilima samo prenaduvan reklami balon Twituj ovo!

Avgust 2007.
Turbo-dizel motor pod fabričkim kodom “EA 189” doživljava zvaničnu premijeru u novom modelu Tiguan. Budući "prevarantski softver" je na svom mestu ali se još ne koristi. Tiguan prolazi sve evropske testove i emisione kriterijume. U Americi je već druga priča.

VW planira da softver na motoru EA 189, bude aktiviran u Americi i to prilikom dijagnostike i u servisima. BOSCH, inače proizvođač softvera tada upozorava u poverljivom pismu Volkswagen da korišćenje ovog softvera na serijskim modelima nije dobra ideja.

11 Septembar 2007.
Prva bomba je pukla na salonu u Frankfurtu 2007.! Greenpeeace i srodna joj nemačka organizacija “DUH” tvrde da je cela VW priča o čistijim automobilima samo prenaduvan reklami balon. “DUH” čak tvrdi da su emisije štetnih gasova za prosečnih 45 % od više od deklaracija koje je potpisao Volkwagen. Greenpeace iznad sajma pušta balone u obliku blatnjavih svinja.

5 oktobar 2007.
Stefan Jakobi postaje šeg VW ogranka u SAD. Uzima vruć krompir u ruke. Volkwagen na tom tržištu pravi gubitke koji se mere stotinama miliona dolara godišnje. Jakobi najavljuje restrukturiranje VW u SAD i obećava uspon.

2008. godina: Turbo-dizel motor pod fabričkim kodom “EA 189” doživljava zvaničnu premijeru u novom modelu Tiguan. Budući "prevarantski softver" je na svom mestu ali se još ne koristi Twituj ovo!

Trenutak prevare
12. januar 2008.

Na salonu u Detroitu, Matijas Visman predsednik Udruženja nemačkih proizvođača automobila (VDA) najavljuje da će u SAD 2008. godina biti godina "čistog" dizela. On tvrdi da će do 2015. dizel automobili u Americi sa 3% preuzeti čak 15% tržišta. Očigledno, zlatna žila je napipana. Treba samo uvesti metod njegon profitabilnog eksploatisanja.

Avgust 2008.
Prvenac ovog plana je a šta bi drugo nego Golf ali u limuzinskoj varijanti, toliko traženoj u Americi. Model VW Jetta 2.0 TDI je zvanično predstavljen kupcima SAD. Proizvođač ističe malu potrošnju goriva, izvanredne performanse i nisku emisiju izduvnih gasova. Ugrađeni motor je EA 189. Strogi američki ekološki standardi su zadovoljeni kao rezultat je korišćenja "lažljivog" softvera.

Novembar 2008.
Jetta 2.0 TDI osvaja u Los Anđelesu nagradu "Zeleni automobil godine". Prvi put da dizel automobil u Americi osvaja tu nagradu. Motor EA 189 ugrađuje se i u Golfa za američko tržište.

Avgust 2008. godine - Model VW Jetta 2.0 TDI je zvanično predstavljen kupcima SAD

2009. godina: Na industrijskom simpozijumu u Beču VW predstavlja novi motor 1.6 TDI, baziran na EA 189 Twituj ovo!

Manupulacija se širi
8. Maj 2009

Na industrijskom simpozijumu u Beču VW predstavlja novi motor 1.6 TDI, baziran na EA 189. Najavljuju ga kao osnovu za sve buduće četvorocilindarske dizel pogonske agregate.

Iste godine Audi A3 osvaja nagradu "Zeleni automobil godine" u Americi. Ispod haube je pogađate, EA 189.

Godine 2009. VW predstavlja novi motor 1.6 TDI, baziran na EA 189

2011. godina: Nižerazredni tehničar Volkswagena zapaža prevaru i prijavljuje je Hajnc Jakobu Nojseru, šefu razvojnog odeljenja motora. Nojser, službeno beleži informaciju, ali je ne uzima za ozbiljno i sklanja je duboko u fioku Twituj ovo!

Tehničar- uzbunjivač
Zima 2011.

Nižerazredni tehničar Volkswagena otkriva prevaru i prijavljuje je Hajnc Jakobu Nojseru, šefu razvojnog odeljenja motora. Nojser, službeno beleži informaciju, ali je ne uzima za ozbiljno i sklanja je duboko u fioku. Njegova sklonost da ne "talasa" u ovom slučaju donosi mu poziciju šefa razvoja celokupne VW grupe.

Motor EA 189 pravi je šlager među kupcima zato što je ekonomičan pouzdan i izdržljiv. Taksisti i trgovački putnici kunu se u njega.

Ofanziva na Ameriku
24. maj 2011.

VW konačno otvara svoju fabriku na teritoriji SAD. Pogon u Čatanugi u Tenesiju upošljava 2.000 radnika uz proizvodni kapacitet od 230.000 vozila godišnje. Cilj je da se se automobili proizvedeni u SAD učine 20 % ekološki korektnijim od onih što stižu iz Kanade ili Evrope.

31. Decembar 2011.
VW prodaje 69.730 dizel vozila u SAD, za 18.000 više nego prethodne godine. Konkurencija GM, Daimler i BMW prodaju u tom periodu razočaravajućih 2.000 do 3.000 dizelaša godišnje. Sve je to daleko od predviđenog kursa da dizelaši u Americi do 2015. zauzmu 15% tržišta.

Pogon u Čatanugi u Tenesiju

2012. godina: Viroza EA 189 turbo-dizel agregata se širi. On dospeva u Polo, A1, A3, A4, Audi TT kao i SUV modele Q3 i Q5. Seat i Škoda takođe ga uvršćuju u svoj modelni program u sve modele sa TDI znakom Twituj ovo!

Još upozorenja
2012. – 2013.

Agencije za zaštitu životne sredine upozoravaju da su dizel automobili mnogo "prljaviji" nego što proizvođači tvrde. Proizvođači ne odgovaraju ozbiljno i argumentovano na te optužbe, osim povremenih PR demanta.

2013. godina: Nemačka ekološka organizacija “DUH” predstavlja izveštaj u kojem tvrde da se rezultati emisije štetnih gasova koje podnose proizvođači, znatno razlikuju od izmerene količine Twituj ovo!

25. April 2013.
Martin Vinterkorn objavljuje na industrijskom simpozijumu u Beču da je grupacija VW sa TDI i TSI motorima od 2000. do 2013. godine ostvarila uštedu u potrošnji goriva za 30 %. On najavljuje povećanje efikasnosti za još 15 % do 2020., tvrdeći da su Volkswagenovi turbo-dizeli čisti kao i hibridi iz Japana.

13. maj 2013.
Nemačka ekološka organizacija “DUH” predstavlja izveštaj u kojem tvrde da se rezultati emisije štetnih gasova koje podnose proizvođači, znatno razlikuju od izmerene količine štetnih gasova na ulicama i putevima Nemačke. Drugim rečima "ako se nemačkim putevima kreće dati broj vozila koja emituju određenu vrednost štetnih gasova, otkud onda ovakvo veliko i merljivo zagađenje"? “DUH” takođe kritikuje "bliske veze" između vladinih funkcionera i čelnika auto industrije. Evropska komisija razmatra još stroža ograničenja emisije štenih gasova. Nemačka Vlada u Berlinu bez mnogo dvoumljenja “torpeduje” ovu inicijatuvu u cilju zaštite nemačkih proizvođača.

2014. godina: VW opoziva 500.000 vozila u SAD zbog tehničkih problema. Po prvi put u nekoliko godina, dolazi do pada prodaje dizela na američkom tržištu Twituj ovo!

Otkriće
Početak 2014.

Ekološka organizacija ICCT sprovodi nezavisne testove emisije štetnih gasova na dva VW modela. Rezult je gotovo neverovatan! U pojedinim režimima rada agregata nivo izduvnih gasova je 35 puta veći od deklarisanog.

Maj 2014.
Američke vlasi o ovome infomišu EPA i Kalifornijski institut za čist vazduh. Ove dve državne organizacije počinju zvaničnu istragu protiv Volkswagena. Proizvođač sarađuje i sprovodi svoju unutrašnju istragu.

Borba sa Američkom regulativom
Novembar 2014.

Menadžemet Volksvagena poziva novinare u "Valhalu" najstrože čuvan deo upravne zgrade u Vofsburgu.

Martin Vinterkorn i finasijski direktor Hans Diter Poč, provode dva sata u razgovoru sa novinarima, braneći svoje pozicije pred vrlo nezgodnim pitanjima. Najavljuje se i “posao veka” američkog ogranka. Lansiranje novih modela u sledeće dve godine. Svi će biti SUV modeli i posedovaće dizel motore.

2. Decembar 2014.
VW opoziva u 500.000 vozila u SAD zbog tehničkih problema. Po prvi put u nekoliko godina, dolazi do pada prodaje dizela na američkom tržištu. Te 2014. VW je prodao u Americi 80.441 automobila za dizel pogonom, vidno manje nego rekordne 2013. kada je prodaja iznosila 93.338 primeraka.

Decembar 2014.
Iako tržišta BRIK-a beleže pad u prodaju VW grupa napreduje i probija magičnu brojku: ostvaruje prekord u prodaji sa 10 miliona vozila te godine.

VW inženjeri nisu u stanju da objasne masivne razilike između rezultata na fabričkim testovima i onih zabeleženih tokom eksplatacije Twituj ovo!

Kriza eskalira
April 2015.

Ferdinand Pih čelnik nadzornog odbora VW grupe, javno objavljuje da se na sve načine distancira od Martina Vinerkorna. Sledi borba za prevlast. Vinterkorn pobeđuje na kriznom sastanku nadzornog odbora. Pih se povlači ali i dalje ostaje najveći pojedinačni deoničar VW. Istina, Pih nikada nije javno rekao zašto je napao Vinterkorna. Nakon svega ostaje nejasno da li je bio upoznat sa problemima koji se spremaju da uzdrmaju Volkswagen. Sve upućuje na zaključak da jeste, ali je u interesu svoje investicije ćutao.

Jul 2015.
Ekološke vlasti u Americi najavljuju da će odbiti dalje izdavanje atesta za VW turbo-dizel modele počev od 01.01. 2016. godine ukoliko njihove emisije izduvnih gasova ne budu u skladu sa propisima. VW inženjeri nisu u stanju da objasne masivne razilike između rezultata na fabričkim testovima i onih zabeleženih tokom eksplatacije. VW grupacija, pod pritiskom, posredno priznaje da rezultati testova nisu realni zbog problema sa softverom motora.

Martin Vinerkorn i Ferdinand Pih

2015. godina: Erupcija skandala. Američka agencija za zaštitu životne sredine (EPA) na presskonferenciji saopštava da je VW prevario kupce i američku vladu. VW je ponižen ali ne izdaje nikavo sopštenje Twituj ovo!

Erupcija skandala
18. Septembar 2015.

EPA na presskonferenciji saopštava da je VW prevario kupce i američku vladu. Izbija skandal. VW je ponižen ali ne izdaje nikavo sopštenje.

Nemačke novine špekulišu da će kompanija morati da u americi plati kaznu u visini od 18 milijardi dolara, dok se gubici deoničara i mogući troškovi vezani za ovaj slučaj procenjuju na najmanje 80 milijardi evra.

Znatno više nego posle afre koja je izbila 1973. godine. VW se tada vansudski poravnao sa EPA za svega 120.000 dolara što je danas oko 1 milion dolara.

20. septembar 2015.
Marin Vinterkon u prvom zvaničnom saopštenju od izbijanja skandala izjavljuje da duboko žali što je izgubljeno poverenje kupaca i javnosti. Obećava da će VW sarađivati sa vlastima i da će ceo slučaj biti ispitan transparentno.

21. Septembar 2015.
Lom na berzama. Akcije Volkswagena skliznule su 20%. Martin Vinterkon, pokušava da smiri strasti, javno izjavljuje da je on prava osoba da istraži sluačaj i da ostaje na čelu kompanije, jer sada je potrebniji nego ikada.

23. Septembar 2015.
Pod pritiskom javnosti, Martin Vinterkorn traži od nadzornog odbora da ga oslobodi ugovora. Izjavljuje da je takva odluka u interesu kompanije i dodaje da nije svestan nakakvog pogrešnog činjenja sa svoje strane. VW pokreće tužbu protiv nn lica pred javnim tužilaštvom u Braunšvajgu.

1. Oktobar 2015
Javno tužilaštvo u Braunšvajgu saopštva de ne vodi nikakve istražne radnje protiv Martina Vinterkona. Saopštavaju da je postojala samo inicijalna sumnja. Šef tužilačkog odeljenja ne saopštva razloge za ovaj preokret i izvinjava se ako je bilo kojom ranijom radnjom "zbunio javnost".

Martin Vinerkorn

Pravi rizici za budućnost VW nisu u opozivu već u mogućim sudskim tužbama koje prete kompaniji Twituj ovo!

Veliko spremanje
Volkswagen započinje najveći program opozova u svojoj istoriji. Preko 10 miliona vozila bi moglo biti obuhvaćeno opozivom, od toga samo je 5.5 miliona vozila u Nemačkoj. Procenjuje se da je neposredni trošak opoziva najmanje 300 evra po vozilu, a možda i više.

Pravi rizici za budućnost VW nisu u opozivu već u mogućim sudskim tužbama koje prete kompaniji. VW se suočava sa kaznama za obmanjivanje, koje su u Americi poprilične. Kupci i investitori najavljuju tužbe protiv kompanije tvrdeći da su kasno bili obavešteni i da nisu dobili proizvod koji su kupili.

Iz nije teško zaključiti, Volkswagen je delovao svesno. Ako zanemarimo razočarenje kupaca i pad poverenje u brend, za VW je najveći problem ukoliko se pravosudno dokaže namera izvršenja krivičnog dela sa predumišljajem.

U tom slučaju, lavina presuda je izvesna a budućnost Volkswagena poprilično neizvesna. Toliko neizvesna, da čak i velika Nemačka privreda mora biti globalno zabrinuta.

Zahvaljujemo se čitaocu “boriskaiser2002” na preporuci!
Preuzeto: handelsblatt.com
Obradili: Miroslav Šosberger, Miodrag Piroški
6638
Postavljeno: 06.10.2015

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Synyster
06.10.2015 00:12
24
3

I sta kazete, Amerika opet namestila nesto jadnim i nemocnim svabama?

evroskeptik
06.10.2015 07:47
18
2

Prosto je neverovatno kakva je trulez ispod uglancanog svetskog modernog rezima. Ovaj VW skandal je to ogolio.

Odlican tekst. Sada je sve bas jasno

karadjole
06.10.2015 08:11
14
3

Mozda je VW grupa samo htela da ameri uvide prednost turbo dizela u vidu male potrosnje goriva,velike iskoristovosti te velikog obrtnog momenta pri niskim okretajima sve sto oni imaju ali na ogromnim zapreminama motora i velikoj snazi!Ali opet citam tekst i neverujem koliko su ti ameri dvolicni i licemerni jer imaju najstroze eko norme a jedini nisu potpisnici protokola iz kyota i onog novijeg gde se svi obvezuju o samnjenju bas tog co2 i ostalih polutanata a ovako kao brinu a najveci su zagadjivaci celog sveta uz kineze !

serpico
06.10.2015 08:24
5
5

Ali iskreno verovatno ce se otkriti da to radi i bmw i daimler ,ma svi to rade i lazu!

don
06.10.2015 08:36
13
6

Puno hvala na pregledu.
Dobro, ima tu jos zakulisnih igara izmedju drzava, ucjena i evo ak neces slusat, malo po tamburi.
Onaj slovenac sto je bio u Eu, kaze da su znali za to jos 2011.
Inace, nista novo, ovako im se ponasaju sve firme, hrpa takvih zakulisnih igara (unutar samih firmi), al americke firme su jos gore, posebno za radnike.
Zanimljivo, kako na polju dizela vw nije nista napravio zadnjih bar 20 godina. Toliko zaostaju za fiatom, da je to cudo jedno.
Sta hocu rec, skandal sa lancem na benzincima, lose brizgaljke na dizelasima i pocetni problemi, iako su imali 10god fore,sve zataskano od novinara. Prodaja auta napravljenog 1999 pod razne modele narednih 12 godine je cudo od prevare, sve podpomognuto novinarima.
Dirnut ce ih ovo samo tako.Nazalost, i ostatak privrede je ovisan o njima...

Slavisica
06.10.2015 09:00
12
1

Generalno, misljenja sam da je i ovaj skandal, da ne upotrebim neku tezu rec, vec dobrim delom zataskan uz pomoc medija.Umesto da je udarna, ova i vesti u vezi teme se moraju lupom traziti.
A kuda cela stvar vodi, mozda nam moze pokazati citat, koji je objavljen na sajtu jednih nasih dnevnih novina : "Zvanično saopštenje koje su u ponedeljak objavili državni tužioci iz Brunzvika je bilo neadekvatno formulisano", izjavio je danas portparol nemačkog tužilaštva, dodajući da do sada nijedan konkretan pojedinac nije na meti tužilačke istrage u skandalu sa lažiranjem vrednosti izduvnih gasova."
I inace, narod pojma nema sta se desava, uz izuzetak onih koji prate desavanja po ovakvim sajtovima.
Sta reci..

Zoks
06.10.2015 09:26
7
10

Kao prvo tekst je preuzet od "Handelblassta"i pun je nelogicnosti. Kao drugo, cude me komentari puni neznanja i tehnicke nepismenosti. Da li jos neko ko imalo prati auto industriju moze da pomisli da najveci proizvodjac na svetu ne ume da napravi dizel motor "euro 5" ali je eto ipak uspeo da napravi "euro 6",a da pro tome ne pominjem druge dizel motore koji prelaze 2000cm.Ovde se ipak radi o necem drugom, a pri tom ne mislim na teoriju zavere o zlim Amerima…

Реалан
06.10.2015 09:39
13
3

Ово личи на скандал са FIFA-ом, свима је познато да је FIFA корумпирана установа, али док не таласају превише и сви добију свој део колача онда је ок. Али када преко ње треба да Русији одузму првенство 2018 онда се одједном откривају корумпиране радње старе неколико година. Тако и овде - варање је трајало година и сви ћутали, ника није брига било, и онда одједном кад VW претендује да буде број 1 у свету "открије" се превара.

@don
Заостају за Fiat-ом? Ајд мало размисли реално па дај коментаре - који су то (озбиљни) аутомобили где Fiat уграђује своје дизеле? Једино им ја Alfa озбиљна марка, али тренутна продаја је врло ниска.

laserJet
06.10.2015 11:01
7
5

A vala ovo ga je vise i dojadilo i Bogu i ljudima, u principu slazem se sa komentarom @Zoks-a zar su ljudi stvarno toliko naivni da poveruju sto se kaze "na jedan" propagandi mass medija...

Nisam neki ljubitelj VW-a ali ovi su ga vise pres*ali... Evo vidim svako malo se natukne od strane istih medija te BMW ovo te Toyota ono... pitanje je samo kad ce ameri nekog drugog da se dohvate. Kao sto je neko i pomenuo ameri tu sad nesto kao se brinu a u Kjotou je bilo "pa ne mozemo mi to ce da nam ugrozi ekonomiju..." o je li da? Pa dajte da proverimo koliko zagadjuju automobili od >3000ccm kakvi se jos uvek voze po americi sve u 16...

Je li ljudi stvarno misle kako je Greenpeace zabrinut za okruzenje, dajte malo istrazite i raspitajte se, nesto sto je pocelo kao briga za okruzenje sada je samo "obicna" korporacija, instrument za razne namene...

Slavisica
06.10.2015 11:15
7
1

Citam sad ovih novih par komentara, i samo cu se nadovezati.
Dakle, o razlozima i interesnim grupama kojima ne odgovara jak VW se da polemisati, ali to me menja cinjenicu da su za*ebali stvar. Nema nikakve sumnje da su ugradjivali i koristili taj softver, sami priznaju. Ne kazem da se drugi proizdvodjaci ne sluze nekom vrstom manipulacija na zadatu temu, ali ovo sto su radili u VW je za svaku osudu.

Bobo
06.10.2015 11:47
13
1

Pa jasno je da je VW mogao da napravi vozilo koje ispunjava Euro5, kad je mogao da napravi vozilo koje ispunjava Euro6.Poenta je da u tom trenutku, sa nagomilanim gubicima u USA nije mogao.Posluzio se prevarom, pa je na njoj zaradio.Naravno da ima znanja i moci, ali pitanje troskova i isplativosti je nesto drugo.Ko zna koliko su (ovo je samo hipoteza ne tvrdim nista) na primer PSA morali da potrose sredstava sto ih je i dovelo do losije pozicije na trzistu. Mozda su i oni petljali, ne mogu da tvrdim bilo sta, ali na primer, pod uslovom da nisu.Dok su oni trosili sredstva na razvoj komonrejla i usaglasavanje sa standardima VW je forsirao pricu o pumpa-brizgaljka sistemu,(koji je takodje pokazivao izrazene eko slabosti, ali do je opet posebna prica) kada su doveli do kraja tu tehnologiju, prosto su uz pomoc prevare sa verovatno manjim troskovima od svih ostalih uveli novu tehnologiju.Dakle ne rtadi se o tome da lineko nesto moze ili ne, pitanje je samo koliko koga nesto kosta.

otac Makarije
06.10.2015 12:29
16
2

Ovo što se desilo VW-u je logično. Gurali su svoju pumpa-brizgaljka tehnolgiju sve dok nije dogorelo do nokata, tako da su debelo zakasnili sa pokušajem sopstvenog razvoja savremenih common rail dizela. I nema ništa čudno u tome što onda nisu uspeli na vreme da naprave motoro koji bi zadovoljio EURO 5 standarde. Hteli su "svoje". I dobili ga kao svoje - ali i kao ekološki nepodoban motor.
Mogli su kao neki da "uzmu" tudje savremene dizel motore. Da li je Toyoti pala kruna sa glave zato što za redizajniranog avensisa kao EURO 6 koristi samo BMW dizel motore od 1,6 i 2.0 litra? Nije! Da li je Mečki palo šta sa glave za upotrebu motora renoa? Ili Opelu za upotrebu motora Fiat-a? Da ne nabrajam, toga ima koliko hoćete.
Nije sramota ne znati ( ili proceniti da je celishodnije ( ekonomski i vremenski ) da "uzmeš" tudji motor ).
Ali jeste sramota VARATI !
I zato jeste TEŠKA SRAMOTA to što je uradio VW.
Ali, ništa se značajno desiti neće, jer je obim prevare toliki da bi isterivanje pravde po dovelo do velike propasti ( ne samo VW-a ).

mk1
06.10.2015 13:49
5
0

Nadam se da je ovo pocetak (za sve marke proizvodjaca automobila),a da li ce biti zanimljivo - ne sumnjam :D

karadjole
06.10.2015 16:09
4
2

zadnji najbolji motor ali zaista vrlo dobar motor je iz Audija B4 1.9 TDI serije 1Z i iz prve gen. A 4 B5 serije AHU 66kw !sve ovo posle odlaze turba,dizne skupe ko dijamant a traju ko sibice itd...!a ovi motori bez problema odvrte 450-pola milijona sa turbom bez problema ,naravno uz adekvatno odrzavanje i normalno koristenje!tu su zaradili pare a kasnije sve stara slava!

don
06.10.2015 17:53
11
6

meni nije licno do ekologije, premda 40x ne 40%, neg 40x vise izbacuju neg sto norma propisuje. meni je drago zbog pada vw,jer ga odavno smatram prevarom autoindustrije. kupuje novinare, testove, titule, drzave vazali namjestaju natjecaje da pasu njihovim vozilima, stare tehnologije obmanjivanjem javnosti desetljecima prodaju pod novo, ko ono nesto pod bubrege, pokupovali sve sto su mogli, odavno nista novo nisu donijeli ni na kojem planu (tehnika, dizajn) sto najbolje otkriva usporedba sa mazdom,monopol,lazi,varanje, pa nicija nije do zore...dalo bi se tu dosta toga pisati, al mi se ne da.

grdi146
07.10.2015 14:29
4
7

Molio bi ako netko zna

Kako jedan Dodge Ram Dizel moze biti manje stetan od obicnog Golfa TDI ??

s obzirom da se spominju stroge americke norme.


pecagt
07.10.2015 17:32
5
1

otac Makarije pogodio u metu!

Synyster
07.10.2015 18:18
10
0

@grdi146,
Standardi su drugaciji za komercijalna vozila u Americi u poredjenju sa manjim automobilima.

Milan
07.10.2015 23:13
5
0

@grdi146
Ne tvrdim da sam 100% u pravu ali od prilike se svodi na ovo: Dodge izvlaci mnogo manje snage I obrtnog momenta po jedinici zapremine I trosi vise goriva (emituje I vise CO2) ali su uslovi sagorevanja takvi da ne razgradjuje azot iz vazduha u azot okside. Izuzmemo li azot okside ima mnogo losiji motor od VW.
VW motor u test modu radi kao I dodge motor I ne emituje azot okside ali isto nema performanse, međutim u redovnoj vožnji ima sasvim druge parametre sagorevanja, za korisnika je puno bolji ali emituje mnogo azot oksida.
VW je u sustini stekao prednost nad konkurencijom na neposten način. Red je da plati
Inače standardi nisu isti u EU I USA, moguće je ispuniti jedan a ne ispunjavati drugi propis. Države I donose standard kako bi favorizovali svoje proizvođače I kao barijeru uvozu. Jedan kineski ili japanski proizvođač treba da potroši ogromno vreme I novas da bi osvojio tehnologiju motora za evropu u kojoj prodaje mali broj automobila I trošak po jedinici proizvoda je ogroman za razliku od VW gde se deli sa milionima jedinica. Sa druge strane u USA će naravno doneti standard koje njihovi proizvođači mogu da ispune ali konkurenciji predstavljaju trošak, na pr takvi su da favorizuju benzinske u odnosu na dizel motore, za šta je dovoljno usvojiti strožiji standard za azotokside a blaže za CO2. Pogađate- evropljani će suprotno jer njihovi proizvođači vladaju dizelom.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: