Moto

Honda VFR800X Crossrunner

Dva sveta

Honda je transformacijom modela VFR800, stvorila novi Crossrunner – jednu od najsvestranijih mašina na tržištu


Kada su prošle godine procurele informacije da Honda uveliko radi na novoj generaciji motocikala sa V4 motorima, vodeći svetski magazini započeli su sa nagađanjima šta bi to moglo da znači i koji bi se to motocikli mogli uskoro naći na tržištu. Ubrzo potom, pojavile su se i prve „špijunske“ fotografije mašine koju je bilo teško svrstati u neku kategoriju, s obzirom da se na njoj moglo videti „od svega pomalo“.

Danas, naravno, znamo da se radilo o modelu VFR800 X Crossrunner, koji u svojoj suštini, ili bar po pitanju tehnike, ne sadrži puno toga novog. Uostalom, i njegovo samo ime kaže da je u pitanju VFR800 uz dodatak pomenutog sufiksa. Iako je novi Crossrunner u osnovi dobri, stari VFR 800, počev od motora, preko rama, pa sve do oslanjanja, čudo je koliko je Honda uspela da ga transformiše. Pritom, ne radi se samo o izgledu, odnosno novoj svetlosnoj grupi i oklopima, već o detaljima koji su ga, zapravo, promenili “do srži”. Šta to treba znači?

U poznati aluminijumski ram smeštena je i V4 VTEC jedinica, zapremine 782 kubna centimetra, koja pri tačno 10.000 o/min, raspolaže sa 102 konjske snage. Smanjenje nominalne snage motora pri visokim obrtajima motora postignuto je remapiranjem, ali je ono, u isto vreme, donelo nekoliko prednosti po pitanju rasporeda snage i obrtnog momenta. Poboljšanja se mogu primetiti pri nižem broju obrtaja, odnosno u rasponu između 3000 i 6000 o/min, dok VTEC “vreba” na 7000. Takođe, treba napomenuti da je prelaz u ovu zabavnu zonu dodatno „ispeglan“.

Honda model Crossrunner karakteriše kao Enduro motocikl i za razliku od "klasičnog" VFR-a, X verzija nudi i nešto drugačiji položaj za upravljačem

Maksimalni obrtni moment od 73 Nm oslobađa se pri povisokih 9500 obrtaja, ali kao što smo već napomenuli, sila je veoma lepo raspoređena tokom celog spektra. Tome u prilog govori i podatak o relativno maloj potrošnji goriva, pa je tako rezervor od 21,5 litre dovoljan za oko 350 kilometara vožnje. Ove karakteristike postignute su ugradnjom novog izduvnog sistema.

Inače, matična fabrika, model Crossrunner karakteriše kao Enduro motocikl i za razliku od „klasičnog“ VFR-a, X verzija nudi i nešto drugačiji položaj za upravljačem. Na njemu se sedi uspravnije, što vozaču omogućava i bolju preglednost. Međutim, njegova najbolja strana je doživljaj koji pruža u vožnji. Iako su komponente već viđene, Crossrunner ima sve one karakteristike koje već decenijama krase modele marke Honda. Dakle, bez obzira na uslove i masu od 240 kilograma, VFR 800 X Crossruner vrlo lepo ogovara na komande vozača i s pravom se za njega može reći da je jedan od najsvestranijih modela na tržištu.

Iako se na početku činilo da je Crossrunner zapravo “našminkano čedo krize”, ispostavilo se da verzija X predstavlja pravi najbolji dokaz koliko je najveći proizvođač motocikala na svetu, zapravo, inventivan. Činjenica da on sadrži „od svega pomalo“ je njegova najveća prednost, iako na papiru možda i ne deluje tako. Međutim, u skladu sa tim, ide i cena, koja na našem tržištu iznosi 10.900 evra, naravno sa ABS-om.

Tekst: Miljan Terzić
Foto: Honda
4591
Postavljeno: 27.07.2011

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.02.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

Dodavanjem još jednog modela u porodicu Scrambler, Ducati je pokazao da zaista pažljivo sluša kritike stručne javnosti ali i kupaca koji su želeli Scrambler sposobniji za off-road


Rubrika: Moto
Postavljeno: 20.01.2017

BMW G310R
Tekst sa video prilogom!

Sa modelom G310 R, BMW Motorrad otvara novo poglavlje u svojoj bogatoj istoriji. Ne samo što su se „spustili“ među motore manjeg bloka, nego je G310 R i prvi motocikl koji BMW proizvodi van Nemačke


Rubrika: Moto
Postavljeno: 21.12.2016

Kawasaki Z650
Tekst sa video prilogom!

Kawasaki je odlučio da penzioniše i oznaku „er“ i aktuelni model er6n, a na njegovo mesto stiže novi član „Z“ porodice, Z650


Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

S70
27.7.2011 08:56
2
0

super,ali bmw f 800gs

borlov
09.8.2011 18:12
2
0

Super je masina,cak i dobro izgleda.Ali bojim se da svestranost kod motocikala i nije neki argument koji se danas trazi,nego da je najbolji u svojoj kategoriji.A ovaj motocikl skoro da i nema svoju kategoriju.

Duka
10.8.2011 22:48
2
0

Sve zavisi od cene, npr Suzuki V/Strom je bio i ostao vrlo uspesan model zahvaljujuci tome. Honde su malo skupe, ali ni to nije slucajno. Inace ovaj model je jako lepo ocenjen od strane engleske stampe. Redakcijo dajte test!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: