Moto

Honda NC700X

Čedo Honde Jazz

Lider projekta, Soja Učida se našalio: „Uzeo sam testeru za metal i presekao Jazzovu mašinu na pola, ali to baš nešto i nije funkcionisalo, tako da smo ipak poradili malo više na NC700X.“


Bez sumnje, Honda je uložila mnogo truda u stvaranje NC700X, i ako se to uzme kao baza, ovo je potencijalno jedan od najznačajnih moto agregata u poslednje vreme. Svi agregati u poslednjih nekoliko godina, pa možda i decenija su bili unapređene varijacije na već postojeće teme. Neki su ekstremna i briljantna tehnološka „perverzija“, poput Ducatijevog 1199, ali niko nema originalnost ovog srednje teškog motocikla koji je do sada bio samo mala mrlja na radarima većine motociklista. Doduše, ostaće takav za mnoge, ali realno, njima nije ni namenjen.

Honda Jazz kao tehnološka osnova
Zašto se Učida našalio u prvi mah? Koreni motora, tehnologija, pa čak i neke komponente zaista dolaze iz „četvorocilindraša“ Honde Jazz. Prečnik i nešto duži hod cilindra su identični kao kod automobila, a takva je gotovo celokupna fundamentalna tehnologija motora. Dokaz vas „gleda u oči“, u vidu obrtomera čija je crvena sfera već u 6,500 o/min, što je prilično niska vrednost za jedan motocikl. Dizajner agregata, Takanori Osuka, kaže da je njegov tim imao sastanke sa inženjerima iz Hondine automobilske divizije jednom ili dva puta mesečno u periodu od dve godine, tokom procesa dizajniranja, što je prvi put da se tako nešto desilo u Hondi.

Ukoliko se pitate zašto, odgovor je taj da je agregat NC700X-a prvi moderan motociklistički agregat kreiran primarno u cilju manje potrošnje goriva, a ne velike snage. Motocikl je napravljen da bude ekvivalent Cub skuteru, kao upotrebljiva mašina sa niskim pratećim troškovima, što drugim rečima znači – malom potrošnjom goriva.

U isto vreme, Honda nije želela da isključi uživanje koje donosi vožnja motocikla, a to nije bio lak zadatak. Automobilski motori nisu ni blizu odzivni kao oni na motociklima, i na tom planu je Honda morala najviše da se potrudi, da vozačima pruži očekivani osećaj konvencionalnog motociklističkog agregata, a da se u isto vreme fokusira na malu potrošnju goriva i obrtni moment u poželjnom opsegu obrtaja.

Prilagođavanje tehnologija
Jednostruko ubrizgavanje je upotrebljeno da napaja oba cilindra, a zbog upotrebe kolenastog vratila od 270 stepeni, znači da je pritisak od usisne grane do usisnog otvora različit kada se ventili u svakom cilindru otvaraju. Ova solucija je upotrebljena da bi bilo više preklapanja ventila na jednom cilindru nego na drugom, tako da je tajming bregaste osovine različit za svaki cilindar posebno, da bi se u zbiru obezbedila jednaka količina rada.

Oblik komore za sagorevanje je kao kod automobila, u cilju proizvodnje najefektnijeg mogućeg sagorevanja pri nižim obrtajima, pre nego težnja da kroz motor teče što više benzina koliko je to moguće. I mapiranje motora, naravno, ima iste ciljeve.

Izduvni otvor je u glavi motora, što omogućava da katalizator bude postavljen mnogo bliže agregatu, obezbeđujući brže zagrevanje i bolju efikasnost, što zauzvrat znači da može biti primenjeno manje rešenje u smislu dimenzija.

Interni frikcioni gubici su minimalizovani upotrebom specijalne smole na klipovima i klackalicama na kugličnom ležaju, pre nego kliznim ležajevima, uz mnogo pažnje obraćene na gubitke tokom procesa usisa i izduva.

Samo jedno uravnotežavajuće vratilo je iskorišćeno za agregat NC700X, delom da bi mu se podario karakter, da bi mu se dozvolio izvestan stepen vibracija, delom da bi se minimizovale težina i frikcija, dok je uljna pumpa pokretana upravo tom osovinom. Vodena pumpa je postavljena na bregastom vratilu, da bi se uštedelo na njenjoj sopstvenoj osovini, a korisna posledica toga je pomeranje blizu hladnjaka, tako da je crevo tri puta kraće nego što bi inače bilo, što redukuje količinu rashladne tečnosti, što dalje smanjuje masu i vreme zagrevanja motora.

Svrsishodna konfiguracija
Agregat je postavljen nisko, sa dva paralelna cilindra postavljena prema napred pod uglom od 62 stepena, da bi se kreirao gornji prostor, koji se upotrebljava na NC700X za odlaganje krupnijih stvari, dovoljno velik da se u njega smesti recimo kaciga. Rezervoar za gorivo se nalazi ispod sedišta, a zahvaljujući Teofila Plazinom neverovatnom stajlingu, motocikl ima svrhovit, elegantan, ali i robusan izgled. To je jedna sjajna mašina, vitka, sa agilnim „stavom“, koji ne otkriva jedinstvenu genezu, niti višenamensku platformu.

Sve je ovo krajnje inteligentno, ali i gubljenje vremena ukoliko je vožnja teška i neprijatna. Međutim, nije tako. Zapravo, Hondina misija da NC700X donese zadovoljstvo u vožnji je takođe ispunjena, ukoliko vaša ideja o uživanju ne uključuje „riku“ iz izduvnih cevi i „oluju“ konjskih snaga. Mnogi vozači će morati da se adaptiraju na kraće stepene prenosa i niže obrtaje, a sasvim je logično da je ova filozofija donela i polarizovana mišljenja na medijskoj prezentaciji među novinarima koji su „shvatili“ NC700X i onih koji nisu. Ovi potonji su se žalili na to što su konstantno „udarali“ u blokadu obrtaja u potrazi za snagom u vrhu raspona. Međutim, sa NC-om, odmah imate traženu snagu, i to već pri niskim obrtajima, oni su već tu. To je kao da sa automobila sa benzinskim motorom, pređete na turbo dizel.

Honda NC700X

Model: Honda NC700X
EU cena: 7.000 evra
Dostupan: Januar 2012 (DCT verzija, April 2012)
Agregat: twin cylinder, liquid cooled, sohc 8v, 670cc
Snaga: (52KS, 38.1kW) pri 6,250o/min
Obrtni moment: 60Nm pri 4,750 o/min
Potrošnja: 4.04l/100km
Rezervoar/Autonomija: 14.1 l, 350km
Menjačka kutija: Šest stepena, hidrauličko kvačilo sa više lamela, lanac
Šasija: cevna čelična
Visina sedenja: 830mm
Međuosovinsko rastojanje: 1540mm
Nagib/trag: 27° / 110mm
Masa: 228kg

Pod pretpostavkom da možete da se adaptirate, to ne traje dugo, i jednom kada „prešaltate“ na 3,000 o/min, NC700X povlači dovoljno snažno da vam se stvori osmeh na licu. Motocikl ima izražen karakter, jer niži obrtaji poboljšavaju individualno pulsiranje cilindara, a postavka radilice rezultira u 90˚ V-twin radnim intervalima, tako da motocikl snažno povlači uzbrdo i u krivinama.

Vibracije postoje, ali vas neće doticati. Obrtni moment je izdašan, i uvek je tu kada vam je potreban. Osećaj je kao sa agregatom od 80 „konja“, dok ne krenete da tražite „konjicu“ suviše visoko. Tada se čini kao da agregat ima 40 KS. Ipak, NC700X je pre svega kreiran za realnu upotrebu. Honda je došla do zaključka tokom svojih proučavanja, da vozači najčešće voze ispod 140 km/h, odnosno 90% vremena provedenog na motociklu, i koriste manje od 6,000 o/min u 80% vremena tokom vožnje. NC700X je dizajniran da daje ono najbolje upravo u tim rasponima, a ne da bude ekstreman trkač.

Upravo iz tih razloga je on toliko štedljiv, i zbog toga je Honda uspela da ostvari potrošnju od 4 l na 100 km u standardnom ciklusu. Maksimalna brzina mu je 185 km/h.

Made in Japan
Kod ovog modela postoji još jedna dinamička posebnost. Kada se spustite „gas“, kočenje motorom je mnogo manje izraženo u odnosu na ono na šta su motociklisti navikli. To u potpunosti ima smisla, jer niži obrtaji su najvažniji faktor u redukovanju interne frikcije agregata, a ovaj motor najveći deo svog rada provodi između 2,000 i 4,000 obrtaja. Oni koji su dosta vremena proveli s dvotaktnim dvotočkašima, lakše će se navići na ovu osobinu.

Što se komfora tiče, on bi bio još zgodniji za velike razdaljine da je sedište bolje rešeno. Nagnuto je prema napred suviše strmo, a presvučeno je materijalom koji je prilično klizav, tako da posebno pri kočenju, vozač ima tendenciju da se „nasađuje“ na rezervoar. Generalno, uspravna pozicija vožnja pruža dosta prostora, a prednja maska odlično razbija pritisak vetra, bez suvišne turbulencije. Kao opcija postoji i veći vetrobran, kao i komplet za prtljag.

Oslanjanje otkriva zašto je NC700X u dotičnoj cenovnoj kategoriji, jer je pomalo nemirno i sa premalom amplitudom amortizacije, tako da motocikl može da poskakuje pri vožnji kroz krivine visokim brzinama, što loše utiče na kvalitet vožnje, posebno na neravnoj podlozi. Slično, kočnice ne komuniciraju savršeno sa vozačem, mada C-ABS napred i nazad uliva sigurnost. Uprkos poskakivanju, motociklom se dobro upravlja.

Takođe, bez obzira na nameru da kreira dostupan motocikl, Honda se ipak odlučila da NC700X proizvodi u Japanu a ne u nekoj zemlji sa jeftinom radnom snagom poput Indije ili Tajlanda. To dokazuje koliko je ovaj projekt bitan za kompaniju, ali se i očitava u sjajnom finišu koji zaista pleni.

Potencijalna klijentela
Ko će biti kupci ovog modela? Neki vozači skutera će se odlučiti za njega, i mnogi će ići na opciju sa menjačem sa dvostrukom spojnicom, što će naravno, dodatno da košta. Drugi će biti oni koji će se dvoumiti između njega i BMW-a F650GS. Mada nema performanse kao bavarski model, nije daleko od njega. Ne treba da zaboravimo „bajkere“ koji žele da im motor manje troši. Uostalom BMW tek treba da dokaže da ga krasi pouzdanost japanskih konkurenata. Kao svakodnevni motocikl, NC700X je prava „sprava“, i bez sumnje će to mnogi prepoznati. Dodatno, jedinstven dizajn samog agregata će privući mnoge da ga oprobaju, ali s druge strane i odbiti „tradicionaliste“. Ipak, ovo je pre svega jedna HONDA!

Tekst Pavle Barta
Fotografije Honda
8988
Postavljeno: 23.03.2012

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 05.02.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

Novembarski sumrak u Milanu...čuvena Corso Buenos Aires ulica prosto podrhtava od iščekivanja i pozitivne strepnje. Ne brojim, ali recimo ima nas oko stotinak novinara i test vozača iz celog sveta, još stotinu prijatelja Ducati brenda, a naravno tu su i zaposleni u kompaniji, uvek ljubazni i uredno obučeni u svoje fabričke boje. Svi zajedno nestrpljivo čekamo početak svetske premijere Ducati modela za 2016. godinu. Izgledam poput srećnog i nasmejanog deteta u tim trenucima. Da, ja iskreno volim svoj posao...


Rubrika: Moto
Postavljeno: 09.12.2015

Pariz 2015

Kao i svake neparne godine, početkom decembra, održava se u Parizu Internacionalni salon motocikala, skutera, bicikla i razne opreme (gume, zaštitne kacige, moto-odela...)


Rubrika: Moto
Postavljeno: 29.04.2014

Lotus C-O1

Nema nazad, nakon C-01, ništa viši neće biti po starom


Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

miki
23.3.2012 20:23
3
2

video uzivo (na sajmu), zajahao obe verzije (u ovom textu prikazana je skuplja) i pomalo se zainteresovao. medjutim kad pogledate detalje vidite gde se sve stedelo, npr. motor ima samo jedan prednji disk, celicni ram i bas prostu zadnju viljusku itd. mada ovo sa prostom zadnjom viljuskom moze da se vidi i na skupljim Hondinim motociklima. opcija sa prtljaznikom u koji zaista staje kaciga je odlicna i u nekim slucajevima moze da vas postedi kupovine kutije ali mislim da Honda igra na premali broj karata (tj. aduta) kod ovog modela. sve u svemu, saberi-oduzmi, gotovo uvek mozete da nadjete bolju varijantu, vise masine (ne mislim na kubike i konjske snage, vec pre svega na tehnologiju) za iste ili manje pare. pozz. mozda ce u sledecoj iteraciji ovaj model da bude pozeljniji.

Bojan
24.3.2012 19:07
4
1

Na prvi pogled sam pomislio - evo motora za krstarenje drumovima. Medjutim navodi iz teksta su mi promenili misljenje, jer je nperihvatljiv mali hod amortizera i podskakivanje, pogotovu za nase puteve, neudobno sediste takodje. Inace lep, pravi motor, ima prihvatljivu cenu i performanse su po mom ukusu. Posebno mi se svidja slabije motorno kocenje jer ne mora nizbrdo da se drzi gas da motor ne bi stao, sto znacajno stedi gorivo i deluje opustajuce.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: