Tuning

Honda CR-Z

Zvezda je rođena!

Na nedavno završenom Salonu specijalizovanih auto-proizvoda u Las Vegasu, poznatijem širom sveta kao SEMA Show, prava atrakcija skupa, inače zatvorenog za širu javnost, bio je novi Hondin model CR-Z, sa čak dvanaest različito "pripremljenih" primeraka!


Da ozbiljni tuning automobila ne mora uvek da podrazumeva već u startu obaveznu "aždaju" od osnovnog serijskog modela, sa pregršt "konja", "valjcima" umesto točkova, čiji prečnik odgovara onim na kočijama starog Divljeg zapada i, naravno, basnosnovnim iznosima, koji kreću od šestocifrenog broja, najbolje je pokazao nedavno završeni SEMA Show u Las Vegasu. Naravno, neke se stvari ipak podrazumevaju - predmet tuninga gotovo obavezno mora da bude neki japanski automobil, pa makar to bila i "zelena" Toyota Prius! Hajde, dobro, i nemački se puleni lepo snalaze u toj ulozi, što i ne čudi, budući da je Nemačka, zemlja sa najvećim brojem tjuning kuća u svetu. Sve ostalo, što nije Made in Japan (ili makar aus Deutschland), izgleda u najmanju ruku kao neuspeli pokušaj genetskog inženjeringa, ili što bi kod nas rekli, "stoji kao piletu s...", ma, znate već!

Elem, vratimo se SEMA Showu i njegovoj glavnoj atrakciji - Hondi CR-Z. Da za ljubitelje Honde, pa makar ona bila "zelenija i hibridnija" nego ikad, ipak čeka svetla budućnost, pokazalo je pregršt tjunerskih kuća, uključujući i kompaniju Mugen (M-TEC), kao i Hondin američki ogranak HPD (Honda Performance Development), koji inače sprema sve Hondine motore za Indycar šampionat. Fantastični vidovi personalizacije, "mehaničkog" tjuninga i idejnih rešenja po kojima bi CR-Z, gotovo u svakom pogledu, mogao da nadmaši legendarni CR-X, bili su nešto od čega bi svakom ljubitelju Honde zasijale oči! Stoga, krenimo redom...

Street style
Mugen je u Las Vegasu prikazao celokupan "paket", i to limitiranu seriju od svega 300 komada, koji, pre svega, podrazumeva kompletan bodykit, novu prednju masku, karakteristični Mugenov repni spojler i aluminijumske XJ naplatke od 17 cola. Pored toga, tu su i neizbežne "sitnice", poput crne "kugle" na ručici menjača, patosnica, kao i dobro prepoznatljivog čepa za ulje, naravno, sve u Mugen "fazonu". Uz to, srećni vlasnici dobiće i pločicu sa numeracijom (1-300) na kojoj će pisati serijski broj pomenutog "paketa".

Pored Mugena, i Hondin HPD ogranak imao je upečatljiv nastup. Šta više, HPD je predstavio dva automobila - CR-Z Hybrid R Concept, kao i CR-Z Racer model. Kako se i iz samog imena može zaključiti, Hybrid R namenjen je više uličnom "pokazivanju" dok je Racer projektovan za takmičenja. Drugim rečima, Hybrid R je opremljen vrlo agresivnim bodykitom (veliki repni spojler i hauba sa ekstraktorom vazduha), atraktivnim "antracit" felnama, izmenjenim grilom sa velikim Hondinim logoom, dok "zadnjicu" krase centralno pozicionirani dvostruki hromirani izduvnici. Enterijer je oplemenjen Recaro sedištima, a prisutan je i obruč volana u boji karoserije vozila (crveni na dotičnom primerku).

Čistokrvni trkač
Drugi HPD-ov eksponat, privukao je daleko veću pažnju, a može se reći da je stilski, možda čak i najlepši CR-Z prikazan u Las Vegasu. Kako i samo ime kaže, čistokrvni je "trkač", što podrazumeva "očerupan" enterijer, Recaro "kadicu" za vozača, velike aerodinamičke dodatke (prednji splitter i veliki repni spojler), naplatke od lake legure, ali pre svega, značajne modifikacije na pogonskoj jedinici. Pod tim, podrazumevam turbo-punjač, uz pomoć kojeg ovaj CR-Z oslobađa oko 200 KS i 237 Nm, uz zadržan, ali modifikovan IMA hibridni sistem.

Naravno, uz ovaj upgrade, dolazi i novo, trkačko kvačilo, "šper" diferencijal, trkačko oslanjanje, kao i snažne HPD sportske kočnice. Da ne ostane sve na eksponatima, HPD je sa dva primerka Racera učestvovao na trci 25 časova Thunderhilla, gde je jedan od CR-Z HPD Racera uzeo pol-poziciju u klasi, a na kraju završio kao drugi.

Drag style
Jednako zapažen nastup imao je i atraktivan svetlo-plavi CR-Z, Bisimoto Engineeringa. Da podsetim, vlasnik kompanije, Amerikanac nigerijskog porekla, Ndubisi "Bisi" Ezerioha, veliki je ljubitelj, ali i stručnjak kada je u pitanju Honda i njeni agregati. Pored koeficijenta inteligencije od 146, nekoliko fakultetskih diploma iz oblasti hemije i inženjeringa, Bisi je i stastveni drag racer, koji je godinama, pripremao ne samo najsnažnije Hondine atmosferske motore, već je proizvodio i sopstveno gorivo za takmičenja. Uz to, poznat je i po plavom Civic Wagonu iz 1988. godine, kojem je iz 1,6-litarskog D16 motora, uz Turboneticsov turbopunjač, "iscedio" preko 700 "konja"... I to na točkovima!

Elem, njegov CR-Z nastavio je "turbo tradiciju", te se uz potpuno zadržanu praktičnost i voznu upotrebljivost, može pohvaliti sa čak 533 KS. Naravno, Turboneticsov turbopunjač nije samo "prikačen", već je motor pretrpeo ozbiljne modifikacije, i to gotovo svih esencijalnih komponenti, kako fiksnih (blok, "glava"), tako i pokretnih (klipovi, klipnjače, kolenasto i bregasta vratila, ventili, itd.). Tu su i Stoptech kočnice, karbonska hauba i poklopac prtljažnika, dok se u enterijeru krije kavez za ojačanje karoserije, kao i Buddy Club P1 "kadice". Ah, da... tu je, verovali ili ne, čak i padobran, koji se, u stilu svih ozbiljnih drag automobila, nalazi na zadnjem delu vozila, a služi za usporavanje vozila pri velikim brzinama.

Ideje...
Budući da nam prostor ne dozvoljava da se detaljnije pozabavimo i ostalim "kreacijama" na SEMA 2010, samo ćemo ukratko spomenuti i Eibach Springs eksponat, kod kojeg je, prema očekivanju, naglasak bio na unapređenju oslanjanja (Eibach Pro Street-S komplet opruga i amortizera). Ipak, na automobilu se našao i gotovo kompletan C-West body paket, Magnaflow izduvni sistem, short-ram K&N usis (popularna "pečurka"), kao i Sparcoov set koji podrazumeva "kadica", volan i sigurnosne pojaseve.

Konig Wheels je svoje viđenje predstavio u vidu jarko zelenog CR-Z. Pored Weapon-R usisnog i izduvnog sistema, Konig je "angažovao" i Wilwood 4-klipne čeljusti napred i dvoklipne pozadi. Uz to, Kicker Audio je dobio poverenje kada je u pitanju zvuk, te se tako u Hondi nalaze njihova pojačala, subvuferi i zvučnici, a tu su i, verovali ili ne, eksterni zvučnici, koji su priključuju sa zadnje strane automobila.

Fortune Motorsports prikazao je sivi CR-Z sa potpuno digitalnim sistemom vazdušnog oslanjanja. Uz to, tu su i 18-inčni aluminijumski naplaci iza kojih se "kriju" Baer T4 kočione čeljusti, a tu je i kompletan Magnaflow izduvni sistem, dok enterijer krase narandžaste Zeal Function "kadice".

Budućnost
Na kraju, šta reći osim da je zaista velika šteta što nešto poput SEMA Showa ne postoji i u Evropi, gde bi poklonici tjuninga zaista mogli da "napune baterije", ali i dobiju poneku dobru ideju, te svog ljubimca personalizuju na pravi način. Jeste da se i Essen Motor Show bavi sličnim temama, ali je utisak nakon Las Vegasa, a naročito Tokija, osetno drugačiji, što nas, zapravo, opet vraća na sam početak ove priče.

Lično govoreći, iako nisam bio bogzna kako impresioniran novom Hondom CR-Z kada je prvi put predstavljena, pa čak ni nakon višednevnog testa, ne mogu, a da ne krijem oduševljenje aftermarket proizvodima za ovaj hibridni automobil. Iako se možda u startu nije činio dovoljno atraktivnim i dinamičnim, da ne kažem da je bio dosadan, ukoliko se i delić prikazanih ideja iz Las Vegasa materijalizuje, pred CR-Z leži sjajna budućnost. Možda je CR-X, ipak, dobio dostojnog naslednika!

tekst: Đorđe Pavićević
foto: Honda
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
3214
Postavljeno: 03.03.2011

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

borlov
14.3.2011 14:30
6
1

Honda CR-Z stvarno odlicno izgleda,jos me podsjeca na CR-X kakav sam ja nekada imao.Uz takav izgled ima smisla ugaditi turbo punjac,ali cemu onda taj elektromotor ima smisla?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: