Tuning

Honda CR-Z Mugen

Na steroidima

Nije se dugo čekalo da se Mugen "dočepa" Honde CR-Z, i da od malog, hibridnog automobila, koji je, ruku na srce, samo po izgledu sportski, napravi sasvim ozbiljnog "atletu"


K ada je Honda predstavila model CR-Z, mnogi su se odmah setili legendarne Honde CR-X, prave "džepne rakete" od koje je Honda CR-Z nasledila dosta toga. Tu je, najpre, vrlo dopadljiva forma kupea, agresivan izraz lica i sasvim mala «zadnjica» - sve zajedno, veoma skladno upakovano. Čim je vidite, odmah pomislite "ovo ide kao metak"! Ipak, prvi utisak malo vara, što postaje sasvim jasno kada vidite da Honda CR-Z na sebi ima oznaku IMA (Integrated Motor Assist) - drugim rečima, u pitanju je hibridni automobil.

Ako po strani ostavimo IMA sistem, "srce" Honde CR-Z je i-VTEC agregat zapremine 1,5 litara, poznat iz Honde Fit (Jazz za američko tržište). On u modelu CR-Z proizvodi 114 KS pri 6000 obrtaja, dok obrtni moment iznosi 145 Nm. Zajedno sa IMA sistemom (10 kW i 79 Nm), Honda CR-Z raspolaže sa 125 "konja" i 174 Nm, što nije malo, ali kada govorimo o svakodnevnoj vožnji i gradskim relacija. Bilo kakve sportske pretenzije slobodno možete da zaboravite, jer niti snage ima dovoljno, niti je obrtni moment sposoban da vas "zalepi" za sedište. Ipak, i tome, na sreću, ima leka!

Prvi tračak nade ugledali smo na SEMA Motor Show u Las Vegasu, krajem prošle godine, kada je CR-Z zapravo bio glavna atrakcija. Naime, brojne kompanije predstavile su svoje viđenje ovog malog kupea, počevši od Mugena, preko Hondinog sportskog ogranka (HPD), pa do ekstrema, kao što su Bisimoto Engineering, Eibach, Fortune Motorsports, itd. Već tada se videlo da pred novom, malom Hondom, ipak leži svetla budućnost, jer je "mala privreda" oberučke prihvatila ovaj model. Od bodykit paketa, pa do ozbiljnih zahvata na motoru, postalo je jasno da će personalizacija ovog automobila biti "mačji kašalj".

Ko voli i poznaje Hondine automobile, vrlo dobro zna za tjunersku kuću Mugen (sadašnje ime je, zapravo, M-Tec), kompaniju specijalizovanu za "doradu" Hondinih automobila, koja gaji "bliske veze" sa Hondom (jedan od osnivača Mugena je Hirotoshi Honda, sin Soichira Honde, osnivača kompanije Honda). Upravo je Mugen u svoje ruke uzeo Hondu CR-Z, u pokušaju da od nje napravi ono što ona treba da bude - ozbiljan mali, sportski automobil.

Šta su momci iz Mugena uradili? Najpre su se "poigrali" sa 1,5-litarskim benzinskim agregatom, dodavši mu mehanički kompresor, te posle njihove "intervencije", agregat proizvodi čitavih 200 KS, a obrtni moment je narastao na 245 Nm. Idemo dalje - rekalibrisan je IMA sistem, automobil je "olakšan" za 50 kg, šasija je modifikovana tako da Honda CR-Z ima širi trag točkova, kočnice su dobile diskove većeg prečnika, sa četvoroklipnim kleštima, a promenjeni su i amortizeri, koji sada mogu da se podešavaju u pet nivoa. Nije izostavljen ni aerodinamički paket, koji uključuje i veliki zadnji spojler, a tu su i Mugenovi aluminijumski naplaci.

Krajnji rezultat? Honda još nije objavila zvanične podatke, i to neće učiniti do 30. juna, kada će Mugen Honda CR-Z zvanično biti predstavljena na Goodwood Festival of Speed u Engleskoj, ali se nagađa da je automobil sada sposoban za sprint do "stotke" za 6,6 sekundi ili drugim rečima, onoliko koliko je trebalo i odlazećem Civic Type R modelu. Super... ali smo mi još uvek strpljivi i čekamo na 1,6-litarski turbo, o kojem se sve više "šuška"!

tekst: Siniša Banda, Ðorđe Pavićević
foto: mugen
2555
Postavljeno: 04.07.2011

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

S70
25.7.2011 09:25
2
0

sjajan auto

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: