Moto

Honda CBR600F

Hondin sportski univerzalac

Duge 4 godine su ljubitelji legendarne Honde CBR600F čekali njen povratak na tržište


Tačnije, na taj povratak se čekalo od 2007. do 2011. Ruku na srce, cena modela iz 2006. i modela iz 2011. je skoro ostala ista. Kultni status ovog modela niko ne može dovesti u pitanje, ali kada je prvi put predstavljena davne 1987. godine, važila je za vodeći supersportski model u klasi. Dugi niz godina, CBR-ka je važila za fenomen - sa jedne strane je to sportski motocikl koji se sa malim zahvatima mogao pretvoriti u supersportski-takmičarski motocikl, a sa druge strane, nudeći svestranost i visok kvalitet izrade, pogodovao je mnogim vozačima u svakodnevnoj upotrebi.

Legenda se vratila svestrana a sportska, ali ipak i komforna, jer ona sada predstavlja jeftiniju i dostupniju alternativu svom sestrinskom supersportskom modelu CBR600RR.

Lako prilagođavanje
Ovaj model ima istu mašinu kao Hornet 600, tj. radi se o agregatu CBR600RR iz 2007. koji ima 102 KS umesto 120 RR model), ali je zato obrtni moment veći na srednjim obrtajima, što pogoduje kako gradskim, tako i sportskim vozačima. No, bez obzira na to, CBR lako postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h. Napredan, aluminijumski ram, prednja i zadnja viljuška, pa čak i same grane auspuha kao i lonac, konstruisani su tako da imaju za cilj nisko težište, i da omoguće lako upravljanje motociklom i hirurški precizno ležanje na putu. Akcenat je stavljen na lako privikavanje na geometriju motocikla, jer već nakon kraćeg vremena, imali smo osećaj da smo prošli nekoliko stotina kilometara ovim modelom, a to će se izuzetno dopasti naprednijim početnicima, ali isto tako i povratnicima u motociklizam. Agilnost ovog modela je Hondinim inženjerima bila važnija nego beskompromisna „tvrdoća“.

Sve po meri vozača
Oklop jako lepo štiti od vetra, a tako je konstruisan da motociklu daje vanvremenski sportsko-elegantan dizajn. Naročito nam se dopao prednji far, koji se ne sastoji od dva manja fara kao kod većine u klasi, a drugo, ima poziciono svetlo koje je u decentnoj plavoj boji. Digitalna instrument tabla je stvar ukusa, tradicionalisti bi više voleli analogne istrumente. Brzinomer je izuzetno pregledan,obrtomer u vidu lajsne sa gornje strane instrument table nije naročito vidljiv, ali posle nekog vremena oko se lako navikne.

     
 

Honda CBR600F

Cena 8.990 evra
Motor DOHC, 599 cm³, R4, četvorotaktni
Snaga 75 kW/102 KS pri 12.000 o/min
Obrtni moment 64 Nm pri 10.500 o/min
Prenos lanac
Menjač šestostepeni
Ram aluminijumski, „Backbone“
Oslanjanje napred - 41 mm podesiva teleskopska viljuška, hod od 120 mm
nazad – podesivi „Monoshock“ amortizer , hod od 128 mm
Pneumatici napred 120/70 ZR17
nazad 180/55 ZR17
Kočnice napred dvostruki disk 296 mm
nazad singl disk 240 mm
Dimenzije VxDXŠ (mm) 800x2.150x740
Težina 198 kg

Instrument tabla obiluje podacima tj., ima dva dnevna merača za pređenu kilometražu, sat, količinu goriva, merač trenutne i prosečne potrošnje goriva, lampice za prenizak pritisak ulja, za previsoku temperaturu rashladne tečnosti i optičko upozorenje za nepravilan rad motora. Na vozačku poziciju nemamo nikakve zamerke, ona je optimalna i šalje vozaču odličnu povratnu informaciju o putu. Oklop i vizir pružaju i vozačima preko 180 cm solidnu zaštitu od vetra, dok relativno visok i širok volan daje osećaj opuštenosti i preciznosti u upravljanju. Sedište je dovoljno tvrdo ali ne previše, visina od 800 mm takođe odgovara i visokim vozačima. Fuzasteri nisu previše podignuti, tako da se i posle duže vožnje nećete žaliti na grčeve u nogama. Oblik rezervoara je anatomski oblikovan tako da kolena vozača savršeno prijanjaju, jednostavno mislite da je motocikl savršeno skrojen baš za vas. Isti takav osećaj ima i suvozač, jer je Hondinim inženjerima ergonomija bila primarna kod ovog modela. Suvozač relativno visoko sedi u odnosu na vozača, što kod starijih modela nije bio slučaj. Retrovizori su dosta široki, te se lako prate nailazeća vozila, a to donosi još izraženiji osećaj sigurnosti i opuštenosti.

Agregat: Honda
Četvorocilindarski motor gas prima spontano i bez zadrške , kvačilo se izuzetno lako dozira i ne pravi nikakva iznenađenja. Motocikl vrlo lako kreće bez ikakvih malih trzaja - prava Honda! Izuzetno nam se svideo šestostepeni menjač. Radi lako i precizno, tako da su česte promene brzina pravo zadovoljstvo. Motor ima snage već od ler gasa pa nadalje, što gradskim vozačima ide na ruku. Od 4.000 obrtaja oseća se veći priliv snage, dok od 7.000 obrtaja motor počinje agresivno da ubrzava, i to sve do 13.000 obrtaja kada se uključuje elektronska blokada. Ubrzanje do 200 km/h je odlično, tako da CBR600F bez problema može da parira mnogim motorima sa jačom „kubikažom“. Zvuk koji agregat proizvodi u tom režimu neodoljivo podseća na zvuk trkačkih motora, tako da prosto poželite vožnju na nekoj Grand Prix stazi.

     
 

Stabilnost na velikim brzinama je za svaku pohvalu, brza vožnja na autoputu odvija se bez ikakvog stresa. Ogibljenje predstavlja sintezu komfora i čvrstine, premda je prednja viljuška znatno mekše podešena nego kod CBR600RR, što je za naše puteve bolje, jer nećete osećati baš svaku rupu i neravninu na putu. Nissinove kočnice sa plivajućim diskovima napred i nazad su za svaku pohvalu, senzibilne i suverene u svakoj situaciji, hvataju jako dobro i lepo se dozira snaga kočenja, iako smo vozili model bez ABS-a. Sa prednjom kočnicom mozete kočiti i sa jednim prstom bez problema, a za snažna kočenja vam ne treba snaga u prstima.

Rezervoar kapaciteta 18,4 litra s obzirom na nisku potrošnju daje CBR-u veliku autonomiju kretanja. Servisni intervali su dugi 12.000 km.

CBR600F je pravi „multitalent“. Ova Honda je manje ekstremna od prethodnih modela i razumna je alternativa u odnosu na skuplju, CBR600RR. Savršeno je podešena za svakodnevnicu, komforna sa solidnom zaštitom od vetra, malom potrošnjom, i jeftinom nabavnom cenom. Namenjena je za širi krug vozača, za ljude koji znaju šta je kvalitetna sportska vožnja bez stresa!

Piše Boško Božić
Fotografija Saša Nikolić
7495
Postavljeno: 06.08.2013

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.02.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

Dodavanjem još jednog modela u porodicu Scrambler, Ducati je pokazao da zaista pažljivo sluša kritike stručne javnosti ali i kupaca koji su želeli Scrambler sposobniji za off-road


Rubrika: Moto
Postavljeno: 20.01.2017

BMW G310R
Tekst sa video prilogom!

Sa modelom G310 R, BMW Motorrad otvara novo poglavlje u svojoj bogatoj istoriji. Ne samo što su se „spustili“ među motore manjeg bloka, nego je G310 R i prvi motocikl koji BMW proizvodi van Nemačke


Rubrika: Moto
Postavljeno: 21.12.2016

Kawasaki Z650
Tekst sa video prilogom!

Kawasaki je odlučio da penzioniše i oznaku „er“ i aktuelni model er6n, a na njegovo mesto stiže novi član „Z“ porodice, Z650


Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Decko
06.8.2013 00:31
7
0

Neeeeeee! Sad nece moci da se zivi od CBR-a!

cile
06.8.2013 03:55
12
0

motocikl je prosek, barem na papiru, a sto se tice instrument table......mnogi experimentisu pa se na kraju vrate klasici. izazov ustede stavljanja jednog ekrana koji sve prikazuje je veliki ali se posle vrati kroz smanjenu prodaju.
nisam vozio ovaj motor pa necu da tvrdim nista ali mi se obrtni momenat ipak cini malo previsoko u obrtajima. svi ti 600 ccm se vrte na 13000 ali drugu polovinu skale nije lako iskoristiti u normalnom saobracaju (ko je normalan vozac). moja pohvala podesavanju viljuske i zadnjeg amortizera ali primedba na plivajuce diskove. jeftino. stavljaju to i drugi u tom cenovnom rangu jer vecina kupaca gleda prvo izgled motora a u tehniku se slabo razume. kod motora je mnogo vaznije da imas fiksna klesta nego kod automobila jer nema serva. inace posedovao sam motor 600 iste klase a sada imam 800 iste klase i znam o cemu pricam. hteo sam da kupim 1000 ali sam se odlucio za 800 i nisam se pokajao. vozio sam skoro sve najznacajnije japance izmedju 250 i 1800ccm (nije greska) (sport, supersport, touring i cruiser) u zadnjih 10 godina. jos samo da dodam, japanci prave daleko najbolje motocikle i razlike su samo u nijansama.

CBR
06.8.2013 08:50
1
8

Hoooondaaaaaa!!!A^AAĂ„A..

Audifan
06.8.2013 13:34
2
5

Suuuuzuki Gsx-r zakoon aaaaa

CBR
06.8.2013 16:39
0
5

Hooondaaa je zakooon...A�ÄA

germanfun
06.8.2013 18:45
3
4

jedino sto vredi ovim Japancima su motori,tu se svaka prica zavrsava.

CakOOni
06.8.2013 20:24
1
2

cbr600rr 2013 ima 97 konjskih snaga samo da vas ispravim.

pecagt
06.8.2013 20:40
1
2

Xaxaxaxaa, vidim audifan i ti si poceo kao ja sa ovim specijalcima!:-) pozzz

Audifan
06.8.2013 21:56
1
2

Germanlover ceo zivot volim i vozim jedino Suzuki Gs-r 750 -1000 ali moram priznati da nisu najbolji bolji je i Bmw 1000 Rr a o avgusti da nepricam a naravno i dukati. Naravno auto mora biti prventstveno Nemacki a sto da ne i Francuski Italijanski ili cak Britanac.

Audifan
07.8.2013 02:49
3
2

Peca gt Pa na odmoru sa pa sam raspolozen a i da me doticni razume. Pokusavao sam svakako ali samo neardtalski jezik razume. Ba Bu Aa ee i sl.

dd
08.8.2013 14:30
4
0

Ovaj tekst specijalno za CBR-a!

Чедомир
08.8.2013 17:14
0
1

Питање за Аудифана:
По чему су набројани бољи од Сузукија?
Чуо сам још таквих прича,па да чујем у чему је ствар.Дукати је стара змајчина,он и може да се пореди,али ово двоје,посебно бембара,мислим да нису баш дорасли за скидање склапа ГСХ-Р-у!

CBR
08.8.2013 17:29
0
4

Hoooondaaaa!!!..A�AÄ,,A�

Audifan
08.8.2013 18:48
3
0

@Cedomir Pa po cemu su bolji tesko je tu suditi u pitanju su finese kod Bmw a Avgusta je ipak Ferrari u motorima Ducati takodje ali nikada nisam mogao da svarim rad 2 cilindra. Kazem vozim ceo zivot samo Suzuki i nebih menjao brend ali postujem Bmw a pogotovo Avgustu i Ducati.

CBR
12.8.2013 00:29
1
2

Motori su iz JAPANA, sve ostalo je samo imidz.. Gledao Sam nekad davno mislim da je bilo 2006 test u laboratotiji KAWASAKI ZX 12 R...50 000 KM neprekidne voznje, temperatura od +50 pa do vrtoglavih -40 stepeni.. Smrzo sam se gledajuci..Masona je extremno izdrzljiva, od radilice, leteci lezajevi, klipnjaca, injektori, elektronika za dovod i ubrizgavanje, i sve je testirano i usavrseno. Sve ovo Evropsko je po kvalitetu mnogo iza Japanaca.

Audifan
13.8.2013 03:34
3
0

@Bolesnik mozda po kvantitetu deleko od Japanaca!!!

germanfun
13.8.2013 09:19
1
1

Ma ipak je Honda zakon..Nemoze niko napraviti bolju masinu od honde..

germanfun
13.8.2013 11:04
2
0

Ne znam zasto koristite moj nick za lazne komentare.Prethodni komentar nije moj.Ne mogu da shvatim da toliko nisko pojedini padaju.

CBR
13.8.2013 23:13
0
3

kod mene u Svilajncu, video sam lika koji ima ovaj motor. kaze da je extra.

CBR
17.8.2013 10:29
0
3

Evo mog dvojnika iz...Svilajnca. Hahaha

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: