Moto

Honda CB1100RS

Hondin adut u retro klasi

Jedan od svakako medijski najzapostavljenijih motocikala koji su prikazani na sajmovima u prethodnih par meseci jeste Hondin retro model – CB1100RS


Čim naziv modela Honde počinje sa oznakom CB, svaki pravi bajker nabaci osmeh na lice. Ovaj prefiks evocira vrlo lepe uspomene. Na našim putevima i dalje se mogu sresti čuveni CB500, koje čini se može da uništi samo nemar njihovih vlasnika. CB1100, ipak, nastao je po uzoru na proslavljeni Hondin model CB750 iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka.

Nakon višegodišnjeg rada na konceptu sopstvenog retro motocikla, Honda je 2010. godine izbacila CB1100. Motocikl se izuzetno dobro prodavao u Japanu, a stručna javnost uglavnom je govorila o njemu u afirmativnom tonu. Ovaj model je koristio i Takanobu Ito, izvršni direktor Honde, svakodnevno ga vozeći na posao od 2009. do 2015. godine. Na krilima uspeha u Japanu, čelnici Honde odlučili su 2013. godine da ovaj model puste i u „međunarodne vode“. Međutim, veći uspeh modela na svetskom tržištu je iz nekih razloga izostao. Premda je moje skromno mišljenje da prodaja nije bila na očekivanom zbog izostanka adekvatnog marketinga.

Japanci ipak nisu napustili svoj koncept retro motocikla, pa je CB1100 dobio blaži redizajn 2014. godine, a sada nam stiže i sportskija verzija, CB1100RS.

Stara škola u novom ruhu
Ukoliko pogledamo gamu pravih sportskih motocikala Honde, teško da CB1100RS može da opravda pridev „sportski“ koji ide uz njega. Ipak, sa svojih 89 konjskih snaga, ima na raspolaganju dovoljno snage za prijatnu vožnju i gradska preticanja.

Kao i svi ostali modeli iz Hondine podugačke CB istorije, i ovaj ima agregat sa rednim cilindrima. Ovde je u pitanju motor četvorocilindraš zapremine 1140 kubnih santimetara, a svih 89 konjskih snaga na raspolaganju su na 7.500 obrtaja.

Honda se posebno ponosi završnom obradom na ovom motociklu. Svuda su prisutni visokokvalitetni detalji. Analogna instrumentalna tabla samo skriva modernu dušu CB1100RS. Honda se oko ovog modela dobrano pomučila i sa detaljima. Primera radi, štitnik lanca koji je kod većine današnjih motocikala od plastike, izrađen je od aluminijuma, kao uostalom i točkovi od 17 cola, što znači da će biti manja muka naći kvalitetne gume za ovaj model. Inženjerski tim Honde tvrdi i da više sportski točkovi donose veće ubrzanje za 3%, te ako je sudeći po dosadašnjim testovima ranijih Hondinih modela, treba verovati japanskoj matematici.

Razmak između osovina je 1485 milimetara, a čitava ergonomija motocikla jeste nešto izraženije sportska od standardnog modela, jer vozač će definitivno biti „poguran“ da sedi bliže upravljaču. Ipak, daleko od toga da će ovo biti neudoban model. CB1100RS sa svojih 252 kilograma (sa svim tečnostima) daleko je od laganog motocikla, ali uz agregat od 1140 kubika i dobru ergonomiju, verujemo da će svoju težinu sasvim lepo nositi.

Za ogibljenje je zadužena Showa, na viljušci od 43 milimetra nalazi se Dual Bending Valve, način ogibljenja sa dva ventila, dok su pozadi dvostruki amortizeri. Kočnice su prilagođene masi motocikla sa diskovima od 310 milimetara na prednjem točku, a u standardnu opremu ulazi i ABS.

Sedište je u skladu sa retro nadimkom koji nosi CB1100RS, veoma lepo prati liniju motocikla, a njegova visina je 795 milimetara, što znači da ovaj model možda i nije baš prikladan za visoke vozače. Rezervoar ima zapreminu od 16,8 litara, što prema Hondinim podacima daje autonomiju od skoro 300 kilometara.

Kao što smo već rekli, posvećena je velika pažnja detaljima. Primera radi, paneli sa strane nisu od plastike kao što bi se očekivalo, već od presovanog aluminijuma. Takođe, osvetljenje motocikla je gotovo kompletno u LED sijalicama, što stvara upečatljiv vizuelni utisak.

Izduvne cevi su urađene po sistemu 4-2-2, a Hondini inženjeri tvrde da će novi auspuh imati lepši zvuk, što je jedna od mana na prethodnom modelu.

Iako još uvek nema podataka o tačnom datumu početka prodaje ovog modela, niti o ceni. Ipak, čini se da Honda pravi istu grešku kao i sa prvim CB1100, a to je nedostatak adekvatnog marketinga. Ukoliko se pogledaju agresivne promotivne kampanje koje sprovodi recimo Ducati za Scramblera ili BMW za R nine T gamu, jasno je da će suptilan pristup tršištu veoma teško doneti uspeh.

CB1100RS nekako je pao u zapećak i na sajmu motocikala u Milanu, a više pažnje od njega dobio je čak Hondin X-Adv, skuter za offroad. Nisam siguran na kakvu terensku vožnju misle, ali dovoljno je da pogledate veličinu prednjeg točka na tom skuteru i shvatite da od terenske vožnje nema ništa.

Elem, sve se ovo može lako promeniti u narednom periodu, ukoliko Honda „zagrize“. CB1100RS ulazi na vrlo konkurentno tržište, a u okviru retro klase takmičiće se sa modelima kao što su Moto Guzzi Griso koji je na istoku tržišnog veka, BMW R nine T flotom, ali i Triumph Bonneville 1200.

Bilo kako bilo, čekamo Hondina obaveštenja i mogućnost da uskoro i sami testiramo ovaj model.

     
 

Čini se da Honda pravi istu grešku kao i sa prvim CB1100, a to je nedostatak adekvatnog marketinga Twituj ovo!

Đorđe Platiša
3285
Postavljeno: 02.12.2016

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.02.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

Dodavanjem još jednog modela u porodicu Scrambler, Ducati je pokazao da zaista pažljivo sluša kritike stručne javnosti ali i kupaca koji su želeli Scrambler sposobniji za off-road


Rubrika: Moto
Postavljeno: 20.01.2017

BMW G310R
Tekst sa video prilogom!

Sa modelom G310 R, BMW Motorrad otvara novo poglavlje u svojoj bogatoj istoriji. Ne samo što su se „spustili“ među motore manjeg bloka, nego je G310 R i prvi motocikl koji BMW proizvodi van Nemačke


Rubrika: Moto
Postavljeno: 21.12.2016

Kawasaki Z650
Tekst sa video prilogom!

Kawasaki je odlučio da penzioniše i oznaku „er“ i aktuelni model er6n, a na njegovo mesto stiže novi član „Z“ porodice, Z650


Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Synyster
02.12.2016 07:24
8
1

Bravo za retro dizajn.

Bozo
02.12.2016 12:02
2
3

Tako su je dobro pogodili, da entuzijastima skoro ni malo prostora nijesu ostavili za prepravke i induvidualizaciju. Odlicna!

Zule
02.12.2016 19:51
2
1

Pravi lepotan, uz to ce sigurno biti mnogo jeftiniji od R nine T i Grisa kod nas!

asd
03.12.2016 19:59
3
1

Nisam vozac motora, ali zbog ovakvih modela pozelim da imam motor. Cak je lepo ovakvu masinu kupiti makar da je parkiras u dnevnoj sobi kao skulpturu. Ko ima love naravno :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: