Moto

Harley Davidson XR1200X

Od Tokija do Milvokija

Duga tradicija, kao i originalan "audio i video" nastup, glavne su karakteristike Harley Davidson mašina, a jednu od njih, model XR1200X, sportskog predstavnika ove marke, nedavno smo imali priliku i da vozimo


Harley Davidson je, bila i ostala, marka kojoj ne treba neka posebna najava. Njihovi modeli su vrlo specifični, originalni i prepoznatljivi, a ovaj proizvođač ima tradiciju dugu skoro koliko i sam motociklizam. Ovakva filozofija ima verne fanove širom sveta, ali i kod nas, a za vlasnike Harley Davidson motocikala istovremeno se može reći i da su članovi eksluzivne Harley Davidson zajednice.

Iako bi se mašine ovog proizvođača prvenstveno mogle okaraktisati kao "retro", među modelima ove marke, naravno, postoje velike razlike, ali sa jednom zajedničkom karakteristikom koja je tokom vremena postala i njihov zaštitni znak - velika radna zapremina. Naime, "najmanji" motor ima 883 kubna centimetra i to je samo početak. Paleta motora je izuzetno velika, a u to smo se mogli i lično uveriti na nedavno održanom događaju u organizaciji matične kuće, ali i zvaničnog zastupnika ove marke, kompanije Harley Davidson Beograd.

Kod ove mašine, zapremina motora igra glavnu ulogu, a obrtni moment je lepo "razmazan" u celom spektru obrtaja

Širok spektar
U rasponu cena od nepunih 8.000, pa do čak 45.000 evra sa PDV-om, nalazi se sedam "porodica", a među njima nam se, kao naročito interesantan, učinio model XR1200X. Ova mašina pripada čuvenoj Sportster liniji koja je svoj životni put započela davne 1957. godine, a treba napomenuti da moderna Sportster serija puno duguje i legendarnom modelu XR750. Novi "X" model nastao je bazi XR1200 koja je prvi put prikazana 2006. godine. Ono što je naročito interesantno, jeste da je Harley Davidson ovaj model najavio, namenio, a 2008. godine i ponudio evropskim kupcima. Ubrzo potom, Amerikanci su za XR1200 pokazali veliko interesovanje, te je on na "matično" tržište stigao sa godinu dana zakašnjenja.

Inače, XR1200X je tipičan Harley Davidson i tu nema iznenađenja. Sa leve strane relativno malog rezervoara od oko 13 litara, nalazi se specifičan usis za vazduh, a pored pomenutog izduvnog sistema, izgled modela XR1200X karakteriše relativno mali far i izvijeni "korman", kreiran po uzoru na dirt tracker mašine iz prošlih vremena.

     
 
Napred se nalazi big piston "viljuška" marke Showa, a za zaustavljanje se brinu četvoroklipne Nissin "plivajuće" čeljusti sa diskovima prečnika 292 mm

Nova verzija koja na kraju nosi oznaku X, u modelskoj 2011. godini dobila je nekoliko bitnih detalja koji ga karakterišu kao "sportsku" mašinu, ali, naravno, na način kako to vidi kompanija Harley Davidson.

U sportskoj opremi
Dakle, po čemu je onda XR1200R poseban? Ono što prvo upada u oči je big piston prednja viljuška kompanije Showa. Da, reč je o derivatu komponente koja se nalazi i na najnovijim modelima supersportskih mašina koje dolaze iz Japana. Pored toga, XR1200R pozadi ima potpuno podesivo ogibljenje iste kompanije, dok se za zaustavljanje brinu četvoroklipne Nissin plivajuće čeljusti sa diskovima prečnika 292 milimetra.

Umesto lanca, Harley koristi remen, koji je pozicioniran sa iste, desne, strane na kojoj se nalaze dvostruke cevi izduvnog sistema, takođe dizajnirane po uzoru na XR750. Kada je sama mašina u pitanju, XR1200X pokreće tradicija, tj. V2 agregat sa vazdušnim, odnosno uljnim hlađenjem, zapremine 1202 kubna centimetra, snage 90 "konja". S obzirom da kod ove mašina zapremina motora igra glavnu ulogu, obrtni moment je lepo "razmazan" u celom spektru obrtaja, sa kulminacijom negde pri sredini (4000 o/min), kada ova jedinica "prebacuje" 100 Nm. Veliki točkovi, napred 18, pozadi 17 inča, u saradnji sa Dunlop pneumaticima, specijalno razvijanim za ovaj model, predstavljaju dobru kombinaciju, pogotovo što ovakva konfiguracija više odgovara lošim putevima, kao što su naši.

Pravi Harley
S obzirom da nam je ovaj model ustupljen u relativno ograničenom vremenskom roku, ovo predstavljanje i nije pravi test, tako da su prvi utisci ograničeni samo na osnovne karakterne crte. Start "na dugme" označava relativno glasno buđenje V2 motora, a odmah nakon, biva jasno da ovaj motor lepo "povlači" bukvalno iz "lera", čak i u drugom stepenu prenosa, što značajno olakšava upotrebu u gradu. Imajući u vidu da je sportsko ogibljenje jedno od najboljih na svetu, tu nećemo posebno trošiti reči, a što se vozačke pozicije tiče, ona će zadovoljiti i više vozače. U poređenju sa ostalim modelima ove marke, klirens je značajno veći i dozvoljava više slobode u krivinama, ali u okvirima svoje klase. Ceo doživljaj u vožnji upotpunjuje specifična Harley "muzika", izdvajajući njegovog vozača od svega što se kreće po putevima.

Sve to, međutim, ima i svoju cenu. U slučaju ovog Sportstera, ona počinje od 12.000 evra. Za pomenuti iznos kupci dobijaju mnoštvo kvalitetnih komponenti na unikatnoj mašini, koje čine da XR1200X bude prilično spreman i za vožnju koja se ne može okarakterisati kao "ležerna".

U poređenju sa ostalim modelima ove marke, klirens je značajno veći i dozvoljava više slobode u krivinama, ali u okvirima svoje klase
tekst: Miljan Terzić
foto: Vladimir Vatić
miljan.terzic@vrelegume.rs
4079
Postavljeno: 23.06.2011

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 31.07.2017

Indian Scout Bobber
Tekst sa video prilogom!

Indian ulazi u krug proizvođača koji u ponudi imaju i bobber verzije svojih motocikala


Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Honda Rebel 300/500

17.04.2017

Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Aleksandar
23.6.2011 00:10
7
0

Harley-Davidson zauvek! :)

Aleksandar 1
23.6.2011 22:18
4
9

Ovaj motor sigurno uživo izgleda mnogo bolje, ali sve u svemu ˝stil za matorce˝. Dodaš 2000 eur i kupiš BMW K1300R, pravu motorinu.

S70
29.6.2011 12:19
1
2

ovo nije pravi harley

Aleksandar
29.6.2011 15:34
5
0

Mozda se ne uklapa u standardno vidjenje Harley-a ali ja mislim da on jeste pravi Harley. Malo ispitivanja trzista i ulasci u neki novi segment, nisu na odmet.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: