Reportaža

Great Wall

Kineski Zid u Bugarskoj

Otkako je početkom devedesetih okončana prizvodnja Aleka, Bugarska je skoro 20 godina bila bez automobilske industrije. To se menja u drugoj deceniji 21 veka kada se u mestu Loveč, ostvara fabrika kineskog proizvođača „Great Wall“. Kako izgleda početak ekspanzije na evropsko tržište proverili smo na studijskom putovanju. Naš domaćin bila je kompanija „GWS Auto Group“, eksluzivni distributer ovih vozila u Srbiji


Nešto se veliko valja iza velikog zida
Great Wall Motors najveća je privatna kineska automobilska kompanija sa više od 38.000 zaposlenih, čiji se proizvodi prodaju u više od 100 zemalja putem 30 filijala. Kompanija poseduje sopstvenu proizvodnju motora i menjača. Da se i bezbednosti poklanja velika pažnja potvrđuje i činjenica da kompanija poseduje jednu od dve laboratorije sa „kreš“ testove u Kini.

Kada je reč o proizvodima, strategija sledi tri glavna principa: viši nivo opreme, bolje performanse i viši tehnološki razvoj. Do 2015. godine, „Great wall Motors“ planira da dostigne godišnji kapacitet od 2 miliona proizvedenih jedinica, kao i da do 2020. godine postane vodeća kompanija u prodaji ekonomičnih SUV i pick-up vozila širom sveta.

U cilju tržišne ofanzive a da bi parirali evropskim paragrafima, odlučili su da u bugarskom gradu Loveču osnuju mešovitu kompaniju Litex Motors i istovremeno izgrade fabriku automobila. Ovo je prva i jedina fabrika nekog kineskog proizvođača automobila na teritoriji Evropske unije.

Inženjerski kadar - temelj uspeha
Menadžment tim pogona u Loveču čine strani konsultanti i menadžeri sa dugogodišnjim iskustvom u proizvodnji vodećih svetskih brendova. Primera radi, Tobi DeKlerk ima 35 godina iskustva prizvodnje terenskih vozila u Nissanovim pogonima u Južnoafričkoj Republici. Kada mu se ukazala prilika da od samog početka kreira poizvodni proces u potpuno novoj fabrici, to je bio izazov kome nije mogao odoleti.

Prema rečima Andona Dimitrova, direktora fabrike, sve je počelo sa pet britanskih i južnoafričkih inženjera koji su postavili specifikacije fabrike. Usledio je konkurs za domaće inženjere na koji se javilo 200 kandidata. Dvadeset odabranih poslato je na tromesečnu obuku u Kinu gde su uz rad postepeno preuzimali znanja svojih kineskih kolega.

Tehnički kapacitet fabrike je 50.000 vozila godišnje, dok je trenutni nivo proizvodnje 5.000 automobila godišnje. U fabrici u Loveču, primenjuju operacionalizaciju i sistematizaciju rada po Toyotinim i Nissanovim standardima.

Zahvaljujući najsavremenijoj tehnološkoj osnovi pogona, inženjeri su u stanju da u hodu, tačnije za samo 20 minuta rekonfigurišu montažnu liniju kako bi se na njoj proizveo drugi model. Ovo rešenje omogućava da se u budućnosti celokupna proizvodna linija sa zanemarljivim investicijama pripremi za nove modele. Za sada se u Loveču obavlja samo finalna montaža vozila. Direktno iz Kine stižu već unapred zaštićene i lakirane karoserije sa vratima u koje se ugrađuje ostala oprema. Na ovaj način „zgotovljeni“ modeli SUV H6 i pick-up Steed (u benzinskim i dizel varijantama) kreću prema evropskim kupcima.

H6 - kvalitet po neodoljivoj ceni
H6 je moderan SUV, za čiji su razvoj bili zaduženi vrhunski dizajneri Andreas Dojfel svojevremeno u timu Mercedesovog ML-a , Pjer Leklerk ogovoran za linije BMW-a X6 i Ramon Gina doskora šef dizajnera u Alfa Romeu.

Drugim rečima, ako imate estetske zamerke za H6, moraćete da ukrstite svoje argumente sa nekim od najozbiljnijih profesionalaca u automobilskoj industriji.

Sa dužinom od 4,64 metara, H6 ima tipične SUV dimenzije, ali zahvaljujući izvanrednoj arhitekturi, po prostranosti enterijera nadamašuje limuzine D segmenta, i to bez bilo kakvih „hvatanja krivina“ po pitanju zadnje klupe.

Enterijer svojom solidnom izradom samo je logičan nastavak kvaliteta investiranog u ovaj model. Pomenimo da su dobavljači opreme za H6 kao i druge modele Great Walla između ostalih: Bosch, Delphi i Honeywell.

H6 pogone 2 motora. Našem tržištu biće svakako interesantan dvolitarski „komon rejl“ dizelaš od 143 ks i 310 Nm obrtnog momenta dostupnog u rasponu od 1.800 do 2.800 obrtaja u minuti, sa prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 km.

Na tržištu Srbije H6 se prodaje po osnovnoj ceni od 17.950 evra, što ga praktično sa izuzetkom Nive i Dustera čini konkurencijom celokupnom SUV segmentu kod nas.

Great Wall Steed
Jedan od dva tržišna aduta kineske kompanije Great Wall kada je reč o osvajanju kupaca u jugoistočnoj Evropi jeste pick-up vozilo Steed. Kao i njegov SUV rođak H6, Steed nastupa sa bogatom osnovnom opremom u koju spadaju alu felne, branici u boji karoserije, zatamnjena stakla i hromirane obloge retrovizora. Nosivost kargo prostora je 1.050 kg.

Dostupan je u izdanjima Classic, Professional, Premium i Hunter. Reč je o varijacijama koje su kreirane u Bugarskoj imajući u vidu tržišta u Evropi na koja će se ovaj model plasirati. Na taj način napravljen je luk od vozila koja se podvrgavaju svakodnevnoj gruboj eksploataciji do elitnog vozila za ljubitelje vožnje u prirodi, i ponovo do robusnog vozila za najteže terenske izazove, kao što je Hunter.

Great Wall H6 Domino

Da u kompaniji Great Wall imaju vere u potencijale modela H6 potvrđuje i luksuzna varijanta „Domino“. Gledano spolja, od osnovnog modela razlikuje se po karoseriji u dve boje i LED maglenkama. Enterijer je oplemenjen kožnim sedištima, navigacijom i unapređenjima na osnovu već velikodušne osnovne opreme.

Hunter – „žderač“ terena
Mnogi se pitaju da li će Lada Niva u našim krajevima dobiti dostojnog naslednika. Jedan od najnovijih pretendenata za titulu niskobužetnog neuništivog terenca koji ne poznaje pojam „neprohodnost“ upravo je Hunter. To smo imali priliku da vidimo tokom demonstracije na fabričkom off road poligonu čija je uobičajena konfiguracija dodatno zakomplikovana tradicionalno balkanski negostoljubivim blatom.

Hunter pokreće dvolitarski dizel motor od 139 ks sa 305 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.800 obrtaja u minuti. Komponente motora razvijene su Great Wallu saradnji sa Delphijem i Boshom. Pogon na sva četiri točka kreiran je u Borg Warneru. U ponudi je takođe i 2,4 litarski benzinac poreklom iz Mitsubishija.

Steed je postigao izuzetan uspeh na tržištu Bugarske, gde je već tri godine zaredom najprodavanije pick-up vozilo. U osnovnoj benzinskoj verziji u Srbiji je dostupan za 13.340 evra, dok u dizel varijanti cena se „zida“ od 17.550 evra.

Tržišna strategija po Tarabiću
Kako smo ovih dana sa najvišeg mesta saznali da će „doći žuti ljudi i piti vodu iz Morave“, nužno je upitati se koliko se u u proročanstvo Tarabića uklapaju planovi Great walla o tržišnom plasmanu. Jedno je sigurno: prodaja u Srbiji, Makedoniji, Mađarskoj i Rumuniji kreće u 2015. Potrebni evropski sertifikati i pogoni na teritoriji EU bitan su preduslov da marka Great Wall postane trajni deo ponude vozila na „starom kontinentu“.

Piše Miroslav Šosberger
Fotografija Vrele Gume, Great Wall
9457
Postavljeno: 03.02.2015

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

Mika
03.2.2015 11:30
11
1

Interesantno. Kako su nasli Bugari rupu u EU.

Ako bude dobra cena mogao bi se taj kinez dobro prodavati kod nas.

Bozo
04.2.2015 07:14
7
1

Ne tako davno "vizionari" su predvidjali da ce auto industrijom zavladati zuta rasa, imajuci na umu Japance, malo ko je mislio na Korejance, a nikome ni na kraj pameti nijesu bili Kinezi.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: