MotoGP

Gran Premio bwin de España

Lorencov udarac Torovim čekićem

Bezkompromisno izvežena trka dvostrukog šampiona sveta, pobeda pred domaćom publikom na izuzetno tehnički zahtevnoj stazi Herez


Napokon su se poklopile sve karte za Horhe Lorenca, on i njegova Yamaha YZR-M1 na danšnjoj trci su funkcionisali u savršenoj harmoniji, potpuna sinergija između čoveka i mašine kao da su zajedno izliveni iz jednog komada materijala.

Nakon puno problema u prve tri trke Lorenco je uspeo da nađe zajednički jezik sa kočionim sistemom svog motocikla, takođe “fitnes level” ovog vrhunskog motocikliste napokon je došao na odgovarajući nivo i bez problema je uspeo da izveze punih 27 krugova u maksimalnom trkačkom tempu. Poslednji ali možda i najbitniji sastojak pobedničkog koktela je činjenica da je Lorenco najbolje proučio i savladao najbitnije delove trkačke piste u Herezu, ceo trkački vikend gospodario je trećim i četvrtim sektorom, a znalo se da ključ pobede leži u ova dva sektora jer su tehnički najzahtevnija, jedna mala greška može da naruši ritam i upropasti sve što se postigne u prva dva.

Ovom pobedom Lorenco je demantova sve zle jezike koji su ga otipisali iz borbe za šampionsku titulu. Njegova impresivna pobeda donela je dodatno uzbuđenje u šampionat, on je treći pobednik ove godine u četiri izvežene trke, sa druge strane lišio nas je dramatične završnice trke na kakve smo navikli u Moto GP-u, ostali smo bez uzbuđenja koja smo doživeli u završnicam trka na velikim nagradama Katra i Argentine.

Tok trke:
Uslovi za trku su odlični, temperatura staze se kreće od 35 do 38 stepeni celzijusa, što je za čitavih deset stepeni niže u odnosu na “free practice 4” i kvalifikacione sesije. Ovo je veliko olaksanje za vozače i za motocikle, kao i za manju degradaciju pneumatika.

Svetla na semaforu su ugašena, pojačava se grmljavina kako motocikli ubrzavaju, a obrtaji agregata jure prema crvenoj zoni. Najhladnije glave imali su jahači na Yamahinim motociklima, kroz teme prve krivine prvi prolazi Lorenco i zadržava prvu poziciju, drugi je nesalomivi Markez, treći Espargaro mlađi na satelitskoj Yamahi Tech 3, a za njim Valentino Rosi.

Već po običaju izvanredan start za Aleksa Espargara i Suzuki GSX-RR, kao i za Kal Kračlova koji vodi bitku sa Doviciozom. Ubedljivo najlošiji start ima motocikl sa brojem 29, to jest Andre Janone koji sa svoji Desmosedici GP-15 propada u poretku i pada na jedanaestu poziciju.

Formirana kolona medju prvih dvanaest bez velikih promena u prva tri kruga, Lorenco i Markez prave razliku u odnosu na Pola Espargara i Rosija, doktor gubi dragoceno vreme i ako ima tempo za duet vožnju sa Markezom. Početkom četvrtog kruga obilazi Pola, ali ne hvata priključak za vodećim dvojce, Lorenco je već razvukao vremenski lastiš između sebe i svog sunarodnika, a doktor je već u zaostatku od tri sekunde za mladim Špancem.

Doviciozove muke tokom treninga prenose se i na trku, u krivini broj 13 koja nosi ime vodećeg u trci (Horhe Loreco) pravi grešku i izleće sa staze, srećom po njega vraća se na stazu ali tek kao dvadeset drugi, od tog trenutka kreće njegov lov na sporije konkurente i borba da osvoji što više bodova i zadrži drugo mesto u generalnom poretku. Iste muke su zadesile još jednog Dukatistu sa prošlogodišnjim GP-14, ali on ne uspeva da se vrati u igru, ipak završava trku ali kao poslednji sa krugom zaostatka za prvoplasiranim.

Ni drugom fabričkom Ducati motociklu ne cvetaju ruže, okršaj novog Desmosedici GP-15 i starog Desomsedici GP-14 vodi se za poziciju broj devet, posle velikih muka novajlija sa Janoneom za kormanom uspeva da pobedi Kolumbica Joni Hernandeza na Pramac Ducati motociklu.

Period do petnaestoga kruga obelezio je žestok duel dva fenomenalna vozača, agresivnog Kala Kračlova i mladog Pola Espargara za četvrtu poziciju, od drugih bitnih dešavanja na stazi možemo pomenuti proboj Dukatijevaca, Doviciozo obilazi drugi Hondin motocikl koji se doslovno vuče po stazi, Ajoma ponovo ne opravdava ukazano poverenje, a Dovi koji izbija na petnaestu poziciju ponovo se nalazi među osvajačima bodova. Ubrzo Dukatijevi asovi ponovo postaju najinteresantniji na stazi, započinju rat sa vozačima Suzukija, Janone obilazi Aleks Espargara, a Dovi dobija rat protiv mladog Vinjalesa.

Sedamnaesti krug nam daje nadu da nije sve rešeno što se tiče plasmana na pobedničkom postolju, Lorenco je dalje u svom svetu, ali Markez polako brine za svoju drugu poziciju, Rosi smanjuje razliku iz kruga u krug i dolaz mu na zadnji točak, Markez polako počinje da oseća da mu doktor diše za vrat, razlika je pala na 1,1 sekund. Taman kad smo se ponadali da će prekinuti okršaj iz Argentine doživeti svoje finale u Herezu, Markez pojačava tempo, a doktor odustaje od potere i popušta ručicu gasa i zadovaoljava se trećim mestom.

Da Moto GP trka ne prođe bez velikih uzbuđenja potrudila se ekipa koja se borila za deseto mesto, samo tri kruga pre kraja pravi špageti vestern kroz krivinu Aleks Krivilje i šikanu Ajrton Sena, pet vozača juriša na desetu poziciju tri Dukatija , dva Pramac-a Petrući i Hernadez, Hektor Barbera na Avintija Ducati GP-14, a tu su Vinjales i Skot Reding. Konačan rasplet ovog žestokog “fajta” desio se u predposlednjoj krivini koja nosi ime legendarnog trkačkog tima iz Formule 1, Scuderia Ferrari.

Tako je protekla velika nagrada Španije, posle 27 izveženih krugova i nepunih 45 minuta vožnje na trkačkoj stazi Herz za nama je prva Evropska i četvrta ovogodišnja trka u kalendaru Moto GP šampionata.

Rezime trke:
Trkom u Španiji prodrmalo se stanje u generalnom plasmanu, došlo je do promena u samom vrhu tabele. Loše izdanje Dukatijevih vozača, Herez je još uvek enigma za tim iz Borgo Panigale oblasti, spasli su što se spasti moglo, Doviciozo je zadržao drugo mesto u generalnom plasmanu, ali gubitnik dana je Janone, treće startno mesto ali tek šesto u trci, to ga je koštalo gubitka dve pozicije na tabeli, ispred njega sad se nalaze Lorenco i Markez.

Pobednik trke Horhe Lorenco do sada je pet puta triumfovao na automotodromu Herez, od toga tri puta u kraljevskoj klasi. Današnja pobeda i upisanih 25 bodova u generalnom plasmanu dali su mu priključak vodećima u šampionatu, samim tim i šansu za borbu za šampionski naslov. On nije komentarisao nastavak šampionata ali je izjavio da je izuzetno zadovoljan današnom trkom i formom koju je prikazao tokom celog trkačkog vikenda u Španiji.

Drugoplasirani Markez nije krio zadovoljstvo što je uprkos povredi leve šake uspe da završi trku ispred vodećeg u šampionatu Valentina Rosija. Tokom interviju u park fermeu izjavio je da slomljeni prst na levoj šaci nije imao previše uticaja na njegove performanse, više je imao problema sa desnom šakom jer je tokom prvog dela trke kompezovao opterećenje da ne bi imao bolove u malom prstu, zbog toga mu je počela da trne desna šaka i da gubi osećaj u njoj. Period u kom ga je pristizao Rosi pripisao je bas tim problemima, jer je morao da smanji tempo i odmori ruku, nakon toga ponovo je mogao da pruži 100% svojih performansi.

Rezultati trke “Gran Premio bwin de España”

1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 44m 57.246s
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 45m 2.822s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 45m 8.832s
4. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 45m 19.973s
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 45m 23.866s
6. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 45m 24.267s
7. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 45m 32.691s
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 45m 33.542s
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 45m 39.179s
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 45m 48.318s
11. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 45m 48.920s
12. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 45m 49.667s
13. Scott Redding GBR Estrella Galicia Marc VDS (RC213V) 45m 50.298s
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 45m 50.446s
15. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 45m 54.590s
16. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 45m 56.264s
17. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 45m 58.752s
18. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 46m 0.409s
19. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 46m 4.141s
20. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS) 46m 11.428s
21. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 46m 24.078s
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) +1 lap

Hiroshi Aoyama JPN Repsol Honda Team (RC213V) DNF
Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha) DNF
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF

Kao i uvek veliki sportsmen i živa legenda ovoga sporta uz osmeh je dao interviju i svoje viđenje današnje trke. “Uprkos dobrom startu zaglavio sam se iza Pola Espargara i nisam mogao lako da ga preteknem, izgubio sam dragoceno vreme i priliku za bitku sa Markezom u završnici”. “Takođe u poslednjim krugovima javio se problem sa kočnicama, a i Mark je ponovo pojačao svoj tempo”. Ipak Rosi je bio zadovoljan trećom pozicijom, novim bodovima i povećanjem razlike na 15 bodova u odnosu na prvog pratioca Andreu Dovicioza. Rosi je imao još razloga za slavlje, danas se popeo po dvestoti put na pobedničko postolje i to pred očima velikog Đakoma Agostinija kome je to za rukom pošlo 159 puta.

Konačan zaključak trke u Herezu može biti da nam je dala više od jednog pobednika, sem pobednika trke Horhe Lorenca, svoje pobede su odneli Markez i Rosi. Kad se sve sabere i oduzme doktor je opet najviše profitirao i lagnim koracima ide prema šampionskoj tituli, naravno pred nama je još četrnaest trka i sve karte su još uvek u igri.

Ispratili smo još jedan grand pri, a tačno za dve nedelje 17. maja u 14h pred nama su nova uzbuđenja koja donose Moto GP gladijatori. Naredna trka vodi nas u Le Manu na “Monster Energy Grand Prix de France” koji se vozi na trkačku stazi Etore Bugatti.

Generalni plasman u konkurenciji vozača

1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 82 points
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 67 points (-15)
3. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 62 points (-20)
4. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 56 points (-26)
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 50 points (-32)
6. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 47 points (-35)
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 36 points (-46)
8. Aleix Espargaro SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 31 points (-51)
9. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 26 points (-56)
10. Maverick Viñales SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 20 points (-62)
11. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 19 points (-63)
12. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 13 points (-69)
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 12 points (-70)
14. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 10 points (-72)
15. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 10 points (-72)
16. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 6 points (-76)
17. Hiroshi Aoyama JPN Repsol Honda Team (RC213V) 5 points (-77)
18. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 3 points (-79)
19. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 2 points (-80)
20. Alvaro Bautista SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2 points (-80)
21. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 1 points (-81)

Branko Avramović
2537
Postavljeno: 03.05.2015

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: