Intervju

Gabor Sagmeister

Veliki uspeh ali može još bolje

Ovo mi je bio 6. Dakar reli, i mogu reći da mi je ovaj bio na neki način najlakši, jer sam fizički i psihički bio pripremljeniji nego ikada


Sve je išlo glatko, motor je funkcionisao kako treba, ja sam bio spreman, zahvaljujući pre svega kondicionom treneru Zoranu Ivanoviću. Mehaničar, Kajzer Torsten je takođe odradio svoj posao perfektno. Moram reći i da mi motocikl od 450 cc mnogo više odgovara od onog sa 690 cc, i to sam pokazao na dinama, kada sam ostvario najbolji rezultat.

Ja lično ne proveravam motor jer imam sjajnog mehaničara, među prvih deset u svetu, Kajzera Torstena. On je profesionalac u KTM-u, fabrički je mehaničar već 10 godina, tako da ja tu imam 100% poverenja u njega. Prošle godine smo imali jedan jedini problem s motorom, onda kada je zaribao i stao. Ove godine je motor radio perfektno. Nije bio nov, imao je pređenih 7000 km, a tim motorom sam ostvario 20. mesto na Svetskom kupu u Abu Dabiju u aprilu prošle godine.

U prvih 50-60 vozača na svetu, među koje sam ušao, nema toliko solidarnosti što se „pomoći na putu tiče“. Ako se radi o klupskom kolegi, onda ćeš apsolutno da staneš, kao što sam ja stao na momenat Miranu Stanovniku. Pitao sam ga da li mu je potrebna pomoć, ali je on odgovorio da je motor zaribao, i da vozim dalje. Izgubio sam maksimum 10 sekundi tu. Mnogo više se pomažu vozači koji nisu u konkurenciji za visok plasman.

U samoj vožnji je najvažnije zadržati koncentraciju i budnost, pa mi se dešavalo da sam pevao, obično neke stvari koje su mi ostale u glavi iz kampa. Dakar je takav, morate biti fokusirani i budni, Dakar nije za klince.

Moram takođe reći da mi je Abu Dabi u velikoj meri pomogao da ostvarim dobar rezultat na Dakaru. Moto-kros nema veze sa Dakarom, sem što me drži u kondiciji sa motorom. Najbolji trening za ovaj reli su „cross-country“ trke i reli šampionat sveta. Iskustvo iz Abu Dabija je učinilo da sam ove godine bio najbrži na dinama u svom životu, i tu sam napravio pravi rezultat. Treba voziti egipatski reli, marokanski reli, tuniski reli, Mauritaniju, sve su to mesta na kojima se skuplja značajno iskustvo.

Završio sam kao osmi u konkurenciji privatnih timova, ali ima tu još mesta za napredak. Šteta što ne mogu da se pokažem u pravom svetlu, da pokažem zaista koja sam klasa vozača. Sa ovim vremenom, prošle godine bih bio na 34. mestu. Tu se vidi da je ove godine konkurencija bila jača nego ikada. Miran Stanovnik, moj klupski kolega koji se na Dakar reliju vozi između 10. i 15. pozicije, ove godine nije mogao da bude bolji od 40. mesta. Fabrički timovi su neprikosnoveni jer proizvođači kupuju sjajne vozače, mnogo sredstava ulažu, tako da mi privatnici neminovno moramo biti malo iza njih.

Ja živim od sponzora i moram da ih ispoštujem. Ja sam tu jedan igrač u „fudbalskom“ timu, tako da ne mogu da „odvrnem“ gas onoliko koliko bih to želeo. Prošle godine sam to uradio, i motor je izbačen iz stroja 5. dan. Četvrtog dana sam bio na 40.-50. mestu. Prošle godine sam sigurno imao rezultat oko 30. mesta, tako da moram imati slobodu da „odvrnem“ gas i imam pravi motor ispod sebe. Ako bih svaki dan na Dakar reliju odradio oko 40.-50. mesta, to bi na kraju sigurno bilo oko 30.

Pitali su me za bradu. Ove godine se nisam brijao. Prošle godine sam se istuširao, okupao, obrijao, uzeo novo odelo, i motor je - stao. Ove godine, stavio sam štitnike za noge 15 godina stare, kacigu 6 godina staru koju sam samo ofarbao u zeleno, koristio sam troje jeftinih naočara, jedne pantalone i jednu staru jaknu. Čak sam i polovne gume koristio. Ako je sve novo i sve „naj“, definitivno negde mora da stane motor.

Vidimo se sledeće godine na Dakar reliju.

Gabor Sagmeister
3276
Postavljeno: 14.02.2013

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

tulipan
14.2.2013 11:05
23
0

Svaka cast majstore..zadovoljstvo je bilo pratiti Dakar i cekati svaki waypoint da vidim jesi li ga ovjerio :))..Ako Bog da da ljudi u Srbiji kao i sponzori shvate u stvari na kakvom desavanju oni imaju predstavnika..LIVE TO RIDE,RIDE TO LIVE!!!

Sasa
25.2.2013 18:42
4
0

Samo napred KRALJU!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: