Intervju

Gabor Saghmeister

Ponovljen uspeh

Ovogodišnji Dakar reli je završen. Bio je teži i uzbudljiviji nego ikada, a ono što nas raduje je da je naš predstavnik, Subotičanin Gabor Saghmeister stigao do cilja, baš kao i prošle godine, što je veliki uspeh za jednog vozača malog privatnog tima. Saghmeister je na kraju završio na 59. mestu u generalnom plasmanu, a svi koji se iole razumeju u ovaj sport, znaju da je to izuzetan uspeh


Gabor Saghmeister nam je i lično preneo svoje utiske sa Dakara 2010.

VG: Koja je osnovna razlika između ovogodišnjeg relija i onog od prošle godine?
Gabor Saghmeister:
Ova godina je svakako bila mnogo teža, a i ukupan itinerer je bio duži. Jeste da je kilometraža nominalno nešto kraća, 9.100 km naspram prošlogodišnjih 9.572 km, ali ove godine su svi ”specijali” bili odvozani, dok su prošle godine mnogi bili skraćeni, tako da na primer, 11. dan nismo ni vozili. Razlika, ako gledamo sa timskog aspekta, je značajna, jer sam ove godine imao mnogo bolju organizaciju. Priključio sam se klubu Sugewara Team iz Japana, iz Tokija. Oni su sjajno odradili asistenciju, a mehaničara sam takođe promenio. Ovoga puta sam imao Keisera Torstena, fabričkog mehaničara iz KTM-a, koji je apsolutni šampion u svom poslu, i nisam imao nijedan problem sa svojim motociklom, tako da se može reći da sam svaki dan, takmičenje započinjao novim motorom.

VG: Koliko je faktor sreće bitan da bi se napravio dobar rezultat na Dakar reliju?
Gabor Saghmeister:
Apsolutno, da bi se završio Dakar reli, treba imati mnogo sreće. Tamo svaki centimetar predstavlja novu putanju, jer se vožnja u svemu razlikuje od motokrosa ili brzinskih kružnih trka gde je staza jasno utvrđena. Treba biti oprezan, treba dobro baratati navigacijom i treba biti svaki dan koncentrisan 7-8 sati na specijalima, jer se greška može napraviti veoma lako, a ona može skupo da košta. U suštini, sreća je na Dakar reliju najvažnija stvar.

VG: Cyris Despres je pobedio na Dakar reliju, a bio je najbolji u samo dve etape. Njegova pobeda ipak je bila ubedljiva na kraju. Kako to objašnjavate?
Gabor Saghmeister:
On je to odradio vrhunski sa taktičke tačke gledišta. On možda svaki dan stiže 8. ili 9. ali su ti zaostaci, vremenski veoma mali. Takvi vozači voze vrlo pametno, imaju čitav tim uz sebe, koji pravi kalkulacije i formira taktiku. Ako neko, recimo, krene ispred njega dva minuta, on ga prati i drži tu distancu. Ako na nekom specijalu napravi 30 minuta razlike, on će sledeću etapu voziti opušteno, držati tempo, čuvajući svoju prednost. On je pre svega profesionalac, i njega i vozače kao što je on ne interesuje ništa osim krajnjeg rezultata, jer sponzori isključivo to plaćaju.

Ja sam u potpunosti zadovoljan ovom sezonom. Moglo je to još par mesta bolje, ali da sam više rizikovao, možda bih ugrozio završetak relija, što je na kraju ipak bio osnovni cilj Twituj ovo!

VG: Da li je KTM dominantan u odnosu na ostale motocikle, s obzirom da je na kraju čak šest od deset prvoplasiranih bilo te marke?
Gabor Saghmeister:
KTM je bez ikakve dileme dominantan na Dakar reliju, to je sigurno. Ja sam po drugi put na Dakar reliju, i lično sam mogao da se uverim u to. Momentalno ne postoji bolji motocikl za zahtevne relije, a dodatno se radi o fabričkom timu sa dosta iskustva, koji funkcioniše već godinama. Motocikl od 690 ”kubika” pokazao se izuzetnim, i još ako imate fabričkog mehaničara pored sebe, iz fabričkog tima, uspeh je zagarantovan. Bilo šta da mi se dešavalo na motociklu, poput paljenja lampice za ulje ili vodu, Torsten bi mi rekao: ”Samo Gabore pun gas i ne razmišljaj ništa”. To uliva poverenje, i vozi se daleko opuštenije, kada čovek zna da je motor spreman.

VG: Lični utisci sa ovogodišnjeg relija?
Gabor Saghmeister:
Ja sam u potpunosti zadovoljan ovom sezonom. Moglo je to još par mesta bolje, nije to od ”majstor” Gabora bio ”pun gas”. Ima još tu mesta za napredak, ali da sam više rizikovao, možda bih ugrozio završetak relija, što je na kraju krajeva bio osnovni cilj. Ipak sam, na neki način, početnik na Dakar reliju, ovo mi je bilo drugo učešće, tako da je primarni cilj bio da završim reli. Prvi sam čovek sa Balkana koji je dva puta uzastopno završio Dakar reli, i imam drugo vreme kada je reč o takmičarima iz Istočne Evrope - samo je jedan takmičar iz Mađarske imao bolje vreme od mene, tako da možemo biti zadovoljni ukupnom organizacijom. Moje učešće bilo je ispraćeno od strane novinara Peđe Milinkovića, Vladice Šljivića, a tu je bio i moj drug, Marko Kopunović.

Sledeće godine možemo očekivati više, ali to zavisi isključivo od finansijske situacije. Nadam se da će mnogo više sponzora stati uz mene i da ćemo mnogo lakše rešavati te finansijske probleme, jer je to ipak jedan od najbitnijih faktora u ovom sportu.

I mi se nadamo da će sledeći reli biti još uspešniji za Gabora Saghmeistera, našeg ”ambasadora” na Dakaru, te mu želimo mnogo sreće i uspeha.

redakcija@vrelegume.rs
2752
Postavljeno: 19.02.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Gagiba
20.2.2010 22:16
0
1

Najjaci si majstore.. :))

Hale
22.2.2010 15:44
0
0

Ne razumem samo koji je njegov motiv za ovo smaranje po pustinji? Avatnura? Lova od sponzora? Sportski momenat?

Tulipan
23.2.2010 11:05
0
0

Reli Dakar = smaranje po pustinji. Hale, vjerujem da si ti neprevaziđeni car. Hahahahh jedan momak isao na ekskurziju u Barselonu. I kad su prolazili kroz Nicu vide Van Damma, i kao svi jooooj eno ga Van Dam, vidi.I prodju oni. Al na sledecem semaforu on stane kraj njih, i opet svi joooj evo ga opet vidi, vidi, mase nam. A lik ce na to : " Jooj al smori frajer" :)))) Znam da ovo nema nikakve veze sa temom ali neodoljivo si me podsetio na njega. Vjerovatno ti je bezveze sto u nekim sportovima 22 coveka trce za jednom loptom a u nekim 20 ljudi se 60 puta vrte u krug....VELIKI POZDRAV

Mimi
23.2.2010 11:43
0
0

Svako se zabavlja kako mu odgovara. Ja volim da pecam. Neko voli da planinari. Neko da se mlatara po pustinji...
Sve u svemu Gabor je junak!

Skyline
01.3.2010 16:02
0
1

@ Hale

Kakav besmislen komentar!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: