Tehnika

Frankfurt na struju

Azijski proizvođači u ofanzivi

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


WEY VV7s
WEY P8

WEY
Wey je luksuzni SUV ogranak proizvođača „Great Wall“. Trenutno okosnicu proizvodnje čine klasični hibridni SUV modeli kao što su VV5c i VV7c. Za komercijalni izlet u napredniju „plug in“ hibridnu tehnologiju predviđen je model P8, koji je takođe privukao veliku pažnju u Frankfurtu. Ipak centralno mesto na štandu zauzima koncept X EV. Skraćenica EV, naravno označava, da je reč o električnom vozilu, ali način kreiranja energije za pogon je nepoznata u jednačini kineskog proizvođača. Zato i nosi oznaku X. U Frankfurtu nam je rečeno da budući serijski koncept može da se razvije u dve verzije sa gorivnim ćelijama ili na baterije.

U WEY-ju su izuzetno ponosni i na podni panel za bežično punjenje baterija, za koji kažu da postiže efikasnost od 99 posto. Drugim rečima, gubici prilikom transfera energije bežičnim putem svedeni su na najmanju moguću meru.

Kod kineskih proizvođača primetan je i trend „razbacivanja“ performasama. Maksimalna brzina iznosi 160 km/h, ubrzanje do 100 km /h traje samo 4,6 sekundi, a autonomija kretanja je impresivnih 530 km.

Na pitanje kada će makar konvencionalni hibridi stići na evropsko tržište, u WEY-ju odgovaraju da su im proizvodni kapaciteti, kompletno angažovani da se podmiri potražnja na domaćem terenu. Hajde da im verujemo. Čak 1600 zaposlenih stručnjaka u razvojnim centrima WEY-a u Evropi i SAD, sugerišu da je invazija na stari kontinent samo pitanje vremena.

     

WEY X EV Concept

 
Thunder power SUV
Mihai Panaitescu - Balkan boy među dizajnerima

Thunder Power
Kada se neka firma u prevodu zove „Snaga groma“, onda je jasno da se njena tržišna ekspanzija smatra nezbežnom poput oluje. Thunder Power na Dalekom istoku poznat je kao proizvođač električnih alata. Pre dve godine u Frankfurtu, ova tajvanska kompanija ponela je ruho proizvođača automobila.

Kupe i sedan razvijaju se paraleno. Tehnički direktor kompanije Dr Peter Tutzer, donosi u iskustva stečena u Lotusu i Bugattiju. Za razvoj električne arhitekture oba modela angažovan je Bosch, a za voznu dinamiku odgovorna je italijanska kuća Dalara. Sprovođenje Zagato dizajna u rešenja primenjiva u proizvodnji, posao je poveren kompaniji CSI baziranoj u Štutgartu. Što se tiče dizajna dobra vest za naše prostore, je što je ozbiljan zadatak na dizajnu SUV koncepta imao stilista iz Rumunije Mihai Panaitescu. Thunder Power je njegova najnovija stanica u karijeri tokom koje je bio angažovan u Ares Performance-u, Lotusu i Toyoti. Ako uz kineske proizvođače automobila, Balkan može da postane dizajnerska velesila, jedva čekamo ekspanziju Snage groma.

Thunder Power Sedan, biće ponuđen sa u varijantama od 308, 429 i 569 ks. U najsnažnijoj kupe varijanti sa 645 ks i pogonom na sve točkove, najavljuju da će zalet do stotke iznositi 3,1 sekundu. Već sada se govori o limitiranoj seriji od 488 primeraka kupea. Pitate se zašto zaokružiti too na 500 ? Imajte na umu da se broj 8 u Kini smatra da donosi sreću.

Pakovanje litijum-jonskih baterija od 125 klilovat časa, sa česticama visoke gustine, omogućuje brzo punjenje i autonomiju kretanja do 650 km.

U međuvremenu prvi čovek Thunder Powera Vei Šen, neumorno promoviše sedan širom Azije. Pripremaju se prozvodni kapaciteti u Kini, a u kompaniji se razmišlja i o izgradnji fabrike na teritoriji Evropske unije.

Thunder power SUV
Masanori Joshida, CEO Aspark i njegova Sova

Aspark
Aspark, je proizvođač električnog super-automobila Owl, u prevodu Sova. Na sajmu u Frankfurtu novinarima je 110% bio na raspolaganju prvi čovek kompanije Masanori Jošida. Bilo da ste piskaralo časopisa vaše osnovne škole, odazivate se na ime Jeremy ili radite za Vrele Gume – bićete podjednako VIP ugošćeni na štandu Aspark-a. Dok traje intervju sve što zatreba g. Jošidi, obezbeđuju njegovi saradnici, trčećim korakom.

Poznavaoci, Aspark definišu kao konsultansku firmu iz oblasti elektronike. Nameće se pitanje koja je zapravo njena misija u auto industriji. Gospodin Jošida dodaje da je njegova misija uvek bila da se bavi nečim novim. A onda je jednog lepog dana 2012. rešio da napravi automobil.

Owl je dvosed čiji su školjka i šasija izrađeni tehnologijom ugljenih vlakana. Felne od 19 inča napred, 20 inča nazad su od super lake magnezijumske legure. Visina vozila je 990 mm, a rastojanje od podloge samo 90 mm. Težina Sove iznosi 850 kg.

Pogon obezbeđuju 2 motora snage 40 kw. Ono što je izuzetno kod ovog automobila , jeste supertajna tehnogija kompanije Aspark, kojom se kontroliše tok struje. Na taj način izlazna snaga se multiplikuje do 160 kw po motoru.

Maksimalna brzina Owl-a iznosi 280 km na čas, a ubrzanje do 100 ravno dve sekunde! Mogli smo mi i da konstruišemo automobil koji ide i 500 km na čas, ali gde bi ste ga vozili? – praktičan je direktor Jošida.

Ipak izgleda da što se tiče Sove, vožnja će se svesti na jurnjavu od jednog utikača do drugog, pošto autonomija iznosi svega 150 km.

Kompanija Aspark objavila je da je potpuno spremna za proizvodnju ograničene serije od 50 primeraka. Automobili će se proizvoditi po prispeću uplata, a licitira se sa cenom između 2 i 3.5 miliona evra.

Owl je najbrži auto na svetu koji je takođe veoma kul
Borgward BXi7 spreman za proizvodnju u Bremenu

Povratak Otpisanih: Borgward
Stariji se sećaju nemačke kompanije Borgward, koj je ugašena početkom 60-ih nakon skandala koji su orkestrirali bankari i konkurentski proizvođači. Kompanija je na putu povratka. Do kraja godine prvih 1000 primerka konvencionalnog SUV-a B7 TS biće ponuđeno na tržištu Nemačke.

Za ponovno rođenje Borgwarda, presudan je trenutak u kome je kineski proizvođač Beiqi Foton Motor, kupio prava na ime. Kristijan Borgward, unuk osnivača originalne kompanje Carla F. Borgwada, predvodi kreativan deo ovog biznis poduhvata.

Koncept Isabella, sa dva električna motora razvija 295 ks, stiže do stotke za 4,5 sekundi a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Autonomija kretanja izsnosi nepunih 500 km, a baterije mogu da se napune do 80% za pola sata.

Da li je Borgward kineski ili evropski proizvođač stvar je gledišta. U prilog ovom drugom govori podatak da je 2016. u Bremenu, gde su nekada bili pogoni kompanje, položen kamen temeljac za novu fabriku. Očekuje se da će se u njoj proizvoditi potpuno električna verzija SUV BX7.

     

Borward Isabella Concept

 
Sa Christianom Borgwadom na promociji koncepta Isabella

Ako ga ne možeš pobediti - ti mu se pridruži
Da li je moguće zamisliti budućnost u kojoj Kina Evropu i Ameriku ostavlja u zapećku auto industrije? Optimističkiji scenario po Stari kontinenet nudi gotovo svaki od dalekoistočnih proizvođača, a to je balans u proizvodnji i razvoju. Koliko god da bio prometan novi put svile, neki kapaciteti moraju jednostvno biti na mestu gde se odvija veliki deo prodaje.

P.S.

Odlazak naše ekipe u Frankfurt omogućija je kompanija „Panonijabus“ – Novi Sad. „Panonijabus” u SVAKODNEVNO luksuznim autobusima vrhunskih svetskih proizvodjača saradnji sa partnerom iz Nemačke Deutsche Touring GmbH povezuje 13 gradova u Srbiji sa preko 20 najvećih gradova u Nemačkoj.

Tekst: Miroslav Schossbeger
Fotografije: Vrele Gume arhiva
956
Postavljeno: 01.11.2017

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: