Ekskluzivno

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

Mali, ali talentovan

Nema potreba da tražite veći, ni da potrošite više! Novi Ford Tourneo Courier sposoban je povesti čitavu familiju, sa gomilom stvari, bezbedno i udobno

Po pitanju vozne dinamike nema zamerki, šta više, možemo konstatovati da je za "pola koplja" nadmašio konkurente

Slažem se sa vama. Novu gamu Fordovih kvazi mini vanova, nije lako razumeti. Pokušajmo najpre razjasniti šta se to nudi pod « plavim ovalom », počevši od najvećeg Tourneo Custom, mamuta od 5,34 m, sposobnog ugostiti devet osoba. Njegov manji brat, Tourneo Connect (već predstavljen na našim stranicama), ponuđen je sa dve šasije (standardna i produžena), kapaciteta do sedam putnika. I na kraju, ovaj testirani Tourneo Courier, sa samo 4,16 metara i jednom karoserijskom opcijom, za maksimalno pet osoba. Ovako široku ponudu nema ni jedan drugi proizvođač, što navodi na pomisao da Ford želi zavladati segmentom, posebno što su paralelno ponuđene i transportne verzije. Biće kako bude, činjenica je da svi modeli iznenađuju pokazanim kvalitetom, gde pre svega mislimo na opštu udobnost i raspoloživ unutrašnji prostor.

Bez obzira što prednji deo podseća na Fiestu, ostatak karoserije je gotovo četvrtast, sa pravilnim formama koje privileguju maksimalno iskorišćenje prostora. Courijer je uspešno ostvario kvadraturu kruga, smestivši se spoljašnjim dimenzija i cenom između dva segmenta. Konkretno, Renault Kango i PSA blizanci Berlingo i Partner, osetno su veći i skuplji, dok "patuljci", tipa Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Fiat Qubo, nisu nedovoljno prostrani i snažni za ozbiljniju familijarnu upotrebu. Lepo, reči će te, ali sa tako skromnom dužinom verovatno je to slučaj i sa našim Courierom? Greška, ovaj mali Ford veći je iznutra nego spolja! Prosto je neverovatno koliko je prostor dobro iskorišten. Pet odraslih osoba, sa mnoštvom prtljaga, staju u njega bez imalo muke. Jer iako kratak, dovoljno je širok, o visini i da ne pričamo. Uz ritam muzike, dole potpisani i nekoliko tinejdžera veselo su pljeskali sa visoko podignutim rukama.

unutrašnja zapremina,
ponašanje na putu,
motor,
pokrivač prtljažnika koji se složi iza zadnjih sedišta

samo petostepeni menjač,
izbor pojedinih plastičnih delova

Iako je za nijansu tvrđi, opšta udobnost je iznad proseka

Zapravo, da plafon nije toliko visok, putnici, i pre svega vozač, ne bi ni znali da su jednom "polu dostavnom" vozilu. Enterijer deluje sasvim korektno, kako po pitanju završne obrade, tako i u vezi upotrebljenih materijala. Udobna i dobno profilisana sediša, uz komandnu tablu prekopiranu iz ostalih modela (uglavnom Fiesta i B-Max), ostavljaju veoma pozitivan utisak.

No za razliku od potpuno putničkih verzija, ovde je pojačan praktični aspekt. Veliki boksovi, računajući i onaj na plafonu, iznad vetrobranskog stakla, prihvataju sve moguće putne "rekvizite". I to ne samo one svakodnevne, u koje obavezno ubrajam veliku flaša sa vodom, već i najsavremenije. Između prednjih sedišta predviđen je prostor za odlaganje numeričke tablete, tipa Ipad, ili za omanji Laptop. Takozvana "stanica za prijem" (MyFord Dock), omogučuje upotrebu mobilnog telefona (punjenje i fiksiranje) za navigaciju i mnoge druge funkcije.

Sve u svemu moderno i dobro zamišljeno, posebno za ovakav tip vozila. Prednosti kliznih vrata verovatno ne moramo nabrajati, ostaje još prtljažnik sa nekih 400 litara zapremine, koja se računa do gornje ivice naslona zadnjih sedišta. Ukoliko se sve lepo složi do plafonske obloge, korisna zapremina prtljažnika se penje 700 litara, naravno u konfiguraciji sa pet sedišta. Predviđena je i polica koja ga deli na dva dela (po visini), što se isto tako pokazalo veoma upotrebljivim. Utovar teških predmeta olakšan je izuzetno niskim pragom prtljažnika, dok se jednostavnim preklapanjem sedišta dobija potpuno ravan pod, zapremine 1.656 litara.

Tri cilindra sasvim dosta
Ispod "haube" Ford je ponudio ukupno tri agregata. Pored voženog benzinskog 1.0 EcoBoost, tu su i dva dizela; 1.5 TDCi/75 KS (190 Nm) i dobro poznati 1.6 TDCi od 95 KS (215 Nm). Ukoliko ste pomislili kako su dva poslednja adekvatnija njegovoj konfiguraciji, pogrešili ste.

     
 

Naime, trocilindarski motor i ovde je pokazao najbolje što zna, iako se radi o "light" verziji, od "samo" 100 KS. Verujte mi na reč, ovaj "motorčić" nije ni malo slučajno proglašen tri godine uzastopno najuspešnijim agregatom do jedne litre. Diskretan i elastičan, sa obrtnim momentom od 170 Nm (postoji i snažnija od 125 KS), nema nikave muke sa 1.200 kg teškim vozilom. Kada progura obrtaje u najviši režim rada, javlja se prepoznatljivim promuklim glasom, prijatnim za uho. No u svakodnevnoj upotrebi nije uopšte nepohodno « navući » ga do crvenog polja na obrtomeru, jer spomenuti obrtni momenat razvija na nižim obrtajima nego adekvatni dizeli. A to znači, da je najsnažniji pri samo 1.400 o/min! Najlepše od svega je što se može nazvati ekonomičnim, bez obzira što smo daleko od fabrički obećanih podataka.

Trocilindarski EcoBoost motor je pokazao najbolje što zna, iako se radi o "light" verziji, od "samo" 100 KS

Jednom normalnom vožnjom, sa poprično gradskih deonica, zadovoljava se sa 7-7,5 litara u proseku. Nažalost, Ford nije predvideo seriski Stop&Start sistem (samo uz doplatu), niti je ubacio šesti stepen prenosa. Ovo bi svakako uticalo na nižu potrošnju, ali i na višu cenu, što je jedan od retkih kompromisa. I sa samo pet brzina, menjaču se nema šta prebaciti. Dobro je odmeren, precizan i prijatan za manipulisanje. Po pitanju vozne dinamike isto tako nema zamerki, šta više, možemo konstatovati da je za "pola koplja" nadmašio konkurente. Ovaj Ford postavljen je na zajedničkoj platformi, koju deli sa Fiestom i B-Maxom, što je samo po sebi dobra garancija. Agilan i stabilan, sa preciznim upravljanjem, Courier nema na čemu zavideti "pravim" vanovima. Iako je za nijansu tvrđi nego što sam poželeo, opšta udobnost je iznad proseka.

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost/100 KS

Motor: Benzinski, trocilindrični, poprečno postavljen napred
Zapremina: 999 cm3
Snaga: 100 KS, pri 6.000 o/min
Obrtni momenat: 170 Nm pri 1.400 o/min
Menjač: manuelni, petostepeni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.160 x 1.970 x 1.720 mm
Pneumatici: 195/60 R15
Masa: 1.210 kg
Rezervoar za gorivo: 47 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 sekundi
Maksimalna brzina: 173 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 124 g/km
Prosečna potrošnja na testu: 7,3

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

3,8

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

3,8

Funkcionalnost

4,5

Performanse

3,8

Dizajn

4,3

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

4,5

Ukupno:

3,86

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,5

Završna obrada

4,2

Menjač

3,9

Ukupno:

4,30

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,08

Najlepše od svega je što se za njegovim upravljačem ni malo ne osećamo kao u jednom dostavnom vozilu, dobrim delom zahvaljujući i bogatoj opremi, neviđenoj u ovom segmentu. Uz najniži završni nivo Ambiente, na meniju nema klima uređaj ali nudi ; sedam vazdušnih jastuka (jedan za kolena vozača), ESP, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, kontrola pritiska u gumama, putni računar, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, električni podizači prozora napred, sedište i upravljač podesivi po visini i dubini, deljiva zadnja klupa...

Već naredni nivo, nazvan Trend, može se pohvaliti CD radio prijemnikom sa Bluetooth konekcijom i komandama na upravljaču, regulatorom i limiterom brzine, električnim komandama za spoljašnje retrovizore, kožnim upravljačem, policom na plafonu, avionskim stolčićima na naslonima prednjih sedišta...

Ford Tourneo Courier po ugledu na veću braću, poseduje dupla klizna vrata, i stil koji odaje njegovu porodičnu namenu

Najviši paket Titanium poseduje manuelni klima uređaj, senzore za automatsko uključivanje svetla i brisača, krovne nosače, snažno zatamljena zadnja stakla, aluminijumske naplatke od 16 cola...

Kažete malo je? Nema problema, uz doplatu stiže automatska klima, satelitsko navođenje, senzori za pomoć pri parkiranju sa kamerom, vozačevo sedište i vetrobransko staklo sa grejačima, kao i još mnogo toga.
Sve u svemu, Courier nas je prijatno iznenadio opštim kvalitetima i korektnom cenom.

Courijer je uspešno ostvario kvadraturu kruga, smestivši se spoljašnjim dimenzija i cenom između dva segmenta. Pet odraslih osoba, sa mnoštvom prtljaga, staju u njega bez problema

Ova je u vreme pisanja bila nepoznata srpskom tržištu, a navodimo kao primer, da u zemljama EU početna iznosi nekih 15.000 evra. To je za nepunih 4.000 evra jeftinje od većeg Tourneo Connect, odnosno B-Maxa, sa istim agregatom i sličnom opremom.

Odlična "sprava" za one kojima je jedno ovakvo vozilo blisko srcu, odnosno za njim imaju nasušnu potrebu.

Tekst i slike: Perica Rajković
7979
Postavljeno: 10.10.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

igi
10.10.2014 09:34
7
3

"prostor za odlaganje numeričke tablete" - tablete sa brojevima? Ili jednostavnije i preciznije - tablet?

don
10.10.2014 13:06
8
2

hehe tablete...btw, nekako mi je draze od cuvenog testa 1.5 litrene flase, vidjeti test gepeka, dal u njega stanu djecja kolica, jer za flasu cu se snaci nekako, al kolica (ne ona kisobran, neg normalna)...E, onda bi vidio da uglavnom gepek fasuje, ne stane nista ni u vecih auta a kamo li u ovog fordica,a ako i uspijes strpati kolica, kud sa ostalim stvarima?
Znam da je tesko naci kolica za test kad imas odraslu djecu, al opet...
Autic je za 5.

don
10.10.2014 14:02
8
2

Evo jos par pitanja:

-Moze li ovaj autic izvuc kakvu uzbrdicu u najvisoj brzini,

-kakva su mu medjuubrzanja kod preticanja,

-sta je sa voznjom na autoputu, kolika je buka pri recimo 130km/h, kolika je potrosnja.

otac Makarije
10.10.2014 15:38
8
0

Manuelni klima uredjaj dokazi tek u najvišem paketu opreme? Za svaku pohvalu ...

loeb-np
10.10.2014 19:00
8
0

don@
slazem se sa tvojim pitanjima, ista sam hteo da postavim. kako bo voleo neki uporedni test ovakvih slicnih auta

Peki
10.10.2014 22:26
12
0

@igi, u pravu si, ali tolike godine u Francuskoj imaju na mene negativnog uticaja. Numericki tablet je samo brzoplet i ne preterano srecan prevod sa francuskog jezika, gde se za ovakvu elektronsku "igracku" kaze "tablette numerique".

@Don, pre 15 godina i 8 meseci, svet su ugledale moje blizankinje, koje su se godinu i vise dana vozikale u jednim XXXL kolicima za bebe. Steta sto u to doba nije postajalo internet izdanje VG, jer sam ih vukao iz jednog u drugi test auto. Malo je vozila gde ova sa lakocom staju, pa jos i da ostane prostora za ostale stvari. U to doba sam privatno vozio Megane 1 karavan, i mogu ti reci da je kupljen samo zato jer je odgovarao upravo takvoj nameni. U Courier bi svakako stala, pa posle ostale stvari do plafona.
E sad, ukoliko ocekujes da se u petoj brzini popnes na Kopaonik, nece moci. Jasno je da su svi ovakvi "motorcici" osetljivi na veliku tezinu. Ipak je to benzinac, i bez obzira na solidan obrtni momenat od 170 Nm, mora se prilikom opterecenja navuci u obrtaje. Sigurno znas da se ugraduje i u Focus, B-Max i C-Max, pa kad i sa tezom karoserijom izlai na kraj, sto nebi sa Courierom? Uostalom ovo je malo famailijarno vozilo bez velikih pretenzija, za takvu namenu u potpunosti zadovoljava.
Sto se tice potrosnje na auto putu, iskreno receno vise se ne secam koliko iznosi. Vozen je pocetkom leta, znam samo da smo otisli do prijatelja na stotinak kilometara izvan Pariza (auto put), i da auto koji moze da pogura preko 170 km/h, nema nikavih problema da odrzava dozvoljenu brzinu od 130 km/h. Jaca strana ovog agregata je kultivisan rad, mada sve zavisi u koji se model ugraduje (bolja ili losija izolacija kabinskog prostora).
Ostaje nam jos otac Makarije, tacno je, proverio sam, za francusko trziste manuelni klima uredaj je u seriskoj opremi tek u najvisem paketu opreme. Nije logicno od jednog proizvodaca koji ima reputaciju "velikodusnog", no politika opcija i cena zna biti iznenadujuca i zavisi od trzista. Cesto mi se desavalo da napisem kako se klima uredaj ili nesto drugo dobija uz doplatu (Francuska), da bi nakon provere utvrdio da je isti u seriskoj opremi na nasem trzistu, uz znatno nizu cenu. Primera radi, Focus Ecoboost 1.0/100 KS Trend (znaci isti motor kao kod vozenog Courier) kosta u Srbiji 11.990 evra, dok je kataloska cena istog u FR 20.050 evra! Dobro, i ovde se moze dobiti popust od 15-20 procenata, no razlika je i dalje znacajna.
Pozdrav svima

mix
10.10.2014 22:31
1
1

.

serpico
11.10.2014 09:47
3
0

Peki pa u cemu je finta,da je focus u srbiji skoro duplo jeftiniji?sa istim modernim motorom ili paketom opreme?Pa koliko onda kostaju konkurenti npr. Astra,golf,megane,308,i30,ceed???jer znam da npr. u hrvatskoj zbog visokog pdv-a i trosarina auti mnogo skuplji?

don
11.10.2014 20:29
2
1

peki, hvala na brzom odgovoru.Skidam kapu ak si uspio ugurat ta kolica, eno, premda sam i zaboravio kako je to, ja sam neki dan stavljao jedna u nekog karavan ciji gepek iznosi prek 500 litara. Sad, dal je do kolica il gepeka al nista drugo ne stade unutra.
Ovo za brzinu, ma necu na kopaonik,pa ima tamo, kad se ide prema Rijeci, "malena uzvisina", a šibaš ju u petoj brzini i stisces ko magare, bez milosti :)
Cudno za trocilindrasa da nije bucan i da je stedljiv, ocito su onda dobar posao napravili u fordu, ak je tako, sve cestitke.Dakle, stedljiv, tih i sposoban za vucu, a jos i prostran??, i to sve za nekih 13k eura (sa klimom) na autoscoutu.

milan.k.
11.10.2014 21:35
6
1

Gospodine Rajkovicu, vec godinama sa ogromnim zadovoljstvom citam Vase testove u Vrelim Gumama. Iskoristio bih ovu priliku da Vam se zahvalim za zaista izvanredno opisane testirane automobile. Pojedine automobile i dan danas posmatram kroz vase opise od pre vise godina. I jos nesto, secam se kada ste testirali prtljaznike automobila sa kolicima Vasih kcerki. Srdacan pozdrav iz Nisa.

Peki
11.10.2014 23:09
6
0

@serpico, cene se na razlicitim trzistima cesto forimaraju u zavisnosti od kupovne moci stanovnistva. Naravno da postoji neki minimum ispod kojeg se ne moze, ali se recimo u Spaniji, Portugalu, Grckoj..., isti model prodaje najmanje 20-25 jeftinije nego li u Nemackoj ili Francuskoj. Ovo se ne odnosi na nemacki premijum, vec na brojne evropske "generaliste", tipa Renuaul, PSA, Fiat, Opel... To koriste brojni dileri u Francuskoj, pa kada poruce stotinak vozila dobiju jos desetak procenata, zbog cega su sposobni ponuditi pojedine modele jeftinije i do 35-40 %. Radi se o privatnim firmama koji to rade potpuno legalno, no zvanicni prodavci, iza kojih stoji proizvodac, na to ne gledaju blagonaklono. Njihova maksimalna marza iznosi oko 15 %, na koliko mogu i dati popust (problem je sto onda nemaju nikavu zaradu). Zbog toga zatezu kada je vozilo kupljeno napolju (iako dolazi iz EU), te cesto nece da ga odrzavaju i opravljaju u garantnom roku. Tu se umesala i evropska Komisija, pa su navodno obavezni.
Vaznu ulogu igra period u kome se kupuje, pred kraj godine svi zele da se oslobode zaliha, jer je automobil kvarljiva roba. Nov i sa nula kilometara, cim je iz prosle godine znatno gubi na ceni. Drugo, ukoliko se, kao u slucaju navedenog Focusa, priblizila restilizacija (novi model je tu za mesec-dva), opet se moraju dati znacajni popusti. Trece, uvidi li proizvodac da pojedini model nema produ, sta ce drugo nego da ga rasprodaje? U gore navedenim zemljama vole sedan karoseriju (verzije sa cetvoro vrata), za kojima vlada veoma mala potraznja na nekim drugim trzistima. Karavani se recimo odlicno prodaju na severu Evrope, i znatno su skuplji od limuzina, sto cesto nije slucaj kod nas. Koliko sam samo puta cuo od mojih drugara iz Srbije "ma to je za pijacare", dok se doticni model u Evropi prodaje bolje od limuzine! Ne mora biti nista od navedenog, jednostavno ukoliko se stvori izvesna zaliha vozila, tj proizvodnja je veca od prodaje, opet ista prica. Rasprodaja, uz silne olaksice, u vidu beskamatnog kredita i otkup starog vozila po povoljnoj ceni. U Srbiji je prodaja novih vozila gora nego li ikada, pa se uvoznici snalaze kako znaju i umeju. Pored navedenog Focusa, Opel Meriva, Skoda Fabija, Opel Corsa, Fiat 500L (ovaj ima specijalne popuste zbog toga sto se tretira kao domaci automobil)..., neuporedivo su jeftiniji nego li "napolju".
Pozdrav

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: