Tuning

Geiger Cars F650

Američko čudovište


Svako od nas sigurno je barem jednom, iznerviran saobraćajnom gužvom, poželeo da na bilo koji način izađe iz nje. Ljudi iz nemačkog Geiger Cars pomoći će vam da, ako ništa drugo, neometano pregazite sve ispred sebe


Osnovna cena ovog kolosa na nemačkom tržištu iznosi oko 99.000 evra, a ukoliko želite, u geigeru vam mogu ugraditi i dodatne hromirane rezervoare, zapremine 170 litara sa obe strane, i to po ceni od 9.800 evra, ili recimo, dvostruke polirane završetke izduvnih sistema, za 2.800 evra

Šalu na stranu! Ovaj automobil prirodnije je zamisliti u nekoj areni nego li u svakodnevnom saobraćaju. Zamislite parkiranje u podzemnoj garaži ili obavljanje nekog svakodnevnog posla u centru grada. Da pređemo na stvar: minhenska tjuning kompanija Geiger Cars već se više puta nalazila na ovim stranicama. Kao što je poznato, ova kuća se specijalizovala za prerade američkih automobila, a ljudi iz Geigera posebno su ponosni na svoje prerade Hummera H2.

Kamion u duši
Očigledno iznervirani sve većim brojem evropskih prerada Hummera, odlučili su da se po ko zna koji put dokažu, i odabrali pravo čudovište - Ford Monster Truck F650! Ovo je jedan od najvećih automobila te vrste koji se trenutno proizvode. Odrednica «automobil» u ovom slučaju baš i ne može da se koristi jer se F650 čak i po zakonu tretira kao kamion. Kod nas je, međutim, sve moguće, pa se i ova mašina verovatno, «preko veze», može voziti sa B kategorijom i registrovati «na invalida». Srećom, pa naša svakodnevica nije tema. Vratimo se Fordu gde slike govore više od reči, a opisivati ovaj automobil bilo bi jednako kao da nekome opisujete dizajnerske bravure FAP-a 13. Napred, ogromna «njuška» i motor, u sredini kabina i na kraju, «sanduk». Dobro, nećemo biti baš toliko zli jer je, ipak, sve to spolja zaobljeno.

Enterijer je skoro kao kod limuzine, ali naravno, kolosalnih dimenzija
Ukrasni poklopci na točkovima takođe su "dodatna oprema" nemačkih stručnjaka

Pravi kolos
Enterijer je skoro kao kod limuzine, ali ipak je sve kolosalnih dimenzija. U odnosu na serijski model, na kojem se već vidi trag godina, Geigerov izgleda mnogo elegantnije, prvenstveno zahvaljujući hromiranoj masci hladnjaka, odbojnicima i bočnim ojačanjima pragova. Ukrasni poklopci na točkovima takođe su «dodatna oprema» nemačkih stručnjaka. Dužina F650 iznosi skoro 6,5 metara, težina praznog vozila je 5,2 tone dok maksimalno dozvoljeno opterećenje iznosi 7,5 tona. Međuosovinsko rastojanje je toliko da se u njegove dimenzije skoro može smestiti Hummer H2 - dužina Hummera iznosi 4,8 metara, a međuosovinsko rastojanje golijata čitavih 4,6 metara. U poređenju sa njim, Hummer se čini poput malog gradskog automobila.

Cummins ispod haube
Ispod ogromne haube smestio se, isto tako ogroman, dizel agregat koji je poreklom, takođe, sa američkog kontinenta. Radi se o popularnom agregatu koji se proizvodi u pogonima čuvenog proizvođača velikih dizel motora - Cumminsu. Njegova zapremina iznosi čak 6,7 litara, a raspoređena je na šest cilindara, po sistemu - jedan litar po cilindru! Slikovito objašnjeno, u cilindar ovog agregata bez problema se može smestiti flaša vode. Od 1998. godine, ovi agregati se isporučuju sa 24-ventilskom tehnikom i direktnim ubrizgavanjem goriva. Kako u Geigeru objašnjavaju, na ovom agregatu nije bilo mesta za doradu, pa je tako snaga ostala neizmenjena. Iznosi 320 KS pri 2200 obrtaja u minuti, a obrtni moment od 998 Nm dostupan je od 1440 o/min. U serijskoj verziji moguće je izabrati preko 30 konfiguracija motora i menjača, a u Geigeru su se odlučili za proverenu i pouzdanu verziju Allisonovog šestostepenog automatskog menjača iz serije 3000.

Preko njega se snaga prenosi na ogromnu zadnju osovinu sa dvostrukim brojem pogonskih točkova. 320 «konja» na put prenose četiri Michelin pneumatika, dimenzija 11.5 R 22. Toliki točak bi na nekom gradskom automobilu verovatno prelazio ivicu prozora, dok na F650 izgleda sasvim obično, da ne kažemo mali.

Utovar prtljaga u tovarni prostor moguć je jedino uz pomoć viljuškara, tako da, ako se kojim slučajem odlučite za kupovinu ovog automobila, ne bi bilo loše da razmislite i o nabavci jednog viljuškara.

Sve po želji
Šasija je sa ogibljenjem spojena «vazdušnim mehurima» tako da je i udobnost kamionska, što će reći, veoma dobra. Kamionske gene odaje i vazdušni kočioni sistem, a ljudi iz Geigera ističu da posebnu pažnju treba imati pri «osmatranju i praćenju» ostalih učesnika u saobraćaju. Jer, nemojte zaboraviti, automobili kao što su BMW X5 ili Mercedes ML, u svakom trenutku, nalaze se ispod vas!

Osnovna cena ovog kolosa na nemačkom tržištu iznosi oko 99.000 evra. Ukoliko želite, u Geigeru vam mogu ugraditi i dodatne hromirane rezervoare, zapremine 170 litara sa obe strane, i to po ceni od 9800 evra, ili recimo, dvostruke polirane završetke izduvnih sistema, za 2800 evra. Na listi modifikacija još su i gullwing vrata, kao i enterijer, kompletno opšiven kožom, sa vrhunskim multimedijalnim sistemom.

Međuosovinsko rastojanje je toliko da se u njegove dimenzije skoro može smestiti Hummer H2 - dužina Hummera iznosi 4,8 metara dok je međuosovinsko rastojanje ovog golijata čitavih 4,6 metara
Tekst: Nebojša Subotić
Foto: Geiger Cars
redakcija@vrelegume.rs
3374
Postavljeno: 25.03.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Marko
25.3.2010 08:43
1
0

Kolike komplekse imaju ljudi koji ovo voze?

libra-fiat
25.3.2010 13:58
1
0

uhhh vec vidim moju malu plavusicu kako krstari ulicama u ovom a u saku bi mogla da stane...! Da imam para definitivno bi zavrsio u mojoj garazi kao jos jedan extrem...

Bojan
02.4.2010 15:12
1
0

Izgleda mocno, ali cemu sluzi? Ko ce ovo da vozi po ulici ako ne mora da prevozi teret? Pogledajte te kamionske osovine, pneumatsko vesanje i 11-tice gume - klasicne teretne. Nije terenac, ima samo zadnji pogon. Fali mu prikolica pa da bude pravi sleper.

borlov
14.3.2011 14:25
1
0

Ovo stvarno nema smisla.Kome ovo treba,mozda bi mogao da sluzi kao teretno vozilo.

ja
20.5.2011 16:39
1
0

preradili su najmanji video sam na wikipediji da ima i onih kojima je MEDJUOSOVINSKI RAZMAK 7,1m

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: