Ekskluzivno

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

Bolje ikad nego nikad

Prebacivanje proizvodnje iz Belgije u Španiju, prouzrokovalo je kašnjenje četvrte generacije Ford Mondea, zbog čega se ovaj pojavio u Evropi u prilično bajatom izdanju, čak dve godine nakon USA

Potpuno “novi” Ford Mondeo, predstavljen je javnosti još 2012. godine, na salonu Automobila u Parizu. Međutim, nije sve baš išlo tako glatko. Ford Mondeo četvrte generacije morao je sačekati modernizaciju fabrike u Valenciji (Španija) i izvesne tehničke adaptacije zbog specifičnosti evropskog tržišta.

Ovoliko zakašnjenje je u izvesnom smislu dobrodošlo, bar kako kažu u Fordu tvrdeći da su na miru maksimalno poboljšali svoju limuzinu. Ova priča bi mogla i da “pije vode” samo pod uslovom da konkurencija za to vreme ništa nije radila. Problem je što su se u međuvremenu konkurenti usavršavali užurbano, od kojih, kao najozbiljnijeg, treba izdvojiti novi VW Passat, Škodu Superb ali ne treba zanemariti ni Peugeot 508 u karavan verziji.

Upravo zbog toga, odmah su ponuđena sva tri tipična oblika Mondeo karoserije, više završnih nivoa i raznolika gama pogonskih jedinica. Nama je na jednonedeljno testiranje dopao karavan, od kojeg Ford ovoga puta očekuje znatno bolji plasman. Zapravo “novi” Mondeo i nema tako težak zadatak da bude bolji od prethodnika, budući da je njegova treća generacija potpuno izumrla sa tržišta pod naletima konkurencije.

Kašnjenje od dve godine ostavlja traga. Konkurenti su se za to vreme usavršavali užurbano. Za Modeo će ostati nedostižni VW Passat, Škoda Superb i Peugeot 508 u karavan verziji

Najprivlačniji Mondeo je karavan Mondeo
Forma karavana se inače čini najatraktivnijim delom nove Mondeo familije, pa bar oko toga neće biti kritika, poput onih kojima bi zasuli potpuno nedopadljivi hečbek. Iako je masivan, karavan deluje elegantno, sa blago padajućom linijom krova. Prednji deo je po ugledu na manje modele dobio ogromnu prednju masku, ni manje ni više nego nalik na onu Aston Martin brenda. Sa lažnom duplom izduvnom granom i svetlosnom grupom u LED tehnologiji, zadnji deo je isto tako dopadljiv. No uprkos svemu, opšte forme ostale su prepoznatljive.

Možda i previše prepoznatljive!? Neupućeni ga lako mogu zameniti sa predhodnom generacijom, barem dok se ne smeste u unutrašnjost. Ni ovde ne treba očekivati neku posebnu orginalnost, pogotovo ako usporedimo sa pomenutim Passatom ili Peugeotom 508. Napredak je evidentan pre svega po pitanju kvaliteta materijala i završne obrade. Osim što se pribeglo laserskom zavarivanju šasije, mekana plastika, barem na "vidljivom" delu komandne table, zastupljena je u izobilju. Iako obloge na podu i u prtljažniku deluju sirotinjski, tačnije mogle bi biti malo deblje, nalazim da je na nivou niskobudžetne konkurencije, sa izuzetkom već pominjanog Passata i nemačke premijum trojke (BMW, Mercedes i Audi). Dizajn je klasične koncepcije, sa veoma malo komandi na centralnoj konzoli, za razliku od upravljača, gde smo izbrojali čak 22 funkcije. Kakav haos! Nije ih uvek lako pronaći, srećom, ovaj veliki Ford poseduje i sistem za glasovne komande (nazvan Sync2), sposoban je da razume vaše želje po pitanju klima uređaja i izbora muzike. Kabinom dominira veliki kolorni ekran osetljiv na dodir (8 inča) i instrument tabla, koja je u našem slucaju u TFT tehnologiji ( 10 inča), koja samo na prvi pogled deluje kao da je analogna. Vredi pohvaliti odličnu poziciju za upravljačem, opremu i raspoloživ prostor.

sprega motora i automatskog menjača,
izolacija kabine,
odnos udobnost/vozna dinamika

aktuelnost,
masa,
potrošnja,
imidž,
detalji završne obrade,
tehnološko kaskanje za konkurencijom,
haotično postavljeni prekidači

Bez obzira na stas, vozač se oseća udobno na svom radnom mestu. Podešavanje sedišta i upravljača se izvodi uz pomoć električnih komandi

Ergonomija najbolji deo
Krenimo od ergonomije, bez obzira na stas, vozač se oseća udobno na svom radnom mestu. Podešavanje sedišta i upravljača se izvodi uz pomoć električnih komandi. Da bi telo imalo dobar oslonac, tu su brojni jastučići na naduvavanje (u samom sedištu). Po gašenju motora, jednostavnim pritiskom na dugme Stop/Start, sedište se automatske se udaljava od upravljača, kako bi se vozaču olakšao izlazak i ulazak u vozilo. Svega tu još možemo pronaći.

Spomenimo samo izuzetno efikasan sistem za upravljanje (vraća vozilu u svoju traku, ukoliko se vozač uspava na auto putu), kao i autoadaptivni regulator brzine, koji održava zadatu distancu sa vozilom ispred. Kao što to priliči jednom "ameru", sposoban je i da se sam parkira, a za hladna zimska jutra Ford je predvideo grejače u vetrobranskom staklu, sedištima i upravljaču. Ne možemo a da ne spomenemo sigurnost, kako aktivnu, u vidu sistema koji samostalno zaustavlja vozilo (detektuje čak i pešake), tako i pasivnu. U sigurnosnim pojasevima pozadi integrisani su vazdušni jastuci, prevashodno namenjeni deci. Posebno mi se učinio interesantnim MyKey dispozitiv, gledano iz ugla oca dve tinejdžerke.

Dozvoljava personalizaciju vozila, te ukoliko se recimo pozajmi mlađim vozačima, moguće je neutralisati telefonske pozive, ograničiti maksimalnu brzinu i jačinu audio sistema, ili spečiti isključivanje elektronskih sigurnosnih sistema.

     
 
Forma karavana se inače čini najatraktivnijim delom nove Mondeo familije, pa bar oko toga neće biti kritika, poput onih kojima bi zasuli potpuno nedopadljivi hečbek

Solidan komfor
Raspoloživ prostor je na nivou očekivanja, mada u segmentu ima i talentovanijih igrača ( opet Passat i Škoda Superb). Na ovom polju Mondeo nije posebno evoluirao, posebno ukoliko se zna da je novajlia duži za 9 cm od predhodnog (4.871 mm). Karavan je paradoksalno kraći za par milimetara (4.867 mm), čak mu je i zapremina prtljažnika manja. Verzija sa petoro vrata poseduje 541 lit, dok kod SW varira između 500 i 525 lit, u zavisnosti da li poseduje ili ne rezervni točak "palačinku" (smanjenih dimenzija). Karavan je naravno praktičniji, obaranjem zadnjih naslona ostvaruje se potpuno ravna površina od 1.605 lit, što je za 170 lit više od berline. Zadnja vrata poseduju električnu asistenciju, sa komandom u unutrašnjosti, odnosno na "daljincu".

Po pitanju pogonskih jedinica, za svakoga ima po nešto. Mondeo se može osloniti na osnovni 1,6 TDCi/115 i 2.0 TDCI od 150 i 180 KS, kao i tri benzinca; snažni 2.0 Ecoboost, razvijen u dve verzije od 203 i 240 KS, koga dopunjuje novi 1.5 Ecoboost/160 KS. Biće uveden i integralni pogon, dok hibridna varijanta razvija ukupno 187 KS. Na jednonedeljno druženje dobili smo verovatno najbolje adaptiranu verziju 2.0 TDCI/180, u sprezi sa automatskim menjačem Powershift.

Opšte forme Mondea su ostale prepoznatljive. Možda i previše prepoznatljive!? Neupućeni ga lako mogu zameniti sa predhodnom generacijom, barem dok se ne smeste u unutrašnjost

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,30

Ukupno

4,06

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,13

Kvalitet materijala

3,9

Motor

4,3

Završna obrada

3,9

Menjač

4,4

Ukupno:

3,96

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,24

Pijačarska prevara na vaganju
Motor je razvijen u saradnji sa grupacijom PSA, a nedavno je osvežen i pojačan, tako da se sada može pohvaliti većom snagom i obrtnim momentom od čitavih 400 Nm. Tim bolje, jer iako u Fordu tvrde da je novi Mondeo lakši za 25 kg, uhvačeni su u prevari!? Obično se težina smanjuje za stotinak kilograma, no nezavisna merenja pokazala su da ima oko 250 kilograma više od zvanično deklarisanih. Tačnije dostiže čitavih 1.880 kilograma (vozač i pun rezervoar).

Nismo proverili ove mere, ali je pod rukom vozača itekako evidentno da se radi o velikom i masivnom vozilu, što se pre svega oseća u gradskoj vožnji. Sva sreća, senzora ima na sve strane, a ni preglednost nije loša. Na putu, zahvaljući snažnom motoru i novoj platformi, Mondeo je začuđujuće agilan, i pre svega siguran. Voženi je posedovao aktivno ogibljenje sa tri moda, što dozvoljava da se izabere odgovarajući trim. Razlika je osetna, od udobne limuzine za čas se pretvara u sportski nastrojeno vozilo. Akustična udobnost je isto tako za primer, jedino se pri snažnim ubrzanjima čuje poznato dizel "klepetanje".

Mondeo se može osloniti na osnovni 1,6 TDCi/115 i 2.0 TDCI od 150 i 180 KS, kao i tri benzinca; snažni 2.0 Ecoboost, razvijen u dve verzije od 203 i 240 KS, koga dopunjuje novi 1.5 Ecoboost/160 KS. Biće uveden i integralni pogon, dok hibridna varijanta razvija ukupno 187 KS

Vozna dinamika je dakle na zavidnom nivou, a spomenuti automatski menjač, sa duplom spojnicom, brz je i savršeno adaptiran karakteru vozila. Postoji i mod sport, kada prenosi ostaju duže angažovani, a kome je baš do menjanja brzina, može se poslužiti ručicama pored upravljača.

Danak velikoj težini na kraju se ogleda jedino u povećanoj potrošnji, koja se u našem slučaju stabilizovala na izuzetno rastrošnih 8,3 lit u proseku. Zapravo najmanje troši tamo za gde je i predviđen, na auto putu, gde se zadovoljava sa 6,5 lit (tempomat podešen na 135 km/h). Po gradu, u vožnji od semafora da semafora, lako dostiže potrošnju i preko deset litara uprkos perfomantnom Stop&Start sistemu.

     
 

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

Motor: četvorocilindarski turbo dizel
Zapremina: 1997 cm3
Snaga: 180 KS pri 3.500 o/min
Obrtni momenat: 400 Nm izmedu 2.000 i 2.500 o/min
Menjač: šestostepeni automatski
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.867 x 1.911 x 1.501 mm
Meduosovinsko rastojanje: 2.850 mm
Zapremina prtljaznika: od 500 do 1.605 lit
Pneumatici: 215/60 R16, vozeni model 245/40 R19
Težina praznog vozila: 1.609 kg
Rezervoar za gorivo: 62,5 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,7 sekundi
Maksimalna brzina: 218 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 128 g/km
Prosečna potrošnja na testu: 8,3 lit

Cene za naše tržište su poznate, i već kao po običaju, Ford se opet pokazao velikodušnim. Najniža iznosi 21.930 evra (akcijska cena, odnosi se na 1.6 GTDi Ecoboost/160 Trend, sa četvoro vrata), a najskuplje je upravo vožena. Uzevši u obzir sve navedene kvalitete i utisak koji je ostavio na nas, ova pozamašna suma od 29.440 evra je opravdana samo ako se ne poredi sa konkurencijom. Sa ručnim menjačem jeftiniji je za oko 1.600 evra, dok je karavan skuplji za 1.100 evra od karoserije sa četvoro vrata.

I na kraju uprkos pojedinim pozitivnim epitetima i ocenama, ostaje nam samo da žalimo što se Mondeo nije pojavio ranije jer iz njega naftalin vonja na sve strane, baš kao iz bakinog ormana. Bogatom dodatnom opremom su samo pokušali da taktikom parfimisanja maskiraju zaostatke.

Ima u tom ormanu lepih i udobnih stvari, ali im je kreacija daleko od onog da se bude primećen na ulici.

Piše Perica Rajković, Miodrag Piroški
Fotografija Perica Rajković
14945
Postavljeno: 03.06.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Pisac
03.6.2015 06:51
12
23

Ocigledno pokusavaju da zataskaju gubitak koraka za konkurencijom dodatnom opremom. Onaj ko voli dugmice a nema pojma o tehnici, bice kupac novog Mondea.

Neverovatno je da Ford to sebi dozvoli u danasnje doba

BMW fanatic
03.6.2015 11:15
35
10

Vrhunac neobjektivnosti ovog članka, ogleda se u rečenici gdje se kaže da Mondeo nije originalan poput Passata..

Laserb
03.6.2015 11:36
15
28

Škoda Superb Laurin & Klement nivo opreme nudi sve ovo isto, samo mnogo manje kineskih robot detalja za 3000€ manje.

lazar bojanić
03.6.2015 11:43
26
6

dobar , velik , brz , siguran i pouzdan a nije ni skup ....


Ali nekako već viđen , naročito uživo kada se razlika u odnosu na pređašnji model istopi u trenutku i čovek se zapita šta su menjali uopšte ?

Danas su zakoni tržišta surovi , svi ulpešavaju i glancaju svoje modele redovno i sve češće ...mondeo mi je nekako ostao pomalo sa strane i zapećku mada sam siguran da će imati svoje kupce ali neku navalu ne treba očekivati .


Ja im preporučujem malo radikalniji dizajnererski pristup a sve ostalo je već tu i uspeh bi bio zagarantovan .

serpico
03.6.2015 12:09
9
17

Mondeo je jedino popularan donekle u njemackoj u ostalom dijelu europe slabo,ovo je doista samo redizajn proslog modela i nista vise!

Dundo Maroje
03.6.2015 12:11
18
11

Da, tačno je da ovakav mondeo karavan košta 29.670 - ALI BEZ OPCIJA. Znači, toliko novaca je u najvišem Titanium paketu, što znači bez parking senzora; sa TFT od samo 4,2" ( a ne sa onim "televizorom" od preko 1.000 aura ), a ni ona opciona parnomama nije džabe ( 1.025 ). Dosta tamo opcija ima.
Mondeo je toliko skup automobil, da je to van razuma. Daš za njega bar 30.000 sa nužnim opcijama, a posle 3 godine ne vredi ni 10.000. To je FORD Mondeo ...

don
03.6.2015 13:46
10
8

Vidim da je boca, doduse nesto manjih gabarita, pronasla svoj put do gepeka. Treba nekako izmjeriti litrazu!:-)

Btw, jesul sjedala idalje onako mekana?400Nm na tako tesku mrcinu (sta im je trebalo da lazu?)a sa rucnim mjenjacem??

don
03.6.2015 13:49
11
8

ispravak, ipak je automatik...ha, ak budu niske cijene polovnih, heheh..ionako menadzercici tam u Fordu, moraju da mijenjaju vozila, doduse kako koji rang menadzera, svakih 6 mjeseci.
Ne znam, cekamo test pezo 508 karavan vec mjesecima, sta radi redakcija po tom pitanju? Prije ce sofronije objavit svoj test djulijete, neg vi 508 karavan!:-)

Hans
03.6.2015 14:51
39
4

A gospodo, koliko to kostaju Passat Highline, Insignia Cosmo ili ostali sa ovakvim motorom i najvisim paketima opreme. Da, cak i skuplje od 30.000 E, a isto se ima jos mnogo toga doplatiti! Sto niste objektivni? Ah da, zaboravio sam, Passat je ok cak i kada kosta 40.000 E i to je opravdano. Jos nesto. On ima i onaj super giga mega ekran uz doplatu, koji je WOW! Ima ga i Mondeo, ali to u ovom jako objektivnom testu nije vrijedno pomena.

sorfonije
03.6.2015 15:00
7
2

Don. za vikend sam pripremio predstavljanje alfe!!!

Laserb
03.6.2015 15:03
7
16

@ Dundo Maroje
Upravo o tome ti pričam. Ford ne drži cenu, evo Mondeo 2004. god u opremi Ghia i Octavia Elegance kao polovni koštaju isto, čak je Oktavija i skuplja. Mondeo je tada bio skuplji 2.5x od Oktavije. S tim da je Oktavija klasu ispod Mondea, a posle 10 godina cena Oktavije veća.

Synyster
03.6.2015 16:54
25
0

Ovaj auto se vec neko vreme prodaje u Americi, do te mere da sam u pocetku pomislio da citam test iz 2012 godine. Mi u Americi imamo samo sedan i samo benzince. Vozio sam ih sve - od osnovnog 2.5 atmosferca do 2.0 EcoBoost Titanium i auto je uglavnom bez mane. U Americi vazi za jedan od najboljih auta u klasi, ako ne i najbolji. Ustvari mozda jedina mana mu je cena, jer cak i osnovni Titanium kosta oko $31,000, ali opet kad se vidi da danas i Kia Optima ume bez problema da stigne skoro do $40,000 sa punom opremom, cena Titaniuma je i opravdana. A to da li ima milimetar vise prostora tu i tamo ne igra nikakvu ulogu.

don
03.6.2015 17:19
19
6

Neki dan u cekaonici, dohvatim se nekakvog autocasopisa, ams ili sta vec, ne sjecam se, kad ono test bmw5 i passat, procitam nabrzaka i na kraju passat ga razvalio po svim mjerilima ko beba zvecku.
Kad bolji od passata dodju njemu na megdan i naprave mu to isto, na kraju opet pobijedi passat, pa je autonovinarstvo, pisanje clanaka o autima gdje uvijek na kraju pobijedi vw .-)

Peki
03.6.2015 17:52
17
4

IDEMO Nole!!!!

don
03.6.2015 17:54
13
6

dobra potrosnja za jedan dizel,a kako slika govori vise od 1000 rijeci, tako se tamo kocoperi potrosnja od 9.9l.
Sta je rec?

bimba
03.6.2015 21:11
20
7

Svi vi koji pljujete Mondea,nemate pojma...provozaajte tu kociju,i videcete sta je auto! mondeo mk3 ponosni vlasnik

Goran_Goran
04.6.2015 05:23
6
15

Ovakav Mondeo je dosadan i ne inspirativan. Vidi se iz svakog da je crtan pre 3-4 godine. Bogat paket opreme je samo maska ispod koje se krije zaostatak.

O padu cene nakon 3-5 godina u odnosu na Passata i Superb bolje ne komentarisati jer ce biti porazavajuce.

Peko
04.6.2015 06:10
9
8

@lazar bojanic

Sve si lepo rekao druze. Ovde je sustina Mondea

@bmw fanatic

Lupetas gluposti kao i obicno.

don
04.6.2015 08:29
8
8

10l dizela...kako ti je to uspjelo,Peki?

Dusan
04.6.2015 16:36
10
9

...

Boris Ilić, finansijski direktor, Grand Motors
04.6.2015 22:14
9
31

Nećemo se oglašavati kod vas I tačka.

Pišite šta hoćete, apsolutno nas je baš briga!!!

Peki
04.6.2015 22:51
22
1

@Don, motor od dve litre, 180 KS, automatski menjac, bezmalo dve tone "zive vage", plus gradska voznja od semafora do semafora po Parizu, eto uslova za najmanje 10 lit. Moze i litra-dve vise, bez problema. Za utehu, nije ovaj MOndeo izuzetak, u slicnim okolnostma malo direktnih konkurenata silazi ispod 10 lit. Dizeli naravno, o benzincima bolje da ni ne pricamo..

Pozzzz

MilanChe
05.6.2015 00:46
20
10

Hhahahaha, pazi ovog iz grand motorsa. Jesi dobro buraz? hahahahahahaha

Prijatelj
05.6.2015 06:33
17
5

Citam na FB komentar zvanicnika Grand Motorsa! Bahatost za medalju oslikava generalno skandalozan odnos prema medijima, novinarstvu a ima zaista i nesto u domacem vaspitanju.

Koliko pratim Vrele Gume i gospodu Rajković, Piroski,Barta reka bih da je uprskos svemu Mondeo dobio solidne ocene i objektivne kritike.

Nemanjica
05.6.2015 06:43
10
10

Boris Ilic, pa, upravo se Vasa malenkost "oglasila"...I to sa "najvise" pozicije Grand motorsa...Cemu kontradiktornost, ili prosto ne mozete da odolite na realne i objektivne tekstove, vezane za auto svet! Ipak je lakse saradjivati sa auto magazinima sklonim manipulacijama, da ne upotrebim lepsi termin! :-)) Sve najboljee!

Paprikar
05.6.2015 09:12
19
4

Nije mi bas jasno o kakvom kaskanju za konkurencijom kada je u ovom periodu samo Pasat izasao na trziste, a Superb tek sledi, na trziste. osim toga ovo je segment koji ima pad prodaje i samo trojka iz VW, Opela i Forda ima neku prodaju, pardon i Skoda, ostali, narocito Francuzi su tu slabi.

Gledajuci sta nudi od opreme i motora Monedeo i poredci to sa blizancima iz VW grupacije, ne vidim da uopste zaostaje. Osim toga oni koji hejtuju bespotrebno i pricaju o losem vozilo, molim Boga da imaju mogucnost da na 3 pa i na 5 godina priuste sebi vozilo u ovom cenovnom rangu pa da osuju paljbu. Naravno nije bez nedostataka Mondeo ali nije ni najgori kako je opisan.

Isto vazi i za dugmice, na volanu ih ima prilicno, ali je problem u tome sto ljudi ne kapiraju da je lakse pretisnuti jedno dugme, nego uci u jedan meni i dva podmenija i izabrati opciju u toku voznje. Cak su se neki i slozili, a sada im smeta.


taxi
05.6.2015 10:03
6
9

vidim da je bolje ocenjen nego mercedes c klsas. Ne znam cemu takve reakcije iz grand motorsa. Meni licno je zadnji na listi iz D klse ovaj mondeo. Potpuno realan test. Mondeo jako brzo propada i losa je investicija skroz pa ko voli nek izvoli.

Dundo Maroje
05.6.2015 10:59
8
1

Paprikar
Potpuno se sa tom slažem u vezi nedostataka "tablet komandi" (npr. kao na novom 308, koji je otišao u totalnu krajnost izmeštanjem "SVEGA" na "tablet"). Mislim da je to jedan od najvećih bezbednosnih problema savremenih automobila, a o praktičnosti da ne govorim. Tako da "dugmiće" mondeu ne zameram.
A što se tiče sunovrata njegove novonabavne vrednosti, to je unapred poznato i stvar je slobodnog (ekonomskog) izbora.

QQuuu...
05.6.2015 12:23
11
2

Ma to se neko zeza da je iz Granda ! Ja ne mogu da verujem. Ovo je smejurija za jednu ozbiljnu firmu i sve mislim da neko zeli malo da im napakosti ! Peki vidi sta si uradio....VG izgubili silne pare od Granda zbog tvog teksta i Mondeu :)))

Dusan
05.6.2015 12:54
5
0

Prazan prozor.

Ponovite komentar.

Redakcija

don
05.6.2015 13:29
12
6

Jel ovo Ilic stvarno napisao il se neko sprda sa njim?
Ak pises super afirmativno, onda cemo se oglasavati? Pa jel to onda uvjet, ma kao sto rekoh i vuk sit i ovce na broju.
Jozo, pali svijetlo i spoji krevete!

maxy
05.6.2015 14:25
12
3

Po meni, automobil je sasvim pristojan. Iskreno i sviđa mi se baš ovakav, karavan, napucan opremom. A gubitak cene, pa vrlo brzo je gube i svi francuzi, Opel i Fiat pa se opet prodaju. Da je do gubitka vrednosti, onda bi svi kupovali VW & co.
Ako je zaista ovo reakcija čelnika Grand motorsa, onda od mene veliki minus.

Perica Rajkovic
05.6.2015 15:06
24
6

Gospodine Iliću, ne razumem zašto direktno povezujete oglašavanje sa testiranjem jednog modela, u ovom slučaju Ford Mondea. Pa nije ovo PR test, poručen i plaćen, kako bi sve bilo u superlativima, već moje (naše) viđenje Mondea, sa kojim se Vi možete ili ne složiti. Uostalom, ukoliko još jednom, ali pažljivo, pročitate sve što je napisano, videćete da test u suštini nije negativan (na stranu novinarska sloboda izražavnja). Mondeo nije loš automobil, ali nije ni najbolji u segmetu. Činjenice kao što su velika težina i višegodišnje kašnjenje na evropskom tržištu ne mogu se osporiti. Vaša reakcija je znači apsolutno neadekvatna, što bi nakada davno rekla moja profesorica srpskog jezika - promašili ste temu! Umesto da argumentovano učestvujete u komentarisanju, tj da čitaocima pojasnite neke stvari, opravdate težinu ubacivanjem nebrojene sofisticirane opreme (ovo je tačno), ili pojasnite cenu i uporedite sve sa konkurencijom (na ovom polju Mondeo je dobro plasiran), javljate se sa komentarom nedostojnim vaše funkcije. Toliko "jeda", zbog par rečenica koja Vam nisu po volji, nisu u duhu ovog foruma. Da kojim slučajem radite u nekoj filijali Forda na zapadu, i da ste pokazali ovakav stav prema medijima i čitaocima, potencijalnim kupcima, već sutradan bi morali potražiti drugo radno mesto... Ni mi ni Vi nismo ovde u prvom planu, naše aktivnosti podređene su čitaocima, odnosno kupcima. Uostalom, Mondeo će se u Srbiji prodati svega u par primeraka, hajde neka je i par destina primeraka, zar ne? Ima Ford "konje za trku", odnosno modele sa kojima je znatno konkurentniji, tako da nema mesta brizi. Završio je restroktuiranje evropske filijale, čime bi trebao smanjiti prošlogodišnje gubitke, od bezmalo milijardu dolara, na nulu. Na svetskom nivou, po Ford nema nikave opasnosti, uprkos smanjenom benefisu za 30 procenata , u kasi je ostalo čitavih šest milijardi dolara.
PS. Pošto ste između ostalog izrazili sumnju da su fotografije preuzete za ko zna kojeg sajta, poslao sam u redakciju nekoliko sa mojom malenkošću pored test vozila, koja će Vam ih sigurno dostaviti. Sledeći put, tj već naredne sedmice, prilikom testa "novog" Focusa SW, obratiću pažnju da se lepo islikam u svim pozicijama, kako bi se otklonila sumnja.
S poštovanjem
Perica Rajković

Synyster
05.6.2015 20:00
13
1

Cemu ovakvo pljuvanje novinara? Pre svega, oni su izneli svoje misljenje o autu. To misljenje moze biti isto vasem, a i ne mora. Kad vi budete imali svoj auto magazin, onda pisite u njemu sta zelite. Ali je glupo da se kritikuju ljudi koji su vozili taj auto i izneli svoje misljenje o njemu.

dzigix
06.6.2015 10:21
6
2

preko 10l u gradu,6,5 l pri 135 km/h??

lep jeste ali moj stari 525d 2002 aut.u gradu troši do 8,5l i 6,5 na autoputu pri 160km/h,

Perica Rajkovic
06.6.2015 11:22
16
3

Nakon objavljivanja pisma Gospodina Ilica, nalazim za shodno da se ponovo javim. Evidentno je da se danas svaka budala moze nazvati "financiskim direktorom", posebno kada iskaze toliko prezira i prostatluka prema medijima, pa sve zafilovano totalnim nepoznavanjem svog posla. Gospodin Ilic spominje nekakav 1.6 GTDi Ecoboost od 160 KS, pa mi jos i deli lekcije o nepoznavanju materije, a nije ni svestan da je ovaj motor transformisan, te da sada ima zapreminu od 1.499 cm3 (znaci 1.5), kao sto i stoji u tekstu!? Uostalom to stoji i na sajtu Forda za Srbiju, samo ga Gospodin Ilic izgleda retko posecuje? Nakon svega napisanog pitam se da li je uopste provozao i jedan "novi" Mondeo, o konkurentskim modelima da ni ne pricamo? Ovim javljanjem siguran sam da ste pre svega sebi samom, kao i Vasoj kompaniji ucini "medvedu uslugu". Sve ovo me potseca na jednu aferu koja se desila u Francuskoj, kada je jedna domaca kompanija usla u konflikt sa nekoliko specijalizovanih auto magazina, a sve zbog, po njima, nedovoljno lepog pisanja o njihovim modelima. Prestali su da im pozajmljuju test vozila i pozivaju na prezentacije, ali ne lezi vraze, automobili se mogu iznajmiti, kupiti ili pozajmiti, te na kraju testirati. Sledio je pravi mediski masakr njihovih vozila, pad prodaje, i na kraju stvar je izbila u javnost, te je odgovorni doticne kompanije, bio "zamoljen" da podnese ostavku. Da li vam to nesto govori Gospodine Ilicu? Naravoucenije, nikome nije u interesu ovakvo prepucavanje, mudrije je spustiti loptu na zemlju. Da li ce se Grand Motors objavljivati ili ne u VG, to je po meni sporedna stvar, znatno je bitnije da u celoj prici postoji respekt, pre svega prema citaocima i kupcima. Izostaviti redakciju VG sa prezentacija Fordovih noviteta je "ekonomsko ubistvo" pre svega za Vas u Verano Motorsu, Gopsodine Ilicu. To sto ja, kao dopisnik iz Francuske, mogu da "pokrijem" bilo koji novitet Forda, nije poenta. Poenta je u tome da omogucite normalno obavljanje posla novinarima nase, i ne samo nase redakcije, kako bi ovi mogli preneti Vasim kupcima i potencijalno zainteresovanima svoja zapazanja, svidelo se to Vama ili ne! Tek da Vas naucim kako se to radi u Francuskoj; jednostavno, posalje se mail ataseu za stampu, izrazi zelja da se testira taj i taj model, sa tim i tim motorom, u zeljenom periodu. U toku istoga dana stize odgovor, da imamo zeljeni model, moze ili ne za odredeni datum, prijatno i vidimo se uskoro. Vozilo ceka oprano i spremo dogoverenog dana, posle kafice i kraceg razgovara se preuzima i sa njim se radi sve sto se pozeli, pod uslovom da se vrati u istom stanju. Nema ogranicavanja kilometraze, ja sam "mojim" test vozilima ceto prelazim vise hiljada kilometara, kao sto je uostalom bio slucaj sa Mondeom. Kada ce test biti objavljen i kakvi ce biti utisci, to nije njihov problem. Ukoliko su pozitivni, tim bolje, ukoliko nisu ucinice dopunski napor da vas ubede, pozajmljivanjem drugog test vozila, pozivom na prezentacije, razmenom misljenja i slicno. Ah, kako je sve to Vama strano i nepoznato Gospodine Ilicu!

S postovanjem

Perica Rajkovic

Slavisica
06.6.2015 18:07
8
4

Bome, digla se prasina.
Ovaj lik iz Forda...on tako nevaspitan i nepismen, bez imalo zelje (ili u odsustvu intlektualnih mogucnosti)za donekle konstruktivnom raspravom (sto je odlika pravih menadzera), treba da danas-sutra proda nekome vozilo?
Ovaj drugi, Sasa li se zvase (rasprava sa facebook page-a), sto mu se dopada Mondeo, pa kudi redakciju, njemu se i moze oprostiti.
Auta sto se tice, ista/slicna prica se ponavlja u nekoliko magazina, pocev od merenje sporne tezine koje su vrsili Svedjani (ima snimak na YT).
I nije mi jasno zasto je toliko uvredljiva CINJENICA da Mondeo kasni par godina u Evropu, sa svim manama koje to nosi.
I naravno da ima boljih u klasi, sto subjektivno, sto objektivno (ne mislim samo na Passat).

sorfonije
06.6.2015 23:09
12
5

Od Mondea su bolji:
Pezo 405, VW Santana, Opel Ascona, Tojota KARINA, Dacia Logan, pa i konkurent iz sopstvenog podruma, Ford Orion!
Svaka cast i gospodinu Ilicu, poslacemo vam paket banana.
Prijatno!

mijo
06.6.2015 23:11
5
7

sta mu hvali
ljepsi je nego passat 7. pasat je svaki isti.
a komentarisu izgled oni koji voze juga

Dule
07.6.2015 10:25
3
0

Prazan prozor.

Molimo vas da ponovite komentar.

Redakcija

Milan
07.6.2015 14:14
9
0

Vozim skoro isključivo vozila iz ovog segmenta, dva sam i posedovao ( avensis i superb) a sve ostale vozio kao rent-a-car. Generalno su razlike između automobila male, mnogo veće su između početne i top verzije svakog modela nego pojedinačno. Ova klasa je jako pogođena padom prodaje zbog čega proizvođači štede na razvoju novih modela, samo što neki pošteno objave ( Toyota) dok drugi restaling predstavljaju kao novi model. Osnovni nedostatak mondea je nedostatak karaktera a uvek je nudio dobar odnos uloženo/dobijeno. Ovde je više problem cenovne politike i odnosa prema kupcu nego loš automobil.

don
07.6.2015 20:20
8
3

Moze li redakcija objavit necenzurirani tekst ovog ilica, da vidimo o cemu on to, a ne da saznajemo od Pekija da tu ima nesto vise od samo dvije recenice koje su pod komentarima napisane?
Usput Peki, mozes li nama neupucenima objasnit o kojoj je to marki automobila bilo rijec (taj incident u Francuskoj)?
Cudno je da tako negativno pisanje moze imati utjecaj (cista osveta novinara? i glupost citalacke publike, ili napokon objektivno pisanje a ne afirmativno?)-jer postoje i mediji izvan francuske, doduse citavih nekoliko milijardi ljudi trenutno je negativno okarakteritzirano u medijima, al da ne sirim pricu.
Lijepi tekstovi prodaju auta, zato vw pod svojom kapom i drzi medije.

don
08.6.2015 06:49
6
1

ahaha, jaooo, sad sam vidio clanak. Hvala cika redakcija. Ja mislio da se neko zaj... sa njegovim imenom ovdje na komentarima, kad ono .....kako je ono Balasevic rekao: Ludnica je, kanda, otkljucana sirom ostala...hehe...
Pa, to je to, mi vama auto, vi nama lijep tekst tj reklamu, inace Necemo se oglasavati kod vas i tacka. Imali vi pecat ili ne imali :)))
Auuu, sad kad krene paljba kako ford ne valja nista, kako je njegovo famozno drzanje ceste tj upravljivost zapravo marketinski trik ljudi koji nikad nisu sjeli u alfa romeo, ehehe...hoce li maske konacno da padnu...Jozo, pali svjetlo! :-)
P.s. pa dobro, ljudi gdje je vise test 508?
Evo iz drugih medija, sustina problema :"tržište D-segmenta, odnosno srednja klasa, ‘igra je u kojoj pobjeđuju Nijemci’. Jednostavno,u toj klasi ‘zakon’ je Passat, kako-tako prodaju se Insignia i Mondeo, a tko želi premium, bira A4 ili Seriju 3. Tu je I C-klasa, a između njih dobro se pozicionira Mazda 6. Avensis nije posebno uspješan (barem dok ne stigne nasljednik), Honda povlači Accord s europskog tržišta, Alfa 159 (zasad) nije dobila nasljednika. Laguna, francuska limuzina s kojom su kupci u pravilu jako zadovoljni, praktički je pred izumiranjem, a kad ste vidjeli novi C5? U tom kontekstu Peugeot 508 ne može očekivati neki uspjeh. Šteta!"
Citam, pravo dobro su ga napravili...

Rikošet
08.6.2015 10:30
6
0

Kada ovako odgovorite medijima, kako se tek odnosite prema klijentima... nadam se puno bolje, jer nisu Fordovi automobili toliko loši, koliko mogu biti oni koji ga zastupaju...

Dundo Maroje
08.6.2015 10:42
8
0

@don
Imaš već odavno traženi test 508 SW na ovom sajtu, samo malo bolje traži :) Čitajući ga, ja sam se malo razočarao kada sam video da flaša od 1,5 litar ne može da mu stane u ostave vrata. I rekoh sebi- zbogom (meni) najlepši SW :) Šalim se, naravno, nije to razlog, već divlje cene u Srbiji i "uvaljivanje" starih motora ovde koji drugde ne prolaze.

@Peki
Kako "idu regeneracije" DPF-a kod ovog mondea?
Ima li nekih "tegoba" u uslovima gradske vožnje? Koliko su učestale?
I koja su tvoja iskustva, da li je uopšte na savremenom dizelu moguće u uslovima gradske vožnje održati potrebne uslove za uspešan završetak već započete regeneracije?
Ja mislim da to najčešće nije moguće, ali i mislim da su FAP i slični DPF filteri sa aditivom "za koplje ispred" svih ostalih u tome, jer je kod njih regerenacija brza i laka.
Meni regeneracija na 1.6 HDI traje svega 5-6 km, a uskoro paralelno "prelazim" i na 1.6 MJ i, ako je verovati upustvu za upotrebu za MJ, regeneracija kod tog "savremenog" dizela je u najmanju ruku BAR TRI PUTA GORA nego kod PSA ( traje bar tri puta duže, a prevremeni prekid iste može da dovede do "zagadjenja" motornog ulja, što mi se sa PSA nikada desilo nije, tako da mislim da je mnogo jeftiniji aditiv za FAP svakih 120.000 km nego prevremene zamene ulja kod ostalih izvedbi DPF-a ). I pitam se sada, koji mi bi da "izdam" dobri HDI i njegov FAP...

Đorđe Vuković
08.6.2015 10:55
7
5

Apsolutno je moderan i aktuelan novi Mondeo. Poprilično ne razumem o čemu se ovde radi. Čak šta više, podseća linijom na Aston Martina i ima šmek mnogo skuplje limuzine. Moje mišljenje. Veliki iskorak u odnosu na prošlu generaciju.

Hans
08.6.2015 17:03
6
2

Koliko se "prosjecno" prica o drugim modelima, toliko se "lijepo" prica o Wagenu. Posebno na Balkanu i u Njemackoj. Razlog, dobije novinar malo u dzep. Cast rijetkima, medju kojima po meni prednjace Britanci.

Dule
08.6.2015 22:09
0
3

Mondeo je auto za neke, Superb je bio stĂĄr kad je i izasao, jedino je passat nov izasao Do sad, drugi Niko. Moj podizem u petak, pozz iz Stockholma

don
09.6.2015 07:33
5
4

hajmo malo o autu, mana ovog a i proslog forda, od kojeg se ovaj razlikuje za pi...dlaku, jest to sto mu zadnji kraj izgleda kao prednji, pa ne znas ni sta je naprijed ni sta pozada, dakle totalno promasen dizajn farova zadnje strane koji je toliko iritirajuci da je to za popi...
Isto takvo sra...e ima i focus, samo ne sa svjetlima za rikverc, neg sa duzinom zadnje lampe koja se proteze maltene od gepeka do vozacevih vrata!
Opelovska tezina, mekana sjedala...ne znam za pouzdanost, ali sve u svemu pezo 508 mi se cini daleeeeeeko bolji.
eto, sad disa nece iz protesta da cita moje komentare, jadan li ja, sta cu sad? Ocekujem izjave na FB stranici VG, usput ko jos normalan koristi fb?

Je
09.6.2015 09:07
1
8

Molim da mi kažete zašto u članku nema slika koje ste vi fotografisali, s obzirom da ste, kako kažete, dobili automobil na testiranje.

taxi
09.6.2015 10:40
8
1

@Je

jesi ti lud, glup ili se samo pravis?

Nemanjica
09.6.2015 16:13
2
0

taxi, mislim da je i jedno i drugo u pitanju, sa "mirisom i potpisom" delegata iz grand motorsa-mala slova za male "ljude!

Joj
09.6.2015 20:12
0
0

...

dusan
10.6.2015 10:14
0
0

Prazan prozor, molimo Vas da ponovite komentar.

Redakcija

janko
10.6.2015 10:46
0
1

najbolji auto je pasat dok ga ne prodaju a onda pocinje prica koliko muke i para isterao iz dzepa.jeste jeftiniji od pasata ali nije mu ni do kolena.ko je vozio zna o cemu pricam.zagrizeni i lakoverni wv-ovci bolje cutite i popravljajte vas pasat.a sta tek reci o toyotinim vozilima.svemirski brod za WV

davor
10.6.2015 19:46
1
0

Toyota rules!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: