Uporedni test

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

Šminka ili potreba

Kada se razmišlja o kupovini bilo kojeg pripadnika SUV klase vozila, uvek se postavlja isto pitanje: Da li potreba za terencem zaista postoji ili je cilj da se okolini pokažu neki drugi kvaliteti vlasnika?

Kojoj god kategoriji aktivnih ili potencijalnih kupaca lakih terenaca da pripadate, treba da znate da vozila na testu ne pripadaju direktno nijednoj klasi a opet, sa druge strane, ubrajaju se u najmanje dve. Ovi automobili su zapravo kompromis i potreba, upravo onog sujetnog dela ličnosti svakog od nas! U svojoj poslednjoj mutaciji potvrđuju već poznato: nastali su kao zahtev da se zadovolji sve veća potražnja za tzv. „drumskim terencima”, za pre svega urbane korisnike, koji imaju potrebu da se ponekad opuste, skoknu do vikendice, povuku manji čamac na more, a kada zaveje da ih automobil odveze na obližnju planinu na skijanje, ili omogući parkiranje u gomili snega, baš tamo gde ostali ne mogu.

dizajn,
enterijer,
vozne osobine,
tehnologija

bučan agregat,
posredno upravljanje,
cena

Unutrašnjost, materijali i završna obrada deluju najkvalitetnije u Toyoti, gde dominira meka plastika na instrument tabli sa karakterističnim terasama i omanjim debelim volanom koji odlično leži u rukama

Toyota RAV4 2.2 D-4D 4WD Elegant Sport Cross

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 2231
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 110/150/3600
obrtni moment [Nm/o/min] 300/2000-2800
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4335x1815x1685
međuosovinski razmak [mm] 2560
masa vozila/nosivost [kg] 1640/605
zapremina prtljažnika [l] 410
Ogibljenje
napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi vent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/65 R17
Prenos snage
pogon na sva 4 točka
tip menjača/stepeni prenosa automatski/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 10,8
maksimalna brzina [km/h] 185
prosečna potrošnja [l/100 km] 7,2
emisija CO2 189 g/km
Cena (sa PDV-om) € 32,650

Sibirski talas
Februar nas je zatekao “nespremne” i navukao nam gotovo istorijski visok sloj snega. Kao poručen za naše namere! U okršaj sa njim na gradskim ulicama ali i fruškogorskim puteljcima, spremili smo 3 predstavnika kompakt SUV segmenta: Ford Kugu, Jeep Compassa i Toyotu RAV4. Gledajući ih, ne mogu da se otmem ustisku da njihovi stilisti savršeno koketiraju sa trendovima savremenog dizajna. Svaki na svoj način privlači pažnju. Ford je prelep. Za Toyotu je dovoljno da je terenac, i ona već ima armiju poklonika. Jeep se „pripitomio“, a sve u pokušaju i „da vuk bude sit a i sve ovce na broju“, tačnije da deluje robusno i strašno a da je u duši pitom i poslušan.

Videćemo uskoro, i to u narednim vožnjama koliko su uspeli da fabričke vizije pretvore u stvarnost?

Da bi startovali Kugu, ključ nije potreban. Kuga jedina u ovoj konkurenciji poseduje „pametnu“ karticu i dugme za startovanje. Neko to voli, ja ne! Kontakt ključ je priča za sebe baš kao i sam auto! Dok dvozonske automatske klime odmagljuju stakla, uključujemo efikasno grejanje elektropodesivih kožnih sedišta. Baš prija na ovih „debelo“ mnogo ispod nule. RAV4 ne zaostaje u svemu ovome iza Kuge, ali ipak pruža prvi utisak terenca. Visoka pozicija za sedenje najviše doprinosi tome. Compass, poput Toyote, pruža osećaj terenca, kako povišenom pozicijom sedenja, tako i nešto grubljom ali i robusnijom obradom eneterijera. Pored toga, njegovi grejači sedišta i grejanje kabine funkcionišu odlično.

Već pri prvim metrima probijanja, kroz poluraščišćen i raskvašen sneg gradskih ulica, mogli smo videti njihove prednosti, dok nam parking senzori pomažu da osetimo gabarite vozila. Preglednost iz sva 3 modela je odlična. Subjektivan osećaj je da se u Toyoti sedi najviše a u Kugi najniže, iako Kuga ima za 8mm viši klirens (188mm) od Toyote. Jeep se odlično snalazi u gradu! S obzirom na nešto “kockastije” forme i klirens od 206 mm, gradska okretnost i preglednost je kod njega dobila najvišu ocenu na testu. Unutrašnjost, materijali i završna obrada deluju najkvalitetnije u Toyoti, gde dominira meka plastika na instrument tabli sa karakterističnim terasama i omanjim debelim volanom koji odlično leži u rukama. U Kugi je osećaj poput onoga u Focusu zbog pozicije sedenja i svega ostalog što vozača okružuje, dok je instrument tabla najniže postavljena u odnosu na ostala 2 modela, a nivo kvaliteta odmah iza Toyote. U Jeep Compasu prvo upada u ruke poveći tanki volan, visoka instrument tabla i najtvrđa plastika koja se ne uvija pri pritisku. Poznavajući Jeep filozofiju, nešto grublji enterijer nije mana već prednost. Takav će ostati i u narednih 15 godina. Multifunkcionalni volani su u sva 3 modela izvedeni u skladu sa trenutnim dizajnerskim jezikom kuća iz kojih dolaze. Dok u Jeepu upravljač vuče korene iz Wranglera sa tankim paocima u boji metala, u Fordu i Toyoti koristi više ergonomiju karakterističnu za putnička vozila.

dizajn,
enterijer,
udobnost,
vozne osobine,
cena

terenske karakteristike,
niska pozicija vozača

U Kugi je osećaj poput onoga u Focusu zbog pozicije sedenja i svega ostalog što vozača okružuje, dok je instrument tabla najniže postavljena u odnosu na ostala 2 modela, a nivo kvaliteta odmah iza Toyote

Ford Kuga 2.0 TDCI Trend 2WD

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1997
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 103/140/3750
obrtni moment [Nm/o/min] 320/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4443x1842x1677
međuosovinski razmak [mm] 2690
masa vozila/nosivost [kg] 1640/676
zapremina prtljažnika [l] 410
Ogibljenje
napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multi-link, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi vent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 235/55 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 10,6
maksimalna brzina [km/h] 186
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,9
emisija CO2 156g/km
Cena (sa PDV-om) € 23,490

To podrazumeva manje po obimu, ugojene volane sa dosta komandi, prebačenih na njihovu površinu. Sva 3 test vozila, opremljena elektropodizačima svih stakala, grejanim retrovizorima sa elektro podešavanjem, naslonima za ruke, raznim pregradama i ostavama, igrom osvetljena po celoj unutrašnjosti, pokušavaju da boravak u kabini učine maksimalno prijatnim. Za potrebe prevoza tereta, prtljažnici će zadovoljiti većinu vaših potreba. Sa zapreminom od 410 do 458 litara (kod Jeepa) omogućavaju maksimalno iskorišćenje, dok je sam način dolaska do njih drugačiji. I, dok se kod Compassa i Kuge vrata otvaraju konvencionalno na gore (Ford nudi i mogućnost otvaranja samo zadnjeg stakla) kod Toyote se prišlo rešenju sa bočnim otvaranjem koje, gle mudrosti, može da bude nezgodno na tesnim parkinzima. Krovni nosači su za pakete Limited (Jeep) i Cross Sport (Toyota) standard dok se za bazni Trend (Ford) moraju doplatiti.

Drumski offroad
Izlazak na, od snega očišćen otvoreni put, iz kilometra u kilometar ih približava putničkim vozilima. Aluminijumske felne prečnika 17 inča (Jeep 18 inča) sa zimskim gumama, dobro prijanjaju i drže putanju bez ikakvih negativnih reakcija. Malo nam je zasmetala poveća prisutnost zvuka dizel motora u kabini RAV4 ali smo to navikli od Toyote. U Jeepu se na naše zaprepaštenje, vibracije skoro ni ne osete, kao ni kod Kuge. Inače, sva 3 modela na testu su opremljena dizel agregatima zapremine 2.0 l kod Kuge do 2.2 l kod Toyote i Jeepa. Automobili raspolažu izlaznim snagama od 136, preko 150 do 163 “konja”. Sa obrtnim momentima od 340 Nm kod Toyote i 320 Nm kod Jeepa i Forda (sa overboostom 340 Nm), bore se sa masom vozila koja se kreće od 1680 kg kod Jeepa do 1640 kg kod Forda i Toyote. Maksimalne brzine su im od 186 km/h kod Forda i Toyote do čak 201km/h kod Jeepa, uz ubrzanja od 0-100km/h za 10,6 sekundi kod Forda do 10,8 sekundi kod Jeepa i Toyote.

Ni u gabaritima vozila nema veće razlike, dužina kreće od 4,34 m kod Toyote, preko 4,44 m Forda do 4,45m Jeepa, širina od 1,81 m kod Jeepa do 1,84 m i 1,86 m kod Forda i Toyote. Visina je 1,66 m kod Jeepa do 1,67 m i 1,68 m kod Forda i Toyote. Gotovo su potpuno izjednačeni kada se uporede masa i gabariti vozila naspram snage motora. Dodatkom rezervnog točka na peta vrata i krovnih nosača ove dimenzije se menjaju.

Različite filozofije
Silaskom sa prometnih puteva na one manje prometne, slabije očišćene i sa slojem od oko 20cm snega dolazimo do pravih pokazatelja sposobnosti test vozila. Sa pristojnim prilaznim uglovima uspona/padova, 28˚/20˚ kod Toyote, 20.6˚/32.2˚ Jeepa i 21˚/25˚ Forda, ne bi trebalo da predstavlja problem za ove „terence”. U startu je Kuga bila u neravnopravnom položaju, jer je na test stigla sa samo prednjim pogonom ali uz Traction Control koji joj je pomagao u kritičnim situacijama, i ESP-om držala se dosta dobro. Kod Toyote je osećaj na volanu malo neposredniji. Savladava prepreke samouvereno ali nemate osećaj šta se tačno dešava pod vama jer je potpunu kontrolu preuzela elektronika. Srećom, LOCK opciju nismo imali potrebe da aktiviramo jer je automatski 4WD sve radio sam, i to uz pomoć Traction Control, Stability Control, Hill/DownHill Assistance sistema, uz automatsku kontrolu obrtnog momenta. Jeep Compass se najbolje snašao, iako je najmanje terenac u gami Jeepa.

terenske karakteristike,
indivudalnost,
robusna izrada,
funkcionalnost

kvalitet enterijera,
vozne osobine,
osetljivost na bočni vetar

Poznavajući Jeep filozofiju, nešto grublji enterijer nije mana već prednost. Takav će ostati i u narednih 15 godina. Multifunkcionalni volani su u sva 3 modela izvedeni u skladu sa trenutnim dizajnerskim jezikom kuća iz kojih dolaze

Jeep Compass 2.2 CRD 70th Anniversary

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 2143
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 120/163/3600-4200
obrtni moment [Nm/o/min] 320/1400-3600
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4448x1812x1663
međuosovinski razmak [mm] 2635
masa vozila/nosivost [kg] 1680/455
zapremina prtljažnika [l] 458
Ogibljenje
napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multi-link, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi vent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/55 R18
Prenos snage
pogon na sva 4 točka
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 10,8
maksimalna brzina [km/h] 201
prosečna potrošnja [l/100 km] 6,6
emisija CO2 172g/km
Cena (sa PDV-om) € 29,190

Teško ga je bilo izazvati a da prepreku ne savlada dosta lakše nego druga dva modela na testu. Najvećeg klirensa među testiranim vozilima, i pomoću novog Freedom Drive I sistema pogona na sva 4 točka, svakim pokretom nas je terao da ga guramo u sve složenije situacije, što smo i radili, u nadi da će biti potrebe za LOCK opcijom pogona. Povratna informacija od točkova i volana jasno stavlja do znanja šta se pod vama događa. Uspone i padove savladava uz pomoć Electronic Roll Mitigation sistema protiv prevrtanja i ESP-a, dok ABS prilagođen terenskoj vožnji obezbeđuje sigurno zaustavljanje. Dok RAV4 ne dozvoljava poigravanja u snegu svojom strogom podešenošću kontrole trakcije, u tom Compass samo čeka komandu za „zemlju uživanja“ u kontrolisanim bočnim klizanjima i priličnom ubedljivošću trakcije. Šteta što se Kuga nije mogla pridružiti poigravanjima. Naravno, u tim trenucima o potrošnji ne treba razmišljati jer je prebacivala daleko preko 10 litara dizela. No, u normalnijim uslovima se sva 3 modela zadovoljavaju sa 6.6 l i 7.2 l u slučaju Jeepa i Toyote, dok je Fordu potrošnja bila na niskih 6,2l samo zahvaljujuci odsustvu dodatnog pogona pozadi. Iz tog razloga, Ford Kuga u tom paketu opreme je i najjeftiniji na testu sa cenom od 23.490 evra, koji još uključuje set od prednjih, bočnih jastuka i vazdušnih zavesa, tempomat, prednje parking senzore, spojler, dvostruki izduv i dr. Jeep Compass na testu je bio u Limited paketu opreme uz dodatak 70th Anniversary detalja na karoseriji i unutrašnjosti. Sa cenom od 29.190 evra, takođe bogato opremljen, opravdava uloženo sjajnim voznim karakteristikama u gradu i kada je off road u pitanju. Najskuplja, ujedno i najopremljenija na testu, bila je Toyota RAV4. Sa cenom od 32.650 evra donosi nam gomilu elektronskih sistema i bezbednosnih elemenata koji prate svaki pokret i drže bezbedno na putanji bez opcija nekontrolisanih pokreta i zabave u vožnji.

Utisci su se iskristalisali i nedoumice u vezi sa kompakt SUV test vozilima su pale. Svaki na svoj način je predstavio svoju filozofiju sklopa na temu kompakt SUV drumskog terenca. Na kupcu je da odluči u kom odnosu će mu biti potrebna ovakva vrsta vozila. Toyota RAV4 privlači kupce svojim high-tech sistemom pogona, savršenim ponašanjem na putu i kvalitetom izrade, uz umereniji spoljašnji izgled. Jeep Compass je zadržao dosta toga od onog autentično šarmantnog gena Jeepa. Svojom agresivnom pojavom i robusnošću pokazuje svoje poreklo i poziva na zabavnu off road vožnju. Ford Kuga, ušminkani lepotan na šmekerski način, poručuje da uz dobar izgled mogu da se dobiju i pristojne, svakodnevne off road mogućnosti, bez obzira što su u akciji samo dva pogonska točka.

Ukratko:
Jeep Compass, pregledan, upotrebljiv i robusan. Poseduje određenu dozu individualnost i nudi najveću praktičnu upotrebljivost u poređenju sa konkurentima

Toyota RAV4, savršen u svakom pogledu. Tehnički i tehnološki za generaciju ispred konkurenata, ali je u svojoj perfekciji ostao bez duše

Ford Kuga, najlepši u konkurenciji, mekan, udoban, dopadljiv i najbliži klasičnoj drumskoj krstarici. Jedino što ga odvaja od limuzinske klase je njegov terenski izgled i nešto viši klirens. Diskutabilne su mu Off Road karakteristike.

Tekst Igor Kučerka
Fotografije Saša Nikolić
14540
Postavljeno: 26.03.2012

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Milan 2
26.3.2012 22:46
25
4

Od ova 3 modela ja bih izabrao Volvo XC60 :)))

Mega
27.3.2012 08:00
17
7

Vlasnik sam novog granda,prezadovoljan sam autom,jeep jedini uspeva da spoji robusnost,luksuz i odlicne terenske sposobnosti,sto se tice kompasa on slicno nudi mada po meni ima neke nedostatke,rav 4 je dobar auto ali me unutrasnjost nekako odbija

dzigi
28.3.2012 15:02
21
3

Compass je izgubio kompas: svega 2 zvezdice na NCAP testu! Pa i Duster je bezbedniji od njega.
Kad već u priču ubacujemo i ostale, evo npr. Kia Sportage, 2.0 CRDi, 184ks, 4x4, po ceni RAV-a.

deda
29.3.2012 09:48
14
8

glas za KIA Sportage

Miodrag
29.3.2012 14:46
16
9

Kia Sportage je sigurno najbolja kupovina trenutno u klasi!

Nesa
05.4.2012 21:56
10
1

Imam RAV4 5 godina i sasvim sam zadovoljan njim. Vozi se ko standardni putnicki auto, odlicno lezi na putu, bas malo se naginje, kocnice su takodje dobre.Van puta zna da zasmeta klirens, mada uz malo promisljenosti i odlican pogon moze daleko da stigne. Jedino sto smeta van puta je prilicno truckava voznja, ali mora se i nesto istrpeti na ustrb performansi na putu i koliko toliko solidnih off road mogucnosti :) I da zavrsim sa onim famoznim vratima gepeka. Za sve ove godine nisam dosao u situaciju da besnim zbog nacina otvaranja gepeka, kao prvo na svakom drugom suv-u (a i na drugim tipovima vozila, iskljucujuci sedane) vrata koja se podizu na gore ne mogu da se otvore do kraja (tj skoro uopste) ako je previse blizu nekom zidu (recimo u garazi) sto znaci da bi se ili podvlacio ispod tako delimicno otvorenih vrata da bih dohvatio nesto iz gepeka (sto je skoro pa ne izvodljivo) ili bih logicno pomerio auto. Kod rav4 u toj situaciji mogu da se otvore vrata taman dovoljno da mogu da izvadim recimo torbu, kese itd... A ako se neko parkira previse blizu zadnjem delu opet mogu da se dovoljno otvore vrata za istu svrhu, mada ne do kraja. U slucaju da je potrebno da se cela vrata otvore verovatno se radi o nekom malo vecem teretu, koji sumnjam da bi neko iznosio iz druogog suv-a na tako skuceom prostoru izmedju dva parkirana vozila. Kad sam vec oko veceg tereta i zauzetih ruku, vrata gepeka na rav4 mogu da se zatvore recimo guranjem ramenom ili nogom, dok kod drugih tipova vrata to ne moze. Primer iz prakse: Pada kisa, parkiramo se drug (mercedes ml) i ja na nekom blatnjavom parkingu, uzimam dve torbe (malo vece i teze, pa ne mogu dve u istu ruku) iz gepeka, necu da ih iskaljam tako da ih i ne spustam, gurnem lepo nogom vrata, zatvaraju se i bezim od kise, dok je ovaj morao fino jednu po jednu da nosi 50m do vikendice... Ovo pisanje se oduzi, ali primecujem da mnoge auto emisije zameraju istu stvar po principu copy-paste, tako da ipak treba reci nesto o tome i iz prakse. Pozdrav

mile
06.4.2012 07:23
6
0

Kako zvuči Fiat Freemont,
jes da nije kvazi SUV, ali za 24k eur, 2.0Jtd, i puno opreme, 4.8m dužine,je ono što baš odgovara porodičnim ljudima.

Ivan2
20.10.2012 10:48
0
1

Kao prvo poredimo babe i žabe. Cena za RAV4 nije 32.650€ već 27.550€, a takođe to je cena za model sa pogonom na sva 4 točka, dakle 4x4, a ne kao kod recimo kuge pogon na dva točka! + dizel motor 2.2 + 5 godina garancije! dok je JEEP ružan za 10.

POzz svima!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: