Ekskluzivno

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

Asfaltni avanturista

Retko dinamičnog dizajna za jedan SUV, Ford Kuga nema većih off-road pretenzija, posebno ukoliko se radi o verziji sa pogonom na samo prednje točkove

Voziti jedan SUV ili Crossover, znači voziti se drugačije. Praktični, sigurni i polivalentni, sa prijatno uzdignutom pozicijom za upravljačem, ovi automobili sve više postaju moćne mašine za putovanje, a sve manje sredstvo za savlađivanje prepreka, jer samim time što se vlasnici žele razlikovati od vozača mini vanova i klasičnih berlina, ne znači i da su spremni isprljati gume svog metalnog ljubimca. Ovo je postala činjenica, retki su oni koji napuste asfaltirane ili zemljane puteve, tako da za integralnim pogonom zaista nemaju većih potreba. A otežani uslovi vožnje, kao sto su klizav put i sneg, uzviknuće neko!? Slažem se, naravno da je bolje imati pogon na sva četiri, samo koliko to zadovoljstvo košta i koliko puta godišnje će vam zatrebati? I taman što sam razvio teoriju, kad nakon par dana pade sneg u novembru, i to po prvi put nakon 30 godina, sa nezabeleženo niskim temperaturama! Nekako sam se izvukao, ali bogami bilo je proklizavanja, kada bi, priznajem, dobro došla integralna transmisija.

Problem je što za nju treba doplatiti čitavih 2.800 evra (razlika u ceni između 2WD i 4WD, isti motor i oprema), odnosno i znatno više, ukoliko se poželi jači agregat i sofisticirana oprema. Iskreno govoreći, umesto Kuge 2.0 TDCi/136 ks 2WD, u startu sam predvideo znatno interesantniji model, koji je se nedavno pojavio u prodaji. Radi se o snažnijoj verziji 2.0 TDCi/163 ks Powershift 4WD (duplo kvačilo), no kada sam bacio pogled na domaći cenovnik, zapitao sam se koliko je ljudi u Srbiji spremno za nju izdvoji 32.270 evra? Daklem, što bi rekle Lale, ta manimo se ludorija, da vidimo šta vredi najeftinija Kuga, za koju je ipak neophodno 24.700 evra. A ukoliko ste i dalje rezervisani prema Crossoverima sa samo prednjom vučom, recimo da se Ford samo ugledao na ostale proizvođače ( Nissan Qashqai, Renault Koleos, VW Tiguan, Kia Sportage…, pa čak i znatno veći Volvo XC60 ).

Uostalom, Kugu 4x4 smo imali prilike voziti odmah po pojavljivanju, pa i uporediti je sa Koleosom i Toyotom RAV4, kada smo se uveriti da zaista nema većih ambicija van asfalta. To priznaju i u Fordu, a potvrđuje i sama koncepcija. Po ugledu na Volvo, poseduje ”inteligentni” integralni pogon sa Haldex spojnicom, koji prebacuje do 50% snage na zadnje točkove, jedino ukoliko prednji proklize. Naravno nema ni govora o blokadi diferencijala, a još manje o kratkim prenosnim odnosima, dok odstojanje od tla iznosi skromnih 19 cm. Sasvim dovoljno da se ohlade potencijalno zainteresovani «avanturisti», osim ukoliko se ne radi o vožnji po urbanoj džungli, gde i ovako ograničen klirens, odlično dođe za pentranje po trotoarima, odnosno za savlađivanje udarnih rupa.

     
 

Kao bombona
Sva nabijena i mišićava, Kuga jednostavno ne može a da se ne dopadne, što je i te kako značajan argument prilikom izbora jednog Crossovera. Famozni ”kinetički dizajn”, inaugurisan od strane Martin Smitha, direktora Fordovog evropskog studija za dizajn, ovde dolazi do punog izražaja.

Hromirana prednja maska iz dva dela, sa svetlosnom grupom razvučenom na prednja ”krila”, u potpunoj je harmoniji sa bočnim linijama karoserije, koje se penju ka visoko podignutoj zadnjici. A na njoj, dupla izduvna grana, upakovana u nekakvoj vrsti zaštitne metalizirane plastike, samo potvrđuje da se u izgledu ništa nije ignorisalo. Jeste da bi par svetlećih dioda dobro došlo, kao u slučaju restilizovanog Mondea i S-maxa, ali ovaj model tek dogodine može očekivati laki lifting.

Ukratko, Kuga je i dalje prijatan prizor za oči, bez i jednog «vulgarnog» detalja. Ovo se više manje odnosi i na enterijer, posebno kada se radi o višem završnom nivou Titanium. Utisak je pomalo "tehno", sa obiljem metalizirane plastike. Instrumenti su preuzeti iz sada već bivšeg Fokusa (restilizovana verzija), dok je čitava armatura od mekane sunđeraste plastike, prijatne na oko i dodir. Iako bi prednja sedišta mogla biti sa jačim bočnim osloncima, udobna su, dok je sama pozicija za upravljačem odlična, što je dragoceno kada se za njim provode sati. Uz to, nikada se ne stiće utisak da je auto glomazan, što znači da se vozi lako, vrhovima prstiju. Ipak, zbog malih staklenih površina, mudro je doplatiti za senzore za parkiranje, ukoliko ovi nisu u seriskoj opremi.

Navedimo još i odlično postavljenu ručicu menjača, na donjem delu komandne table, pored koje je lepo profilisana mehanička ručna kočnica (može biti i električna). Kuga poseduje podesivi naslon za laktove između prednjih sedišta, u koji ujedno može stati mnoštvo neophodnih sitnica i «krupnica». Pažnje vredan detalj je utičnica za 220/230 V, koja će vam omogućiti da uključite električni brijač, ne i toster, jer je snaga ograničena na 150 W. Par reči zaslužuje i posebno izveden otvor rezervoara, koji onemogućuje sipanje pogrešnog goriva. Lično poznajem više osoba koje bi bile veoma srećne da su na svojim vozilima imale slični, jer bi tako izbegle silne troškove koje su imali nakon toga.

Dopao nam se i ogromni panoramski krov, dok se zamerke odnose na poziciju dugmeta za start. Naime testirana verzija poseduje ključ «slobodne ruke» (nema potrebe da se izvadi iz džepa ili torbe), te je dovoljan samo lak pritisak na spomenuto dugme. Nažalost, osim što je previše sitno, smešteno je predaleko, pri vrhu centralne konzole. Pravi test inteligencije za neupučene, pa je tako kolegi sa posla trebalo par minuta pre nego li ga je pronašao (to nikako ne znači da je glup).

Na zadnjoj klupi, dve osobe voze se sasvim udobno, mada bi dobro došao još koji santimetar prostora za kolena. Treća, baš ako mora, što samo potrđuje da je ovaj auto ponikao iz C segmenta. Jeste da je međuosovinsko rastojanje veće za 5 cm od bivšeg C-Max (ukupna dužina vozila iznosi samo 4,45 m), ali za brojnu familiju svakako je poželjnije imati spomenuti van, odnosno novi model, preuzet odmah po predaji Kuge. Ovo se odnosi i na prtljažnik, koji je prilično plitak i visok, sa skromnih 410 dm3 (1.400 dm3 sa oborenim zadnjim naslonima). Izvesnu kompenzaciju na polju praktičnosti pružaju peta vrata iz dva dela. Za utovar lakših predmeta, odnosno kada se ne mogu otvoriti cela vrata, zgodno je podići samo gornji deo sa staklom.

Bez kompromisa
Sa samo dva, ili četiri pogonska točka, vozna dinamika Kuge je po ugledu na spoljašnji izgled. Malo šta joj se može prebaciti, barem dok je put suv i temperature iznad 0° C. U protivnom, prilikom snažnih ubrzanja iz mesta dolazi do proklizavanja prednjih točkova. Određene limite, u obliku snažnog ljuljanja karoserije, pokazuje ukoliko se izvrše nagle promene pravca, a sve zbog povišenog težišta. No MacPherson oslanjanje napred i multilink pozadi, uz sva moguća elektronska pomagala, na kraju ipak odlično obavljaju posao. Sve u svemu, u kategoriji je teško pronaći dinamičniji SUV, posebno kada se otisne na auto put. Zaista se mora debelo otići u prohibiciske brzine (preko 170 km/h), kako bi se osetili šumovi od vetra i eventualno lake vibracije na upravljaču. Inače, ovaj ima odlično odmerenu elektro-hidrauličnu asistenciju, dok je samo upravljanje izuzetno precizno. Zapravo svi elementi aktivne sigurnosti su za pohvalu, računajući šestostepeni menjač, sa kratkim i preciznim hodom ručice, kao i kočnice. Snažne i efikasne, omogučuju izuzetno kratak zaustavni put, jednim delom ostvaren zahvaljujući odličnim Continental gumama, dimenzija 235/50 R18. Čak ni udobnost nije znatnije narušena, iako se stiče utisak da je Kuga tvrđe trimovana od konkurenata.

izgled,
vozna dinamika,
agregat,
kočnice,
potrošnja

zapremina prtljažnika,
cena,
pozicija dugmeta za
startovanje motora

Što se tiče agregata, testirani 2.0 TDCi je «puna kapa». Kuga sa samo prednjom vučom, «‘ladno» bi se mogla zadovoljiti i slabijim 1.6 TDCi/112 ks, kada bi se ovaj ugrađivao. Opravdano se može postaviti pitanje zašto Ford nije ponudio i ovaj motor, kako bi se snižila početna cena, kao recimo u slučaju Nissana Qashqai 1.5 dCi/110 ks i VW-a Tiguan 2.0 TDi/110 ks

Bilo kako bilo, sa 320 Nm, ubrzanja i međubrzanja su veoma dobra, pod uslovom da se ne siđe ispod 1.700-1.800 obrtaja. Oko 10.5 sec do 100 km/h i maksimalna brzina od 190 km/h (po kilometar satu), sasvim su na nivou konkurencije. U hladna zimska jutra, ovaj motor ne može sakriti svoje poreklo, no porastom radne temperature, postaje primerno diskretan. Uzevši u obzir masu vozila (prazan oko 1.600 kg,) i veliku čeonu površinu, potrošnja se može nazvati niskom. Zabeležena prosečna iznosila je 7,8 lit, sa rasponom između 6 i 10 lit. Poslednji podatak odnosi se na gradsku vožnju, i to prilikom jačih večernjih gužvi po francuskoj prestonici. Nivo izduvnih gasova je skroman, za voženi model iznosi 165 g/km, nešto manje nego li kod AWD verzije. Euro NCAP kraš testove, Kuga je prosla sa maksimalnih pet zvezdica.

Dakle, ko se odluči za Kugu sa samo prednjom vučom, kao što je to slučaj sa oko 25 % kupaca u Evropi, znajte da je ovo jedini raspoloživi agregat. Naprotiv, 4x4 se može dobiti sa snažnim petocilindarskim benzinskim 2.5/200 ks, i spomenutim 2.0 TDCi/163 ks, uparenim sa manuelnim, odnosno Powershift menjačem. U ponudi su samo dva završna nivoa, Trend i Titanium, kao u našem slučaju. Spisak serijske opreme za jeftiniji je predugačak, zato spomenimo samo manuelni klima uređaj, elektronske sisteme ABS+EBA+EBL, električne podizače za prednje i zadnje prozore, Ford Power dugme za pokretanje vozila, putni računar, kožni volan, radio/CD sa 6 zvučnika, peta vrata sa funkcijom dvostrukog otvaranja…

     
 

Titanijum paket ima uz sve nabrojano još dvozonski klima uređaj, kišni senzor brisača sa automatskim uključenjem farova, aluminijumske felne od 17 cola, retrovizor sa auto funkcijom protiv zaslepljivanja, tempomat…

Umesto da ponudi neki glomazni i totalno neadaptirani SUV «Made in USA», Ford je razvio potpuno novo vozilo, po ukusu evropskih kupaca. Za sada, Kuga se uspešno nadmeće sa konkurentima, što znači da se prodaje u predviđenih 50-60 hiljada primeraka godišnje. Šteta je ipak što Ford nije i ovoga puta opravdao reputaciju financiski darežljivog proizvođača, što će reči da bi cene mogle biti niže.

Poređenja radi, za Kiu Sportage 2,0 CRDi /136 ks 4x2, treba 22.000 evra, za Qashqai 2.0 dCi/150 4x2 23.500 evra, dok se Renault Koleos 2.0 dCi/150 ks, sa integralnim pogonom, prodaje za 23.000 evra (kod nas izgleda da nije u ponudi samo sa prednjom vučom). Daciju Duster neću ni da spomenem, kako ne bi izazvao buru reakcija…

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
21828
Postavljeno: 08.12.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Buffalo
08.12.2010 09:45
17
3

Hej gosp. Rajkovicu bas si se potrudio. Cestitam, iscrpno a jasno i sazeto.
Sada je cak i meni dopadljiva ova Kuga koju nisam ni primecivao da postoji.

Milan
08.12.2010 10:55
19
9

Lep je ovaj Ford,ali je Sportage ipak lepsi.

"francuz"
08.12.2010 17:27
15
4

upravo sam se vratio iz setnje po snegu( okolina Pariza) gde sam bio u prilici da vidim nepreglednu kolonu vozila,koje stoji jer njih par nemoze da se popne,odnosno predje preko mosta. Neki pokusavaju da se vrate u rikverc,ali i to izgleda nemoguca misija! gledam jednu "mecku" C klase kako bezuspesno slajfuje u mestu (a jos zadnja vuca naravno) ,zatim BMW trojka...ali ni oni sa prednjom vucum neprolaze puno bolj.E sada nailazi D-Max ;i bez problema savladava sve teskoce;vraca se u rikverc i nastavlja put.zanjim audi Q 5;takodje tako isto...Naravno nisam nista spektakularno ispracao,al hocu da kazem da bih se ja uvek opredelio za pogon 4X4;makar to i nebio SUV,nego recimo i bmw sa x-drive opcijom,ili neki audijev model sa 4X4 pogonom.Ko ima para da izdvoji za novo luksuzno vozilo;treba da doda i tih 2000-3000 e za tu opciju.Inace ovaj Ford mi se nimalo nesvidja...

Milan
08.12.2010 19:21
9
7

@francuz

Pa kakav je to most na koji se vozila penju!?

"francuz"
08.12.2010 21:45
9
3

Milan@ To je most duzine jedno dvesta metara,koji prvo ide uzbrdo do pola,a posle nizbrdo.( kad kazem uzbrdo i nizbrdo-nemislim ko na neku planinu;neznam koji je nagib,al dovoljno da stvara velike probleme po snegu i ledu) Jako zeznut po poledici.Vise puta je na njemu bilo udesa (istina cukanja,ne pravih sudara) kad je takvo vreme.Ispod tog mosta je autoput...Neznam sta ti je tu cudno?

Peki
08.12.2010 22:29
13
1

@francuz, u pravu si, i ja sam bio u "setnji" sa novim C-Max..., i nakon par stotina metara se parkirao. Za neupucene, Pariz i okolinu je zahvatila nezapamcena mecava, za samo par sati, palo je izmedu 10-15 cm snega, tako da vlada pravi haos. 400 kilometara zacepljenja, regionalni putevi i pojedini auto putevi u potpunom prekidu, tako da ce desetine hiljade vozaca provesti noc u kolima, uprkos dopunskoj mobilizaciji 5.000 pripadnika policije i zandarmerije.
Problem je medutim sto su putevi toliko zakrceni, da ne prolaze ni najtalentovaniji 4x4. I ja sam prisustvovao raznim scenama, pa i pogurao vise vozila, i uverio se da problem nije samo u pogonu, vec i u gumama (nisam video ni jedan auto sa zimskim), kao i u totalnom nepoznavanju voznje po snegu pojedinih ucesnika.
A da je pozeljno imati integralni pogon, jeste bez ikakve sumnje. Kada bi mogao izdvojiti 30 i vise hiljada evra, i ja bi se opredelio za njega. Samo ovakve situacije su izuzetno retke, za poslednjih 20 godina, koliko zivim u Parizu, nesto slicno nisam video. Za sutra su najavili sunce i rast temperature.
Pozdrav

Milan 2
09.12.2010 01:29
11
0

Peki, nemoj zbog mecave da nam uskoro testiras neki Bager hahaha... salim se malo, veliki pozdrav tebi.

Peki
09.12.2010 09:24
11
1

Nastavljam moj meteo izvestaj. Jutros, situacija nije nimalo bolja, javne sluzbe nisu uspele da ociste puteve, tako da je i dalje pravi haos. Kolega sa posla je juce krenu kuci u 14 h (ima 30 km), i stigao u 22 h... peske. Auto je ostavio na sred puta, par kilometara od kuce. Vozi Renault Koleos 2.0 dCi, sa pogonom na sva cetiri! Jutros nije ni pomislio da krene, a i da je hteo, nema kako. Busevi ne rade, metro nema do posla. Jedino ga brine kako ce i kada da pokupi auto. Ja sam se ovoga puta spasao, na bolovanju sam. C-max ce da saceka vikend...
Pozdrav svima iz prelepog Pariza (kada ste pesak).

"francuz"
09.12.2010 10:30
7
2

@ Peki@ Peki da ti se pridruzim u izvestavanju...Ja sam relativno dobro prosao jutros.Oko 7 jutros sam poceo da cistim auto da bih u pola osam krenuo.Istina na putu je bilo soli ali nije imalo gotovo nikakvog efekta jer je temperatura bila niska.Preko onog famoznog mosta sam presao lako sa Lagunom 1.8 benzinac ( istina malo sam naviko da vozim po snegu po vojvodjanskim putevima,tu pre svega mislim na sela...) Nije bila guzva na putu,a i ono malo vozaca je bilo pazljivo. Na Lilas je bilo takodje prilicno napeto ali ni tamo nije bilo onih silnih guzvi kao svako jutro. Inace usput sam primetio ostavljenih auta od sinoc,ali cini mi se jos vise motora. Sad je vec sunce pocelo da radi "svoj posao" tako da je dosta bolje.Ima bljuzgavice ali nije toliko klizavo kao jutros rano.Sad trenutno je u mom kraju veci problem klizav trotoar.Ljudi izgleda nemaju tu kulturu da ciste ispred svojih kuca...

Peki
09.12.2010 11:59
11
2

@francuz, tacno je da nemaju kulturu da ciste ispred svojih kuca i prodavnica, jer ocigledno da nisu navikli na sneg. Uostalom niko ni nema lopate, so, pesak... Samo sto se nisam ubio jutros ispred pekare, koliko je sve bilo jos uvek smrznuto.
Uzgred receno, niko juce nije hteo, pre nego je poceo da pada sneg, da ostavi auto i uzme metro ili RER (lokalni vozovi). A najavili su obilne snezne padavine. No, po meni, ima tu vise problema, a prvi je prezasicenost. Pariz sa okolinom ima samo 2 % francuske teritorije, a ukupno 22 % stanovnista. To znaci da na veoma malom prostoru imamo vise miliona automobila, lakih transportnih vozila, kamiona i buseva, tako da je svakim danom situacija sve gora. Posebno sto stalno ima nekih radova, plus oni vezani za tramvaj, pa suzavanje, tj ukidanje saobracajnih traka zbog kuloara za buseve i bicikliste. Uzas jedan, daleko je to od nase vojvodanske cooool voznje, zar ne?
Nego jesmo li komsije, ja zivim na Pantinu? Mozda mozes da mi pomognes oko testiranja i slikanja? Kao da Vrelim Gumama i citaocima nije dovoljan jedan dopisnik iz Francuske, ha, ha, ha.
Evo moja mail adresa perica.rajkovic@club-internet.fr
Pozdrav

Miki1
13.12.2010 14:04
6
0

Ne vidim svrhu ovih automobila sa samo prednjim pogonom. Tuda ce proci i Senic i Avensis...a jeftiniji su.

IVan
10.12.2012 19:08
1
1

Prosto kad vidim ove meteoroloske komentare ne mogu,a da ne ostavim i ja komentar. Ovde bi trebalo da se ostavljaju komentari na automobil koji je gore predstavljen,a ne i meteoroloski izvestaji, ko je gde ostavio auto usput itd. Hvala

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: