Ekskluzivno

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

Poboljšanja na svim sektorima

Redizajn je po pravilu izraz koji podrazumeva lake izmene na spoljašnjosti, uz manje dorade enterijera. Kada se radi o Ford Focusu ovo pravilo ne važi

Focus sada deluje znatno ozbiljnije, ukoliko ne i prestižnije, bar dok se gleda spreda

Sve se može kada se hoće, ili prevedeno na jezik auto industrije, kada se ulože značajna finansijska sredstva, to se odmah vidi i na proizvodu! U slučaju Focusa ovo je bio donekle iznuđen potez, kako bi se povratila titula najprodavanijeg vozila u svetskim razmerama. Verovali ili ne, 2012. godine prodato je tačno 1.020.410 Focusa, u ritmu koji je trajao sve do 2014., kada je zabeležen pad prodaje od čitavih 36%.

Osim sa godinama (pune četiri), Focus se morao suočiti i sa novitetima tipa Golf 7 i Peugeot 308. Tradicionalno zatezanje bora u zrelom dobu bio bi pucanj u prazno koji ne bi doneo željene rezultate, pogotovo što po nekim izvorima, četvrta generacija Focusa neće ugledati svetlost dana još 2-3 godine.

vizuelni apsekt prednjeg dela,
„očišćen“ enterijer,
potrošnja kod 1.5 TDCI,
nivo serijske i dopunske opreme

samo prosečno prostrana unutrašnjost i prtljažnik,
obrtni moment niži kod 1.5 TDCI od 1.6 TDCI,
jeftini materijali ispod linije upravljača,
detalji završne obrade

Što se tiče spoljašnjeg izgleda, Focus nastavlja zadatim pravcem. Njegova „Global one“ strategija, podrazumeva prepoznatljiv stilski identitet, koji se ogleda u prednjoj masci tipa Aston Martin. Prepotentno, rećićete. Tačno, ali stiče se utisak da Focusu nekako bolje stoji nego Mondeu a pogotovo Fiesti. Sličnom tretmanu već su podvrgnuti, ili će biti ubrzo, i ostali modeli kuće. Konkretno, izmenjen je čitav prednji deo, odbojnik, maska, svetlosna grupa, pokazivači pravca i poklopac motora.

Focus sada deluje znatno ozbiljnije, ukoliko ne i prestižnije, bar dok se gleda spreda. Zadnji deo zadovoljio se samo redizajniranim svetlima, bez obzira o kojem obliku karoserije je reč. Mi smo se odlučili za karavan, koji je duži za skromnih 20 cm od hečbeka. Ni on nije pošteđen konkurencije, izuzmemo li jedva nekoliko modela (Citroen C4, Mazda 3 i Alfa Romeo Giulietta), svi ostali proizvođači poseduju karavan verziju u C segmentu. No za razliku od francuskih predstavnika, Peugeota 308 SW i Renaulta Megane, Ford nije našao za shodno da produži međuosovinsko rastojanje od 2,65 m. Kod prvog navedenog iznosi recimo 2,73 m (hečbek 2,62 m), a kod drugog 2,70 m (hečbek 2,64 m). Evidentno je da se ovo manifestuje superiornijim prostorom za noge putnika u odnosu na Ford, no uprkos tom hendikepu Focus zadovoljava.

     
 

Zbog oblika karoserije, karavan pruža više prostora za glave putnika, dok se, zahvaljujući koncepciji prednjih sedišta, stopala mogu zavući duboko ispod njih. Ujedno, vozač ima bolji pogled unazad nego kod hečbeka, a sa 4,57 metara i dalje ostaje dovoljno kompaktan za urbanu gerilu. Primera radi, Astra karavan izdužila se na 4,7 m, što se i te kako oseća prilikom parkiranja i vožnji u jednoj prezasićenoj asfaltiranoj džungli tipa Pariza, u kojem je bolje mučiti se sa malo kraćim nego sa velikim.

Kako dolikuje karavanima, posebnu pažnju posvećujemo prtljažniku. U hečbeku je sa svojih 363 litara tek prosečne zapremine, dok kod karavana iznosi između 490 i 516 litara, u zavisnosti da li je u dnu rezervni točak ili ne. Nije loše, ali opet daleko od konkurencije. Već navedeni 308 SW i Honda Civic Tourer, apsolutni su šampioni, sa preko 600 litara. I opet ni u ovom poređenju ne pobeđuje najveći. Praktični aspekt karavana je možda i bitniji od litraže prtljažnika, a Focus je u tom pogledu superioran. Veoma nizak utovarni prag, zaštićen je plastikom i omogućava komforan utovar kofera i ostalih vikendaških rekvizita. Potpuno pravilnog oblika, utovarni deo je pokriven praktičnom rolnom, koja se samostalno i elegantno zamota kada se na nju pritisne. A da bi se dobio utovarni prostor od 1,5 m3, ravan kao bilijarski sto, treba se prvo podići sedalni deo (podeljen na 2/3), te oboriti nasloni. E sad, nisam siguran da li je pod pokriven previše osetljivim tepisonom, ili su ga momci zaduženi za čišćenje u press voznom parku nemilosrdno četkali, ali je činjenica da je nakon par meseci i 12.000 pređenih kilometar bio sav „ofucan“. Biće da je i jedno i drugo... Još jedan detalj, iako su od plastike, peta vrata su prilično teška za često manipulisanje pa preporučujemo opciju sa automatskim zatvaranjem ukoliko to Ford nudi kao opciju na srpskom tržištu.

Zamerke „bednika“ sa svih meridijana su ozbiljno shvaćene od strane Forda, tako da novajlija ima posve drugačiji raspored prekidača, koji su sada inteligentnije konstruisani
Karavan pruža više prostora za glave putnika, dok se, zahvaljujući koncepciji prednjih sedišta, stopala mogu zavući duboko ispod njih

Prolećno spremanje
Iako nam se Focus 3 dopao još u startu, imao je određene mane na koje su ukazivali kupci, i naravno „bednici“, odnosno članovi naše redakcije i moja malenkost. Pogodili ste, radilo se o nedovoljno prefinjenoj unutrašnjosti, sa „šumom“ raznih tastera i dugmića. Zamerke „bednika“ sa svih meridijana su ozbiljno shvaćene od strane Forda, tako da novajlija ima posve drugačiji raspored ovih, sada inteligentnije konstruisanih komandi.

Sve je nadohvat ruke, pa su tako pojedine prebačene levo od ručice menjača (za parking senzore, Stop&Start sistem, centralno zaključavanje...), gde je nekada bila ručna kočnica. Njihovo mesto ustupljeno je velikom kolor ekranu od 8 inča, osetljivom na dodir. Podsećanja radi, pre restilizacije Focus je posedovao sićušni ekran u dnu konzole, slabo pregledan i nepraktičan, čiju je upotrebu podržavalo pola tuceta tastera.

     
 
Za jedan porodični karavan perfomanse 1,5 litarskog dizela su na nivou očekivanja, ispod 11 sekundi do 100 km/h i maksimalna brzina od 200 km/h (po kilometar satu)

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,10

Ukupno

4,06

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,13

Kvalitet materijala

3,9

Motor

4,3

Završna obrada

3,9

Menjač

4,4

Ukupno:

3,96

Cena

3,8

Prosečna ocena: 4,11

Ford je iskoristio priliku i da usavrši sistem multimedia Sync, koji je sposoban prepoznati vokalne komande, od biranja muzike, pa do kontrole klima uređaja, bez obzira na moj vrlo prosečni engleski jezik. S druge strane, na upravljaču i dalje ima podosta dugmića, ali šta da se radi kada Focus poseduje silne sigurnosne sisteme i bogat putni računar. Ne možemo a da ne spomenemo inteligentni regulator brzine (samostalno održava distancu sa vozilom ispred, koči i ubrzava), sistem za kontrolu mrtvog ugla i čitanje znakova pored puta, senzore za automatsko uključivanje dugih i kratkih xenon farova, dispozitiv za samostalno parkiranje, kao i za održavanje budnosti vozača. Čim nagazi saobraćajnu traku, bez uključenog pokazivača pravca, upravljač snažno zavibrira, i ujedno se Focus poslušno vrati u svoju traku! Navedimo još jedan, koji, kada detektuje opasnost (vozilo ili pešaka), potpuno samostalno zaustavi vozilo, sada do brzine od 50 km/h (ranije 30 km/h).

Svašta se dakle, može pročitati na centralnom displeju, pod uslovom da vam vid nije oslabio kao dole potpisanom, a naočare zaboravljene na klaviru (šalim se, deca proletera nisu imala pravo na takav „luksuz“). Sva sreća nije se eksperimentisalo sa instrumentima, potpuno su klasični u skladu su sa sportskim formama upravljača (tri umesto nekadašnjih četiri paoka). Savršenih dimenzija, obložen je kožom i zadebljan pri gornjem delu (po časovniku na brojkama 10 i 2). Kao i ranije, gornji deo armature ostao je od debele sunđeraste plastike, dok je središnja konsola, sve do naslona za laktove, sada urađena od znatno kvalitetnije, mat crne.

     
 
Zapremina prtljažnika iznosi između 490 i 516 litara. Nije loše, ali opet daleko od konkurencije. Peugeot 308 SW i Honda Civic Tourer, apsolutni su šampioni, sa preko 600 litara

Manji ali snažniji
Ulickan i doteran, Focus 2015 godište dobio je i nove agregate. Nije da je bivšim nešto posebno nedostajalo, naprotiv, često smo hvalili odlični 1.6, kako benzinski tako i dizel, nastao kolaboracijom sa grupacijom PSA (ne se Renaultom kako su tvrdili pojedini „stručnjaci“).

Jednostavno, EVRO 6 norme nametnule su proizvođačima znatno strožije kriterijume, čime se objašnjava lansiranje osveženih, manje zapremine (benzinac i dizel od 1.5 l). Izbor je više nego bogat, ni manje ni više nego 14 agregata, baziranih na tri benzinska i isto toliko dizela. Prvi sa rasponom snage između 85 i 250 ks, dok na „mazut“ razvijaju od 95 do 185 ks. Naš izbor je pao na 1.5 TDCi, iako je za pojedina tržišta zadržan i 1.6 TDCI. U Focusu postoji u dve verzije, od 105 i 120 KS, no u manjim modelima, tipa Fiesta i EcoSport (novi SUV) pronalazimo verziju od 75 i 90 ks. Čemu ovakvo smanjenje zapremine? Jednostavno, umesto 109 gr/CO2, kao kod 1.6 TDCI/115, 1.5 TDCI/120 ispušta u atmosferu samo 98 grama. No ovaj motor se ujedno pokazao još diskretnijim, što usled same kulture rada, tako i zbog poboljšane izolacije kabinskog prostora. Osim toga, iako je obrtni moment slabiji (270 umesto 285 Nm), pri istom režimu rada od 1.750 o/min, odziv na gas kod manjeg nam se učinio direktnijim. Elastičnost iz najnižih obrtaja je korektna dok se za delikatnija preticanja ipak mora „prešaltovati“ u niži prenos. Ipak, za jedan porodični karavan perfomanse su posve na nivou očekivanja, ispod 11 sekundi do 100 km/h i maksimalna brzina od 200 km/h (po kilometar satu).

Focus sada poseduje nove amortizere i opruge a nije zaboravljeno ni upravljanje. Osim što je izuzetno precizno, odlično prenosi informacije o podlozi

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

Motor: četvorocilindarski turbo dizel
Zapremina: 1499 cm3
Snaga: 120 ks pri 3.600 o/min
Obrtni momenat: 270 Nm pri 1.750 o/min
Menjač: šestostepeni ručni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.560 x 1.823 x 1.505 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.648 mm
Zapremina prtljažnika: od 490 do 1.525 l
Pneumatici: 205/55 R16
Težina praznog vozila: 1.368 kg
Rezervoar za gorivo: 55 l
Ubrzanje 0-100 km/h : 10,8 sekundi
Maksimalna brzina : 193 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova : 98 g/km
Prosečna potrošnja na testu : 6 l

No najlepše od svega je potrošnja, iako smo i dalje daleko od prosečnih 3,8 litara, koliko deklariše fabrika. Spustiti potrošnju ispod 4 litre na otvorenom putu je posve izvodljivo, čak i kada smo ritam podigli na jedan znatno viši nivo, nikada nije prebacio 5 litara. Slično je i sa „natezanjem“ od semafora do semafora, gde se uz svestranu pomoć efikasnog Stop&Start sistema, putni računar „zakucao“ 7,2 l. Kao što možete videti na fotografijama, prosečna potrošnja se nakon nekih 1.000 km stabilizovala na tačno 6 litara, uprkos nepovoljnim uslovima u kojima je vožen. Na našim putevima, pogotovo gradovima koji su manji od Pariza slobodno se može računati na dobrih 0,5 litara manje.

Što se tiče vozne dinamike, još prilikom prvih probnih vožnji zaključili smo da je Focus apsolutno u vrhu. U međuvremenu, konkurenti, posebno spomenuti Peugeot 308 i Golf 7, uspeli su samo nadoknaditi zaostatak. Poseduje retko efikasnu šasiju, sposobnu da sa lakoćom podnese i znatno snažnije agregate, koja je sada dodatno učvršćena, što može značiti veliku eksploatacionu prednost na putevima u Srbiji. Uvedeni su novi amortizeri i opruge a nije zaboravljeno ni upravljanje.

Zadnji deo zadovoljio se samo redizajniranim svetlima
Prosečna potrošnja se nakon 1.000 testnih kilometara stabilizovala na tačno 6 litara. Na našim putevima, pogotovo gradovima koji su manji od Pariza slobodno se može računati na dobrih 0,5 litara manje

Osim što je izuzetno precizno, odlično prenosi informacije o podlozi. Prilikom veoma temperamentne vožnje, zadnji deo postaje živahan, pa se čak u krivini pomalo i gubi, barem dok je vozilo prazno. U svakom slučaju kombinovan sa malim 1.5 TDCi Focus je odlično izbalansiran, krut i agilan, što znači da i dalje ostaje među najboljima primercima u segmentu.

Greh bi bio ne spomenuti odličan šestostepeni ručni menjac, koji može biti zamenjen automatskim Powershift (dupla spojnica), skupljim za 1.610 evra. Tako stigosmo i do cene, koja je za karavan viša za skromnih 600 evra. Uzevši u obzir da Focus ima pet paketa opreme, mnoštvo agregata, nebrojene opcije, kataloške i akcijske cene, najbolje je da ih sami potražite na sajtu, ili kod ovlašćenog prodavca Forda za Srbiju. Da li su konkurentne ili ne, na kupcima je da procene, recimo samo da za voženi 1.5 TDCI/120 SW Business, treba izdvojiti 19.620 evra. Ukoliko je verovati podacima na sajtu, najjeftiniji Focus 1.6/105 Trend, sa petoro vrata, košta 14.730 evra, dok je najskuplji 2.0 TDCI/150 SW Powershift Titanium X, sa akcijskom cenom od 24.430 evra. Dobro ste primetili, najsnažniji dizel od 185 KS i sportista ST, nisu u domaćem katalogu.

Tekst i slike: Perica Rajković
21459
Postavljeno: 10.07.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
10.7.2015 03:45
13
5

Peki, pohvale za tekst i slike. Glede auta, licno mi ne sjeda dizajn, nos vuce na kiju i neke staaare modele honde, unutrasnjost,hm vidi se pripadnost c segmentu. Kakva je pouzdanost agregata?eh ode mi baterija,pa ne mogu dalje pisati...

don
10.7.2015 04:14
10
5

Jel i ovaj motor ima remen umjesto lanca?od silnih agregata,koja je preporuka? Cijena mi malo previsoka,sta bi me natjeralo da uzmem ovo a ne recimo 508 godinu dana star,za iste pare. Auto iz viseg razreda je uvijek bolje.

Kolega bednik
10.7.2015 07:15
11
2

Peki Bednice, rasturio si ovaj test u najboljem maniru iskusnog frajera. Pitam se jel onaj debelguzi Ilić jos "instirucija" Grand Motorsa ili ga je bledoliki i neodlucni S.Radic postedeo odgovornosti jer zna puno o mutnim kip...skim transakcijama

Usput bas mi drago sto ste ostali dosledni i u magazinu objavili teskt o Mondeu

otac Makarije
10.7.2015 08:28
5
1

Odličan test, očekivao, obzirom na autora. Sveukupno, odličan automobil u svetlu cene i opreme, uz napomenu da kod nas čak i najviši paket opreme ima 4,2“ TFT displej ( a ne 8" u Business, kako u tekstu stoji ).
Za mene, mada ima manji Wb ( pa i manje mesta za putnike ), a i manji gepek ( i to dosta manji za jedan karavan), bolji je i od 308 SW i to samo zato jer ima normalan volan, normalne instrumente i normalne komande klimatizacije (a ne "tablet sistem"). Zato jer je "NORMALAN"!
Vezano za ovaj deo teksta "EVRO 6 norme nametnule su proizvođačima znatno strožije kriterijume, čime se objašnjava lansiranje osveženih, manje zapremine (benzinac i dizel od 1.5 l) ... Jednostavno, umesto 109 gr/CO2, kao kod 1.6 TDCI/115, 1.5 TDCI/120 ispušta u atmosferu samo 98 grama", činjenica je da to nije moralo tako, pa novi 308 SW sa 1.6 BlueHDI ima 300 Nm i 120 ks, a emituje 96 grama CO2. Dakle, ford je napravio glupost smanjenjem zapremine i momenta, jer je emisiju CO2 mogao da spusti i kod 1,6 TDCI na isti način kao i PSA.

serpico
10.7.2015 10:21
4
12

Licno nevolim ford,osim mustanga ni 1 ford mi nepase!

Peki
10.7.2015 10:30
10
0

Slika je uklonjena pre nego li je bilo ko primetio da nije adekvatana! Don kako je to tvoje oko sokolovo moglo da previdi? :-)
@otac Makarije (e leba ti, mozes li mi pojasniti zasto si se tako nazvao), caka je u ceni! Mogao je i Ford uraditi isto, ali Peugeot je izmenio citavu izduvnu granu i ubacio skupi katalizator sa onom tecnoscu, nzvanom BlueHDI. Fordov 1.5 TDCi je nema, uostalom ovaj blok je i dalje baziran na 1.6 TDCi, tj 1.6 HDi, samo mu je smanjena zapremina. Bem ga, ameri gledaju sta je jeftinije, znaci i proizvodnja i odrzavanje.
Pozzzz

evroskpetik
10.7.2015 10:48
9
0

Lep naslov a ocene losije od Mondea

U bre Rajkovicu sto si ti pokvaren covek. Ima ovi iz Forda u Sbijici da pisu Olandu da te ukori za ponasanje :)

Milan 2
10.7.2015 11:27
8
0

Svaka cast Peki, izgleda u Francuskoj tece med i mleko. Ej, izgledas mi kao neki biznismen ovako skockan ;)

Гагиба
10.7.2015 11:39
9
0

Хехе Пеки...кога си змије јеле... :)))
На свакој другој фотки ти у крупном плану!! Спречаваш оног брђанина опет да запени.



otac Makarije
10.7.2015 11:43
9
0

@Peki
1.5 TDCI ne koristi ureu (ni 2.0 TDCI euro 6)? Pohvale ako je tako. Mrzim je, ne zbog cene ili intervala dosipanja ili temperaturnog opsega (rano mrzne, pre nego nafta, ne odgovara joj ni toplo), već što je rezervoar uree doveo do toga da, recimo, 5008 ili Picasso BlueHDI ne mogu imati rezervni točak. Idiotizam.
A koristi li 1.5 TDCI aditiv za DPF, kao HDI srodnik?
P. S. Vezano za moje virtuelno "ime", nekada sam bio "moron" (mislim da je najbliže suštini moga lika), ali sam imao osećaj da to unapred neke iritira (više od onog što pišem) , a to nisam hteo. Na budućem izvodu iz MKU će pisati Aleksandar Dragović.
Pozdrav

Peki
10.7.2015 11:47
10
0

@Milan 2, daleko od toga da tece med i mleko, ima valjda 5 miliona nezaposlenih na Birou za rad. Nego bio sam usput na nekom konkursu za posao, zato sam stavio sako i belo kosulju. Nisu me primili, istekla mi garancija! Sa 55 god u FR si previse mator za posao, a premlad za penziju. Moracu da profitiram na sistemu, iako to nisam radio sve ove godine. Biro za nezaposlene (tri godine placeno), rad na crno, "sverc" automobila, razni kursevi (placeni isto tako)... Prezivecu, ali nije to to! Uostalom sta ti pricam, znas i sam kako je u Srbiji i Svedskoj...
Pozzzz

gavrilo gavrilovic
10.7.2015 12:11
4
1

Izes karavan sa malim gepekom. sto je onda karavan. promasena tema skroz

Milan 2
10.7.2015 12:29
7
0

Malo se salim, znam sve i to vrlo dobro. Svaka ti cast, izgledas super za svoje godine, daleko od toga da si mator, ali znam ljude i po 10 godina mladje od tebe koji izgledaju kao da imaju tvoje godine. Javim ti se kratkim mejlom, nismo se culi "100" godina. Pozz...

Peki
10.7.2015 12:59
9
0

@otac Makarije, da se sada ne kunem i zalecem, ali koliko ja znam 1.5 TDCi nema "ureu" (tako si je nazvao, a ja nisam pametan koja bi nasa rec najbolje odgovarala). Ford je nigde ne spominje, kao ni specijalizovani mediji, neuporedivo kompetentniji od moje malenkosti.
No za ekran je provereno, kod novog Focusa je od 8", a ne 4,2". Ukoliko se ne varam tako sicusan je bio pre restilizacije. Uostalom vidi se i na fotografijama, razlika je ogromna.
Nego nesto glasno razmisljam, zaista mi je drago kada ljudi primete gresku, pa to lepo razjasnimo, bez obzira ko je u pravu. Zdrava razmena misljenja, ali kada cujem "onog" (da mu ne navodim ime, znas o kome se radi, od koga dobijam ospice) sa uvek jednom te istom pesmom o Renaultu, pristrasnom pisanju i placenim tekstovima, sve mi se zgadi! U svakom slucaju, koliko kod da se moje kolege i ja trudili da budemo objektivni, uvek je prisutna izvesna doza subjektivnosti. Vidis, juce sam recimo vratio Mazdu 2 (ista kao ona koju je vozila redakcija), lepo smo se druzili vise od nedelju dana i otisli za vikend do Normandije (500 km u oba pravca), no moje misljenje nije toliko pozitivno! Kome verovati? Svakome po malo, a najvise samom sebi. Nista bolje nego naci nacina da se sedne u doticni automobil i malo provoza. Ovo se odnosi i na Focus i na Mondeo, sto ce reci kako je sve relativno. Jedan drugar koji vozi Ferari (ko ce znati vec koji model, sa 12 cilindara i cetiri sedista), Range Rover V8, Defender (za lov), Mercedes 190 SL kabriolet iz 1959 god (vredi preko 100.000 evra)... reci ce da je sve to sranje. Naprotiv, jedan drugi, odnosno moj komsija Jovan, koji je do juce muku mucio sa jednim punoletnim Peugeotom 306 1.4/75 (preko 300.000 km, a ne evra :-D ), u svaki auto u koji sedne se odusevi. OK, ovo su krajnosti, ali verujem da dobro odslikavaju koliko je sve relativno, ne samo kada su automobili u pitanju. Ufff, naporan sam, ali ne radim, imam vremena za kuckanje, jupiiiiii
POzdrav svima i prijatan odmor onima koji imaju para da otputuju negde gde valja (ne mislim na Tunis, Libiju, Egipat...). Ja dolazim u Srbiju, nema jeftinije! Besplatan smestaj i zagarantovano sunce, predivna pescana plaza u Novom Sadu (Strand), svetska muzika (Exit), zgodne punacke raspustenice, super drugari (nazalost nisu vise svi na ovom svetu) ..., ma pravi raj!

Peki
10.7.2015 13:34
6
0

Opet ja, cekam da pocne tenis, a zavrsio sve tekstove pre odmora i uradio sam domace zadatke koji mi je dala zena pre nego je otisla na posao (prosao usisivac, ukljucio masinu za ves i sudove, sklopio stvari, stavio pasulj da se krcka, nahranio macku i promenio joj pesak gde kaki i piski...), pa sada mogu da se dopisujem.
Dakle dragi druze u tudini, MIlane 2 (kako to tuzno zvuci), hvala ti sto me lazes, ali preterano sam se ukrmacio! Doista ne kao onaj lik iz Forda sto me je onako pocastio "komplimentima (seti se, nesto u stilu bednik, kako samo imam odvratnu facu, tesko za gledanje i slicno), ali radim ozbiljno na tome. Psiho/fizicke pripreme su naveliko pocele, po ugledu na moje sunarodnjake Arape (a ima Bogami...), tako da danas samo pijem vodu! Malocas sam na brzinu deci spremio i rucak (pasulj je za veceru, ali posan), ista ta mi procurela na usta (voda) od gladi. Bice tesko ali se mora! Onim raspustenicam u predhodnom komentaru ne trebaju tako masni tipovi, verujem da ih imaju dovoljno i domacih, he, he, he. A ukoliko si se zapitao kako mogu ovo da napisem zbog moje supruge, nema problema, Gospodu ne interesuju automobili i ne cita moje komentare..., barem se nadam!
Nego ajmo malo i o Focusu, mora se. Gavrilo rece izes karavan sa malim prtljaznikom, tacno, samo kod Focusa nije mali, vec je manji od najvecih u segmentu. Kaavani u C segmenu su samo odgovor proizvodaca na kritike kupaca kako hecbek nema dovoljno mesta za stvari. Evidento Focus SW ga ima znatno vise nego li standardna verzija, ali manje od konkurenata navedih u tekstu.
Pozzzz

lc150
10.7.2015 14:42
4
0

Negde sam zakacio informaciju da je ford napravio oba 1.5 motora zbog kineskog trzista i njihovih taksi...inace, puno pozdrava za Rajkovica i ako se malo vrati u rikverc na prvoj fotografiji mogao bih ponekad da ga gadjam jajetom u ime one prikaze iz grand motorsa:)

lc150
10.7.2015 15:14
2
0

:)...ispravi me dete...nije ta, kaze...mislio sam da je slika sa defansa, iza totalove zgrade. meni sve to lici slicno...izvinjavam se za pretnju jajima

don
10.7.2015 21:01
5
1

Eh peki,ti vodu a komsije ni to.nego,kad se ide u Spaniju?sta je sa putopisima,imal sta u planu? U n.s. bijah zadnji put sredinom 80tih u smedjem kadetu njemacki tablica,valjda se sta promijenio od tada. Nego, zasto kupiti fokus karavan a ne nesto polovno(godinu star)iz d segmenta? 3god placeno?tri put bolje neg u Njemackoj.

Milan 1
10.7.2015 21:16
6
0

Sad zbog imenjaka iz inostranstva moram uvek da koristim i broj :-). Lepo od njega sto koristi uvek isti.
@Peki jedno pitanje vezano za focus: gde bi ga stavio po udobnosti u klasi? Nisam nikakav hejter forda, cak sta vise focus II sam preporucio prijatelju 2007 i jos uvek ga vozi i prezadovoljan je. Medjutim kada sam probao III bilo je to jedno od najvecih razocarenja prethodnih godina. Od uravnotezenog auta postao je auto ekstrema: predugacak, premalog gepeka, uzasnog interfejsa (koliko shvatam to su sad resili) i ucinio mi se strasno neudoban i tvrd. Kao da su preterali u svojoj poteri za upravljivoscu.
Zelim ti puno srece u pronalazenju posla a ako i ne uspes razmisli o trgovini polovnjacima. Tebi su dostupni dobri a jeftini primerci kakvi se dosta traze kod nas. Sto neko rece zasto kupiti focus kad za iste pare mogu godinu dana star 508.
Nadam se da ce brzo i test talismana, meni je prelep a ako se dobro vozi kao Laguna III bice pun pogodak.
Lep provod na strandu, ja nestizem osim vikendom i to ne svakim.

Milan 2
11.7.2015 02:54
5
0

Milan 1@ Imenjace ja godinama pored imena stavim br 2, jer je ranije bio jedan Milan (mozda si ti taj?) koji jel ima ime kao moje, pa kako zbog toga nisam zeleo drugacije da se potpisujem, ja sam dodao br 2, eto da se zna da je neki drugi Milan i tako je ostalo i danas. Ja takodje sa nestrpljenjem ocekujem Talismana, jer mi se vise svidja od npr novog Mondea, samo da nisu ubacili digitalni pokazivac brzine. Sto kaze don, kazaljka je kazaljka, mnogo lepse deluje, a i ozbiljnije za ovu klasu. Pozz...

Milan3
11.7.2015 08:07
2
3

Ma samo se salim, nisam ja Milan :))) Ovo stvarno lici na Kiu

Peki
11.7.2015 09:39
4
0

@Dragi Milani 1,2,3..., na Talisman ce mo malo sacekati, ne verujem da ce seriska proizvodnja poceti pre jeseni. Pre toga, tj za pred kraj avgusta, posle povratka sa odmora, rezervisao sam novi Renault Espace i Kadjar, mada je moguce da ce ih redakcija predstaviti i ranije. Talisman sam inace video uzivo, mogao sam i ici na tu staticnu prezentaciju nadomak Pariza, ali su predhodnih dana bile uzasne vrucine (i do 40°), pa smo odlucili da ipak odemo na more sa Mazdom 2. Izgleda dobro, po nemacki, jedino tako ima sanse da uspe na trzistu, mada i to nije zagarantovano. Ovaj segmen je u krizi, prodaja ne prestaje da opada, a i Renaultu u ovom segmentu ne uspeva da napravi dovoljno konkurentski model. Uostalom upravo zbog toga su odlucili i da ukinu ime Laguna, koje je ostavilo negativan trag u svesti kupaca...
Sto se tice Focusa, tendencija je da svi automobili danas imaju tvrđi trim. Ni Francuzi nisu vise ono sto su bili, jednostavno svi proizvodaci daju prednost dinamickim kvalitetima nad udobnoscu, mozda jedino sa izuzetkom Citroena. No i on je toliko ukrutio svoj DS5, da su prilikom poslednje restilizacije, nakon silnih kritika, najzad umeksali opruge, odnosno citavo ogibljenje. Iskreno govoreci, Focus nije znaci nista tvrdi od Golfa, no caka je cesto i u predimenzioniranim gumama od 17 i 18 cola. Neudobnost ti je dakle poslednja stvar zbog kojeg ga ne treba uzeti, zaista je ostavio pozitivan utisak na mene.
Za kraj vecno pitanje; sta je bolje novi automobil nize klase ili svez polovni u visem segmentu? Drugari to je na vama, sto da ne pod uslovom da vam zaista treba navedeni Peugeot 508, i da nema vise od pedesetak hiljada predenih kilometara. Izgleda malo, ali vec je okrenuo krug oko zemlje. U mom slucaju, gledano iz ugla potreba i trenutne financiske situacije u familiji, jedino izvodljivo resenje je polovno vozilo u C segmentu. Znaci i jare i pare, dovoljno prostora, malo kilometara i kredit od maksimalno 10.000 evra. Ali prvo se mora pronaci posao, niko ne daje kredit nezaposlenima a kes je odavno misaona imenica :-(
Putopisni test? Da, da, nakon dve sedmice u Srbiji, Boze zdravlja pocetkom avgusta cela familija krece jednim restilizovanim Citroenom C4 1.6 BlueHDi/120 za Andaluziju. Nesto preko 2.000 km u jednom pravcu, ali ce mo malo zujati te izaci iz Mediterana i skoknuti do Portugala (kroz Gibraltar). Trazio sam za ovu "avanturu" restilizovani Peugeot 208 sa istim motorom, ali neki "slepac" (novi atase za stampu )poceo da mi objasnjava malu vaznost naseg trzista i slicne gluposti, pa smo brzo zavrsili komunikaciju. Bice i taj 208 ali u septembru...
E onda sam se obratio Kiji, "ah, kazete 5.000 km i mesec dana, nazalost nemamo nista od noviteta za toliki period", rece jedna snajka zaduzena sa pres vozni park (laze). Sta cu, nazvah na kraju mog prijatelja u Citroenu, isto tako odgovornog za vozni park, koji je odavno ukapirao da je sve to kotrljajuca reklama, i da je bolje da ljudi vide jedan model na ulici, nego da ostane mesec dana u parkingu. Nazalost nisu imali na raspolaganju novi DS5 (vise se ne zove Citroen, a i testirao sam ga, tekst je u redakciji), pa uzoh C4. E taj je i dalje ubedljivo najudobniji u segmentu, cak i od 308, a i motor je nov.
Eto to je to, nastavljamo da se kuckamo, a ko zeli da popijemo pice i da procaskamo uzivo, od 15 do 28/7 sam u NS. Bice mi zadovoljstvo, a kako nemam nikavog razloga da se krijem od bilo koga, i verujem da ga niko nece zloupotrebiti radi "obracuna", evo i kucni broj telefona u NS. 021 527-376. Verujem da sam kod kuce jedino izjutra, recimo izmedu 9 i 11 h, nakon toga slede sva ona mala slatka zadovoljstva navedena u predhodnom komentaru (sex, droga, alkohol... ha, ha, ha)

Rade
11.7.2015 09:41
7
1

Jedan sam od rijetkih koji je vozio sve tri generacije fokusa. Trenutno imam tricu prije restilizacije. Dakle, u fokusima 13 godina, a redovno sam vozio i jos 4 sluzbena auta. Fokus definitivno u sve tri generacije ima najbolji omjer tvrdoce i udobnosti podvozja i najbolju stabilnost na cesti. Mjenjac je hirurski precizan u prvoj i trecoj generaciji, dok je drugoj malo felericno prebacivanje iz 2. u 3. brzinu. Sa oba ranija fokusa sam presao po 100 hiljada. Oba su imala samo jedan, ali ozbiljan problem - crkla im je pumpa za vodu! Srecom nije bilo posljedica za motor jer sam odmah skontao problem. Na oba auta to je bilo ispod 50 000 predjenih km. U servisu tvrde da im to nije boljka? Inace, velicina ekrana kod mene je 4.2 inca, a nakon restilizacije je mnogo veci. I sto se tice dugmica na proslom modelu, to mu nije mana. Veliki su i na svakom pise funkcija te ne treba duplo pritiskanje kao sada, sto buni. Kritike na ovo uglavnom ne daju vlasnici vec novinari ili oni koji vide na slikama i ne citaju sta na dugmicima pise.

otac Makarije
12.7.2015 09:19
5
0

Peki
"Testiraćeš" Citroen C4 1.6 BlueHDi/120? Kako si taj dobio u Srbiji, pa ovde ge nema ni u cenovniku?
Srećan put i prijatan odmor. U Srbiji i van nje.
Ako tajna nije, kako zdravstveno (psihofizički) podnosiš toliku vožnju? I da li uživaš u njoj kao i ranije?

Peki
13.7.2015 08:38
6
0

@otac Makarije, mozda ga nemaju u cenovniku u Srbiji jer je tek od nedavno uveden i ovde. U principu PSA ukida 1.6 HDi 92 i 115 KS, a uvodi 1.6 BluHDi od 100 i 120 KS. Kazu da su oba rekorderi u potrosnji, eto prilike da se proveri... Prosle godine sam sa Citroen Cactus 1.6 HDi/92 automatik imao prosek od 5,4 lit.
Pitas kako podnosim fizicki? Do nekih 1.000 km u danu nema problema, posle znas i sam, kada izades iz kola kao da si popio par pica. Mozak se dobro promucka, vreme je za duzu pauzu. Samo kada sam bio znatno mladi, bez dece, isli smo na put do Srbije ili tako neka slicna distanca, bez spavanja. Sada to sve ide umerenije, na internetu se lako pronade solidan hotel na pola puta (ovoga puta to ce biti u zemlji Baska, u Spaniji, na nekih 1.100 km od Pariza), pa se lepo vecera, proseta i otspava. Za nas cetvoro pronasao sam jedan sa 4 zvezdice, promotivna cena 110 evra sa doruckom, umesto 160 evra za noc.
Drugo, distance su relativna stvar, kada je put dobar i bez guzvi, plus auto adaptiran za takva putovanja (klima, dovoljno snazan motor, dobra izolacija kabinskog prostora...), sve je lakse. Uvek krecem drugacije od ostalih, cak i ako izgubimo 1-2 dana, tako da ce mo putovacemo u nedelju i ponedeljak. Osim toga, nema zurbe, putovanje je sastavni deo odmora, a radara, boze pa to postaje pravi kosmar. Pre par nedelja sam izgubio jedan poen ( 10 km/h vise od dozvoljene brzine, inace imamo ih maksimalno 12), ne znam ni kako, samo mi je stigla "cestitka" na kucnu adresu. ZApravo znam, jer sve je navedeno ali se ne secam, radilo se o mobilnom radaru ugradenom u vozilu koje se krece. To je ovde postao specijalitet, nema sanse da ga prepoznas (vise modela obicnih automobila, neoznaceni, slika u oba pravca, tj kada ga preteknes ili kada dolazis iz suprotnog pravca), trenutno ih ima nekoliko stotina. Plus fiksni, plus mobilni skriveni sa strane puta, pa oni koje mere prosecnu brzinu (postoje dva, prvi slika kada udes u zonu, a drugi vise kilometar kasnije kada iz nje izlazis)..., sve u svemu u Francuskoj ih ima oko 4.000. Sve napisano i jos mnogo toga u "putopisnom testu", Boze zdravlja u septembru!
Eto opet sam smorio, ali kod mene svi spavaju, pa onako dok pijuckam kafu ko velim da malo procaskamo.
Sve najbolje

Peki
13.7.2015 08:57
7
0

@Rade, sad sam tek video tvoj komenta, ja sam isto tako jedan od retkih koji je vozio cetiri generacije Focusa. Sa prvim sam odveo zenu i decu iz porodilista, nazalost VG tada nisu postoja u internet izdanju pa nije u arhivi. ZApravo to mi je bio prvi test auto! Dirnulo me je kada sam video slike sa drugom generacijom, klinci su na njima vec porasli.
To sa dugmicima si donekle u pravu, ali ipak smeta kada ih je previse, posebno na upravljacu. KOd novog je bolje reseno.
Pozzzz

don
13.7.2015 18:52
5
2

slutim ja, bice dobrog putopisa.

asd
14.7.2015 14:20
4
6

A samo da se nadovezem na moju temu o dizajnu Nissan pulsar-a. Focus je pravo "umetnicko delo". Prednji deo ukradeni Aston Martin stil, sve ostalo, sta? Komedija. O unustrasnjosti da ne pricamo. Sve ostalo je kao bilo koji kineski automobil. Necu da ulazim u pricu o kvalitetu, pricamo samo o dizajnu. Meni je cak i predji deo smesan, mislim ono super - Aston Martin za sirotinju. Okrenuce se zamnom beli svet :)

don
15.7.2015 03:06
3
6

Pa nema tu filozofije,fokus jest rugoba,a dizajn je za fordove dizajnere misaona imenica,a nissan je jos gori,ne bih kupio niti jedan,sem ak bih bio prinudjen.

otac Makarije
15.7.2015 09:03
2
0

Peki
Svaka Tebi čast ako dnevno tolike kilometre možeš da gaziš i da budeš funkcionalan. Mene mladost te vrste kao da je davno napustila :)
A, što se tiče tih kaznenih bodova u FR, izgleda da je "majka Srbija" još uvek "obećana zemlja" za (nas) saobraćajne grešnike ...
Jedva čekam da pročitam taj test o C4 sa 1.6 BlueHDI, mada si taj motor već testirao u 308, tek da svi vidimo kako naizgled "isto", može da se napravi i različito u "istoj kući".

bimba
21.7.2015 18:10
1
0

nemam pojma,ali,osetih potrebu...dosao sa mora,vozio sam 4 teske osobe i 4!!!pune tasne i kojekakve kesurine i sa punim rezervoarom,oko 2000km,i moj mondeo junacki podneo...razmislite o tome

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: