Ekskluzivno

Ford Focus ST

Megan RS na nišanu?

Sa 250 KS u grudima, novi Focus ST opasno se približio Meganu RS. Pitanje koje se nameće je, može li se „mlađi brat“ Focusa RS nadmetati sa ovim retko talentovanim Renaultom

Ne, odgovor je kategoričan, iako se to ne bi reklo gledajući perfomanse. Sa 11% snage više nego li prethodna generacija, Focus ST praktično se izjednačio sa Meganom RS. Da, samo „Francuz“ je radikalni sportista do same srži, dok je „Amer“ oličenje kompromisa, koga bi pre trebalo porediti sa jednim Golfom GTI ili Seatom Leon Cupra R. Želimo li Renaultu suprostaviti ravnopravnog protivnika, moraćemo da sačekamo novi Focus RS, sa preko 300 KS! Kurioziteta radi, recimo da je pre dve godine izgubio od Megana RS u javnom nadmetanju za oficijelno vozilo francuske policije i žandarmerije (specijalne jedinice za brze intervencije), koji je nasledio čuvenu Imprezu WRX. No, ovo nema previše veze sa nadmetanjem i perfomansama, izbor je bio nametnut nekim „višim“ ciljevima…

Znači, ST se ne želi uzeti za nešto što nije, obaranje rekorda na čuvenoj pisti Nürburgring nije uopšte u planu. Cilj Forda je bio začiniti do podnošljivog maksimuma jedan veliko serijski automobil, ali i sačuvati njegovu homogenost, uz sve prednosti koje idu uz to (praktični aspekt, udobnost, ekonomičnost, cena ...). Ukoliko ovako gledamo na stvari, misija je u potpunosti uspela, ST je auto koji će vam uspešno podići nivo adrenalina u krvi, i ujedno obaviti sve porodične „domaće zadatke“. A kako sve počinje od spoljašnjeg dizajna, ni ovaj „detalj“ se nije mogao zanemariti, Focus ST izgleda kao da je prošao kroz ruke nekog renomiranog tuning specijaliste. Jarko žuta, crvena ili narandžasta boja, modifikovani branici, „suknjice“ na pragovima, dvostruka centralna izduvna grana u obliku pčelinjeg saća, impozantni spojler pozadi, aluminijumski naplaci od 18 cola sa crvenim kočionim čeljustima, par znački ST..., jesu atraktivni, ali previše privlače pažnju.

Kao i svaki put kada na probnu vožnju dobijem sličan auto, imam dvostruku brigu: kako ga sačuvati od ostalih, a zatim i od sebe samog? Ukoliko se prvi problem još i može rešiti jednim dobro zaštićenim boksom ili privatnom garažom, za drugi je neophodna velika doza samokontrole. Lovna sezona na prebrze vozače u Francuskoj je u punom jeku već godinama, a iz tog ugla gledano, ST nije ni malo „politički korektan“. Jer od 2002 godine, kada se pojavila prva verzija ovog „light“ sportiste, mnogo toga se promenilo. Osim nebrojenih radara, koji ne opraštaju ni za par kilometara veću brzinu, očuvanje životne sredine doprinelo je da nekadašnji „prljavi“ petocilindarski 2.5, ode u zaborav. Njegovo mesto zauzeo je poboljšani dvolitarski agregat iz Mondea (SCTI Ecoboost 240 KS), što nikako ne treba uzeti kao slabost.

Zadovoljen ego
Nakon samo par krugova oko ove civilizovane zveri, instinktivno se javlja nagon da se smestimo za upravljač. Na stešnjenom parkingu Forda za Francusku, odmah smo uočili jednu genijalnu inovaciju, toliko jednostavnu da se sa pravom možemo zapitati kako se do sada nije odomaćila. Čim se za desetak santimetara otvore bilo koja vrata, iz njih automatski iskoči plastična zaštita, kako bi sprečila oštećenja svog i tuđeg vozila. Teško je ne primetiti i osvetljen natpis ST na pragovima, a još teže super atraktivna Recaro sedišta, u tonu sa bojom karoserije. Reći da ne daju telu da mrdne ni za milimetar, verovatno nije neophodno, posebno ukoliko ovo poseduje masu veću od 75-80 kg. Korpulentnog kolegu sa dvadesetak više, morali smo izvlačiti iz njih... Vizuelni obilazak enterijera zaustavlja se na sportskom upravljaču (opet oznaka ST na donjem delu), ali i na tri nesvakidašnja instrumenta pri vrhu komandne table. Kako i priliči pravom sportisti, na njima se može očitati temperatura i pritisak ulja, kao i pritisak turbo kompresora.

Navedimo još par sportskih atributa, kao što su aluminijumske pedale i ručica manjača, te crnu oblogu krova, što sve doprinosi specifičnoj atmosferi. Po svemu ostalom, ST je lepo odgojena i praktična porodična berlina. Mesta za odlaganje sitnica ne nedostaje, a ko može i želi da plati, dobiće sve moguće elektronske gedžete, često nedostupne kod konkurencije. Mislimo pre svega na aktivni regulator brzine (održava zadatu distancu sa vozilom ispred), Active City Stop (sistem koji po potrebi samostalno koči pri maloj brzini), sistem koji održava i koriguje vozilo u sobraćajnoj traci, detektor mrtvog ugla (svetleće diode u spoljašnjim retrovizorima).... Naprotiv, nismo bili preterano oduševljeni ergonomijom komandi i brojnim dugmićima, kao ni previše izraženom komandnom tablom, u koju smo često udarili kolenima. Pojedini konkurenti to rade mnogo bolje, računajući i kvalitet upotrebljene plastike. A kome se Focus ST učini tesnim, po prvi put u ponudi je i karavan ST, možda ne toliko atraktivan, ali bez sumnje prostraniji i praktičniji. U Fordu tvrde da karoserija sa dvoje vrata neće biti u ponudi, što je i razumljivo ukoliko se zna da je u predhodnim generacijama njena prodaja bila marginalizovana.

Sreću kvari obrtni moment
Nostalgični vozači verovatno će sa setom pomisliti na nekadašnji petocilindarski agregat, poreklom iz Volvoa, grlatog zvuka i plemenite mehanike. Emocije na stranu, novi ga je u svemu nadmašio, računajuci i obrtni moment, sa 320 povećan na 360 Nm. Kažete sjajno, da, samo treba ga uspešno i preneti na prednje točkove, što kod našeg ST nije uvek slučaj. Naime, novi motor svakako je savremeniji i prijatniji, a spomenuti obrtni moment razvija veoma rano, već pri 2.000 o/min. Fantastično u svakodnevnoj upotrebi, pod uslovom da se ne nagazi svom snagom na „šampinjon“ (papučica za gas, kako je popularno nazivaju u Francuskoj). Jer, ukoliko na suvom putu ovakav priliv deluje impresivno, po vlažnom to je čisto rasipanje.

U drugoj, pa čak i u trećoj brzini, točkovi znaju da proklize, uprkos silnoj elektronici zaduženoj da spreči ovu negativnu pojavu. Naime, ST je bez mehaničkog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, kao i sistema oslanjanja nazvanog RevoKnuckle (inagurisan kod Focusa RS, sa zadatkom da smanji negativan efekat velikog obrtnog momenta), što znači da se mora zadovoljiti sa dva ne toliko efikasna. Jedan se naziva TCV (Torque Control Vectoring), dok je drugi ništa drugo do inteligentni ESP. Kako bi se smanjilo eventualno proklizavanje u krivinama i po neravnom putu, prvi navedeni po potrebi dodaje i oduzima snagu unutrašnjem pogonskom točku, dok ga ESP koči. A kad smo već kod njega, recimo da se može kompletno isključiti, odnosno da poseduje još dva moda; standardni, koji i onako reaguje veoma kasno, odnosno sportski, tolerantniji za nekih 40%. Lično, preporučujem vam standardni, jer pri veoma temperamentnoj vožnji zadnji deo Fokusa zna da iznenadi, tako što se sam postavi u krivinu. Jeste zabavno, s tim da može da prestravi vozače koji su navikli da „stražnjica“ striktno prati zadatu putanju. Inače, ST poseduje modifikovani multi-link pozadi, sa pojačanim poprečnim stabilizatorom, dok je sama šasija spuštena za 10 mm.

performanse,
zvuk i elastičnost motora,
sačuvana udobnost,
sedišta,
oprema

prečnik okretanja,
prevelik obrtni moment za prednji trap,
potrošnja

Ford Focus ST 2.0

Motor
turbo-benzin, redni/4; 1999 cm3; 16/direktno; 186 kW, 250 KS pri 6300 o/min; 360 Nm pri 2000 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 4360x1820x1480 mm; Međ. rast. 2649 mm; Masa 1460 kg;
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
nazad: nezavisno viljuškasto, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 235/40 R18
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: manuelni 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 6,2 s; maks. brzina: 248 km/h; pros. potrošnja: 11,2 l/100 km; emisija CO2: 169 g/km
Cena
25.890 evra (početna cena u Srbiji)

Već po polasku karakteristično „treperenje“ (lako poskakivanje), jasno stavlja do znanja da smo u vozilu sa skraćenim hodom amortizera, obuvenom u veoma niskoprofilne pneumatike (235/40 R18). Ne preterano udoban pri nižim brzinama i po lošem asfaltu, ST sa porastom brzine pokazuje najbolje što zna. U opisivanju ponašanja na putu apsolutno je neophodno potrošiti vremena i reči na upravljanje, dovedeno gotovo do savršenstva. Kao prvo, upravljač je toliko je direktan, da se ruke nikada ne moraju ukrstiti. Radi se o tehnologiji varijabilnog promena odnosa u letvi upravljača, što se pri većim brzinama manifestuje direktnijim upravljanjem, obrnuto pri nižim. Sve u svemu, upravljač ima samo dva okreta (tačnije 1,8), ali se time povećao prečnik okretanja na čitavih 12,4 m. Da bi se „zamotalo“ na uskom prostoru, treba više puta ići napred/nazad. Srećom, ručica menjača je izuzetno prijatna za upotrebu, prosto sama sklizne u željeni prenos, pre nego li ga dobro „zaključa“. Za sada, motor je u paru isključivo sa manuelnim šestostepenim menjačem. Tim bolje, jer tako maksimalno dolaze do izražaja perfomanse motora, potpuno na nivou spomenutog Megana RS.

U Fordu su pribegli svim mogućim tehnološkim „biserima“, kao što su direktno ubrizgavanje, promenjiva distribucija ventila, turbo punjač… Osim što je sposoban da ubrza vozilo do 100 km/h za samo 6,5 sec, i da ga pogura do 250 km/h, impresionira nesvakidašnjom elastičnošću. Kome se ne žuri, ili ga jednostavno mrzi da menja brzine, može ga i po gradu voziti u petom prenosu. Čak i u šestom, koji je uslovno rečeno produžen, rado prima gas već sa 80 km/h. Sa druge strane, nema nikakve potrebe navlačiti ga u maksimalni režim rada (sa 6.500 obrtaja počinje crvena zona), posle 5.500 o/min, ništa se ne dešava. Inače prilikom svakog ozbiljnijeg ubrzanja, javlja se prijatnim grlatim zvukom, neuobičajenim za ovako malu zapreminu. OK, izduvna grana je modifikovana, no zasluga pre svega pripada sistemu nazvanom Active Sound Symposer. Naime, elektronski kontrolisan zvučni ventil prenosi zvuk u kabinu, ali samo kada se snažnije pritisne na gas, dok je pri konstantnom režimu rada motor primerno tih.

Bas zvučnik koji smo zapazili u dnu prtljažniku, verovatno služi ovoj svrsi. Sve u svemu, odlično odrađen posao, zaista smo se uživali slušajući ovu elektronsku simfoniju. Nažalost, svako uživanje ima svoju cenu, koje se kod ovog Focusa manifestuje visokom potrošnjom, od dobrih 11 lit u proseku. Temperamentnijom vožnjom brzo će se popeti i na 14-15 lit, odnosno ekonomičnom spustiti do 8 lit. Ford nije predvideo sve rasporostranjeniji Stop&Start sistem, navodno kako ne bi pokvario perfomanse…

Podnošljivo skup
Do pojavljivanja ST-a, najsnažniji Focus bio je 1.6/180 KS EcoBoost, sa cenom od 22.400 evra (u vreme pisanja važio je akcijski popust u Srbiji od oko 2.000 evra). Iako se ne može nadmetati sa voženim, ovaj motor zaslužuje samo hvale, pa se opravdano možemo zapitati vredi li doplatiti nekih 5.500 evra za ST? Početna cena iznosi dakle 25.890 evra, za završni nivo nazvan ST2, dok je karavan skuplji za skromnih 700 evra. Na vama je da presudite, a na nama da naglasimo da je ovaj sportista veoma dobro opremljen, iako se za mnogo toga još može doplatiti. Za naše tržište računajte na sve navede sportske atribute (Recaro sedišta, naplaci od 18 cola, spojler pozadi, tjuning spoljašnjost, elektronski sigurnosni sistemi..).

Sve ipak zavisi od zemlje uvoznice, iako u Fordu ističu kako je ovo prvi Focus ST koji će biti isti za sva svetska tržišta. Za američko se pravi u Mičigenu, a za evropsko i azijsko u Nemačkoj, bez, kao nekada, regionalnih specifičnosti. Tim bolje, ovakav kakav je, upravo je po meri većine vozača. Navedene mane treba relativizovati, jer se odnose na ekstremno temperamentnu, da ne kažemo sportsku vožnju. Budući vlasnici verovatno nikada neće sa njim izaći na gore navedenu pistu, dok je za javne puteve vozna dinamika „puna kapa“. Podjednako „talentovan“ za odvesti decu u školu ili skoknuti do prodavnice, ovaj Ford se po želji transformiše u drumskog trkača, sposobnog da se nadmeće sa znatno skupljim i prestižnijim modelima. Dugo nakon test vožnje, ostali automobili delovali su mi nekako anemično, da je sreće, svi bi trebali biti nalik na Focus ST!

Tekst i slike: Perica Rajković
10333
Postavljeno: 31.10.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Sale
31.10.2012 10:12
19
15

U principu ne moze da se pogresi ni sa jednim HotHatch sa turbo motorom, a zasto, zato sto realno gledano svi imaju priblizne performanse par stotinki gore dole u realnom zivotu totalno nebitno, a o voznim karakteristikama i brzinama prolaska kroz krivinu je uzalodno pricati i pod i nadupravljanju jer ovde nema staza na kojoj bi mogli dovesti ovakve modele do limita, pa cak i onog brzinskog zbog kojeg se oduzima dozvola. Cinjenica je da su to sve brzi automobili za uslove grad/otvoreni put i plus imaju maksimalnu prakticnost.
Nije mi jasno sta je to toliko dobar Megane RS kada da bi imao te izvrsne performanse koje ti trebaju samo na stazi moras da doplatis CUP paket da bi dobio mehanicki diferencijal sa ogranicenim proklizavanjem i tvrdje oslanjanje i ostalo, i tek onda tada postaje po meni neupotrebljiv za svakodnevni zivot. Ovde je sada Astra OPC glavni baja ima sve u stndardnom paketu, performanse (ima cak i meh.dif.) i prostranost i prakticnost i naravno izgled koji je, po meni na najbolji u klasi.

Depp
31.10.2012 12:13
18
15

Fenomenalan automobil, po svakom pitanju, pa čak i cijene! Megane, kao neki ultrasportski Renault, općenito ne vidim kao neku alternativu ovakvom Fordu. Tko voli Renault, taj će ga i gledati. ST nije napravljen sa ciljem da mu glavna odlika bude rušenje vremena na stazama. Pa kome uopće treba takvo što? U tom slučaju treba kupiti još jedan koliko-toliko normalan auto koji ne odbija bubrege. I općenito je Ford u svim klasama sofisticiraniji i vozačkiji automobil od adekvatnog Renaulta. A tko hoće auto za stazu, može ga i sam napraviti, kao za street race haha...

Milan Dukic (dumi)
31.10.2012 19:13
18
4

Auto je lep, a i dobar nema sumnje. Ali ovi dugmici za multimediju i ovaj klavir lak je mnogo ruzan, ali ja bi mu to oprositi u ime ostalog kvaliteta koji pruza!

RS
31.10.2012 19:56
17
13

Pogledajte rubriku MINUS. "Preveliki obrtni moment za prednji pogon". Dajte na Meganu pun gas, volan se nece pomeriti ni malo. Ovi automobili se ne kupuju da vozite bebu na zadnjem sedistu ili babu iz starackog doma da dovedete kuci za vikend. Onaj ko voli hothec automobile najmanje obraca paznju na udobnost. Fokus ni u prosloj generaciji sa 300 konja nije mogao da pridje a tek ovo....smesno.

RS plastikanac
31.10.2012 23:04
12
18

Vise ovaj ford ima elektronike na volanu nego rs u celom autu.Pogledajte enterijer cisto savrsenstvo,tabla u meganu kao da je od istopljenih plasticnih flasa.Renaultov motor od 150ks se ponasa kao 80 konja kod ostalih automobila...

Japanautofan
31.10.2012 23:19
13
2

Zastita koja iskoci na vratima. Da li je plasticna ili gumirana ? Nekako mi nema smisla ako je plasticna ,sta onda stiti tvrda i gruba plastika ? Inace na evropskog Forda sam uvek gledao kao "Nemca" i ako znam da je poreklom "Amerikanac" mnogo mi kvalitetnije deluje nesto sto je napravljeno u Nemackoj nego u USA (ili Francuskoj :-) ) Sada je Ford za sva trzista isti pa ga mozemo zvati "Amerikancem" PS: Jos samo da cestitam Pekiju i sajtu VG. Tekst o Fordu izasao pre Novembra svaka cast ja sam ga ocekivao oko nove godine. Samo tako nastavite.

Milan
01.11.2012 10:05
10
4

Verovatno mu nedostaje zvuk starog dobrog petocilindrasa.

X
01.11.2012 10:58
21
4

Auto je odličan.Ali jedan od komentatora je potpuno nerealan.Ispade mana Meganu što ima manje elektronike nego Ford.Pa valjda je to bolji mehanički sastav i tehnički naprednije vozilo pa mu ta silna elektronika ni ne treba.Drugo,kada je već dotični pomenuo plastiku,verujem da nikada nije seo u RS a kao ni ja,a kamoli u ovaj ST.Tako da te glupe hejterske priče padaju u vodu.Meni se lično Fordova tabla kao i komplatna unutrašnjost nikako ne sviđa jer je previše kič.Ali spolja auto deluje sasvim lepo.

Sale
01.11.2012 12:33
14
5

@RS
Pa poenta HotHatch modela je da budu kao multipraktik. Da imas odlicne performanse, pristojnu udobnost, mesta za 5 osoba i gepek pristojne velicine. Ocigledno nisi vozio ili pak imao jedan od njih da bi znao da je to auto za svaki dan, ali mozes kada hoces i mozes da ga pretisnes i uzivas, a kada ti treba mozes i druge stvari da radis poput dugih putovanja, prevozenja stvari i slicno, ti i ovako ne kupujes da bi ga vozio po stazi.
P.S. Imao sam Golf 4 GTI dobrih 3.5 godine i shvatio sta je poenta hothatch, kada i ako budem imao ponovo novaca uzeo bih ponovo hothatch ali bi morao da ispuni sve uslove gore navedene.

JeremyLynch
01.11.2012 13:07
14
6

@Sale
Jel ti stvarno poredis golfa 4 GTI sa kolima poput Megana Rs i ovog Focusa?? Uz svo postovanje GTI-u...ako hoces da poredis onda prvo provozaj bar Golfa 4 R32...a apsolutno ni jedan od navedenih automobila nije pravljen za 5 osoba...Megane pogotovo,jer kao PONOSNI vlasnik Megana 3 kupea to mogu da tvrdim...a drugo...ako gledamo prosecne uslove gradjana Srbije,tek tada ovi automobili nisu za nas...6-7 litara koliko mozes sipati za popularnu crvenu u Srbiji ovi lepotani progutaju za... da ne preteram,neka bude za dan...ako bi ti da ga vozas kao normalan,porodicni automobil zaboravo sada odmah.

evroskeptik
01.11.2012 13:34
6
11

Dopada mi se Focus koliko god ga kritikovali. Izvaredno izgleda i prilagodjen je trenutnim ekonomskim uslovima u EU.

Primetno je da autor teksta gospodin Rajkovic izbegava diskusiju na ovu temu! Da nije dobio "packe" od Forda ili redakcije pa kalkulise? ;)

Sale
01.11.2012 16:44
8
6

@JeremyLynch
Voleo bih da mi pokazes gde sam to tacno poredio Megane RS i Golf 4 GTI.
Pretpostavljam da ti moj komentar vidis kao negativnim za RS jer posedujes Megane-a, ali to nije bila poenta, poenta je bila u necemu drugom, zasto preporucujem ponovno citanje mog komentara. Megane coupe nisam imao prilike da vozim ili da me voze ali sam imao prilike da sedim u njega, tako da sam upoznat sa kolicinom prostora, moja poenta bi bila da mora da bude praktican poput evo ovog ST, ili 3MPS, OPC, GTI, FR, a ne da samo za nesto bude dobar - performanse i da je dobar na stazi, jer se sada se trazi svestranost od auta a i to bi bila poenta hothatch-a.

Aleksa
01.11.2012 17:05
8
11

Golf R ima 275ks a golf R sportek cak 352 konjske snage! Istina, ovaj dodatak spotec kosta dodatnih par hiljada evra(neznam tacno kolko...) Nisam ljubitelj golfa, ali kad bih birao izmedju rivala, R sportec bih bez razmisljanja uzeo! Pogon na sva cetri, od nula do 100 za 5 sek itd...Gledao sam skoro test o njemu, odusevio sam se...

Nina
01.11.2012 17:53
10
6

Mnogo je lep! Menjam moju trula visnja Fiestu za ovog Zucu

Dušan 037
03.11.2012 21:54
11
5

Neki ovde izgleda previđaju poentu.

Suština Megana RS nije u vršnoj snazi, elektronici, ubrzanju... barem ne sasvim i samo u tome. Taj auto se kupuje zbog dobrog osećaja u vožnji - na volanu, pri premeštanju težine, kočenju, skretanju, ukupnom balansu i sličnom - a sve to po ne tako paprenoj ceni.

Naravno da je iz tih razloga učinjeno mnogo kompromisa pa je za neke to postao nedovoljno upotrebljiv auto za svaki dan, no Megan RS je jedan od mogućih odgovora na temu koja nema sasvim isti naslov kao Fokusova. Jednostavno ne verujem da bi se neki kupac već jasno isprofilisanih želja previše dvoumio između ta dva auta. Između Fokusa ST i Golfa GTI ili Megana RS i recimo eventualne inkarnacije starog Sivika tajp R već možda i bi...

kile
12.11.2012 15:25
2
2

extra

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: