Ekskluzivno

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

Kad porastem postaću ST

Trenutno najsnažniji Focus pokretan je malim 1.6 SCTi od 183 KS, a sve u iščekivanju sportskih verzija, sa tradicionalnim oznakama ST i RS

Za Ford, Focus 3 je prava industrijska revolucija! Za kupce, radi se samo o logičnoj evoluciji popularnog modela u C segmentu, evidentno modernijeg dizajna, sa do sada neviđeno sofisticiranom opremom za ovu kategoriju. No, zašto je za giganta iz Detroita ovaj model toliko važan? Jednostavno, jer mu služi kao “zamorče” nove strategije; kako razviti svetski auto, zastupljen praktično na svim tržištima, ali sa minimumom regionalnih specifičnosti? Evidentno, Fiesta je otvorila bal pre godinu-dve, ali sa druge strane “bare” ne zamenjuje ni jedan model, dok je Focus 3 naslednik verzije skrojene specijalno za tržište USA (proizvodio se u Meksiku). A ukoliko “eksperiment” uspe, shvatili ste, očekuju se “many many dollars”, ili u prevodu, ogromna ekonomska korist.

No, uprkos ovakim ambicijama, novi Focus je i dalje evropski orjentisan. Zamišljen i realizovan u Kelnu (Nemačka), odnosno Dagenhamu u Velikoj Britaniji, nasleđuje “Kinetic Design”, toliko drag Martinu Smithu, odgovornom za dizajn Ford Europe. Za razliku od prethodnika, treći opus deluje znatno agresivnije, sa naglašenijom sportskom notom. Bez obzira iz kojeg ga ugla posmatrali, do izražaja dolaze mišićave forme, no i dalje je svima jasno da se radi o jednom Focusu. Evolucija je ipak izraženija nego li kod konkurentskog Golfa, gde su generacijske razlike svedene na minimum. Znači, progresivna korekcija stila, u skladu sa svojim vremenom. U svakom slučaju, više nego li dovoljno da predhodni brzo padne u zaborav…

Veštačka inteligencija
Da li ste se ikada zapitali koja je principijelna razlika između vozača i suvozača? Prvi, posebno kada se upoznaje sa automobilom, veruje u svoje sposobnosti, radoznao je, i hoće sve da proveri, što kod drugog može da izazove nelagodu, ukoliko ne i strah. Ali, kako drugačije testirati nebrojene elektronske sigurnosne sisteme, do sada neviđene u ovom segmentu, pa i znatno iznad? Pustiti upravljač na auto putu ili u krivini, te prepustiti ovom pametnom Focusu da sam ispravi putanju, odnosno da se bez asistencije vozača vrati u svoju traku, evidentno izaziva izvesnu zebnju kod kolege sa desne strane. Nema bojazni, elektronski sistem odmah detektuje da se vozač “uspavao”, i sam vrši mikro korekcije upravljačkog sistema, upozoravajući ga ujedno da “šeta” po putu (upravljač snažno zavibrira).

A šta tek reći za inteligentni regulator brzine, koji održava zadatu distancu sa vozilom ispred, što znači da je sposoban da samostalno usporava i ubrzava, u zavisnosti od uslova na putu? A kada sam se zaleteo na zaustavljeno vozilo ispred semafora, prepustivši Focusu da sam ukoči, uz snažan zvučni i svetlosni signal, koji najavljuje opasnost od kolizije, moj suvozač je definitivno bio prestravljen. Ni blizu koliko dole potpisani, koga je čekalo još jedno iskušenje: “automatski pilot”, za pomoć pri parkiranju. Naime, nakon što je bočnim senzorima izmerio ima li dovoljno prostora (iskreno rečeno bilo ga je, čak bi se i moja supruga “ladno” uparkirala), volan Focusa počeo je da se okreće kao vođen nekakvom magijom.

     
 

Prvo u jednom (vožnja unazad), a zatim u kontra pravcu, kako bi ispravio vozilo. Vozaču ostaje da ubaci menjač u “rikverc”, odnosno u prvi stepen, i da polako dodaje gas. Svi nabrojani sistemi grupisani su u tzv. sigurnosni Pack, i kao što ste verovatno pogodili, razvijeni su u saradnji sa švedskim Volvoom, koga je Ford prošle godine prodao Kinezima za “tepsiju baklava”.

I ukoliko ste pomislili da je tu kraj iznenađenjima, prevarili ste se? Zaista bi bilo nepravedno preći na sledeće poglavlje a ne spomenuti magično oko koje čita saobraćajne znakove, obaveštavajući u svakom trenutku vozača o maksimalno dozvoljenoj brzini, ili recimo zabrani preticanja. A kada već spomenusmo preticanje, dve diode u spoljnim retrovizorima obaveštavaju vas ukoliko se drugo vozilo našlo u mrtvom uglu, opet po ugledu na Volvo. A kada se spustila noć, osim što smo uživali u prijatno osvetljenom enterijeru (pored klasičnih spotova postoji i ambijent svetlo, sa šest različitih nijansi boja), ponovo smo se mogli uveriti koliko tehnologija olakšava život vozaču. Kratka, odnosno duga svetla, pale se automatski, u zavisnosti od toga da li vam drugo vozilo dolazi u susret. Šešir dole!

Baš kako treba
Srećom po novi Focus, osim navedene “high-tech” tehnologije, poseduje još mnogo toga što se može dopasti potencijalnim kupcima. Kvalitetno urađen, dovoljno je prostran za četiri odrasle osobe, po ugledu na najtalentovanije konkurente u segmentu (Golf, Astra, Citroen C4…). Ponovimo i da je dizajn enterijera retko orginalan, gotovo futuristički, bez obzira što je instrumen tabla klasične koncepcije. Generalno uzevši, pozicija za upravljačem je veoma dobra, ono što zbunjuje vozača i zahteva privikavanje, su preterano brojne komande. Samo na upravljaču i u njegovoj neposrednoj okolini, ima barem pedesetak razno raznih dugmića.

     
 

Zaista je komplikovano dobiti čak i osnovne informacije sa putnog računara, dok se komande za GPS (serijska oprema za voženu verziju) redovno zamene sa onim za radio prijemnik. Zasmetalo nam je i relativno malo vetrobransko staklo, sa ogromnim crnim kućištem po sredini, u kome su smešteni svi mogući senzori. Prostora za odlaganje sitnica ima sasvim dovoljno, dok je prtljažnik, sa nekih 360 dm3, na nivou onog iz prethodne generacije, što se odnosi i na spoljne dimenzije (+2 cm). Hečbek je evidentno praktičniji nego li klasična limuzina (četvoro vrata), sa kojom smo se družili par meseci ranije, dok karavan verziju očekujemo uskoro na probnoj vožnji.

motor u svakom pogledu,
vozna dinamika,
raspoloživi sigurnosni sistemi

preterano komplikovane i brojne komande,
par detalja u završnoj obradi

Ford Focus 1,6 EcoBoost Titanium

Motor
Tip/broj cilindara turbo-benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1596
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/direktno
maks. snaga [kW/KS/o/min] 134/182/5700
obrtni moment [Nm/o/min] 240-270/1600-5000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V [mm] 4358x1823x1484
međuosovinski razmak [mm] 2648
masa vozila/nosivost [kg] 1333/567
zapremina prtljažnika [l] 363-1148
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/50 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 7,9
maksimalna brzina [km/h] 222
prosečna potrošnja [l/100 km] 8,2
CO2 139g
Cena (sa carinom i PDV-om) € 22.430

No, ono što nas je ovogo puta apsolutno oduševilo je pogonska jedinica. Ne, ne radi se opet o dizelu, već izuzetno sofisticiranom benzincu, nazvanom 1.6 SCTi EcoBoost. Mali ali “otrov”, i po ugledu na čitavo vozilo, pravi tehnološki biser. Sve što se danas u ovoj oblasti primenjuje, koncentrisano je u njemu, počevši od direktnog ubrizgavanja, turbo punjača na izduvne gasove i promenjivog razvođenja ventila. Za rezultat imamo retko prijatan agregat, raspoloživ iz najnižih obrtaja, pa sve do nekih 7.000, kada proradi elektronska zaštita.

Ukoliko 240 Nm obrtnog momenta i ne izgledaju previše impresivno, treba istaći da ih ostvaruje pri samo 1.600 o/min, što je bolje od pojedinih dizela. U praksi, ovo se odražava odličnom elastičnošću i spontanim odgovorom na gas. Čak i ukoliko ste zaboravili sići u niži stepen prenosa, preticanje je čista formalnost. Primera radi, u šestoj brzini, pri samo 70 km/h (1.300 o/min), ovaj Focus ubrzava bez imalo negodovanja. No, iako su perfomanse za pohvalu (Ford navodi 8 sec do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 220 km/h), u njemu nema nimalo brutalnosti. Priliv snage je možda i preterano linearan, tako da će sportski nastrojeni vozači morati da sačekaju ST (motor 2.0 SCTi, od nekih 250 KS). Mali 1.6 omogućava pre svega sigurnu i dinamičnu vožnju, bez stresa. Uostalom, ni spoljni izgled ne zrači agresivnošću, sportski atributi, u vidu spojlera i razno raznih aerodinamičnih poboljšanja, su odsutni. Ama baš ničim ovaj Focus ne odaje da u grudima skriva 182 “horses”!

Uslovno rečeno skroman izgled, ogleda se i u skromnoj potrošnji, koja u proseku iznosi nekih 8 - 8,5 lit. U gradskoj vožnji ne prelazi 10 lit, dok u nonšalantnoj, sa laktom “okačenim” na prozor, može da siđe i do 6 lit. I da ne zaboravimo, sve zastupljeniji sistem Stop&Start, koji u gradskoj vožnji uspešno smanjuje potrošnju, u serijskoj je opremi.

     
 

Sama šasija u potpunosti je sposobna podneti ovoliku snagu, šta više, može da posluži za primer. Ujedno siguran, agilan i udoban, ovaj Focus je praktično bez zamerki. Njegova vozna dinamika je možda i najbolja u segmentu, računajući kočnice i upravljanje. Ni suviše lako prilikom prohibicijskih brzina, niti preterano teško kada se želi uparkirati (električna asistencija). Zaista retko uspešan “koktel” motor/šasija, koji ne može a da se ne dopadne. Dodajmo na to klasičan šestostepeni menjač, precizan i dobro odmeren, da bi slika bila potpuna.

Pristupačno zadovoljstvo
Kada smo se proletos po prvi put sreli sa novim Focusom, cena za naše tržište nije bila poznata. Sada jeste, i ukoliko vam to nešto znači, osetno je niža nego li u zemljama EU. Za najeftiniji 1.6 VCT/85 KS treba nekih 14.000 evra, dok se voženi menja za ček od 22.430 evra. Radi se najvišem završnom nivou Titanium, jedinom raspoloživom uz ovaj agregat. Nabrajati šta sve ide uz njega, oduzelo bi previše vremena i prostora, navedimo zato samo izuzetno praktičan sitem “Ford Power”, za startovanja motora bez ključa, koji ujedno omugućava ulazak u vozilo i zaključavanje, bez potrebe da se izvadi iz džepa. Dakle, mnogo ili ne, procenite sami, za kraj samo napomena da je skuplji sa skromnih 900 evra od 1.6 TDCi/115 KS. Jedino ukoliko ne prelazite više desetina hiljada kilometara godišnje, 1,6 SCTi se jednostavno podrazumeva.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
3824
Postavljeno: 26.10.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Gt
26.10.2011 01:28
14
2

Prava stvar je naravno pogonska jedinica, mala potrosnja a ogromna snaga. Vozio sam slican agregat u C segmentu i mogu vam reci samo, vezite se polecemo!

S70
26.10.2011 11:10
11
1

kod novog focusa je skoro sve bolje nego na starom osim cinjenice da je zbog dizajna zrtvovan i gepek i prostor u kabini

Bojan
26.10.2011 12:53
3
8

Ford se dokazao sa dobrom mehanikom jos u prvoj verziji Focusa, tako da se ta prica nastavlja. Oprema je zaista svemirska, jedino pitanje je pouzdanost. Elektronika je slaba tacka svakog modernog automobila, a ovde je ima preko svake mere. Ja licno vise volim da nemam nesto od opreme, nego da mi ta oprema ne radi ili jos gore da mora cesto da se popravlja. Dizajn je malo karavnaski i nije u skladu sa sportskim branicima i karakterom. Enterijer je ekstra moderan i po meni najlepsi u kalsi.

Milan
26.10.2011 14:17
8
5

@Gt

Nisam siguran da je realna potrosnja mala i pored male zapremine.

Sale
26.10.2011 14:38
7
5

Vise puta sam bio u ovom novom Ford Focusu i nije istina da ima dovoljno mesta. Najmanje mi se svideo prostor za suvozaca, gde masivna instrument tabla i centrali tunel smetaju, a i platika na vratima, tako da nema dovoljno mesta u sirinu za noge a ni u duzinu se bas nisu proslavili. Ja sam visok 184 i nije mi bilo udobno na kracim relacijam a kamoli na duzim, a drug koji je sedeo iza mene, priblizne visine, je imao mesta ali ne bog zna koliko. Konkurenti tipa Golf i Astra imaju osim vise mesta imaju i kvalitetnije materijale. Da ne bude sve tako crno motor je 1.6 115KS je bio pristojan i oslanjanje je ok.

Gt
26.10.2011 22:12
7
4

Milane, da li znas koja je potrosnja benzinca od 190 konja a da nije turbo motor i koja je potrebna zapremina motora da dostigne 190 konja?, pomocu ti, 2.5-3.0 r.zapremine i jedno 6 cilindara a potrosnja ne ispod 15 litara.

Peki
26.10.2011 22:32
8
2

@Milane, kao sto je navedeno u tekstu, realna potrosnja zaista iznosi 8-8,5 lit. Znaci normalna voznja, ni sportska ni "penzionerska", sa nekih 30 % u gradu, ostalo na putu i auto putu. Sta vise, verujem da u moze biti i manja ukoliko se vozi po Srbiji. Naime, uslovi voznje po Parizu i okolini su specificni, zbog cega vecina test automobila trosi znatno vise nego li kod mojih kolega iz redakcije.
Ovako dobar rezultat Focus 1.6 SCTi/183 (postoji i slabija verzija od 150 KS) ostvaruje jednim delom zahvaljujuci savremenoj koncepciji, ali i samim tim sto poseduje solidnu rezervu snage, te iz njega nije neophodno stalno izvlaciti maksimum. Nije dakle nista neobicno da trosi cak i manje od jednog "obicnog" benzinskog agregata 1.6 od stotinak konjskih snaga, iz predhodne generacije. E sad, ko ga uvek vozi u maksimalnim obrtajima, naravno da ce lako prebaciti desetak litara, no to nije ono sto se naziva svakodnevna voznja.
@Sale, Focus nije evoluirao po pitanju spoljasnjih i unutrasnjih dimenzija, znaci ostaje i dalje prilicno kompaktan. Smatram da je po pitanju unutrasnjeg prostora potpuno na nivou spomenutih konkurenata, tj da je dovoljno prostran za cetiri odrasle osobe, ne i za pet. U ovom segmentu, putnici napred i pozadi prinudeni su na kompromise, posebno ukoliko imaju 1,84 m.
Sto se tice upotrebljenih materija, izuzmemo li plastiku na komandnoj tabli, tu sve zavisi od zavrsnog nivoa. Vozeni Focus je evidentno bio "napucan" svim i svacim, cak i koznim sedistima, sto verovatno nije bio slucaj sa onim u kojim si se Ti vozio. Subjektivan osecaj je i te kako vazan, ne "uvaljuju" se novinarima bez razloga najskuplje verzije...
Slozio bi se sa tobom da Golf, eventualno i Astra, poseduju za nijasu bolje materijale, odnosno da im je kvalitet zavrsne obrade superiorniji. No ima tu jos par talentovanih konkurenata, kao sto su recimo novi Citroen C4, Alfa Giulietta ili pojedini japanaci.
Pozdrav

asd
27.10.2011 14:55
7
11

Odlican automobil. Iskreno, u potpunosti bi me zadovoljio ovaj automobil, mada bi ga uzeo sa slabijim motorom (150ks) i standardnom opremom pa + chip tuning i dosao bi na ovu ako ne i vecu snagu.

A ova verzija od 22 hiljade evra je jednostavno preskupa, jer za te pare moze da se kupi Honda Accord, Passat i t d !

S70
27.10.2011 21:38
4
1

@Peki a sta je sa gepekom koji je znatno manji od starog

Peki
28.10.2011 09:38
3
3

@S70, kazu u Fordu, imate imate karavan ukoliko vam je mali u hecbeku...
Salim se,sigurno je da prtljaznik nije ni najveci ni najmanji u klasi, ali to je "kolateralna steta". Donekle je podreden dizajnu. Ukoliko je verovati nezavisnim merenjima, najveci je u novom Citroenu C4, oko 440 dm3.
Pozdrav

Peki
28.10.2011 12:35
6
1

@S70, opet ja, sta ces kad volim da se dopisujem...
Dakle naterao si me da proverim podatke o zapremini prtljaznika, tacno je, predhodni je bio nesto veci i imao je zvanicno 385 dm3. No tu se malo muva sa rezervnim tockom, tj nikada nije potpuno jasno da li mere zapreminu sa njim (puna dimenzija, sto je sve rede), ili sa onim spljostenim za nuzdi, ili ga uopste nema! Osim toga postoje vise metoda kako se ovaj meri, da li sa kockama razlicite velicine, ili sa kulicama od poliestera, koje se sipaju do vrha police. Zato sam i spomenuo nezavisna meranja, koja praktikuju ovu poslednju.
Mala dopuna, pored citiranog Citroena C4, jedan od najvecih prtljaznika trenutno ima i novi Chevroler Cruze hecbek.
Pozdrav

"francuz"
28.10.2011 15:50
4
8

Meni se nesvidja, cak sto vise, strasno mi je ruzan! Video sam neki dan jedan sive boje, istina malo je lepsi uzivo nego na slikama, al opet mi je ruzan. Ovi zadnji farovi cudnog, bezveznog oblika, napred maska kao nedorecena,oni otvori trougastog oblika su skroz bezveze...Unutrasnost mi je vise kic nego li futuristicka...Motor je izgleda odlican, oprema takodje ali sta vredi kad mi je preruzan! Vise mi se svidjao prosli model, iako su ga kritikovali kao "nedovoljno hrabar dizajn naspram prvog focusa" (koji mi je bio takodje ruzan)

S70
28.10.2011 21:09
5
2

@Peki zaboravio si hondu civic hecbek koja ima 485 l
@"francuz" stari jeste bio lepsi od novog u svakom pogledu a kod prvog mi se nisu svidjali zadnji farovi a ostalo je, bar sto se mene tice, bilo ok

"francuz"
28.10.2011 22:41
3
4

@S70 Pa moze biti da je "ruzan" malo prejaka rec(mislim na prvog) ali nije mi se nikad posebno svidjao, dok mi se drugi bas svidja, a o novom sam vec komentarisao...Pozdrav.

S70
30.10.2011 20:19
0
5

@"francuz" a gde sam ja to spomenuo rec "ruzan"

"francuz"
30.10.2011 22:06
2
2

@S7O pa nisi ti, nego ja, pa se malo korigujem...mislim da je dosta na ovu temu.

maxy
31.10.2011 08:44
10
5

automobil koji obećava, a kako će proći na našem tržištu zavisi većim delom od zastupnika.
Vidim da ovde neki komentatori i dalje smatraju da se automobili kupuju po metru dužnom

Milan
07.11.2011 00:01
4
1

Ovaj Focus uzivo izgleda dosta bolje i zadnja svetla nisu tako napadna kao na slici.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: