Ekskluzivno

Ford Fiesta

Aston Martin za sirotinju

Lansirana 2008. godine, šesta generacija Ford Fieste dubinski je restilizovana, sa prednjom maskom koja asocira na famozni Aston Martin DB9! Bez sumnje pomalo pretenciozno, ali dopadljivo i atraktivno

Već izvesno vreme, uobičajena restilizacija na sredini životnog veka, kod mnogih proizvođača svodi se na par jedva primetnih stilskih detalja. Kod Forda, ovo nije slučaj, prednji deo Fieste toliko je izmenjen, da bi se dalo pomisliti kako se radi o potpuno novom modelu. Dobri poznavaoci auto zbivanja primetiće da je zapravo preuzela crte concepta Evos, prestavljenog javnosti 2011 godine, na Salonu automobila u Frankfurtu. Uz nezaobilazna LED dnevna svetla, mala Fiesta sada izgleda znatno agresivnije, ukoliko ne prestižnije. Naprotiv, nema nikakve potrebe prošetati se do zadnjeg dela, izuzmemo li retuširanu svetlosnu grupu, ovaj je ostao neizmenjen. Čemu sve to, zapitaće se možda neko, jer i do sada Fiesta je važila za estetski veoma dopadljiv auto, medu najuspešnijim u segmentu? Da, samo u međuvremenu su se pojavili novi VW Polo i Kia Rio, kao i dva izuzetno nadarena „Francuza“, Peugeot 208 i Clio 4. Titula najprodavanijeg vozila u segmentu tako je dovedena u opasnost, te je Ford iskoristio priliku kako bi otklonio izvesne nedostatke i uveo nove agregate. Podsećanja radi, nakon 36 godina postojanja, proizvedeno je preko 15 miliona primeraka (12 miliona u Evropi), što predstavlja čak 35 % ukupne prodaje proizvođača. A kako vremena nisu laka, po najmanje za Ford koji je prošle godine zabeležio velike gubitke, logično je da se ovoj restilizaciji pristupilo sa dužnom pažnjom.

     
 

Dragi moji dugmići
Na prvi pogled, unutašnjost Fieste nije evoluirala. Zaista treba biti odličan poznavalac „bivše“, odnosno imati „oko sokolovo“, kako bi se primetilo da su komande za podizače prozora bolje pozicionirane, odnosno, kako je između prednjih sedišta ubačen omanji naslon za lakat. Što da ne, i jedna i druga modifikacija su dobrodošle, dok su novi dezeni na sedištima i nijanse enterijera više estetske prirode. Sve u svemu, unutrašnjost je i dalje veoma atraktivna, sa nebrojenim dugmićima i instrument tablom nalik na one kod japanskih motocikala. Naravno da je atraktivnija kod skupljih verzija, gde se mogu pronaći „plemeniti“ materijali, u vidu lakirane i metalizirane plastike. No, između eksluzivnosti i praktičnosti postoji velika razlika, u vožnji, nije uvek lako pronaći željenu funkciju. Lično, ne podnosim komande za auto radio na upravljaču, koje je teško napipati kada je ovaj zaokrenut. Srećom, ovaj nedostatak u dobroj meri otklonjen je dolaskom SYNC sistema, koji uspešno „prevodi“ vokalne komande vozača. Razvijen u saradnji sa Microsoftom, pojednostavljuje upotrebu svih medija u vozilu, računajući telefon, MP3 čitač, USB ključ i ostalo. U serijskoj je opremi počevši od završnog nivoa Trend, dok skuplje verzije, kao što je voženi Titanium, mogu da računaju i na ugrađeni GPS (u zavisnosti od tržišta serijska oprema ili uz doplatu). Nažalost, ekran je previše mali i udaljen, da bi omogućio komfornu upotrebu.

     
 

Lepo, lepo, rećiće neko, a kvalitet materijala i završna obrada, posebno kada se radi o baznoj verziji? Hmmm, da se razumemo, Fiesta nije Polo, iako smo i na ovom polju primetili napredak. Za razliku od gornjeg dela komandne table, koji je obložen mekanom plastikom, donji deo je od tvrde i ne preterano kvalitetne, kao i kod većine predstavnika u segmentu! Što se tiče vozačeve pozicije, ništa ozbiljnije za zameriti. Iako tvrda, sedišta su dovoljno udobna i sa snažnim bočnim osloncima, dok se mali upravljač, presvučen kožom, podešava po dubini i visini. Nakon nedelju dana intenzivne upotrebe, nalazim da ima dovoljno praktičnih udubljenja i boksova za odlaganje sitnica, barem kada se radi o putnicima napred. Pozadi je posve druga priča, uostalom, kome je do prostora na zadnjoj klupi, bolje je da zaboravi na Fiestu. Karoserija sa petoro vrata evidentno olakšava pristup, no, za odrasle osobe Fiesta je pomalo tesna. Dve još i nekako, tri nikako, što potvrđuju i samo dva naslona za glavu. Ostaje nam još prtljažnik, više-manje na nivou konkurencije. Na prvi pogled učinilo nam se da je plitak. Normalno, vožena verzija posedovala je duplo dno. Polica koja ga deli omogućava da se obaranjem naslona ostvari ravna površina, od nepunih hiljadu litara.

elastičnost motora i kultura rada,
akustična udobnost,
vozna dinamika,
neizmenjena cena,
oprema

predugi prenosni odnosi,
potrošnja,
prostor na zadnjoj klupi,
previše brojne i sitne komande

Motor godine
Verovatno da nema iole ozbiljnijeg poznavaoca auto zbivanja, koji nije pročitao nebrojene članke vezane za famozni trocilindarski 1.0 EcoBoost. Za neupućene, recimo da je proglašen za motor 2012. godine, i da u potpunosti opravdava ovu laskavu titulu. I ukoliko smo ga u startu mogli pronaći samo u Focusu, pa zatim i u B-Maxu, sada je red došla i Fiesta. Bez sumnje, ovaj agregat pravi je tehnološki biser, u kome je koncentrisano svo znanje Fordovih inženjera.

Odlučeno je da to bude blok sa tri cilindra iz više razloga, uostalom, gotovo svi proizvođači, računajući i najprestižnije (ove godine i BMW bi trebalo da predstavi jedan trocilindarski), uvideli su prednosti ovakve koncepcije. Manje cilindara znači manje trenja, manju težinu, manje delova…, što se na kraju rezultuje manjom količinom štetnih izduvnih gasova (samo 99 g/km CO₂, u našem slučaju) i nižom cenom proizvodnje. Osim što je izuzetno kompaktan (staje na format papira A4), poseduje integrisan turbo punjač (na ulasku u izduvnu granu), sposoban da isporuči maksimalni obrtni momenat dvostruko brže nego li klasični (za 1,5 umesto 3 sec). Tu je i direktno ubrizgavanje (vertikalno u centar, između 4 ventila), kao i varijabilno razvođenje ventila sa dve bregaste osovine. Rezultat je vredan hvale, čak i u radu na mestu jasno je da ima visoku kulturu rada. Bez imalo vibracija, ističe se prijatnim zvukom, pre nalik na jedan petocilindarski, nego na trocilindarski blok. Po polasku, iznenađuju raspoloživom snagom i obrtnim momentom, već iz najnižih obrtaja. Maksimalnih 170 Nm razvija pri samo 1.400 o/min, odnosno čitavih 200 Nm, kada se radi o snažnijoj varijanti, sa tzv. „overboostom“. Naime, razvijen je u dve verzije, od 100 i 125 KS, ili, ukoliko hoćete, čak u četiri, s tim da su dve slabije bez turbo punjača (65 i 80 KS). Nama je dopala od 100 KS, veoma dobro adaptirana masi vozila. Ova Fiesta vozi se izuzetno lako, bez ikakve „turbo rupe“ i cimanja prilikom prelaska u viši prenos (a-cup). Sve se odvija nežno, a ipak ubedljivo.

Uprkos prenosnim odnosima dugim kao „gladna godina“, perfomanse uopšte nisu za potcenjivanje. Primera radi, maksimalnu brzinu od oko 180 km/h, razvija u četvrtoj brzini, dok 100 km/h dostiže u drugoj, za 11 sec. Peti, poslednji stepen, zgodan je tako za krstarenja na auto putu (smanjuje potrošnju i buku), ali se prilikom svakog manjeg uspona mora preći u niži. Ukoliko se pridržavamo francuskog ograničenja od 130 km/h, motor se „vrti“ na nepunih 3.000 o/min. U ovakvim okolnostima, zadovoljava se sa 7,3 litara, no prosečna potrošnja od 7,7 lit, ipak je preterana. Zapravo, sve zavisi od stopala vozača, njegov „cug“ direkto je povezan sa načinom vožnje. U idealnim okolnostima zadovoljava se i sa manje od 5 lit, ali po gradu računajte na najmanje 8-9 lit. Uz ovaj motor, Stop&Start sistem je u serijskoj opremi, no, funkcioniše po samo njemu znanoj logici. Čas radi, čas neradi, bez obzira što je postignuta radna temperatura i ugašen klima uređaj...

Po svemu ostalom, gde pre svega mislimo na voznu dinamiku, Fiesta nije značajnije evolurila. Ovo nikako ne treba uzeti kao manu, jer joj ni ranije joj nismo mogli bog zna šta prebaciti. Dobre izbalasirana i kruta šasija, dobro podnosi temperamentnu vožnju. Možda je moguće pronaći i talentovanije mališane na ovome polju, no ostvareni kompromis udobnost/ponašanje na putu, je za pohvalu. Upravljanje i menjač su precizni, kočnice snažne i efikasne, bez obzira što su pozadi i dalje samo vulgarni doboši.

Pored nabrojanih agregata, u ponudi su i dalje „stari“, tj benzinski 1.25, 1.4 i 1.6, kao i dva dizela. Od ranije nam je poznat i 1.6 TDCi/95, dok je 1.4 TDCi zamenjen novim 1.5 TDCi od 75 KS. Sve u svemu ukupno 11 različitih agregata, sa ili bez automatskog menjača, poznatim pod imenom Powershift (dvostruka spojnica).

     
 

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 KS

Motor
benzinski atmosferski, R3; 999 cm3; 12/direktno; 74 kW; 100 KS pri 6.000 o/min; 170 Nm od 1400 do 4.000 o/min
Karoserija
hečbek/5/3; D x Š x V 3969x1722x1495 mm; Međ. rast. 2489 mm; Masa 1100 kg; prtljažnik 290 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
nazad: polukruta osovina, spiralne opruge, amortizeri, horizontalni stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: Michelin 195/50 R15
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: 5/M
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 11,2 s; maks. brzina: 180 km/h; pros. potrošnja: 7,7 l/100 km; emisija CO₂: 99 g/km
Cena testiranog modela:
13.500 evra (u Francuskoj)

Veštačka inteligencija
U poslednje vreme, Ford nas sve češće iznenađuje „svemirskom“ tehnologijom, neuobičajenom za niže segmente. Tim bolje za obične smrtnike, za koje u naslovu spomenuti Aston Martin ostaje misaona imenica! Od čega početi? SYNC smo već naveli, ostaju nam Ford SOS, Active City Stop, MyKey... i još mnogo drugih poznatih od ranije. Pitate se šta to donose novo? Bez ulaženja u detalje, što bi zahtevalo posebna poglavlja, recimo da njegov SOS sistem omogućava, kao i ostali, automatski kontakt sa centralom u slučaju nezgode (univerzalni broj 112 u svim evropskim zamljama), ali besplatno i bez ikakve pretplate. Još je zanimljiviji City Stop (integrisana kamera u vetrobranskom staklu, koja analizira 50 slika u sekundi), koji reaguje do 30 km/h, tako što samostalno zaustavlja vozilo (do 15 km/h), odnosno značajno ga usporava iznad te brzine. Brižnim roditeljima svakako će biti najinteresantiji famozni MyKey (moj ključ), iz prostog razloga što, ukoliko pozajme svoju Fiestu deci, mogu recimo da ograniče maksimalnu brzinu (140 ili 160 km/h) i jačinu zvuka radio aparata, kao i da onemoguće da se isključe sigurnosni sistemi, tipa ESP. Predviđeno je da čak 75 % svih Fiesti bude snabdeveno ovim sistemom.

Još je impresivnija lista serijske i dopunske opreme, barem kada se radi o najvišem završnom nivou Titanium. Podrazumeva se da poseduje ESP i „šumu“ vazdužnih jastuka (ukupno 7, od čega je jedan za kolena vozača), navedimo još i automatski klima uređaj, regulator i limiter brzine, GPS, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, senzore za vožnju unazad, kit „slobodne ruke“ (otključavanje vozila i startovanje motora bez upotrebe ključa), automatsko uključivanje svetla i brisača, kontrolu pritiska u gumama, aluminijumske naplatke od 15 cola… I ukoliko ste nakon svega navedenog pomislili kako je Ford iskoristio priliku i podigao cenu, prevarili ste se, za pojedine verzije, odnosno tržišta, niža je i do 1.000 evra! Koliko će to tačno iznositi u Srbiji, trenutno vam ne možemo reći, posebno jer 1.0 EcoBoost do sada nije bio u ponudi. Informacije radi, najjeftinija kataloška cena iznosi kod nas 10.870 evra (1.25/82 Ambiente, 3 vrata), i ide sve do 14.980 evra (1.6 TDCi/95 Titanium). Ukoliko se zna da je u Francuskoj voženi agregat jeftiniji za oko 1.500 evra od najsnažnijeg dizela (isti završni nivo), uz malo spekulisanja dolazimo do svote od oko 13.500 evra, za završni nivo Titanium.

Interesantno? Na vama je da procenite, a na nama da istaknemo kako je prijatniji za vožnju i podjednako perfomantan kao 1.6 TDCi, kad već nije toliko ekonomičan. No, za razliku u ceni moguće je prevaliti silne kilometre, tako da posve opravdano nameće kao ozbiljna alternativa ovom.

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
21031
Postavljeno: 22.05.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Audifan
22.5.2013 02:46
30
3

Sto se tice Fijeste njenog kvaliteta i Aston look-a mogu reci vise nego uspeo redizajn u svakom slucaju auto za preporuku. A sto se tice naslova auto za sirotinju !!! Pa u nasoj jadnoj zemlji i osiromasenom narodu opljackanih dzepova je i ovakav nov auto san i luksuz Nazalost !!!

Don
22.5.2013 07:30
23
2

Protestiram!! Dje kesa, znamo mi cija, u gepeku?:-)))

Salu na stranu, autoscout nudi fijestu za Njemacko trziste vec po cijeni od 7980eura, sa nekakvim 60ks (ko jugo nekada) motoricem.Mama mia, sta radi poplava uvoznika, neki dan sam nasao i novi i40 za 15000e!Ipak je ovaj, sto rece autor, ecobust ljepsa opcija.

Bijahu jednom na parkingu i fijesta(prije redizajna) i punto, i ja naravno slijedeci srce pravo u punto. Dje ce suza vec na oko, gundjajuci da dje moze ford bit bolji od fijata. Ma nisam ni izgovorio spomenutu recenicu, samo sto sam sjeo u fijestu, odmah me je razuvjerila. Vice prijatelj, sta si rekao? Rekoh, nista, nista, dobra ti ova fijesta :-)Gadna stvar kad moras priznati poraz, lupati sakom od "talijansko cudo" sto me iznevjeri :-) Zato me i ne cudi da se Fijesta prodaje dobro, iako im zamjeram onih milion dugmadi na konzoli, sto izludi covjeka (premda su pokusali nesto objediniti i smanjiti im broj), sitni ekran, dizajn instrumenata i naravno drecavu, tirkiznu boju, kojoj po meni nije mjesto u automobilu.

Nego, kakva su iskustva sa ekobust motorom (bilo koji model) nakon predjenih 100 000km, zna li ko?

***rbl***
22.5.2013 13:50
18
10

Ford je uvijek bio i biće bolji od Fiata! :)

peđa
22.5.2013 14:50
14
3

O (re)dizajnu necu nista reci, kazu ljudi da im se svidja. Ali nije mi jasno da u Titanium paketu opreme ima "sve zivo", ali opet one motalice za prozore pozadi, muka mi dodje kad ih vidim :)

Luka
22.5.2013 16:07
18
1

E kada bi kod nas obicna sirotinja kupovala Fiestu ne bih se zalio! Mi smo MEGA SIROTINJA u raspadnutim polovnjacima

Nemanjica
22.5.2013 17:15
14
2

Milane,Luka,apsolutno ste u pravu,kada vidim vozni park u Beogradu,ovo dodje kao lux varijanta,nazalost pricamo o fiesti a ne o Maseratiju,ali to je realnost!

Nemanjica
22.5.2013 18:16
10
2

He he,Donu nedostaje kesa,molim vas gospodine Peki sledeci put obavezno stavite kesu za znackom!:-):-)

Skyline
22.5.2013 18:35
13
2

To je Perica dao naslov iz njegove EU perspektive. :-)))) Ovo je za nas možda ne ultra-luksuz, ali luksuz u svakom slučaju.

igi
22.5.2013 22:48
11
3

Zar je predstavljeni model u Titanium opremi? A pozadi ručke za prozore? Aj zdravo...

Dejan L
23.5.2013 10:39
7
7

Fiesta je trenutno best buy što se tiče ponude cena/kvalitet/imidž/brend i osećaja u vožnji.
A ne Sandero i Logan.
Oni su u grupi cena/oprema, nikako u grupi cena/kvalitet/imidž

Ivan
23.5.2013 13:24
12
12

@Peki
Aston Martin Cygnet je Aston za siromašne i košta preko 30.000 Evra, ako si već hteo da praviš paralelu sa Astonom naslov je mogao biti "IMITACIJA ASTONA ZA SUPER SIROMAŠNE".Ha,ha.
Sličan model Fieste je bio pretstavljen na BG Sajmu sa enormnom cenom od preko 17.000 Evra što je u najmanju ruku smešno.
Iskreno ja ne mislim da je Fiesta BEST BAY i ako me brojke demantuju, meni se iskreno Fiesta ne dopada, smatram da je Corsa D daleko bolji automobil u svakom pogledu i sa trenutnom cenom ona nosi titulu BEST BAY u Srbiji.
Pozdrav.

TD
23.5.2013 13:24
2
16

E vala bas je ruzan

Peki
23.5.2013 13:37
8
10

Slazem se sa svima da je ono "za sirotinju" uslovno receno, jer 13-14 hiljada evra nije vise nigde malo para. Malo smo diskutovali na ovu temu u predhodnim komentarima, bogami ni kada se ima jedna prosecna plata u Francuskoj (zvanicno iznosi oko 1.650 evra, net), dobro se razmisli pre nego li se ispise cek. Ford ovde cesto daje beskamatne kredite i velike popuste, povodeci se logikom osnivaca (Henry Ford) da je bolje prodati auto i nista ne zaraditi, nego li da stoji na parkingu proizvodaca. Ukoliko nista drugo, profitiraju servisi i prodaju se rezervni delovi, sto i te kako donosi profit. Francuska vlada je uz to donela i razne mere kojima stimulisu prodaju ostarelih vozila, tako da je moguce dobiti za nekakav "krs", stariji od 10 godina, cak i 4.000 evra popusta. Upravo par kolega sa posla gledaju da uzmu novu Fiestu i Fabiju, sa dobrom opremom i predstavljenim motor (kod Fabije 1.2 TSi/105), izade ih oko 10.000 evra.
Pozdrav svima

PS. Ma ubacio bi ponovo onu kesu u prtljaznik, ali uzela je zena za pijacu. Kupila par kila belog luka, znate zbog cega i koga :-)))

Don
23.5.2013 13:47
15
4

ford bolji od fiata dobro, a koje je to auto bolje od moskvica?:-)

Milan 2
23.5.2013 17:45
5
6

Bas me zanima kako ce ovaj motor da izgleda posle predjenih 100 000km? Nesto nemam poverenje u ove nove turbo benzince cija je zapremina manja od 1.4l.

Dejan L
23.5.2013 17:53
6
6

@ Peki
Ooooo, za pohvalu da pomeneš da neko treba da kupi Škodu Fabiju. Ipak kritike pomažu.
Elem kad smo već kod Fabije, hoću da čujem od tebe lično, zašto je na top 10 najprodavanijih auta u Britaniji čak 3 škode?
Yeti, Superb i Octavia.
3 od 10 najprodavanijih čini Škoda. Kako, zašto?
U Srbiji je u 1. tri meseca Škoda bila najprodavaniji brend.
U Bosni takođe. U hrvatskoj Opel i Škoda. I to najviše model Oktavija.
Ne jeftinija Fabija, već Oktavija čak 40%.

Che
23.5.2013 19:13
6
7

"best bay"... interesantno, šta god to značilo. :-))))

serpico
23.5.2013 20:51
2
7

u hrvatskoj zato sto octavije vozi mup a opel je vec godinama najprodavaniji ali i renault!!!a vw naravno uvek je tu nekad i on prvi il 2.

Sorfonije
23.5.2013 22:07
3
9

MiTo je za fiestu auto ;)

Bojan
23.5.2013 22:24
11
3

Astonmartinski prednji deo me bas i ne odusevljava i vise mi se svidja predhodna verzija. Nisam ljubitelj direktnog ubrizgavanja, mislim da ne donosi nista posebno u odnosu na ekvivalentan motor za kalsicnim multipoint injection sistemom osim sto je nesto manji po velicini. Na papitu vrlo efikasan, u praksi nista posebno. 7,7l i 99g co2 nikako ne idu zajedno. Tu je u pitanju velika obmana. Pre bih se odlucio za staru verziju 1,4 ili 1,6 dizel.

duki
24.5.2013 15:48
6
8

Kad vec poiminjete Cygnet to nikako nije AM za sirotinju. Baziran je na Toyoti IQ i samo ljudi koji vec poseduju AM mogu da kupe Cygnet i nikako drugacije.

Filip
24.5.2013 20:42
5
6

@Duki: E bre Duki, sto verujes u sve sto cujes/procitas? Svako moze da kupi Cygnet, ako ima para naravno. To da ce biti dostupan samo vlasnicima Astona je klasican marketinski trik.

duki
25.5.2013 16:14
7
3

Dok ne vidim na ulici ijednog Cygneta drzacu se onoga sto sam procitao. Ko je lud dati 30-40k evra za to malo sokocalo a da je neki srednji ili visi srednji sloj. Pa 2 Toyote IQ sam u zivotu video a milion Smartova.

Filip
25.5.2013 18:41
2
5

@Duki: Pa evo bas je u Auto Bildu pisalo da ce svako moci da kupi Cygnet, licno sam citao.

Ivan
25.5.2013 21:01
5
2

@Duki
Sve zavisi u kojoj ulici gledaš, na našim ga sigurno nećeš videti.
A što se tiče kupovine automobila koji su zaštićeni ili proizvedeni u limitiranim serijama, njih je mnogo lakše kupiti od običnih automobila, naravno uz nešto veću cenu.
Pozdrav.

duki
26.5.2013 02:03
7
5

Iz NS-a sam inace :D mada ga nisam nesto zapazio ni u inostranstvu no da ne spamujem puno. Fiesta mi je nekako lepsa pre restajlinga, ovaj grill bolje lezi Mondeu i to je jedini Ford koji mi se dopada jos od prve generacije, inace sam veliki protivnik downsizinga motora jer smatram da radnu zapreminu ne mogu konjske snage odmeniti, to je cisto ulizivanje glupim poreskim politikama koje pretenduju da budu globalno na snazi. Niko me nece ubediti da taj nagradjivani 1.0 Ecoboost moze natovaren prtljagom, putnicima i plus ukljucena klima da omoguci preticanje bez knedle u grlu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: