Uporedni test

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi

Svaki sa svojim adutima

Populizam

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta

Clio se po mnogo čemu približio C segmentu

VW Golf je na prvom mestu doduše, ali ga prate upravo modeli na našem blic uporednom testu, Ford Fiesta i Renault Clio. Borba za to drugo mesto koje vode modeli B segmenta je neverovatno tesna i bukvalno se rezultati razlikuju u nekoliko stotina jedinica.

Izgled na strani Clija
Francuski predstavnik nastupa svežije. Definitivno je atraktivniji, i to pre svega može da se zahvali aktuelnom dizajnerskom jeziku marke, začetom od strane koncepta De Zir.

     

Renault Clio je dopadljiv, atraktivan automobil

 

potrošnja,
stajling,
gabariti

tvrdo ogibljenje,
prenošenje vibracija i buke prilikom vožnje po neravnom putu

Vožnja predstavlja balans komfora i solidnih voznih osobina

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

3,90

Ukupno

4,23

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

3,8

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

4,2

Ukupno:

3,93

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,5

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

4,04

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,20

Pored toga što smo mu dali prednost kada je reč o stajlingu, Clio generalno nastupa modernije. Aerodinamika oba modela je odlična, s tim što se Fiesti mora priznati da donosi bolju preglednost. U Cliju ćete se osećati više ušuškano, pomalo i zabunkerisano, što i jeste neki vladajući trend u automobilskoj industriji. Oba automobila su na Euro NCAP testu dobila pet zvezdica za bezbednost.

I praktičniji...
Renaultov pulen je noviji model i samim tim ima prednosti u odnosu na svog rivala kada su u pitanju centimetri i koristan prostor.

Clio je sasvim korektno pozicioniran cenovno
1.5 dCi izuzetno malo troši

Na planu praktičnosti, dakle, Clio odnosi pobedu. Kada se u Fiesti na prednjim sedištima nađu dva kršnija putnika, moguće je da će u izvesnim trenucima njihova ramena da se dodiruju. Renaultov „reprezentativac“ raspolaže s više prostora u ramenom pojasu, i mada je na papiru razlika u gabaritima minimalna, ona se u stvarnosti oseti, i to već na prvi pogled, kada se uđe u kabinu. Clio raspolaže širinom od 1732 mm, a Fiesta 1722 mm. Kada govorimo o prtljažnom prostoru, Renault se može podičiti zapreminom od 300 odnosno 1146 l, dok ona kod Fieste iznosi 295, odnosno 979 l sa spuštenom zadnjom klupom.

Renault Clio 1.5 dCi Dynamique Energy dCi 90 Stop & Start

Cena: 15.290 evra
Motor: turbo dizel, redni/4, 1461 cm³/common-rail, 66 kW, 90 KS pri 4.000 o/min, 220 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson sa donjim trouglastim ramenima, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 12,9, maksimalna brzina 178 km/h
Prosečna potrošnja: 3,0 l (fabrički podatak), 4,5 l (na testu), emisija CO₂ 87 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4062x1732x1448 mm, međuosovinsko rastojanje 2589 mm, masa 1046 kg, prtljažnik 300 l.

Sa praktične strane, kreirana je za urbanu upotrebu, ne za duga putovanja

Fiesta odnosi pobedu na planu vožnje
Fiesta je pravi mali vozački automobil. Ergonomija vozačke pozicije je prilagođena upravo tome, kako što se tiče samog sedišta, tako i samog upravljača i ručice menjača. U izvesnim trenucima, ovaj automobil vas prosto tera da ga vozite malo brže i dinamičnije. Sa 95 KS i 200 Nm pri samo 1750 o/min, do stotke može da stigne za 12,9 sekundi, dok joj maksimalna brzina iznosi 178 km/h.

Clio s druge strane raspolaže sa 1.5 dCi, verzijom sa 90 „konja“. Clio ima 5 KS manje, ali zato raspolaže sa 220 Nm, takođe pri 1.750 o/min. Sprint do „stotke“ obavlja za 11,7 sekundi, a maksimalno može da pojuri kao i Fiesta do 178 km/h.

     

Ford Fiesta takođe izgleda odlično

 

potrošnja,
zabavna za vožnju

bučan agregat,
tesan enterijer napred

Fiesta je izuzetno zabavna za vožnju

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,00

Ukupno

4,06

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

3,8

Performanse

4,0

Dizajn

3,8

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

3,8

Ukupno:

4,06

Kvalitet materijala

3,8

Motor

4,2

Završna obrada

4,0

Menjač

4,2

Ukupno:

3,84

Cena

4,2

Prosečna ocena: 4,17

Clio je, što se voznih osobina tiče, usklađen sa ostatkom Renaultove game. To znači da je ogibljenje odlično, da pruža neophodno prijanjanje prilikom zahtevnije vožnje. Nešto je tvrđe, što donosi i prisustvo neželjenih vibracija i zvukova prilikom vožnje po neravnim površinama. Mada je bučnija, Fiesta ipak za nijansu bolje upija rupe od Renaultovog modela.

Fiesta ima bolji odziv na upravljaču i može se reći da je zabavnija za vožnju od Clija, koji se u velikoj meri približio po nekim stvarima automobilima C segmenta.

Pitanje ukusa
Izbor kada su u pitanju ova dva modela će biti potpuno subjektivan. Jednostavno, odlučivaće lični afiniteti i ukusi.

Primamljiva cena
Agregat je potentan, malo troši, ali se čuje u kabini više nego što bi trebalo

Da, ukusi se razlikuju, a ono što često u ova današnja krizna vremena odlučuje je količina novca koju treba da izdvojite za svog limenog ljubimca. Ford Fiesta dolazi u Titanium paketu opreme. Osnovna cena ovog modela iznosi 16.250 evra, ali sa popustom on košta 14.250 evropskih novčanica. Osnovna cena Renault Clia je 16.190 evra, ali takođe sa popustom koji nudi prodavac košta 900 evra manje, odnosno 15.290 evra. Jasno je da je blaga prednost u što se cene tiče na strani Fieste, ali isto tako je prednost na strani Clija kada govorimo o opremi. Odnos uloženo-dobijeno je možda egal. Pa šta bi na kraju možda moglo da odnese prevagu?

Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium

Cena: 14.250 evra
Motor: turbo dizel, redni/4, 1560 cm³/common-rail, 70 kW, 95 KS pri 4.000 o/min, 200 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson sa, nazad polu-kruta osovina
Performanse: 0-100 km/h – 12,9, maksimalna brzina 178 km/h
Prosečna potrošnja: 3,3 l (fabrički podatak), 4,8 l (na testu), emisija CO₂ 87 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 3969x1722x1495 mm, međuosovinsko rastojanje 2489 mm, masa 1108 kg, prtljažnik 295 l.

Ostali smo vam dužni za potrošnju goriva. Fabrički podaci kažu 3,3 l dizela na 100 pređenih kilometara je prosečna potrošnja Fieste, a okruglo 3,0 l Renault Clia. Na našem testu je potrošnja bila nešto veća, ali odnos vrlo sličan. Naime, Fiesta je trošila 4,8 l dizela, a Clio 4,5, s tim ukoliko oduzmemo stani-kreni vožnju tokom samog snimanja, potrošnja može još više da se spusti.

Rezime je da za koji god automobil se odlučite od ova dva ponuđena, nećete pogrešiti.

Piše Pavle Barta
Fotografija Saša Nikolić
17226
Postavljeno: 22.10.2014

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

loeb-np
22.10.2014 00:28
19
6

Vrele gume svaka cast na testu :-) bravo vam ga!!!

loeb-np
22.10.2014 00:36
16
16

fiesta je dobra al bas dobra ali clio je bolji najbolji :-)

Sa?a
22.10.2014 07:13
13
3

Odlicni automobili, u svakom slucaju. Pohvale za objektivnost. Blagu prednost bih dao Fordu, jer završiti test sa egalom je pravi uspeh. Ipak je ona na tržištu od 2008. Minus je, po meni prostor na zadnjoj klupi. Ubedljivo najmanji u klasi! Posedujem gore spomenutu već tri godine. I to verziju za par vrata manje. Mislim da podatak u ubrzanju kod Forda nije tačan, pošto se on odnosi na 1,5 motor. U stvari, na slikama i jeste model sa 1,5 dizelašem, možda se potkrala greška u štampanju. Na kraju, opet bih pored možda lepšeg dizajna Renoa, dao prednost voznim osobinama Forda.

Dejan L
22.10.2014 08:53
12
26

Prvo napomena da je Clio mladji 5 godina i da za godinu dana stiže nova Fiesta.
Drugo, lepši mi je Clio.
Treće, radim u autodelovima, tako da ZNAM koliko je skupo održavanje i Forda i Renoa u odnosu recimo na Polo (Fabiju).
Četvrto, Fordov motor je u stvari HDI motor iz Pežoove kuhinje. Čak su i filteri isti kao kod PSA grupe.
Peto, što se završne obrade tiče, Ford odnosi pobedu.
I zaključak, hmmmmm, zbog dizajna Clio, izgleda, a i jeste veći, ali sačekajmo novu Fiestu, pa ponovite test!

don
22.10.2014 09:55
14
9

Ako bih bio prisiljen da biram izmedju ova dva auta, onda bi fiesta bila moj odabir.
Minus za reno je izuzetno ruzna unutrasnjost, dodatno unakazena losim materijalima. Koliko je vanjski dizajn dobar, toliko je interijer los. Dojam koji ostavlja na vozaca je: jad i cemer.
Ne znam sta je sa mjenjacem, zapinje li?

Fiesta, ima problema sa ponudom prostora i tirkiznom bojom pokazivaca, ali ipak je star model. Neka nova bi trebala imati digitalizirane analogne pokazivace koje vozac po zelji moze ofarbati tj izabrati razlicitu iluminaciju.


Bobo
22.10.2014 10:30
20
6

Svi znaju da sam ljubitelj Renoa, ali sam cetiri godine vozio Fiestu prethodne generacije.Klio mi je bolji automobi zbog dizajna, stila, stedljivosti u dci varijanti, sveziji je i ergonomski bolji.Sa druge strane kada puno vozite automobil, kada volite da se sa njim zezate, jurcate nekim brdskim putem, potpisujete i sl., Fijesta je neponovljiva cak i kada ima najobicnije slabasne benzince.Njen upravljac je igracka, neverovatan.Mesto na zadnjoj klupi nije presudno, jer iskreno mislim da ga u celom segmentu nema dovoljno, nema ga ni kod poslednjeg Poloa, a to im ne smeta da ih ljudi kupuju.Pezo mi je tu podbacio, ne znam zbog cega, ali fali mu ono nesto, pored toga sto izgleda posebno, dobro se vozi, ljudima nije interesantan kao sto je bio 206 , ne znam zasto je to tako. Polo, Clio i Fijesta prosto odisu stilom, svaki svog brenda i zato su najbolji izbori u ovoj klasi, barem sto se tice EU.Ne volim Fordove licno, ali preporucujem celoj autoindustriji da iskopira njihove prednje osovine i upravljace, prosto ne mogu da zamislim kako bi to moglo biti bolje.

killmister
22.10.2014 11:03
8
4

Oba modela mi se svidjaju i ne mogu da donesem sud koji je bolji,Clio je noviji model ali i redizajn fieste je odlican,jako su slicni automobili i oba dva imaju i mane i prednosti ali ipak blagu prednost dajem Cliu jer sveukupno bolje izgleda pogotovo odnapreda!sa ovim motorom clio je najbolja kupnja ali za nekog ko je svaki dan na cesti!

kosta
22.10.2014 11:11
1
6

.

Dzoni
22.10.2014 11:58
13
7

Malo je nezahvalno porediti novi Clio i restilizovanu Fiestu.Festa mi izgleda daleko ozbiljnije od Clia, Clio mi je nekako vise kao neka djecija igrackica, treca generacija masu ljepsa.

Darko
22.10.2014 14:37
18
9

Generalno, to sta je neki model novi, ne treba nuzno znaciti da je bolji, taj se tek treba dokazati. Nepisano je pravilo da je auto najbolja kupnja nakon redizajna kad su sve decije bolesti i nezaobilazne musice novog modela uklonjene. To potvrduju i statistike kvarova. Zato, u ovom slucaju palac gore za prekaljenu Fiestu.
Realno, Fiesta je i pored toga robusniji, cvrsci, kvalitetniji i ozbiljniji auto, daleko bolje zavrsne izrade. O izdrzljivosti i pouzdanosti da ne pricam - vidjeti i statistike kvarova, Renault i Ford po tome jednostavno nisu ista klasa.
Izgled je uvek bila stvar ukusa pa mogu da razumem da je nekom Clio lepsi, iako bih i tu dao prednost sportski elegantnoj Fiesti, samo da je u nekoj drugoj boji jer mi je ova promasaj. Clio mi je tu po meri neke curice, a posebno su mi promasaj LED svetla spreda, bilo bi kud i kamo bolje da su bar integrisana u farove. Ovako izgleda ko da ih je neki seljo sam pripasao kad je tunirao svog Golfa GTI :)
Dalje, o vesanju, uzitku u voznji, polozaju za volanom, kao i samom volanu i menjacu uopste ne treba trositi reci, to vec znaju i ptice na grani.
Misljenja sam da su price o prostoru prenapuvane, to su minorne razlike koje se mere u par mm i koje ionako zavise od podesenosti prednjih sedista, a kome je do toga svakako treba kupiti veci auto.

Palac gore za Fiestu.

karadjole
22.10.2014 18:20
9
3

Clio je noviji automobil sa sjajnim dizelom,fiesta je auto sa boljim voznim svojstvima i prevazisao je svr mane redzajnom!stvarno su oba auta ok ali Clio mi je lepsi i moderniji!

Sa?a
22.10.2014 18:23
12
3

Gospodine Dejane L, kako se već predstavljate. Zašto stalno, na bilo koji test automobila, na bilo kojem portalu, vi gurate Škodu kao naj ovo, naj ono? Malo me podsećate na gospodu iz Auto Bilda, koji stalno guraju VW proizvod kao Die Beste! U stvari, oni to ne tvrde, ali čisto da pomenu. I po čemu je to održavanje Forda i Renoa toliko skuplje od vašeg toliko hvaljenog nemačkog koncerna? Po čemu je Fabia merilo vrednosti u klasi po vama? Zato što je ti vozite! Ja vozim Fiestu, to je moj izbor, ali se ne trudim da ubeđujem ljude da je to najbolje na svetu. Uostalom, rezultati prodaje to pokazuju. Već par godina... Kao treće Fordov motor je u stvari Pežo.... Pa šta! Dugi niz godina se pozajmljuju sa motorima, pa ste vi našli da nam otvarate oči kako su im filteri isti. Naveli sve to kao minus. I Fabia deli filtere sa Ibicom i Polom! Pustite nas, obične smrtnike da vozimo KOLA, a vi, serviseri i preduzeća vozite Škodu! Jer mi ZNAMO šta je najbolje za nas.

Paprikar
22.10.2014 19:50
10
11

S obzirom da se ovi automobili kod mnogih kupuju kao prvo i jedino vozilo, nikako se ne bih slozio sa konstatacijom, da prostor nije presudan ili da nije bitan.
Mozda ako si samac/samica i mozda nemas u zivotu prijatelje ili si pak ogranicen i ne znas da razmisljas glavom pa ti PR saopstenja pune glavu da je to nebitno, ali prostor na zadnjoj klupi jeste veoma bitan. Pokazuje koliko je neki proizvodjac otisao u besmisao ako je to zaboravio da odradi i jos te ubedi da ti to ne treba. Ako ti ne treba prostor pozadi zasto bi vukao par stotina kila za sobom, kupi Smarta!
Renou ne verujem, ovaj Clio iako je nov model ima gomilu mehanike i delova sa proslog modela, tako da je razlika mnogo manja nego sto se cini ljudima dok gledaju lepo oblikovani lim koji smanjuje preglednost i prostor na zadnjoj klupi.
Fiesta je dobra, i bolja od Clia, ali je i ona izvikana, pricaju ljudi o upravljivosti a fakat je da je to u realnom saobracaju sve samo ne relevantno, pogotovo ako ce da prodvede najveci deo "zivota" u gradu i sa snagom manjom od 90KS, ali je lepa prica za one do 18 godina, i za paljevine, nedorasle i sl.

Boki
22.10.2014 22:08
7
4

Prvo da vas pohvalim, konacno jedan test kakav sam odavno ocekivao od vas. Dva automobila u istoj klasi koja su medjusobno konkurentna motorima, cenom i opremom. Sto se tice kupovine novog automobila definitivno moj glas ide Renou jer sam oba video uzivo i Reno me je naprosto odusevio. Trenutno ne postoji bolji automobi u toj klasi. Za one koji nisu imali prilike da sadnu i provozaju neka ne komentarisu na osnovu fotografija jer to sasvim drugacije izgleda uzivo. Medjutim i Fiesta nije losa, to je takodje jedan od najboljih u klasi i ocene su apsolutno na mestu. Cak sta vise meni Fiestin (Pezoov) motor uliva vise poverenja nego Reno koji je umeo u proslosti da zabrlja sa ovim 1.5. Ja se iskreno nadam da su ispravili te pocetnicke greske jer kvarovi su zaista preskupi pa ako se i ovaj tako kvari onda mu sve prednosti padaju u vodu...

Milan
22.10.2014 22:37
7
1

Na ovo nisam navikao, otvoriš komentare na vrelim gumama a oni te surovo uvere da živiš u Srbiji! Šta vam je ljudi? Hajde svi na trežnjenje pa pišite komentar ponovo.
@paprikar
Hvala bogu da neko ostavi i komentar dostojan vrelih guma! Ja ga potpisujem

Bobo
23.10.2014 07:05
12
6

Paprikaru, ne radi se o PR saopsteanjima vec o cinjenicama.Fijesta je izuzetno tesan auto, Klio je za nijansu bolji, a prostor pozadi je plus minus cm-dva isti.U svakom slucaju koliko je nebitan prostor i koliko je zavbavna upravljivost govore i prodajni rezultati ovih automobila.Fijesta vec nekoliko godina drzi vrh svetske prodaje, a u Evropi joj je jedino Klio za petama.Fijesta je izvikana, a Klio je katastrofa.U maticnoj francuskoj Klio je ubio svu konkurenciju.Ne veruj Kliju, ali po vecini testova to je najstedljiviji auto b segmenta, dobio je nagradu za dizajn, ostvario je najbolji ukupni rezultat na krash testovima, dakle najbezbedniji je, a njegov info sistem je od strane renomiranog prestiznog magazina, proglasen za nabolji u autoindustriji, bolji od svih koje imaju japanci, audi,bmw...Na listama pouzdanosti je u Francuskoj kao i Dacija daleko ispred Pezoa i Citroena.Slicno je i sa Fijestom, a njena upravljivost se toliko oseca da je jedini nacin da se uveris u to je da ih provozas, bez dzakova sa paprikama.
@Milane, mene su jedino Tvoj i Paprikarov komentar podsetili da zivim u Srbiji.Uz Polo, ovo su dva najbolja automobila b segmenta i to ne zavisiodmisljenja Paprikara.

don
23.10.2014 08:18
10
5

Gdje je nestao test twinga?

serpico
23.10.2014 09:05
10
1

Boki nemas osnovanog straha,taj 1.5 Dci je uvek bio o.k motora sada je vrhunski i totalno je "rekalibriran",renault je promenio dobavljaca upravljacke elektronike i sustav cr ubrizgavanja i pumpe visokog pritiska to sve danas dobavlja Bosch u komadu a prije su bili u igri sagem,delphi i lucas!motor je kompletno unapredjen i mnogo bolji uz jos manju potrosnju goriva a veci obrtni moment !Taj motor se u jacoj varijanti ugradjuje i u nissane te mercedes benza sto je svakako za napomenuti o njegovoj kvaliteti !A i stari motori su vise bili osetljivi na lose gorivo nego sto su pumpe bile lose izvedene sto mnogi tvrde,sve krece od goriva i opceg kavliteta odrzavanja auta!!!

Dejan L
23.10.2014 09:16
8
29

PIROŠKI slepče, jel vidiš da nema tog vozila koje Bobo nije vozio, sve se raspada sem renoa.
Pogledaj testove drugih vozila, Bobo je vozio Škode, Fiestu, Polo, Ibicu, Golfa, sve je on vozio, sve se raspada, LAŽOV kome lično ti odobravaš komentare,
JA sa tim govnetom 4 godine vodim rat na svim sajtovima.
Crkli obojica dabogda!
Mrzim vrele gume, mrzim Bobo P.R. slepca i glavnog trola. Jadni ste. Grešna vam duša. Dabogda crkli
4 godine 1 isti smrad Bobo i vaš urednički sveti prepodobni smisao za pravdu.
Jadna je Lara s kim živi.
E muko moja prodana
Gadite mi se

@Dejan L
Postovani, zbog govora mrznje i iznesenih pretnji vasu IP adresu smo prosledili u nadleznu sluzbu MUP Srbije!

REDAKCIJA

igi
23.10.2014 09:48
7
2

Navikao sam na 1.5 dizel u prošlom Riju od 110ks i 235Nm, nervira me ovaj tzv. downsizing, ispada da je Rio i dalje najjači u klasi.

Paprikar
23.10.2014 13:50
8
5

@Dejan L
Mislim da si ga pomesao sa tipom koji se krije pod nadimkom Mangete, Energy saver i sl.
Mada vidim da je i Bobo prilicno opsednut, pa u svakom komentatoru misli da si ti koji ima da kaze nesto negativno za Reno.

otac Makarije
23.10.2014 14:55
9
2

Ja sam sklon "na slepo" da poverujem da u cliu ima više mesta pozadi jer ima oko 10 cm veći Wb, a to prosto nije mala razlika za dva vozila istog segmenta, pri čemu klio ima Wb kao da je C segment ( veći Wb nego golf VI ili Altea XL ).
Opet, sedeo sam pozadi ( vozio se) i u fobiji II i mada ima Wb sličan fiesti, moj osećaj je da u toj fobiji ima više mesta pozadi nego u novom kliju (jer u klio pozadi ne mogu da sedenem, mesta za glavu nemam sa mojih 192 cm, osim da je skroz iskrivim). Doduše, "problem glave" imam u mnogim kolima.
A gledao sam na internetu unutrašnje dimenzije za fiestu i klio, i deluju veoma slično, pri čemu nema garancije da su merene istovrsno.
Tako da veze nemam šta je komfornije.
Čudi me, inače, ovaj TDCI u fiesti, da ima samo 200 Nm, ja mislio da svaki HDI od 90 ks EURO 5 ima 230 Nm.
Inače, u dilemi izmedju ova dva, mada mije fiesta lepša, svakako bih pre izabrao Klio, jer je noviji automobil i tih 4-5 godina razlike "u rodjenju" je mnogo u današnjoj auto industriji.

Paprikar
23.10.2014 18:00
5
10

@Bobo
A od kada nesto sto se dobro prodaje znaci da je dobro? Trendovi su cudna stvar, stvar pomodarstva, ljudi kupuju nesto zato sto to i drugi rade a to je stvar psihologije ljudskog roda. Clio je bezpredmetno dobar (ne najbolji) auto, ali prosecan kupac koji stavlja funkciju ispred forme ga nikada ne bi izabrao. Pogotovo sto mu ne bi oprostio ove elemente od pre 15 godina u kabini, sto znaci da se stedelo, a gde se stedi, nisam siguran da moze da bude najbolje na trzistu.
Osim toga ti postavljas tvoje komentare kao aksiome, eno videsmo kako je bilo na testu Twinga, gomila testova na prvom mestu onaj iz VG koji kazu da je daleko od najboljih u klasi a ti i dalje tvrdis suprotno i ides redom i ubedjujes nas. Ovde vlada demokratija pa tako da mozes da se duris i ljutis koliko hoces, moje misljenje moja stvar, nisam te ni prozvao, ali sam primetio da je tvoje razmisljanje bas onako kako odgovara proizvodjacima.

Peki
23.10.2014 18:41
17
3

Opa, bas se zakuvalo!
Lebati Dejane, da li si normalan? Zbog komentara u vezi nekog modela ili proizvodaca, ti godinama vodis rat sa ljudima koje ni ne poznajes! Pa sta mi znamo jedni o drugima, tj kakvi smo zaista "uzivo"?
Umesto da pasiju za automobilima pretevoris u zdravu diskusiju i razmenu misljenja, pa sto da ne i sretnes tvog "protivnika", i popijete pice, ti svima sve po spisku! Meni je bilo veliko zadovoljstvo da se upoznam sa pojedinim ljudima koji citaju VG i ostavljaju komentare (verujem i njima), i sa jos vecim zadovoljstvom prihvatam da se sretnem sa svakim ko to pozeli. A da li si ti u pravu, Bobo ili ja, pa to je najmanje vazno u celoj prici. Zalosno je sto je sajt zloupotrebljen za nekave prozivke i licne konflikte. Po tvojoj logici, zastupnici pojedinih proizvodaca bi trebalo da se pobiju kada se sretnu na nekom Salonu, upravo kao i novinari, urednici i "patroni" razlicitih medija. Veruj mi na rec, nista od toga, civilizovano svako radi svoj posao i brani soptvene interese. Nista nisi dobio time sto si reagovao kao psihopata, osim sto si se izblamirao.
Sumnjam da ce ti "murija" pokucati na vrata, za tebe ce verujem biti veca kazna sto vise neces moci da se potpisujes svojim imenom. Predlazem ti novo, ali ces morati upristojiti recnik. Sta velis za Don Kihot?

Aleksandar
23.10.2014 21:19
20
4

Dejan L,
U kojoj si ti fazi kada te tolika mrznja I bes drze tako dugo? Ako ti VG ne odgovaraju vredjaj na drugom mestu. Ti zbog Renaulta I Dacie mrzis pola sveta.
Sto se tice teme meni je Clio bolji izbor I zaista mislim da su price o losem dizelu iz Renaulta glupost. Mislite li da ih Mercedes zeli zbog loseg kvaliteta?! Mozda su to price o polovnjacima kojima je dusa izvadjena. Ja sam gledao Fiestu 1.25 benzinca koji je bio na lizingu sa nekih 15000 km I nisam cuo nista pohvalno o potrosnji. Zanimaju me iskustva sa tim motorom. Sve ostalo su nijanse, kao I boja. Poz

Boki
23.10.2014 23:09
3
1

@serpico
Koliko mi je poznato u motore 1.5 se i dalje ugradjuje Delphi sistem ubrizgavanja kod slabijih verzija, dok se kod nekh slabijih i kod jacih verzija pojavljuje Siemens. 2.0 DCI takodje ima Siemens ubrizgavanje, dok Bosch bio kod 1.9 DCI. Jedino ako je u ovoj godini presao na Bosch jer za te modele nemam podatke. Sto se Delphi sistema tice totalno sam razocaran jer se pokazao ocajno gotovo u svim varijantama kod bilo kojih motora, ne samo kod Renoa, a povrh svega je skup. Sagem je isto ocajan, dok su mi Lucas i Siemens relativno ok. Bosch je br.1 ubedljivo, tako da bih voleo da si u pravu...

pecagt
24.10.2014 08:45
4
1

Boki,nisi bas u pravu,skoro za sve sto napisa...

Bobo
24.10.2014 08:59
10
2

@Paprikar
Ne postavljam ja nista kao aksiome, ako dobro pogledas sve moje stavove videces da krecu sa "meni je", "ja mislim" i sl...Tvoje misljenje je tvoje misljenje i mi ih ovde ukrstamo.Ne mislim da je tekst VG o Twingu neobjektivan, vec naprotiv.Ali to nema veze sa mojim stavom.Ja tvrdim na osnovu svega sto ja znam, zelim i hocu da je Twingo najbolji auto a segmenta, kao sto je bio i prvi model.Necemo se oko toga sloziti i to je to.Nece cak to ni vreme pokazati, sve je to subjektivno.To da prosecan kupac koji stavlja funkciju ispred forme ne bi kiupio Clia je potpuno tacno.Ali je poenta da prosecan kupac malog automobila ne stavlja funkciju ispred forme i to dokazuju prodajni rezultati ovih automobila.Dalje, sta je za tebe funkcija.Auto nema funkciju lepote?Brzine?Stedljivosti?Bezbednosti?Ako pod funkcijom podrazumevas samo prostor na zadnjoj klupi i preglednost, onda predlazem da pocnu da prave automobile siroke tri metra i samo sa zadnjim sedistima.Odakle ti ideja da se ja durim zbog bilo cega?I jos nesto, nisam opsednut bilo kim, tacno je da sam neke nikove prozvao da su Dejan L, sa razlogom, ocigledno je da se vise nisu pojavili.Tebe nisam.

serpico
24.10.2014 09:31
6
0

A gle 100% neznam jer nisam renaultov mehanicar,sada ako ja gresim to sam cito u tekstu kada je izasao Megane3,onda je taj motor totalno prepravljen,unaprjedjen i presli su na novog dobavljaca sustava ubrizgavanja!Siemens/vdo se propisno izblamirao u predhodnoj seriji passata(onij sa kromiranom single frame maskom),gde je 90% kupaca u pocetku imalo velikih problema za diznama koje su bile vraski skupe ,a onda je zustro vw raskinuo ugovor i presao na bosch i od onda problema nema ili su jako retki,tako da nebi ni renault ponavljao gresku sa skoro pa istim problemima!mada ja sam svojedobno pricao sa jednim dobrim "boschistom"koji ima clia 3 1.5 dci sa delphijevim sistemom i auto radi kao urica!Nisu bas sad svi auti u banani ili su nevaljali,sve to ovisi od milijun faktora a pola se odnosi na vlasnika auta kako ga vozi,dali toci lozu ili eurodizel,dali redovno menja SVE filtere i jako bitno,dali sipa motorno ulje koje je propisao proizvodjac a ne ono sto mu je reko neki dripac i susjednog sela???

Gargamel
24.10.2014 10:06
10
1

Mrzim,mrzim sve vas mrzim , mrzim.....mrzim STRUMPFOVE !! @Redakcija Svaka cast na objavi Dejanovog komentara, ipak mislim da bi vam jednostavnije bilo da ga niste objavili. Mada ni ovako nije lose,barem smo se malo nasmejali ! PS: Jedva cekam nedelju u retrovizoru.

Boki
24.10.2014 11:58
3
2

@serpico
Sve je dobro dok je novo, problemi se javljaju kod starih automobila. Inace Siemens se obrukao sa sistemom pumpa - dizna, inace common rail sistem i m je relativno ok, kazem i to je druga klasa u odnosu na Bosch, ali opet je bolji od Dlephi. Siemens je ugradjivan paralelno sa Bosch-om i u 2.0 HDI motore i tu se nije pokazao lose kao u VW-u. Sto se tice novih modela Renoa, svakako da su sistemi novi, ali ima raznih proizvodjaca koji su ukljuceni, mislim da to nije dobro jer Reno nema sigurnog dobavljaca komponenti i uvek mozes da naletis na neki deo loseg kvaliteta, sto kod Pezoovih motora nije slucaj, s obzirom da Ford koristi njihove dizelase.

@pecagt
Slucajno sam radio u Bosch-ovom servisu, ali moguce je da si ti neki inzenjer u Renou pa ipak bolje znas...

otac Makarije
24.10.2014 13:46
8
2

Boki
Imah pre 10 godina 2.0 HDI od 90 ks, jednom "u sred ničeg" ostadoh bez goriva, nekako naspem gorivo, pa pogledam upustvo, počnem po motoru da tražim "pumpu niskog pristiska" ( da "napumpam" gorivo ) i tražih "pumpu" tamo gde slika iz upustva prikazuje. Ali, "pumpe" nigde :)
Posle dosta muke shvatim da je slika prikazivala 2.0 HDI motor sa "Bosch" sistemom, a da je kod mene bio "Siemens" ( kod koga je pumpa niskog pritiska u rezervoaru ) i da posle sipanja goriva uopšte nije trebalo da "pumpam", već samo da "verglam" :)
Bem ti "10 dobavljača" ...

Bobo
24.10.2014 14:15
13
3

Imam potrebu da kazem i ovo: ne tvrdim ja sta je besmisleno i da u ovoj kategoriji prostor na zadnjoj klupi nije presudan.Nisam rekao da je besmislen, ali su besmislene razlike od 1 do dva cm.To tvrde i statistike.Prosecan EU kupac ovakav auto vozi sam, ili sa jos jednim putnikom i najvise zeli Fiestu,Polo ili Clio.Tako je danas.Mozemo pricati da prosecan porodican covek zeli ovo ili ono, ali prosecan porodican covek kupuje MPV, Karavan, ili minimum c segment iako je i citav c segment realno tesan za cetvoroclanu porodicu i duzi put sa vise prtljaga.Kada su u autu 3 putnika, na primer troclana porodica, niko to bolje ne moze spakovati sa vise prtljaga u a segmentu od Twinga.I to je cinjenica, takodje.Isto je i sa samim prtljaznikom u a segmentu.Super je bio kod prvog Twinga, i njegova modularnost, ali ga kupci nisu kupovali zbog toga, vec zbog sveukupne originalnosti.Iako je bio sampion po tom pitanju,cak i u trenutku prestanka proizvodnje, dojadio im je pa su prestali da ga kupuju, zato je i dobio naslednika.Novi Twingo je opet originalan, zato sam ga hvalio.U ovom segmentu je dizajn presudan pre svega, a tu su mi ova dva modela sampioni.Jeste stvar ukusa.Reno je u tom smislu, opet za mene, sa modelima Clio,Captur,Twingo i novi Espace pravi trendseter.Suzio je kabine na racun prostora, ali je time dobio izrazene bokove, i obrise sportskih automobila, sto se ljudima ocigledno dopada.Poenta prilikom prvog predstavljanja je da su vecinu komentatora ostavili bez daha.Kasnije su poceli da pronalaze mane, ali to je sad nevazno.Ne trazim ni od koga da misli kao ja.Sto se tice testova ja ih uzimam sa rezervom, sam donosim zakljucke, nekad probam kad imam priliku, nekad na osnovu fotografija, nekad uporedim sa ostalim testovima drugih automobila kada su isti novinari u pitanju.Poenta je da im ne treba verovati svima, a moje licno misljenje da su neki reomirani casopisi do te mere pod uticajem nemacke autoindustrije da nisu neobjektivni,vec su postali karikature.Upravo je jedan renomirani izbacio uporedni test Twinga i dva konkurenta, jedan je nemacki, drugi takodje francuski.Twingo je na testu ispao ubedljivo najgori i to je O.K., moguce je.Ali je kostao 10 000, Francuz 12 000, a Nemac 13 000.Takodje, nazad je Twingo najtesniji, jer u njemu sedi covek visok preko dva metra, a prednje sediste je povuceno unazad, do iza b stuba.U francuzu, konkurentu sedi takodje tester, ali ovog puta jedan onizi covek koji je za razliku od prvog jedan onizi stariji cikica.U Nemcu sedi isti dvometras kao kod Twinga, s tom razlikom da se prednje sediste povuklo samo do b stuba, iako je tog istog nemca vozi onaj onizi cikica i jasno se kroz zadnji bocni prozor vidi da je prednje sediste povuceno skoro do polovine zadnjeg bocnog stakla.I to je vrlo,vrlo ocigledno.Mozda je Twingo zaista najgori, ali bih to morao sam proveriti, jer me mozak pita zasto je u testu uzeta jeftinija verzija Twinga iako je i skuplja jeftinija od Nemca, zasto su ljudi razlicitih gabarita testirali prostore pozadi i zasto je kod Nemca tom prilikom sediste povuceno napred?Meni mozak daje samo jedan smislen odgovor.Neobjektivnost.Na pitanje zasto isto mi se samo jedan detalj cini smislenim,a to je Twinga dozivljavaju kao najozbiljnijeg konkurenta.VG su mu sasvim objektivno nabrojali mane.Takodje ovde su istakli prednost Clia.Ne vidim razlog da ih smatram neobjektivnim.Druga je prica sto meni nabrojane mane ne smetaju, to je izbor na osnovu mog sistema vrednosti u koji se Twingo kao najbolji savrseno uklapa.I nisam niciji PR.

Nemanjica
24.10.2014 17:34
6
6

Bravo Peki, komentar je odlican!!!

pecagt
24.10.2014 21:24
10
2

Boki,ne znam sto se vredjas odmah,drugarski sam hteo da ti skrenem paznju da nisi upravu za veci deo stvari koji si rekao(ajde da se ogradim pa da kazem po meni)...to je moje misljenje,na zalost nisam ing. Renoa...to bih jako voleo...ali druga nauka me paralelno sa autima vukla...pa postadoh neki dr .
Sto se mojih postova o renoima tice mahom su empirijski,i iza toga stoji jedan megan kec sa kojim je sve pocelo ,zatim laguna kec,pa dva megana dvojke i dve lagune dvojke,a na kraju i dve lagune trojke...i tako osam renoa sa kojima smo ja i moji ukucani za poslednjih petnaestak godina presli bar jedno milionce(3 vozaca po 30k godisnje...).
U Bosch servisu niti bilo kom drugom nikad nisam bio za Renoa,osim ovlascenom i to onom najstarijem u Srbiji koji postoji vec 30 godina,a ciji je vlasnik moji najbolji drug,al kolko god da mi je dobar ne bih nikad vozio renoa da njemu cinim plezir(tako sad vozim novog brava vec 3 god jer sam zeleo eto bas taj auto),poenta je da uvek imam bar dva tri renoa u dvoristu zato sto sam uvek bio prezadovoljan sa svakim.I tu dalje nista necu objasnjavati samo cu se 100 procentno sloziti sa Serpicom koji je najbolje objasnio sustinu svih problema i prica i fama koje nastaju oko renoa...nisam ja kriv ljudima sto kulune dreseve i ocekuju nesto za smesne pare da dobije,ja sam sva svoja kola polovna platio debelo i odrzavao kako su inzinjeri koje ti pominjes rekli,ali na njima ni delphi,ni siemens ni bosch nikad nisu ni zakasljali ni na 100 ni na 200 ni na 300tkm...toliko o tome.
Navozao sam se uvek svakog od najaktuelnijeh modela i egzotike od avantajma,alpina do safrana bi turbo,vilijamsa,rs ova...pa
p.s. novi twingo nisam hteo da komentarisem,uzmite ga na test voznju negde,ako vas ne kupi za 15 mim uz sve svoje mane koje stoje samo na papiru dok ne sednete u njega...znam da nisu otkrili ameriku i cija je fora,ali parkiranje i provlacenje po najuzim ulicama,manevrisanje na uskim parkinzima...ovaj auto ne zna za te probleme,i to sve radi uz takvu dozu smeka,da me je prvi put naterao na ramisljanje o autu tog segmemta,jer za drugi ili treci auto kome treba u porodici ili firmi,idealan je,ili za life style samce,za kia/hyundai/skoda style lizing/kredit porodice( na metar lima gde se gledaju auti) realno nije....

Paprikar
25.10.2014 18:30
5
7

@Bobo
Cestitam, ali stvarno!
Uspeo si da obesmislis razlog zasto jedan auto mora (treba) da bude praktican, prostoran i funkcionalan, i opravadao proizvodjace (odakle god on bio ili koji god bio znak na haubi) da prave gomilu besmislenih, neupotrebljivih automobila, ciji je jedini cilj da lepo izgledaju i da se svide ljudima.
Bravo!
P.S. Jos jednom cu da ponovim da ti je razmisljanje stvarno plitko i bas onako kako oni zele da razmislja fan ili kupac u cilju opravdanja svojih postupaka ma koliko oni bili dobri ili losi.
Ne kazem da svi treba da vozimo "kocke" kako bi bilo sve super i prakticno.

serpico
25.10.2014 19:07
6
0

PecaGt hvala ti na ovom komentaru jer eto ja se isto "svadjam" sa mnogobrojnim ekspertima za automobile i motore i tu je uvek vecna borba koji su auti bolji ili losiji ili one birtijaske price sto se naslanjaju na te legende!Po meni danas losih auta vise nema ,samo ima kvarljivijih i pouzdanijih generacija i modela,ti se peca lijepo objasnio da si apsolutno zadovoljan Renaultom ali neces zato iskljucivo hvaliti renault a govoriti da je npr . opel s..nje!Bilo koji vlasnik ili vozac koji ima bilo koji automobil bilo koje marke,modela ili snage motora i luksuznosti opreme ako je zadovolja svojim automobilom i nije zasljepljen brendom kao takvim i modelom samo zato sto vecina (ignoranata i amatera) to podrzava i govori!Nije recimo porsche bolji auto od necijeg fijata ili renaulta samo zato sto je porsche nego je samo mnogostruko skuplji ali bolji i pouzdaniji ne mora biti samo zato sto je porsche !Ili ne mora audi a4 biti bolji od skode octavie samo zato sto je duplo skuplji ili sto ima malo finiju zavrsnu obradu i vise (bespotrebnih )dodataka,isto vrjedi i za mercedes i bmw!Svi auti ce se u dogledno vrijeme potrositi i potrgati jer sve ima rok trajanja i to je tako!samo zato sto neki auto ima veci imidz od drugoga ne znaci da je zato bolji auto!Bez obzira koji auto vozis,stari ili najnoviji ako je tebi kao vozacu ok i ako je tehnicki ispravan nema potrebe da ga menjas jer eto samo zato sto ti je susjed reko da je golf bolji od meganea samo zato sto je njemac ili ako kupujes opela nemoj da kupis dizela jer eto opel nezna da napravi dizel .!

Milan
25.10.2014 22:21
3
2

Mogu još i opravdati fanove jedne marke, voze istu godinama, nisu probali ništa drugo a voleli bi da se osećaju posebno. A kako opravdati one koji stalno menjaju marke i naravno trenutna je naj naj a sve ostalo smeće? Takvi postaju Dejan L. nikad srećni.
Što se tiče priče o funkcionalnosti, ako ste porodičan čovek kao ja biće vam važna i kod drugog vozila što meni b segment jeste. Ne znam samo kome će biti važna "upravlivost" "zabava" itd. Znam, mladim nafuranim vozačima koji ne kritički čitaju časopise i sutra su opasnost i za sebe i za druge u saobraćaju.
Što se tiče ova dva auta: fiesta je verovatno "najženskiji" auto u evropi ( po % kupaca). Ne kažem da je to loše, cilj je doći do kupaca ali govori da je auto podređen formi. Ako VW polo igra na kartu funkcionalnosti, clio bi bio pokušaj kompromisa, po meni veoma uspešnog.

Vlado, Niš
26.10.2014 03:29
3
1

Pošto se ovde diskusija opasno zagrejala, treba spustiti loptu. Jedine dve stvari koje mi se ne sviđaju kod Clia su taj nezgrapni touch-screen jer desnim kolenom nepogrešivo češem po njemu i prostor na zadnjoj klupi gde se osećam, sa svoja 2 metra, identično kao u Yugu! Zato mi se sviđa Cactus!!! Od Fieste mi je neuporedivo bolji B-max, posebno sa cenom na našem tržištu jer je ozbiljniji auto od 500L koji više nema čak ni subvencije! Samo mi nije jasno zašto je tako "neshvaćen" na tržištu.
Posebna pohvala redakciji na reakciji protiv hejtera koji su odavno prešli preko svake crte pristojnosti...

serpico
26.10.2014 10:11
3
1

Vlado/nis dobro si sve napisao ali rekao si da ceses koljenom o rub plastike,gle vladek ti verovatno u 90% auta kuburis sa prostranoscu ili sa namestanjem pa tebi licno je bolji neki vislji monovolumen nego neki nizi auto,Svi auti se prave za neki prosjek a prosjek visine nije 2 metra ili 100-120kg tezine govorim npr.!ti spadas u visoke i velike ljude i ti ces se tiskat u svakom autu pogotovo pozadi,molim te sedni u c klasu ili a4 odozad,neces ni sa nogama ni glavom imat kud ?,to je tako !nadam se da se neljutis ali ti si iznad proseka pa tebi kao cveku pripadaju vise ovi crossoveri nego auti b segmenta!

Bobo
26.10.2014 14:06
7
2

Nisam ja uspeo nista da obesmislim, nego si ti prijatelju obesmislio(pokusao naravno) razloge postojanja umetnosti, lepote i mode, ka prvo, kao drugo si pokusao da obesmislis razloge postojanja automobila razlicitih velicina i upotrebnih vrednosti, kao trece si pokusao da obesmislis druge vrlo upotrebljive i korisne stvari osim zadnje klupe.Svaka klasa automobila je nastala iz posebnih razloga, a a i b segment svakako nisu zbog mesta na zdnjoj klupi.Sta je plitko u mom razmisljanju, ako kazem da je Clio najlepsi za mene(ne samo za mene, ocena mnogih novinara, ljudi sa kojima razgovaram,dobitnik nekoliko priznanja za dizajn i dr.) u klasi, najstedljiviji, najbezbedniji, po nekim studijama ima ubedljivo najbolji media nav sistem u celoj autoindustriji, ima vise mesta i veci prtljaznik od vecine konkurenata, pa cak i na famoznoj zadnjoj klupi, prihvatljiv je cenom na nivou konkurenata i cesto i jeftiniji...Ili sto nekoliko istih stvari, ukljucujuci i navecu okretnost od svihu gradu ima i Twingo...Sta to od ovoga nije prakticno i upotrebljivo, posebno u segmentima kojima pripadaju?Objasni, molim te, sta to duboko, osim mesta na zadnjoj klupi, ima u tvom razmisljanju...evo ja cu pokusati:sve sto si rekao vazi za Fabiju.To je auto kojim je njegov proizvodjac za poprilicnu cenu, uvalio fanovima nemackih automobila za koje nemaju novac,prakticno nista.Ona nema nista od nabrojanog vise od Fieste ili Clia, nije brza, stabilnija, tisa, stedljivija, popularnija,udobnija,bezbednija...ona nije nista vise od Sandera, stavise manje je od Sandera stepwaya, a platili ste je jako puno.Da niste robovali predrasudama, mogli ste da vozite pristojan auto,japanskih,francuskih,americkih i italijanskih konkurenata, ovako vas je ske..ala Dacia.Auto sa najnizim renomeom kao brend u evropi, je napravio to isto za manje para.Ostali ste bez argumenata, posebno racionalnih za kupovinu Fabije.Zato i samo zato pisete kako ja plitko razmisljam, jer mi je reno ponudio lepo upakovanu gomilu lima ispod koje nema nicega.Nije tacno, prosto.U svakom detalju i gotovo na svakom polju je ponudio vise od konkurencije.Zato se dobro prodaje.Samo zato.A Fabija ce nastaviti slabo da se prodaje jer nudi samo uslovno veci prtljaznik.Fabija je samo prtljaznik.

Milan
02.11.2014 12:25
0
2

@bobo
Nisam ljubitelj fabie ali prvi put cujem da "ce nastaviti slabo da se prodaje". Novi clio je pogodio metu, prethodni nije i to je glavna razlika. Neko je dosledan sebi a neko luta.

sasa
10.11.2014 12:32
0
3

Nema ova dva autombila sta da traze pored Toyote Yaris.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: