Promocija

Ford F-150

Nepoznati lider

Kada bi vas pitali da nabrojite listu najprodavanijih vozila na svetu, većina nas bi verovatno spomenuli Toyotu Corollu, Volkswagen „Bubu“ i Golf, Ford Model T i Escort ... i bili potpuno u pravu.


Sa preko 39 miliona prodatih primeraka, Corolla je bez premca. „Buba“ drži rekord kao najbolje prodavan automobil u jednoj generaciji dok se Golf nedavno približio magičnoj cifri od 30 miliona. Model T je postao prvi automobil koji je prodat u milion, deset miliona i 15 miliona primeraka, a Escort drži rekord kao najprodavaniji Fordov automobil pre nego što je zamenjen, 1998. godine, sa Focusom.

Međutim, Ford F-Series je dosta nepoznat model kupcima izvan Severne Amerike, iako u ovom momentu drži drugo mesto po prodaji. Rećićemo nezasluženo nepoznat, jer je ipak reč o vozilu koje je, od 1948. godine, prodato u preko 36 miliona primeraka, a uspeh je dosta veći kada se zna da se ovaj kamionet prodaje u samo tri države na svetu – Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi i Meksiku. Može se reći da je F-Series ponos Amerikanaca u jednakoj meri kao Ford Mustang, Harley Davidson, McDonalds i pita od jabuka, što potvrđuje i prodaja – F-Series je najprodavaniji kamionet u Americi u poslednjih 37 godina i najprodavanije vozilo u poslednjih 26 godina. F-Series drži rekord po prodaji, kada je, 2005 godine, isporučeno čak 939.000 vozila dok je prošle godine proizvodnja iznosila 585.000 primeraka.

Šta je to šta čini F-Series toliko popularnim? Pre svega, legendarno ime i reputacija, zatim najmodernija tehnologija, dugačak izbor modela, impresivne mogućnosti na asfaltu i izvan njega, kao i specijalna oprema koja se ne može naći kod konkurenata. 2013 F-Series treba da nastavi uspeh prethodnika i ponudom od čak 12 različitih serijskih i specijalnih modela, sa izvanrednim pogonima i tehnologijom, kao i najmodernijim tehnološkim inovacijama.

F-Series se deli na F-150 i na SuperDuty liniju, u koju se ubrajaju moćniji i veći modeli kao što su F-250, F-350 i F-450. Osnovni F-150 čini oko 40% prodaje F-Series i značajno je unapređen za 2013. godinu, iako se to možda i neće primetiti na prvi pogled. To se pre svega odnosi na unapređene motore, pa tako sad čak i osnovni V6 model isporučuje preko 300 KS, iako je pre svega nekoliko godina Fordu bio potreban V8 motor da izvuče navedenu snagu. Za one koji ipak žele V8 agregat, izbor će se svoditi na nove 5.0L i 6.2L Coyote motore, a po prvi put u svojoj istoriji F-150 će se moći dobiti i sa EcoBoost (twin-turbo) V6 motor koji, ne samo što ima potrošnju od ispod deset litara na autoputu, već po snazi nadmašuje i dosta veće V8 motore. Ovaj motor, pored toga što je moćan i ekonomičan, je takođe u stanju da povuče do šest tona, što je najviše u klasi.

Kao i u prošlosti, kupac će moći da dobije F-150 sa po tri različite veličine kabine i dužine tovarnog dela, sa pogonom na prednje točkove i opcionim 4x4, od osnovnih radničkih verzija, do premijum specijalnih modela, urađenih isključivo za bogate rančere, i tehnologijom poput Fordovog Sync sistema, koji je do sada bio dostupan samo na luksuznim automobilima.

Tržište takozvanih full-size kamioneta u Severnoj Americi je snažnije nego ikada pre. Ne samo što F-150 mora da „brine“ protiv domaće konkurencije kao što su Chevrolet Silverado, GMC Sierra i Ram 1500, već su se prethodnih godina Toyota i Nissan uključuli u trku sa modelima Tundra i Titan. Iako Japanci još uvek ne predstavljaju veliku konkurenciju u ovoj klasi, domaći rivali su dovoljno velik razlog američkom proizvođaču vozila da posluša savete kupaca i onda ih sprovede u delo. I pored veoma jake konkurencije, F-150 je lider u klasi, u najvećoj meri zbog toga što pruža za svakoga po nešto. Bez obzira da li vam je potreban radnički kamionet, porodično vozilo, vozilo sa vuču broda ili kamp prokolice, off-road trkač ili premijum kamionet, šanse su velike da vozilo sa F-150 oznakom može da zadovolji sve vaše potrebe.

Kao što smo spomenuli ranije, F-150 je dostupan sa tri različite veličine kabine – RegularCab kabina sa dvoje vrata i dvoje/troje sedišta (zavisno da li se odlučili za tradicionalna sedišta ili klupu), zatim SuperCab kabina sa kraćim zadnjim vratima i na kraju CrewCab sa punim zadnjim vratima. Svi modeli imaju izbor dve dužine tovarnog prostora, od 198 cm i 244 cm, sa izuzetkom sportskog SVT Raptora koji je dostupan i sa „sandukom“ od 168cm.

Trenutno Ford nudi čak devet različitih verzija dok se, u saradnji sa američkim gigantom, mogu dobiti i specijalne verzije kao što su Roush i Saleen, sa dugačkom listom sportske opreme.

Osnovni F-150 nosi XL oznaku i pruža standardnu opremu kao što su 17-inčni točkovi, klima i AM/FM radio. Ovaj model je namenjen isključivo za poslove i satim tim njegova oprema je minimalna.

Za ekstra novac kupac može da dobije STX verziju, koja je slična XL-u, ali je namenjena onima koji pored posla žele da koriste svoj F-150 i za svakodnevnu vožnju. STX tako dodaje branike u boji vozila, prozore, vrata i sedišta na dugme i CD plejer.

Sledeći na listi su dve FX verzije. FX2 je jedan od sportskih modela i namenjen isključivo za asfalt sa opremom kao što su 18-inčni točkovi, kožna sedišta i Sync sistem koji komanduje sa navigacionim sistemom i audio uređajem u vozilu. FX4 pruža identičnu opremu, ali je namenjen za terensku vožnju, pa samim tim poseduje i standardan 4x4 pogon. Lariat model je prvi od mnogobrojnih luksuznijih verzija, u koju se takođe ubrajaju i King Ranch, Platinum, Harley Davidson i Lariat Limited. Navedeni modeli su dosta slični, ali se uglavnom razlikuju po felnama, bojama, enterijeru i opremi.

U vrhu ponude je sportski SVT Raptor, koji je urađen za terensku vožnju, i predstavlja najbrže serijsko vozilo onima koji žele specijalno opremljene Baja trkače.

Ono što smo spomenuli ranije, jedan od razloga za popularnost F-150, je tehnologija koja se ne može naći kod konkurencije. Osnovni model, primera radi, pruža sistem koji se zove Work Solutions i namenjen je onima koji koriste F-150 za posao. Ovaj sistem pruža kompjuter sa internet konekcijom, zatim veću hromiranu kutiju u prikolici i sistem sa kojim vlasnik može da vodi evidenciju koji alat se nalazi u navedenoj prikolici. Ostala specijalna oprema, koja uglavnom nije dostupna kod konkurenata je kamera, kao i senzori za zadnji deo vozila, posebna stepenica sa ulazak u prikolicu, kontrolisanje kočnica prikolice iz vozila tokom vuče, Sony audio plejer, Sirius satelitski radio i Sync sistem koji kontroliše navigaciju i audio sistem u vozilu.

F-150 je dostupan sa četiri različita motora od kojih su svi benzinski. Svi modeli imaju standardan automatski menjač sa šest stepena prenosa i zadnju vuču (uz opcioni 4x4), dok je 4x4 standardan jedino u SVT Raptoru.

Osnovni model je 3.7L V6 koji raspolaže sa 302 KS i 376 Nm obrtnog momenta. Sa ubrzanjem do 100 km/h za 8,2 sekunde i kombinovanom potrošnjom od oko 12 litara, F-150 je najbrži i najekonomičniji osnovni model u klasi.

Sledeći na redu je novi 5.0L Coyote V8 motor koji se takođe ugrađuje i u sportske modele kao što su Mustang i Falcon. U slučaju F-150, snaga ovog agregata iznosi 360 „konja“ i 515 Nm obrtnog momenta. F-150 je napisao standarde u 2012. godini kada je ponuđen 3.5L EcoBoost V6 motor kao prvi turbo agregat kod nekog američkog kamioneta. Sa 365 KS i 569 Nm obrtnog momenta (na samo 1.700 o/min), u pitanju je najbrži kamionet na američkom tržištu sa ubrzanjem do 100 km/h za 6,5 sekundi. Ovaj motor se pokazao neočekivanim hitom i u ovom momentu čini 40% od ukupne prodaje F-150. Ono šta se kupcima posebno dopada je visok obrtni moment na niskim obrtajima kao i razlika u ceni od samo $1.750 u poređenju sa V6 modelom.

U samom vrhu se nalazi veliki 6.2L Coyote V8 motor sa 411 KS i 588 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor je standardan samo u SVT Raptoru i opcija na ostalim luksuznijim verzijama. Opremljen ovim motorom, F-150 pruža najveći vučni kapacitet u klasi koji iznosi šest tona.

Sa dizajnerske strane, F-150 za 2013. godinu će da dobije nove LED farove, ali u suštini dizajn se nije menjao u velikoj meri u poređenju sa onim koji je predstavljen pre dve godine. Može se zaključiti da je Ford igrao na sigurne karte i da trenutni model, iako i dalje dosta dosta aerodinamičan (u onoj meri u kojoj kamionet može da bude aerodinamičan), polako počinje da se vraća svojim korenima „kockastim“ dizajnom. Na taj način, američki gigant je uspeo da izvuče maksimalan korisni prostor, i zajedno sa Toyota Tundrom je lider u klasi po tom pitanju.

Enterijer je svakako najkvalitetniji u klasi, a čak i mnogi premijum automobili bi pozavideli kvalitetu u luksuznim verzijama kao što su Lariat Limited i King Ranch.

Spomenućemo i cene, koje počinju od $23.670 za osnovni XL model pa sve do $49.180, koliko će vas koštati Lariat Limited sa punom opremom. Cena sportskog SVT Raptora kreće od $43.765, a najbolje prodavanog modela XLT od $28.685.

Do kraja avgusta ove godine, Ford je isporučio 408.656 F-Series kupcima, što je rast od 19%. Nema sumnje da će ovaj kamionet nastaviti da bude lider po prodaji, a potpuno novi model se očekuje u prodaji 2015. godine. Sudeći prema ranijim informacijama, 2015 F-150 bi mogao da bude urađen od aluminijuma, čime bi se težina vozila smanjila i do 300 kg, a u ponudi bi se mogli naći još nekoliko EcoBoost V6 motora. Da li će to biti dovoljno za prvo mesto? Veruje se da će do toga doći jer je F-150 postao ikona američke auto industrije i ukoliko američki gigant nastavi da unapređuje ovaj kamionet kao u prošlosti, svakako ga očekuje svetla budućnost.

Tekst: Zoran Tomasović
Fotografije: Ford
8398
Postavljeno: 28.02.2013

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

tulipan
28.2.2013 10:27
18
8

Daaaj kubika,daaaj centimetara duzine,daaaj ogromne felge,daaaaj...a poentu svega je objasnila poslednja slika :)..Da zivimo u iole normalnom svijetu ne bi Ameri pravili kamionete koji ubrzavaju ko Korveta od 1000000 kubika dok drugi pola plate daju za benzin..a do nekog drugog doba http://www.youtube.com/watch?v=9F6tcN9e-9k ;)))

asd
28.2.2013 10:56
27
5

Lepo je Putin rekao, amerikanci su pijavica koja zivi na grbaci celog sveta!!!

ali
28.2.2013 18:05
6
15

ponekad se pitam kako evropski poljoprivrednici, stocari, zanatlije, gradjevinci, mali privrednici i ostali uopste funkcionisu bez njegovog velicanstva "truck". Truck je multiprakticno vozilo koje je prosto univerzalno. Ne mozete da orete ali skoro sve ostalo moze. I zimi i leti i kad treba da se pretera nesto i da se povuce ...ma sve. Sto se potrosnje tice, ljudi su se do krize malo zaletali i kupovali ih i za po gradu a sada ih kupuje vecinom onaj kome za nesto treba. Kada pogledate brojeve prodatih i saberete sa brojevima konkurencije, vidite kolike su potrebe. Evropa ima unimog, koji je preskup i ogranicenih mogucnosti sto se tice upotrebljivosti, svestranosti itd. Truck je all in one. Meni ne treba ali kome treba, njemu je nezamenjiv.

Synyster
01.3.2013 02:48
19
4

Da izjavim i ja nesto za dnevnik ...
Bio sam vlasnik 2005 Forda F-150 od 2005-2013 godine (prodao sam ga pre mozda mesec dana).
Pre nego sto krenu price kako su takva vozila nepotrebna i kako se isti rezultat moze dobiti na X, Y ili Z nacin, da navedem svoje razloge zasto sam kupio takvo vozilo.
Pre svega, zivim u Americkoj drzavi gde ima mnogo snega zimi. Pre nego sto pomislite kako bi obican AWD Subaru Impreza resio taj problem, ovde zna da padne i po 30-40 cm snega za noc. Vidjao sam takve uslove gde je bilo nemoguce izaci na put osim ako vozilo nije pola metra odignuto od zemlje.
Dalje, imam kucu i uvek radim nesto na njoj. Pre par godina sam renovirao ceo sprat i uvek se nesto odvozi i dolazi. Ista stvar je i u dvoristu - uvek se nesto radi. I umesto da obaram sedista i prljam neki manji auto za prevoz, lepo u prikolicu pickupa sa stvarima i problem resen.
Zatim prostor - kada idemo negde kao familija, uvek je fino imati prostora za 6 ljudi, a da pri tom nije minivan.
Ja sam bio u procesu kupovine broda i trebalo mi je vozilo da povuce sve to. A i ja sam neko ko cesto ide na kampovanje i volim da vozim off-road.
Da je trosio - trosio je. U zimskim uslovima, sa upaljenim 4x4, znao je da trosi i do 25 litara. U normalnim vremenskim uslovima sa normalnom voznjom ... oko 14 litara je trosio. Opet, pre neko sto krenu price kako je to nemoguce jer i Yugo trosi 10 litara, ovo je ipak drzava sa kvalitetnim gorivom.
Pre nego sto krenu price kako je sve te potrebe mogao da obavi i 30 godina star Tamic, da spomenem da sam u svom Fordu imao svu opremu kao i u svakom drugom autu i bio je jednako udoban kao i svaki drugi auto. Sta-vise, ovakav F-150 se moze dobiti i u Platinum verziji da se dobije enterijer ravan onom u Cadillacu. Tako da se ovakvo vozilo moze koristiti za voznju do kancelarije od ponedeljka po petka, a onda vikendom za hobi (radovi oko kuce, vuca broda ili kamp prikolice, kampovanje, off-road voznja) ... Sve u jednom se dobiva.

Synyster
01.3.2013 02:51
19
3

@tulipan,
Zanimljivo ... Smetaju ti veliki Americki motori, ali ti ne smeta V10 dizel u Touaregu? Ili taj V10 dizel ima svoju svrhu i ne sluzi za razbacivanje kao Americki motori?

GajaG
01.3.2013 08:58
10
0

Ja zavidim amerikancima na ovim vozilima. Ja imam potrebu za ovakvim kamionetom, ali je to ovdje samo san. Pogledajte cijene, osnovni model je nesto preko 20 K$, ili oko 4-5 mjesecnih plata, a meni treba 50-60 plata za isti. Da sam u Americi sigurno bih vozio nesto ovako.

tulipan
01.3.2013 09:32
8
10

@Synyster
Ne smeta mi V10 u Touaregu,jer to predstavlja vrhunac ponude tog automobila...Meni smeta sto kod vas u Americi samo sto u kosacice ne pocnu V8 ugradjivati..A sve to sto si ti nabrojao se moglo uraditi i sa pikapom sa dobrim prenosom snage i od 200 konja..Ali sto bi to kad se moze fino nafta drugima oteti,pa daaaj 300,400 konja..

Synyster
01.3.2013 13:54
18
2

@tulipan,
Za pocetak, objasni mi koja je svrha V10 dizela u SUV kao sto je Touareg. Hoce li njegov vlasnik vuci nesto sa njim ili raditi bilo kakve poslove pa da mu treba obrtni momenat V10 dizela?
Drugo, previse verujes urbanim legendama. Ti si izgleda jedan od onih koji veruje da svi Amerikanci voze aute sa V8 400 hp motorima koji trose minimalno 30 litara. Probudi se, nisu vise 1960-te godine u pitanju.
Cilj vozila kao sto je F-150 je da ga koristis do maksimuma, a da ti pri tom i dalje dugo traje, ne da se raspadne cim garancija istekne. Naravno, Ford je mogao da ubaci 2.0L EcoBoost u F-150 i na papiru bi to super proslo, jer taj 2.0L EcoBoost razvija vecu snagu nego lenji 4.6L Triton V8 od pre 10 godina. Razlika je samo ta sto kad imas vlasnika F-150 koji svaki dan vuce 4 tone tesku prikolicu na gradjevinu ili farmu - 2.0L EcoBoost bi se raspao posle 50,000 milja u takvim uslovima. A lenji V8 ce da predje 5 puta vise bez vecih mehanickih kvarova ...
I poslednje, mani se politickih tema. Pricamo o F-150 kao vozilu, a sve te price "Amerikanci ratuju za gorivo da mogu voziti ovakva vozila" spada pod "Zivot nije fer pa ajde da placemo zbog toga".

tulipan
01.3.2013 17:29
7
5

@Synyster
Sto to neko i sa Touaregom ne bi vukao vise puta spominjanu neku prikolicu..Naravno da ne mislim da voze svi,vec OGROMNA vecina..i nemoj da ides u krajnost..jer naravno da nisam mislio da se ugradjuju neki 2.0 motori..A kada se zapitas zasto neko napravi neki automobil kao takav,onda moras malo obratiti paznju i na uslove i okruzenje u kome je nastao..Npr. zapitas se zasto su Ferrari,Lambourgini najljepsi automobili..i onda odes vidis,procitas ako imas srece i posjetis Modenu i seoca oko nje i sa kakvim su ukusom uredjena,saznas da u svakoj drugoj kuci su stasavale generacije auto-limara i bude ti jasno..tako isto i za americku auto industriju zapitas se ZASTO..a odgovor je upravo "Citavo svoje postojanje su otimali da bi oni mogli voziti ovakva vozila" i to spada pod " Zivot nije fer,ali mogu da ne volim i da se borim protiv tih zbog kojih zivot nije fer".

Synyster
01.3.2013 18:56
14
1

@tulipan,
Zato sto je Touareg V10 premium SUV sa toliko visokom cenom da ga sigurno niko nece kupiti da bi vukao radnu prikolicu na gradjevinu sa njim ili vukao prikolicu za konje na farmi sa njim. Mozda u najboljem slucaju ce kupiti neki bogatas za vucu kamp prikolice i to je to. Za razliku od pickupa kao sto je ovaj F-150, koji se nudi u toliko razlicitih verzija - od obicnog radnickog pickupa za radnicku klasu pa do premium pickupa za bogatase.
Da si procitao tekst, video bi da 40% prodatih F-150 imaju 3.5L EcoBoost V6 motor - ne neki ogroman V8.
Niko od tebe ne ocekuje da volis ovakve vozila i slobodno se bori protiv tih zbog kojih zivot nije fer. Ako tebi to pruza zadovoljstvo - samo napred. Ali ako ces kritikovati jedne - kritikuj i druge. Ako ti toliko smetaju Americki V8 (kojih uopste vise nema toliko, V8 motori su ostali samo u najvecim pickupima i SUV vozilima), onda neznam sto opravdavas motore slicnih dimenzija ostalih nacija (Nemce, Italijane ...). Ili ti smatras da su Nemci mnogo bolji od Amerikanaca, da njih zanima samo pravda u svetu, a ne sopstvena korist?

tulipan
01.3.2013 19:21
4
9

@Synyster
Nisi procitao ranije komentare..rekao sam da mi ne smeta jer to cini vrhunac ponude (naravno da ni oni nemaju nekog smisla),dok kod amerskog auta kad ima V6 i 3.5L to je kao dno dna...Normalno da ni njih ne zanima pravda..ali i sa politicke tacke gledista su mi simpaticniji,oni ne zamagljuju rat ljudskim pravima vec fino kazu ne svidjate nam se hocemo teritoriju i BUM..a sa auto-industrijske tacke gledista..haha zar zaista treba da komentarisem ;)

Synyster
01.3.2013 19:33
11
1

@tulipan,
kod vozila dimenzija kao sto je F-150 nemozes imati motor manji od 3.5L V6. Koji je najmanji benzinac u Touaregu (koji je manji od F-150)? Supercharged 3.0L V6. Znaci pricamo o maloj razlici ...

tulipan
01.3.2013 23:30
5
6

@Synyster
Daaaa ali ovde je 3.7 V6 najslabija verzija..kao o majko jesam ubog,daj mi taj osnovni od tristo konja da se patim..A kod Touarega ti benzinci spadaju u gornju polovinu ponude..kao o majko moja imam para za zvakanje i daj mi benzinjaru V6 :))..U svakom slucaju da ne sirimo dalje tebi se svidja meni ne..i to je to..ali cisto malo da nije dosadno :) Veliki pozdrav

Filip
02.3.2013 00:42
5
10

@tulipan: Druze slazem se sa tobom od reci do reci.
@synyster: Ne mogu da verujem da toliko ne zelis da shvatis sustinu tulipanovih kpmentara!

Miki
02.3.2013 04:22
6
3

Ako vam treba ovkva vrsta vozila, naravno i ako pritom imate novca da ga kupite, a zatim i sipate ne bas tako malo goriva, onda sve ovo ima smisla. Problem je u tome, sto dobar deo ljudi, koji kupuju ovakav auto, zapravo nema realne potrebe za njim. Kao stvar prestiza, a takvih je najveci brojl, zaista je cisto gubljenje novca kupovina ovakvog auta. Ja licno uvek bih pre dao prednost nekom Japancu, iz ove kategorije vozila. Nekazem, ovaj se auto pokazao i dokazao, ali generalno receno, svi americki automobili su ispod japanskih po kvalitetu i pouzdanosti. Pozdrav!

Synyster
02.3.2013 09:23
11
2

@tulipan,
3.6L V6 motor je najosnovniji i najjeftiniji motor u ponudi Touarega. I koliko je manji od Fordovog 3.7L V6?
Tako da ako F-150 preteruje - preteruje i Touareg. Jer pricamo o 3.6L vs 3.7L osnovnim motorima. Zatim 3.0L supercharged vs 3.5L twin turbo opcijama. Zatim 4.2L vs 5.0L opcijama ...
Nego, kazi ti meni, cisto iz moje radoznalosti - koji motor (ili motore) bi ti ponudio u F-150?

@Mike,
Bez uvrede, ali reci da su "Svi Americki automobili ispod Japanskih po kvalitetu i pouzdanosti" moze reci samo oni ljudi koje sam gore spomenuo - ljudi koji veruju 30 godina starim urbanim legendama. Japanci imaju samo dva full-size pickupa (Toyota Tundra i Nissan Titan). Titan je smece koji se vec 10 godina nije ni malo menjao i tehnicki je zaostao i star ko biblija. A Tundra je solidna, mada ima gomilu boljki i nije ni blizu po kvalitetu jednom Fordu F-150.

Milan Dukic (dumi)
02.3.2013 09:45
9
4

Pitam se zasto li se ovaj pickup ne vozi nigde sem u Americi?????! Verovatno zato sto u svetu postoji jedan veliki parazit! Koji se prikaci na nekog trenutno na libiju i onda sisa tudje bogastvo.
@synyster
Zasto odbijas da shvatis ono sto je tupilan hteo reci. Sta mislis da zivis negde u evropi jel bi vozio neki auto koji ima ovoliku kubikazu? To sto zivis u Americi ne mislim da je nista lose niti to sto si vozio ovu MAHINU! Ali u evropi to mogu sebi da priuste samo oni naj naj bogatiji! A u Americi je gorivi mnogo jeftinij (zapiatj se zasto jer su pijavice?) Ne sumnjam u kvalitet ovog forda mozda bih ga i ja vozio da ima naftnu rafineriju.

Aleksa
02.3.2013 10:35
10
1

Moj drug je do pre par god ziveo u SAD i vozio je neki toyotin picap, neznam tacno koji, mislim i da se neprodaje u evropi...Benzinac naravno, mnogo kubika, mnogo konja, mnogo trosi...ali koga briga? Radio je na gradjevini tada, njih par se potrpa, sav materijal nazad i teraj...Gorivo jeftino i kvalitetno, nije problem ko ovde...Mogao je snjim i na posao i u provod, na pecanje, svuda bukvalno! Druga ulica od mene, gotovo svakodnevno prolazi jedan amer pikap,(vozi neke prozore, staklo, vidi se da radi snjim) kakav je to MOCAN zvuk kad ga da malo po gasu...! Pa zaboravis i da je plastikaner unutra, i da trosi, i da ti netreba takav, ali pozelis odmah jedan takav! Ja ih potpuno razumem(amere) neka voze ako mogu, i ja bih da sam tamo. I nije bitno dal im treba takav ili ne,pa kakvu svrhu i kakva je logika jedan q7 v12 od 600 konja mislim i koji kosta 150000e kolko li vec...?? Nevolim americka auta mnogo, ali mislim da treba da postoje takva auta, bilo bi mnogo dosadnije bez njih...kao po evropi, gde po velikim gradovima vecina malih gradskih clia, punta, megan ili golfovi i sl. i onda kad naidje ovakav amer mocni, svi se okrecemo! neka ih!

duki
02.3.2013 12:36
11
1

Koji ste vi pacenici, niko nama nije kriv sto smo tu gde jesmo tako da manje ocajavajte a vise radite. To sto ce neko uzeti pikap uzece ga uglavnom zbog posla jer su to veoma zahvalna vozila za odrzavanje. Ponuda motorizacije je takva jer on mora da nosi taj teret koji se stavi u gepek i imace duzi radni vek jer je rasterecen. Do pre 10g su se i u evropi nudili motori na slican fazon, tad nije bilo 2.0 motor od 1024ks nego 120-130ks i zavrsavali su posao itekako. Nema od tih nasviranih motora vajde mnogo, mislite da ce vw caddy sa 1.2tsi moci da izgura 200-300k km malo sutra ce. Ljudi uglavnom kupuju ono sto im treba a to sto vidjate bogate da se bahate pa mislite da su svi takvi to je vas problem. I u majcici srbiji imate isuzu d-max, toyotu hilux pa opet nista a kakve su nase ulice a kakve su njihove, kod nas je postalo umetnost c segment uparkirati u centru.

Filip
02.3.2013 16:54
6
3

@Duki: Niko nam nije kriv sto smo tu gde jesmo?! Bravo, ti kao da zivis na Marsu... Da ne razglabam o politici, ipak je ovo auto magazin, ali zapitaj se sta si napisao i prelistaj po koji udzbenik istorije, pa onda komentarisi. Uostalom ne moras ni da citas, priseti se zadnjih 20 god. sta se dogadjalo na ovim prostorima...

Synyster
02.3.2013 19:40
14
0

@Milan Dukic,
Nebitno - pricas sta bi bilo kad bi bilo. Naravno, da zivim u Evropi nebi sigurno vozio ovakav auto. Isto kao sto ni vi koji zivite u Evropi nebi gledali na dimenzije auta i motora da zivite u Americi. Nebi vam sigurno bilo bitno jeli motor ispod 2.0L (jer u Americi nema razlike u ceni registracija) i nebi vam bilo bitno jeli dugacak 3 ili 5 metara (jer su ulice toliko ogromne da i u centru Chicaga mozes bez problema da vozis i parkiras ovakav F-150) i nebi vam bilo bitno jeli trosi 5 ili 10 litara (jer je gorivo jos uvek jeftino).

Peki
07.3.2013 10:06
3
1

Jedna Dacija Logan Pick-up 1.5 dCi/75 ima da ga sahrani :-))

Aleksa
09.3.2013 08:43
2
3

Kad se priča o Hiluxu, on je savršen svima...F150 svi pljuju...plašim se da je razlog jedino što dolazi odakle već dolazi

Aleksa
09.3.2013 10:32
3
0

Ima dvojica koji se potpisuju sa Aleksa.Cisto da se zna, nista strasno, ali eto...Mozda bi mogao on ili ja(nebitno) da promeni ili doda nesto, malo je glupo da obojica imamo isti potpis..Nisam bas tolko redovno na komentarima, mozda je -imenjak- pre mene koristio(al ja nisam primetio dosad) neznam...ako jeste, promenicu ja...Pozz.

Synyster
09.3.2013 17:02
7
0

@Aleksa (koji kritikuje F-150),
Ko su ti "svi" koji pljuju F-150? Oni koji ga nikad nisu ni videli uzivo, a da ne govorim provozali ili posedovali pa da mogu ista reci na njegov racun.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: