Online plus

Ford F-Series slavi 70. rođendan

Pikap koji ne zna za poraz već 40+ godina

"Nikada nisam hteo da se zadovoljim da budem prosečan" (Michael Jordan)


Ford F serije, vodeći pikap kamionet u automobilskoj istoriji Twituj ovo!

Na leto ove godine ikona američke auto industrije, Ford F-Series, slavi svoj 70. rođendan. Zvanično predstavljen sredinom 1947. godine, F-Series je do sada prodat u preko 37 miliona primeraka, iako se zvanično prodaje samo u Severnoj, Centralnoj i Južnoj Americi i par država Bliskog istoka. F-Series je bitan model za kompaniju iz nekoliko razloga, a ako nije dovoljan podatak da je tokom 1990-ih godina u potpunosti promenio način na koji su ljudi gledali na komercijalna vozila, onda podatak da čini čak 75% profita Forda je svakako za pohvalu.

Modeli iz ranih 1950-ih su danas izuzetno popularni među kolekcionarima
1953-1956. F-Series se smatra jednim od najlepših klasičnih pikapa

Treća sreća
Ford Motor Company je osnovan juna 16., 1903. godine posle trećeg pokušaja Henryja Forda da proizvede automobil pod svojim sopstvenim imenom. Prvi model kompanije, Model A, je debitovao iste godine sa motorom od dva cilindra, a usledili su Model B, Model C i Model F. Do kraja 1904. godine, preko 2,000 Fordova je prodato, a kako je tržište automobila nastavilo da raste, Henry nije imao razloga da pažnju posveti i komercijalnim vozilima. On je, ipak, s vremena na vreme pokušao nekoliko puta da predstavi komercijalni van. Prvi od njih, nazvan Delivery Car, je predstavljen 1905. godine na bazi Modela C, ali sa cenom od 950 dolara nije bio popularna kupovina. Međutim, 1908. godine na tržište stiže legendarni Model T, automobil koji će da modernizuje američku auto industriju zahvaljujući svojoj niskoj ceni i podatku da je bio lagan za održavanje i popravke.

Upravo je Model T poslužio kao baza za Fordov prvi uspešan pikap, koji je debitovao 1914. godine po početnoj ceni od 410 dolara, a za njegov razvoj su se postarale samostalne firme. Ipak, U junu 1917. godine, Ford predstavlja svoj prvi komercijalni pikap nazvan Model TT. On je i dalje bio zasnovan na bazi Modela T, ali je bio nešto veći i pružao čvršću šasiju da bi mogao da podnese veće terete. Do ranih 1920-ih godina, Model TT se mogao dobiti u nekoliko različitih verzija, a mnoge samostalne firme su radile prerade po ukusu mušterija za njihov biznis. Ovaj trend će opstati na snazi sve do Drugog svetskog rata, a kako se Fordova ponuda automobila menjala, tako se menjala i njegova ponuda pikapa. Oni su i dalje bili zasnovani na automobilima, ali sa čvršćom šasijom i nešto moćnijim motorima. To svakako nije predstavljao problem, posebno nakon što je debitovao legendarni Flathead V8 motor 1932. godine. Sredinom 1930-ih godina Ford je ponudio i veću COE ponudu kamiona, koji su bili idealni za poslove, ali ne i za svakodnevnu vožnju. Ford je primetio ovaj trend, ali nije uradio ništa sve do posleratnog perioda.

Model iz kasnih 1950-ih se uspešno izvozio i u Južnu Ameriku
Model iz 1961. godine je bio najniži F-Series u istoriji

Moderne ideje Henryja Forda II
Tokom Drugog svetskog rata dolazi do velikih promena na čelu Forda. Edsel Ford, Henryjev sin i predsednik kompanije od 1918. godine, je preminuo 1943. godine u 49. godini života od raka stomaka, a Henry je preuzeo komandu nad kompanijom, iako je tada imao približno 80 godina.

Henry je video svog telohranitelja Harryja Bennetta kao budućeg naslednika, a ovim potezom ostatak Ford porodice se nikako nije slagao. Edselov sin i Henryjev unuk, Henry II, se uskoro vratio iz vojske i planirao je da sedne na čelo Forda, ali je Henry u svakoj meri odbijao ovu ideju. U želji da ne vidi svog sina da završi istom sudbinom kao i muž, Eleanor, udovica Edsela, preti Henryju da će prodati svoje akcije u kompaniji, čime familija Ford po prvi put u istoriji ne bi imala potpunu kontrolu, ukoliko se Henry ne povuče sa svoje pozicije i ne dozvoli Henryju II da bude novi predsednik kompanije. Henry je bio jako ljut, ali kada je uvideo da kompanija mesečno gubi i do deset miliona dolara, odlučio je da je vreme za zamenu.

Iste godine kada je njegov otac preminuo, Henry II je postao novi predsednik kompanije u svojoj 27. godini. Henry II se brzo odlučio na veće promene - Bennett je odmah dobio otkaz, a u tim su dovedeni mladi inženjeri. Kada je Ford II stigao na čelo kompanije, shvatio je da niko u Fordu ne zna ni koliko novca je potrebno da se proizvede automobil, koliko novca je kompanija zarađivala i koliko je bila u dugu. On je znao da nije u stanju da sam promeni situaciju i odlučio je da zaposli ceo tim od deset inženjera, koji su sada bili poznati kao "Whiz Kids", a oni će da igraju veliku ulogu u ravoju prvog posleratnog Forda.

Po uzoru na automobilsku industriju krajem 1960-ih godina, F-Series je postao moćniji nego ikada pre
Početkom 1970-ih godina F-Series dobija i verziju sa četvoro vrata

Prvi moderni Fordov pikap
Dok je najveća pažnja posvećena novim Ford, Mercury i Lincoln automobilima za 1949. godinu, Henry II je shvatio ono šta njegov deda nije - da su kupci spremni izdvojiti veće sume novca i na komercijalna vozila ako su ona udobna i jednako dobro opremljena kao automobili. Iz navedenog razloga, već 1943. godine rad je počeo na ovom pikapu sa takvim karakteristikama, koji bi delio mehaniku sa automobilima, ali bi pružao potpuno novu šasiju za komercijalna vozila.

Potpuno novi F-Series je ugledao svetlost dana sredinom 1947. godine, a izbor je bio veći nego ikada pre. Ne samo što je kupac mogao da dobije gotov proizvod direktno iz Forda, već je kompanija prodavala i šasiju sa kabinom na kojoj bi kupac, po svojoj želji, mogao da razvije sopstveni model. Sa dizajnerske strane, F-Series nije pratio strategiju prethodnika, pa samim tim nije ličio na automobile. On je pružao značajno veći gril i kabinu, sa kojom je dobio značajno više prostora. F-Series je pružio ponudu bogatiju nego ikada pre. Standardni modeli su nosili oznake F1, F2 i F3 i njih je razlikovala težina. Dok je osnovni F1 bio težak 2.115 kg, najveći F3 je bio težak preko tri tone. Pored njih, Ford je takođe nudio šasije pod kodnom oznakama F4-F8, na kojima su se proizvodili kombiji, autobusi i manji kamioni.

Kupac je mogao da bira između četiri poznata Flathead motora. Tu su bila dva od šest cilindara i to od 226 kubnih inča (3,7 l) sa 95 ks i od 254 kubna inča (4,2 l) od 110 ks kao i dva V8 od 239 kubnih inča (3,9 l) sa 110 ks i 337 kubnih inča (5,5 l) sa 145 ks. Svi modeli su pružali standardan manualni menjač od tri brzine, koji je prenosio snagu na zadnje točkove. Dok novi F-Series nije zabeležio veću prodaju od svog prethodnika, on je prestao da krade prodaju od Fordovih automobila i konkurisao novom Chevroletu C/K.

F-Series postaje najprodavaniji pikap 1977. godine
1980-1986. model je nastavio da osvaja kupce

Budući klasik
F-Series dobija svoje prve dizajnerske promene 1951. godine, sa nešto agresivnijim dizajnom, a po prvi put u istoriji neki Fordov pikap je dobio i bolje opremljen DeLuxe paket. On je pružao bolja sedišta, više hroma, prikolicu prekrivenu drvetom i mogao je da se dobije samo sa V8 motorom.

Dve godine kasnije stiže potpuno novi F-Series, koji se nije menjao preterano mnogo dizajnerski, ali je doneo velike mehaničke promene. Naime, spomenute godine Ford je, posle 21 godine, penzionisao legendarni Flathead motor i zamenio ga sa modernijim Y-Block. F-Series se ponovo mogao dobiti sa bogatom ponudom motora od šest i osam cilindara, od najmanjeg od 223 kubna inča (3,7 l) sa 115 ks pa sve do najvećeg od 272 kubna inča (4,5 l) sa 173 ks. Upravo je ova generacija F-Series sigurno najpoznatiji američki klasični pikap, koji je bio jako popularan u svoje vreme, a danas vlada veliko interesovanje za njim u svetu hot rod kulture.

F-Series je jedini pikap koji se može pohvaliti takvim uspehom do te mere da je Ford dugo godina nudio i njegovu serijsku verziju tokom 1990-ih godina urađenu baš u takvom stilu. Čak i današnja vremena američki proizvođač vozila nudi potpuno novu šasiju i kabinu sa kojima vlasnik može da napravi F-Series po svom ukusu. Iste godine kada je debitovao novi F-Series, Ford je odlučio da promeni imena tako što je dodao "00” ili “50" u ime svakog vozila, a primera radi F1 je postao F100, dok su F2 i F3 postali F250 i F350 zahvaljujući svojim većim dimenzijama. Po prvi put u ponudi se pojavio i automatski menjač, a za tržište Kanade Mercury je takođe nudio svoju verziju pod M oznakom.

Blago osveženje 1987. godine ...
... i ponovo 1992. godine

Veće je bolje
Za 1957. godinu Ford je odlučio da osveži F-Series, pa je on tako bio moderniji i privlačniji, ali je svu pažnju navedene godine odneo model Ranchero. Naime, po uzoru na predratne modele, Ranchero je ustvari bio pikap na bazi automobila, pa je samim tim pružao najbolje karakteristike iz oba sveta. On je bio udoban i moderan kao potpuno novi Fordovi automobili za 1957. godinu, ali je opet imao malu prikolicu za potrebe. Međutim, Ranchero je imao početnu cenu od 2.098 dolara u poređenju sa 1.789 dolara za osnovni F100, pa samim tim nikada nije bio preterano popularna opcija kod kupaca.

F-Series je ponovo osvežen za 1958. godinu i on je sada bio veći nego ikada pre. Ford je odlučio da podeli ponudu na dva modela - osnovni F100 i veće F250/F350, koji su se sada zvali SuperDuty.

Najveća dizajnerska promena su bili dupli farovi, a kupac je sada mogao da dobije i veliki V8 motor od čak 292 kubna inča (4,8 l) i 212 ks. Samo godinu dana kasnije debituje i prvi pogon na sva četiri točka. Ova opcija je postojala i ranije, ali samo preko samostalnih kompanija kao što su Marmon-Herrington, Napco i American-Coleman, ali od 1959. godine on se mogao dobiti direktno iz fabrike. Po prvi put Ford je odlučio da podeli F-Series od ostalih većih komercijalnih vozila, koji su se sada zvali C-Series.

Oprema automobila = veća prodaja
Početak 1960-ih godina je doneo novi početak za Fordove pikape, uključujući predstavljanje manjih Ranchero i Econoline, ali se u centru pažnje ponovo našao novi F-Series. Predstavljen 1961. godine, on je bio u svakom pogledu nov, sa većim dimenzijama i potpuno novim stilom. Ono šta je privuklo najveću pažnju je koliko je model sa pogonom na zadnjim točkovima bio nizak, pa su ga mnogi proglasili budućim hot rodom momenta kada je predstavljen. Velike promene su usledile i ispod haube, gde je sada i najosnovniji model razvijao 150 ks dok se u vrhu ponude nalazio veliki F350 sa novim motorom od 351 kubog inča (5,8 l) sa 208 ks.

Ova generacija će opstati u prodaji do kraja 1966. godine i po prvi put će doneti godišnju prodaju od preko 200.000 vozila. Jedan od razloga je ležao u novom Ranger paketu opreme, koji je pružio identičnu opremu sa automobila, pa samim tim publika više nije gledala na pikape samo kao vozila za rad već i kao proizvode koje mogu da koriste svakodnevno. Ova generacija će opstati u proizvodnji sve do 1967. godine, kada je debitovala nova peta generacija. U trendu sa američkim načinom života u navedenom periodu, F-Series je ponovo dobio na dimenzijama, što znači da su bili potrebni i veći motori. Čak i najmanji motor iz ponude, linijski šestak, je bio veliki od 300 kubnih inča (4,9 l) sa 170 ks, a vrh ponude je predstavljao V8 od 390 kubnih inča (6,4 l). Ovaj motor se ugrađivao u mnoge Fordove u navedenom periodu, uključujući i Mustang, ali dok je on razvijao 335 ks u ostatku ponude, u slučaju F-Series snaga je pala na 255 ks zbog niže kompresije. Kao što smo spomenuli, publika je već neko vreme počela da gleda na pikape kao na svakodnevno prevozno sredstvo, pa je Ford tako ponudio i verziju sa četvoro vrata, kao i neku opremu, kao što je klima i AM/FM radio, kao standard čak i na osnovnim modelima. Godine 1970., na tržište stiže i Ranger XLT, koji je do tada bio najluksuznija verzija F-Series, a prodaja raste sve do 300.000 vozila.

1993 Lightning je postao prvi moćni pikap direktno iz fabrike
Aerodinamični dizajn je zamenio kockaste linije 1997. godine

Naftna kriza i F150
Taman kada je Ford odlučio da bazira celu svoju ponudu oko F-Series, dolazi do većih promena u američkoj auto industriji. Sjedinjene Američke Države su postale prva država koja je zvanično predstavila "Clean Air Act" o izduvnim gasovima, a uskoro su i ostale države krenule istim koracima. Ovaj potez je naterao kompanije da smanjuju kompresiju na motorima da bi ih pokretalo jeftinije gorivo, a iz navedenog razloga snaga motora počinje da pada velikom brzinom. Do 1974. godine svet je zahvatila i prva veća naftna kriza. Naime, u oktobru 1973. godine, Egipat, Sirija, Irak i Jordan su napali teritoriju koju je Izrael preuzeo šest godina ranije. Izrael se brzo oporavio i povratio teritoriju najviše zahvaljujući pomoći Amerike, što je OPEC-u bio dovoljan razlog da najmoćnijoj zemlji sveta uvede embargo.

Ne samo što su cene goriva skočile za četiri puta preko noći već i mnoge benzinske pumpe više nisu mogle ni da dobiju gorivo, pa je tako postao limit kojim danima se ono može sipati zavisno od registarskog broja tablice. Embargo će opstati na snazi do marta 1974. godine, ali će se ukus kupaca promeniti u velikoj meri. U takvim uslovima, Ford je odlučio da bazira F-Series na opremi i luksuzu umesto snazi, a 1972. godine debituje još jedna specijalna verzija, i to Explorer, koja je u tom momentu bila najluksuzniji američki pikap.

Osveženi model je stigao godinu dana kasnije, a 1975. godine i novi F150. On je trebalo da popuni prazninu između F100 i F250, a verovatno ni sam Ford nije znao koliki uticaj će ovaj model imati narednih godina. Spomenuti Clean Air Act je u velikoj meri uništio performanse, a iako se veliki F350 u jednom momentu mogao dobiti i sa jednako velikim V8 motorom od čak 460 kubnih inča (7,5 l), njegova snaga je iznosilo samo 239 ks. On je opstao u proizvodnji sve do 1977. godine, kada više nije mogao da zadovolji standarde o izduvnim gasovima, a zamenjen je novim V8 motorom od 400 kubnih inča (6,6 l) sa 169 ks. Već tada F-Series postaje najprodavaniji pikap u Americi, titulu koju će da zadrži do današnjeg dana, a u prodaji se našla i njegova SUV verzija pod Bronco oznakom.

Sa 380 ks ispod haube, 2004 Lightning je mogao da dostigne 240 km/h
SuperDuty je podeljen od F150 1998. godine

Broj 1
Period ranih 1980-ih godina je doneo nove promene u američkoj auto industriji. Automobili su postajali sve manji i ekonomičniji, a pogon na prednjim točkovima je dobio na popularnosti. U takvim uslovima, Ford je odlučio da smanji dimenzije F-Series, ali bez da ošteti veličinu kabine. Dimenzije motora se nisu menjale u velikoj meri, ali najpopularniji pikap iz grupe, F150, je uglavnom dolazio sa V8 motorima od 302 kubna inča (5,0 l) i 351 kubnog inča (5,7 l). U ponudi se i dalje nalazio linijski šestak, koji će da uđe u istoriju kao jedan od najkvalitetnijih Fordovih motora.

Godine 1981. F-Series postaje najprodavanije vozilo u Americi, titulu koji je zadržao svake godine do današnjeg dana, a veruje se da je popularnost bila velika zbog odlično opremljenih verzija. Pored već postojećih XLT Lariata i Explorera, početkom 1980-ih godina na tržište je stigao i Eddie Bauer urađen u zajedničkoj saradnji sa istoimenom kompanijom za proizvodnju opreme za kampovanje. Ford je još jednom napisao istoriju 1983. godine, kada je SuperDuty postao prvi pikap u klasi sa dizel motorom. On je bio zapremine 420 kubnih inča (6,9 l) i urađen sa kompanijom International, a pokazao se posebno popularnim među farmerima i onima koji rade na građevini. Iako je Ford imao veoma uspešan F-Series, kompanija je početkom 1980-ih godina upala u tešku finansijsku krizu i nije imala finansije za veće promene. To se u velikoj meri odrazilo na ovaj pikap, koji je osvežen 1987. i 1992. godine, ali se mehanički nije menjao. Ali i pored toga F-Series je nastavio da privlači kupce i krajem 1980-ih godina njegova prodaja dostiže cifru od 500.000.

Ulične performanse
Da bi održao visoku pažnju kupaca, Ford je 1993. godine predstavio i prvi sportski ulični pikap. Za njega se pobrinuo Special Vehicle Team (SVT), koji je proizvodio većinu Fordovih trkačkih automobila kroz 1980-e godine, kao i neke ulične (pre svega Mustang). Čuveni Formula 1 vozač Jackie Stewart je bio jedan od saradnika u timu, a odlučeno je da model dobije Lightning (munja) ime. On je debitovao sa novim 5,8 l motorom sa 240 ks, što je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za ispod osam sekundi i maksimalnu brzinu od 180 km/h. Iako Lightning svakako nije bio jeftin pikap, u tri godine proizvodnje je prodato oko 11.500 primeraka, a on je započeo i trend koji su kasnije pratili Chevrolet C/K SS454, GMC Syclone i ostali velikani.

Ford je 2005. godine prodao rekordnih 940.000 F-Series
Turbo motori su zamenuli atmosferske 2011. godine

Aerodinamika
Sve oči su bile usmerene na salon automobila u Detroitu u januaru 1996. godine, na kome je trebalo da debituje potpuno novi F150. Ford je na njemu radio još od kasnih 1980-ih godina, ali je finansijska kriza nekoliko puta stopirala razvoj. Glavni dizajner Andrew Jacobson je odlučio da zanemari kockaste linije i da bazira novi pikap na istoj dizajnerskoj školi kao i Fordovi automobili.

Glavni inženjer Thomas Baughman je imao slične planove. On je hteo da F150 kupcima predstavlja veće vozilo za svakodnevnu vožnju i za pojedine kućne poslove, dok za sve one koji i dalje žele radnički pikap, novi SuperDuty je trebao da popuni tu prazninu. Ford je znao da će dobiti velike kritike na račun ove odluke, posebno od onih koji žele tradicionalne kockaste pikape, pa je samim tim nastavio da prodaje prethodni model godinu dana duže.

Ponuda je ovaj put bila veća nego ikada pre. Ne samo što je kupac mogao da bira između tri dužine kabine, dve dužine prikolice i dva stila prikolice, u ponudi su se takođe našli i sportski Harley Davidson i luksuzni King Ranch. Prodaja je startovala sa potpuno novih V6 motorom zapremine 4,2 l, koji je razvijao 217 ks, ali se većina kupaca odlučili za neki od dva V8 motora – 4,6 l sa 231 ks i 5,4 l sa 260 ks. Kada je F-Series zvanično debitovao, kritičari su nestali, a publika je bila očarana. Preko 900,000 primeraka je prodato 1997. godine iz proglašenje za pikap godine, a uspeh je još veći kada se zna da je novi Expedition, koji je urađen na bazi F-Series, privukao dodatnih 233.000 kupaca.

Nastavak imperije
Godinu dana nakon novog F150, svetlost dana su ugledala još dva noviteta. Jedan od njih je bio potpuno novi SuperDuty, koji više nije delio linije sa F150, a on je zadržao svoj prepoznatljiv kockast dizajn. SuperDuty je doneo nekoliko noviteta za F-Series, kao što je prvi V10 motor (6,8 l sa 367 ks) kao i potpuno novi 6,0 l V8 dizel motor od 325 ks. Iako će ovaj dizel imati određenih mehaničkih problema, on je i dalje bio izuzetno popularan među kupcima i činio oko 50% prodaje u klasi.

Iste godine na tržište je stigla i druga generacija Lightninga. Na njoj je Ford posvetio značajno veću pažnju, pa tako pored moćnog motora, Lightning je sada imao i veće kočnice, modifikovano ogibljenje i agresivne dizajnerske promene sa kojima je delovao kao ulični trkač. Njega je pokretao spomenuti 5,4 l motor, ali zahvaljujući kompresoru snaga je skočila na 380 ks.

Ford se posvetio terenskoj vožni sa novim Raptorom
Zahvaljujući aluminijumskoj školjci F150 je izgubio 350 kg 2015. godine

Sa maksimalnom brzinom od 240 km/h, Lightning je bio najbrži serijski pikap na svetu, a u šest godina proizvodnje je prodato oko 28.000 primeraka. U takvim uslovima Ford nije imao razloga za veće promene.

Dizajn je osvežen 2004. godine (kada je F150 ponovo proglašen za pikap godine), a 2005. godine F-Series dostiže najveću prodaju u istoriji kada je prodato oko 940.000 primeraka u Americi i preko milion u svetu. Iako je Lightning penzionisan posle 2004. godine, kupci su i dalje mogli da dobiju ulične trkače kao što su Saleen i Roush, koji su podizali snagu i do 450 ks. Ford je i dalje nudio bogatu ponudu luksuznih pikapa, kao što su Limited i Platinum, a 2005. godine i Fordova premijum divizija Lincoln je dobila svoju verziju koja je nosila Mark LT oznaku. Kada je osveženi model debitovao 2009. godine, Ford je još jednom napisao istoriju. Ne samo što je osnovni 3,7 l V6 motor razvijao impresivnih 302 ks, već je F150 postao i prvi pikap sa turbo motorom. Novi EcoBoost (turbo) motori nisu zaobišli ni F-Series, pa je tako F150 dobio 3,5 l turbo V6 motor sa 365 ks, a za one koji su i dalje želeli nekog od većih atmosferskih V8 motora, tu su i dalje bili 5,0 l (sa 360 ks) i 6,2 l (sa 411 ks) motori. Iste godine i SuperDuty je dobio novi 6,7 l V8 dizel, sa kojim je u stanju da povuče i do 15 tona.

Raptor
Ako je 12 generacija ostala po nečemu poznatu, onda je to svakako model Raptor. Ovaj terenac je predstavljen krajem 2009. godine i brzo je stekao veliku slavu širom sveta. On je na terenskim putevima mogao da dostigne brzinu i do 160 km/h, a posebnu pažnju je privukao kada je jedan od modela, sa preko 250.000 kilometara na satu, uspeo da završi Baja 1000, jednu od najzahtevnijih terenskih trka na svetu. Za one kojima je fabričkih 411 ks bilo malo, samostalni tuneri kao što su Shelby, Roush i Hennessey su takođe nudili svoje moćnije verzije. Sadašnja generacija je debitovala 2015. godine sa nekoliko novih inovacija, kao što je aluminijska školjka sa kojom je F150 izgubio preko 350 kg u težini, ali i sa novim 2,7 l turbo motorom od 320 ks. Novi Raptor se očekuje u prodaji na leto 2017. godine, ali za razliku od prethodnika, on će od sada biti dostupan samo sa turbo motorom od 450 ks. Iako prodaja F-Series više nije velika kao nekada, on je već duži broj godina u rastu, a u 2016. godini Ford je širom sveta isporučio 880.000 vozila. To znači da ovaj pikap čini oko petinu Fordove globalne prodaje i čak 75% profita, čime je svakako toliko bitan da ne može biti bitniji proizvod za kompaniju. Za 2018. Ford je najavio i prvi dizel motor u F150 kao i hibridnu verziju godinu dana kasnije.

Uparen sa dizel motorom, F350 je u stanju da povuče do 15 tona
Novi SuperDuty predstavljen 2016. godine

Ikona
Od 1947. godine preko 37 miliona F-Series je pronašlo kupce, a ovaj pikap i dalje ne pokazuje znake slabosti. On je uspeo da nadživi nekoliko ekonomskih kriza i svaki put se vraćao jači i moćniji nego ikada pre. Dok neki kažu da je on "preživeli dinosaurus" i da ga je vreme sustiglo, Ford svakako tako ne misli, a ni kupci. Naime, u vreme pisanja ove priče Ford je završio 40. godinu zaredom kao najprodavaniji pikap i 36. godinu kao najprodavanije vozilo na domaćem tržištu. A to su svakako brojevi vredni poštovanja i pažnje.

Zoran Tomasović
3390
Postavljeno: 21.02.2017

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Lacky
21.2.2017 07:53
9
1

U pravo vrijeme na pravom mjestu ipak nista nije slucajno svaka roba ima svog kupca Ameri imaju svoje Ikone a mi Evropljani nase pozdrav

Bozo
21.2.2017 19:06
6
0

Ne znam sjecam li se bas najbolje recenice, rekao bih bas u VG procitanoj. Na pitanje koji je model auta najprodavaniji, vecini ce prvo pasti na pamet golf, korola, buba, model t, a skoro nikome f series. Kako god, ja i dalje rado pogledam F&F l, zbog scene kad Pol Voker dolazi u Lightning-u na tuna sendvic. V8 zvuci brutalno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: