Uporedni test

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

Sudar "titana"

Dva domaća „bestselera“ jedan naspram drugog

Kada se kaže „dobar automobil" u glavi ljudi koji se iole razumeju u kola, automatski se javlja niz asocijacija, počevši od toga koliko neki automobil dobro izgleda, ima ovo ili ono od opreme, ovakve ili onakve sisteme itd. Ja sam takođe jedan od takvih ljudi i automobile zaista posmatram iz više aspekata. Međutim, postoji klasa vozila koja nije u sferi mog interesovanja, i moram priznati da mi osim njihovih tehničkih karakteristika, sve ostalo predstavlja manje-više nepoznanicu. Radi se o B segmentu, a u okviru istog, imao sam priliku da se na testu magazina Vrele Gume upoznam sa Fiat Puntom Classic i Daciom Sandero.

gradska vožnja,
potrošnja

tehnološki zastareo model

Motorizacija
Fiat Punto u verziji sa motorom 1.2 L i 60 ks pri 5000 obrtaja u minuti, uparenim sa petobrzinskim menjačem je automobil koji prosečnom vozaču ili nekom entuzijasti može da priredi prilično zabavnu gradsku vožnju. Mali agregat je živahan i rado se vrti, noseći Punta bez nekih naročitih problema. Pri tome, ukoliko ne preterujete sa obrtajima, možete se opušteno vozati sa manje od 7 L /100 u gradskoj vožnji, a ispod 5 na magistrali.

Dacia Sandero ima privilegiju da ispod haube ima Renaultov, nešto moderniji agregat, slične zapremine, ali sa dve bregaste osovine, 16 ventila i 15 KS više, koji Sandera nosi sa potpunom lakoćom i može da pruži vozaču i nešto više od pukog gradskog „muvanja“. Agregat nema neki značajan broj konja na papiru, ali naprosto ima agilnosti i snage sasvim dovoljno. Menjač je takođe sa 5 brzina i znajući činjenicu da je i njegovo poreklo "rasno" tj.da je i on iz Renault familije, "zabava" je zagarantovana. Šalu na stranu, ali su ovo u svakom slučaju veliki aduti Dacije Sandero. Potrošnja goriva u gradu je taman toliko veća, koliko je i razlika u snazi i ona iznosi oko 8 L/100 km, dok na magistralnom putu se kreće oko 5,7.

Upotrebljivost
Ovo je deo priče koji je po malo nezahvalan, iz razloga što ovi automobili nekome ne znače puno, a nekome znače sve. Ono na šta zapravo ciljam je, da ako smo nekada porodično mogli da putujemo „Fićom“ na more, natovareni preko glave i bili najsrećniji na svetu, onda su ova dva automobila upravo dovoljna za gotovo sve. Ako pak, realno sagledamo stvari, zaključak koji se nameće je da su ovo ipak dva automobila namenjena za gradsku upotrebu, i eventualno za kraća putovanja sa ne baš puno prtljaga.

Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1242
Broj ventila/tip ubrizgavanja 8/singlepoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 44/60/5000
obrtni moment [Nm/o/min] 102/3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V [mm] 3865x1660x1480
međuosovinski razmak [mm] 2460
masa vozila/nosivost [kg] 895/535
zapremina prtljažnika [l] 297
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 165/70 R14
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 14,3
maksimalna brzina [km/h] 155
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,7
emisija CO2 139g/km
Cena (sa popustom i PDV-om) € 8,749 („staro za novo“ – 7,749)

U ovom delu, Sandero čiji je prtljažnik 320 dm3 ( 1200 dm3 sa preklopljenom zadnjom klupom) naspram 290 dm3 (1050 dm3 sa preklopljenom zadnjom klupom) u Puntu, je u prednosti iz razloga što je ipak veći od Punta, i što se u njega može smestiti malo komotnije. To se naravno odnosi i na putnički prostor, iako ni kabina malog Punta nije tesna za 4 osobe. Ako se vodimo onom starom narodnom: " Kad deca nisu besna, ni kuća nije tesna", onda se može reći da je sve u redu, za klasu kojoj pripadaju, pa čak i kada je udobnost u pitanju. Ne mogu da kažem da su ovi automobili vrhunac komfora, ali ni da su neudobni. Jednostavno rečeno, to je sve baš onako kako i treba da bude.

„The Look“
Spoljni izgled ova dva automobila je nešto što se može svrstati pod sintagmom "generacijski jaz". Punto je napravljen davnih devedesetih, i pored „restajlinga“ na poslednjoj generaciji, on je iz nešto starijih vremena. Ipak, ne mogu da kažem da je ružan. Meni lično je dopadljiv, a po broju ovih mališana na ulicama, sigurno da i mnogi drugi imaju takav pogled na njega. Ili je možda nešto drugo u pitanju...

odnos uloženo-dobijeno,
upotrebljivost

završna obrada

Sandero je po dizajnu ipak savremeniji automobil, i to se na spoljašnosti jasno i vidi. Naravno, moramo uzeti u obzir da je on ipak Dacia, a takođe i cenovni rang u koji ulazi.

Nasuprot tome, u unutrašnjosti je priča obrnuta. Puntova, koju ne mogu nazvati zastarelom nego više klasičnom, je po meni daleko prijemčivija za oko, ali i na dodir, i u značajnoj je prednosti nad Sanderovom. Naprosto, u Sanderovoj kabini je sve ogoljeno i „jeftino“, ali je to, opet moram da se poslužim narodnim mudrostima: " Kol"ko para tol"ko muzike", i tu apsolutno ne može ništa da se zameri.

Zaključak
Ukoliko niste previše zahtevan kupac ili ne želite da dajete previše para za automobil, onda su Punto i Sandero možda pravi izbor za vas. Ono što se očekuje od ovakvih automobila oni ispunjavaju u potpunosti. Za Sandera bi se moglo reći da pruža i nešto malo više. Ipak nosi Renaultove gene, a to se primeti. Pored toga, automobil je moderniji i veći.

Još jedan adut Sandera je cena. On u Ambiance paketu opreme košta 8,289 evra sa uračunatim PDV-om. Cena Punta Classic 1.2 u Dynamic A/C paketu iznosi 8,749 evra sa popustom i uračunatim PDV-om, i jedino „opravdanje“ koje može imati za višu cenu u odnosu na Sandera je gasni uređaj, ukoliko se to i može nazvati opravdanjem.

Dacia Sandero 1.2 16v Ambiance

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1149
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 55/75/5500
obrtni moment [Nm/o/min] 107/4250
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V [mm] 4020x1746x1534
međuosovinski razmak [mm] 2588
masa vozila/nosivost [kg] 975/495
zapremina prtljažnika [l] 320
Ogibljenje
napred pseudo MacPherson sa trouglastim ramenima, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi H osovina, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 185/65 R15
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 13,6
maksimalna brzina [km/h] 161
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,9
emisija CO2 135g/km
Cena (sa PDV-om) € 8,289

Tekst Svetozar Mučalo – Zaxspeed
Fotografije Saša Nikolić
24329
Postavljeno: 30.03.2012

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

libra-fiat
30.3.2012 09:45
18
17

Sve je ok samo potrosnja Punta nije ni blizu navedene u testu. Sa dosla opustenom voznjom u kombinovanim uslovima trosi 7 litara plina iako bird pokazuje tamo nekih 5.5-6 litara... Mereno "od cepa do cepa" i svaki put isto. Kod mase drugih ista situacija... Sa klimom ode na 8-9 opusteno... Presao preko 30.000km za oko godinu ipo i od starta isti rezultati.

niks
30.3.2012 10:51
23
21

Mislim smesno dao si cenu punta sa plinom i dacije sa benzinom i rekao da cena ide na racun dacije sto nisi uzeo cenu 6700 sto bi bilo realno, pa uporedio...Zivahnost ove dacije mozete uporediti i sa reno berlinom 1.6 110hp gde bogami kad bi natego ovu zastavu sa plinom tu bi negde bili ,tako da to sto ima 15 konja vise neznaci nista jer stvarno ne znam gde oni mere te konje kad su im auti mrcine do bola ova dacija ima zadrsku gasa neku cudnu da kad joj potopis gas ona se mucena izgubi...
A ne posto si vlasnik renoa pa ovde iznosis tvoje glu.. zakljucke...Sto nisi naveo da su delovi dacije jedno 4 puta skuplji i 5 puta losiji...

Miško
30.3.2012 10:53
31
13

Zašto se u testu niste dotakli Euro N-cap crash testa simulacije sudara? Ili garancije na koroziju? Ili kvaliteta enterijera? Dugo sam se dvoumio oko ova 2, na kraju sam izabrao Punto. Imao sam predrasude u vezi Punta, sve dok ga nisam isprobao, opipao i provozao. A pokajao bih se da sam uzeo Sandero.

ZastavaAMG
30.3.2012 11:16
27
12

Sto se tice potrosnje kod punta, sve zavisi kako ga vozis, npr moj otac kad ga vozi, na otvorenom putu on ga spusti ispod 5l (~4.7) dok sam ja malo jaci na gasu pa retko kad ode na 5.5l na otvorenom.

janez
30.3.2012 11:25
22
20

Odma se vidi da je redakcija na strani dacije uzeli ste ekstra aute ali ste se naklonili daciji i stalno potencirate reno...
Punto je bolji...

Miško
30.3.2012 12:03
27
17

Nakon što sam nekoliko puta vozio zetov Stepway, potražio sam savet onih koji provode dane i dane u istima, tj. u Taxi službi. Kugle i silen blokovi kod Dačije se menjaju na 30.000km, ležajevi na 60.000km, a na Puntu na 120.000km. Stepway troši 11L benzina u gradu, ljulja se u krivini. Kontrolna tabla se ugiba i smrdi na jeftin lepak! Sanderoova sedišta su takva da u krivini guza šeta levo-desno! Delovi za Dačiju su skuplji za 30% od Fijatovih.
Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji

Dejan L
30.3.2012 12:08
33
11

@ libra-fiat
A da li ti znaš da, ako auto troši 6L benzina, onda mora da troši bar 7L plina. Ne samo Punto, već svaki. A ako ti troši 7L plina, treba da slaviš. Kud ćeš manje? Ja biram Fijat, što da dajemo pare Rumunima? Neka odu u budžet, pa nek svima bude lepo!

steva
30.3.2012 13:20
29
5

Blago Vama svima,što komentarišete potrošnju,imate srećepa možete da kupite auto.Da se proizvodi"fića",ni za njega nebi imao.Živela Vlada.

Nikola K
30.3.2012 13:37
27
10

"jedino „opravdanje“ koje može imati za višu cenu u odnosu na Sandera je gasni uređaj, ukoliko se to i može nazvati opravdanjem." U vreme kada taj uređaj košta oko 600 evra i kad je cena gasa duplo manja od cene benzina, pomalo neozbiljna izjava za nekog "profesionalca". Taj isti zastareli Punto na kreš testu je osvoji 4 zvezdice naspram 3 koliko je dobila "savremena" Dacia. A svako ko je vozio i jedan i drugi složiće se da je Punto u gradskoj vožnji "živahniji", dok su na otvorenom i jedan i drugi "mrcine". O ceni delova, njihovoj dostupnosti, ceni servisa je izlišno i diskutovati i tu je Punto u velikoj prednosti. I ne znam u koju ste ga (Sandero) to klasu svrstali kad ste mu dali 4 od 5 zvezdica, pa taj auto kad se realno uporedi (Peugeot 208, Renault Clio, Novi Fiat Punto, VW Polo, Seat Ibiza, Opel Corsa, Ford Fiesta, Mazda 2, Citroen C3...) ne zaslužuje više od 3, kao ni Punto... Na kraju Dacia po vama izlazi kao pobednik a većina koja je imala prilike da se druži sa oba se neće složiti, što dovodi u pitanje vaš kredibilitet. Testirate ova dva automobila kao da se radi o BMW-u Serije 3 i Mercedesu C klase, umesto da se koncetrišete na suštinu njihovog postojanja i opstanka na tržištu i uporedite ih po onim kriterijumima po kojima se zaista i kupuju.

ja
30.3.2012 14:13
23
16

Obistinila su se moja predviđanja.Prvo je Jugo bio zakon,pa Golf 2 a sada je Punto.Ali to je normalno,ono što imaš je najbolje i kraj :) I ne znam koje to pare idu nama u budžet.Potpuno mi je svejedno da li je Fiat ili Dacia u pitanju.Može da bude i Indiski Tata u pitanju što se mene tiče.Zastave nema,mrtva je,Fiat i naši "stručnjaci"su je sahranili.Inače,za taj novac koliko koštaju i jedan i drugi,kupio bih neki ozbiljniji polovan auto.

Pokemon
30.3.2012 14:46
25
17

@ Nikola K

Ja sam vozio oba auta, i taman je Sandero "više od automobila" u odnosu na Punta kao što pokazuju rezultati testa. Za pola zvezdice više vredi od Punta. Veći je i upotrebljiviji auto, a ko hoće da bude "živahan" može da kupi i juga za par stotina evrića.

Pokemon
30.3.2012 14:48
15
24

@ Dejan L

Uopšte nije tačno da auto mora da troši 1 l više plina. Punto kojeg sam vozio je trošio gotovo jednako plina kao i benzina.

Serafim
30.3.2012 14:49
18
19

Samo vi koji imate punta zivite u ubedjenju da imate dobar auto. LOOL

glisa
30.3.2012 15:01
21
19

pa Punto se ovak proizvodi vec 10 godina,samo su mu malo farove redizajnirali...alo ljudi 10 godina(mozda i malo vise)...Kod nas je Punto precenejn auto,njegova realn cena bi trebal da bude oko 4500e i to sa solidnom opremom...pa za dizela treba da izdvojite 11000e,OVDE SE NEKO BAS OPUSTI STO SE CENE TICE!Za te pare moze da se bira auto u klasi iznad a ne da se kupuje DJUNTO!!!Ne kazem ni da je Dacija nesto ali kako sam cuo od taksista i majstora koji je odrzavaju pokazal se ODLICNO!!!!

deda
30.3.2012 15:05
20
7

ja vozim Z10 i ubedjen sam da imam dobar auto

Dejan L
30.3.2012 15:11
20
10

@ Pokemon
Pročitaj detaljno sve kometare! Kako redakcija kaže,
zastareli Punto ima 4, a savremeni Sandero 3 zvezdice za bezbednost. A savremeni Sandero Stepway troši 11L u gradu, ljulja se u krivini, delovi skuplji za 30% od Puntoovih, ako se kugle i silen blokovi menjaju na 30.000km, a na Puntu na 120.000km, ako Sanderoova sedišta ne drže u krivini, ako je plastika u Sanderu najlošija na tržištu i smrdi na lepak i ako je tebi to malo kritika, ako ti je Sandero bolji, idi pa ga kupi. Ja ne vozim Punto! A ti idi pa kupi Sandero, aj zdravo!

Pokemon
30.3.2012 16:00
20
13

@ Dejan L

Kada je Punto testiran zs bezbednost, a kada Sandero? Imaj i to u vidu, standardi su mnogo oštriji kako vreme prolazi. Ovde niko ne priča o podignutom Stepwayu uzgred budi rečeno. A ta lupetanja o "smradu" plastike i sl. možeš pričati nekome ko nikada nije ušao u Sandera. Sandero je kompletniji auto od Punta, i taman toliko bolji koliko ga je redakcija ocenila. Inače, vozim nemački auto, i ne nameravam da ga menjam.

Slavisica
30.3.2012 16:48
20
4

Necu reci ni za koga da nije u pravu,ali cu izneti moje vidjenje i iskustva,posto vozim Logan 1.4 (bez plina).
Kupljen 2005,prvi vlasnik,do sada presao 84.000.
Intervencije : ~ 35k menjani krajevi spona
~ 60k veliki servis
~ 70k lezaj,zadnji desni.
Potrosnje sto se tice,u zadnje vreme nisam merio "od cepa do cepa",jer ipak je podvig danas nasuti pun tank,ali prosle godine smo isli u Rep. Srpsku i tada smo merili. Dakle,nismo isli auto putem,nego regionalnim : Bijeljina-Brcko-Banja Luka-Knezevo. Prosek je bio 5.0-5.3,s tim sto nisam divljao (takodje ,daleko je bilo od defanzivne voznje),tj vozio gde sam mogao oko 100km/h,u naseljima oko 60-70. Saltanje na oko 2.500 rpm.Inace,bilo nas je cetvoro u kolima i pun gepek stvari. Eto,toliko sto se tice potrosnje.
A voleo bih da vidim tog lika KAKO vozi tog Stepwaya a da mu trosi 11l u gradu. Nije nemoguce,ali voleo bih da vidim...
Napominjem da sve ovo govorim za Logan,sa Sanderom nemam iskustva!
Udobnosti sto se tice,mislim da je Logan u jasnoj prednosti u odnosu na Punto. Pre nekako sam bio vozen u Puntu,pozadi,i osecaj je,ako se izuzme osecaj prostora,kao u Yugu (pre svega akusticka udobnost).

Sinisa
30.3.2012 17:08
14
10

Nisu pomenute dve stvari koje su mene opredelile da kupim Punta. Bezbedniji je za 1 NCAP zvezdicu, sto uopste nije za zanemariti, mada se u Srbiji ljudi i dan danas ne vezu, pa ih bezbednost i ne interesuje previse. A drugo je sto Punto ima pocinkovanu karoseriju, i prakticno ne rdja. Ja sam dao staru Ladu i Punto me kostao nekih 400€ manje od Sandera. Punto je benzinska verzija sa metalik bojom, klimom i gasom.

dragan
30.3.2012 17:14
13
10

Mozda je Sandero i veci i upotrebljiviji od Punta, ali generalno gledano Punto je bolje kreiran auto od Sandera. Kao prvo, plastika u unutrasnjosti Sandera je veoma tvrda, sedista - samo oblozeni komad sundjera koji ne drzi telo u krivinama i veoma brzo propadaju. Prvi Sandero kao i Logan imao je ocajne obloge na vratima, suplja plastika, bez rucice, nesto kao stilizovane rupe koje sluze za povlacenje vrata. kasnije su dodali te rukohvate ali samo na prednjim vratima, a na zadnjim je ostalo isto. Takodje se dosta stedelo na estetici tako da kod Sandera ne postoji ni plastika izmedju prednje haube i vetrobrana, vec postoji ogromna rupa iz koje vire nosaci prednje haube(kao vrata kod renoa 4). Sandero je auto koji vuce korene od Logana, a on se pojavio 2004. godine tako nije projekat koji je svež. Generalno, Sandero je auto koji je pravljen za trziste Juzne Amerike, Egipta i Bliskog istoka gde su standardi nizi, a nekako je uspeo da se nametne i na trziste evrope(juzne). Kakav je to auto pokazace vreme. Punto u ovom obliku se proizvodi vec 12 godina, prodavao se sirom cele evrope i o njemu se vec sve zna. Ima o on svojih mana, relativno trom motor na autoputu, grejanje kabine zna da pravi probleme, city servo, zvucna izolacija ali je relativno jeftin auto za odrzavanje. Inace, vozim punto mk1 iz 1997 sa predjenih 191000km.

Sin Dragan
30.3.2012 17:14
17
6

Sandero se pravi na platformi starog Reno Klia 2. Tako da su Sandero i Punto, generacijski gledano ISTA GENERACIJA.

Serafim
30.3.2012 17:54
15
5

Mehanicka platforma je mozda iste generacije, ali sve ostalo nije, pocevsi od motora koji je kod Sandera poprilicno moderniji.

Bojan
30.3.2012 18:02
13
3

S obzirom da Sandero ima 16 ventila i 100 cm3 manje, potrosnja bi trebalo da je bar ista, dok je snaga povecana, ovde to nije slucaj, znaci da Reno ima manjak efikasnosti. Emisija ugljen dioksida kod Punta je data za motor koji trosi benzin, a ne LPG. Poznato je da produkti sagorevanja auto gasa sadrze znatno manje co2, u ovom slucaju verovatno manje od 100g/km. Potrosnja benzina i gasa je priblizno ista kod savremenih sekvent uredjaja, jedino zbog (ne)kvaliteta gasa moze biti povecana za oko 1l. Teorija o vecoj potrosnji na gas vazi samo za vakumske uredjaje.

Dejan L
30.3.2012 18:05
17
10

Punto je predstavljen 2000.god
A Clio 2 na kome se bazira Sandero još
davne 1998. godine.
Pa ko je zastareliji?

dumi
30.3.2012 18:34
20
5

Svidjami se sto je ovaj test izazvao ovoliko interesovanj, jel ova dva audomobila dafinitivno ,,poseduju,, puteve u srbiji. Nadam se da ce u buducnosti posedovati znatno skuplji automobili. Ali ljudi nemojte se raspravljati ukusi, a samim ti i misljenja su razlicita. Ja bih licno voelo da pisemo o iskustvima koje ste imali sa ovim automobilima, ako nista drugo da se pomogne potencijalnim kupcima. Valjda se moze nesto uraditi bez prepirke i svajde i na nasim prostorima.
Sto se tice automobila Dacija mi je lepsa spolja, ali Fiat mi je u svemu drugom superiorniji.

glisa
30.3.2012 18:58
11
25

Ma sendero je bazni model je napravljen pre drugog sveckog rata...kako lupate starsnoo!!!!!dacijini modeli su od renoa preuzeli motore i nek delove oslanjan ili ti vesanja i nista im vise nije ma ni slicno da se razumemo!Ako tako gledate pa vise slici Punto 1 iz 97 ovom puntu nego dacija Sendero Cliju bilo koje godiste!!!Punto je precenjen auto,sta on to ima modernije od naseg starog jugica....NISTA....pa ne zovuga dzaba Jugo sa klimom,dzunto,zunto!

Aleksandar
30.3.2012 21:06
7
18

a sto lepo ljudi ne kupe mercedesa ili golfa iz 90-ih jer ce ti za manje pare da kupe auto koji jeste polovan ali ce da unisti ove gore uporedjene koji su uzas zivi pozzzz

by Reno
31.3.2012 07:39
16
8

Meni je i dalje posle 8 godina od pojave nove generacije Dacie (Logan, Sandero) fascinantna pojava da najveci poznavaoci mana ovog automobila nikada nisu seli u ova kola ha, ha.

dejan
31.3.2012 10:15
16
2

Vozim Logana 7 godina, al verujem i da je Punto dobar auto.

Enzo
31.3.2012 12:38
5
15

Najbolji od ova dva je polovna Alfa 156 + Lybra + odlazak na more + dzeparac.
Neka mi neko objasni logiku kupovine "novog" auta za 10k evra koji pri tome ima neuporedivo zastareliju tehnologiju u odnosu na polovne automobile.
Manji, sporiji, troshi isto (slicno), kvalitet - hm, ako se uporedi pouzdanost sa gubitkom vrednosti mislim da je suludo kupovati nov (a istovremeno prastar) auto.
Razmislite, kupite dobar auto za 3-4k evra (primr 156-ica), vozite 5 godina bez briga, kupine ponovo za iste pare (159-ka), ponovo 5 godina, kupite hm (176? ili vec nesto).
Punto je gori i od prvog auta u nizu, a nece da traje 15 godina.

ADAC
31.3.2012 12:51
11
9

Sandero na 7. mestu, Punto na 21.


http://www.automotosvijet.com/index.php/vijesti/automotosvijet/zanimljivosti/1846-adac-o-dacia-sandero

http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=2&pstatid=3&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyz Aa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeN_

Slavisica
31.3.2012 18:35
13
5

Inace,Punta sto se tice : mislim da je sjajno sto je omogucena kupovina sistemom staro za novo. Takodje,subvencionisana kamatna stopa (mislim da se kretala oko 4%) je odlican potez drzave. Ovim potezima je u velikome dat doprinos podmladjivanju voznog parka.

Veljko
01.4.2012 00:57
15
9

Ne razumem ljude koji pljuju po daciji a nisu nikad seli i provozali se u ovom autu. Vozio sam i jedan i drugi i dacia je daleko udobnija i komfornija, i ne smrdi na nikakve lepkove kao sto je neko napisao. Punto cenim samo sa 1.3mjet motorom , koji me je odusevio i imam samo reci hvale za taj motor. A za one koji sumnjaju u Reno motore neka pogledaju takmicenje formule 1 pa ce videti koji motori dominiraju.

Slavisica
01.4.2012 10:08
19
6

Sto covek rece,stvarno taj Fiatov 1.3 MJet kako ide,nemam reci! Pravi mali zvrk! :-D

Pokemon
01.4.2012 13:26
12
7

Interesanto je da ljudi koji su vozili oba auta imaju sličan stav kao i redakcija, što znači da su VG obavile jedan objektivan test.

Flojd
01.4.2012 18:34
21
4

Obadva automobila su super,pravi gradski automobili vrhunskog kvaliteta.
Sta reci za BMW koji se raspadaju po putu i gore, to redakcija treba malo da obuhvati u tom segmentu nema vise kvaliteta ni trunke.Nova vozila im izbacuju ulje na auspuh, a ovde raspravka oko sasvim dva vrhunska auta za obicnog coveka za potrebe sebe i svoje porodice...

sale
01.4.2012 22:17
21
3

Pre bih uzeo bilo koji od ova dva automobila nego i jedan polovan.Punto mi se vise svidja zbog plina...

nidzo
01.4.2012 22:40
21
8

Punto je dosta kvalitetniji ,zato sto su u njemu skoro svi bosch sistemi i skoro 40% je jeftiniji za odrzavanje + TNG ,moj glas ide puntu...
Mada i dacija je lep auto ali ako se uzme da je i 10 dinara mnogo u danasnje vreme besparice plin je ipak prioritet...
Pominju se slicnosti pa svaki audi i bmw je slican zadnjih 15 godina porse takodje male razlike u izgledu pa ih to necini zastarelim...

Slavisica
02.4.2012 09:29
12
6

@ nidzo
Ma daj,gde je kvalitetniji? Ok za plin,ali kvalitet izrade Punta je samo osrednji,kao i kod Dacie,ako cemo realno.Jedina tacka u kojoj mislim da je Punto u blagoj prednosti su prednja sedista. Ostatak Punta,pogotovo zadnji deo kabine,sa sve sedistima,oblogama krova,plastike koja okruzuje menjac i vrata su odradjeni daleko od nivoa za koji moze da se nazove kvalitetan. Generalno,mislim da je Dacia u prednosti sto se tice izrade zadnjeg dela kabine (koliko sam ja uspeo da primetim),a zadnja klupa Punta je u odnosu na istu kod Dacie - smesna. Naslon i sedalni deo su bas previse tanki,a i nasloni za glavu mislim da idu samo uz najskuplji paket opreme. Inace,moram da kazem da crna boja plastike enterijera Punta deluje lepse u odnosu na sivu kod Dacie.


Igor
02.4.2012 12:34
11
10

Evo da iznesem moje vidjenje ova dva auta,mada ne tvrdim da sam u pravu.
Ako je sandero nastao ogoljavanjem clia da bi se dobio "narodskiji" auto (citaj jeftiniji) i to clia 2 generacije ako se ne varam,a taj clio je nastao kada i punto,iz toga se dakle da zakljuciti da je punto kompletniji auto,kome nista nije oduzimano da bi postao narodni automobil.
To je moje vidjenje,ne tvrdim da sam u pravu.

tron
02.4.2012 13:30
19
5

Moje misljenje je da su obadva auta ekstra za porodicne ljude sa malom potrosnjom i jeftinom cenom odrzavanja...Samo mislim da je dosta povoljnije kupiti punta na kredit raspitivao sam se male su kamate a das ucesce i nekog krsa koji ne mora da bude u voznom stanju i rata ti bude kao racun za mobilni, a ipak vozis nov automobil sa lepom garancijom...
Ipak je novo ,novo...

komunist
02.4.2012 13:36
14
11

Reno ne valja ni sam,a kamoli dacija...
Imao sam tako lose iskustvo sa klijom 1.5 dci da me i sad zeludac zaboli kad se setim muka...

miki
02.4.2012 21:06
12
3

@Enzo

Jeste, dobro je uzeti polovna kola ako znas sta i od koga uzimas. U svim ostalim slucajevima, kupovina polovnih kola je macka u dzaku. Prvo treba postaviti pitanje zbog cega neko prodaje polovan auto? Malo je onih kojima se ne svidja auto, ipak je pre kupovine bilo i raspitivanja i probnih voznji, itd. A najcesci razlog prodaje je da kolima nesto ne valja pa da ih se otarase, da li to bila cena odrzavanja, ili ucestaliji kvarovai. Tesko onome ko ta kola posle kupi. Dalje, tu se postavlja pitanje legitimnosti kako odrzavanja i predjene kilometraze(koja se debelo smanjuje), tako i porekla vozila. Dzabe tebi sto ustedis nekoliko hiljada evra, kad dodje policija i zapleni vozilo. Oni koji su iskusni sa kolima bolje prolaze pri kupovinama, ali svakako su to teme o kojima svako treba dobro da razmisli pre kupovine.

dejan
03.4.2012 09:32
9
4

@Igor
Logan i Sandero koriste Renault-Nissan B0 platformu, kao i Nissan Note, Renault Modus i ClioIII.
Izvor Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform#Renault-Nissan_B0_platform

Igor
03.4.2012 13:25
12
2

@dejan
Eto to nisam znao. Nemojte pogresno da me razumete,nigde nisam rekao da je sandero los auto,imamo sluzbeni u firmi i stvarno je "peri deri" sto kazu.
Ali je isto tako cinjenica da je on nastao doniranjem delova i pojednostavljanjem istih kako bi bio sto pristupacniji,to je i sam renault priznao to da je narodni auto,takva mu i cena.
Dok s druge strane punto je takav kakav je,samo je preuzet,nista nije oduzimano ni dodavano.
To je sve stvar licnog afiniteta,ko ce sta da kupi. Bilo bi glupo da svi volimo ista kola onda bi svi vozili isti auto. A ovako mozemo da uzivamo u raznolikosti i lepoti masina.

Iskusan (ali zato mator)
04.4.2012 21:54
28
1

Privatno imam Punta sa TNG (kupljen 2009-te staro za novo), u firmi vozim vlasnikov Sandero Stepwau.
Moje mišljenje je da je Punto udobniji, jeftiniji za održavanje ali mu je gepek mali, sam po sebi a i zbog rezervnog točka koji je izgubio mesto ispod poda prtljažnika. Uporno ga nosim i ako mi još nije zatrebao. No zato troši gas koji je, za sada jeftiniji (ali sve manje). Ipak tu stanu sklopljena unukova kolica što je meni važno! Kad se obori zadnji naslon dobije se ravan pod. Prevezao sam sa njim tešku TA peć na rastojanju 125km. Moj model nema naslone za glavu pozadi što je katastrofalan nedostatak i nema deljiv naslon zadnje klupe. Nedeljiv naslon mi za ove 2,5 godina nije bio potreban ali nedostatak naslona za glavu pozadi je neoprostiv. U današnje vreme se za to sigurno ne mogu dobiti 4 zvezdice za bezbednost! Što se bezbednosti tiče, pojasevi pozadi, koji se u mom autu obavezno koriste, su loši, jer zbog visoko postavljene tačke za kačenje a koja se ne može podešavati kao na prednjim sedištima, "kolju" putnika za vrat. Da bi se to izbeglo putnik mora da sedi bliže sredini, tako da je to praktično četvorosed. Uočljivo je da cenim bezbednost.

Sandero Stepwau je, po mom mišljenju, lepši od Punta ali običan Sandero nije! No to je meni potpuno nebitno jer sam na primer počeo da vozim 1967g. Citroen Ami6. Vi mladi ga niste imali priliku ni da vidite ali je svarno vrlo ružan ali neopisivo udoban. Znači da mi nije bitna lepota.

Sandero je grublji iznutra, sedišta su mu loša, naslon zadnje klupe je deljiv (nažalost ne i sedalni deo!?) i obara se tako da ostaje ukošen pa mi je to vrlo nepraktično. Gepek je, dakle, veći ali manje praktičan! No Sandero je veći iznutra ali mi se ne čini komotniji! I tvrd je kako po pitanju vešanja tako i samih sedišta koja ne drže telo u krivini. No ima nešto kao komandu za muziku na ručici ispod volana, što je dobar štos.
Sandero troši više a za moj stil vožnje oba automobila su zadovoljavajuća i za grad i za naše srpske džade koje mazohistički zovemo drumovima. Punto je jeftiniji za održavanje od Sandera ali kako ja živim u centru Beograda imam na dohvat ruke servise za oba auta.

Šta na kraju zaključiti. Koliko para toliko muzike. Oba su skromni, jeftini spartanci sa manama i po nekom dobrom osobinom. Svako mora dobro da razmisli proračuna i odluči šta mu je važno a šta ne baš toliko.

Za moje mogućnosti Punto je bio logičan izbor, neću ga menjati još nekoliko godina, dok će se neko drugi drugačije opredeliti.

Svojoj ćerci i zetu, kada su odlučili da kupe auto, nisam se mešao u odluku. Oni su izabrali odličnu ali polovnu Tojotu Jaris od poznatog prodavca. Platili su manje ali imaju stariji auto, koji ionako moraju da promene čim moj unuk još malo poraste. I niko od nas nije pogrešio!

goran PG
07.4.2012 17:48
11
2

nakbolja kombinacija punto prije redizajna 1.9 jtd -nevjerovatno izdrzljiv motor, cak mislim da je kvalitet materijala i zavrsna obrada bolja nego kod ovog kragujevackog punta , o daciji necu da sudim jer nemam licnog iskustvs sa njom . a sto se testova bzbjednosti tice mislim da su isti kao prije jer uveliko razmatraju uvodjenje 6te zvjezdice

Bojan
07.4.2012 20:11
9
2

@ goran PG
Kriterijumi sa kres testove nisu isti, poviseni su znatno. Tako da auto iz 2002. koji je osvojio 5 zvezdica tada, danas mozda moze da osvoji 3 najvise. Zvezdice se dobijaju na osnovu poena, danas je za 5 zvezdica potrebno mnogo vise poena nego ranije... provereno.

goran PG
07.4.2012 21:43
11
0

@ Bojan , hvala za informaciju,to mi je promaklo ,pozdrav

John Smith
09.4.2012 18:24
13
3

Testiranje je značajno promenjeno 2009. godine, a Dacia je po istim kriterijumima dobila 3 zvedice po kojima je Punto dobio 4, i ostvario više poeina od nje. To sve možete proveriti na sajtu euroncap-a gde se i na slikama vidi kako se kod Dacie deformiše ivica krova, dok je kod Punta neoštećena što dovljno govori o krutosti karoserije i kvalitetu izrade... Uporedite Sandera sa bilo kojim Renoovim modelom pa će vam biti jasno šta vam se prodaje, kao što je neko već rekao Punta smo dobili onakav kakav je, a tog Sandera kada biste poredili sa Cliom iz 2001. bio bi lošiji od njega. Stavili malo lepše farove, povećali gepek, a vi se odmah primili kao da je ne znam kakav auto. Po svim tehničkim kriterijumima je dalko iz vremena u kome se proizvodi, bezbednost aktivna i pasivna, stabilnost, upravljivost, aerodinamičnost, kočnice ni u jednom o tih kritejuma nije bolji od Punta. Druga je stvar što ste vi podlegli jakom marketingu pa su uspeli da vam prodaju babu kao devojku. Kupovinu Punta je većina opravdala odličnim uslovima u vidu suvencionisanog kredita i zamene staro za novo. A naravno da ima mana kao i svaki proizvod, ali ništa značajno zbog čega bi bio loš i to što pravite od njega juga sa klimom samo govori koliko ste neobjektivni...

Petar
09.4.2012 22:15
10
7

Ovo jugo sa klimom je toliko smesno da ovaj deckoo verovatno vozi patike ili neki auto star 15 god.
Ko nije vozio ne moze da kaze nista,oba auta su podjednako dobra ali cena i uslovi i kvalitet idu na racun punta to je auto ko i mini moris malte ne isti dugo godina, a u mnogome se razlikuje od svojih predhodnih verzija po opremi i motorima...
Pre bih kupio bilo koji od ova dva nego dao 5000 za audi star 10 godina ili nedaj boze bmw...

Veljko
28.12.2012 15:44
2
1

Imam sandera 2009 godiste 1.4 mpi sa fabrickim plinom, presao do sada 70000km, najduza voznja je bila do Kijeva (oko 1600km u jednom smeru), popravki nikakvih nije bilo, samo redovni servisi. Sandero ima produzenu kliovu platformu (tacnije R0) zato sto je veci auto. Autic nikada nije zakazao, nikada nije ozbiljnije proklizao i na njemu sve radi kako treba. Moj je sa visokim paketom opreme sa svim airbagovima i ima 4 zvezdice. Plastika unutra je jako losa, ali nista nije otpalo niti se pohabalo do sada. Limarija je pocinkovana i tu nikakvih problema nema. Potrosnja (mesovita) je oko 8 litara plina sa ostrom voznjom. Onaj ko kaze da je motor lenj ne zna da vozi auto sa malom kubikazom, ako mu se da dovoljno obrtaja autic leti posto je jako lagan. Mislim da daje mnogo za ulozeni novac.

Sa druge strane u firmi smo nabavili prosle godine Punta, kojeg samo ja vozim, do sada je presao 25000 km i takodje nema nikakvih problema osim lampice za airbag koja se sama pali i gasi kad hoce. Punto ima vise prostora za noge na suvozackom mestu (kod Sandera je tu cudno postavljena fioka) i to je jedino mesto gde je Punto prostraniji, sve ostalo je vece kod Sandera. Nakon duze voznje u Puntu mene bole ledja. U pitanju je 1.3 dizel i lepo ide za dizelasa.

Zakljucak je da su oba autica dobra i da je trenutna razlika u ceni (Sandero je oko 1500 eura skuplji) upravo merilo razlike u onome sto dobijete.

Marko Djokic
05.1.2013 13:30
1
3

Ajoj 155 maksimalna brzina ? Pa kuda ste ga vozili ? Jel i to po gradu ? Auto realno moze 175 km/h za Daciu ne znam.

Vladimir jovanovic
09.1.2013 19:19
1
2

155 km/h jeste al da ga vuce polo 1.9 sdi

Marko Prase
20.1.2013 17:47
5
0

Polo je pi**** dim za Puntonu :*

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: