Super test

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

Punto na gas


FIAT Punto Classic, sem što je sada i zvanično domaći proizvod, prvi je automobil kod nas sa fabrički ugrađenim gasnim uređajem, koji omogućava da ovaj automobil kao pogonsko gorivo koristi TNG (tečni naftni gas)

Pitanje koje verovatno prvo postavljate je da li postoji razlika između italijanskog i ovog, „našeg“ Punta. Suštinske razlike nema, to je isti automobil, ali... Uvek postoji ono „ali“ kada smo mi u pitanju, mada ovoga puta nije od ključnog značaja. O čemu se zapravo radi, saznaćete u nastavku teksta.

Lakoća vožnje
FIAT Punto Classic, pogonjen motorom zapremine 1,2 litre raspolaže sa 60 KS i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 2500 o/min. To je sasvim dovoljno da ovaj mali automobil u gradskoj vožnji zadovoljava svojom agilnošću i dinamikom. Pored toga što se vozi lako i precizno, Punto pruža preglednost koja nije svojstvena konkurenciji. Zamerka se donekle može uputiti bočnim retrovizorima koji jedini nisu na visini zadatka kada je preglednost u pitanju. Bilo kako bilo, ovo je vozilo namenjeno gradskoj vožnji, i tu je „svoj na svome“, te dobra kupovina za one kojima će ili biti drugi automobil, ili one koji retko kada putuju van grada.

Plastika na instrument-tabli mogla bi biti kvalitetnija
Sedišta su za ovu klasu automobila veoma udobna

Vibracije gde im nije mesto
Kada govorimo o enterijeru, prostora ima dovoljno, i nekako se čini da je unutrašnjost Punta izdašnija nego što se to može pretpostaviti iz spoljnih gabarita, ali mnogo komfora ne treba očekivati, mada se u njemu sedi sasvim korektno. Upotrebljena plastika je dosta tvrda i deluje jeftino, ali to je subjektivan utisak, jer je dizajnerskom rešenju prilično „prošao rok“, pa u odnosu na novije modele drugih proizvođača, enterijer Punta deluje „siromašno“. Ni izolacija nije na visokom nivou, prvenstveno kada su u pitanju vibracije, jer se one prenose u kabinski prostor više nego što je poželjno. Samim tim, biće i više neželjenih zvukova, a ono što sam našem test-vozilu zaista zamerio jeste nesnosno „cvrčanje“ ventilacije, koje je do te mere iritiralo, da bi svako isključivanje donosilo „duševni mir“.

„City“ samo kad parkirate
Sistem oslanjanja obezbeđuje udobnu i komfornu vožnju, ali se i on ponekad previše čuje, pri prelasku preko „ležećih policajaca“, na primer. Mek trim u kombinaciji sa elektro-servo asistencijom, gradsku vožnju pretvara u zadovoljstvo. „City“ postavku koristite samo pri parkiranju, kada će vam ona u mnogome olakšati posao, dok u vožnji izbegavajte aktiviranje ovog režima servo-asistencije jer vrlo lako možete ući u preupravljanje. Kombinacija motora i menjača je odlična. Petostepena menjačka kutija idealno sarađuje sa agregatom, prenosni odnosi su idealni, a potrošnja goriva svedena na minimum, ali ćemo o tome u drugom delu našeg supertesta.

Cena koja nije mala
Uglavnom, FIAT Automobili Srbija (FAS), Punto Classic 1.2 Dynamic LPG prodaje za 9.099 evra, dok Dynamic AC (sa klima-uređajem) košta 9.699 evra. Naravno, oba modela su dostupna uz subvenciju „staro za novo“ u vrednosti od 1000 evra. Cena, bez obzira na sve povoljnosti koje se tiču subvencionisanja i cene TNG-a, nije mala. Posebno ako uzmemo u obzir da se za isti novac mogu uzeti i konkurentni modeli novije generacije. Ipak, kupci imaju poverenja u FIAT Punto, što dokazuju i rezultati prodaje u 2009. godini. Da li je poverenje opravdano, vreme će pokazati.

Punto Classic prvi je FIAT-ov automobil iz Kragujevca
Tekst: Pavle Barta
Foto: Predrag Rakić
14115
Postavljeno: 05.03.2010

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

libra-fiat
05.3.2010 10:27
5
1

On jeste povoljan samo ako se uzima na kredit inace je jako skup a posebno oprema!!! Ali opet je novo-novo jos ako je bez ucesca...

Skyline
05.3.2010 10:37
3
4

Slažem se sa libra-fiatom. Auto je po meni generalno bar 2000 evra skuplji nego što zaista vredi. Sandero je mnogo bolja opcija.

don
05.3.2010 18:00
7
3

Ako Fiat zaista krene da proizvodi neke ozbiljne modele kod nas, ja bi iz principa pre kupio taj Fiat ili Chrysler nego neku Daciju ili bilo kod Japanca ili Korejanca (o Kinezima da ne pricam).
Ipak danas mi trebamo biti nacionalisti sto se ekonomije tice, previse mi uvozimo.

libra-fiat
07.3.2010 11:16
3
0

Zna li neko koliki je popust za dizel i TNG model na sajmu?

libra-fiat
08.3.2010 00:52
8
3

Kako biti nacionalista i platiti model star 10 godina sa dizel motorom 10500 i vise evra??? Dacia je ispod 10k a mladja je bar upola! O ostalima da i ne pricam! Konkurenciju itekako ima samo je stvar u finansiranju nista vise... I posle kazu kupuj domace a ja ne vidim zasto kad je i skuplji od uvoznog??!! Ko koga ovde...?

don
08.3.2010 19:09
5
4

@libra-fiat
Ja sam rekao za nove modele koji tek treba da pocnu da se proizvode. A siguran sam da ce oni biti konkurentni.

Zoran
15.3.2010 16:12
7
5

Stalno nam podmeću da je fiat domaći automobil, a on nema ništa od Srpskih delova, sve su italijanski. Hoću novu domaću zastavu 128 !!! Za 3500 evra.

NEMA_SANSE
15.3.2010 20:04
7
2

Ne moze...xaxa

mladen
09.5.2010 11:07
9
1

kada nemas kesa onda je ovo najbolja varijanta.Novo je novo.

Флојд
18.8.2010 15:34
6
4

Не знам за верзију са ТНГ, али „Пунто“ заиста јесте тренутно најисплативији ауто који се може наћи. Истина, није савршен а и могао би бити јефтинији. Додуше, узевши у обзир остале произвођаче и стандард у Србији, свакако се не може очекивати велико тржиште са постојећим „додатним“ трошковима при куповини таквих аутомобила.
Уосталом, како рече Младен, ново је ново, те свакако бољи избор од изаканих половњака.

srdjan
24.1.2011 16:57
2
0

da sam kreditno sposoban kupio bih jos jedan, možda je malo skuplji ali na kredit uvek prolazi

Dell
23.3.2011 15:41
3
0

Poslednje verzije (ili bolje rečeno primerci) ovog modela imaju znatno veće retrovizore, tako da problem koji je pomenut u tekstu više ne postoji.

mitar
21.6.2011 17:22
3
2

mislim da za nase uslove nije uopste los automobil,a mislim da se nece preci niko ko ga kupi. A evo i zbog cega tako mislim: prvo idealan je zbog kupovine na kredit koji je po jedinstvenim uslovima naravno extra povoljnim za svakog prosecnog srbina, dakle kupujes ga sa 70 eura troskova i to je to. Potrosnja je najminimalnija koja moze biti vise kosta malte ne litar rose vode nego litar plina,i to je cinjenica da trosi 6 l plina. Delovi su 100 puta dostupniji i cene su prikladnije od svih ostalih novih modela. Registracija je takodje minimalna pogotovo sto je domaci proizvod a sto nije nikako za zanemarivanje... Sve u svemu nema promasaja sa kupovinom ovog automobila.

miki
18.8.2011 00:51
4
2

Punto je model koji se proizvodi u Kragujevcu, dakle Srbiji, prodaje se sa cenom izraženom u eurima uz subvencionisani kredit izražen u eurima, sa ratom u eurima!!! Znači kupujte domaće po ceni i rati u eurima!!! Da li primate platu u eurima, da li je rata koju plaćate u dinarima fiksna kada euro stalno raste u odnosu na dinar, da li znate kolika će vam biti rata narednog meseca? Naravno da ne znate. Taj automobil koji bi trebao biti(a već jeste, zbog naivaca koji ga kupuju uz "extra povoljni kredit") nacionalni automobil, pristupačan ljudima sa plićim džepom, prodaje se po ceni od 6000 do 9000 eura. Dakle eura, a ne 600000 ili 900000 dinara, sa fiksnom ratom u dinarima i malom kamatnom stopom, da nas ne zanima kurs, već da se država bori sa razlikom dinar-euro. Zaključak: Najbolje bi bilo da su mu cenu i ratu kredita izrazili u švajcarskim francima pa da rata bude još veća. Dakle cena u dinarima i fiksna rata u dinarima, pa da se razmišlja o kupovini, a ne o kursu koji svakim danom varira. Ljudi, razmislite malo o ovome što sam napisao. Pozdrav redakciji i čitaocima.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: