Ekskluzivno

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

Ne zovite me „fića“

Da li se Fiat ugledao na Mini, kada je kreirao „Large“ verziju malog 500, nije posebno važno, znatno je bitnije može li i on postići sličan komercijalni uspeh

Naš je, nije naš, ma jeste kad ti kažem, čim se pravi kod nas, a i većina delova potiče od domaćih dobavljača! Ma kave to ima veze, znači li onda da je i Kia Cee’d slovačka, samo zato što se proizvodi nadomak Bratislave? Ovakve i slične rasprave mogle su se čuti i pročitati u gotovo svim medijima, nakon toliko dugo očekivanog oživljavanja proizvodnje u pogonima Zastave. Ovoga puta rado ćemo preskočiti ovu dilemu, dakle, nećemo se upuštati u raspravu da li je 500L srpski auto, ili samo auto koji se proizvodi u Srbiji? Ovo će pokazati vreme, mnogo važnije je da li će ovaj simpatični Fiat pronaći svoju klijantelu, kako na domaćim prostorima, tako i na stranim tržištima. Nakon jednonedeljnog druženja, uverili smo se da poseduje brojne kvalitete, no, sama činjenica da gradski mini vanovi nemaju previše uspeha ni na najplodnijem, evropskom tlu, deluje obeshrabrujuće. U to su se uverili mnogi proizvođači, pa je recimo Renault prestao sa proizvodnjom Modusa, bez da je ovaj dobio naslednika. Paradoksalno, od ovakvog koncepta ipak se ne odustaje, ali se prozvođači trude da ga unaprede, odnosno da uvek izmisle nešto novo. Ford je prošle godine lansirao B-Max, sa originalnim klizećim vratima pozadi, dok je Opel nešto ranije podario Merivi „leptir“ stil, kod koje se zadnja vrata otvaraju u suprotnom smeru od prednjih. A Fiat 500L, da ne kažemo „fića“, odnosno „Šumadinac“, nazivi su od kojih se mnogima diže kosa na glavi. Ništa specijalno, izuzmemo li povećane gabarite i odstojanje od tla, nalik na pojedine crossovere.

     
 

Evidentno, izgleda znatno masivnije od konkurenata, reklo bi smo po ugledu na prestižniji Mini Countryman. Lično, ne nalazim ni da je previše ružan, niti da je estetski posebno uspeo, jednostavno poseduje izvesnu osobenost, pa kome se svidi. Što bi rekli Francuzi; „les goûts et le couleurs, ça ne se discute pas“ (o bojama i ukusima ne vredi raspravljati). Iako je duh malog 500 sačuvan, sa buljavim „očima“ i sličnom prednjom maskom, ipak mi nekako više liči na Pandu „nakljukanu“ hormonima!

„Bella ragazza“ je postala „mamma“
Nakon milion i više prodatih primeraka malog Fiata 500, bilo je za očekivati da Italijani prošire gamu, s tim da se nije smela ugroziti ni Panda ni Punto. A kako familiji nedostaje jedan kompaktni mini van, eto prilike da se „naduva“, kako bi se dobio prostrani monovolumen. Zamišljeno učinjeno, 500 L je pored Opel Merive sigurno najubedljiviji na ovom polju. Zaista je impresivno koliko svetlosti prodire u kabinu, zahvaljujući brojnim staklenim površinama, računajući i panoramski krov na otvaranje (doplata od 1.000 evra).

     
 

Neko ga je uporedio sa staklenikom, tačno, što podrazumeva kapacitetni klima uređaj. Treće bočno staklo i tanki A stubovi iz dva dela, doprinose odličnoj vidljivosti, kao i povišena pozicija za upravljačem. Podešava se po dubini i visini, po ugledu na sedište, tako da i sićušne pripadnice lepšega pola, lako pronalaze željenu poziciju. No, sreću kvare loše profilisana sedišta, pa ukoliko se slabi bočni oslonci još i mogu tolerisati u porodičnom vozilu, to se ne može reći za kratki sedalni deo. Dole potpisanom „deliji“, sa čitavih 1,73 cm visine, ispod kolena nedostajalo je pet prstiju oslonca. Osim toga, 500L ne poseduje naslon za lakat, tako da se već nakon stotinak kilometara vožnje oseća zamor. Poglavlje o unutrašnjem prostoru nastavljamo zadnjom klupom, isto tako ne preterano udobnom, no, zauzvrat prostora ima u izobilju, čak i za tri odrasle osobe. Smeštena je na klizačima (hod od desetak santimetara) i podeljena je na dve trećine, čime je omogućena bolja organizacija unutrašnjosti. Po nezavisnim merenjima, zapremina prtljažnika iznosi najmanje 400 lit. Zahvaljujući podesivoj polici, obaranjem sedišta dobija se potpuno ravna površina, od bezmalo 1,5 m³. Preklapaju se izuzetno lako, jer ih hidraulični amortizeri odozdo, poguraju u vertikalnu poziciju. Moguće je oboriti i naslon suvozačevog sedišta, kako bi se transportovali predmeti do 2,5 m dužine. U dnu prtljažnika pronašli smo pribor za opravku guma i kompresor, nije sigurno da je ovo jeftinije i „srećnije“ rešenje od standardnog rezervnog točka…

unutrašnji prostor,
praktični aspekt,
stil,
udobnost,
cena u Srbiji

dizel znatno skuplji od benzinca,
performanse,
sedišta,
težina

No, pozabavimo se još malo estetskim aspektom enterijera, za pohvalu u svakom slučaju. Dvobojna armatura (opcija), sa umecima od lakirane plastike, deluje moderno, upravo kao i instrument tabla. Iako je klasične koncepcije, njen dizajn je dopadljiv, sa mlečno belim osvetljenjem noću, i crvenim vrhovima kazaljki. Problem; podeoci na kilometar satu su „od oka“, što nije ni malo zabavno kada se prolazi pored nebrojenih radara na evropskim putevima. Standardnu opremu čini jedan centralni ekran, sa više-manje svim neophodnim informacijama, dok je GPS mobilne koncepcije. To znači da se jednostavno „ubode“ na predviđeno mesto (gornji deo komandne table), i da je naravno uz doplatu.

Porodični aspekt isto tako zaslužuje reči hvale, 500 L poseduje dovoljno praktičnih polica i boksova za odlaganje sitnica, kao što je recimo dvodelni pretinac za rukavice ispred suvozača. Kvalitet plastike mogao bi biti bolji, sa samo 7.000 km pređenih kilometara, naš primerak imao je podosta „ožiljaka“. Što se tiče završne obrade, biće kao po onoj narodnoj: „kako sam se nadala, dobro sam se udala“. Svaka čast zaposlenima na proizvodnoj traci, iako sam se trudio, ništa mi nije ostalo u ruci, kao što je to, doista davno, bio slučaj sa „kecom“ i Yugom…

Siguran, ali trom
Verovatno je svima poznato da je 500 L u startu ponuđen sa samo jednim benzinskim 1.4/95 KS i voženim dizelom. Radi se o malom 1.3 Multijet, koji razvija 85 KS i 200 Nm, pri 1.500 o/min. Pre bi se reklo sa 500-600 obrtaja više, jer se ispod ne oseća ništa pod stopalom. Treba ga dakle pogurati u malo viši režim rada, kada je, kao i u ostalim modelima proizvođača, preterano bučan. Posebno prilikom ubrzanja, da bi u konstantnom režimu rada srećom postao diskretniji. A priori, perfomanse zadovoljavaju porodičnu upotrebu, barem kada nije maksimalno opterećen. Jer „mali“ 500 L ima preko 1.400 kg „žive vage“, i aerodinamiku kao kutija za cipele. Konkretno, do 100 km/h treba petnaestak sekundi, upravo koliko i mojoj Zastavi 101 Super, iz osamdesetih godina (64 KS, ali u karoseriji teškoj jedva 850 kg)

Međuubrzanja su srećom znatno bolja, pre svega zahvaljujući korektnom obrtnom momentu i dobro odmerenom petostepenom menjaču. Nije mi ipak jasno zašto nije sa šest prenosa, kao kod benzinca, što bi sigurno smanjilo nivo buke i potrošnju na autoputu. Voženi 1.3 MJTD troši u ovakvim okolnostima dobrih 7 l (130 km/h po kilometar satu), i pogura vozilo do skromnih 165 km/h. U idealnim uslovima, uspeli smo spustiti potrošnju na 4,5 l, ali i potrošiti 7,5-8 l u gradskoj vožnji. Verovatno zbog nedovoljnog kapaciteta akumulatora, serijski Star&Stop sistem nije funkcionisao prvih nekoliko dana, što samo donekle opravdava ovako visok podatak. Kada je najzad proradio, uverili smo se da reaguje brzo, i da je njegova ugradnja dobrodošla. Ako ništa drugo, ne mora se trpeti klepetanje dizela u radu na mestu...

Fiat 500L 1.3 Mulijet

Motor: Dizel , četvorocilindarski, direktno ubrizgavanje, 16 ventila
Zapremina: 1.248 cm3
Snaga: 85 KS pri 3.500 o/min
Obrtni momenat: 200 Nm pri 1.500 o/min
Menjač: petostepeni, ručni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.147 x 1.784 x 1.665 mm
Pneumatici: 205/55 R16 (opcija na voženom 225/45 R17)
Masa: 1.408 kg
Rezervoar za gorivo: 50 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 14,8 sekundi
Maksimalna brzina 165 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova 110 g/km CO2
Prosečna potrošnja na testu 6,7 lit

Isto tako, zaključili smo da ovaj 500 L ipak najviše voli gradsku, odnosno prigradsku vožnju, gde do izražaja dolazi ogibljenje podešeno na udobnost, odlična preglednost, skromne dimenzije i snažna električna asistencija upravljača. Već kao po običaju, kod Fiata postoji i mod City, kada ga je moguće ogrenuti jednim prstom. Druga strana medelje odnosi se na zadovoljstvo u vožnji, daleko od očekivanog. Nema sumnje da je 500L sigurno i savremeno vozilo, no povišeno težište, uz mekano ogibljenje i veliku masu, utiče na njegovu voznu dinamiku. Prilikom temperametne vožnje u oštrim krivinama, snažno se naginje i ljulja, no i dalje drži zadati pravac. Ovo pre svega zahvaljujući efikasnom ESP sistemu, koji, osim što ga usporava, uspešno koriguje putanju. Moramo spomenuti i odlične pneumatike, iskreno rečeno predimenzionirane i skupe (čak 225/45 R17), koji isto tako doprinose sigurnosti. Za razliku od pojedinih konkurenata, 500L poseduje diskove na zadnjim točkovima. Iako kočnice snažno „grizu“, stekao sam utisak da bi zaustavni put bi mogao biti kraći.

Nacionalna klasa za... imućne
Odmah po objavljivanju da će na stranom tržištu početna cena iznositi oko 16.000, došlo je do lavine negativnih komentara domaćih vozača. Na kraju, ispostavilo se da je 500 L znatno jeftiniji u Srbiji nego li napolju, što znači da se može postati vlasnik za sumu od 13.490 evra. Odnosi se na benzinski 1.4, odnosno najniži završni nivo Pop. Iznad njega su još tri, nazvana Pop Star, Easy i Lounge. Po onome što stoji na internet sajtu Fiata za Srbiju, za 1.3 MJTD Easy, treba tačno 16.990 evra. Kažete mnogo je? Možda, ali kurioziteta radi, bacite pogled na listu koju su nam dali, gde stoji da naš 500 L u Francuskoj košta 19.500 evra, odnosno čitavih 22.435 evra, uz nekoliko opcija.

     
 

Ukoliko ga uporedimo sa benzinskim, to je za 2.000 evra više, tako da se opravdano može postaviti pitanje njegove rentabilnosti. Lično, prilično sam rezervisan, posebno jer ni prosečna potrošnja od 6,7 lit, nije za primer. Kako se od nedavno ugrađuje i snažniji 1.6 MJTD od 105 KS, skuplji za oko 1.000 evra, ovaj bi pre preporučio nepopravljivim pristalicama dizela. Uostalom, dovoljno je odreći se spomenutog panoramskog krova, i razlika u ceni je amortizovana. A kada smo već kod opreme, recimo da ovaj završni nivo poseduje sve neophodno, iako se i dalje mora doplatiti za mnogo toga. U serijsku opremu ulazi manuelni klima uređaj, ručica menjača i volan obložen kožom, sa telefonskim i audio komandama, tempomat, kolor ekran od 5,4 inča, radio CD MP3 sa svim priključima za medije...

No, žele li se električne komande za zadnja stakla i retrovizore, automatski klima uređaj, aluminijumski naplaci, senzori za automatsko uključivanje svetla i brisača, fiksni stakleni panoramski krov (naš se mogao otvoriti), patosnice, avionski stočići na naslonima prednjih sedista..., mora se posegnuti za najvišim završnim nivom Lounge (18.690 evra). Šta reći na kraju? Da li me je 500 L oduševio ili razočarao? Ruku na srce, ni jedno ni drugo, kao i sve u životu, i ovaj Fiat prepun je kompromisa. Činjenica je su „žabari“, oduvek imali „šmeka“, stil koji su mu podarili uspešno ga distancira od svakodnevnog sivila. Ovo gledano iz ugla prosečnog evropskog kupca, jer kod naših, ovakve forme, i uopšteno uzevši koncept, znatno su manje popularni. I taman kada sam hteo zaključiti ovaj izveštaj konstatacijom kako to i nije preterano važno, jer se u Srbiji može u najboljem slučaju očekivati par hiljada prodatih jedinica godišnje, objavljena je vest kako je sklopljen dogovor da se za domaće kupce odobri specijalni popust. Naime, ministar finansija i privrede, Mlađan Dinkić i generalni direktor Fiata sa Srbiju, Antonio Cesare Ferrara, potpisali su protokol koji omogućava našim građanima da ga kupe po znatno povoljnijoj ceni, počevši od 10.900 evra.

Vauuu, sve ovo ralativizuje navedene kritike, tako da sam i ja počeo da razmišljam o eventualnoj kupovini povampirenog "fiće".

Tekst i slike: Perica Rajković
14727
Postavljeno: 10.04.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Bojan
10.4.2013 01:04
29
5

Problem celokupne 500L serije su slabi motori. Njemu su neophodni veci motori, 1400kg zahteva 120 konja, sa 85 je ispunjen tek neki minimum za najosnovnije potrebe.

Lazar Bojanić
10.4.2013 09:13
19
3

i ja se lomim , kupiti ga ili ne ?

Kredit je povoljan , cena svakako nije , performanse i potrošnja su :-(

Šarm možda nije dovoljan adut ...

Dura
10.4.2013 09:20
9
10

Da, da, samo vise snage znaci vise para. Uzas kao je bucan ova motor, ja sam ga isprobao u Puntu.

Enzo
10.4.2013 09:21
22
2

Stvarno ne razumem nicim izazvanu ponudu preslabih motora. Mozda priprema za Euro 6 norme?

U Multiplu su pre deceniju ugradjivali jtd sa 120ks, a sad sam pogledao i za prvi Ducato (onaj stari kombi koji se vidja po pijacama) - ima 90ks!

Imaju 2.0 Multidzet (u Bravu daje 165ks, u Alfi davao 170). 1.6 Multidzet iz Brava ima 120ks/300Nm
Ali eto, djavolji "downsizing" uradio svoje.

Ostatak - "retro" i "lifestyle", fazon koji ima poklonike.

serpico
10.4.2013 10:21
17
5

ma auto je ok makar je imam averziju prema fiatu ovaj model je bas na mestu.cena je malo veca ali da je to recimo vw pa i opel bila bi jos veca a onda nebi niko nista prigovarao.snaga je relativna sta ce ti 120konja u krcatom gradu od semafora do semafora.sta prtljate u yugi kad su svi vozili male aute prosecno 50,60 konja jake to je svima bilo "prava mera"a tu sad prtljate.jeste da su auti otezali ali to je radi bezbednosti i cvrstoce!bar se nece rasklaparit i skripat posle 5,10g. nek ce bit solidan i cvrst!

Žvroljub
10.4.2013 14:12
12
3

Žvrlj.

Jovan Kardum
10.4.2013 19:36
9
11

Ja ne razumem toliku potrebu za trolovanjem ovog automobila!!!???svi ti koji kazu da je slab motor i svi oni koji komentarisu neka napisu sta,koji automobil voze!!!Strasno nesto....al mi smo takav narod pljujemo najboljega na planeti,naseg srbina Novaka Djokovica pa sto ne bi i ovaj automobil....Ko ga kupi uzivace i nek mu je sa srecom!

vlaar
10.4.2013 20:15
8
5

Zasto je ovaj tekst u rubrici EKSKLUZIVNO?

Enzo
10.4.2013 20:41
6
5

Sada 156ica, dizel.

Nekada smo imali staru Cromu 1.6 sa 83 benzinska konja - to smatram najgorim autom za voznju. Apsolutno bledo, a gas, hm, sta god mu uradio dodje na isto.
U preticanje se ne krece bez zaleta, brzine dole i spremne kocnice za svaki slucaj.
Otuda moja averzija prema svemu sto nema bar 100KS.
Ne bih voleo da stavim porodicu u auto kome ne verujem jer nema snage i podjem na Ibarsku.

Sem toga, uz jaci motor obicno ide i nesto bolja oprema i kocnice, pa cenim da se isplati kupiti najjaci do 2000 kubika.
Potrosnja slicna, bezbednost veca, registracija je slicna.

Pre toga Fiat 132 sa 112KS benzinskih - zver!
Uz to, auto sa najlepsim kvakama i felnama.
Ako neko prodaje takav, neka se javi!

Sofronije
10.4.2013 21:10
9
4

@Enzo,
odlicnu marku auta posedujete!

Doblo
10.4.2013 22:10
6
3

Sve pohvale za 1.3 mjtd...

Peki
11.4.2013 07:29
9
0

@enzo, da bi se za neki model moglo reci ili napisati kako mu je pocetna od toliko i toliko hiljada evra, proizvodaci su vec odavno uveli "caku" da ponude osnovni motor i bazicnu opremu. Tako sa ponosom zakace na reklamnom panou, primera radi, posto mi je pred nosom jedan francuski auto casopis; Seat Ibiza pocevsi vec od 8.990 evra. Tek ukoliko uspes da procitas i najsitnija slova, saznati ces da se radi o najslabijem benzinskom motoru 1.2 od 60 KS, karaoseriji sa troje vrata, bazicnoj opremi i slicno. Cesto ovakav model ni ne postoji u prodaji, ili je rezervisan za pojedina trzista, ali efekat je ostvaren! Kupac ude u prodajni salon, i ukoliko je zaista zainteresovan za Ibicu, ispruzi se za jos nekoliko hiljada evra... Sa "nasim" 500L je ista prica, ko u Francuskoj zeli jednu "nabildovanu" verziju, sa u tekstu spomenutim 1.6 /105 Multijet motorom, i svom pratecom opremom, mora da ispise cek od 22-23 hiljade evra. Suma za koju se kupuju znatno veci vanovi, slicne snage i opreme, tipa Renault Senic ili Citroen C4 Picasso, jer su na zalasku karijere.
Pozdrav svima

Milan
11.4.2013 08:39
10
11

B-Max je bolja kupovina,jeftiniji je ,atraktivniji i sa sirom lepezom agregata.

Sofronije
11.4.2013 08:48
9
2

Postovani Peki,
mudro zborite,a jos mudrije pisete utiske o automobilima,da li imate informaciju kada ce doci i 4c na "obradu" kod vas!Unapred zahvalan na odgovoru!

maxy
11.4.2013 10:17
8
2

Vozim službeni Punto 1,3 mjt 70 ks i ako ovaj agregat u 500 L pruža iste performanse kao u Puntu po meni je to dovoljno, pa bar za moj stil vožnje. Privatno vozim 147 jtd, s tim da retko kad koristim više od 50 % mogućnosti motora, jer 80 % vožnje obavljam u gradu.

Peki
11.4.2013 10:20
6
1

@sifronije, merci (hvala), da li ste mislili na Alfa Romeo 4C? Ukoliko je ona u pitanju, proci ce, nazalost, jos mnogo vode Dunavom i Senom, jer jos uvek nije u seriskoj proizvodnji...

S postovanjem

Sofronije
11.4.2013 11:12
5
2

@Peki,
hvala u svakom slucaju na odgovoru!

Milan 2
11.4.2013 15:07
11
5

Nivo Pop je mnogo skup, tako da kad covek cuje cenu, odma mogu da zovu Popa da ga ovaj opajta, jer mu nema pomoci, kad ga srcka strefi.
Zamislite, ovde u Svedskoj ni manje ni vise kosta 19.000 eura, ej, pa za te pare ovde mogu da se uzmu Kia Sportage ili limizina Hyundai i40 oba sa motorom 1.6GDI/135ks. Na drugoj strani Fiat 500 1.4/95ks, samo lud covek bi imao problem sta da izabere.

crni
11.4.2013 19:16
13
6

Milan 2,
ti se izgleda javljas samo da bi propagirao kiu i hjundaija, a sve drugo opanjkavas.
za tebe su oni pocetak i kraj sveta, ali drugi misle malo drugacije, zato olabavi malo.
ovaj 500L kao i svaki drugi 500L je fenomenalan automobil i ja sam ponosan sto se pravi kod nas i iskreno se nadam da ce prodaja dobro ici.

zgubidan
11.4.2013 21:58
12
1

Gledao sam 500 L i meni deluje super, a i povoljan je u nekim nižim varijantama motora i opreme. Vozim 308 SW dizel i mislim da 500 L predstavlja interesantnu alternativu tome u smislu ponude prostora za prevoz porodice i prtljaga, a sve to za manje pare. Doduše, imam 6 sedišta ( treba mi ) i bojim se da kada dodje 500 XL, da će sa sličnim motorom i sličnom opremom ( pošto već "kratki" fiat 500 L 1.6 dizel u jačem paketu ide do 19.600 ) eventualno koštati samo neznatno manje od onoga što vozim, tako da za sada ne vidim smisao da ga kupim. Za sada ne, ali ko zna jednog dana

Goxy
12.4.2013 00:07
11
27

Aloo, ne lozite se na ovu konzervu, mozda ima originalan imidz ali nista vise od toga!!! Za 11000 eura cu pre da kupim novu Daciu Stepway i jos mi ostaje da doplatim za visi paket operme!!! Kao prvo 500 L ima krs sedista kao da ce da ga vozi dete od 15 god (kratak sedalni deo) drugo: slabi motori koji ne mogu da vuku 1,400 kg i najbitnija stvar, kredit je u eurima, hahha, neka hvala...(ko razume shvatice)

deda
13.4.2013 10:13
5
9

1.3 MTJ je u Puntu 70KS, ovde 85. Mislim da je to dovoljno

Goxy
13.4.2013 22:06
7
13

Ovaj auto ne vredi vise od 9 hiljada eura!!!

Dura
15.4.2013 12:53
9
3

@Goxy preterujes, vredi sigurno 10.000 evra. Ko da vise?

Brokli
16.4.2013 10:06
7
2

Auto ekstra izgleda za 10900 nema veceg boljeg i pouzdanijeg auta...Sve pohvale!!!

Milan
16.4.2013 19:58
7
4

@Brokli

Veceg mozda i nema (nije sigurno),ali pouzdanijih ima dosta.

Napred nasi
17.4.2013 10:13
20
3

Sve pohvale za fiat sto se tice pouzdanosti sta reci kad naprimer za 1.3 multijet veliki servis predvidjen na 250 000 moze da predje 500 000 bez ikakvih problema...A ko u Srbiji predje i 200 000 za 10 god znaci ko uzme ovaj auto 10-15 god je miran da nepipa nista!!!Sve pricam iz iskustva a ne pojedini voza ci golfa i klia i nekih dreseva iz praistotije da nepominjem modele sa 3 cilindra gde se na polu i skodi generalka radi na 60 000 bruka!!!

Dura
17.4.2013 15:56
5
11

@Napred nasi, gde bre nade lebati te podatke? 250.000 pa 500.000 km, dobro nisi spomenuo milione. Da ne sljakas slucajno za Fiat...?

Mudrac
18.4.2013 15:09
1
0

Dobro bre zvacemo te djubre

Mirko
18.4.2013 17:35
3
8

Vozio sam fiću, Z101, Ladu sada Punta, 45 godina (ne mrzim domaća, jeftina vozila) ali 500L ne bih zbog "A" stuba. Na svakoj slici prikazuju ga tako zakamuflirano da se slabije vidi da je to nesrećno rešenje jer umanjuje vidljivost napred!
Pogledajte petu sličicu s leva i veliku sliku ispod. Tu ima pedalj površine pokrivene tim stubom! A u tekstu se kaže da je tanak?! U tom polju mogu da se "sakriju" bar dva, tri pešaka.

Simeon
18.4.2013 21:52
13
2

Auto je vrh pogotovu ova dizel varijanta Multijet je motor dosta kvalitetniji od bilo kog DCI,HDI i TDI motora to je ljudi realnost oni su jos 2004 godine startovali i veliki servis se radi na 240 000 kada se menja lanac a vagen reno pezo i ostali su to poceli od skoro da primenjuju veliki im se servis radi na 60 000 a da nepominjem da dok dodje zamena lanca na multijetu na DCI i HDI motoru se izmenja 5 setova pumpi i dizni kao i 4 velika servisa a na vagenu 2008 2.0 se naprimer zamene 2 glave uradi generalna i zameni jedno 2 seta simensovih dizni!!!Sve izreceno je realnost i to dobro znate zato nekukajte na ekstra vozilo sa vrhunskim motorom!!!
@dura ti se nesto uvek pravis pametan osecam da vozis golfa 2 i to precukana varijanta i hvalis se kako je prva farba ili neko francusko plasticno smece!!!

Don
18.4.2013 22:56
3
19

nema tu hljeba...jos jedna skalamerija, ocajnih sjedista, dizajna unutrasnjosti, slabasnih motora po ugledu na ruse - pije 10 litara i kad je ugasen.
kome za grad treba ovo cudo? pa autor je sam reko da je koncept popusio kod kupaca, za razliku od 500tke ne bu ovaj dosel ni do 100 000 prodajnih komada (ni u srbiji ga nece prodat unatoc kikiriki cijeni)
i ko svaki manji fiat - problemi sa trajnoscu dijelova (ispusni sistem, kocnice, amortizeri,kvacilo) ce biti pravi test za ovaj wagen,bre.
steta, cudno kako uvijek 9 od 10 modela uspiju us*at sa pocetnickim glupostima. Cudo da nisu propali.Osim 500tke, ne znam ni jedan model da im valja, il je prosjek il debelo ispod njega.Koliko god ja volio talijanske automobile, moram to priznati.1400 i kusur kg, pa bezmalo ko alfa 159 za koju su tvrdili da je preteska(sic!)? a auto gradske klase....e,uzasa.

Peki
19.4.2013 07:59
5
1

@Mirko, da malo pojasnimo stvari oko A stubova iz dva dela. Namerno sam napravio tu sliku, tanki su gledano spolja, ali imaju debljinu (bolje receno dubinu) od 7-8 cm. Ovo je iz razloga sigurnosti, mora da su dovoljno snazni kako bi izdrzali prevrtanje vozila. Vozacu u pocetku deluju cudno, no smatram da je ovakvo resenje ipak bolje nego li A stubovi iz jednog dela.
Inace i ja sam odrastao na "domacim" vozilima, samo i dalje ostaje diskutabilno sta je domace vozilo? Da li je to bio i Golf koji se nekada sklapao u Sarajevu, odnosno Renault 4, valjda u Novom Mestu?
Pozdrav

Demijan
19.4.2013 09:50
12
0

Do skoro su se u kragujevcu proizvodili jugo, pa punto i nasi ljudi umesto da se raduju 500L-u uvek im nesto smeta. Sad bi nas covek novu mecku da vozi al ako moze da je dobije za tu do 10000 evra.

Dura
19.4.2013 14:22
3
5

@Simeon, gresis, vozim Golf 8 i Renault Megan GTI RS megaTurbo 4x4 Alpin... :-)))

Fiat
19.4.2013 23:33
14
3

@don fiat ima manje problema sa trajnoscu delova od renaulta i dacije zajedno a bogami bolji je i od skode i vagena...Problem kod naseg naroda je sto kupe auto iz italije presao 350 000 vrate mu kilometrazu na 120 000 oni ga voze jos 30 000 i pocinju problemi a to je vec kilometraza koju prosecan srbin da je kupio nov auto ne bi presao dok je ziv!!!Ko kupi Fiatovo novo vozilo 10 godina nema safa da pipne!!!Pa moj kolega kupio renoa clia pucaju mu opruge ko da ih od plastike rade pa to na jugu ne moze da pukne pa ni kad bi ga fap udario!!!Fiat je pre imao falinki al ko nije ali sto se tice pouzdanosti za manje para boljih auta nema pa moj komsija ima golfa 4 sta je se on delova na trapu namenjo zatim turbina dizne pumpa protokomer a motor radi ko vrsalica kad ga upali ja skocim u krevetu meni na puntu na 240 000 nijedna gumica nigde nit viljuska ima lufta a od kvarova sam promenio za 8 godina 6 grejaca jedan nosac motora i akumulator a vi gospodo se saberite!!!Kvacilo jos uvek fabricko!!!

audifan
20.4.2013 19:01
4
7

@fiat gde ti zivis covece u doba stojadina s fiatovim motorom?! auuu fiat kvalitetniji od vw boze ovakvu glupost skoro nisam cuo.

Don
21.4.2013 10:56
4
1

moguce da ima manje, ja sam 2x mijenjao ispuh ( u 70 000km prevozenih - od 40k km do 110 000km), 2x amortizere, 2x kvacilo. Ostali su prolazi sa slicnim problemima, ali bar fiat ne hrdja u 5 godina ko sto hrdja kija.Makar nesto.Medjutim, ono sto sam nabrojao od dijelova, odlazi cesce nego kod konkurencije pa sam kazao da ce to biti test za ovo vozilo. Inace mi se unutrasnjost nije svidjela (dizajnerski gledano kao panda a ne fiat 500,koji je pak ikona) ni malo, sjedala ni po dizajnu ni po konstrukciji (posjetila me na opel astru iz 2004, saka jada).Jednostavno, auto na mene nije ostavio dojam ni u cemu, nit je probudio neku zelju da bih ga uopce uzeo.Jedino kad bi cijena i ovdje bila 10k eura, mozda bih razmislio, al se bojim da se ne razocaram.
Usput, vidim da su ga svabe u novom broju AMS, usporedile sa onim cudom iz bmw grupacije, minijem, pa ga je ficoLe razvalio, za divno cudo.
I kako se ovo desilo, napuhani 500 slijedi dizajnerski pravac (za mene ultra ruzne) fiat pande a ne onog iz cega je nastao, 500tke? Isto kao i alfa, umjesto da razvijaju 159 dalje, oni se ko pijan plota drze 8c.

MilanBg
21.4.2013 13:17
2
6

Kia rdja e rdjo rdjava a fijatina ti valja auu kakav rrtard

alcofront
21.4.2013 15:39
8
1

auto je odlican,radim u fabrici i mogu vam reci da su italijani podigli nivo na svetski standard...vcm bato...jeste ima malo sminke ipak su to zabari ali generalno je autic super i svakom bih ga preporucio...e sad cena u to ne zalazim,ko moze nek se otvori,ko ne moze neka hvali i kupuje polovnjake sto su presli boga oca pa nastelovani da bude 150 soma km..nov auto je nov auto....ajd u zdravlje..

Mirko
21.4.2013 18:47
4
1

Poštovani @Peki.
Znam da su "A" stubovi relativno tanki ali su dva komada u vidnom polju vozača i zbirno su deblji od jednog, kao kod 99% vozila. Time što su "tanki spolja", kako kažeš, potvrđuješ da nisu takvi gledano iznutra! I zaista nisu. To se na više fotografija lepo vidi a one su snimljene sa mesta gde se nalaze vozačeve oči i nesumnjivo zaklanjaju veću površinu nego jedan. Na skoro svim brošurama proizvođača oni su zakamuflirani tako da se to baš ne vidi tako dobro. Inače bi oni udarili na sva zvona da je njihovo rešenje bezbedno.
Kažeš da su, iz razloga bezbednosti, bolji nego jedan! Ovo nije tačno iz dva razloga: Bezbednost nije u pitanju samo kada se vozilo prevrće (jer bi onda stavili tri ili četiri...čime se problem ne rešava, nego se rešava konstrukcijom stuba) a drugi razlog je što zaklanjaju vidljivost napred, naročito u gradu pri skretanju kada su pešaci ugroženi.
Ako se složim sa tobom, onda moram smatrati nebezbednim vozilima Rols-Rojs, Mercedes, Audi, sva SUV vozila, Pežo, itd. itd. koji ugrađuju "A" stub iz jednog dela.
To što mo objašnjavaš da je "diskutabilno šta je domaće vozilo" nije mi jasno zašto! Ja to nisam rekao u negativnom smislu, naprotiv, naveo sam to kao činjenicu da nemam ništa protiv "domaćih" vozila i 500L kritikujem u jednim važnom detalju, koji je po mom mišljenju loše rešenje.
A bilo je u našoj domovini još "domaćih" vozila, da kažemo da mladi zaljubljenici u automobile znaju. Npr. "Spaček", "Ami-6" (ja sam 1978g. imao varijantu karavan) koji se "proizvodio" u Kopru, 120 kom godišnje! Da, da, 10 kom mesečno, pa "Dijana" i "Ami-8". To su, da mladi znaju, "Citroeni" (pravilno se izgovara Sitroen jer Francuzi nemaju u izgovoru "C"). Na isporuku se, posle uplate, čekalo 14 meseci! Još uvek se mogu na drumu videti "fiće" pa i Pininfarinin "FIAT 1300" čuveni "Tristać". Ja se raspisao, izvinite deco...
A ne tako davno, "domaće" vozilo je bio i Opel Classic koji se prodavao bez carine i ako srbiju nije ni video, nije se obvde čak ni sklapao.
Pozdrav svima od deda Mirka.

Don
21.4.2013 22:48
2
3

kija, sinko , hrdja, od trapa, vrata itd, pogledaj malo servisne akcije, al kad se neuk covjek dokopa kompa, dzaba ti takvom pricati, jedino sto umije jest da vrijedja.A postoji i termin za takve.
Sto se tice A stuba, ja bih njega u formi resetkastog nosaca napravio, a najradje bih maknuo i retrovizore

Peki
22.4.2013 06:57
4
0

@Deda Mirko, da deda Peki, koji je izgleda slicnih godina, opet malo pojasni problem oko A stubova. Pogledajte sliku gde je sa desne strane motociklista, veoma se dobro vidi kroz to bocno staklo, zar ne. Malo je nezgodnije ukolikio se pesak ili biciklista nade sa leve strane, tada pomalo smeta debljina, ali samo ukoliko se vozac ne pomeri sa svog sedista. No cim se nagne ka napred, otvara mu se vidno polje, tako da stojim iza konstatacije da A stubovi iz dva dela ovde imaju svrhu. U svakom slucaju, slozili se mi ili ne u vezi ovog "detalja", to nikako ne moze biti razlog za NE kupovinu Fiata 500L. Ima vaznijih...
U vezi bezbednosti, ja nigde nisam napisao da su navedeni proizvodaci nebezbedni, samo zato sto imaju A stub iz jednog dela, to je Vasa slobodna interpretacija. U slucaju "fice", uzevsi u obzir da su iz dva dela, verujem da je ta debljina bila neophodna, kako bi osvoji maksimalnih 5 zvezdica u kras testovima (opsta ocena 83/100 poena).
U polemiku u vezi "domaceg" automobila necemo ulaziti, recimo da smo se pogresno razumeli, odnosno da po tom pitanju imamo isto misljenje. Bravo za Sitroen, a ne Citroen, to sam pokusao vise puta da korigujem u domacim medijima, i nisam uspeo...
S postovanjem

Dura
22.4.2013 08:20
3
3

@Don, vidim da nazivas sve odreda sa sinko, mora da si i ti nekakav deda? Samo deda, istine radi preciziraj deci o kojoj se generaciji Kie radi. Sigurno ne o sadasnjoj, koja se pravi po najsavremenijoj tehnogiji, o kojoj Fiat moze samo da sanja.

Don
22.4.2013 13:50
2
4

eto, fiat pa da sanja? Fiat kojem su dostupne tehnologije ferrarija, maseratija itd...ma svasta, raznih auto strucnjaka ima na ovom svetu, bre.

Kia ceed, 2007...priznaces, nova je generacija, samo kao jedan primjer.Ili hoces slike da stavim, al posto sam deda, mrsko mi se zavlacit da trap slikam, no, otidji u servis i pitaj za akcije opoziva (i novi sid ih vec ima nekoliko).

Dura
22.4.2013 14:26
5
1

@Don, te tehnologije o kojima pricas su dostupne Fiatu isto kao i Daciji one iz Formule 1. Mislim na motore koje od njega uzimaju mnogi timovi.
I dok Fiat bezlezi milonske gubitke Kia i Hyundai povecavaju svake godine proizvodnju za dvadesetak posto. Au glupih li ljudi svugde po svetu pa kupuju ta korejska sranja...
Bas dobro sto si nas produhovio.

don
23.4.2013 19:13
1
0

Ama,jesil htio primjer?i eto,dobio si ga,i ?dakle,kija hrdja i to u 4 god pola auta zahrdjalo.
Sta svijet kupuje, ko je bolji dal kija il fijat,nije bila tema rasprave uopce.
Fiat ima i tehnologiju i znanje, a kako ce to koristiti druga je stvar. Nisam jos vidio fiata da je izhrdjao u 4 god, a ovi sto rade u tvornici kunu se da je 500l dobar, bumo vidjeli ne.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: