Ekskluzivno

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

Jazavičar za Peru

Pera je moj drug, sjajan lik, otac dvoje dece i mali privrednik. Jazavičar nije njegov pas, već Fiat 500L Living, za koji veruje da može zadovoljiti porodične ali i poslovne potrebe. No kako Pera i dalje okleva sa izborom, odlučio sam da mu pomognem ovom analizom

Pohvalna udobnost prednjih sedišta ali je diskutabilna udobnost zadnje klupe, dok je dodatni red sedišta samo nužni dečiji smeštaj

Već na prvi pogled, Fiat 500L Living asocirao me je na psa jazavičara! Produžen do neukusa, daleko je od automobila koji mami uzdahe i požudne poglede. Lično, nalazim da je standardni 500L , ili još bolje Trekking, daleko prijatniji na oko. No Peri trebaju dopunska sedišta i velika zapremina prtljažnika, za povremeni transport dečije konfekcije, koju proizvodi firma. Sa druge strane, nema para za jedan ozbiljniji van, dok na Daciju Lodgy, koju sam mu preporučio kao interesantnu alternativu, gleda pomalo sa visine. Nije da se Pera nešto folira po Novom Sadu, jednostavno smatra da je 500L Living „šmekerskiji“ od Lodgyja!

Dajem mu za pravo, iako je činjenica da Dacia ima znatno bolji odnos cena/raspoloživ prostor! No moj drug ističe kako mu je prevoz familije ipak prioritet, te se poziva na povoljne uslove kreditiranja i protekcionističku cenu na našem tržištu (izvan Srbije 500L je znatno skuplji). Problem je što Pera, kao ni redakcija, ne može lično da se uveri u kvalitete i mane našeg „XXL Fiće“, iako je od njegovog pojavljivanja prošlo bezmalo godinu dana. Living nije dostupan u press voznom parku Srbije, za razliku od francuskog, koji nam je izašao u susret.

A kad smo i to razjasnili, da vidimo čime se to ovaj razlikuje od običnog 500L? Kao prvo karoserijom, dužom za 20 cm, čime je dostigao čitavih 4,35 m, upravo kao jedan Renault Scenic. Logika Fiata je jednostavna, u nedostatku pravog mini vana, realizuju se varijacije na temu. Gledano spolja, Living je identičan, sve do kraja zadnjih vrata. Nakon toga nakačen mu je poveći „ranac“, zbog čega iz profila ne izgleda preterano elegantno. No u ovom slučaju cilj opravdava sredstvo, bez većih ulaganja došlo se do veoma prostranog vozila, sposobnog da preveze čak sedam putnika. Rekord po jedinici dužine!

zapremina prtljažnika bez dopunskih sedišta,
upotrebljivost,
modularnost,
međuubrzanja,
potrošnja,
cena u Srbiji

bočni izgled,
sedišta,
bučan motor,
spor Stop&Start,
nedovoljno prostora na dopunskim sedištima

5+2 nije 7
Već kao po običaju, dva dopunska sedišta u prtljažniku dobijaju se uz doplatu (840 evra), i treba ih posmatrati samo kao mesta za nuždu. Žele li se upotrebiti, neophodno ih je izvući (uredno sklopljena u dnu), skinuti rolnu koja pokriva prtljažnik, te preklopiti klupu u drugom redu, kako bi se oslobodio prolaz. Ova je podeljena u odnosu 2/3, i po želji se može oboriti samo naslon, odnosno sklopiti poput novčanika. Veoma jednostavna manipulacija, potpomognuta hidrauličnim držačima (poguraju ih). Kada se nekako i smesti na njih, obavezno se mora pomeriti klupa u drugom redu (smeštena na klizačima), jer u protivnom nema nimalo mesta za kolena. No ni tada nije poželjno imati više od 150-160 cm visine, u protivnom glava udara u plafon. Recimo da mogu da posluže kako bi se povremeno povezli komšijski klinci na sport ili izlet, ali njihovo prisustvo značajno smanjuje zapreminu prtljažnika. Čak i kada su sklopljena, „pojedu“ nekih 15 cm dubine, tako da dobijena površina, sa oborenom srednjom klupom, nije nimalo ravna. Ko to želi izraženo u brojkama, sa sedam sedišta prtljažnik poseduje 187 litara, sa pet putnika 638 litara, bez dva dopunska sedišta. Maksimalna zapremina, kada se preklopi zadnja klupa iznosi 1.704 l.

Priči o modularnosti nije kraj, kako se i naslon suvozačevog sedišta može preklopiti ka napred, naš Living poslužio nam je za transport novog IKEA ormara i kreveta, naravno sklopljenih u kutiji dužine 2,5 metra koja je bez problema stala u Living. Tek da se zna, produžena karoserija ne znači i više prostora za putnike, jer je međuosovinsko rastojanje neizmenjeno. Ovo ne treba uzeti kao manu, jer prostora ima u izobilju. To ipak ne znači da se putnici osećaju carski, opšti utisak kvari zadnja klupa. Bez obzira što se nasloni pozadi mogu podešavati, kratki sedalni deo i forma sedišta, onemogućuju udobnu poziciju. Slično je i sa sedištem vozača, već nakon par sati vožnje oseća se zamor. O svim manama opširnije smo pisali u prethodnim probnim vožnjama. Ponovimo ukratko samo par ključnih: ruke koje nemaju oslonac (vrata previše udaljena za levi lakat, dok se za desni naslon mora doplatiti), premali kolor ekran (posebno za GPS), kao i neprecizni podeoci na kilometar satu.

U kvalitete možemo svrstati dobru vidljivost (velike staklene površine), dupli pregradak za rukavice, dvobojnu unutrašnjost i opšti dizajn. Dobro, kvalitet plastike mogao bi biti bolji (isključivo tvrda i lakirana), ali i tako 500L deluje moderno. Sama završna obrada nam se učinila korektnom, barem kada se radi o enterijeru. Spolja gledano, donji deo prednjih vrata štrčao je za par milimetara (kao da nisu dobro zatvorena), dok poklopac za rezervoar za gorivo ima velike zazore. Izuzetak ili pravilo, to još nisam zaključio!

Motor po meri
Prilikom prethodnih druženja, prvo smo se upoznali sa najslabijim dizelom 1.3 MultiJet od 85 KS. Iskreno rečeno, malo, isuviše malo za oko 1.400 kg teško vozilo (bez vozača i goriva). OK, Pera nije tip koji „jurca“, ali maksimalno napunjen, Fiat 500L Living može dostići dve tone. Ukoliko se zna da neopterećen ubrzava do 100 km/h za nekih 15 sekundi, jasno je da mu snažniji motor ne može škoditi.

Umesto ulaganja u pojedine opcije, kao što je recimo automatski klima uređaj (manuelni je u serijskoj opremi), Pero druže, obavezno pronađi 1.000 evra za 1.6 MultiJet/105 KS. Bez obzira što su perfomanse i dalje skromne (12,2 sekunde do 100 km/h i maksimalna brzina od 175 km/h), znatno je ubedljivi i štedljiviji. Rekao bih po meri jednog porodičnog vozila, posebno jer je ujedno ekonomičniji i diskretniji. Pažnja, ni ovaj motor nije bas svetao primer uglađenosti, jer prilikom ubrzanja nivo decibela u kabini je previsok. Zauzvrat, međuubrzanja su veoma dobra, zahvaljujući odličnom obrtnom momentu od 320 Nm.

Od standardnog 500L, Living se razlikuje dužom karoserijom za 20 cm, čime je dostigao čitavih 4,35 metara, upravo kao jedan Renault Scenic

No odmah po preuzimanju testiranog vozila, bio sam prijatno iznenađen raspoloživom snagom . Hmmm, nešto tu ne štima, rekoh sam sebi, ide previše dobro!? Letimičan pogled na privezak sa ključevima sve objašnjava, od nedavno ovaj agregat postoji i u verziji od 120 KS (trenutno ne i u Srbiji). Za 700 evra više eto još 15 „konja“ i boljih perfomansi (10,9 sec do 100 km/h i maksimalna brzina od 189 km/h), iako je obrtni moment identičan. Ubrzava osetno bolje, elastičniji je i prijatniji za vožnju. Ukratko, motor koji mu najbolje „leži“, bez da je otklonjena principijelna mana: buka prilikom snažnih ubrzanja. Srećom, sve dođe na svoje mesto pri konstantnom režimu rada, čak i pri velikim brzinama na autoputu. Određene zamerke mogu se uputiti šestostepenom menjaču, pre nego li uđe u željeni prenos, ručica menjača pruža otpor.

Living sa ovim agregatom pokazao se štedljivijim od 500L Trekking 1.6 MultiJet/105, koji smo ranije vozili, za oko pola litre. Prosečna izmerena potrošnja na testu iznosila je 6,3 litre. Na otvorenom putu lako se spusti na 5, dok po gradu treba računati na 8 - 8,5 litara. Opremljen je serijskim Stop&Start sistemom, pouzdanim ali sporim. Svaki put kada se „probudi“ po gašenju, „vergla“ po starinski. Osim toga, voženi primerak imao je kvačilo podešeno previše nisko, zbog čega sam nebrojeno puta „kalirao“ po polasku. Srećom, da bi se ponovo upalio, dovoljno je još jednom pritisnuti papučicu kvačila (zahvaljujem se Stop&Start sistemu).

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

Motor: turbo-dizel, redni/4, 1.598 cm³/direktno ubrizgavanje, 88 kW/120 ks pri 3.750 o/min, 320 Nm pri 1.500 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 10,9 s, maksimalna brzina 189 km/h
Prosečna potrošnja: 4,6 (fabrički podatak), 6,3 l (na testu), emisija CO₂ 120 g/km
Karoserija: monovolumen 5/7, DxŠxV 4.352x1.784x1.667 mm, međuosovinsko rastojanje 2.612 mm, masa 1.420 kg, prtljažnik 345/1024 l.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,0

Funkcionalnost

3,8

Pozadi

3,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

3,50

Ukupno

4,10

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

3,4

Kočnice

3,8

Ponuda prostora

4,5

Ukupno:

3,93

Kvalitet materijala

3,6

Motor

4,0

Završna obrada

4,0

Menjač

3,8

Ukupno:

4,08

Cena

4,2

Prosečna ocena: 3,85

Sama vozna dinamika je neizmenjena, par desetina kilograma više ne utiču na ponašanje na putu. Bez ikakve sumnje, 500L je siguran, savremen automobil, ali mu temperamentna vožnja ne prija. Visoko težiste i velika masa, dovode do snažnog naginjanja prilikom vožnje po krivinama. Naš „Šumadinac“ evidentno nije predviđen za obaranje brzinskih rekorda i lokalna nadmetanja. Voženi je bio „obuven“ u odlične pneumatike dimenzija 225/45 R17 (doplata od 300 evra), koji su zanemarljivo malo uticali na opštu udobnost. Standardni 205/55 R16 su sigurno još udobniji, jedino što ne deluju ni blizu toliko atraktivno.

Tako dođosmo i do najvažnije stavke u celoj priči, tj cene! Za „dugog“ se mora doplatiti 750 evra, što je posve razumna razlika. Osnovna verzija naziva se Pop Star, i ukoliko je verovati zvaničnom sajtu proizvođača za Srbiju, oprema je identična kao kod standardnog 500L.

Dizel motor 1.6 MultiJet pruža odlične performanse, ali ipak nije otklonjena principijelna mana: buka prilikom snažnih ubrzanja

Navodno nije u ponudi sa benzinskim agregatima, te ukoliko ignorišemo nedovoljno snažni 1.3 MultiJet/85, ispada da će Peru 1.6 MultiJet/105 koštati najmanje 16.650 evra. Viši završni nivo Lounge je skuplji za 1.000 evra, no serijska oprema Pop Star verzije zadovoljava (klima uređaj, tempomat, kolor ekran dimenzija 5,4", upravljač i ručica menjača presvučeni kožom, svi pasivni i elektronski sigurnosni sistemi...). Naglasimo kako je navedena cena kataloška, bez eventualnih akcija, popusta i izmena, koje je Pera spomenuo u nedavnom telefonskom razgovoru. Informacije radi, izuzmemo li nekoliko detalja u vezi sa opremom, isti model u Francuskoj košta preko 22.000 evra.

Za kraj da rezimiramo. Pero druže, ukoliko si se baš „nameračio“ na 500L Lounge, može, ali bez „šamlica“ pozadi, i obavezno sa 1.6 MultiJet motorom! Sedišta pozadi ne služe Bog zna čemu, skupa su, i negativno se odražavaju na zapreminu prtljažnika. Znajući da si Opel Astrom 2 1.7 DTI okrenuo 5-6 krugova oko sveta, i da na putu snažniji dizel ujedno omogućava sigurnija preticanja, ovo ti je 500L krojen po meri. Upravo kao i tvoji kompletići za decu!

Piše Perica Rajković
Fotografija Perica Rajković
18052
Postavljeno: 07.01.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
07.1.2015 07:38
5
16

Rekao sam vise puta da mi se ne svidja ovaj mutant od fice, al najnoviji je terenac je odlican...bar na slikama.
Test, takodje zasluzuje visoku ocjenu, najvise radi toga sto nema cuvene izjave da je reno megane ispred svog vremena i ispred konkurencije, hvala redakciji na objavljenom komentaru :)
Ne znam sta Perici bi da NE napise da je 500XXL ispred svog vremena i ispred konkurencije?
P.S. A koja mu je to konkurencija?

don
07.1.2015 07:41
5
15

Usput, zna li ko koliko je ovih "fica" prodato do sada po svijetu? (izvedenica iz fiata 500)
Onaj lik iz Fiata izjavi da se "izuzetno" dobro prodaje po Engleskoj, Njemackoj....a nije prvi april.

serpico
07.1.2015 10:32
10
5

pa konkurencija mu moze biti i R Scenic?Ruzan jeste ali i praktican i sa veoma dobrim motorom,prostran i dugacak,samo meni se ti obli auti ne svidjaju,zato ga nikad nebih kupio a i nisam fan fiata bio nikad mada sam se kao mali vozio u nasem fichi i kasnije stojadinu mediteranu!

Nemanjica
07.1.2015 10:49
11
6

MIR BOŽIJI, HRISTOS SE RODI: Srećan Vam Božić!
serpico, ne skrnavi FIAT na ovaj sveti dan!;-)

otac Makarije
07.1.2015 11:26
18
4

Rekao bih da gospodini Rajkoviћ nije oduševljen. A nisam ni ja. Prokleto jadna i neudobna sedišta (sva), ružan enterijer sa jeftinom plastikom sa klavir lakom.
Proizvodjač manipuiše podacima o zapremini gepeka. A on je manji za oko 78 litara ( i kod "kratkog" i kod "dugačkog" ) ako se drugi red sedišta pomeri u zadnji položaj (da bi bilo mesta za noge putnika drugog reda), pa gepek tada nije 400 litara (kod "kratkog" ), ni 638 (kod "dugačkog"). A kod "dugačkog" je dodatno manji čak i ako vam je treći red sedišta spakovan u pod.
Uvažavajući objektivne falinke ovog vozila, preskup je ("dugački"), a biće još skuplji sa tih 120 ks. Jer, sa par opcija (panorama, eventualno treći red, boja i sl.), on će u Srbiji da lako dodje do blizu 20.000, a za 20.000 ni u ludilu neću njega.

Boki
07.1.2015 23:57
15
1

Kako god, sa boka je mnogo ruzan. Zadnjica mu je nakalemljena zesce, kao Reno Thalia... Pa da je i cisto domaci proizvod bio bi lepsi, za jednog Fiata koji je ponosi italijanskim stilom veliki dizajnerski promasaj.

loeb-np
08.1.2015 02:55
7
3

gr scenic je auto za ovu kantu...i logic takodje!

lazar bojanić
08.1.2015 09:29
17
0

vozio se par puta , istina motor je bio 1,3 mjtd sa 75 ks

ide dobro , nije bučan po autoputu ni motor a ni buka od toškova i strujanja vazduha ...

odlično upija rupe i jako je udoban . zamerka da nije za agresivniju vožnju stoji ali ko kupuje ovakav auto za tako šta ?

plastika je takva kakva je , nije nešto posebno ali odiše nekom veselom raspoloženju tako da mi i ne smeta to previše

najveća mana su sedišta , prednja kratka a od pozadi pretanak sunđer pa se zadnjicom jako lako stigne do nečeg tvrdog tako da je več put NS-BG nelagodno iskustvo

kad bi poradili na kvalitetu i geometriji sedišta i porazmislili o ceni mislim da bi ovo bio konkurentan auto ali ovako sa jakim cenama i diskutabilnim ključnim elementima kao što je sedeneje nema šta da se mnisli o kupovini .

prosto se pitam kako su uspeli da prodaju tolike primerke do sada ?

Nemanja
08.1.2015 09:41
2
4

Cena mu je realna, a ne subvencionisana.

karadjole
08.1.2015 10:39
6
6

kako bilo slozili smo se da je po ruznoci odmah iza fiata Multiple koja mu dodje kao neka teta recimo,ruzan je ,poduhao i nezgrapno produzen,vozio bih ga samo ako bi mi ga netko poklonio !fiat zao mi je ali napravili ste ubedljivo ruzan automobil!

Paprikar
08.1.2015 12:36
10
1

Prilicno je "gadan" a i dobar je primer kako Italijani vise ne znaju da naprave lep automobil, zapravo poslednjih godina nisam video nista lepo sto bi zasenilo druge proizvodjace, a nekada su znali da oduseve.
Jasno je da vise ne vazi da su majstori dizajna. Ima lepih, da ne gresim dusu, ali ni jedan nema ono nesto.

Zapitao se neko kako ide dobro prodaja, pa lepo, najvise ga kupuju Italijani, kupuju ljudi domace, pa tako skoro 60% prodaje 500l je na domacem (pravom) trizstu, sto i oni znaju da nije bas merilo da je auto pogodio ukus svima, ali i da ima nedostataka u odnosu na brojnu konkurenciju. Kod konkurencije je taj procenat daleko manji - tipa oko 30-ak procenata.

Nemanjice
08.1.2015 17:00
2
14

Hehe, pepper, bitno da Nemci imaju "ono nesto"...Super:-)))
P.S. UVEK BILI, UVEK CE I BITI NEPRIKOSNOVENI VLADARI DIZAJNA!;-)

serpico
09.1.2015 10:31
1
5

pa kad nemanjice jesu sta ces !Daleko ti bila alfa!ha ha ha bu ja ka sha selekta !

don
09.1.2015 13:11
1
4

Predlazem Fiatu da ovaj model oplemeni uz suradnu sa jednim uglednim proizvodjacem, dal ono bjese cipela, Gabor-om.

Nemanjica
09.1.2015 16:07
1
5

Au serpico, kakav nemusti jezik!;-)

Aleksandar
09.1.2015 20:25
5
3

Nemojte zaboraviti sta je u ovom testu alternativa - Dacia... Nasprač nje 500l je "mercedes" i po udobnosti i po kvalitetu. Doduse ipak mi se svidja terenska verzija...

Peki
10.1.2015 11:17
9
3

@Aleksandre, Dacija LOdgi ima apsolutno najbolji odnos cena/raspolozivi prostor. Vozilo nije tesko, sa 1.5 dCi/110 agregatom ima i sasvim zadovoljavajuce perfomanse.
Sa druge strane, tacno je da se radi o niskobudzetskoj koncepciji, i da je 500L kvalitetnije uraden. No svako kupuje cipele po meri, ukoliko vec ne moze po ukusu!
Da ne bi bilo zabune, ukoliko bi trebalo da biram za licne potrebe, svakako bi pre uzeo Fiata.
Pozzzzz

don
10.1.2015 21:55
5
6

ak cemo ganjat omjere cijena- prostor, uzmite kakvu skulu iz Kine il sa domacih polica, tj. yugo floride....pa dacia je pluskvamperfekt! Relikt proslosti!

Uvijek se u skuplje aute ugradjuju kvalitetniji materijali, komponente, spojevi su kvalitetniji, udobnost je visa, trajnost cjeline (traje onoliko traje najslabija komponenta) je duza nego u skule iz Rumunije bazirane na francuskoj tehnologiji iz naftalina (a ni nova im nije nesto, osim ak ces kacit macku o rep), otpornost na uvijanje, komfor voznje i osjecaj zadovoljstva...sve je to vece neg u Rumunja sa francuskim pasosem.
Svaki polovni auto vece klase bolji je odabir od skule.
Ja ne bih uzeo ni fiata 500l ni daciu, jer mi ne valjaju ni pod razno. Ormare mi prodavnica besplatno dostavlja, u Ikei nikad nista ne kupujem jer nemaju stila a i preskupi su, Gabore ne vozim a vrana nije popila mozak, kako se to lijepo u narodu kaze. Bez obzira sto simpatiziram Fiat, nekad (uglavnom) ga zase..u do daske (kao u ovom slucaju, pa multipla, pa croma...), paprikarov komentar stoji u potpunosti. A i megan je ispred svog vremena i konkurencije :D:D:D:D:D:D:D

Milan. J.
12.1.2015 19:02
3
2

ZAKLJUČAK:Najbolje prevozno sredstvo su, sudeći po komentarima, rikše!

Alex
09.4.2017 10:32
0
0

Taman da napravimo u RS neki novi auto kod nas,a ono opet neko NOVO-STARO.. Pa gdje su Nemci Francuzi,Japanci i Korejanoici ispred nas i po obliku i ceni. Ko jos Pravi kvardatna auta u svetu..a pogotovo za 20k eura,mozete imati shta hocete..Sretna vam voznja sa 500 kutijom..

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: