Ekskluzivno

Fiat 500 0.9 TwinAir

Mali ali tehničar

Tri godine nakon lansiranja, novi «come-back» šarmantnog Fiata 500 u prošlost. Ovoga puta ne u dizajnerskom smislu, već zahvaljujući dvocilindarskom motoru, kao na početku karijere 50-ih godina prošloga veka

Bez ikakve sumnje, Fiat 500 najveći je uspeh torinskog proizvođača u poslednjih par decenija. Jeste da ih još uvek nema, niti će ih biti u tolikom broju kako nekada, ali već sada preko pola miliona primeraka sastavni su deo urbanog pejzaža. Uglavnom u vlasništu pripadnica lepšega pola, sa izvesnim socijalnim statusom, koje su jednostavno fascinrane ovom «pot de yaourt» (šoljicom za jogurt, kako ga popularno nazivaju u Francuskoj). A kako bi nastavio da «surfa» na talasima nostagije, i ujedno zadovoljio najstrože ECO norme, Fiat je od nedavno ubacio dvocilindarski agregat, jedini takve vrste u svetu. Suprotno od onoga što bi se dalo pomisliti, radi se o potpuno novom konceptu, u koji je investirano 350 miliona evra.

Cilj je bio proći buduće Evro 6 norme o količini izduvnih gasova, koje će po svemu sudeći proterati dizel motore iz gradova Zapadne Evrope. Uspešno obavljen zadatak, jer «povampireni fića» izbacuje u atmosferu samo 95 g/CO2 po kilometru (92 kada je opremljen robotizovanim automatskim menjačem Dualogic), zahvaljujući čemu u Francuskoj ima pravo na ekološki bonus od 1.000 evra. Pohvalno, nema šta, samo koje su realne prednosti ovako malog bloka u poređenju sa dva postojeća četvorocilindarska ?

Najmanji na tržištu
Do sada, najpoznatiji za mala kubikaže bio je japanski Daihatsu, čijih tri cilindra i 1.000 cm3, pokreće pojedine modele Toyote i grupacije PSA (Citroen C1 i Peugeot 107). Fiat je otišao korak dalje, odstranivši još jedan cilindar i smanjivši zapreminu na 875 dm3. U poređenju sa 1.2/69 ks, dobilo se na veličini (- 23 %) i težini (-10%, tako da ima jedva 85 kg), dok je snaga podignuta na respektabilnih 85 ks, što je za 6,5 puta više od prvog Fiata 500. Pitate kako? Zahvaljujući elektro-hidraulično promenjivoj distribuciji ventila i turbo punjaču na izduvne gasove, koji ujedno obezbeđuje respektabilnih 145 Nm obrtnog momenta. Kažete malo?

     
 

Možda, samo treba znati da se 1.2 zadovoljava sa 102 Nm, a «snažni» 1.4 16v/100 ks sa 131 Nm. Osim toga, da bi ostvarili navedeni obrtni moment, moraju da se «zavrte» na najmanje 3.000 obrtaja (1.4 na čak 4.250), dok dvocilindrašu treba samo 1.900! Bezmalo kao dizelu 1.3/75 Multijet. Sve ovo pod uslovom da niste pritisnuli nesretno dugme Eco. Naime, njime je Fiat želeo sniziti potrošnju, ali sve što su uspeli je gubitak snage i perfomansi. Aktiviran, uguši motor do te mere, da obrtni moment spadne na 100 Nm, što se odmah primeti pod stopalom, ne i na putnom računaru…

U svakodnevoj upotrebi
Jednom završeno analiziranje podataka, ostaje nam da proverimo u praksi navedene prednosti. Pre toga, jedan krug oko automobila, kako bi se uverili da nema nikakvih vizuelnih razlika. Fiat 500 evidentno je k’o bombona, posebno kada je kao naš ofarban u nebo plavu boju, sa par «sportskih» atributa. Mislim pre svega na aluminijumske naplatke i pneumatike dimenzija 185/55 R15, kao i na spojler pri vrhu zadnjeg stakla. Ali čim se stavi kontakt ključ u bravu, prepoznatljiv «pot-pot-pot-pot» zvuk, jasno ga distancira od ostalih verzija. Nešto kao skuter ili poveća kosilica za travu, na šta se evidentno treba navići, upravo kao i na vožnju.

neodoljivi šarm,
karakter motora,
mala težina,
nivo izduvnih gasova

potrošnja,
pozicija za upravljačem,
prostor na zadnjim sedištima

Naime, za čas se nađe na 4-5 hiljada o/min, za čim realno nema potrebe. Elastičan i startan, najbolji je u nižem i srednjem režimu rada, tako da je prava milina voziti po gradu, dok je spomenuti zvuk sve prijatniji sa porastom obrtaja. Mogu se ipak osetiti lake vibracije, posebno u radu na mestu i dok je hladan. Kada postigne radnu temperaturu, postaje beščujan, pre svega jer je opremljen sistemom Stop&Start, koji ga gasi čim se zaustavi i podigne stopalo sa papučice kvačila.

Sa izuzetkom par «kaliranja», radi sasvim korektno, i po želji se može isključiti. Uveden je kako bi se uštedelo gorivo i smanjio nivo izduvnih gasova , kao i spomenuti Eco program, nažalost, bez većeg uspeha. Naša prosečna potrošnja iznosila je 7,7 lit, dok se po gradu, od semafora do semafora, kreće između 8,5 i 9 lit. Od obećanih 4,1 lit, nema ništa, čak ni u idealnim uslovima. Više puta stavljao sam putni računar na nulu, i nikada nisam uspeo sići ispod 5,4 lit.

Preciziram, vozio sam brzinom između 60 i 100 km/h, u četvrtom ili petom stepenu, sa uključenim Eco modom. Ko ostvari nižu, ili je imao snažan vetar u leđa, ili zna neku meni nepoznatu «caku». Uzgred rečeno, sa uključenim Eco, ne može razviti više od 150 km/h, dok u normalnim okolnostima pogura do 180 km/h. E sad, ovo baš i nije preporučljivo, jer mekano trimovan, pa uz to kratak i lagan (930 kg), Fiat 500 pri višim brzinama šeta po putu. Agilan i zabavan po gradu, kao i u «cool» vožnji po regionalnim putevima, nije u svom elementu kada se pojača ritam. U krivinama je izraženo podupravljanje, a kako ESP nije u serijskoj opremi, treba pažljivo dozirati pritisak na gas, posebno u zimskim uslovima. Logično, sa međuosovinskim rastojanjem od samo 2,3 m i platformom Pande, teško je očekivati više.

Kome je do prave sportske vožnje, a uz to ima 42.689 evra (ne, ne, nije greška), od nedavno postoji 695 Tributo Ferrari!? Radi se o specijalnoj izvedbi sportskog odeljenja Abarth (u vlašnistu Fiata od 1947 god), koje je u saradnji sa Ferarijem razvilo ovu mini bombu, u koju sam imao čast smestiti se.

Za grad i «šminkanje»
Po svemu ostalom, 09 TwinAir je kao i ostali 500, sa interijerom koji pleni orginalnošću i brigom za detalje. Italijanima se mora odati priznanje, pored Minija, sigurno je najšarmantiji automobil(čić) na tržištu. Umeci od plastike u boji karoserije, na centralnoj armaturi, podsetili su me na mog prvog “Fiću”, no ona ovde nije u funkciji uštede, već stila. Isto se odnosi i na instrument tablu, nažalost slabo preglednu. Naime na duplom displeju, vozač traži pogledom kazaljku brzinometra (spolja), odnosno obrtomera, smeštenog u unutrašnjosti sata. Centralni deo je rezervisan za podatke sa putnog računara, temperaturu motora, količinu goriva i slično, no svi su preterano sitni.

Vožena verzija distancirala se bogatom unutrašnjom opremom, kao što je upravljač obložen kožom, sedištima sa jačim bočnim osloncima u kombinaciji koža/platno, automatskom klimom, električnim staklenim krovom…, što sve daje još upečatljiviji utisak. Zamerke se odnose na samu poziciju za upravljačem, preterano uzdignutu za iole korpulentnije osobe. Sedište se samo teoretski podešava po visini (zapravo samo nagib sedalnog dela), a nedostaje i oslonac za desni lakat. Naprotiv, pozicija menjača je odlična, a ručica zadovoljavajuće precizna.

Pozadi, pristup zadnjim sedištima je relativno lagan, no «zabranjen» za osobe više od 1,7 metara. Sam prtljažnik je praktičan i upotrebljiv, ali skromne zapremine od jedva 200 dm3. Kome treba više, zadnji nasloni se obaraju u odnosu 50/50.

Ostaje nam još cena, opet nepoznata kod nas u vreme probne vožnje. Informacije radi, u Francuskoj 0.9 TwinAir skuplji je od 1.2 za 1.800 evra, odnosno jeftiniji za 200 evra od 1.4. Ukoliko primenimo ovu logiku, i uračunamo aktuelne popuste, ispada da bi se u Srbiji prodavao počevši od 13.200 evra. Uzmite ovo sa rezervom, posebno jer je testirani auto imao dosta dopunske opreme, tako da je u Francuskoj za njega trebalo izdvojiti 17.000 evra.

Sinonim dobrog ukusa i izvesnog socijalnog statusa « Fića » nas je opet prijatno iznenadio. Jeste da je skup i nedovoljno ekonomičan, ali koncepcija motora je interesantna, i može postati ozbiljna alternativa malim dizelima, neadaptiranim za gradsku upotrebu. Uskoro se očekuju još dve izvedbe ovog bloka, tj jedna bez turbo punjača, od 65 ks, i druga, još snažnija, od 105 ks, koje bi trebale zameniti postojeće četvorocilindarske, kao i slabiji dizel 1.3 MJT.

Abarth 695 Tributo Ferrari
Mali Škorpion ne prestaje da nas iznenađuje. Nakon modela 500 Abarth, « ukrstio » se sa čuvenim konjem koji se propinje (Cavallino Rampante), poznatijim pod imenom Ferrari. Za rezultat imamo pravu malu bombu, nazvanu 695 Tributo Ferrari, po prvi put predstavljanu na salonu u Frankfurtu 2009-te godine. Od onda, pa sve do GP u Monzi, kada su vozači Ferrarija Fernando Alonso et Felipe Massa dobili po jedan primerak na poklon, o njemu se nije mnogo čulo. Iznenađenje je zato bilo ogromno, kada smo se nedavno našli oči u oči sa ovim mikro bolidom. Kakva razlika u poređenju sa našim Fiatom 500 0.9 TwinAir!

Spoljašnjim izgledom dominiraju aluminijumski naplaci od 17 cola, sa gumama dimenzija 205/40, iz kojih proviruju crvene Brembo čeljusti sa četiri klipa. Još impresivnija je izduvna grana sa četiri izduva (dual mode) i zadnjim difuzerom vazduha, dok je pri vrhu stakla veliki spojler. Spreda, prorezi za vazduh su još širi nego li kod Abartha 500, sa Xenon svetlima protiv zaslepljivanja.

Dodajte na sve to još par nalepnica, značke 695 na bokovima i spoljašnje retrovizore od carbona, da bi slika bila potpuna. Unutrašnjost je podjednako impresivna, i praktično sva od karbona. Ovo se odnosi na komandnu tabli i poleđinu školjastih kožnih sedišta “Abarth Corsa by Sabelt".

Na tehničkom planu treba istaći da 1.4 T-Jet sada razvija 180 ks, pri 5.750 o/min, uz obrtni momenat od 250 Nm. U kombinaciji je sa petostepenim elektro-hidrauličnim menjacem MTA (Manual Transmission Automated), koji omogučuje brže prelaze. Nema klasičnu ručicu, brzine se menjaju isključivo dvema « šapama » pored upravljača. Perfomanse su potpuno na nivou očekivanja, maksimalna brzina iznosi 225 km/h (mama mia), a do 100 km/h ubrzava za manje od 7 sec.

Ukoliko ste se nakon svega navedenog ozbiljno « napalili », požurite, jer za sada je najavljeno, pogodili ste, samo 695 primeraka, po bagatelnoj ceni od 42.680 evra! Mnogo? Kako za koga, jer Ferrari se nada da će ih prodavati kao « privezak » uz svoje modele, kao što Aston Martin radi sa još manjim Cygnet (iQ de luxe).

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
9660
Postavljeno: 09.03.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

becejac
09.3.2011 13:11
25
6

E, tako se to radi! Bravo za FIAT!

Nemanja Grujic
10.3.2011 01:59
21
3

Zanimljiv motor, zvuk je takodje simpatican...

Inace, citajuci ovaj test a takodje i druge testove sve cesce se pojavljuje rec "izvedba" koja mi deluje nekako hrvatski a ne npr. "verzija" koja mi deluje prijatnije... Jel gresim ja tu? Mislim da je prirodnije da se koristi rec "verzija" ali ko ce ga znati...

Dura
10.3.2011 08:10
16
2

Interesantan je, bez sumnje, samo ne mogu da zamislim sebe, dlakavu muskarcinu od 90 kila, za njegovim upravljacem. Pa can ni u onom malom crvenom. Klasican zenski auto.
Nego pitam se da li buducnost zaista u dvocilindricnim motorima male zapremine?

Slavisica
10.3.2011 09:55
14
2

@ Dura
Ti,onda,pazari Abarth verziju! :)))

Dura
10.3.2011 10:43
12
3

@Slavisa, pa to sam i rekao, cak ni taj mali crveni Abarth-Ferrari, ili kako li se vec zove, mi ne izgleda prikladan. Ko bi me izvadio iz tih sedista?

Slavisica
10.3.2011 12:08
15
0

@ Dura
Alfa 8c,mozda? :)))

Salu na stranu,mislim da ce ovo biti veoma zanimljiva motorizacija.Jos ako se u praksi pokaze pouzdanim (makar kao Multijet),eto Fiatu radosti.
Samo,nadovezujuci se na stav kolege zvanog Dura,mislim da ne bi bilo lose da Fiat izbaci jos jedan malo veci lifestyle model,koji bi bio zanimljiviji onima kojima je 500 previse zenskast.
Nesto kao Mini Countryman ili tako nesto...

Dejan L
10.3.2011 14:45
13
2

@ Dura
Pa ti idi na depilaciju i na dijetu? Tvoj tata ili tvoj deda, sedeo je u Fićici od 3.2m, zamišljao ti to ili ne, a danas malo i 3.5m, kad napišu da u nekom autu od 4.3m nema dovoljno prostora u kabini, ja bi ih kaznio na vožnju u starom Fići!
Elem
Šta je sa petovratnom verzijom i većim međuosovinskim razmakom?
Nešto kao Fiat 600

don
10.3.2011 16:21
7
2

Sipma automobil... Zista. Ova plava boja jeste zenskasta, al recimo Crni je skroz OK za muskarce.Mada, ovo je auto za zapadni standard, gde svaka porodica moze da prijusti 2 automobila.

Srdjan
10.3.2011 20:32
4
3

@Dejan L
Danas ima jako puno komponenata u automobilu tako da je instrument tabla dosta velika, a nekad se sedelo tik uz vetrobran.

Sve u svemu, preskup, premalen automobil koji pritom puno trosi. Dobar da budete vidjeni u gradu

Dura
11.3.2011 08:16
11
2

@Dejane, iako me kritikujes, potpuno se slazem sa tobom. Bice ipak bolje da smrsam, nego li brijem noge.
A i za Ficu si u pravu, iako su se vremena promenila. Kad se samo setim da sam sa njim isao do Grcke i da mi nista nije falilo...
Uzdravlje

Ivan
11.3.2011 10:26
12
2

U glavnoj ulozi bi trebao da bude novi motor, a koliko vidim uglavnom se komentarisu sporedne stvari kao sto je cena i manjak prostora, sto je uvek bio i ostace problem kao i kod Mini-a.
Mene licno zanima a nadam se da cu i dobiti informacije iz prve ruke da li je Fiat kvalitetno odradio posao ili je neizbezno dobiti nervozan i bucan motor iz dva cilindra, kao i kod Volkswagenovih tricilindrasa koji su blaga katastrofa.
I neizbezno pitanje za tebe Peki, da li mislis da ovakav motor moze biti pouzdan i dugotrajan, jer koliko vidim glavni cilj potrosnja nije ispunjen, cena astronomska, elektronika maximalno kvari uzitak u voznji i pritom ako je motor nepouzdan, onda slobodno mozemo reci za ovaj automobil da nema nikakve svrhe.
Pozdrav.

VLAJCE 330CI
11.3.2011 12:56
8
14

Ovaj fiatov model je smesan gledajuci cenu.Posto zivim u francuskoj,pre nedelju dana sam dobio svoj C3 exclusive motor 1.6 vti 120 konja prosecna potrosnja 7 litra bezolovnog.Cena auta u francuskoj c3 sa svom opremom 15.150 evra u cenu je uracunata registracija.Fiatov model kosta sa svom opremom oko 17.000 hiljada evra.Gledajuci prosecnu potrosnju fiata, cenu i performanse u odnosu na C3 mislim da je sve jasno.Dati tolike pare, za motor od dva cilindra je vise nego smesno,neverujem da ce imati vise uspeha nego volkswagenovi trocilindrasi.

Peki
12.3.2011 23:29
10
2

Sta reci a ne slagati? Motor je interesantan, lagan, tehnoloski napredan, prijatan za upotrebu i adaptiran maloj tezini ovog Fiata. E sad, cinjenica je da potrosnja nikako ne odgovara zapremni, sta vise, znatno je veca nego li kod nove Nissan Micre 1.2/80 (tri cilindra), ali je za uzvrat veoma "cist".
Mod "eko" zaista nema nikavu svrhu, i verujem da ce ga Fiat uskoro eliminisati.
Inace ne vidim zasto ne bi bio pouzdan, mada cisto sumnjam da ce poziveti 200-300 hiljada kilometara... Po meni, pre nego li u potpunosti zazive elektricni automobili, proizvodaci pre svega traze nacina da ispune sve strozije norme o kolicini izduvnih gasova. Veliki gradovi u razvijenim zemljama Evrope naveliko razraduju planove o zabrani cirkulacije (mnogi su vec zabranili ulazak u centar) svim "prljavim" vozilima, sto se pre svega odnosi na dizele. I taman kad smo poverovali da su famozni filteri na izduvne gasove efikasni (FAP),ustanovilo se da su potpuno neadaptirani gradskoj voznji. Osim sto su skupi, prouzrukuju disfukcionisanje motora. Naime cestice cadi ne mogu da sagore ukoliko motor nije u punom rezimu rada, kao na auto putu, tako da ga "uguse", te je neophodno otici u servis na njegovo reprogramiranje, ukoliko ne i zamenu citavog filtera. Cesto, mora se izvrsiti i zamena ulja, vec nakon par hiljada kilometara. Pojedini proizvodaci zbog toga prestaju da ih ugraduju u svoja vozila.
Mali dvocilindarski i trocilindarski benzinci su dakle "nuzno zlo" ili "kolateralna steta", iako imaju odredenih prednosti.
Pozdrav

S70
01.8.2011 09:47
1
0

svidja mi se mali fiat narocito u ferrari verziji
@peki
kada ce da zazive elektricni automobili kada ima nafte za jos 200 godina a to sto ovi sa zapada propagiraju samo zbog zarade tesko da ce im uspeti a posto je za 2050 planirana zabrana normalnih automobila posto ce planeta dotada sigurno biti prenaseljena a elektricni automobili ce,posto nemaju zvuk,da ljudima na pesackom prelazu krate sve muke u zivotu a mi cemo se naplacati struje i kazni za prekoracenje brzine jer se tu ne oseca dodavanje gasa jos uz to se na punjenje takvih automobila ceka 10-ak sati i po mom mislenju nista korisno necemo dobiti

Srdjan
14.2.2013 13:48
2
0

Ispadne da je ovaj mali benzinac sa potrosnjom od 9 litara po gradu bolji od nekog malog dizela koji trosi 5-6 litara po gradu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: