Tuning

Fiat 500 Cinquone Stradale

Petarda

Cinquone Stradale je poslednji projekat na bazi Fiat 500 Abartha od strane Romeo Ferraris, tjunerske kuće i graditelja trkačkih vozila. Nakon brojnih uspeha na trkačkim stazama, italijanska kompanija je rešila da predstavi maleni dvosed sa neverovatnom snagom od 300 „konja“ i homologacijom za javni saobraćaj


Inspirisan srodnim trkačkim modelom iz Italijanskog šampionata izdržljivosti turističkih automobila (CITE) iz sezone 2009., Cinquone Stradale u sebi zadržava istu sirovost iz sveta trkališta i prenosi ih na javne puteve.

Sa estetske strane, izraženi aerodinamički paket menja pojavu ovog mališana iz korena. Nova su oba branika, bokovi su širi za po 50 mm po strani (u odnosu na trkačku verziju), dvostruke izduvne cevi su sada u centralnoj poziciji, dok se oko njih nalazi difuzor. Na haubi su 2 poveća otvora za izvlačenje sve vreline koju 300 KS ispod njih stvaraju, dok je prednji deo automobila jedan veliki usisnik vazduha.

U baznoj verziji, Cinquone Stradale je opremljen standardnim Abarth Esseesse paketom, odnosno 1,4 litarskim T-Jet turbo motorom snage 160 „konja“ (230 Nm). Romeo Ferraris u dodatku nudi pakete povećanja snage (u odnosu na Abarth verziju) za 68 KS, 125 KS ili čak 165 KS! Poslednji stadijum je zahtevao intenzivno remapiranje ECU jedinice, promenu većine delova u samom motoru, veću turbinu, usisnike, međuhladnjake i dvostruki trkački izduvni sistem.

Kočioni sistem u najsnažnijoj verziji je sada Brembo promera 280 mm sa četvoroklipnim čeljustima, dok se na zahtev može dobiti i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Podešavajući sklop oslanjanja je veoma blizak trkačkoj verziji a neko bi pomislio da ga uopšte i nema, s obzirom na tvrdoću. Svi spojevi oslanjanja su ojačani a montirani su masivni naplaci sa Yokohama gumama dimenzija 215/35 R18.

Unutrašnjost je preuređena da pruži minimum komfora – maksimum trkačkog okruženja i držanja, uz zadržavanja luksuza. Jedina 2 sedišta su jednodelne Recaro kadice presvučene kožom i alkantarom dijamantske šeme, dok se iza njih nalazi polica za odlaganje kaciga. Na zahtev se mogu poručiti dodatna 2 zadnja sedišta. Instrument tabla je kompletno izrađena od karbona, dok su svuda unaokolo u kabini umeci kože i alkantare.

Kako li se ovakav paket „tempirane bombe“ ponaša na ulici, nismo u prilici da Vam prenesemo. Ipak, podatak da je trkačka verzija uspela 2009. da ostvari 3 pobede i 9 trećih mesta, kao i pobedu u klasi na „6 sati Vallelunga“, dovoljno govori o sposobnostima ove 970 kg teške tvorevine Opera Factory pogona.

Tekst Igor Kučerka
Fotografije Romeo Ferraris
4489
Postavljeno: 10.01.2013

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Don
10.1.2013 08:01
10
7

To,to!Opak,pravo! No, ako onaj malecki trosi oko 9 l/100 km u prosjeku, koliko li onda ovaj od 300 ks pije?Ipak je rezervoar sicusan a i nije cef od pumpe do pumpe se voziti :D

evroskeptik
10.1.2013 08:55
15
2

Mrak auto! Ne sluzi nicemu pametnom ali izgleda, zvuci I ide. Prava igracka!

fica
10.1.2013 10:12
14
2

Ne razumem smisao ovog auta. Ali priznajem strava je

Juke
10.1.2013 10:13
12
2

Koliko kosta?

crni
10.1.2013 10:47
10
4

strašno! kakav monstrum! dakle, većih majstora od italijana nema, prave ljudi neverovatne automobile.
@evroskeptik
a čemu pametnom uopšte služe automobili?

Gresnik
10.1.2013 11:46
8
2

Srcka me strefi kako je dobar...

serpico
10.1.2013 13:32
9
1

ja iskreno nisam bas ljubitelj fijata ali ova varijacija na temu 500 je potpuno uspela.izgleda ko da je iz samog pakla izasla a tako negde i vozi,zbilja neobican i lep autic .svidja mi se .ako ga je jay leno vidio sigurno ga je odmah zakapario!!!

Miki
10.1.2013 14:16
8
2

Bolje bi ovom Fici stojao naslov CRNA MUNJA!

Kakav auto! Uffff

Adi
10.1.2013 15:58
5
6

I vi ga preĆeraste kao da je neki Aston Martin (:

serpico
10.1.2013 16:32
7
3

ma nije aston martin ali nije nista manje atraktivan!

Japanautofan
10.1.2013 17:24
8
3

Cenjenom novinaru zelim da sto pre provoza ovaj automobil pa da nam malo prenese utiske iz voznje :))

seronja
11.1.2013 20:12
2
4

mrak autek bas bi ga si kupil da imam penez i vozil bi ga do kleti na zaj sa svojim pajdasima i bezal bi zandarina i nebi me mogli prehajati v ovoj raketici fijatovoj ovo je preabartirani fichek!

Sale
11.1.2013 23:00
3
8

Auto je potpuno bezveze, a evo i zasto. Ako ste mladic, i zelite da fascinirate svoje vrsnjake, i njime korisitie svaki metar da nagazite papucicu gasa, da vas cuju, onda je to super. Tako mali auto sa sportskim karakteristikama je tvrd kao kamen, niti ima mesa za ljude niti za prtljag. Cenim da ce te posle par meseci u njemu videti samo razlog za zivciranje, jer puno je toga sto mu nedostaje.

miske
12.1.2013 01:20
4
0

Kako bi ga Flojd vozio u nacionalnoj klasi :D

ccc
12.1.2013 13:07
9
4

Sale,

Ti si od onih likova koji su toliko dosadni, bezlični i ne znaju uživati u životu, da bih se smorio da stojim u istom busu s tobom, a kamoli da popijem pivo u gradu.

Uživaj malo u životu, čovječe, ne mora sve biti praktično, smisleno, pragmatično i razumno - daj si oduška malo - vidiš ovdje 13-14 komentara ljudi koji tačno znaju šta ovaj autić predstavlja - ikonu nekadašnjih vremena kad su se sutomobili kupovali zbog nekih drugih stvari, a ne zbog potrošnje, C02 emisije, veličine prtljažnika, ili troškova registracije - kupovali su se zbog zvuka motora, zbog dizajna, zbog snage, zbog ležanja na cesti, zbog osjećaja za volana, u duhu npr. "kad si kupin mali motorin...", ili "kad porastem, kupiću si Alfu GTA...", "...ja imam krvotok od benzina, u očima ravan put, ovo je žestoka mašina..." - e to ovaj blentavi FIAT predstavlja - vremena kad smo svi pomalo bili Floyd. A nema boljih od Italijana da zapapre takav autić. Do skora sam 3 godine bio vlasnik jedne Alfe, nadam se opet ponovo, a prtljažnik, potrošnja i sl. - neka hvala, nije život toliko dug da mi to bude prioritet.

A, možda si ti samo neviđen kontraš :)

serpico
12.1.2013 14:20
4
4

tako je ccc reci ti saletu ovaj crni fiat je olicenje strasti svih istinskih ljubutelja auta uopce i bas taj auto je zato fora i njegova bit je totalno suprotna od klasicnog auta.to je autic za kolekcionare

Don
13.1.2013 14:23
3
1

Ako Perica ne moze stat u gepek, necu kupit ovog ficu!

Sale
13.1.2013 23:38
2
4

Zar zaista mislite da neznam sta je htelo da se postigne sa ovakvim automobilom? Sve je jasno i za koga je i zasto je napravljen, i ja apsolutmo razumem neciju zelju da upravo razume ovakav auto. Imao sam slican automobil, pa sam zato izneo svoje misljenje. Za pokazivanje je dobar, tu nema dileme. Onako mali brz i okretan, prosto tera na jurcanje. Znaci obe stvari su tu, pa sta mu onda faliu? SVE OSTALO. Putevi nisu trkacke trake, niti mozete da ga vozite (kako bi hteli) zbog saobracaja, niti zbog puteva, (da se ne ponavljam), niti ima mesta. Pokazite malo vise kulture da prihvatite necije pravo na suprotno misljenje. Uostalom, kupite, ako mozete, ovaj auto i uzivajte. Sto se mene tice, nikada vise. Trenutno vozim SUV, i nikad, ali slovima nikada, nebih prednost dao ovoj igracki, nad mocnim SUV. Pozdrav

Don
14.1.2013 12:14
2
2

Sale, ja te razumijem.Al cef je cef...premda ovo vise lici na oruzje,opasna stvarcica. S druge strane, ljudi puse,piju...a svi znamo o stetnosti duhana,a za alkohol se kaze da je majka svih zala, pa ljudi to rade a ne bi smjeli. S tim da nije grijeh posjedovat ovako sta, kao ni gustat u njemu, a da me nije briga za poglede nit misljenja.Ne nanosim stetu nikome sa ficom, mada posto Pero ne moze stat u gepek (citaj nemam para) necu ni kupit ovog monstruma, a i drazi mi je obicni fica sa sto konja, kojeg je jako zabavno vozit i pruza onaj X faktor iako je naoko saka jada od auta :D

Milan G.
15.1.2013 22:37
3
0

Postoji i verzija Motore Centrale R230,bazirana na modelu 500 Abart,samo laksa za 50kg i pojacana na 230 ks sa motorom iza vozaca.

duki
22.1.2013 00:28
1
1

Iako su veci cigani od Madjara, oni ce uvek biti broj 1 u svetu sto se tice umetnosti. Ovo je umetnost, ovo nije auto.

e
22.1.2013 15:23
1
1

Ko kupuje ovo sranjce sem bogatasa i njihovih zena. Bolje uzeti posten auto Korsu Punta ili Pola, ako se netrazi veliki auto. Ili je cova majusan, pa mu i netreba vece. Ako neko hoce bas sportski auto pa opet su tu ova tri koja sam naveo. :P

e
22.1.2013 15:27
1
1

Gledao sam emisiju na Diskoveriju o Nissan GTR-u. Strucnjak iz fabrike kaze da je zabluda da auto mora biti sto laksi da bi bio sto brzi, i da to moze reci samo neznalica. E to je rekao Japanac, koji pravi MONSTER auto GTR!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: