Tuning

Gemballa MIG-U1

Borbeni avion

Ljudi iz Gemballe priznaju da je ime ovog superautomobila nastalo po ugledu na borbene avione, i mi im, naravno, verujemo na reč. Naravno, od letenja nema ni govora, ali bi brzine koje ova neman ostvaruje bile sasvim dovoljne da vas odlepe od zemlje...


Tjunerska kuća Gemballa postala je poznata po modifikacijama i ozbiljnom tjuningu Porscheovih modela. Već više od 25 godina, ljudi iz Leonberga, malog mesta u okolini Stuttgarta, postižu sjajne rezultate u povećanju performansi sportskih modela. Ovoga puta drznuli su se da udare na jednu od ikona automobilske industrije, koju je do sada retko ko imao hrabrosti da «propusti kroz šake». Dakle, na njihovom stolu našao se Ferrari Enzo.

Body-kit
Skulptura pred kojom se klanja svaki istinski ljubitelj Ferrarija u ovom slučaju je izmenjena do neprepoznatljivosti. Ljudi iz Gemballe prihvatili su se zadatka baš kako treba, pa se samo po osnovnim obrisima naslućuje o kom automobilu se zapravo radi. Kompletan aerodinamički paket dodatno je naglasio ionako agresivne linije.

Prednji odbojnik, (ako se uopšte može tako nazvati) dobio je dva usisnika za vazduh, a zahvaljujući novim spojlerima, povećan je downforce za 35 kg na prednjoj osovini i za čak 85 kg na zadnjoj. Zahvaljujući tome, poboljšana je stabilnost i upravljivost automobila, naročito kada brzinomer pređe 120 km/h. Pored toga, poboljšani su i usisnici koji služe za hlađenje motora i kočnica ovog «bolida». Kompletno je razvijen sistem koji vlasniku ostavlja prostor za ugradnju većih hladnjaka za vodu, poboljšan je i kapacitet sistema za hladjenje kočnica, čime je njihov učinak dodatno povećan, a pregrevanje gotovo nemoguće. Na zadnjem delu vozila najkarakterističniji je ogromni karbonski spojler, sa oborenim krajevima koji su dizajnirani po ugledu na automobile sa trkačkih staza. Nakon svih navedenih modifikacija, Gemballin Enzo narastao je 80 mm u širinu na prednjem i 100 mm na zadnjem delu.

HLS
Iako spoljni izgled ne uliva nadu da se ovaj automobil može naći u redovnom saobraćaju, stručnjaci iz Gemballe tvrde da će se to dogoditi. Oni su unapredili savremeni elektro-hidraulički sistem oslanjanja HLS, tako da je pritiskom na dugme moguće podići automobil za 45 mm. Ovo je izuzetno korisno jer se sa ovom visinom već može razmišljati i o parkiranju na parking mesto. Na našim putevima, «bogatim» rupama, to dugme bi se verovatno moralo nekako «zaglaviti». Sistem se automatski vraća na prvobitnu poziciju čim automobil dostigne brzinu od 80 km/h, ukoliko ga vozač sam ne deaktivira. Kompletan sistem oslanjanja vezan je preko uniball ležajeva za karoseriju što garantuje vrhunsko «ležanje» u krivinama. MIG-U1 stoji na unikatnim monoblok naplacima GTR Racing izrađenim od lake legure. Specijalno su razvijene za ovaj model, a karakteriše ih izuzetno mala masa. Dimenzije pneumatika na prednjoj osovini su 265/35 R19, dok su na zadnjoj «valjci» dimenzija 335/30 R20.

Prednji odbojnik dobio je dva usisnika za vazduh, a zahvaljujući novim spojlerima, povećan je downforce za 35 kg na prednjoj osovini i za čak 85 kg na zadnjoj
Naplaci od lake legure dimenzija 19, odnosno 20 cola, u mnogome smanjuju neovešanu masu automobila

«Konjić» u duši
Enzo pokreće V12 agregat zapremine 5998 cm3, koji pri visokih 7800 o/min oslobađa 660 KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 660 Nm pri 5500 o/min. Serijski, ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za nešto više od 3,5 sekunde, a kazaljka brzinomera zaustavlja se tek na 350 km/h. Iz podataka se jasno vidi da je iz ovog motora teško izvući ozbiljniju količinu snage, pa su se i u Gemballi opredelili za jednostavniju verziju tjuninga. Povećanje snage izvedeno je jednostavnim reprogramiranjem računara. Pored toga, razvijen je i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, sa karakterističnim završecima. Snaga je ovim zahvatima povećana na okruglo 700 KS. Ipak, zvaničnih podataka o performansama same Gemballe MIG-U1 još uvek nema.

Hedonizam
Kompletan enterijer izrađen je u crveno-crnoj kombinaciji i izrađen je od kože. Trkačke «kadice» razvijene su u Gemballi, a pored toga što savršeno obuhvataju telo, imaju na sebi izvezen logo modela. Volan je presvučen alkantarom, i obezbeđuje savršeno «ležanje» bez bojazni da će «iskliznuti» iz ruku. Na centralnoj konzoli smešten je multifunkcionalni displej dijagonale sedam inča, osetljiv na dodir, preko kojeg se upravlja multimedijalnim DVD sistemom, navigacijom i iPod uređajem koji je moguće priključiti. Izlazna snaga ovog uređaja iznosi čitavih 950 W.

Ukoliko ste zainteresovani za MIG-U1, savetujemo vam da požurite, jer je najavljena proizvodnja samo 25 komada od kojih će svaki biti unikatan dok cena još uvek nije poznata.

Ima li neko koga reč MIG ne asocira na visokoperformantne borbene avione iz bivšeg SSSR-a, sada Rusije?
Tekst: Nebojša Subotić
Foto: Gemballa
redakcija@vrelegume.rs
2837
Postavljeno: 08.03.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

deda
08.3.2010 18:40
2
0

pravi avion

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: