Formula 1

Zimska testiranja

Do skorog viđenja...

Otkazivanjem VN Bahreina, a samim tim i poslednje serije testova, F1 će pre zvaničnog početka sezone, trkom za VN Ausrtalije 27. marta, još jednom posetiti Barselonu...


Pirelli je novi dobavljač guma

Zbog političke nestabilnosti u Manami, organizatori VN Bahreina, kojom je trebala 13. marta da počene nova sezona F1, doneli su definitivnu odluku o otkazivanju trke. To je u ponedeljak tokom popodneva bila glavna vest u paddocku F1 na testovima u Barseloni. Bahreinski princ Salman bin Hamad bin Isa Al-Khalifa zvanično je potvrdio da trke Formule 1 u toj zemlji neće biti. Samim tim neće biti ni posednjeg predsezonskog testa, pa će staza Calalunya još jednom ugostiti sve ekipe uoči početka sezone 2011. koji će biti u Australiji 27. marta...

Četvorodnevni zimski test pratili smo direktno i neposredno, sa lica mesta. I iako rezultati koji sa na ovakvim testiranjima postižu možda i nisu najverodostojniji odraz stanja snaga u svetu F1, oni ipak nagoveštavaju formu u kojoj se ekipe nalaze. Tako se nakon prvog testiranja u Valensiji, pa potom u Herezu, samo znalo da su Ferrari i Red Bull na visini zadatka. I treća serija testova je to potvrdila. Aktuleni šampion Nemac Sebastian Vettel je bio najbrži prvog i drugog dana, ispred španskih vozača, Fernanda Alonsa i Jaime Alguersuarija, iz ekipe Toro Rosso.

     

Vitaly Petrov - Sergio Perez - Sebastian Buemi - Nije Džedaj vitez već Rubens Barrichello - Aerodinamika je čudo

 
Oprez KERS

Potom je, trećeg dana, vozač Mercedes GP-a, Nemac Nico Rosberg bio još brži i iza sebe ostavio Rusa Vitaly Petrova, koji je preuzeo ulogu vođe ekipe Lotus Renault, budući da se Robert Kubica oporavlja od povreda zadobijenih na reliju u Italiji.

Naime, prema poslednjim vestima koje smo saznali u ovom timu, Poljak je nedavno prebačen sa odeljenja intenzivne nege i sada je pred njim dug i težak put rehabilitacije desne noge, ali i ruke, koja je jedva spasena od amutacije. Bilo kako bilo, Kubicu je u timu zamenio Nick Heidfeld. I Nemac se snašao veoma dobro, mada i novi bolid ima sasvim dobar potencijal, uz mnoga interesantna konstrukciona rešenja, među kojima je svakako najzaniljivije ono izduvnog sistema, koji je okrenut gotovo prema napred! Priča se da Mercedes GP uveliko radi na pokušaju primene ovog rešenja, ali prilagođavanje "u hodu" tako radikalnoj promeni neće ići lako...

     

Konstruktor Red Bulla Adrian Newey - Jarno Trulli - Fernando Alonso - Sebastian Vettel - Ja sam spreman...

 
Alonso je preprečio put Rosbergu

Poslednjeg dana, Brazilac Felipe Massa još jednom je potvrdio brzinu novog bolida ekipe Ferrari. Postigao je najbolje vreme, dok je Austalijanac Mark Webber i cela ekipa Red Bulla to sasvim mirno primila. Uostalom, zimski testovi su jedno, mada je i sam Alonso u razgovoru sa novinarima, prvog dana istakao, da Red Bull i dalje ima najbrži bolid. Sa druge strane, Španac kaže da je izuzetno zadovoljan kako je novi bolid "nežan" prema gumama.

I to zaista može biti od velikog značaja, budući da smo jasno uvideli se gume Pirelli, koji je postao novi dobavljač guma u F1, izuzetno troše. Na kraju dana staza je potpuno prekrivena otpatcima od guma, pa će biti izuzetno zanimljivo videti i kako će se vozači snaći u kretanju van "idealne linije". Zapravo, ova pojava bi mogla dosta da ugorozi broj preticanja na stazi, te potpuno obesmisli to što je od ove sezone uvedena i mogućnost vozačima da menjanjaju nagiba zadnjeg spojlera u toku vožnje...

     

Adrian Sutil - Alonso ulazi u boks - Felipe Massa - Heikki Kovalainen - Lewis Hamilton se trudi koliko moze... - Narain Karthikeyan

 
Mali broj krugova za McLaren
Izduvne cevi su dobro skrivene...

Zanimljivo je to što je ekipa McLaren prilično "potonula". Novi bolid je izgleda toliko "nov" i revolucionaran, da je timu još uvek teško da "povežu" stvari. To je verovatno bolid koji je u međusezoni pretrpeo najviše izmena, pa sada McLaren ima dosta problema sa pouzdanošću, pa i brzonom. To praktično znači da su britanski šampioni Jenson Button i Lewis Hamilton prešli gotovo najmanje kilometara. Samim tim sakupili su i najmanje informacija, pa će tim još neko vreme "lutati" sa razvojem. Ipak, ova ekipa poseduje izuzetnu mogućnost napredovanja tokom sezone, pa je za očekivati da frustracije Hamiltona u vidu komentara "Ovo je ludinica i samo mi preostaje da se smejem...", pa i slezane ramenima Buttona, ipak, na kraju nestanu.

Williams se još uvek nije prikazao u novim boljama, već koristi "mornarsko plavu" kombinaciju, ali je zato pokazao da spoj iskustva i mladosti može da funkcioniše. Brazilski veteran Rubens Barrichello i Venecuelanac Pastor Maldonado su bez većih problema napravili najviše krugova od svih ekipa na testovima u Barseloni.

     

Nick Heidfeld - Pastor Maldonado - Perez - Webber - Jerome D'Ambrosio

 
Oštećeni bolid Trullija

Sa druge strane Force India je u petak i subotu proveravala boild, ali i mogućnosti Škotlanđanina Paul Di Reste. Potom je u nedelju i ponedeljak u kokpit seo Adiran Sutil. Nemački vozač je po prvi put testirao KERS i konstatovao da ovaj sistem donosi više prednosti nego problema, tako da će se razvoj nastaviti...

Japanac Kamui Kobayashi u ekipi Sauber, takođe je jedan od onih vozača koji ima novog timskog kolegu. To je Meksikanac Sergio Perez, koji je pored toga što je u tim doveo moćnog sponzora, ipak, pokazao i da veoma dobro vozi.

Toro Rosso pored domaćeg vozača Alguersuarija i dalje računa na uslube Švajcarca Sebastiana Buemija. Međutim, na stazi Catalunya pojavio se i talentovani Australijanac Daniel Ricciardo, koji je već vozio Red Bull, po završetku sezone 2010. na stazi Abu Dhabi. To za sada ne znači promenu u timu, ali jasno je da borba za sedište još uvek traje.

Schumacher se zaustavio nakon kvara
Michael Schumacher

Team Lotus i dalje ima svojih problema. Ima i iste vozače kao prošle sezone, a to su iskusni Finac Heikki Kovalainen i Italijan Jarno Trulli, ali tu je bio i mladi Portugalac Ricardo Teixeira. No, ono što je ovoj ekipi, pored dobrih vozača treba, je brži i pouzdaniji bolid, a da bi se do toga došlo, hronično nedostaju finansijska stredstva. U još nezavidnijem položaju je HRT, koji je imao samo sredstava za tri dana testa. I tada smo videli da se Indijac Narain Karthikeyan i Italijan Vitantonio Liuzzi zaista mnogo trude, ali to nije dovoljno. Ekipa Virgin, koja je promenila ime u Marussia, ipak nije promenila mesto u poretku. I dalje je na samom začelju, mada Nemac Timo Glock i Jerome D'Ambrosio, kao da su svojim nstupima u Barseloni uspeli da nagoveste bolje rezultate. Poslednjeg dana, belgijski debitant u F1 imao je čak bolje vreme i od Schumachera...

A priču sa sedmostrukim šampionom namerno ostavljamo za kraj. Ne zato što je poslednjeg dana ponovo imao problema sa svojim bolidom, pa je na kraju i ostao pored staze, već zato što nam je Michael Schumacher u ekskuzivnom razgovoru izneo neka svoja očekivanja i zapažanja o dosadašnjim pripremama. No, o svemu tome više u novom, jubiarnom 200. broju magazina Vrele Gume!

Dakle, do skorog viđenja, ponovo u Barseloni, od 8. do 11. marta...

     

Mark Webber - Zoran Živkov i Keke Rosberg - Jenson Button

 
ekskluzivno iz Barselone, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov, Vrele Gume
zoran.zivkov@vrelegume.rs
1671
Postavljeno: 22.02.2011

Arhiva: Formula 1

Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 07.07.2014

VN Velike Britanije

Luis Hamilton je ponovo u direktnoj trci za šampionsku titulu. Ono što se njemu desilo u par navrata sada se desilo i njegovom timskom kolegi Rozbergu, koji je morao da odustane zbog otkazivanja menjača


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 17.02.2014

Protivnici u F1

Trkačke staze su bile kroz istoriju prave arene na kojima je dolazilo do ozbiljnih rivaliteta, koji su ponekad znali da se pretvore u mržnju


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 31.07.2011

VN Mađarske - nedelja

Na mestu gde je postigao svoju prvu pobedu, Jenson Button je u svojoj jubilarnoj 200. GP trci u karijeri, zabeležio novi trijumf


VN Mađarske - četvrtak, petak

30.07.2011

VN Mađarske - subota

30.07.2011

VN Monaka - subota

29.05.2011

VN Monaka - trka

29.05.2011

VN Monaka - petak

28.05.2011

VN Monaka - četvrtak

27.05.2011

Zimska testiranja

22.02.2011

VN Abu Dhabija - trka

15.11.2010

VN Abu Dhabija - subota

13.11.2010

VN Abu Dhabija - petak

12.11.2010

VN Abu Dhabija - četvrtak

11.11.2010

VN Mađarske - trka

01.08.2010

VN Mađarske - subota

31.07.2010

VN Mađarske - četvrtak

30.07.2010

VN Mađarske - petak

30.07.2010

VN Monaka - trka

16.05.2010

VN Monaka - subota

15.05.2010

VN Monaka - petak

14.05.2010

VN Monaka - četvrtak

13.05.2010

VN Brazila - trka

19.10.2009

VN Brazila - kvalifikacije

18.10.2009

VN Brazila - petak

17.10.2009

VN Brazila - četvrtak

16.10.2009

VN Mađarske - nedelja, trka

26.07.2009

VN Mađarske - subota

25.07.2009

VN Mađarske - četvrtak

24.07.2009

VN Mađarske - petak

24.07.2009

VN Turske - nedelja, trka

07.06.2009

VN Turske - subota, kvalifikacije

06.06.2009

VN Turske - petak

05.06.2009

VN Turske - četvrtak

04.06.2009

VN Brazila

11.12.2008

VN Kine

12.11.2008

VN Japana

11.11.2008

VN Singapura

10.11.2008

VN Italije

07.10.2008

VN Belgije

06.10.2008

VN Evrope

03.09.2008

VN Mađarske

02.09.2008

VN Nemačke

01.09.2008

VN Velike Britanije

31.08.2008

VN Mađarske - trka

03.08.2008

VN Mađarske - petak

02.08.2008

VN Mađarske - subota

02.08.2008

VN Mađarske - četvrtak

01.08.2008

VN Francuske

29.07.2008

VN Kanade

28.07.2008

VN Monaka

08.06.2008

VN Španije

07.06.2008

VN Turske - trka

11.05.2008

VN Turske - 3. slobodni trening i kvalifikacija

10.05.2008

VN Turske - 1. i 2. slobodni trening

09.05.2008

VN Turske - uvod

08.05.2008

VN Bahreina

06.05.2008

VN Malezije

16.04.2008

VN Australije

15.04.2008

VN Brazila

03.11.2007

VN Kine

02.11.2007

VN Japana

01.11.2007

VN Belgije - trka

16.09.2007

VN Belgije - subota

15.09.2007

VN Belgije - petak

14.09.2007

VN Belgije - četvrtak

13.09.2007

Kriza autoriteta

08.08.2007

VN Mađarske - trka

05.08.2007

VN Mađarske - drugi slobodni trening

04.08.2007

VN Mađarske - kvalifikacije

04.08.2007

VN Mađarske

03.08.2007

VN SAD

17.07.2007

VN Kanade

16.07.2007

VN Francuske - kvalifikacije

01.07.2007

VN Francuske - trka

01.07.2007

VN Francuske 1. i 2. trening

30.06.2007

VN Monaka

12.06.2007

VN Španije

11.06.2007

VN Bahraina

13.05.2007

VN Malezije

12.05.2007

Ekipe i vozači u 2007.

09.04.2007

VN Australije

09.04.2007

Virtuelni vetar

19.03.2007

Više uličnih trka?

12.02.2007

F1 zanimljivosti

03.02.2007

VN Brazila

19.11.2006

VN Japana

18.11.2006

VN Kine

05.11.2006

VN Italije

04.11.2006

VN Turske

20.09.2006

VN Mađarske

19.09.2006

VN Nemačke

18.09.2006

VN Francuske

26.07.2006

VN SAD

25.07.2006

VN Kanade

24.07.2006

VN Engleske

26.06.2006

VN Monaka

25.06.2006

VN Španije

24.06.2006

VN Evrope

29.05.2006

VN San Marina

28.05.2006

VN Australije

25.04.2006

VN Malezije

24.04.2006

VN Bahraina

26.03.2006

Nova pravila

25.03.2006

Ko će gde 2007?

21.01.2006

Čija je F1?

28.12.2005

VN Kine

17.11.2005

VN Japana

18.10.2005

VN Brazila

17.10.2005

VN Belgije

16.10.2005

VN Italije

19.09.2005

VN Turske

18.09.2005

VN Mađarske

24.08.2005

VN Nemačke

23.08.2005

VN Engleske

22.08.2005

VN Francuske

17.07.2005

VN SAD

16.07.2005

VN Kanade

15.07.2005

VN Evrope

17.06.2005

VN Monaka

16.06.2005

VN Španije

15.06.2005

VN San Marina

13.05.2005

VN Bahraina

13.04.2005

VN Malezije

12.04.2005

VN Australije

11.04.2005

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: