Online plus

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

Šest neoborivih rekorda

Mercedes i Luis Hamilton ubrzanim ritmom obaraju neke od rekorda u Formuli 1, ali ipak, postoje neki koji teško da će ikada biti srušeni


Aktuelna dominacija Mercedesa je donela i obaranje nekih rekorda koji su dugo odolevali. Luis Hamilton je oborio četrdeset pet godina star rekord Džekija Stjuarta za najveći uzastopni broj trka u kojima je jedan vozač bio u vođstvu. To je poslednji u dugom nizu Mercedesovih napada na knjige rekorda.

Sledeći rezultat koji tim iz Breklija ima na meti je ostvarenje Williamsa od 24 uzastopne pol pozicije, što je britanski tim postigao 1992.-1993. Mercedesu su potrebna još četiri početna startna mesta da nadmaši Williams. Luis Hamilton je takođe tri trke udaljen od izjednačavanja rekorda Mihaela Šumahera od devetnaest uzastopnih podijuma. S druge strane, tim „na nišanu“ ima epohalnu McLarenovu sezonu 1988.

Ipak, postoje neki rezultati koji su teško dostižni i za Mercedes. Pred nama su rekordi koji dugo odolevaju i verovatno će još dugo odolevati napadima (ako ne i zauvek).

Pobeda sa najnižeg startnog mesta
Džon Votson, VN SAD (Zapad) 1983.

Votson je ostvario neverovatnu pobedu startovavši sa dvadeset drugog mesta na VN SAD (Zapad) 1983. godine.

Drugi najbolji rezultat je ostvario Rubens Barikelo, koji je 2000. godine pobedio na VN Nemačke, startovavši prethodno sa osamnaeste pozicije. Votson je oborio rekord koji je postavio prethodne godine (1982.), kada je pobedio na VN Detroita, započevši trku sa sedamnaestog mesta.

Startujući sa čak četiri sekunde slabijim vremenom od nosioca pol pozicije u Long Biču, Patrika Tambeja, Votson je bio na samom začelju, sa Niki Laudom na dvadeset trećem startnom mestu, s tim što su McLarene nadmašili u kvalifikacijama čak i bolidi Theodorea i Tolemana.

Sa izdržljivim Michelinovim pneumaticima, koji su funkcionisali odlično za vreme trke, McLareni su pravili krugove jednu i po sekundu brže od kvalifikacionih vremena. Nakon što je Lauda pretekao Votsona na početku, bio je vodeći u ovom tandemu koji je se probijao prema vrhu. Sa nezatnom degradacijom guma u prvoj polovini trke, McLareni su odlučno preticali automobile ispred sebe. Lauda je bio taj koji je „čistio put“, tako da je to Votsonu omogućilo da u velikoj meri sačuva svoje pneumatike.

Do dvadeset osmog kruga, McLareni su stigli na treće i četvrto mesto. U prilog su im išla dva odvojena sudara sredinom trke, kada su ispali Tambej, Keke Rozberg i Žan-Pjer Žarije, tako da su na čelu ostali Žak Lafit i Rikardo Patreze. U trideset trećem krugu, Votson je pretekao Laudu, i ubrzano je smanjivao prednost vodećih, koja je iznosila 20 sekundi.

Lafit se mučio sa veoma istrošenim Goodyear gumama, a Patreze, koji je pokušao da preuzme vođstvo, je otišao preširoko, omogućivši McLarenima da ga preteknu. Do četrdeset četvrtog kruga, Votson se našao u poziciji da napravi pritisak na Lafita. Williams nije bio težak plen zbog istrošenih pneumatika, a za samo sedamdeset minuta, odnosno četrdeset četiri kruga, Votson je bez pomoći bezbednosnog automobila napredovao za dvadeset i dva mesta.

Lauda, koji je u međuvremenu imao grčeve u desnoj nozi, nije mogao da napadne Votsona do kraja trke, tako da je Britanac opušteno vozio do kraja. Izvanredna otpornost Michelina je omogućila Velšaninu da ostvari neverovatnu prednost od 30 sekundi, a on je čak uspeo da sve vozače do treće pozicije (Rene Arnu iz Ferrarija) pretekne za čitav krug.

Najveća ostvarena razlika u pobedi
Stirling Mos, VN Portugala 1958.

Danas je Mercedes najbrži na gridu, to stoji, ali u eri gde se štedi gorivo i čuva automobil, razlike nisu ni blizu onakve kakve su bile u prošlosti.

Najveća razlika koju je Mercedes ostvario, od kada je postao dominantna sila u savremenoj F1, iznosila je četrdeset devet sekundi, ali taj rezultat je ništavan u poređenju sa onim što je uradio Stirling Mos 1958. godine na VN Portugala – pobedio je sa neverovatnom razlikom od 5 minuta, 12,75 sekundi.

Trka je ostala upamćena kako zbog ovog neverovatnog rekorda, tako i nesebičnog sportskog gesta britanskog džentlmena. Odmah nakon trke, drugoplasirani, inače lider u šampionatu, Majk Hotorn, bio je diskvalifikovan zbog nelegalnog restarta. Mos je direktno intervenisao protestujući u Hotornovu korist, tako da je kolegi obezbedio sedam poena (šest za drugo mesto i jedan za najbrži krug). Upravo zbog ovog poteza, Mos je na kraju izgubio titulu za jedan jedini poen od svog zemljaka.

Ulična staza u kvartu Portoa, Boavisti, duga 7,4 kilometra je bila mesto gde je Mos ostvario rekordnu pobedu u vremenskom smislu, ali njegova pobeda nije jedina koja je zabeležena kao pobeda sa najvećom ostvarenom razlikom. Po drugačijim kriterijumima, pobede Džekija Stjuarta na VN Španije 1969. i Dejmona Hila na VN Australije 1995. predstavljaju izazov za Mosov rekord, jer su u oba slučaja ostvarene sa više od dva kruga prednosti.

Ipak, bez obzira ko kakvu „meru“ odabere, niko nije bio ni blizu Mosa, Stjuarta i Hila, a bilo bi potrebno neko čudo nad čudima da bi Mercedesu pošlo za rukom tako nešto danas.

Najviše pobednika u jednoj sezoni
11 – 1982.

Većina rekorda je vezana za dominaciju izvesnog tima ili vozača i njihovo konstantno ubedljivo izdanje. Dakle, rekordi su mahom posledica neke konstantnosti, što se nikako ne može reći za sezonu 1982. Mi stariji se sećamo te neverovatne godine kada je odsustvo konstantnosti bila jedina „konstanta“. Bila je to sezona o kakvoj danas, nažalost, možemo samo da sanjamo.

Ukupno je jedanaest vozača završilo na vrhu pobedničkog postolja: Alen Prost (Renault), Niki Lauda (McLaren), Didije Pironi (Ferrari), Džon Votson (McLaren), Rikardo Patreze (Brabham), Nelson Pike (Brabham), Rene Arnu (Ferrari), Patrik Tambej (Ferrari), Elio de Anđelis (Lotus), Keke Rozberg (Williams) i Mikele Alboreto (Tyrell).

Do koje mere je ta sezona bila izjednačena govori i činjenica da je Keke Rozberg osvojio šampionsku titulu sa samo jednom pobedom, a čak osam vozača je završilo unutar dvadeset poena od četrdeset četiri, koliko je osvojio šampion. Samo je još jednom vozaču pošlo za rukom da se okiti šampionskom titulom sa samo jednom pobedom, Majku Hotornu 1958. U sezoni 1982., devet različitih vozača je pobedilo u devet uzastopnih trka, što je izjednačen rekord koji je postavljen između sezona 1961. i 1962.

Što se nove ere tiče, 2012. smo imali osam različitih pobednika, uz sedam uzastopnih trka sa različitim pobednicima, tako da ta sezona može da se označi kao neizvesna. Druge tri sezone, 2003., 1985. i 1983., takođe su bile sa po osam različitih pobednika, ali poslednjih godina, generalno, sve je manje vozača koji dele „plen“, što znači da će obaranje rekorda iz 1982. ostati pust san.

Najstariji vozač koji je startovao u jednoj trci
Luj Širon

Poslednjih godina, Formula 1 je sport sve mlađih ljudi. O tome jasno svedoči činjenica da rekordi vezani za najmlađeg startera, najmlađeg osvajača poena, najmlađeg osvajača pol pozicije, najmlađeg pobednika i šampiona, pripadaju aktuelnim vozačima. To jasno govori o trendu i „industrijalizaciji“ današnje Formule 1.

Za razliku od današnje situacije, u godinama kada su građeni temelji ovog sporta, kada je on praktično bila produžetak ere predratnih trka džentlmena, trkačke automobile su vozili ljudi drugačije starosne dobi. U prvih par sezona Formule 1, može se reći da je sve bilo na amaterskom nivou. Svih deset najstarijih vozača koji su učestvovali u F1 trkama, i sedam od deset najstarijih pobednika, vozili su pedesetih godina prošlog veka.

Zapravo, od dvadeset i jednog novajlije u Formuli 1, koji su stali u red za prvu veliku nagradu voženu u Silverstonu 1950., trojica su bila rođena u 19. veku. Pre nego što su telesna masa i fizička sprema bili prepoznati kao važni faktori u elitnom automobilizmu, Formula 1 je u velikoj meri predstavljala zabavu za stariju gospodu, a niko nije bio stariji od čoveka iz Monaka, Luja Širona.

Širon je bio jedna od „viktorijanskih relikvija“ Formule 1, vozač čija je karijera trajala trideset pet godina, od njegovih prvih trka u Francuskoj početkom dvadesetih godina prošlog veka, pa sve do pedesetih. Širon je tokom pedesetih učestvovao na 19 „grand prixa“, s tim što je treće mesto 1950. godine u Monaku bio njegov najbolji rezultat. Ostvario ga je sa napunjenih pedeset godina.

Mada se prvobitno penzionisao 1938. pre početka Drugog svetskog rata, Širon je veći deo pedesetih godina proveo odbijajući da konačno „okači volan o klin“. Par nedelja pre proslave pedeset šestog rođendana, 1955., postao je najstariji vozač koji je učestvovao u trci Formule 1, završivši na šestom mestu, i to za volanom Lancije.

Širon se na domaće tlo vratio sledeće godine, ali otkazivanje motora ga je onemogućilo da se takmiči. Poslednji pokušaj je imao 1958. na VN Monaka, kada nije uspeo da se kvalifikuje. Tada je imao pedeset osam godina i dve stotine osamdeset osam dana, što je više od Sebastijana Fetela i Luisa Hamilton zajedno. Da bi se stekao bolji uvid u to koliko je zapravo Širon bio „oldtajmer“, dovoljno je spomenuti neke bivše vozače poput Martina Brandla (56), Gerharda Bergera (55), Tijerija Butsena (58) i Andree de Ćezarisa (55).

S obzirom koliko je današnja vožnja fizički zahtevnija, ovo je rekord koji sigurno nikada neće biti oboren.

Najniži procenat završenih trka u sezoni
1984.

Još jedan trend u evoluciji Formule 1 je poboljšavanje pouzdanosti. Sa unapređenjem tehnologije i stazama koje su „nežnije“ prema automobilima, sve manje i manje automobila odustaje.

Rekord vezan na najviši procenat ukupnih finiša (vozači koji su ušli u plasman) je ostvaren 2013., kada je ukupno 86,7 odsto startera videlo i kariranu zastavicu. Ta brojka je 2014. pala na 79,1 odsto, jer je sa novim pravilima bilo i više nepoznanica oko mehanike. Međutim, čak se i 2014. kotira odlično, jer je na sedmom mestu po uspešnosti završetaka trka u istoriji Formule 1.

Rezultat je za sada popravljen u 2015., jer je akuelni procenat uspešnosti 80,2 odsto, i gotovo je sigurno da će ova decenija biti najuspešnija ikada po broju, odnosno procentu završenih trka. Poređenja radi, 2000-ih je taj postotak iznosio 70,8 odsto, devedesetih 53,8 odsto, sedamdesetih 54,2 odsto, šezdesetih 54,9 odsto i pedesetih 51,2 odsto.

Svojevrsni nadir pouzdanosti formula se desio osamdesetih, kada je tek 47,8 odsto vozača u proseku uspevalo da ugleda lepršanje karirane zastave na kraju trke. Najgora godina je bila 1984., kada je poslovična nepouzdanost bila u kombinaciji sa udesima i stazama koje su uništavale automobile, tako da je tek 40,9 odsto vozača finiširalo trke.

„Ljubitelji“ odustajanja su imali u proseku čak osam nezavršenih trka, što je manje od 40 odsto uspešnosti. Automobili (ali i vozači) su bivali „rastureni“ na VN Detroita i Dalasa, gde je pet, odnosno osam vozača uspelo da pređe preko ciljne linije.

Ipak, uz poboljšanje standarda, korporativnu odgovornost, PR, sistem kažnjavanja i asfaltirane široke zone izletanja, redukovane su trke koje su ekstremno trošile bolide i vozače (poslednja trka u kojoj je manje od polovine startera završilo na kraju je bila VN Australije 2008.). Da bi se ponovilo tako nešto kao osamdesetih, potrebne su zaista neke posebne okolnosti. Drugi najlošiji porocenat, kada je jedna sezona u pitanju, bila je 1986. (44,4 odsto). Dakle, 1982. je zaista predstavljala anomaliju, godinu kada je turbo era bila u punom „sjaju“ svoje dekadencije, tako da će se teško ikada tako nešto ponoviti.

Najmanje odvozanih trka do prve pobede
Đankarlo Bageti

Đankarlo Bageti će ostati upamćen kao najpoznatija statistička „greška“ u Formuli 1. Ovaj Italijan je pobedio na svom debiju 1961. na VN Francuske.

Ovo je čast koju je Bageti podelio sa Ninom Farinom, koji je pobedio na prvoj Velikoj nagradi za Svetski šampionat u Silverstonu 1950. i Džonijem Parsonsom, koji je pobedio na Indianapolis 500 trci 1950., na prvom nastupu u trci za Svetsko prvenstvo. Međutim, Bageti je jedini čovek koji je pobedio u svojoj prvoj trci protiv vozača među kojima nisu svi bili debitanti.

Ovaj neverovatan start Bagetijeve „grand prix“ karijere je bio još naglašeniji, jer je dvadeset šestogodišnjeg Italijana angažovao Ferrari, da vozi kao jedan od perspektivnih mladih vozača u trkama koje se nisu bodovale za šampionat. Bageti je pobedio u prve dve trke vozeći V6 Ferrari, na VN Sirakuze i Napolija.

S obzirom na izuzetna izdanja, Bageti je ušao kao četvrti „sharknose“ Ferrari 156 za VN Francuske. Kvalifikovavši se tek na dvanaestu startnu poziciju, sa timskim kolegama Filom Hilom, Volfgangom fon Tripsom i Ričijem Ginterom, koji su startovali sa prva tri mesta, šanse Bagetija da nastavi svoj pobednički niz su izgledale u najmanju ruku nikakve.

Ipak, na teškoj trci u Remsu, Bageti je uspeo da se probije do vodećih. U tome mu su mu u velikoj meri pomogli problemi njegovih timskih kolega, jer su svi morali da odustanu zbog mehaničkih kvarova. Trka od pedeset dva kruga se završila u uzavreloj borbi Bagetijevog Ferrarija i Porschea Dena Gurnija, koja se vodila do poslednje krivine, da bi Bageti izašao iz dvoboja kao pobednik, sa razlikom od samo 0,1 sekunde u odnosu na Amerikanca.

Pitate se zašto smo na početku Bagetija nazvali „statističkom greškom“? Italijan je u daljoj (razočaravajućoj) šestogodišnjoj karijeri u Formuli 1 osvojio samo pet poena.

Tokom istorije „Grand Prix“ trka, bilo je mnogih sjajnih debija, uključujući prve podijume vozača poput Žaka Vilneva, Luisa Hamiltona i nedavno Kevina Magnusena, ali niko još nije uspeo da napravi takav presedan poput Đankarla Bagetija.

Redakcija
Priredio: Pavle Barta
4707
Postavljeno: 17.07.2015

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Enzo
17.7.2015 09:25
8
1

Hvala za lep tekst

Redakcija
17.7.2015 13:33
7
0

@Enzo

Hvala lepo. :-)

mile m
17.7.2015 14:19
7
0

niste samo spomenuli jos jedan rekord koji ce biti jako tesko nadmasiti ,a to je da je tim mclaren honda ,ne znam tacno koje godine,tada je vozio sena i prost , osvojio od 16 trka ukupno 15 pobeda kao tim , 16-ta pobeda mu seizmakla jer jer sena u zadnjem krugu imao udes prednjeg tocka i nije mogao zavrsiti trku ,inace bi zamalo bilo 16/16 sto mislim da je jako tesko nadmasiti . pozdrav .

Redakcija
17.7.2015 14:26
6
0

@mile m

Da, da, u pravu ste. Reč je o sezoni 1988., spomenuli smo je u drugom pasusu, ne navodeći detalje. Računamo da bi taj rekord Mercedes možda mogao eventualno da obori, tako da nije ušao u među ove "neoborive". :-)

Hvala na osvrtu u svakom slučaju.

Bojan
21.7.2015 16:37
0
1

Zato su i menjali konfiguraciju motora,jer mercedes je mogao samo u snu da bude bolji od renaulta.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: