Moto

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

Zavodnik

Novembarski sumrak u Milanu...čuvena Corso Buenos Aires ulica prosto podrhtava od iščekivanja i pozitivne strepnje. Ne brojim, ali recimo ima nas oko stotinak novinara i test vozača iz celog sveta, još stotinu prijatelja Ducati brenda, a naravno tu su i zaposleni u kompaniji, uvek ljubazni i uredno obučeni u svoje fabričke boje. Svi zajedno nestrpljivo čekamo početak svetske premijere Ducati modela za 2016. godinu. Izgledam poput srećnog i nasmejanog deteta u tim trenucima. Da, ja iskreno volim svoj posao...


Spektakl je uskoro počeo, a boljeg mesta za to i nema do samog Teatra Elfo Puccini. Glavni konferansije je niko drugi do lično gospodin Claudio Domenicali, prvi čovek Ducati-ja. Uvek ljubazan, nasmejan, prepun informacija, skroman, a na „sceni“ zna da drži pažnju slušalaca. Italijanski osmišljeno, zabavno, informativno, sve protiče u najboljem redu. Predstavljaju se novi modeli poput Hypermotarda 939, Hyperstrade 939, zatim „mali“ Scrambler 400, Multistrada 1200 Enduro, Panigale 959... Sjajni motocikli, sjajnog brenda. Adrenalin i totalnu ekskluzivnost podižu legende moto-sporta koje su tu sa nama: Troy Bayliss trostruki “super bike” svetski šampion, te Andrea Iannone i Andrea Dovizioso. Momci koji nam lede krv u žilama svojim nastupima za Ducati fabrički tim u MotoGP šampionatu sada su tu i na moju radost sede tik pored mene. Na kraju, stiže nam konačno i odgovor šta je to crno, divlje, i po sloganu „nudi nam još više od crvenog“. Na scenu ulazi kruzer neviđene lepote. XDiavel S sa otvorenijom prednjom viljuškom od 30 stepeni, sa dužom zadnjom oscilujućom rukom, relativno niskog sedišta, i sa osloncima za noge pomerenim ka napred. Da, to je pravi kruzer u Ducati stilu. Još uvek postoje motocikli kruzer klase koji odgovaraju prethodnom opisu. Oni su namenjeni za uživanje u vožnji i za lagana krstarenja na niskim brzinama. Ducati kruzer sada svojom prefinjenošću, savršenom završonom obradom, ekskluzivnošću komponenti i vrhunskim performansama stvara jednu potpuno novu sport kruzer klasu stavljajući veliko X između ta dva sveta. Sada imamo kruzer spreman za najekstremnije vožnje i agresivne ludorije, kao i za lagana krstarenja prostranstvima, pod nazivom XDiavel, ili kako su ga u Ducati-ju pomalo agresivno, ali potpuno opravdano nazvali, „gospodin i kopile“. Ovo poslednje svakako s ciljem da na upečatljiv način prikažu i onu njegovu drugu, „mračnu“ stranu, zver koja nikada ne spava. Još jednom ga odmeravam. Dugačak, nizak, snažna muskulatura, moderne linije, vrhunska silueta, pravi pravcati italijanski zavodnik.

     
 

Dizajn savršen, počevši od modernog, iz profila ravnog “full” LED fara sa ugrađenim dnevnim svetlom, koje upadljivo sija i po najsunčanijem danu. Isti je oslonjen na moćnu Marzocchi prednju viljušku sa prečnikom štapova od čak 50 milimetara. Ona opet nosi prelepo dizajniran prednji točak sa poluplivajućim kočionim diskovima za čije se zaustavljanje brinu radijalno postavljena, supermoćna Brembo M50 monoblok klešta sa četiri kočiona klipa. Rezervoar opet priča za sebe, tanak i izdužen sa kapacitetom od 18 litara, pravi kruzerski, izrađen je od metala i zajedno sa sedištem i superkratkim repom predstavlja pravo remek delo dizajna. Ispod sedišta je okačena zadnja jednoručna viljuška, uparena sa gotovo horizontalno postavljenim Sachs mono amortizerom. Na viljušci opet dopadljiva felna sa vrhunskom gumom Pirelli Diablo Rosso II koja serijski nosi oznaku 240/45 17. Guma je urađena u tzv. “dual” tehnologiji sa središnjim delom predviđenim za duga krstarenja, i mekšim spoljašnjim ivicama, koja ovom kruzeru omogućavaju obaranja u krivinama do 40 stepeni. Tu ispred samog prednjeg točka smestio se izduvni lonac sa moćnim dvostrukim izduvnim ovalnim cevima usmerenim ka gore. Ko zna, oni manje upućeni možda i pomisle da se radi o nekom lakom artiljerijskom oružju. Ram je klasičan cevasti, kratak i ultra čvrst. Srce celog motocikla je mesto gde se kače sam ram, podram kao oslonac sedišta i zadnja viljuška, odakle dopire sav taj adrenalin - supermoćni agregat DVT1262. Dobijen je laganim povećanjem hoda klipa od 3,6 milimetara na agregatu Testastretta 11°, tako da je dobijena zapremina od 1.262 ccm. Naravno, to je samo osnovna ali svakako ne i jedina izmena na agregatu koji sada umesto 162 konjske snage daje maksimalnih 156 pri 9.500 obrtaja u minuti, i ima obrtni momenat od 129 Nm. Veća zapremina, manja snaga. Pitate se gde je tu logika? Odgovor je jednostavan jer nisu uvek brojke pravi pokazatelji realnih vrednosti. Pre je recimo maksimalni obrtni momenat postizan na 8.000 obrtaja u minuti, a sada sa DVT1262 agregatom to imate već na 5.000 obrtaja, čitavih 3.000 ranije, a takođe je i kompresija povećana na odnos 13:1. Zadržano je Bosch napajanje gorivom i naravno sistem sa dve svećice po jednom cilindru. Tek kada sednete na motocikl shvatite, po položaju za sedenje, da se zaista radi o kruzeru sa sportskim DNK kodom. Sedište je postavljeno fabrički na visinu od 755 milimetara, s tim što je podesivo zajedno sa upravljačem i osloncima za noge u čak 60 kombinacija. Upravljač je podesiv u tri položaja - neutralan, 25 milimetara napred i 25 nazad. Oslonci vozačkih nogu se podešavaju u četiri položaja, dok sedište ima čak pet opcija - standardnu, plus 20 milimetara, minus 10, opciju posebnog “comfor” sedišta koje je šire i udobnije, i konačno opciju premium sedišta sa posebnom kožom i dizajnom. Treba napomenuti da izgled vara i da sedište na fotografijama nije mono jer se na repu nalazi diskretno suvozačko sedište, koje je takođe moguće unaprediti dodatnim opcijama. Da se radi o premium brendu vrhunskog kvaliteta izrade i dizajna, svakako potvrđuje i moderna TFT instrument tabla u boji sa četiri režima prikaza. Režime sami birate u zavisnosti od vaših potreba i načina na koji koristite motocikl. Model S koji predstavljamo ima ugrađen “bluetooth” modul koji omogućava interakciju između vašeg pametnog telefona i motocikla.

Vaši dolazni pozivi, SMS poruke, i slične informacije, biće prikazani na displeju XDiavela S. Kome se ovo sviđa treba da zna da je ovo samo početak priče o „pametnoj“ strani XDiavela S. Na motociklu je montiran najsavremeniji Bosch-Brembo 9.1MP ABS “cornering” sistem podesiv u tri položaja - “expert”, “sport” i “safe”, sistem koji vam u saradnji sa Brembo kočnicama i Pirelli pneumaticima garantuje bezbednost u svim uslovima vožnje. Tu su i čuveni Ducati modovi rada - “urban”, “touring” i “sport”, koje selektujete prema uslovima koji vladaju na putu i naravno vašem vozačkom umeću. Jedino što treba napomenuti jeste da u “urban” modu agregat izbacuje maksimalno 100 konjskih snaga. DTC sistem za kontrolu trakcije ima čak osam „koraka“ podešavanja i predstavlja pravi filter koji u hiljaditim delovima sekunde vrši proračune i na osnovu dobijenih podataka koriguje snagu, koja se isporučuje na zadnji točak, i to sada na ovom modelu, prvi put u istoriji Ducatija, preko kaiša. Da, to ja baš kruzerski, kaiš kao prenos snage, bez održavanja, sa mnogo manje buke u odnosu na lanac, sa mekšim i preciznijim odzivom na gas. S model naravno poseduje i DPL (Ducati Power Launch) sistem, namenjen lansiranju iz mesta. Vozači kruzera posebno vole osećaj koji pružaju dragster motocikli na trkama ubrzanja, i sada im Ducati to zadovoljstvo daje u jednom serijskom proizvodu. Ducati i Bosch vam garantuju bezbedan i maksimalno eksplozivan start sa ovim sistemom, podesivim u tri stepena, gde onaj prvi pruža i najekstremnije performanse. Postupak je jednostavan i objasniću vam ga u slučaju da se dokopate svog ili nečijeg primerka XDiavela S. Uključite DPL prekidač sa desne strane upravljača, podesite stepen ubrzanja (obavezno na najjači prvi stepen, ukoliko ste od onih koji veruju da se sve probati mora jer jednom se živi), stisnite kvačilo, ubacite u prvu brzinu, dodajte apsolutno pun gas, puštajte kvačilo ali ne i gas, bez straha i slobodno, sam sistem savršeno kontroliše sve, a vi ćete se osećati kao “ispaljeni iz topa”. Apsolutno najzabavniji sistem koji može da se plati, a nešto slično, ili gotovo isto postoji i na MotoGP motociklima. DPL se automatski gasi na brzinama preko 120 kilometara na čas, zatim kada brzina kretanja padne ispod pet kilometara na čas, ili kada ubacite inače šestostepeni menjač u treću brzinu. DPL sistem nikako nije „glup“ i neće vam dozvoliti neograničen broj uzastopnih startova, već će ih u cilju zaštite kvačila ograničiti na određeni broj koji on sam izračunava na odnosu određenog algoritma. Moglo bi se još puno toga reći o ovom kruzeru sa početka teksta, sport kruzeru negde iz sredine teksta, i sa kraja teksta pravom pravcatom supermodernom sport tehno-kruzeru sa obiljem elektornike koja vozaču značajno povećava ugođaj u vožnji, daje značajno više performanse, i pre svega drastično popravlja bezbednost.

Prvi i neosporni utisak jeste da je XDiavel totalni pogodak pravo u metu Twituj ovo!

Jesam li vam rekao za “hands free” ključ koji motocikl prepoznaje na dva metra udaljenosti, koji ostaje u vašem džepu dok vi startujete motocikl!? A za “electronic cruise control”, odnosno tempomat? Nisam. Znam, mnogo toga nisam... Ali nakon ozbiljnije test vožnje pričaćemo baš o svemu. Prvi i neosporni utisak jeste da je XDiavel totalni pogodak pravo u metu, kopča koja je nedostajala u svetu motocikala, još jedno u nizu remek-dela iz Bolonje. Od mene svakako jedno veliko bravo za Ducati...

TEKST: PREDRAG Jovanović, urednik Časopis Motori
FOTO: DUCATI
3670
Postavljeno: 05.02.2016

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.04.2017

Honda Rebel 300/500

Honda vraća u život legendarni Rebel, model na kojem su se učile mnoge generacije motociklista početnika. Novi Rebel dolazi u dve varijante, sa motorom od 500 ili 300 kubnih centimetara, pokrivajući na taj način širi spektar tržišta


Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Tulipan
05.2.2016 16:07
6
2

Prelijep osvrt na ovaj model, sto više ovakvih tekstova o motociklima molim :) I motocikle je već uveliko zahtavitala ova "smart phone" groznica..Ali ono što me raduje kod motociklista, da nam je i dalje 99% bitna mašina, ram, upravljivost, čista mehanika kod mašine..i naravno izgled :)..a pc u njemu manje više. Klasičan primjer modernog motocikla je nova R1, 1001 podesavanje,kontrola i grafika..ali kad se sjedne, gasi se sve i idemo za sve pare, ko ce gledat u monitor ;)) LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!!

BAJKER
06.2.2016 16:13
6
0

Vrhunski motocikl, vrhunski tekst, uživao sam i bar na desetak minuta bio na drugoj planeti...Bravo za Vrele Gume, Motori časopis, i Peđu...Sjajna ste ekipa...

Jovan
13.2.2016 08:30
2
0

Sjajan tekst!

Patrick
13.2.2016 16:38
2
0

Prelep motor,ali je ovo ipak egzotika u svakom smislu,kao kod automobila recimo Mclaren! Za 156 konja da cena bude oko 30000 evra!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: