Moto

Ducati Scrambler Desert Sled

Italijanski šarm

Dodavanjem još jednog modela u porodicu Scrambler, Ducati je pokazao da zaista pažljivo sluša kritike stručne javnosti ali i kupaca koji su želeli Scrambler sposobniji za off-road


U 2016. Ducati je proslavio 90 godina postojanja. Ovu lepu brojku obeležili su jednom još lepšom, ostvarili su rekordnu prodaju sa 55.451 jedinicom. Možda ova cifra neće zvučati impresivno naspram prodajnih rezultata japanskih proizvođača motocikala, ali svakako treba uzeti u obzir da je Ducati ipak premium brend. Takođe, ovaj rezultat treba postaviti u još jednu perspektivu, jer je u 2016. godini italijanski proizvođač sedmi put zaredom oborio svoj rekord prodaje. Tako se vodi jedna fabrika!

Najveći deo ovih rezultata u poslednje dve godine Ducati je postigao zahvaljujući modelu Scrambler. Poučeni uspehom Triumpha i Moto Guzzija sa retro modelima, Ducati je pre par godina odlučio da se upusti u borbu i u ovoj klasi. Od ukupnog broja prodatih jedinica čak 15.000 su članovi porodice Scrambler.

Promene u skladu sa potrebama terena
Scrambler Desert Sled namenjen je onim kupcima koji žele da svoju mašinu sa vremena na vreme spuste van asfalta za blažu terensku vožnju.

Desert Sled se ne razlikuje bitno od ostalih Ducatijevih Scramblera, no promene koje su uvedene imale su za cilj stvaranje izdržljivijeg motocikla, prilagođenog za offroad vožnju. Teren koji najviše prija ovom modelu nalazi se u samom nazivu, u pitanju su pesak, prašina i sitni šljunak, te ne čudi da su prve zvanične test vožnje Desert Sleda održane u jednoj pustinji.

Ducati je ojačao cevasti čelični ram, visoko postavio blatobrane, povećao visinu sedišta na 860 milimetara, postavio novi aluminijumski korman u moto cross stilu i zaštitio deo ispod agregata i rama malom pločom od nerđajućeg čelika.

Suspenzija je takođe prilagođena terenskoj vožnji. Kayaba obrnuta viljuška promera 43 milimetra sada ima hod od 200 milimetara što je značajno više nego kod običnog Scramblera. I zadnji amortizer ima veći hod nego kod standardnih modela, a omogućeno je i potpuno podešavanje ogibljenja.

Aluminijumski točkovi zlatne boje dodatno obogaćuju izgled ovog moticikla. Prednji točak je od 19, a zadnji 17 cola, što je sasvim dovoljno za neki blaži vid terenske vožnje. Desert Sled ima Brembo kočnice, napred se nalazi jedan disk od 330 milimetara, pozadi sa 245 milimetara, a ABS dolazi kao standardna oprema.

Rastojanje između točkova iznosi 1.505 milimetara, a brojna unapređenja Ducatija otežala su ovaj Scrambler za nekih dvadesetak kilograma, pa sada „suva“ težina Desert Sleda iznosi nemali 191 kilogram.

Agregat u Desert Sledu je isti kao i u svim drugim Scrambler modelima Ducatija. U pitanju je L-Twin vazdušno hlađeni agregat iz Monstera 796, koji u ovom prerađenom izdanju iz 803 kubna centimetra daje 75 konjskih snaga. Uparen je sa šestostepenim menjačem i ima potrošnju (navedena fabrička) od 5 litara na 100 kilometara. Ovakva mala potrošnja uz rezervoar od 13,5 litara u teoriji daje autonomiju od nekih 280 kilometara.

Desert Sled je zadržao sve tehnološke karakteristike „običnog“ Scramblera. Prednje i zadnje svetlo koriste LED tehnologiju, a ispod sedišta nalazi se mali prostor za odlaganje stvari kao i USB utičnica.

Ducati Scrambler Desert Sled dolazi u dve boje, crvenoj i beloj.

Da je Steve McQueen živ, vozio bi Scrambler Desert Sled Twituj ovo!

Rezime
Uz razumne sumnje stručne javnosti da će Desert Sled biti išta drugačiji od ostale braće, i da će imati samo dobar izgled koji u terenskoj vožnji ne pomaže mnogo, na prvoj zvaničnoj test vožnji, svi novinari velikih motociklističkih časopisa bili su oduševljeni ovim modelom.

Ducati je odlično uradio domaći zadatak i učinio Desert Sled zaista sposobnim za off road. Kao što smo rekli najbolje će se snaći na „mekanim“ površinama. Od svih Scramblera u ponudi Desert Sled je svakako najsvestraniji.

Činjenica je da većina ovih modela neće silaziti sa asfalta, ali to ne umanjuje njegovu vrednost. Vanvremenski šarm šezdesetih kojim ovaj motocikl odiše nastaviće da privlači masu kupaca. Nažalost, zbog male platežne moći u našoj državi i visoke cene, Scrambler Desert Sled ostaće retka zverka na srpskim putevima.

Za kraj, ovaj motocikl možda bi najbolje opisala opaska jednog novinara iz SAD. „Da je Steve McQueen živ, vozio bi Scrambler Desert Sled“.

Đorđe Platiša
3265
Postavljeno: 17.02.2017

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 31.07.2017

Indian Scout Bobber
Tekst sa video prilogom!

Indian ulazi u krug proizvođača koji u ponudi imaju i bobber verzije svojih motocikala


Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Honda Rebel 300/500

17.04.2017

Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Bozo
17.2.2017 07:32
4
2

Scrambler mi je u svim varijantama, posebno Icon, apsolutno pozeljan motocikl, kao, uostalom, svaki Ducati. Samo sto mi je ovo pravi primjer uvodjenja "automobilskog" razmisljanja u moto industriju. Cini mi se da ni jedan drugi proizvodjac ne nudi ovoliko "razlicitih" modela cija je osnova jedna te ista "sasija".

Djordje
17.2.2017 09:03
3
2

@Bozo

U pravu si skroz. Ako sam dobro prebrojao, Scrambler porodica ima cak 7 clanova.

Zaboravio sam da napomenem u tekstu, ali Ducati je za Scrambler pokrenuo citva gerilsku medijsku kampanju. Potplatili su nekoliko moto "jutjubera" da promovisu i hvale Scrambler gde god i kako god stignu. Uz to lansirali su cak marku odece "Scrambler". Dakle, grade jedan brend.

Djordje
17.2.2017 10:26
4
3

Sto se tice prepakivanja modela, pa ipak im je vlasnik VW. Oni su majstori u tome :)

Zvezdan
20.2.2017 18:22
4
1

Biće čovek od tebe Đorđe :)

Djordje
22.2.2017 11:01
3
1

@zvezdan

Hvala, Zvezdane! :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: