Tuning

Dodge Challenger R/T Shaker

Paklena pomorandža

„Muscle“ obojen u narandžasto


Istorija, nasleđe, jedinstveno, mišićavo – to su pojmovi koji se provlače u opisu Challenger R/T Shakera. Greška bi bila izostavljanje bilo kojeg od navedenih u tog nizu. Greška bi bila ako bi se nasleđe isključilo iz ove priče, ono ga obavezuje da bude još bolji, ali mu i stavlja teret imena na vrh haube, imena koje je uz još par modela pronelo slavu američkih „muscle“ automobila! Greška je predstavljati model a ne osvrnuti se na istoriju i u njoj pronaći toliko moćnih i dobrih Challenger modela da bi jedne novine bile malo za pravilno predstavljanje svih njih! Ovaj model je jedinstven, jedinstven po boji, jedinstven po izgledu, jedinstven po motoru, unikatan među svim njemu sličnim automobilima. I na posletku, kako bilo šta reći za ovo vozilo a ne dovesti ga u vezu sa „mišićavošću“? On i njegovi prethodnici su „mišić“ bez kojeg snaga „muscle“ imena u dobroj meri ne bi bila ono što danas jeste!

Lekcija sklada
Prikaz kojim vam se ovo vozilo ukazuje je savršen. Tajming svega što ugledate i osetite je do u milisekund naštimovan! Paklena pomorandža automobilizma iz koje kulja snaga preteći da ga svakog časa raznese po putu, snaga koju na ivici izdržljivosti drži sam Shaker tako dostojan nje. Niti takva sila zaslužuje da bude podarena nekom telu koje bi grotlo njene snage „rastrglo“ u startu, niti bi Shaker bio to što jeste da HEMI srce tolike snage ne kuca u njemu. Ni preterano usiljeno, a ni bespoštedno ukroćeno, sve u znak slave „muscle“ ikone. Toliku esenciju dobrog u jednom biću može da stvori samo skladni brak moći i stila koji se u međusobnom poštovanu onog drugog podržavaju i čine da „starina“ pokaže novoj generaciji kako se postaje relikvija jednog vremena.

U klinču sa prirodom
Spoljašnjost mu krasi crna Shaker traka koja od usisnika sa sredine haube vodi ka diskretnom spojleru na pozadini vozila. Pravljen po ukusu najtvrdokornijih ljubitelja američke automobilske istorije, onome ko ga ugleda „pokazuje zube“ haubom koja se izdiže iznad siluete automobila poput stranog tela koje pod silovitim pritiskom preti da izleti iz konstrukcije. Taj crni aerodinamični usisnik preko potrebnog vazduha za hlađenje prevrelog motora je delo Mopara! Snažni V8 agregat od 5,7 litara radne zapremine prosto treba konični filter za vazduh, optimalizovan aerodinamički set i sve ono što može da ostvari bolji protok vazduha u dva pravca. Prvi smer vodi kroz Mopar u dubinu haube, a drugi smer je daleko od automobila koji svojim u ne velikoj meri aerodinamičnim dizajnom traži svaki način da se izbori sa naletima vetra dok grabi ka maksimalnoj brzini od 250 km/h, podržan od strane 542 Nm obrtnog momenta!

Gladijatorska oprema
Challengeru je sportski podešeno ogibljenje, čime ovo teško vozilo dobija veoma dobro „naštimovano“ upravljanje koje je podpomognuto sa 4 kočiona diska. Za brzu promenu stepena prenosa se brine Tremec 6 - stepeni automatski menjač a kao opcija se nudi automatski menjač koji raspolaže sa 5 brzina. U okviru Super Track Pak paketa kojim je opremljen svaki Shaker, pored kontura koje vraćaju sliku modela iz ’70-ih godina, tu su i dvadesetoinčne petokrake pepeljasto sive felne „obuvene“ u Goodyear Eagle F1 Super Car pneumatike promera R 245/45 koje bi i brod nosile po putu!

Trokraki kožni volan sa integrisanim komandama dominira u unutrašnjosti kroz koji se vidi pozamašna kontrolna tabla sa 4 merača. Ostatak je umereno stilizovan bez potrebe da ometa vozača nepotrebnim detaljima. Udobna i sportski profilisana sedišta su presvučena Nappa kožom crne boje koja je proštepana debelim koncem u boji karoserije. Uz papučice nožnih komandi ono što svojim sjajem privlači pažnju je i veliki 6.5" ekran multimedijalnog sistema na kojem se nakon pritiska na taster „Start“ pojavljuje veliki logo Shakera.

Koliko košta legenda?
Na tržištu će se pojaviti početkom 2014. godine sa cenom od 36,995 $ koja ga čini samo 2,500 $ skupljim u odnosu na R/T Classic verziju. Mnogo važnije od njegove cene su uslovi pod kojima dolazi na tržište, rasterećen svakog pritiska za obaveznim uspehom koji je još davno obezbedio sebi obrnuvši tako situaciju u svoju korist. Ovom vozilu tržište ne može da sudi, sada ono može da smatra za uspeh što se jedan takav model uopšte pojavljuj unoseći dušu i karakter u ovaj novi, bezlični automobilski stil sadašnjosti.

Piše Pero Ivić
Fotografija Dodge
5694
Postavljeno: 17.12.2013

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Dj
17.12.2013 08:06
8
8

Najlepsi sportista danasnjice:D

tulipan
17.12.2013 09:42
3
10

Meni ruzan jbg..

nn
17.12.2013 10:17
4
9

Ne svidjaju mi se ovi ameri!

serpico
17.12.2013 13:48
10
1

Meni se ovaj model i proizvodjac urezao u pamcenje jos kao klincu kad sam gledao film ceste Vanishing point iz 1971 mislim kada jedan bivsi policajac usluzno dovozi bijeli chalenger u san francisco ali se pri kraju puta bjezeci od policije zabije u buldozere film je zakon ko voli takav zanr!

Leon
17.12.2013 15:41
12
2

Kovalski i beli Challenger :) Imam 500 gb filmova legendi poput ovoga.Neprevaziđeno.Muscle cars su zakon.Naravno,u Srbiji gde se mesečno najviše prodaju Puntići i Škode,glupo je i pričati o nečemu takvom.

Enzo
17.12.2013 15:54
10
1

Zvuci glupo, ali meni se mnogo svidja - cena. :)
Eh, da sam/smo u USA, ala bismo imali slatke muke.
Nema ljubitelja automobila koji ne bi zeleo da nekada u zivotu ne poseduje auto ovakve koncepcije.

Synyster
17.12.2013 16:57
5
0

Iako sam ljubitelj Forda, mislim da je Dodge sa Challengerom uradio najbolji retro dizajn od tri muscle cars (Mustang, Camaro, Challenger).

Dejan L
17.12.2013 17:36
2
9

Zamoliću vas da nađete slike enterijera Čelindžera pre nego je Fijat kupio Krajzler grupu.
Bravo za Fiat
Samo da ovaj Čelindžer još dobije amblem Lančija, hehe, šalu na stranu pa zar Fijat nema Ferrari Lamborghini? Šta će mu Dodž?

MIVEC
17.12.2013 18:25
7
0

Ooo da, Vanishing point, film je nezaboravan mada sam ja gledao samo rimejk iz *97. nikako da stignem pogledati original. Sto se tice "Izazivača" već sam rekao da mi je omiljeni od ovih modernih reinkarnacija legendi iz *60ih i *70ih..

Synyster
17.12.2013 23:28
9
2

@Dejan L,
Dve stvari ...
1) Kad je to Fiat KUPIO Chrysler?
2) Od kad to Fiat ima Lamborghini?

Bobo
17.12.2013 23:58
9
2

Jedan od najlepsih automobila ikada.Dejane .... .. enterijer.

Dejan L
18.12.2013 04:12
5
8

Pardon, Maserati.

Nemanjica
18.12.2013 18:08
12
0

Odlicno izgleda,mozda najbolje u svetu muscle car-a!Opasno dobro mu stoji narandzasta boja!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: