Salon

Detroit 2011

Globalni optimizam

Iz prve ruke, prenosimo vam pozitivnu atmosferu sa ovogodišnjeg Salona u automobila Detroitu - NAIAS 2011


Mercedes SLS E-Cell

Automobilska "godina" već tradicionalno otpočinje u januaru, sa Salonom u Detroitu. Ove godine, bilo je naročito prijatno biti u Cobo centru, čuvenog Motor Cityja. A, utisci? Recimo samo da su takvi da nam se čini da automobilski svet ubrzano "vozi" u optimizam. Detroit je, ovoga puta, bio pun razgovora o automobilima, bez briga i bez izbegavanja neugodnih tema.

Već u šest ujutro, prvoga dana, Porsche je organizovao svoju press konferenciju. Drugim rečima, nije ga toliko interesovala tamošnja javnost, koliko je želeo da, što pre, najnovije tehnologije prezentuje Evropi. Model 918 RSR, nova je razvojna stepenica trkačkog hibridnog automobila, ukupne snage 767 KS (563 "konja" od V8 motora i 204 KS od elektromotora), koji ima sve šanse da veliki deo svoje tehnike, u ne tako dalekoj budućnosti, "pozajmi" nekom od serijskih Porschea. Detaljnije o njemu, možete da pročitate upravo u ovom broju Vrelih Guma...

Novi Chrysler 300
BMW Serija 1 M Coupe

Volkswagen je, sa druge strane, u centru američke automobilske industrije, bio više američki nego li sami Amerikanci, priredivši svetsku premijeru Passata za "Novi svet". Zapravo, vodio se maksimom koja važi na drugoj strani Atlantika - "ako se nije desilo u Americi, onda se nije ni dogodilo", te je automobil, koji se već prodaje u Evropi, još jednom predstavio kao svetski novitet.

U kriznom krahu američke automobilske industrije, najdublje je pao Chrysler. Zbog toga je bilo posebno zanimljivo slušati priču njegovog prvog čoveka, koji je izjavio da kada se prošle godine vraćao kući nakon prvog dana Salona u Detroitu, nije bio siguran da li će to i za koliko još biti njegov dom. "Ove godine, uveče ću otići kući spokojan, jer znam da ću tamo biti još dugo, dugo vremena", izjavio je Oliver Francois, i svoj optimizan potvrdio novim modelima - Chrysler 200 i 300.

BMW Serija 6 Cabrio
Porsche 918 RSR

Njegovu priču je, sa strane, slušao i Sergio Marchionne... Tog prvog, novinarskog dana, na prvom ovogodišnjem salonu automobila od globalnog značaja, FIAT je svoj vlasniški udeo u Chrysleru sa 16 podigao na 25 % "Ima li i odakle novca FIAT-u za taj posao?", upitala ga je italijanska novinarka, a Marchionne je odgovorio u poznatom stilu: "Za dobar posao, uvek se nađe novac!" "A, novac za veće plate radnicima? - nije popuštala druga novinarka. "Ako će biti šta da se deli, delićemo...", nonšalantno joj je odgovorio čovek, koji je par dana kasnije, osvojio pobedu na referendumu radnika u Mirafioriju i dobio "zeleno svetlo" za ograničenje radničkih prava, koje su sindikati izborili još dalekih sedemdesetih godina, u pregovorima sa pokojnim Gianni Agnellijem. A, zbog čega sve ovo spominjemo? Pa, iz razloga što bi, vrlo brzo, posledice ovoga mogle da se osete i u Kragujevcu...

Velika zvezda ovogodišnjeg Detroita svakako je bio Ford. "To što je u vreme mog pradede bio Ford model T, to je sada Focus na električni pogon!", bio je samouveren Bill Ford. Kompanija koja nosi njegovo prezime, naime, agresivno stupa u globalnu automobilsku elektrifikaciju, od tzv. mild hibrida, preko klasičnih hibrida, plug-in hibrida, do potpuno električnih automobila.

Chevrolet Sonic
Honda Civic koncept

Među novitete svetskog značaja u Cobo centru, svakako treba ubrojati i novu Hondu Civic, koja je u Detroitu još bila u ulozi koncepta. Kao serijska verzija, prikazan je Hyundai Veloster, dinamični automobil kupeovskog oblika, koji uz 1,6-litarski motor sa turbo punjačem, puno obećava i sa novim, šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Pod svetlima salona, po prvi put našli su se i BMW Serije 6 Cabrio, kao i BMW Serije 1 M, kojeg smo predstavili u prošlom broju magazina.

Ko je sklon fascinaciji, svakako nije propustio Mercedes SLS AMG E-Cell, jarko žuti dvosed, koji u atmosferu ne ispušta CO2, iako njegov motor oslobađa čak 533 "konja", uz maksimalni obrtni moment od 880 Nm. Još jedan dokaz da elektrifikacija može biti i izuzetno dinamična i "vozački vruća".

Na kraju, ponovo treba naglasiti ono najvažnije, a što smo već spomenuli i na početku izveštaja - ovogodišnji NAIAS 2011, ponovo je u svet automobilizma uneo optimizam. Opravdan ili ne, ostaje ipak da vidimo...

ekskluzivno iz Detroita, Željko Purgar
foto: Ž. Purgar, Ford, Chrysler
redakcija@vrelegume.rs
1444
Postavljeno: 08.02.2011

Arhiva: Saloni

Rubrika: Saloni
Postavljeno: 13.01.2018

Vienna Auto Show 2018

Autori iz oblasti geopolitike tvrde da danas - 100 godina nakon završetka Prvog svetskog rata, Austrija uspešno drži zvanje najuspešnjie tzv„okrnjene“ države na svetu


Rubrika: Saloni
Postavljeno: 23.11.2017

EICMA – Milano 2017

Suvoparne agencijske vesti sa najvećeg svetskog sajma motocikala već ste pročitali. Za zaljubljenike života na dva točka, evo “žive” ekskluzive! Subotički bajker Josip Marković za Vrele Gume donosi svoj doživljaj iz Milana


Rubrika: Saloni
Postavljeno: 25.10.2017

Novosadski sajam automobila
Tekst sa video prilogom!

Automobilska fešta trajaće do 29. oktobra, a ulaznice staje 300 dinara


Vienna Autoshow 2017

14.01.2017

Auto e Moto d Epocca – Padova 2016 Tekst sa video prilogom!

03.12.2016

Detroit 2011

08.02.2011

2010 Paris Motor Show

30.09.2010

2010 Paris Motor Show

29.09.2010

Ženeva 2010 Tekst sa video prilogom!

04.03.2010

Frankfurt 2009

19.10.2009

Mondial de l'Automobile 2008

14.11.2008

BeoTruck 08

07.05.2008

Moto Bike Expo Novi Sad

06.05.2008

BG Car Show 2008

17.04.2008

Ženeva 2008

09.04.2008

Detroit 2008.

11.02.2008

32. Bologna Motor Show

08.01.2008

Beograd 2007

11.04.2007

Geneve 2007

12.03.2007

Geneve 2006.

24.03.2006

Frankfurt 2005

17.10.2005

IAA 2005.

17.09.2005

Ženeva i Beograd

11.04.2005

Detroit 2005

09.02.2005

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: