Dakar

Intervju - Gabor Saghmeister

Idem dalje!

Srbija ima svog predstavnika na ovogodišnjem reliju Dakar, tačnije Argentina Chile 2011. To je Subotičanin Gabor Saghmeister. Dan odmora na ovom čuvenom takmičenju iskoristili smo za razgovor sa njim...


Tačno je polovina još jednog, ukupno 33. Dakar Rallya. I na njemu, naša zemlja ponovo ima svog predstavika. Naime, Gabor Saghmeister je uspeo da se, pre svega finansijski, izbori za učešče na svom trećem Dakaru. Fizička i psihička spremnost nisu problem, ali koliko je teško pronaći sponzore za ovakav poduhvat, verovatno samo on zna.

Naš višestruki šampion u motokrosu, rođen 3. juna 1971. godine u Subotici, stigao je do polovine čuvenog takmičenja, koje do krajnjih granica testira sve učesnike i njihova vozila. Trenutno se nalazi 70. poziciji u generalnom plasmanu motociklista. Ako se u obzir uzme broj onih koji su odustali i koji se nalaze iza njega, već i sada možemo reći da je i to zavidan uspeh. Međutim, Saghmeister, koji je u svom prvom učešću 2009. zauzeo 89. mesto, pa potom 2010. godine 59. ima još veće ambicije. O tome, ali i nekim utiscima iz dosadašnjeg dela takmičenja, eksluzivno govori za Vrele Gume...

Vrele Gume: Kako ocenjujete Vaš nastup na ovogodišnjem Dakaru?
Saghmeister:
Mogu reći da sam zadovoljan, prvo činjenicom da sam uopšte ovde, tačnije da sam se pojavio na startu, pa onda i ovim da sam stigao u mesto Arica, na polovinu relija. Sve to nije ni malo lako, no najvažnije je da svaki dan završavam, odnosno da sam još u trci. Zadovoljan sam i plasmanom, mada uvek može i brže i bolje.

Vrele Gume: To brže, ovde je povezano sa mnogim rizicima, zar ne?
Saghmeister:
Da. Svestan sam toga i zato i ne idem punim tempom. Mogao bih da "odvrnem" gas još malo i sigurno bi i rezultati na specijalnim ispitima bili bolji, ali pitanje do kada bi to bilo tako. Sa većom brzinom povećava se i rizik, tačnije mogućnost da ne stignete na cilj, a to, svakako, ne želim. Ja hoću da završim ovaj reli u plasmanu, odnosno da stignem nazad u Buenos Aires.

Vrele Gume: Kako funkcioniše motocikl?
Saghmeister:
Za sada je sve OK. On nije najnoviji, jer vodeći sada imaju one sa lakše i okretnije, sa motorima od 450 ccm, a ne 690 kao ja, ali ide dobro. Samo juče, na 6. etapi mi je u jednom trenutku iznenada stao. Motor se ugasio! Nisam znao šta se događa, imao je struje, ali kao da sam ostao bez goriva... I onda sam sve isključio i uspeo da ga pokrenem, a problem se više nije javljao. Zaista ne znam šta se dogodilo...

Vrele Gume: Veća masa motocikla zahteva i više snage...
Saghmeister:
Tek kada sam došao u Argentinu na start video sam prednosti novih 450-ica na delu. Imaju dovoljno snage, ali su znatno lakši i pružaju mogućnost svojim vozačima da ih bolje kontrolišu, omogućavaju im veće brzine u krivinama i što je posebno značajno na dinama. Uz to, moj stas, visina od gotovo dva metra i telesna težina od 110 kg, su ovde hendikep, mada ponekad ta fizička snaga pomaže da se izborim sa 200 kilograma teškim motociklom. No, 30 do 40 kilograma lakši motocikl bi mi svakako odgovarao.

Vrele Gume: Dakle, fizički ste potpuno spremni?
Saghmeister:
Apsolutno. Fizička kondicija mi nije problem. No, pored toga potrebna je i psihička stabilnost i smirenost. Ovde je ponekad teže izboriti se sam sa sobom. Uz sve to, potreno je imati i adekvatnu opremu, koja će vam napore kojima ste izloženi učiniti podnošljivim. Kaciga, jakna, pantalone, čizme, rukavice i ostalo, sve to mora da bude od takvih materijala koji delimično propuštaju vazduh i dozvoljavaju da koža diše. To je važno, jer dnevno unosim između 5 i 6 litara vode i još nekih vitaminskih napitaka.

Vrele Gume: Da li Vam je smetala velika nadmorska visina?
Saghmeister:
I da i ne. Dobro sam podneo prelaz preko prevoja od 4.800 metara iznad nivoa mora. Istina, nešto kasnije sam imao malu vrtogalavicu, pa sam se zaustavio pored jednog medicinskog vozila. Tu su mi lekari dali jednu "jaču" kafu, pa sam brzo nastavio. A moram da priznam, da mi se baš i pila kafa...

Vrele Gume: Kada Vam je bilo najteže?
Saghmeister:
Juče, na 6. specijalnom ispitu, negde posle 420 kilometra vožnje... Do kraja je ostalo još malo, ali je teren bio gotovo neprohodan. U pojedinim momentima sam morao da siđem sa motocikla i guram ga, pa i trčim pored njega. Bilo je dosta krupnog kamenja i izuzetno lako za pogrešiti. A ako se to desi, pad je neminovan, pa samim tim i neka povreda ili oštećenje motocikla. Zato nisam želeo da rizikujem, već sam se opredelio za fizički naporniju, ali bezbedniju varijantu.

Vrele Gume: Kako se snalazite sa navigacijom, budći da su kriterijum u vezi kontrolinih tačaka ove godine pooštreni?
Saghmeister:
Moram da kažem da su mi ljudi iz mog Opel Dakar Rally tima iz Budimpešte mnogo pomogli da naučim neke veštine navigacije. Naravno, pomogao mi je i moj prijatelj iz Slovenije, Miran Stanovnik i sada se mnogo bolje snalazim sa navigacijom. Juče sam gotovo 300 kilometara vozio potpuno sam i pronašao sve kontrolne tačke. A onda sam kod pretposednje izgubio gotovo 15 minuta, ali nisam odustao dok je nisam našao, jer u protivnom bih dobio kaznu.

Vrele Gume: I šta očekujete u nastavku?
Saghmeister:
Nadam se da ću završiti i ovaj Dakar. Imam dobar ritam i bez problema sam stizao do kraja dosadašnjih etapa. Čak uspevam da se i sasvim dovoljno odmorim i pripremim za naredni dan. Mislim da je plasman negde oko 60. mesta realan. Uz malo sreće mogu da budem desetak mesta ispred, što bi bio veliki uspeh!

piše: Zoran Živkov
foto: Maindru photo
zoran.zivkov@vrelegume.rs
2191
Postavljeno: 08.01.2011

Arhiva: Dakar

Rubrika: Dakar
Postavljeno: 16.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 13. dan

Na poslednjoj etapi relija Personal Argentina-Chile Dakar 2011 voženoj od Cordobe do Buenos Airesa i specijalnom ispitu dugom svega 181 km, Marc Coma sačuvao je svoju prednost i po treći put trijumfovao među motociklisitima. U konkurenciji vozača kavadova pobedio je Alejandro Patroneli. Nasser Al Attiyah odoleo je svim pritiscima i zabeležio svoju prvu pobedu na Dakaru u kateroriji automobila. Među vozačima kamiona novu stranicu istorije ovog takmičenja ispisao je Vladimir Chagin, kojem je ovo sedma pobeda...


Rubrika: Dakar
Postavljeno: 15.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 12. dan

Peretposlednje, dvanaesta etapa, Personal Argentina-Chile Dakar 2011 relija, od San Juana do Cordobe, bila je duga i iscrpljujuća. Ukupno 678 kilometara od kojih je specijalni ispit imao 555. I to je bila, verovatno, posednja prilika da se nešto značajnije promeni u plasmanu, budući da je naredna, finalna, etapa, koja se vozi punim tempom duga "samo" 181 km. To znaju svi i zato je dan bio izuzetno zanimljiv. Coma je sve biliži pobedir, ali Despres ne odustaje. Al Attiyah odoleva pritiscima timskih kolega... Jedino Chagin može da bude koliko-toliko miran na putu ka svom sedmom trijumfu na Dakaru


Rubrika: Dakar
Postavljeno: 14.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 11. dan

Jedanaestog dana Personal Argentina-Chile Dakar 2011 relija sreća se "osmehnula" Cyrilu Despresu. On je uspeo da ostvari treću etapnu pobedu na reliju i time nadoknadi nešto vremena, pa mu sada lider u kategoriji motocikala Marc Coma beži sekund manje od 16 minuta. U kategoriji automobila, Sainz je u trenutku dok je bio u vođstvu teško oštetio svoj VW Race Touareg 3 i na kraju izgubio više od jednog časa. Situaciju je iskoristio De Villiers, i preoteo Špancu drugo mesto u generalnom plasmanu iza Nassera Al Attiyaha.


2011 Argentina Chile Rally – 9. dan

12.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 10. dan

12.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 8. dan

11.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - 7. dan

10.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 6. dan

08.01.2011

Personal Argentina Chile Rally 2011 - dan odmora

08.01.2011

Intervju - Gabor Saghmeister

08.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - 5. dan

07.01.2011

2011 Argentina Chile Rally – 4. dan

06.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - 3. dan

05.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - 2. dan

04.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - 1. dan

03.01.2011

2011 Argentina Chile Rally - uvod

31.12.2010

Dakar 2010 – 14. dan

17.01.2010

Dakar 2010 – 13. dan

16.01.2010

Dakar 2010 – 12. dan

15.01.2010

Dakar 2010 – 11. dan

14.01.2010

Dakar 2010 – 10. dan

13.01.2010

Dakar 2010 – 9. dan

12.01.2010

Dakar 2010 – 8. dan

11.01.2010

Dakar 2010 – dan odmora

10.01.2010

Dakar 2010 – 7. dan

09.01.2010

Ekskluzivno za Vrele Gume, Gabor Saghmeister

09.01.2010

Dakar 2010 – 6. dan

08.01.2010

Dakar 2010 – 5. dan

07.01.2010

Dakar 2010 – 4. dan

06.01.2010

Dakar 2010 - 3. dan

05.01.2010

Dakar 2010 - 2. dan

04.01.2010

Dakar 2010 - 1. dan

03.01.2010

Dakar 2009

18.01.2009

Dakar 2009

17.01.2009

Dakar 2009

16.01.2009

Dakar 2009

14.01.2009

Dakar 2009

13.01.2009

Dakar 2009

12.01.2009

Dakar 2009

10.01.2009

Dakar 2009

09.01.2009

Rally Dakar 2008

04.01.2008

Reportaža Dakar

03.01.2008

DAKAR 2007 - etapa 15.

24.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 14.

21.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 13.

20.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 12.

19.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 11.

18.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 10.

17.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 9.

16.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 8.

15.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 7.

14.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 6.

13.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 5.

11.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 4.

10.01.2007

DAKAR 2007 - etapa 3.

09.01.2007

Dakar 2007

08.01.2007

tulipan
09.1.2011 10:20
6
1

SAMO NAPRED LEGENDO...IZDRZI!!!! LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: