Ekskluzivno

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

Mnogo muzike za malo para

Estetski ubedljiviji i znatno bolje opremljen nego li ostale Dacije, novi minivan Lodgy, sačuvao je diskontnu cenu, po ugledu na ostale modele kuće. Verujte mi na reč, dobar „posao“ na vidiku…

„Success story“, ili ukoliko više volite „uspešna priča“ Dacije, kao da nema kraja! Nakon Logana, Sandera i Dustera, rumunski proizvođač nastavlja ofanzivu, ponudivši nam „kompaktni“ mini van, nazvan Lodgy (izgovara se „lodži“). Pod znake navoda smo stavili kompaktan, jer Lodgy je ubedljivo najprostraniji monovolumen u segmentu, čiji prtljažnik može da se meri sa omanjom ostavom. Prava sreća za porodice sa skromnim budžetom, koje imaju običaj da putuju sa kućnim ljubimcima i brdom stvari. Uz to, po ugledu na Logan MCV (karavan), u ponudi je i sa sedam pravih sedišta, čime postaje potencijalni konkurent velikim vanovima (Ford Galaxy, Seat Alhambra, Renault Grand Espace…), više nego dvostruko skupljim!

Dacia se nije dakle uspavala na lovorikama, naprotiv, proširuje gamu i napada segmente za koje smo verovali da su joj nedostupni. Smela opklada koju je svojevremeno prihvatio generalni direktor Renaulta Louis Schweitzer, pokazala se dobitnom, te je Dacia progresivno evoluirala od „svetskog automobila“ u „svetsku marku“. U vreme kada ekonomska kriza kuca na sva vrata, i kada svaki evro postaje važan, pokazalo se da formula savršeno funkcioniše. Ukratko, korektna prezentacija, uz pouzdan i proveren koncept, ali znatno jeftinije od konkurencije. Konkretno, sa 22.833 prodatih vozila, 2004. godine, stigla je do 813.822 jedinica u 2011.! Ili ukoliko više volite u procentima, preko 21% godišnjeg rasta, tj. oko 30% ukupne prodaje grupacije Renault.

Lodgz je najviše evoluirao u domenu dizajna i kvaliteta materijala

A kako bi ovako agresivna politika ujedno bila i rentabilna, moralo se ispuniti par imperativa; komercijalizacija na svetskom nivou i mesto proizvodnje u zemljama u razvoju, kao što su Rumunija, Rusija, Maroko, Indija, Argentina i Brazil. I ukoliko su ove bile veoma brzo osvojene, sada je došao red da se dokaže i na ravijenim tržištima Zapadne Evrope, kao što je francusko. Po svemu sudeći, ni tu neće biti nikakvih problema, jednim delom opet zbog ekonomske krize, ali i zahvaljujući represivnim zakonima u saobraćaju, koje striktno primenjuju zemlje članice EU. Jednostavno, sve više vozača počinje da na automobile gleda drugačije, dajući prednost ekonomičnosti nad pasijom! E tu Dacia ima šta da kaže...

     
 

Lepota je prolazna
Jedno je sigurno: Dacia se ne kupuje iz ljubavi! Ovo važi i za Lodgy, mada je njegov izgled potpuno prihvatljiv, naravno gledano iz ugla porodičnog vozila. Sa 4,5 metara dužine, izgleda znatno veći nego što je to realno, i na prvi pogled nebi se reklo da je reč o „low cost“ automobilu. Tako je barem kada se radi o višim završnim nivoima, da je na prednjoj masci Renaultov znak, lako bi smo u to poverovali. Dakle, poprilično hromirane plastike i moderna svetlosna grupa, uz dobro integrisane branike i retrovizore boje karoserije. Profil je manje elegantan, ali je u funkciji upotrebne vrednosti, upravo kao i zadnji deo.

Za razliku od Scenica, bez obzira da li poseduje 5 ili 7 sedišta, karoserija je ista, naravno iz razloga ekonomičnosti. Tim bolje po prtljažnik, koji tako poseduje rekodnih 827 litara, gotovo 200 l više od jednog Grand Scenica, koji nam se našao pri ruci, i sa kojim smo povukli izvesne paralele. U konfiguraciji sa sedam sedišta iznosi skromnih 207 l, što se objašnjava dobrom ponudom prostora na klupi u trećem redu (uz doplatu od 490 evra). Naime, ova može da primi i odrasle osobe, a ne samo decu nižeg uzrasta, zahvaljujući rekordnom meduosovinskom rastojanju od 2,81 m (Scenic 2,7 m). Ne radi se međutim o nezavisnim sedištima koja se uredno slože u dno (Scenic), već o klasičnoj klupi koja se priljubi uz sedišta u drugom redu. Pristup je prilično jednostavan, nakon što se obore nasloni u drugom redu (klupa podeljena na 2/3), podigne se i sedalni deo. Podrazumeva se da se dopunska sedišta mogu izvaditi, želi li se dobiti maksimalna utovarna površina od rekordnih 2.6 m3 (samo sa vozačem i suvozačem), jedino je problem šta posle njom?

Što se tiče standardnih sedišta u drugom redu, recimo da je raspoloživ prostor na nivou Scenica, s tim da su kod ovog nezavisna i podešavajuća. Mogu se pojedinačno izvaditi odnosno odgurnuti unazad, što nažalost nije slučaj kod Dacije. Nakon što su širom otvorili vrata, „klinci“ su sa zadovoljstvom konstatovali da imaju odličan pogled kroz ogromne prozore, koji se električnim komandama kompletno spuštaju. Sve ređa pojava.

Nema problema ni ukoliko želite postaviti sedišta za bebe (sistem Isofix za sva mesta), jedino je sigurnosni pojas u sredini loše rešen. Zakačen za plafon, daleko unazad, nije nimalo jednostavan za manipulisanje.

Nakon što smo se uverili u praktični aspekt, koji nije uvek bio jača strana svih Dacija, prelazimo na delikatniji deo: dizajn i kvalitet komandne table. Na ovom polju, Lodgy je najviše evoluirao. Daleko smo od Logana i njegove bezlične plastike tvrde k’o beton. Dobro, ni ovde još uvek nije sunđerasta, kao kod Scenica, ali je njen aspekt prijatan na oko i dodir. Uz to, monotonija je razbijena dvobojnim dezenom, koji se proteže i na bokove vrata. Centralnom konzolom dominira crna lakirana plastika i veliki taktilni kolor ekran, čije dimenzije mogu da iskompleksiraju i znatno prestižnije modele (18 cm u prečniku), računajući i Scenic. Prvi Dacijin multimedia sistem veoma je pregledan i lak za upotrebu, i poseduje integrisan GPS, kao i USB i AUX ulaze, ali ne i mogućnost slušanje muzike sa CD-a! Ko poseduje značajniju kolekciju moraće se zadovoljiti manje prestižnim Hi-Fi sistemom, bez ekrana i satelitskog navođenja. Podrazumeva se da poseduje dvostruke komande pored upravljača, preuzete iz Renaultovih modela.

izuzetno konkurentna cena,
unutrašnji prostor,
dopadljivija komandna tabla,
udobnost

odziv na gas ispod 1.500 o/min,
modularnost zadnjih sedišta,
ESP uz doplatu

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

Motor
turbo dizel, redni/4; 1461 cm3; 16/common-rail; 79 kW, 110 KS pri 4000 o/min ; 240 Nm pri 1750 o/min
Karoserija
monovolumen/5/4; D x Š x V 4498x1751x1679 mm; Međ. rast. 2770 mm; Masa 1260 kg; Nosivost 690 kg; prtljažnik 827/2617 l
Ogibljenje
napred: pseudo MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad: polu nezavisno, spiralne opruge, amortizer, popr. stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: 185/65 R15
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: manuelni 5 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 11,6 s; maks. brzina: 175 km/h; pros. potrošnja: 7,2 l/100 km; emisija CO2: 116 g/km
Cena15.990 evra (Francuska)

Tako dođosmo i do ergonomije, više manje na očekivanom nivou.

Vozačevo sedište se podešava po visini (samo dva nivoa), kao i upravljač, ali i dalje ne po dubini. U našem slučaju presvučen je kožom, iza koga su instrumenti klasične koncepcije. Sa hromiranim okvirima, po ugledu na spomenuti ekran (odsjaj sunca zna da zaslepi vozača), ne izgledaju uopšte loše, mada je Dacia mogla da se baci u trošak i ugradi adekvatan obrtomer, umesto što ga je preuzela iz benzinske verzije. Naime, izgraviran do 7.000 o/min, i da nema crvenog zabranjenog polja. Osim toga, pri slaboj svetlosti, njihova vidljivost je slaba, tako da smo morali upaliti svetla. Ukoliko ste pomislili kako to nije bitno u Srbiji, jer je vožnja sa upaljenim svetlima obavezna (ne i u Francuskoj), pogrešili ste. Lodgy ima nezavisna dnevna svetla, dok se kratka i duga moraju uključiti manuelno. Toliko rasprostranjeni senzori za automatsko paljenje, nisu predviđeni ni za najskuplju verziju.

Spomenimo još i par praktičnih ostava, kao što je ona pri vrhu komandne table i klasičan pregradak za rukavice ispred suvozača. Kod viših završnih nivoa poseduju poklopac, dok su kod jeftinijih otvoreni. Scenic je na ovom polju znatno superiorniji, osim toga, njegova unutrašnjost deluje privlačnije i modernije, dok su upotrebljeni materijali za klasu iznad.

Akcenat na dizelu
Trenutno, Lodgy je u ponudi samo sa jednim benzinskim 1.6 MPI/85 KS (krajem godine očekuje se i novi 1.2 TCe/115 KS), dok boje dizela brani dobro poznati blok 1.5 dCi, već kao po običaju razvijen u dve verzije od 90 i 110 KS. Vozili smo oba, i odmah vam možemo reći da nećete pogrešiti bez obzira za koji se odlučili. Sa nekih 1.250 kg (oko 200 kg manje od Grand Scenica), Lodgy je najlakši van u segmentu, tako da ni slabiji agregat nema nikave muke, barem dok je u vozilu vozač i par putnika. Uparen je sa petostepenim menjačem, za razliku od snažnijeg, koji se može pohvaliti šestostepenim, preciznim i lakim za manipulisanje. No, ono što će vozači Dacije odmah primetiti je dobra izolacija, ovde znatno kvalitetnija nego li kod ostalih modela, iako i dalje nije na nivou Scenica. Prisutni su pre svega šumovi od vetra pri višim brzinama, oko A stubova, ali sve do nekih 130-140 km/h, u granici su prihvatljivosti. Same perfomanse snažnijeg motora, sa kojim smo proveli većinu vremena, nisu uopšte za potcenjivanje. Na stranu što je kilometar sat pokazao i više od 180 km/h (realno 175 km/h), bitnija je sama elastičnost motora, kao i dobra međubrzanja. Jedino se treba navići na poznatu „turbo rupu“, oko 1.500 o/min, koja se paradoksalno ne oseća kod slabijeg motora. Lodgy 1.5 dCi/110 zadovoljava se sa 11,6 sec do 100 km/h, što je „za dlaku“ bolje od Scenica, iako ovaj isporučuje 260 Nm obrtnog momenta (Lodgy 240 Nm). Pogodili ste, težina uzima svoj danak!

Nema bojazni ni po pitanju ponašanja na putu, vozna dinamika je u skladu sa vremenom i namenom. Iako podešen na udobnost, ne plaši se temperamentne vožnje, posebno ukoliko poseduje ESP (doplata od 300 evra za sve verzije). Inače, Lodgy je postavljen na platformi Logana MCV (karavan), od koga je preuzet i prednji trap (pseudo MacPherson), dok je zadnji iz Renaulta Kangoo. Tek kada smo se smestili za upravljač Scenica, mogli smo konstatovati da ovaj bolje filtrira sitne nepravilnosti na putu, iako je ogibljenje osetno tvrđe.

Ukoliko smo još i izrazili izvesnu sumnju u sposobnost da se bezbedno zaustavi, kada smo primetili da su na zadnjim točkovima vulgarni doboši, u to smo se brzo razuverili. Zaustavni put isti je kao kod njegovog „brata“ i konkurenta sa kojim smo ga uporedili.

Oba vozila su inače veoma ekonomična, razlika između njih je zanemarujuća. Lodgy na otvorenom putu troši 5,2 l, auto putu 6,8 l (pri brzinama između 120 i 140 km/h) i po gradu između oko 8 l. Prosečna zabeležena potrošnja na testu iznosila je 7,1 l. Slabiji 1.5 dCi/90 pokazao se štedljivijim i čistijim (samo 109 g/km CO2, umesto 116 gr/km), njegova potrošnja niža je za oko 0,5 lit.

Još malo pa bogato
Po trenutnim informacijama, prodaja u Srbiji započinje u septembru, sa početnom cenom od 9.900 evra! Vauuu, reći će neko, no iskusniji znaju da se radi o bazičnom modelu, za kojim nema većeg interesovanja. Izuzmemo li pasivne i aktivne sisteme (pojasevi na tri tačke, nasloni za glave na svim sedištima, frontalni i bočni vazdušni jastuci za putnike napred i ABS), za sav ostali „luksuz“ mora se doplatiti. U zavisnosti od tržišta, u ponudi su četiri završna nivoa, tj Lodgy, Ambiance, Laureate i Prestige. Priča počinje da biva interesantna od Laureate (voženi), mada i tu treba posegnuti za par opcija. Konkretno, ovaj poseduje hromiranu prednju masku, brave i električno podesive spoljašnje retrovizore u boji karoserije, halogena svetla za maglu, krovne nosače, lakiranu centralnu konzolu, manuelni klima uređaj, limiter brzine (nije greška, limiter a ne regulator brzine, kao što bi se dalo pomisliti), sedišta i pojaseve napred podesive po visini, četiri električna podizača prozora, sa komandama na vratima (najzad)…, dok je naš, uz doplatu, imao još i aluminijumske naplatke sa gumama 195/55 R16, spomenuti multimedia sistem MEDIA NAV (430 evra), 7 sedišta, senzore pozadi za pomoć pri parkiranju…

Lepo, samo koliko to zadovoljstvo na kraju košta, posebno u kombinaciji sa snažnijim 1.5 dCi? Pre nego li cene budu poznate kod nas, možemo vam jedino preneti one koje se praktikuju u Francuskoj, u principu superiornije za oko 10%. Naš Lodgy, sa svim gore navedenim, košta 15.990 evra, odnosno 800 evra manje, kada je pokretan slabijim dCi/90 KS. Ukoliko vam se ovo ipak učini preteranim, znajte da za Scenic, sa istim blokom i sličnom opremom, treba barem 10.000 evra više! Nije onda čudno što je podigao toliko prašine u razvijenim zemljama EU, gde se prodaja familijarnih vanova, uprkos krizi u auto industriji, povećava iz godine u godinu. Nažalost, to nije slučaj i u Srbiji, gde mnogi vozači i dalje podrugljivo gledaju na ovaj segment. Posve pogrešno, jer praktični aspekt ovakvih vozila nadmašuje klasične karavane i tzv. SUV, znatno rasprostranjenije na našim prostorima.

Bilo kako bilo, Dacia je nakon Dustera opet uspela da zatalasa javno mnenje, kako cenom, tako i opštom prezentacijom, podignutom na jedan znatno viši nivo. Najlepše od svega je što je Lodgy odmah dobio i mlađeg brata, nazvanog pomalo sugestivno Dokker. Kraći za 14 cm (4, 36 x 1, 75), predstavljen je kao „combispace“, namenjen podjednako familijarnoj i profesionalnoj upotrebi. Pored putničke verzije, sa zastakljenim površinama, postoji i čisto transportna (samo dva sedišta, viši krov i bez bočnih stakala). Oba karaterišu praktična bočna klizna vrata, po ugledu na Renault Kangoo, no, o njemu opširnije na jesen, za kada je zakazana probna vožnja.

Tekst i slike: Perica Rajković
13310
Postavljeno: 19.09.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Bojan
19.9.2012 18:41
16
13

Nije samo bitno koliko ce te dobiti muzike, nego i kakvu pesmu ce osdsvirati. Verujem na rec da je dobar, enterijer mi se svidja i ukupan kavalitet na prvi pogled, ali eksterijer mi bas i nije nesto, mada je to vise stvar ukusa...

Vozac polovnjaka
19.9.2012 20:22
32
5

Interesantan automobil jedino me zanima da li ta navigacija ima kakvu zastitu jer ovde gde parkiramo automobile otkinuce pola centralne konzole da je izvade.Nisam ljubitelj Dacije ali mi je drago da prave sve bolje i kvalitetnije automobile jer bice i oni polovnjaci pa ce im i cena biti adekvatna pogotovo sto ce vreme pokazati koliko su dobri ili losi.

miksa
20.9.2012 09:25
8
24

Na jednom mestu prosecna potrosnja 7.2 na drugom 4 sustina je 5 ,a po gradu 9 realnost i kvalitet goriva!!!Inace tolike pare za ovaj kontenjer pa polje uzeti megana mislim isto smec. ali je bar lepsi...

asd
20.9.2012 12:29
16
5

Nov auto je nov auto. Ako kupis polovnjak mozes da prodjes super a i da se super sje+es. Sanse su 50/50%. Samim tim ako imas porodicu, decu, radis i nemas vremena za gluposti oko automobila, ovo je prava stvar. Kupis, osiguras, redovni servisi i samo vozis. Naravno ko pripada ovom segmentu treba da pogleda i Kiju i Hjundai koji daju 7 godina garancije, a isto imaju ok vozila.

Co2
20.9.2012 15:28
10
25

Molim redakciju da uvede izbor za najruzniji auto koji debituje u sezoni 2012.
Ovaj Lodgy je moj favorit! A tek cena!!!??? Ko ce bre da kupi Daciu za tolike pare! Ona.ne sme.da.kosta vise od 9.999 evra

No1
20.9.2012 16:13
17
20

Stvarno izgleda kao kontejner, samo što ovaj ima malo veće točkove od originalnog

Japanautofan
20.9.2012 23:43
23
1

Peki vidim da si poceo i cenovnike ubacivati, verovatno isprovociran nekim ranijim komentarima. Ostalo je samo kako dokazati da Dacia ili Renault nisu plasticne kante. Mozda si ih trebao parkirati i slikati pored plasticnog kontejnera pa da vide ljudi razliku :-) Ova Dacia nije nesto lepa ali daleko od toga da je ruzna. Za cenu koja je data necu da komentarisem jer ce se opet povesti polemika da li je bolje novo ili polovno.U sustini nije los automobil ali vreme i prodajni rezultati ce pokazati svoje.

Peki
21.9.2012 08:32
21
1

Dobro jutro svima, kao po obicaju u 07H45 kafica i internet, i kao po obicaju komentari za i protiv rumunskog..., znate vec sta! Necemo zloupotrebljavati javnu rec!
Elem, stvari stoje ovako; specijalizovana auto stampa je nepodeljena, Dacija je naprevila dobar van, sa apsolutno najboljim odnosom ulozeno/dobijeno. Nisam rekao lep, mozda da nebi previse konkurisali Scenicu, no ovo je posve relativna stvar. Kupice ga onaj kome treba, ko ne moze da izdvoji vise, a takvih je nazalost na zapadu sve vise. Ovo sigurno nije proizvod koji ce se dopasti prosecnom Srbinu, ako nista drugo ono zbog imena... Sto se tice evropskih kupaca, stvar je drugacija. Familije sa troje i vise dece su veoma brojne, dakle, kao sto sam jednom negde napisao, ovo nije prica o "Princezi na zrnu graska", vec o Ivici i Marici, izgubljenim u sumi zivotnih problema.
Sto rece japanautofan, mozemo se danima ubedivati sta je bolje, polovan van slicnog tipa, nekog "renomiranog" proizvodaca, sa stotinak hiljada predenih kilometara, ili novi Lodgy? Nisam pametan, moje je bilo da prenesem zapazanja, sto je moguce objektivnije.
OK, nema vise kafe, u Francuskoj vole da kazu u petak; bon Week-end (dobar vikend) :-)

maxy
21.9.2012 12:27
22
5

Koliko samo ima komentara, "ko će ovo da kupi?", "mnogo je ružan" itd.
Da se razumemo, glupo je kupiti bilo kakvu Dačiju sa najvećim paketom standardne i dodatne opreme, ali je sasvim u redu kupiti je sa osnovnom opremom i klima uređajem. Ali ne žele svi da kupe polovan automobil sumnjivog kvaliteta, posebno ne oni koji vozilo kupuju preko kredita/lizinga. Slažem se i da se za cenu jednog novog Logana može kupiti polovan Pasat, BMW 3, Audi A4... ali se za istu cenu ne može održavati i eksploatisati.

Alergičan na glupost
21.9.2012 14:44
45
7

Neverovatna je količina nebuloza iznesenih u komentarima na račun ovog vozila,a da niko od komentatora nije imao prilike da bude prvi vlasnik ovog vozila ili da sa njim napravi druženje od
mesec dana! Automobil sam video uživo,zadnji kraj mi se nije nešto dopao,ali lepota je u očima posmatrača! Ako ćemo iskreno nije ni Scenic nešto lep ili pak Yeti, Fabia 2,Passat,(mada nisu ista klasa sa Lodgy).ono što je ostavilo utisak na mene jeste prostranost i upotrebljivost automobnila! U današnje vreme kada se svaki novčić
vaga i krvavo zarađuje Dacia je isplativa kupovina! Ko ima za više,neka kupi! Ja se ne bih postideo da imam Lodgy! Svima nam je potreban automobil koji će nas služiti,a Dacia se,bar za sada,pokazala pouzdanom! Muškost se ne dokazuje
automobilom! I da,by the way,ne vozim Dacia vozilo,nemam u svome vlasništvu francuski automobil,već japanski! Imao sam prlike da se družim sa Dusterom i mogu reći da me je prijatno iznenadio.Ovi što pričaju o kvalitetu plastike,tkanine i slične gluposti,neka mi kažu da li su izvršili labaratorijsko ispitivanje svih
ugrađenih materijala u Dacia vozila,pa znaju sastav i kvalitet?! Bez labaratorije,nema šanse da utvrditi kvalitet plastike,tkanine,njihovu otpornost i slične budalaštine! No,voli naš narod da glumi većeg Engleza od Engleza!

branko
21.9.2012 18:10
6
24

rukovodstvo ovakvih firmi koji daju zalano svetlo za izradu ovih spodoba od automobila treba da idu na robiju ,dizajneri naprave koncept auta koji svetski izglada kao sto je bila dacija karavan , a pojavio se sasvim drugi auto u prodaji kao da neko namerno hoce da izgledaju sto losije i ruznije , mozda neki svetski mocnici tako i diktiraju da nebi ugrozili druge auto industrije , ovo je rugoba od kola , interesantno ruzan ,neskladnih odnosa svetlosnih grupa i samih proporcija vozila, moze da konkurise za najruzniji auto decenije.

Alergičan na glupost
21.9.2012 18:55
35
7

@Branko! Nije problem napraviti estetski lep automobil,da kada ga vidite otkinete.Ja sam lično,
tek kada se pojavio Peugeot 207,odlepio koliko je lep i najlepši je automobil u B segmentu! Peugeot 208 je rugoba naspram 207 modela.Ako ćemo iskreno 208 i jeste rugoba,ali kao što rekoh - lepota je u očima posmatrača! Da bi automobil
bio lep moraju se angažovati dizajneri,a to košta!
Lodgy je mogao biti prelep,ali onda bi mu to podiglo
cenu,a svima je poznato da je Dacia niskobudžetna
marka.Ne želim da branim ovu marku automobila,ali
bolje je dati novac za nov Lodgy,nego za isti
iznos kupiti polovno!Ja sam kupuvao i vozio i polovne i nove automobile,tako da vrlo dobro znam šta govorim! E,sada,na stranu to što neki pate od veličine i misle da će kupovinom polovnog automobila iz D klase biti glavne face u selu ili svojoj ulici! U svome vlasništvu imam nov Auris,
razmišljam da supruzi kupi Stepway iz prostog razloga jer nemam novaca da vozim polovno auto!
Najjeftinije je održavanje novog vozila! Da se vratim na Lodgy koji je,po meni,dizajnerski klon Renault Espace;neka me gospodin Peki ispravi ako gešim! Koliko je Dacia uspešan projekat najbolji pokazatelj su prodajne brojke!Branko,Dacia mora da izgleda ružnije od Renault modela,jer bi ulepšavanjem Dacie opala prodaja Renault modela!
Lodgy je porodično vozilo i kupiće ga porodični ljudi,kojim aautomobil neće služiti za trke i iživljavanje!Uostalom,sa porodicom u automobilu se ne vozi ludački.Za iznos od 14000 ili 15000 evra,nema šanse da kupite bilo kakav nov monovolumen!Neko je pomenuo KIA i Hyundai,ali je zaboravio da ove dve marke nemaju u svojoj ponudi
monovolumen!

Alergičan na ne znanje!!!
22.9.2012 00:12
8
21

Taj ko je pomenuo Kiu i Hyundai nije puno pogriješio jer KIA upravo predstavlja u Parizu potpuno novi Kia Carens koji u svakom segmentu izgleda bolje i atraktivnije od ovog kontejnera, a ne znatno će biti skuplja.

Alergican na dezinformacije
22.9.2012 09:53
29
3

Da, Kia ce predstaviti novi Carens u Parizu, slike se vec mogu pronaci na internetu. Samo problem nije u izgledu, vec u ceni. Kia i Hyunadi vise ne rasprodaju svoja vozila, cenovno su se izjednacili sa evropljanima. Iz tog ugla gledano, mogu da se opkladim da ce slicno opremljen Carens kostati najmanje 30-40 % vise od Lodgy!

Alergičan na glupost
22.9.2012 21:30
34
4

Za novi KIA Carens znam,ali ga nema u prodaji i zbog toga ga nisam pomenuo.Kada bude u prodaji,pitaću vas koliko će biti skuplji od Lodgy!
Kada god se pomene Dacia ili se testira neki njen model,odmah se komentarisanje prebaci na lični nivo!
Izgleda da je zabranjeno komentarisati Dacia vozila i da bi pojedinci uveli verbalni delikt na Daciu!
Svako od nas je individua i kao takvi formiramo svoje mišljenje,ponavljam - svoje mišljenje, bez pritisaka sa strane! Nije ovo staljinizam pa da ne smem reći ono što mislim! I da,kod pomena Dacia vozila najmanje se komentarišu ta vozila,a najviše se u komentarima može osetiti merenje muškosti i glumljenje face u svome selu ili ulici!
Svako dobro!

goran PG
23.9.2012 00:35
18
3

ljudi dacija je stigla do godisnje prodaje od preko 800 000 auta ,to znaci da postoji veliko trziste za niskobudzetne marke . druga stvar ovaj lodgy mnogo lepse izgleda u drugim bojama . treca stvar , mislim da je za daciju ali i veliki broj danasnjih auta sasvim dovoljan i bazni model jer i kao takavi imaju vise opreme nego visa srednja klasa sa pocetka 90tih

Don
24.9.2012 11:31
2
25

a sta rec?pola uvoda u duzini od jednog km je da uvjeri kupca da je dacia dobra, onda ko biva trosi "pet" litara sa motoricem od 90tak konja i ogromnom frontalnom povrsinom i sigurno istim (velikim) koeficijentom otpora, sve same bajkice za naivcine.I onda ovaj mrtvacki sanduk lijepo platis 15 hiljadarki a uvjere te da si dobro prosaom, jer ko fol prodajni rezultati govore tome u prilog.Pa i milijarde muha jedu, znate vec sta, pa necete valjda i vi?Ak je on jeftiniji 10hiljada eura od senica,valjda ima razlog.Jest da je tamo fabrikica jadna, sve nesto na ruke se radi gdje danas roboti delaju, al i u Kini proizvode auta pa nekim cudom nisu jeftina, a u Kini je jeftinija radna snaga neg u Rumuniji.Dakle,usteda je na samom autu.A ti vidi gdje bi to moglo biti.Kako god, za 15 hiljada eura imate puno bolji izbor, a opet ko voli nek izvoli, tvoje su pare, radi sa njima sta hoces.Ne daj Boze da ikad kupim daciu il yuga

Peki
24.9.2012 14:24
26
1

@Don da nisi ti malo pobrkao loncice? Kakvo je to poredenje Yuga i Dacije, prvi je samo model koji je nastao 80-tih godina, dok je Dacija robna marka, sa 6-7 modela. Na tebi je da uzmes sta zelis, a na meni da realno predstavim vozeni automobil. Ja ne pricam bajke za malu decu niti iznosim neistine, Lodgy trosi u mililitar toliko koliko je navedeno. Ne ubedujem nikoga da kupi Daciju, to sto stoji na pocetku tekstu su samo gole cinjenice i podaci.
Bok stari

Don
24.9.2012 15:32
3
23

Vidim da nisi jos shvatio pa cu probati lagano da napisem, rijec je o poluproizvodima, sa kojim proizvodjac uvaljuje muda pod bubrege.I jedan i drugi su skart proizvodi svoga vremena, s tim da je jugo gori, a sirotinja se masovno kaci za njih i slavi ih kao svoje heroje i super odabire, jer su navuceni propagandom koja odradjuje posao,a to je poznato onima koji su iole obrazovani.

(@ Don - Molim te, obrati pažnju na stav obraćanja. Admin)

A da su bajkice, bajkice su.Postoje fizikalni zakoni,otpori,povrsine,koeficijenti iskoristivosti procesa itd, i svi oni skupa kazuju jedno, a propaganda drugo. Na kraju, da bi dacia bila dobra, morala bi imati jos nizu cijenu, u okviru one zamisljenje od 5000 eura, do 7000 maksimalno, onda bi se moja kritika svela samo na kritiku dizajna,ovako 10 ili 15 hiljada je puno previse za jedan poluproizvod (kao za jugo svojedobno kad je bilo potrebno izdvojiti 10000dm sto je tad bila para), ko ne vjeruje nek osjeti na svojoj kozi tj nek ju kupi.
Zar su isti onaj koji zna i onaj koji ne zna?

SRB
24.9.2012 17:58
24
3

Kao da nam nije dovoljno domaćih hejtera i mrsoja,nego su počeli i uvozni da se pojavljuju.Ovom liku je baš dosadno.Treba ga postaviti na čelo GM a ili Toyote da reši krizu na tržištu i unese blagostanje jer su svi glupi osim njega.

Dacia je korektan auto.Tekst je objektivan.Ne vidim u čemu je problem osim u glavama pojedinaca.

Zex
24.9.2012 19:05
25
2

@ Don Svi proizvodjaci prave propagandu za svoje automobile.(valjda nisi mislio na Pekija nego na proizvod i proizvodjace) Zar je Dacia najbolja u tome kad jos moze toliko da ih proda i to jos skart. Ostali ne prave skart pa ne prodaju u toj kolicini. Budi malo realan, donekle si u pravu ali smanji malo..... Sirotinja nema para da kupi brend jer polovni brendiran automobil je rizik. Ovaj skart je koliko toliko siguran,sto zbog garancije sto zbog sveukupne cene odrzavanja i dalje eksploatacije.U tom domenu Daciu jos nisu nadmasili mnogi proizvodjaci. Jes da nije nesto lep ali uzevsi sveukupno ta sirotinja nece da kupuje automobil koji nece moci redovno da servisira,kupuje delove (potrosne)u garantnom roku. 10 ili 15 hiljada je mozda previse ali uporedi sa nekim pandanom u krajnoj eksploataciji pa ce ti onda mozda biti jasnije zasto se ljudi odlucuju za Daciu.

Peki
24.9.2012 19:15
28
1

@Don, jel to ono u stilu pisem ti polako jer znam de ne znas da citas brzo...? Saljivo i prepotentno, no recimo da je to Tvoj stil, necu ga komentarisati.
Elem, to sto verujes da Dacia pravi skart proizvode, tvoja je stvar, kao i sto zelis da ubedis druge u isto. Mene nemas potrebe da ubedujes u bilo sta, po najmanje u potrosnju automobila koji sam vozio. Kada se sa jednim punim rezervoarom od 60 lit "ladno" prebaci 1.000 km, tvoje "bajkice" i price o zakonima fizike, otporima, ceonoj povrsini..., padaju u vodu. Uostalom, nista lakse za proveriti, treba samo da se udostojis, da ne kazem ponizis, te da provozas neki od modela pogonjenim sa 1.5 dCi/90.
E sad, mogao bi se sloziti sa tobom da bi LOdgy, kao i ostali modeli Dacije, trebao biti jos jeftiniji, ali sto bi ih rasprodavali kada se i ovako odlicno prodaju? Svi proizvodaci preteruju sa cenom, pa kada se zalihe nagomilaju, rasprodaju ih i 30 % jeftinije. To je opste poznata stvar, ali sta da se radi? Da se bojkotuje njihova kupovina, tj da bacimo svi ono sto si naveo pored bubrega na bicikle, pa da pedalamo? Ima i takvih, samo sumnjam da je to tvoje i moje opredeljenje.
Mozemo i trebamo isto tako da raspravljamo o pouzdanosti i dugovecnosti pojedinih proizvoda, samo tu izlazimo iz okvira predstavljanja novog modela. To ostavljam citaocima, njihovo iskustvo nakon visegodisnje upotrebe sigurno je svrsishodnije od nasih polemisanja.
S postovanjem


Don
25.9.2012 08:03
3
24

pa gledaj nesto, kao sto ti iznosis svoj "test" vozila, i ja pisem svoj komentar i mislim da je to u redu.U jednoj recenici sam kazao da ne dao Bog da ja ikad kupim daciu ili jugo(moja licna zelja, nista posebno), ti si se zakacio oko nekog poredjenja,premda ih nisam poredio al sam morao ti nacrtati(jer si shvatio kak si vec shvatio).Umjesto uzdizanja dacia brenda (covjek kad cita ove tekstice stece dojam da se samo dacia mora proizvodit i kupovat)bilo bi bolje razbijati predrasude o kvarljivim polovnjacima.Niko ovdje ne govori o kupovini auta starog 5 godina sa pola miliona km il slicno,neg 1 do 2 god starog (ak se hoce premimum klasa) cak ni to,neg vec od nekih renomiranih proizvodjaca imas bolja auta neg sto je to sirotinjska dacia skoro pa za istu cijenu(al kao sto rekoh, svakom svoje).Vidim da uporno sirite temu predrasudama i krivim zakljuccima, a redakcija brise mi dijelove komentara.S obzirom da sam i radio u novinama,a da radim u autoindustriji znam kako to ide sa autima,sponzorima itd.Bez brige.:-) (P.s.jel dobar stav obracanja?)

Redakcija
25.9.2012 08:28
24
0

@Don

Delovi komentara su obrisani, i bice brisani, svaki put kada se u pisanju bude "osetilo" vredjanje i ponizavanje autora ili drugih posetilaca.

Ukoliko se radi o reci/dve, koristimo X da prekrijemo, za sve ostale slucajeve ili brisemo deo neprikladnog komentara, ili ga ne objavljujemo.

To vazi sa zve koji ostavljaju komentare a prema jasnim uputstvima iznad.

Pozdrav

Don
25.9.2012 08:30
4
20

ak imas da das 15000 eura, onda nisi sirotinja, a dacia toliko kosta,kupis li ju idalje vozis sirotinjsko auto,zastarjele tehnologije,dizajna,losih materijala,performansi...cija postprodaja je upitna.Fama oko cijene servisa takvog auta je napuhana, ko biva eto jeftino je,pa i jugo je jeftin il golf2 pa ih ne voze nit prodaju nit ih ljudi kupuju.Za E klasu u 350 000km,nisam platio vise od 350 eura servis,za kiu 180,alfu 200,mazdu 200,toyotu 200,a ni sa jednim autom nisam imao problema (osim toyote,al i tome sam pisao) i ni jedno auto nisam platio vise od 14000,a presao sam stotine hiljada km.Pa vi kupujte dacia za te pare, sta cu vam ja.

maxy
25.9.2012 09:33
17
0

@Don
Na našem tržištu se i neće prodavati ovako opremljeni primerci već pre oni čija cena neće preći 10ak hiljada € (cena na našem tržištu će biti sigurno za par hiljada eura niža nego na zapadnom), a to je ok cena za onoga ko hoće da uzme vozilo na lizing ili kredit, za potrebe preduzeća i sl.

Peki
25.9.2012 12:33
27
2

@Don iz onoga sto si napisao, zakljucio sam da si vrhunski "strucnjak" za automobile, koji nema sta nije vozio i imao, prava je sreca da Te imamo na forumu. Bivsi novinar, pilot, zaposlen u auto industriji..., pitam se samo sta toliko iskusni lik trazi medu nama amaterima? Ja Ti se divim, zato javno apelujem na redakciju da Ti ukaze priliku da iskazes sav tvoj raskosni talenat, te da Ti ponudi saradnju. Predajem se, obustavi paljbu i pokupi caure, na takav slucaj kao sto si Ti, odavno nisam naleteo! A bilo ih raznih...

Japanautofan
25.9.2012 15:59
22
1

Hahahaha najbolji ste odavno se nisam ovako nasmejao. Peki izgleda da imas fanove (hejtere) koji te uporno osporavaju. Verovatno znaju da ces odreagovati. Volim da vidim (procitam) dobru raspravu ali sa argumentima ovde je ipak rec o necijim ubedjenjima a manje o samom automobilu koji uzgred niko nije ni video uzivo a ne vozio. (osim novinara naravno ) Mogli bi i ostali novinari iz redakcije da se ukljuce u komentare kod njihovih tekstova da brane svoje stavove ili izgleda samo Peki vozi "plasticne kante" Svaki dan ste sve bolji samo tako nastavite. Pozdrav.

Peki
25.9.2012 20:16
19
1

@japanautofan, danas sam uzeo Daciu Doker, slicna "kanta" kao i Lodgy, ali sa kliznim vratima, da bi sto brze ubacili i izbacili dzubre iz njega, ha, ha, ha! Zamisli samo gnev i komentare Dona, vec sada razmisljam kako da se odbranim... Moracu hteo-nehteo da podignem kriterijume na jedan znatno visi nivo, kako ne bi bilo (a vec ih je bilo) insinuacija da sam "maneken" Dacije :-(
Moze li neko da mi pomogne oko naslova (Don, javi se, mozda si vec clan redakcije), ali da ne bude previse vulgarno, kako bi moglo da prode cenzora?
Bica valjda lakse sledece nedelje, verujem da ce redakcija postaviti jednu Mazdu CX-5, tu bi trebalo svi da se "pomirimo".
Ajd uzdravlje, zahvaljujem se na razumevanju.

xxx
25.9.2012 21:10
15
2

mislim da svi imaju pravo na svoje mišljenje kao i to da pohvale i kritikuju. Vi gosp. Peki Ste veoma kvalitetan stručnjak iz svijeta automobilizma i Vaši tekstovi su interesantni i kvalitetni. Samo me malo iznenadilo to da Vi kao profesionalac na jedan pomalo ironičan i kompromitujući način reagujete kako bi diskreditovali pojedine komentare, pa tako i negativne na ovu temu. Za sve ostalo imam samo riječi pohvale za Vaš rad i samo tako nastavite, pozdrav .

Alergičan na glupost
25.9.2012 22:18
25
3

Don,kako stojiš sa kranovima;još samo njih nisi vozio i komentarisao?! Ili sam neobavešten,možda i jesi?

Peki
25.9.2012 22:29
24
0

@xxx, niko nije savrsen, po najmanje moja malenkost. Bicu iskren, daleko sam od vrhunskog strucnjaka, u zivotu se uci do sudnjeg dana. Sve u vezi automobila je samo moj hobi i pasija, koja traje vec decenijama, i koja do sada, osim zadovoljstva, nije donela nista konkretno u financiskom smislu. Ko me malo bolje poznaje, zna da zorom ranom idem na posao koji nema mnogo veze sa auto industrijom. Skute menjam kada se ovaj zavrsi, sto znaci da prakticno imam dve "profesije", a kako izlazim na kraj sa vremenom, to treba pitati moju familiju. U celoj prici oni su verovatno najveci gubitnici...
Da rezimiram, kad se nesto voli nista nije tesko, po ne znam koji put prekinuo sam kucakanje narednog testa, kako bi prokomentarisao komentare. Nije lako uvek sve "progutati", ali to se zove demokratija. Ne smeta mi drugacije misljenje, naprotiv, ali vreda konstanta sumnja u napisano. Reci, "Peki, kako si izmerio potrosnju od 5 lit, u slobodnom padu...", je saljivo, ali kada mi neko vise manje otvoreno kaze da lazem i da pricam bajke, onda i ja idem dzonom. Sa mojih 53 godina, mozda bi trebo biti malo mudriji, te ignorisati slicne komentare, ali zasto se skrivati? Zahvaljujuci dopisnickom radu stekao sam brojne prijatelje, ljude koji mi se javljavaju, i kojima sa zadovoljstvom odgovaram. Pojedine sam sreo u Parizu, pojedine u Srbiji, ucinio poneku uslugu ukoliko je to bilo moguce, savest mi je mirna. Nazovi "verbalni konflikt" sa Donom je u sustini razmena misljenja, licno, bas bi voleo da se upoznamo i popijemo pice. Pa to su sve samo automobili, ili "plasticni kontejneri", kako ih neki nazivaju. Ja sam ovu Daciju doziveo onako kako stoji u tekstu, uvek treba imati na umu da su novinari (ja to nisam, ja sam samo dopisnik) jednim delom subjektivni. Zelja za objektivnoscu je jedno, ali tesko je izaci iz svoje koze i na stvari gledati drugim ocima. Zato se informacije skupljaju iz vise izvora, kako bi na kraju svako doneo svoje misljenje. Diskusija sa Donom je krenula na pogresnoj osnovi, naravno da je i meni jasno da postoji alternativa Lodgiju u vidu polovnih vanova od 2-3 godine. Samo ja nema na raspolaganju 10 strana da bi razvio pricu, predstavlja se NOVI model i tacka. Sve ostalo mozemo da razjasnimo u vidu komentara, slagali se ili ne.

S postovanjem, Perica Rajkovic

xxx
25.9.2012 23:44
19
0

Gosp. Rajković, ipak ste potvrdili moju maloprijeđašnju konstataciju da ste dobar stučnjak i profesionalac u ovom poslu i zaista tako mislim i dalje, posebno nakon ovog Vašeg posljednjeg komentara u kojem ste sve lijepo objasnili,
S poštovanjem, pozdrav iz Sarajeva od Jasmina.

Don
26.9.2012 08:23
3
16

Ma ljude smeta kritika, najradje bi osudjivali radi drugacijeg misljenja, sto se nekad radilo.Samo pozitivno i niz dlaku, kontra stav ni slucajno.Tako u njemackim magazinima samo svapska kola pobjedjuju ma sta god ti stavio na kontra stranu, i to usljed nemjerljivih parametara tj subjektivnih dojmova pisca.Sto ne probas napisati objektivan test koji ce sadrzavati sljedece informacije vazne kupcu: cijene servisa(redovnog),servisni intervali,cijene vaznijih sklopova (u ovlastenom servisu,original ne reparacija) sve do nekih 100 000km.Ak koristi vec postojeci motor,napises o tipicnim kvarovima tog motora.Ak mjeris potrosnju, napises uvjete voznje (zima, tezina i broj putnika,prosjecna brzina voznje van grada,autoput,mjesovito,uzbrdo-nizbrdo itd),zaustavni put (toplo-hladno),cijene guma. Ljudima treba biti jasno da jedan novinar ni nakon 15 dana druzenja sa autom (ako ga na toliko i dobije) ne zna plaho nista vise o njemu (ne mozes predvidjeti kvarove npr.zamjena turbine na golfu 6 na 70 000km a ti nisi ni odvezao ni 5000km na svom testu) kao i to da svaki novinar mora usminkat test radi svog poslodavca koji im je dao auto.Napisi i postojecu konkurenciju, kako polovnu tako i novu, pa da citalac dobije jedan malo veci uvid.Da si stavi prst na glavu i razmisli zasto jedna dacia je nekih par hiljada eura jeftinija od daleko bolje konkurencije, zasto npr. na toyoti i na 120000km nisam mijenjao plocice, a na daciji bi sigurno morao mijenjati tri puta.I na kraju, ak neko kaze da moli Boga da nikad ne kupi daciu ili juga, sta ima u tome lose?Sta fali ako neko nije povjerovao u istinitost tvog teksta il se ne slaze sa tobom ili ti kaze da ga ne zanima "historija" modela jer isti nema veze sa prethodnicima itd.Naucite se nositi sa kritikom,a ja moram nauciti kako da ju napisem da se ne shvati kao vrijedjanje jer mi vrijedjanje nije namjera bila.Pozdrav

Don
26.9.2012 08:48
2
19

Ne vjerujem da u svojih 53 god nisi provozao tj imao u svom vlasnistvu bar 5 auta, da te godine nisi potrosio na edukaciju i da nisi stekao neko zivotno iskustvo.Mislim da ipak jesi, pa sta se onda cudis meni?Ak ti mozes pisati tekstove,i neka i treba tako,al mogu i ja, sirota, pisati komentare, a ja tebe ne pitam "sta radis ovdje?".Moj je stav, vezano za dacia modele, da ima mnogo boljih opcija na koje mogu potrositi 15000 ili 10000 eura, a svoje razloge sam naveo, u vezi drugih auta se mozemo sloziti al glede dacie nikako :D

libra-fiat
26.9.2012 08:51
19
0

@Don

Sve te stavke sto si naveo su toliko nemerljive i beznacajne da bi samo odbilo nekog citaoca da ih i pogleda samo.
Dovoljno je pogledati u prospekte i na njih dodati litar/dva, kocioni put takodje... nema potrebe smarati se dokazivanjem i pobijanjem.
Nije VG kao AutoBild pa da ih neko placa da pljuju po necemu sto je mozda bolje.

Ja volim da procitam neciji subjektivan utisak o automobilu. Ako i pozelim da ga kupim, otici cu na test voznju, raspitacu se na forumu za jos necije misljenje i sl.

A to sta koliko kosta na 100.000km, ja sam za dve ipo godine sa novim puntom presao 38.000km. Kada sam ga kupio evro je bio oko 100, sada je 120, plin 60 - sada ce da ide na 90... "ketfish"?

Sve je to OK sto kazes ali gledas samo sa jedne strane. Pogledaj malo globalnje na sve to.

Uz to, TopGear vazi za reper kada se radi o samom novinarstvu i imaju ogroman budzet za sve to pa donose kud-i-kamo manje podataka nego sto mozes ovde da procitas. Jezza dobija milione godisnje samo da bi se sprdao i napljuvao neki autoobil na osnovu suvo subjektivnog utiska. Ko je on da mi kaze da je na pr. BMW X6 sranje od auta?

Peki
26.9.2012 09:40
17
1

@Don da zavrsimo ovu jalovu raspravu, verujem da zamaramo ostale. Izmedu kritike i provokacije, da ne kazem uvrede, postoji jedna suptilna razlika, koju je lako prebaciti. Pokusao sam da ti objasnim koncepciju izvestavanja koja se od mene trazi, za odredeni tekst (test), ima se izmedu 5-10 hiljada slovnih znakova, sto je maksimalno par kucanih strana. Znaci sve ono sto si ti naveo je jednostavno nemoguce ostvariti, kada procitas izvestaj sa neke prezentacije, znaj da su novinari imali jedva par sati da provozaju doticni auto. Kada se dobije na testiranje, u mom slucaju to je na 5-7 dana, pa ti vidi sta se tu moze proveriti od pouzdanosti??? Letos sam imao sa "super testu" jedan Citroen DS5, vozio sam ga mesec dana i prevalio 5-6 hiljada kilometara, pa cak i to nije dovoljno da bi se proverilo sve sto si pozeleo? Libra-fiat je to sve lepo objasnio, nema potrebe da se nesto doda. Tvoja iskustva i iskustva ostalih se razmenjuju u vidu komentara, samo sto ces ti prvi skociti kao da te je neko ubo ukoliko procitas da je sa 1.5 dCi presao pola miliona kilometara bez vecih problema (pogledaj komentare u vezi Megana). Da li to znaci da svi sa kojima se ne slazes lazu?
Ne zaboravi da sam ja pre svega potrosac, znaci vozac koji grca u dugovima kada kupi na kredit svog metalnog ljubimca, novog ili polovnog. A za 35 godina vozackog staza, bilo ih je, pocevsi od legendarnog "fice", "bube", Renaulta 4, "keca", "juga"..., mogu ti reci da sam proveo vise vremena ispod njih, popravljajuci ih, nego li za upravljacem. Onako, usput, tek da ne pomislis kako baratam samo sa novim automobilima, bio je period u mom zivotu kada sam provodio dane po javnim licitacijama. Bez preterivanja, svake nedelje je isao po jedan sleper sa 8-10 vozila za Srbiju, pa tako godinama... O manama i kvalitetima polovnih automobila mogao bi napisati roman, samo to se od mene ne trazi. Postoji moj privatni mail, bice mi zadovoljstvo da nastavimo diskusiju.
Za kraj, samo jedno pitanje. Nisam razumeo ono "a ja jadna", da li je greska u padezima, ili si osoba zenskoga pola? Nije provokacija, vec samo znatizelja.

Alergičan na gluposti
26.9.2012 12:55
29
1

Don je u svojim komentarima počeo da biva neuljudan i da se sa gospodinom Pericom raspravlja na nepristojan način.Razgovarati sa gospdinom Pericom
Rajkovićem na - ti - poprilično je nekulturno!
Donovo komentarisanje mi liči na jednog od urednika i vlasnika BH portala " Automoto svijet Mostar",
s obzirom da vlasnici toga portala " ratuju" sa
Renault i Dacia koncesionarima u Bosni i Hercegovini
ne čudi me "pljuvanje" Dacia i Renault modela.

Don
26.9.2012 14:04
3
16

eto vidis,sad bih mogao iskoristi tvoj komentar "zakljucio sam da si vrhunski "strucnjak" za automobile, koji nema sta nije vozio i imao, prava je sreca da Te imamo na forumu."Al onda bi se, jer sam ja to napisao, smatralo uvredom, a kad ti napises onda je to ok.hehehe.Bas lijepo, nema sta.Sve ono sto sam ja naveo od potrebnih podataka stane u 4-5 recenica,a to je mnogo vaznije od pricica kojekakvih.Npr.Servisni intervali do 100000km su svakih 15000,prvi kosta 200eura,drugi 220,treci ....ukupna cijena eksploatacije automobila u 5 godina iznosi 35000eura (racunajuci nabavnu cijenu auta), procijenjna vrijednost kao polovnog nakon 5 godina iznosi 1000 eura.Potrosnja prosjecna prema board comp.iznosi 6l dizela,vozeno je 60% u gradu sa prosjecnom brzinom 40km/h i jednim putnikom,il je potrosnja mjerena metodom napuni do vrha,lijepa klasika.Zar je ove informacije problem dobiti od zastupnika?Tesko napisati?Sta mene zanima sta dacia napada,koji segment i politika firme?totalno nevazne informacije dobivene od PR.koje mogu okacit macku o rep.kao kupac.Usput, kad ces neki kineski auto testirat?Sigurno su jeftiniji od dacia modela,a kvaliteta ista i za srpsko trziste su zanimljiv izbor, kad se raja vec toliko pali na jeftinjake koje placaju ko auta premijum klase.Pozdrav

Don
26.9.2012 14:13
2
12

isto tako,glede kvarova, npr.onomad kad je bilo aktualno sa 1.5 dci motorom i ljustenjem sa bregova i zaribavanjem motora,npr. novinar koji je tada testirao auta pokretana tim motorom trebao je to da navede. ili kod forda 1.6 hdi, sto je imao problema sa malim otvorom kanala u kojima se skupljala sljaka pa je bilo vazno da se ulje i filter mijenjaju nakon 9000km a nikako nakon 30 000.ili kod benzinaca na bobinama koje cesto odu i slicno, ako znas takve informacije za neki od motora koji su vec u upotrebi kod nekih drugih modela.Jer kad pukne lanac na VW niko ziv ne spominje, a da je to bio slucaj na FIATu svi bi se smijali, rugali, svugdje bi to bilo, a posto VW drzi novine, svi zataskavaju.Sto rece jedan, nisam znao za plivajuci zamajac i dizne, dok nisam kupio VW.Eto, takve informacije napises ako znas, ak ne znas nikom nista.Glavno je, po meni, da citalac bude informiran sa pravim stvarima, a ne iz kataloga od PRa.

Peki
26.9.2012 15:17
21
0

@Dragi don, zao mi je ukoliko sam te razocarao, ali svima se ne moze ugoditi... Nadam se da ces pronaci medija u Bosni ili Hrvatskoj, ili odakle li se vec javljas, koja ce zadovoljiti tvoje kriterijume. Mi u Srbiji nismo toliko zahtevni i imamo znatno skromnija financiska sretstva... Vidim da si upucen u brojne probleme sa motorima, kad vec ja ne mogu, ti otvori oci citaocima. Verujem da nema potrebe potsecati te da se ovakve stvari rade na forumima, i da se o njima nadugacko i nasiroko vec diskutovalo i diskutuje. Ova rublika nije predvidena za tako nesto.

Japanautofan
26.9.2012 16:08
23
0

Ja verujem da Pekijeva slika visi na zidu u kancelariji direktora Dacije ,kao nekada Titova kod nas :-)

Zar nije ovo samo prezentacija jednog automobila i opsti utisci. @Don svoja ubedjenja nije problem iznositi ali ne na potcenjivacki nacin u smislu svi ostali su glupi i pojma nemaju. Ne vidim nista sporno u testu (ili tekstu) o Daciji.

maxy
27.9.2012 11:34
18
0

@Don
Cenim tvoje mišljenje, ali probaj da se spustiš na nivo prosečnog ili malo nadprosečnog Srbina i kućnim budžetom od 600 - 800 €. Šta kupiti?
Polovan zapadni/japanski/korejski auto? OK nije problem, ali koliki su troškovi eksploatacije (gorivo ne računaj)?
Dok sam bio samac vozio sam Lansera koji se super automobil, ali mi je bio kao rasipniji član porodice (nije se kvario :D, ali je održavanje i eksploatacija bila relativno skupa). Jednostavno kvalitet mora da se plati. Sada više nisam u prilici da održavam takav automobil jer ne mogu da dajem za njega više nego za svoju porodicu. Sada razmišljam o Puntu 1,3 mjet jer takav automobil mogu da održavam). A koliko je samo takvih ljudi u Srbiji?
Prema tvojim komentarima rekao bih da ili raspolažen sa dosta finansija ili živiš na zapadu gde je Dačija ipak treća klasa.

vacko
29.9.2012 14:03
4
18

15 hiljada evra za daciu,ej pameti gde si.
Nemojte ljudi.
Sta reci,ne ide.

Dura
29.9.2012 22:49
19
2

Peki druze mozes se ti ubiti od pisanja i ubedivanja, nista ti ne vredi. Kada neko napise 15 hiljada evra za jednu daciju, sve je rekao. Nije to znaci jedan dobro opremljen van, dovoljno moderan i siguran za vecinu evropskih vozaca, ne, ne, to je samo jedna Dacija. Sve je u predrasudama nasim ljudi, Dacija je bila dzubre pre nego ju je kupio Reno i za njih ce uvek biti. Moze sutra Reno tu da sklapa i neki novi Vel Satis, pa i da ga prodaje po celom svetu za 30-40 Hiljada evra, dzaba, opet je to Dacija. A to sto postoji jedan naveliko promasen model, koncepciski zastareo, ruzan i tuzan, nazvan Latitude, to niko ne spominje. Da samo ovaj se zove Samsung, to lepse zvuci. Pa jos ga i prave u nekoj egzoticnoj Juznoj Koreji a ne u bliskoj Rumuniji, znaci mora da je dobar. Da kada bi smo se zezali, kasni ne kao dacijini modeli jednu generaciju, vec dve!!! E tu se uvaljuje polu proizvod, ali za sumu duplo vecu nego li za jednu Daciju Lodgi. Srecom po Daciju i Reno da ne zive od nasih kupaca, uostalom ko jos zivi od nasih kupaca? Otpadi po Nemackoj, gde Don kupuje svoje automobile i smara "raju" svojim pricama. Izvini sto ti to kazem, ali kako mozes da ga trpis? Pa ocigledno te provocira. Neko je spomenuo jedan sajt u BH, pronasao sam ga na internetu. Stil je upravo takav, pljuvacki i provokativan, mogao bi se zakunuti da se radi o smisljenoj akciji. Gramaticke i pravopisne greske kojima obiluju komentari su verovatno namerne. Kao fol tip je iz naroda, samo uporedi kako pocinje komentare, a kako ih zavrsava, sa podacima koje mogu imati samo profesionalci. Dede sinko, mi mozda jesmo siromasni u Srbiji, ali nam svrake jos uvek nisu popile mozak...
Peki veliki pozdrav od tvog drugara, javi se kad stignes u NS.

Robot Spamer
04.10.2012 00:28
12
1

Сами коментари"Не бих га узео, ни да ми га поклоне, да ја имам пара, пре бих узео ово, оно половно, али пошто немам ни за југа, дедер да попљујем малко..." Лоџи, прављен за европску породицу са много више деце од српске, са средњим примањима и без ауто-комплекса.

Don
06.10.2012 08:20
7
7

Kome je vrana popila mozak, a kome nije, lako se zakljucuje iz djela.15 hiljada dati za daciu je suludo.Cak su i hrvatski mediji,koji su inace poznati uvlacivaci u ...da ne kazem sta, napisali iole objektivan test o tvoj daci.http://autoklub.jutarnji.hr/test-dacia-lodgy-1-5-dci-laur-ate-/1058070/
"o, cijena od samo 79.900 kuna za osnovnu verziju 4,5 metara dugačkog i prostranog monovolumena zahtjeva pojašnjenje (ovdje nas cijenjeni novinar sigurno ne bi pojasnio nek bi nas uvjerio da cijena fantasticno jeftina). Bazni model, naime, oličenje je spartanskog uređenja u kojem treba zaboraviti na svaku, pa i najmanju profinjenost. Sve je jednostavno i podređeno cijeni, što zahtjeva spremnost na brojna odricanja.!" Blesavo je i od mene sto pokusavam razuvjeriti ljude da daju tesko stecenih 15 000 eura za jednu daciu, kad mogu kupiti godinu do dvije staro auto,sa garancijom i ustediti 5000eura, a koliko se samo goriva moze kupiti i koliko se km moze prevesti sa tim ustedjenim novcem (polovno auto za 10000 i 5000goriva) i opet ce voziti bolje auto od dacie.Jedna elantra,neki pezo itd su svakako bolji odabir od krsa iz Rumunije.Ali, kako rece jedan, prosecni srbin sa primanjima od 800e, hoce da kupi daciu od 15000e, i sta ga ima jedan "Don" razuvjeravat da postupa krivo.Hoce covjek i majka.Njemu je prelijepo citati bajkice novinara, samo nek je fino napisano, ako sta hoce da sazna o autu, ta eto mu forum! neka kopa sam, neka istrazuje, sta ja imam ko auto novinar da pisem o tome?" Ma super vam je stav, nema sta.U samoj srbiji ima casopisa koji iznose takve podatke, primjerice SAT na testu nekih polovnjaka, al cemu biti profesionalan, temeljit, dosljedan, posten pa iznijeti sve argumente i za i protiv. Ponovicu jos jednom, da ova dacia kosta ispod 10000 eura, moj komentar bi se svodio samo na dizajn, ovako...

libra-fiat
06.10.2012 09:33
11
4

Moj stav je da je idiot svako ko u Srbiji da za polovan auto vise od 5-6.000 evra! Na stranu retki i ekskluzivni modeli, oldtimeri i sportski automobili, govorimo o kompaktima, MPV, sedanima i sl.

Ako si vec skupio toliko para, daj za ucesce i uzmi nov! AKo vec imas toliko da das u kesu, a ocekuje te ista cena odrzavanja i za nov i za polovan, cemu se zabadati sa necim sto je neko vec ganjao i nikada ne moze biti kao nov?

Sto bi ga taj i prodavao ako je ispravan? Tebi da ucini, jes... Kompleksasi, slucajno da komsija ne kaze kako vozis neki lowbudget brend a on vozi Mecku staru 6 godina... EJ!!! Kupujes zbog sebe, ne sta ce okolina reci! Moji Srbijanci...

Alergična na glupost
06.10.2012 22:03
11
4

Done,stvarno ne razumem šta pokušavaš postići sa svojim komentarima na račun Dacia Lodgy? Imaš svoj
portal " Automoto svijet Mostar" i na njemu vodi
svoj privatni rat sa Renault i Dacia ovlašćenim uvoznicima i serviserima u Bosni i Hercegovini.
Svako je vlasnik svoga novca i šta će učiniti sa njim i na šta će ga potrošiti, to nije tvoja stvar,a
i bezobrazno je raspolagati tuđim parama! Ja lično
ne bih nikada dao za polovan automobil 15 000 evra
ali ima neuračunljivih koji bi to uradili. Trenuto
na gore pomenutom portalu hvalite nove KIA modele,
a baš me interesuje dokle će trajati ta vaša ljubav! Done,popusti više,udavi nas čoveče !

No1
06.10.2012 23:57
6
9

A kakav to užitak može Dacia da nam pruži u vožnji, šta imamo u stvari od te titule da je nova, odmah je savršena znači. Taj polovni Mercedes, Audi, Bmw, VW, Renault, Mazda, Toyota, Volvo, Ford, Alfa Romeo itd.....kao da će neko ko skupo plati ta auta odmah početi da ih uništava, a Dacia je kao toliko ravnopravna pomenutima, tako da čim su oni stari nekoliko godina odmah su kao daleko ispod ovog krša, a riječ je o vozilima koji su u svakom smislu, (pa i stari nekoliko godina) i dalje svježi i neuporedivo bolji u svakom smislu od ove skalamerije

libra-fiat
07.10.2012 08:58
9
4

Mislim da ste me pogresno shvatili.

Nisam mislio da je bolje uzeti novu Daciu pre nekog polovnog, vec polovno uopste oje kosta preko 5-6.000 evra. Na primer: neko uzima polovni A4 i daje 10.000 evra za njega! E to je idiotizam po meni. Pa kad si vec ustekao toliko, daj to z aucezce i ostatak otplacuj i imas isto to samo novo i pod garancijom.

Don
07.10.2012 10:41
5
9

ang, da li ti smatras svoj nacin komunikacije sa mnom, primjerenim? Ko si ti da tjeras nekoga sa foruma? Ko si ti da vices nekome da prestane da pise? Kakav automotosvijet il sta vec, sta ja imam sa njima, kakve su to bedastoce? Naucite se jednom sa argumentima pricati, a ne u kronicnom nedostatku istih,vrijedjati sugovornike.Ja napadam sa argumentima, a to moje licni stav, kupnju bilo kakve dacie, a vi napadate mene.

zlatko
20.10.2012 18:16
0
5

pomagajte Drugovi,kome da se zalim.Kupio sam nov
auto zvano DACIA STEPWAY 1.5 dci zvano SMECE, u
kuci KOMPRESOR BGD,auto vec deset dana stoji u servisu nisu ga popravili niti locirali kvarove ;ja sam prijavio vise kvarova;prekidac zmigavaca sirena,klima i na kraju nije hteo da startuje,
kazu da cekaju delove iz Slovenije,u BGD ih nemaju
auto mi je potreban zbog posla,njih to ne zanima
trazio sam drugi auto na koriscenje,kazali su da Dacia nema ugovor sa kupcima.sta da radim kome da ih tuzim za nadoknadu stete, auto je pod garancijom.Moj savet svim kupcima da beze sto dalje od DACIE -SMECA I servisa KOMPRESOR.MOJ PREDLOG DRZITE SE MERCEDESA AUDIA I GOLFA....I TACKA..

Sasa
21.10.2012 00:13
5
0

Pozdrav svima!
Ja ne bih ni da kudim, ni da hvalim ni jednu marku automobila, ali bih vam preneo svoje iskustvo. 2009 sam kupio novu Opel Corsu Enjoy 1.2 benzinca, dok mi je matori u to neko vreme uzeo Daciu Logana 1.5 dci, isto novog. On je sa svojim automobilom prešao oko 230.000km dok se nije slupao(inače je planirao da pređe oko 300.000, pa da menja auto). Za svo vreme voženja Logana, osim redovnih servisa, nije imao nikakvih kvarova, ništa, a motor je usred zime na -25C palio iz prve. Ja sam ,s druge strane već na oko 70.000 menjao prednje stabilizatore,zadnje amortizere,sad na oko 92.000 mi se čuje prednji levi ležaj, a već neko vreme ima i problem sa paljenjem, gde nikad ujutro ne upali iz prve, i kad upali motor se guši u početku, posle sve radi dobro. Menjane su i svećice, rađeno čišćenje dizni i nekog "difuzera" (ako sam dobro napisao), više majstora ga je gledalo i ništa. Da ne pominjem i menjak prostora, obzirom da sada imam četvoročlanu porodicu, koja će se,ako Bog da, u budućnosti i proširiti.Duster kojeg je matori uzeo, sasvim mi se dopada, išao sam i u Grčku s njim, šta znam.
Poenta priče je da to što ja imam neku "marku" od automobila ništa ne znači, ja sam lično nezadovoljan mojim Opelom i trenutno nemam ništa ni protiv ovog modela, kao ni protiv Dustera, a koliko vidim i novi Logan II ne izgleda loše...
Pozdrav!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: