Ekskluzivno

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

Uz novo lice mlado srce

Pored lakog liftinga, Dusteru je izvršena i transplatacija srca. Savremeni 1.2 TCe podario mu je novi elan, toliko neophodan za uspešan nastavak karijere

Nakon 820.000 prodatih Dustera (450.000 u Evropi, ostalo u preko 110 zemalja sveta), za samo tri godine proizvodnje, Dacia se nije uspavala na lovorikama. Jer izuzmemo li ovog „prašinara“, prošle godine čitava gama proizvođača je obnovljena, ne bi li se što više približila ukusima evropskih kupaca. Usput su podignuti na prihvatljiv nivo ekološki i sigurnosni standardi, kako bi se svi modeli „ogrebali“ za jednu zvezdicu više (Euro NCAP „kreš“ testovi).

Duster Faza 1, osvojio je samo tri, no sa serijskim ESP sistemom i četiri vazdušna jastuka, novi se nada boljim ocenama. Živi bili pa videli, za sada možemo samo konstatovati da je restilizacija skromna, ali dobrodošla. Iako su svi metalni delovi karoserije identični, nova prednja maska, svetlosna grupa i odbojnik, uspešno ga distanciraju od prethodnog. Naprotiv, gledano iz profila, odnosno od pozadi, razlike su minimalne. Jedino će dobri poznavaoci zapaziti modifikovane krovne nosače sa natpisom Duster i nove aluminijumske naplatke. No, ukoliko je spoljašnji izgled i ranije bio dovoljno privlačan, da ne kažemo atraktivan, to nikako nije bio slučaj sa enterijerom. Na ovom polju se zato i najviše poradilo, Duter Faza 2 sada se izjednačio sa ostalim modelima kuće.

Ne treba naravno očekivati da se odjednom uhvatio u kolo sa prestižnijim konkurentima, daleko od toga. Jednostavno, samo su otklonjene izvesne mane, koje se više nisu mogle opravdati niskobudžetskom koncepcijom. Komandna tabla pre svega je praktičnija, na gornjem delu su dva „džepa“, gde se mogu na brzinu odložiti razne sitnice, a da ne ispadnu u prvoj krivini. Ukoliko se radi o skupljim verzijama, ili uz doplatu, centralnu konzolu sada krasi poveći kolor ekran, osetljiv na dodir. Opet se radi o Renaultovoj „banci organa“, odnosno sistemu nazvanom Media NAV, veoma jednostavnim za upotrebu. Problem, smešten je previše nisko, tako da je prilikom upotrebe GPS-a, mudrije slušati uputstva o navođenju, nego ih pratiti pogledom. Osim toga, njegovim izborom zaboravite na vašu kolekciju CD-a (ne postoji čitač), koje ćete morati prebaciti na USB ključ. Dobri poznavoci enterijera odmah će primetiti tri instrumenta, umesto nekadašnja dva, već viđena kod „Sandera & Company“. Bez imalo sumnje, sa odobravanjem ćete isto tako konstatovati kako su električne komande za prozora, sa centralne konzole, najzad prebačene na vrata.

prijatan i performantan motor,
restilizacija entrerijera,
bogatija serijska oprema,
cena

bez 4x4 uz 1.2 TCe,
nivo izduvnih gasova,
prednja sedišta,
pozicija ekrana za GPS

Koliko li smo samo puta kritikovali njihovu poziciju, tako da sada možemo potvrditi kako su na pravom mestu, iako mogu da smetaju kolenu. Leva ruka vozača prirodno pada na njih, ali i lakat vozača pozadi. Naime, sada su na naslonima za laktove na vratima, tako da se često nenamerno aktiviraju. Jadni klinci, ni krive ni dužne optužio sam ih da se igraju prozorima... A kad smo već kod „sitnica“, zaboga zašto ni u najskuplje opremljenoj verziji Prestige (nije u ponudi u Srbiji) ne postoji ogledalce na vozačevom zaštitniku za sunce, iako je zvanično deo serijske opreme? Ili dobro poznati prekidač za elektično podešavanje spoljašnjih retrovizora, smešteno ispod ručne kočnice!? Zapravo, Duster je prepun kontradiktornih detalja, kako recimo objasniti da su u voženom vozilu sedišta obložena kožom (po kvalitetu pre bi se reklo da je skaj), a gde se istovremeno podešavaju po visini srednjovekovnim mehanizmom? Pa još i škripe u vožnji.

Očigledno je Dacia, pardon Renault, ubacivao pojedine komponente bez mnogo logike, u zavisnosti od tekućih zaliha. Uzgred rečeno, mogli su poraditi na njima, odnosno pojačati bočne oslonce i produžiti sedalni deo. Na odmet sigurno ne bi bio ni oslonac za lakat, nedostupan čak i uz doplatu.

Naprotiv, za vozilo od samo 4,32 m dužine, za pohvalu je unutrašnji prostor, kao i prtljažnik od 475 l. Ovo pod uslovom da se radi o verziji sa samo prednjom vučom, dok je kod integralnog pogona smanjen na nekih 400 l. Kod prvog, rezervni dočak je ispod vozila, a kod 4WD u dnu prtljažnika. Normalno, ukoliko se zna da 4x4 umesto umesto torzije, pozadi poseduje multilink. Iako se sedalni deo zadnje klupe može podići, bolje ga je ne dirati, jer će tako do izražaja doći nezaštićen sunđer. Uostalom, time se ne dobija mnogo, jer kada se obore nasloni, uvek postoji razlika u nivou od 9-10 santimetara. Pod znači nije ravan, a maksimalna zapremina iznosi 1.636 l.

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

Motor: benzinski/turbo, redni/4, 1199 cm³/direktno ubrizgavanje, 93 kW, 125 KS pri 6.000 o/min, 205 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 10,4 sec, maksimalna brzina 175 km/h
Prosečna potrošnja: 8,2 l (na testu), emisija CO₂ 145 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4.315x1.830x1.695 mm, međuosovinsko rastojanje 2.674 mm, masa 1202 kg, prtljažnik 475 l

Motor koji je nedostajao
Prethodni Duster nije važio za diskretan „crossover“. Posebno ne sa dizel motorom. Faza 2, značajno je napredovala na ovome polju, zahvaljujući boljoj izolaciji između motora i kabinskog dela, kao i zbog samog karaktera sofisticiranog 1.2 TCe. Agregat koji po prvi put pronalazimo u Dusteru, nakon što je prošle godine inaugurisan u novom Cliju. Pronalazimo ga isto tako i u Lodgy i Dokkeru ali nam čak ni u press centru Renaulta u Parizu nisu mogli objasniti zašto njegova snaga varira između 115 i 130 KS? Podsećanja radi, u dva poslednja razvija 115 KS (190 Nm), u Cliju 120 KS (190 Nm), Dusteru 125 KS (205 Nm), a Meganu 115 ili 130 (190 odnosno 205 Nm).

Bilo kako bilo, moderan blok sa turbo punjačem, performantan, dovoljno elastičan i nadasve diskretan, čak i u najvišem režimu rada. Bez imalo sumnje, motor koji mu najbolje „leži“, posebno jer je isključivo sa prednjim pogonom. Odluka koja nije posve logična, no, verovatno je da će pre ili kasnije biti uparen i sa integralnim. U međuvremenu, naš 1.2 TCe nema ni malo problema sa 1.200 kg teškom šasijom (4WD je teži za 90 kg), što se pozitivno odražava na ubrzanja. Samo 10,4 sec do 100 km/h. Znatno bolje od 1.5 dCi/110, kome treba 12,2 sekunde, odnosno i više, ukoliko je sa integralnim pogonom (12,9 sec). U zemljama EU, predviđen je jedino uz ovu verziju, dok se za pojedina tržišta, kao što je naše, može dobiti i sa „antičkim“ 1.6 16v od 105 KS.

Daleko od dobitne kombinacije, ovaj motor je u ponudi pre svega kako bi omogućio Dusteru nisku početnu cenu od 9.860 evra! Ostala je neizmenjena, iako je serijska oprema bogatija za gore navedeni ESP i bočne vazdušne jastuke, kao i druge detalje koje možete pronaći na sajtu proizvođača. Što zahvaljujući elektronskoj kontroli stabilnosti, što korektnoj šasiji (preuzeta iz Sandera, ali značajno modifikovana, sa većim međuosovinskim rastojanjem i tragom točkova), Duster se na putu ponaša više nego li zadovoljavajuće. Bez opasnosti moguće je dinamično voziti po krivudavim putevima, odnosno pogurati ga do maksimalnih 175 km/h.

Vauuuu! Da stvari budu jasne, osim par kilometara šumskih puteva, voženi nije okusio blato. O avanturama ovoga tipa mogli ste već pročitati izveštaj kolega sa prezentacije, recimo samo da se zahvaljujući dobrom odstojanju od tla (21 cm), može upustiti u lake izlete u prirodu. Ogibljenje odlično upija sve nepravilnosti, sa samo prednjom vučom, Duster lako izlazi na kraj sa visokim trotoarima i silnim oštećenjima asfalta, toliko izraženim po završetku zime.

Držimo se dakle puta, iako su miks pneumatici, Coninental Cross Contact 215/65 R16, podjednako nadareni i izvan njega. Na autoputu su se pokazali veoma diskretni, po ugledu na motor. Buka prevashodno dolazi od strujanja vazduha, što se moglo i očekivati, uzevši u obzir aerodinamiku kao zamrzivač. Nema problema do nekih 130 km/h, nakon toga postaju znatno izreženiji. Jaki olujni vetrovi, koji su u vreme testiranja zahvatili Francusku (udari i od 100 km/h), pokazali su i osetljivost na bočni vetar. U ovakvim okolnostima izmerili smo prosečnu potrošnju od nekih 8,5 t, sve dok se pridržava ograničenja brzine. Ukupna prosečna nešto je niža (8,2 l), s tim da je moguće sići i do 5,3 l, sa „pero-lakim“ stopalom na gasu i uključenim ECO sistemom. Teoretski, ovaj smanjuje potrošnju, ali njegovim aktiviranjem odziv na gas je osetno slabiji.

Nažalost, Duster nema pravo na Stop&Start sistem, zbog čega po gradu troši i do 9 l. Motor je isto tako skloniji neprijatnom cimanju (a-cup). A kad smo već spomenuli menjač, recimo da je precizan i prijatan za upotrebu. Prva četiri prenosa su korektno odmerena, dok su dva poslednja duga, što zahteva silazak u niže prilikom preticanja. Nikakav automatski trenutno nije predviđen. Pažnju ipak treba obratiti ukoliko se mora naglo zaustaviti, jer naš „Rumun“ i dalje ima samo vulgarne doboše pozadi. Iako kočnice snažno grizu, utisak je varljiv. Vrlo brzo je jasno da mu treba dosta vremena pre nego li se zaustavi, što pokazuju i nezavisna merenja. Pri brzini od 130 km/h, zaustavni put iznosi čitavih 70 m, što je jedan od lošijih rezultata u segmentu. Šteta, iako je svima jasno da se i na ovakvim stvarima moralo štedeti.

Da nije tako, teško da bi se voženi mogao dobiti za nepunih 14.000 evra, i to u najvišem završnom nivou Laureate (uz 1.2 TCe predviđen je samo ovaj). Informacije radi, 4x4 pogon skuplji je za 1.800 evra, dok razlika izmedu 1.5 dCi/110 4x4 i voženog iznosi značajnih 2.700 evra. Verovatno zbog toga, podaci u Francuskoj kažu da se za integralni pogon odlučuje jedva 20 % kupaca. Opravdano ili ne, na vama je da presudite, a na nama da zaključimo kako od svih Dustera, 1.2 TCe pruža najbolji odnos cena/perfomanse.

Piše Perica Rajković
Fotografija Perica Rajković
16942
Postavljeno: 08.05.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

crni
08.5.2014 11:42
17
22

nije loš ovako na slikama, ali uživo je to druga priča. pravi rumun. da nema ove kvalitetne renoove motore niko to ne bi ni pogledao a kamoli kupio.

salers
08.5.2014 15:48
5
8

Nije lose sto se ovako nesto negde proizvodi. sigurno je dobar kao Lada Niva na terenu,a nudi ipak mnogo vise svega. Inace prednja svetla su mi jako slicna sa svetlima citroena GS.

Dusan
08.5.2014 22:15
16
3

Kupio sam nov Dacia Duster 1.6 od 105 Ks, (osnovni model) 18.10.2013. god. Vozilom sam zadovoljan i nemam značajnijih primedbi. Jedini problem koji se javio, je da nekih mesec dana kasnije nisam mogao da ga upalim. Prethodno ga nisam palio nekoliko dana. Napominjem da nisam ostavio uključen nijedan potorošač, što u ovom nivou opreme skoro da nije ni moguće: zaboravljena upaljena svetla - daju zvučni signal, druge potrošače kao što su klima, cd radio, el. prozore, el. podešavanje retrovizora sa grejačima ne poseduje. Inače danju uglavnom vozim bez upaljenih svetala. Kontaktirao sam ovlašćeni servis i dobio savet da ga upalim pomoću kablova sa drugog vozila. Lako sam upalio i odmah se uputio u ovlašćeni servis, koji je udaljen oko pedesetak kilometara. U servisu su premerili punjenje akomulatora i ustanovili da je sve u redu. Predložili su mi da automobil ostavim kod njih 7 dana da ga testiraju. Nisam mogao da ostanem bez kola pa smo se dogovorili da pratim, da li će se to ponavljati. Akomulator je rumunske proizvodnje 40Ah 330A. Na moju primedbu da Jugo 45 od 903 cm3 ima akomulator od 45-55 Ah, dobio sam odgovor da je to sve proračunato fabrički. Nisam imao problema do početkom aprila meseca, kada opet nije mogao da upali i časovnik se resetovao na 00 00 h. Ponovo sam ga upalio kablovima. Prethodno nisam kola vozio oko sedam dana. Primetio sam da indikator napunjenosti (ispravnosti) na akomulatoru koji daje zelenu svetlost ne radi, a znam da je ranije davao svetlost. I posle vožnje od 16 km indikator se nije upalio, a vozilo je normalno do danas funkcionisalo. Nisam odmah išao u servis, već posle desetak dana. Tu su opet konstatovali ispravnost, i na moje pitanje da ne radi indikator na akomulatoru dobio sam odgovor da to nije bitno. Predložili su mi ako mi trebaju kola i ne mogu da ih ostavim u servisu 7 – 10 dana, da sledeći put kada se to dogodi pozovem šlep službu i da ga došlepaju u servis, gde će utvrditi razlog.

K2
09.5.2014 06:55
14
4

Koliko čitam i vidim Dacia je sve ozbiljniji auto i ne razumem hejtovanje kada to priznaje svako ozbiljan

maxy
09.5.2014 10:19
8
7

Ja ga i dalje vidim kao odlično službeno vozilo (tamo gde ima potrebe za 4x4) ili drugi automobil u kući za one koji vole prirodu. Možda čak i za one koji žive u brdsko-planinskim delovima naše zemlje... Svojom pojavom nije interesantan mladima, ali ni porodicama jer je ipak manji od karavana. Krug kupaca, bar u Srbiji, bez obzira na ekonomsku situaciju je ipak mali.

Bobo
09.5.2014 13:01
11
6

Ovo je auto sa gomilom usteda na svakom koraku, ali sa druge strane ekonomican, iznenadjujuce solidnih voznih karakteristika, sa gomilom prednosti u odnosu na najobicnije predstavnike b i c segmenta u smislu prakticnosti i upotrebljivosti i opremljenosti i sa vrlo interesantnim agresivnim dizajnom u smislu sirine traga tockova i naglasenih blatobrana.Vec je postao prilicno omiljen svuda gde se prodaje, a licno smatram da na narednu generaciju ne trebaju trositi novce u smislu nove platforme, vec eventualno mu otkloniti neke nedostatke kojih ima i temeljno mu redizajnirati sitnice kao sto su sedista, enterijer, eventualno svetlosne grupe, dodati jos bezbednosne opreme i poraditi na sofisticiranosti i moze jos dugo biti klasik, zbog onog sto predstavlja.Voze ga svi i oni kojima je drugi auto i sluzbeni auto, oni kojim je jedini,neki ga voze kao lifestyle, odlicna je alternativa, pun pogodak.Najvaznija karaktersistika su mu dobri motori, 6 stepeni menjac, multi link i sofisticiran pogon koji niko od konkurenata ne bi stavio u low cost auto.A mesto gde su mu smesteni otvaraci prozora je nepotrebno trosenje novca za stvar koja je po meni mogla ostati dge je i bila, na ovakvom autu je bitno da radi, a koliko cesto ih realno otvarate, to je pitanje.Ja sam godinama vozio BMW koji je imao prekidace na centralnom grebenu pored menjaca i tvrdim da je to prakticnije resenje od podizaca u vratima, kad se naviknes.Takodje, kada se podigne sedalni deo zadnjih sedista bio je netapaciran i virila je penasta materija ispune na sve strane.meni nije smetalo, kako se taj auto dobro vozio, a platio sam ga u to vreme koliko i stan.Rodjen je jos jedan klasik.

pčelica Maja
09.5.2014 14:36
13
3

Meni je interesantan podatak iz "testa" o onom veoma malom procentu prodatih Dustera sa 4X4 pogonom. Pa se pitam - čemu onda? I kako bi takav Duster 2WD bio bilo kakva alternativa ladi nivi? Nikako.
Oko svega ostalog ( posebno, afirmativnog ) bih se složio sa Bobom, stim da mora da se ima u vidu da Duster sa ovim 1.2 TCE i 1.5 DCI uopšte nema tako naivnu cenu održavanja ( ista je kao da vozite nissan ili reno ). Pa, pre nego kupi dačiju (i) iz pobude da uštedi, čovek mora dobro da sagleda da li uopšte štedi (i) u segmentu održavanja. Meni lično neprihvatljivo deluje da za dačiju 1.5 DCI (pa i za reno ili nissan ) na svakih 60.000 km da dajem po oko 450-500 eura za "veliki servis" ( i onda čovek shvati i šta "dodatno" znači garancija od 7 godina za dačiju ). To je čista pljačka ( i zato, recimo, poštujem 1.6 DCI, sa lancem )

Dusan
Nije probem u kapacitetu akumulatora. Ja sam na suzukiju 1.6 imao akumulator od samo 28 Ah, koji je "bez greške" radio skoro 6 godina. Ti imaš neki problem sa kolima i to mora da se otkloni.

Bobo
12.5.2014 11:03
4
3

@Pcelica Maja
Pa procenat od 20% Dustera na Francuskom trzistu svakako nije mali,pogledaj koliko se Niva tamo prodalo, ako uzmes u obzir da je na svetskom nivou nesto veci, jer je sa 4x4 pogonom prodato oko 300 000 za tri godine, imajuci u vidu da je Niva proizvedena za 38 godina u dva miliona primeraka, to znaci da se godisnje proda Dustera 4x4 koliko npr Nive i Dzimnija zajedno i jos pretekne.Svakako je alternativa.A sto se stednje tice, servis za 1.5 dci kosta svuda uglavnom isto jer je isti motor u pitanju, a veliki servis se radi fabricki na 120 000, ali je u Srbiji preporucen na 60 000 za vozila kupljena u Srbiji, ne zbog kvaliteta auta vec i sam znas zbog cega, iz istog razloga neki japanci nisu hteli da prodaju dizele u srbiji jer ne mogu da daju garanciju, ali ne vidim da je problem u njihovim automobilima vec u nama i u nasem drustvu.

Japanautofan
12.5.2014 20:45
5
1

Nemojte hejtovati DACIU To je JAPANAC u RUMUNSKOM pakovanju napravljen u FRANCUSKOJ kuhinji :))) Nego posto je kubik drva tamo,vidim da su lepo slozena !? Jel to DASTER izvukao ?

pčelica Maja
12.5.2014 22:33
3
2

Bobo
Sve si u pravu. Ali, na žalost i Tvoju i moju i svih nas, svaka kola (u garanciji), bez obzira na brend, održavamo u Srbiji, prema "planu održavanja" za Srbiju, koji neko uvek i ne smišlja isključivo sa pobudom da se obezbedi pravilno funkcionisanje vozila (već da sebi obezbedi extra profit). A takva "pobuda" često prisedne vlasniku vozila, zbog čega prodavci vozila stvarne podatke o troškovima održavanja obično skrivaju kao zmija noge. Baš sam za vikend od jednog dilera Nissana (recimo, najsevernijeg u Srbiji) pokušavao da saznam plan održavanja i cenu održavanja za 1.6 DCI, ali mi je čovek govorio sve, osim ono što sam ga pitao. Posle pola sata gnjavaže sam odustao i nisam saznao ništa. Tuga. Zar nužno treba najpre da kupim 1.6 DCI da bih to saznao iz "prve ruke"?

Marko
12.5.2014 22:34
1
6

sve je dobro samo pogon katastrofa

Rikošet
13.5.2014 10:24
2
2

Dušane dragocjen komentar, super je kad možemo iz prve ruke pročitati nečije iskustvo. Konkretno kod Dustera ne mogu da svarim kombinaciju spartanskog nastupa i savremene pogonske tehnologije, čije servisiranje je u rangu mnogo skupljih i ekskluzivnijih automobila. Napominjem da je ovaj "nesklad" isključivo vezan za balkanska tržišta! Ma koliko "povoljan" bio u startu 450 Eura za veliki servis na 1.5 dCi motoru za pređenih 60.000 km je previše. Sve do tog momenta možete da živite u uvjerenju da je Duster povoljan, jer savremeni dizelaš lijepo ide i malo troši. Druga stvar koja me žulja u slučaju Dacije je činjenica da se u Švajcarskoj veliki servis na Dusteru sa 1.5 dCi motorom obavlja tek nakon 160.000 km ili po isteku šest godina ekspolatacije. Slična situacija je i sa 1.6 16v motorom kod kojeg je veliki servis predviđen na 120.000 km, a kod nas "mislim" na 60.000 km. Ne ulazim da li je skraćeni servisni interval adekvatno opravdan (lošim gorivom i putevima), ali znam jako dobro da je mnoge moje poznanike, kupce Dacia sa dizel agregatima ta činjenica (skraćeni servisni intervali i paprene cijene velikog servis) jako zabolila te da su se osjećali debelo prevarenim. S druge strane svi oni koji su uzeli Sandera sa 1.4 ili 16 motorom nemaju ama baš nikakvih primjedbi, jer su dobili pouzdan agregat, čije održavanje je u skladu s imidžom Dacia brenda, a pouzdanost bolja i od nekih višestruko skupljih predstavnika u klasi.
Ovakav kakav jeste Duster je odlična prilika na evropskom tržištu, što potvrđuje i njegova odlična prodaja, a razlog je jednostavan: u odnosu na konkurenciju Duster je osjetno povoljniji, servisni intervali su dvostruko, a u nekim slučajevima i trostruko duži nego kod nas i savršeno se poklapaju sa petogodišnjom garancijom, nakon čega većina Evropljana prodaje stari i kupuje novi automobil. Kod nas to nije slučaj pa nešto povojnija cijena u startu ne može da opravda veliki pad vrijednosti, koji Dacija sa ovim savremenim agregatima sve teže amortizuje...

Bobo
13.5.2014 14:37
3
2

Nije samo Duster problem i nije samo to problem kod nas.Godinama se blamiramo tako sto pojedini proizvodjaci nece da prodaju dizel vozila kod nas, a onda prosle godine epohalna vest da ce se gorivo markirati pa ce bti manje zloupotreba.A sta smo kupovali do sada?Koliki je problem poslati 100 inspektora sirom Srbije uzorkovati gorivo i zatvoriti pumpe koje prodaju lose gorivo uz meru trajne zabrane delatnosti, pa prebaciti teret kontrole i uopste staranja o kvalitetu goriva na one koji ga prodaju.

Cviko
09.5.2015 21:46
0
0

Cena velikog servisa? Znate ono o mostu I cupriji?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: