Uporedni test English version

Dacia Duster vs Chery Tiggo

Grubijani mekog srca

Potrošačka populacija u Srbiji, kada su automobili u pitanju, u velikoj meri je nastrojena SUV modelima, bilo to eksplicitno ili latentno. Razlozi takvog opredeljenja su razni, a najčešće se tiču želje za prestižom, odnosno, osećajem „veličine“, jer je našem čoveku jedna od omiljenih „senzacija“ kada ostale učesnike u saobraćaju posmatra „s visine“...

U celoj priči o veličinama i željama, postoji jedna vrlo realna i egzaktna prepreka, a ona se ogleda u ceni i troškovima održavanja jednog SUV vozila. Doduše, crossover podsegment je te probleme malo ublažio, ali su oni i dalje prisutni. Njeno veličanstvo, "potrošačka korpa", u Srbiji je neumoljivo. Dakle, možemo se «pružiti onoliko koliko smo dugi», odnosno kratki, ni pedalj više......

Na svu sreću, baš kao što je segment crossovera najbrže rastući na svetskom automobilskom tržištu, tako se poslednjih godina stvorila institucija „jeftinih i dostupnih“ automobila, oličena u markama Dacia, Chery, Tata, Geely i sl. Ovome treba dodati da i mnoge renomirane marke planiraju lansiranje "jeftinijih" proizvodnih linija, ne bi li i same uzele taj prilično primamljiv deo svetskog tržišnog "kolača", koji pripada mahom takozvanim "rastućim tržištima".

Duster se može pohvaliti solidnom ergonomijom, dobrom završnom obradom, ali je kvalitet plastike nešto slabiji

Dacia Duster 1.5 dCi Laureate 4x4

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1461
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 81/110/4000
obrtni moment [Nm/o/min] 240/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4315x1822x1695
međuosovinski razmak [mm] 2763
masa vozila/nosivost [kg] 1294/450
zapremina prtljažnika [l] 475-1636
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 215/65 R16
Prenos snage
pogon integralni
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Test data by Vrele Gume
Performanse

ubrzanje 0-100 km/h [s] 12,5
maksimalna brzina [km/h] 170
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,3
buka pri 100 km/h [dB] 73
zaustavni put [m] 39,4
CO2 145g
Cena (sa PDV-om) € 15.915

Da li je i naše tržište "rastuće", vrlo je diskutabilno, ali su se na našem uporednom testu našla dva više nego interesantna automobila, spremna da razbiju neke prilično utvrđene predrasude. Reč je o modelima Dacia Duster i Chery Tiggo!

Poznate su prednosti modernih "terenskih" vozila. Ona donose bolji komfor, više korisne zapremine, viši klirens koji omogućava lak prelazak preko neravnina, a najčešće dolaze sa 4x4 pogonom, koji u kombinaciji sa prethodno navedenom osobinom omogućava prohodnost tamo gde konvencionalni automobili nemaju šta da traže. Osnovno i ključno pitanje je da li moramo da zavirimo duboko u svoj džep da bi u garažu smestili jednog takvog limenog ljubimca? Do nedavno, odgovor bi bez dileme bio – da, osim ako niste bili spremni da kupite Ladu Nivu, sa kojom ne biste dobili ni „k“ od komfora, niti „k“ od „korisne zapremine“. Sada su se stvari promenile, a pred nama su protagonisti ove naše priče, koji će nas (raz)uveriti u neke stvari.

„Dizelaš“ vs „benzinac“
Dacia Duster 1.5 dCi Laureate 4x4 sa 110 KS i Chery Tiggo 2.0 Basic 4x4 sa 140 KS, pitanje je sad?! Prvonavedeni model pokreće moderni turbo-dizel agregat, a drugi pogoni atmosferski benzinac, koji kao opciju pogonskog goriva ima TNG. Pretpostavljamo, mnogi od vas su već unapred odabrali favorita, a mi ćemo se potruditi da vam u narednim redovima približimo ova dva modela i pokušamo da dokažemo da i za relativno mali novac, sebi možete da priuštite sasvim korektno terensko vozilo, koje će zadovoljiti sve potrebe jedne prosečne srpske (avanturistički nastrojene) porodice.

     
 

cena,
pogon,
potrošnja,
savremeni dizajn

oprema,
kvalitet plastike,
brisači

Dusterov motor poznati je 1.5 dCi o kome je suvišno trošiti reči. Idealan agregat za ovaj automobil, sa solidnom rezervom obrtnog momenta u slučajevim off-road "ekskurzija"

Naš mali „duet“ takozvanih „urbanih terenaca“ krenuo je od Novog Sada, preko Fruške gore, do Iriga. Na Duster smo instalirali Mont Blanc nosač za bicikl, dok je Tiggo poneo kajak. "Avantura" je mogla da počne, a ona prava započela je na Vencu, na Fruškoj gori, gde smo stali da bi se oprobali u terenskoj vožnji, ali ne automobila, već bicikla. Pridruženi član naše ekipe, svestrani «Šara», vrlo brzo se suočio sa strminom i neumoljivom činjenicom da je za vožnju mountain bikea potrebno nešto više od one uobičajene "pos'o-kuća" kondicije. No, sve u svemu, dobro se snašao... I što je još važnije, ostao je čitav, i pored vožnje na prednjem i zadnjem točku...

Off-road kao „pesma“
Nakon "teškog" rada, kalorije se moraju nadoknaditi, te smo nakon dolaska u Irig, otišli pravo na – burek! Međutim, uzeli smo varijantu "za poneti", kao istinski hedonisti, jer smo svoj obrok želeli da konzumiramo u tišini, uživajući u lepoti koje nudi priroda kraj jezera Međeš, u blizini mesta Neradin, na južnim obroncima Fruške gore.

Spuštajući se ka jezeru, imali smo pravu off-road vožnju gde su oba crossovera bila na visini zadatka. Problem je donekle pričinjavalo obilno granje, koje je kačilo naše rekvizite na krovu, ali su i Duster i Tiggo duboke useke u zemljanom putu prelazili bez problema. Kako bi izgledala naša vožnja da je ispod nas, umesto suve zemlje, bilo blato, ne znamo, ali bi svakako voleli to jednom da isprobamo. Ne zbog toga što nismo uvereni u off-road sposobnosti Dacijinog i Cheryjevog pulena, naprotiv, već zbog toga da bi predstavili krajnje domete ovih vozila, koji sigurno nisu mali, posebno ako uzmemo u obzir da se radi o automobilima koji koštaju 15.915 (Duster), odnosno, 14.990 plus 800 evra za TNG uređaj (Tiggo).

Kokpit modela Tiggo prijatno je iznenađenje, ne samo kada je reč o izgledu, već i opremi

Chery Tiggo 2.0 Basic 4x4

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1971
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 102/140/6000
obrtni moment [Nm/o/min] 182/4500
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V [mm] 4285x1765x1705
međuosovinski razmak [mm] 2510
masa vozila/nosivost [kg] 1455/375
zapremina prtljažnika [l] 520
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/65 R16
Prenos snage
pogon integralni
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 12,5
maksimalna brzina [km/h] 180
prosečna potrošnja [l/100 km] 8,2
buka pri 100 km/h [dB] 70
zaustavni put [m] 40,1
CO2 145g
Cena (sa PDV-om) € od 14.990

Pogonski sistem kod ova dva modela je veoma sličan. Razlika je u tome što Duster raspolaže sa manuelnim izborom pogona, tako da po želji, možete odabrati pogon samo napred, "Auto", i "Lock". Tiggo, s druge strane, raspolaže samo sa opcijom "Auto", jer se radi o identičnom sistemu kao u Dusteru, kada elektronski modul prepoznaje nedostatak trakcije i po potrebi, aktivira pogon na zadnje točkove uz pomoć ABS senzora. U praksi, sve to funkcioniše odlično i uliva poverenje, bar što se tiče „mekših“ off-road tura, kao što je bila naša.

Tako slični, a tako različiti
Motori i menjači Dacije Duster i Chery Tiggoa dve su potpuno različite priče. Duster je prilično "pedigrigan" u ovom domenu, jer raspolaže sa poznatim 1.5 dCi turbo-dizel motorom Renaulta i šestostepenim manuelnim menjačem Nissana. Tiggoa pokreće 2,0-litarski benzinac i petostepena manuelna transmisija. Ono što se odmah primećuje je da menjač Dustera ima naglašeno kratke, a Tiggoa naglašeno duge prenosne odnose. Posledica ovih osobina je da bez nekih većih problema, Duster može da krene i iz „druge“, obavlja skretanje u „trećoj“, dok će Tiggo često zahtevati promenu stepena prenosa naniže. Ovde se ne radi o tome koja je opcija bolja, a koja lošija, jer se radi o afinitetu vozača koja varijanta će mu više prijati. Iako Tiggo raspolaže sa više snage (140 KS u odnosu na 109 KS Dustera), mnogima će se Dacijin pulen učiniti agilnijim i startnijim, prvenstveno zbog solidnog obrtnog momenta od 240 Nm pri 1750 o/min i „kratkog“ menjača. Chery Tiggo treba poprilično "navrteti" da bi došao do svog maksimalnog obrtnog momenta od 182 Nm, koji su dostupni između 4300 i 4500 o/min, a inače deluje prilično lenjo i tromo. Mnogima to neće predstavljati problem s obzirom na potmuli, gotovo „BMW-ovski“ zvuk motora koji zadovoljava Euro 4 norme.

     
 

cena,
oprema,
udobnost

kvalitet materijala,
uzak radni raspon motora

Agregat Chery Tiggoa pravi je benzinac "stare škole" koji se "budi" na visokim obrtajima i troši nešto više goriva nego što bismo to želeli. No, ugradnja gasnog uređaja rešava sve probleme

Zabava na/u vodi
Kraj jezera Međeš smo obedovali, malo se odmorili, a zatim spustili kajak u vodu. Nije samo kajak taj koji je bio u vodi, već se u njoj našao i naš kolega Nemanja, doduše, malo protiv svoje volje. No, nema veze, treba negde potrošiti kalorije iz bureka...

Inače, svu potrebnu opremu, kao i stolice na rasklapanje, te još neke rekvizite koje boravak u prirodi čine prijatnijim, lako smo smestili u izdašne prtljažnike. Njihova zapremina (475 l Duster, 520 l Tiggo) dovoljna je da bez problema odete sa porodicom na odmor, uz smeštanje svog neizbežnog prtljaga.

Pitanje izbora
Pri povratku, koristili smo asfaltne puteve da bi proverili da li će putešestvija budućih vlasnika Dustera i Tiggoa biti udobna i prijatna. Što se ovog domena tiče, sve je na zadovoljavajućem nivou, uz osvrt da je ergonomija blago na strani Dustera.

Kada govorimo o drugoj vrsti (ne)prijatnosti, brojke govore sledeće – Tiggo troši 10 litara TNG-a na 100 km na otvorenom putu, i oko 14 l u gradskoj vožnji, dok Duster u mešovitom režimu troši 7,7 litara dizela. Ovo su rezultati sa našeg testa, dakle, ne radi se o vrednostima proizvođača koje smo naveli u tabeli. U dinarskoj „protivvrednosti“ to izgleda ovako – kilometar u Chery Tiggou (TNG) prosečno će vas koštati oko 6,6 dinara, a u Dusteru 8,9 dinara...

Na kraju, došli smo do odgovora na postavljeno pitanje sa početka ovog uporednog testa - ne morate imati dubok džep da bi sebi priuštili moderno, kompaktno SUV vozilo, sa kojim ćete u jednom paketu dobiti atribute karavana, gradskog automobila, terenca sa integralnim pogonom, kao i monovolumena. Dacia i Chery omogućili su vam da za cenu jednog prosečnog automobila niže srednje klase ili nekog "napakovanog mališana", dobijete kompaktni SUV koji će zadovoljiti sve potrebe velike većine potencijalnih kupaca. Tržišni uspeh neće izostati, zato očekujte na našim putevima sve više Dustera i Tiggoa, jer Dacijin pulen u najvišem, Laureat paketu opreme, košta 15.915 evra, dok za Chery Tiggo 2.0 Basic treba izdvojiti 14.990 evra, uz dodatnih 800 evra troška za fabrički TNG uređaj (ukupno 15.790).

Ko se kome više dopada, to je pre svega pitanje ukusa i potreba. Jednostavno, procenite sami...

piše: Pavle Barta
foto: Predrag Rakić
pavle.barta@vrelegume.rs
10490
Postavljeno: 26.11.2010

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

don
26.11.2010 07:39
33
11

Iskreno receno, Duster izgleda odlicno! I to ne samo poredeci ga sa ovim Cerijem. Po meni Duster izgleda na nivou Subaru Forestera. Naravno Forester je duplo skuplji, al REALNO ko nema kesa preterano, a hoce univerzalan automobil koji izgleda lepo - Duster nema konkurenciju.

Ovaj testirani Duster crne boje izgleda zaista extra i vozio bi ga samo tako. Jedina mana Dustera jeste znacka na kojoj pise 'Dacia'.
I onda kad pogledas recimo da Audi trazi doplatu za neke banalne stvari za Q5 po 1000 evra(i pored toga sto je q5 sam po sebi vec preskup), pomislis: 'pa jel brend stvarno toliko bitan?'. A i ako je bitan, zbog cega je bitan, svalelracije?
Po meni jedino poslovni ljudi imaju realan razlog da voze luksuzna kola, znaci ljudi koji zbog prirode posla i usluga/proizvoda koje prodaju ne mogu da se pojave u bilo cemu.
A i realno, pametan covek ce kupiti ovog dustera i garsonjeru i svake godine ce ici i na more i na zimovanje, a toliko recimo kosta posedovanje Audija Q5. Pa sta je pametnije.

Leon
26.11.2010 09:38
21
13

Kad dođe vreme,kupiš Q5 star 2-3 godine i eto rešenja :-) Za manje novca auto koji će sahraniti 10 Dacia i 20 Kineza.
Moj glas ide Duster-u.Ipak je to napravio Renault.

Milan
26.11.2010 10:34
24
2

Duster odlicno pasuje prosecnom kupcu,a sa ovim lakiranim povrsinama u enterijeru donosi i dasak luksuza.Ne znam da li se u Tiggo-u moze dobiti instrument tabla neke druge boje npr. slicno kao u Dusteru jer mi se ova bež kombinacija nikako ne dopada,a vidim da postoji i u Tengo-u.Takve boje vise pristaju nekom Mercedesu ili Audiju iznad 50000 evra.Takodje ne vidim velike prodajne šanse ovog Kineza ako mu u skorije vreme ne ugrade dizel motor jer sada bukvalno ne postoji SUV te veličine koji ne poseduje motor na naftu.

Vanja
26.11.2010 11:37
25
3

Vozio sam Dustera, i prijatno me je iznenadio. Dve klase iznad Sandera... Da vam neko zatvori oči i posadi vas u taj auto i provoza, ne biste nikada provalili da ste u dačiji

Mix
26.11.2010 14:19
6
32

Hajde da budemo realni - Chery Tiggo je besramna kineska kopija pretprosle generacije Toyote RAV4 a Dacia Duster je potpuno disproporcionalan, da ne kazem ruzan auto sa losim kvalitetom plastike u enterijeru. Mozda ce neko reci da je bitno samo da auto bude "dzip", a ne i to kako taj "dzip" izgleda ili bilo sta drugo, ali...tu onda vec pricamo o lecenju svojevrsnih kompleksa koje ste lepo ilustrovali u uvodnom delu testa.

Ni u ludilu ne bih dao 15.000 evra za bilo koje od ova dva vozila. To danas nisu nimalo naivne pare kad se pogleda koliki je broj potencijalnih "nedzipova" koje je na nasem trzistu moguce pazariti za te novce.

Peki
27.11.2010 18:11
24
1

Drugari, za Dustera se u Evropi ceka i po 6 meseci, dok za ovog kineza niko ziv niti je cuo, niti je zainteresovan. Tako ce biti i prilikom (pre)prodaje, posebno jer je Duster sa dizel motorom. Tek toliko da se zna, a kome je i dalje preskup, postoji i benzinski 1.6/110 ks, pa jos i sa pogonom na samo prednje tockove...

Milan
27.11.2010 21:35
12
0

Tiggo se proizvodi i u Italiji pod imenom DR5 i tamo mu se ,za domace trziste,ugradjuje FIAT-ov 1.9 Multijet od 120 KS.Kompanija DR Motor se nalazi u mestu Macchia d'Isernia.

dzigi
27.11.2010 23:10
19
1

@Leon: kupci ovakvih automobila ne mogu sebi da priuste ni 5 godina starog Q5 a kamoli par godina. ne radi se o nabavnoj ceni vec kasnijim troskovima odrzavanja (pogledaj samo cenu kompleta guma), servisa, registracije, kaska (kradje)... ipak su ova dva "terenca" primerenija nasim prosecnim dzepovima.
od ova dva - moj glas ipak ide dusteru. tiggo eventualno za generaciju-dve.

Dejan L
28.11.2010 12:32
20
2

Duster 240Nm pri 1750 o/min
Tiggo 182Nm pri 4500 o/min, pa kad se zavrti samo guta gorivo
, potrošnja goriiva Duster 5.3L/100km, dok Tiggo troši 8.2L/100km
Znači Duster će kroz nekoliko godina da uštedi hiljade litara goriva
, a prodajna cena će mu biti veća. Ušteda je velika, a gubici vrednosti manji ako kupite Duster

Buffalo
30.11.2010 22:05
8
2

Stvarno ne znam sta bih pre kupio, ovaj Chery za 13.000 evra ili recimo C4 1.6 hdi na akciji za 12.800 evra :))

Milan
01.12.2010 11:05
9
1

@Buffalo

Mislim da tu ne treba mnogo razmisljati,stvari su jasne.

Pedja
21.12.2010 08:56
3
1

posedujem Dustera sa pogonom na prednjim tockovima. Uzet iskljucivo za gradsku voznju.Motor trosi benzin, potrosnja od 8.9 do 9.5,zavisi gde sipas i kako te potrefi guzva. Kad sipas u Bosni trosi maksimum od 7.5 do 8.5 +-)0(*&^%$#@!~`12?>>

wvfun
29.12.2010 23:54
3
1

Iskreno odusevljen sam ! Za ove pare nema bolje ! Naravno novo. Ali jedna stvar me nervira a to je ne postojanje klime ! Alo pa to je sad normalno za sve automobile a da doplatim 700e onda pa doplatim 4x4 pa doplatim dci motor ode u 15-16000e a tolko nemam :( nazalost moracu da kupim Grande punto ili i30 za 10000 tak e kolko imam

S70
02.8.2011 10:00
0
0

za 15000 evra se moze naci polovan m5 i pre bi kupio njega nego jedan od ova dva ali sto se njih moj glas ide daciji jer ima ubedljivo najbolji odnos cene i onoga sto se za nju dobija

dzoni
08.2.2012 13:53
1
0

moj glas ide tiggo-u samo zbog opreme koju nudi u svom osnovnom paketu, koja je daleko bolja od duster-ove... ko ne veruje, nek se sam uveri na njihovim sajtovima :)

Momo
29.10.2012 21:01
2
0

Dustera 1.5 dCi 4x4 vozim 6 mjeseci,prešao sam 20000 km,sve što je naznačeno u fabričkim karakteristikama za auto je tačno.Auto je izuzetno funkcionalan,za sve terene i puteve i jako udoban za svoju klasu.Preporučujem ga svima kojima je bitna cijena vožnje po pređenom kilometru u ovoj klasi automobila.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: