Ekskluzivno

Dacia Dokker

Dacijin Kangoo

Nakon „luksuznog“ Lodgyja, Dacia je lansirala jeftiniji Dokker, vozilo podjednako namenjeno transportu putnika i robe. Nakon nedelju dana upotrebe, rekli bi smo više sa naglaskom na poslednje...

Šta, 15.000 evra! Ma uozbiljite se molim Vas, ko će dati toliko para za to „rumunsko džubre“? U ovom stilu mogli smo pročitati pojedine komentare nakon testiranja mini vana Dacia Lodgy, koji je evidento „zatalasao“ duhove... I uozbiljili smo se, jer kao prvo, Lodgy se ni ne proizvodi u Rumuniji (potpuno nova postrojenja u Maroku), a kao drugo, interesovanje na štandu proizvođača nikada nije bilo veće. Naime, dole potpisani proveo je više dana na Salonu automobila u Parizu, pažljivo posmatrajući reakcije posetilaca na poslednje modele kuće. A koliko li su tek pozitivnih komentara izazvali novi Logan i Sandero, zaista je teško opisati, posebno jednom dobrostojećem Srbinu, koji sa prezirom gleda na sve što dolazi od ovog brenda. I sve to na korak od jednog Mercedesa (štandovi oba proizvođača su se prosto dodirivali), što samo potvrđuje koliko je ekonomska kriza u razvijenim evropskim zemljama pustila korena.

Dakle, nakon Lodgyja, vaš izveštač dohvatio se manje prestižne verzije, nazvane Dokker. Ukoliko vas samo ime inspiriše na nekakavo ukrcavanje, u pravu ste, ova Dacija predviđena je za utovar svega i svačega, i to u značajnim količinama. Uprkos tome što je Dokker kraći za 14 cm od Lodgija (ukupno 4, 36 m), njegov prtljažni prostor poseduje rekordnih 800 l zapremine, naravno u konfiguraciji sa svih pet sedišta. O tome malo kasnije, pozabavimo se za početak izgledom, ukoliko je to uopšte važno u ovom segmentu? Verovatno ne preterano, no, recimo da je po mnogima Dokker čak i privlačniji od Lodgyja. Razlika je naravno u zadnjem delu, kompaktnijem, sa bočnim kliznim vratima. Dokker je ujedno i viši za 10 cm, te samim tim ne izgleda kao pas jazavičar, kako su ga pojedini, u šali ili sa antipatijom, nazvali.

Praktičnost na prvom mestu
Dakle, ukoliko je Lodgy legitimni konkurent Scenicu, Dokker se logično nadmeće sa modelom Kangoo. Koncept je isti, lako transportno vozilo, sposobno da preveze do pet putnika ili 750 kg tereta. Dostavna varijanta naziva se Dokker Van, i umesto zadnje klupe ima ogroman utovarni prostor od 3,3 m3 (čak 3,9 m3 bez suvozačevog sedišta). Kod nje, klizna vrata su uvek uz doplatu, dok su zadnja obavezno iz dva dela. Otvaraju se pod uglom od 90°, odnosno ukoliko se odblokiraju, i do 180°. Zgodno, samo „mesnati“ centralni deo smanjuje vidljivost unazad, a za vrata iz jednog dela nije moguće doplatiti, kao kod većine konkurenata. Ovo je nezgodno pre svega kod putničke verzije, no, zauzvrat lakše ih je otvoriti. Kome je i pored tolike zapremine prtljažnik nedovoljan, sedišta pozadi se mogu veoma lako preklopiti, odnosno izvaditi.

     
 

unutrašnji prostor,
cena,
praktična klizna vrata,
potrošnja

ogoljena unutrašnjost,
smanjena udobnost u poređenju sa Lodgy,
ESP uz doplatu

Dokker, dakle, karakterišu spomenuta bočna klizeća vrata, u serijskoj opremi samo sa desne strane. Vožena je posedovala i sa leve, jer se radi o najvišem završnom nivou Laureate (postoje još dva slabija). Ulazni otvor ima širinu od 70 cm, te je samim tim pristup unutrašnjosti veoma jednostavan. Putnici se ne mogu požaliti na raspoloživ prostor, tri odrasle osobe, ili isto toliko dečijih sedišta, staju bez veće muke. Znatno više smeta ogoljena unutrašnjost, bez „luksuznih“ detalja, kao što su stolčići na naslonima prednjih sedišta i rukohvati na plafonu. Ne postoji nijedan, tako da putnici u krivinama traže za šta će se uhvatiti. Prozori pozadi se ne otvaraju (mogu se samo odškrinuti), dok za odlaganje sitnica nije ništa predviđeno.

Znatno se bolje osećaju vozač i suvozač, na armaturi, opet preuzetoj od Lodgyja, postoje praktična udubljenja. Nije zaboravljen ni pravi pregradak za rukavice ispred suvožaca, sa poklopcem, dok je iznad glava velika polica. Centralna konzola i instrument tabla su neizmenjeni, što znači da i Dokker može biti opremljen velikim taktilnim kolor ekranom sa satelitskim navođenjem (18 cm u prečniku). Kvalitet plastike i ostalih materijala je sličan kao i kod ostalih vozila ovakvoga tipa, u prevodu rustičan i nimalo prefinjen. Globalno uzevši, kod Kangooa je superiorniji, samo to nikako ne opravdava cenu višu za oko 5.000 evra (u Francuskoj, sa istim motorom i sličnom opremom), posebno što je njegov prtljažnik manji za nekih 200 l.

     
 

Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate 90 ks

Karakteristike
Dimenzije D xŠ x V 4,360 m x 1,750 m x 1,810 m
Međuosovinsko rastojanje 2,77 m
Zapremina prtljažnika minimalna / maksimalna 800/3.000 lit
Težina praznog vozila 1.189 kg
Motor
Zapremina 4 cilindra - 1.461 cm3
Snaga 90 KS pri 3.750 tr/min
Obrtni moment 200 Nm pri 1.750 tr/min
0 do 100 km/h 13,6 s
Maksimalna brzina 162 km/h
Potrošnja
Prosečna na testu 6,3 l/100 km
Količina izduvnih gasova CO2 118 g/km
Pocetna Cena u Francuskoj (za Dokker Van) od 7.990 evra
Voženi model u Francuskoj Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate 90 KS 14.400 evra

Sam vozač oseća se posve korektno na svom radnom mestu, sedište je dovoljno udobno, ali sa nikakvim bočnim osloncima. Podešava se po visini, kao i upravljač, a par dana kasnije primetili smo da poseduje čak i grejač. Kakav luksuz!

Skromna ponuda agregata
Pored jednog benzinskog 1.6MPI/90 (novi 1.2 TCe/115 predviđen je za samo određena tržišta), Dokker je pokretan poznatim 1.5 dCi od 75 i 90 KS. Pozabavlili smo se poslednjim, potpuno na nivou očekivanja. Dokker nije težak (manje od 1.200 kg), tako da su međuubrzanja i ubrzanja sasvim na mestu (do 100 km/h 13,5 sec). Motor razvija 200 Nm, te kada vozilo nije maksimalno opterećeno, lako izlazi sa njim na kraj. Kilometar sat je pokazao maksimalnu brzinu od čak 175 km/h (realno niža za 10-15 km/h), no, tada do izražaja dolaze razno-razni parazitni šumovi. Izolacija je evidentno lošija, kao i aerodinamika, opet u poređenju sa Lodgyjem. Više mu „leže“ regionalni putevi, gde smo se uverili da ogibljenja odlično upija razno razne rupetine. Preko „ležećih policajaca“ prešli smo sa 50 km/h, bez da su se čuli „suvi“ udarci od podvozja. Iako je postavljen na istoj platformi kao i Lodgy, ogibljenje je drugačije podešeno. Na momente nam je delovao tvrđe, da bi na talasastom putu previše „pumpalo“. Ovo ne utiče na voznu dinamiku, sa ili bez ESP sistema, sigurnost nije dovedena u pitanje. Kao i Lodgy, postavljen je na platformi Logana MCV (karavan), od koga je preuzet i prednji trap (pseudo MacPherson), dok je zadnji iz Renaulta Kangoo. Doboši na zadnjim kočnicama ne ulivaju poverenje, no uprkos tome, ove su se pokazale dovoljno snažne i efikasne. Kome je do očuvanja životne sredine, podatak da 1.5 dCi/90 ispušta u atmosferu 118 g/CO₂, dok je sama potrošnja fosilnog goriva izuzetno niska. Raspon se kreće izmedu 5 i 8 lit, sa zabeleženim prosekom od 6,3 lit.

     
 

Diskontna cena
Bez ikakve sumnje, Dokker nema ravnopravnog konkurenta po pitanju cene, osim ukoliko ga ne poredimo sa polovnim vozilima u segmentu. U principu, trebalo bi da bude jeftiniji za nepunih 1.000 evra od većeg brata, no kako u vreme pisanja cena nije bila poznata za naše tržište ( oktobar 2012. god), navešćemo da u Francuskoj košta između 9.300 i 14.400 evra (1.5 dCi Laureate). Dokker Van je logično jeftiniji, početna iznosi 7.990, dok najskuplji 1.5 dCi/90 Ambiance košta 11.190 evra. Sa istim motorom, voženi putnički Laureate poseduje manuelni klima uređaj, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, CD auto radio, električne prekidače za prednja stakla i spoljašnje retrovizore, halogena svetla za maglu, krovne nosače, limiter brzine, sedišta i pojaseve napred podesive po visini, dvoje kliznih vrata, putni računar, deljivu zadnju klupu, četiri vazdušna jastuka …, dok je naš, uz doplatu, imao još i aluminijumske naplatke, ESP, spomenuti multimedija sistem i senzore pozadi za pomoć pri parkiranju.

Sve u svemu korektno, uzevši u obzir namenu i cenu, posebno što bi na našem tržištu trebala biti osetna niža od nevedene. A namena je jednostavna, što ekonomičnije prevesti maksimalnu količinu robe i ljudi, zajedno ili odvojeno. Zadatak koji ovaj „lučki radnik“ (u prevodu sa engleskog) u potpunosti ispunjava.

Tekst i slike: Perica Rajković
15970
Postavljeno: 23.01.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Damir
23.1.2013 00:25
23
5

Upotrebljiv porodicno radni auto!

Don
23.1.2013 09:20
14
10

Nesto kontam je li moguce da nas, saka jada koja zivimo u Evropi, toliko kupi novih automobila da o tome ovisi egzistencija proizvodjaca? Kazu zatvaraju Opelovu tvornicu zbog katastrofalnog stanja u Evropi. Pa kinesko trziste, americko itd. sigurno progutaju vise novih auta nego mi. Nekako mi djeluje na umjetno stvaranje krize, sijanje panike i laz, koja ponovljena 100x postaje istina. "kriza". Kako to da kineski jeftini proizvodi nisu kvalitetni?Znaci li to da jeftino i kvalitetno ne idu skupa?Od koga se dobijaju informacije, jer kad pogledas tuv izvjestaje, ne vidis nigdje tablicu "kvarovi motora" na kojoj njemacka vozila uvjerljivo prednjace, a poznato je da su to enormno visoki troskovi.Kako to da fiat nije uspio, osim u jednom, steci reputaciju kvarljivih auta, a prodavao je jeftina auta, sa svugdje dostupnim dijelovima? Zasto je dacia uspjela, uz izrazito losije aute nego sto ih pravi fiat i sta znac i uspjela, jer ocito je da proda manje autica koji nisu plod razvoja nego koristenja postojecih rjesenja i starije tehnologije? Fazon je u marketingu, propagandi, zataskavanju informacija, plasiranju samo kontroliranih i stalnoj prisutnosti u medijima, pa je tako stvoren privid "wow, hem niska nabavna cijena hem dugotrajno bez problem hem odlicna postprodaja". Malo za razmisljanje, zar ne. Na kraju, prihvatljiva cijena za dokker je 11200 eura (ovako opremljen - max oprema).

atmosferac
23.1.2013 10:52
26
3

moc uveravanja i medijske propagande i reklame njjace je oruzje!tako su ljudi ubedjeni i na ovim prostorima da su najbolji nemacki auti,pa francuski pa talijanski!fiat se kvari,vw ne i to ponovis 10000000000 puta i postane istina jer usadi se u pamcenje ljudi!ratovi se danas dobivaju i vode u medijima!a to sa krizom je sve jedna dobra prevara samo gde su nestale pare?????

likic
23.1.2013 15:02
7
21

Strasno, kakva nemastovitost i monotonija!

Logican
23.1.2013 18:03
21
4

Moj komsija Pera sanja ovakvo kamionce. Ima svoj biznis i razvozi robu po srbiji, pa jos i dvoje male dece. Nema para za skuplje, a i sta ce mu. Dobar za prevesti robu, podnosljiv za duza putovanja, pa jos i stedljiv. Isli smo zajedno da se raspitamo za cenu i ostalo, za sada nemaju pojma u predstavnistvu. Cekamo...

serpico
23.1.2013 19:00
16
5

ovo je potpuno funkcionalan i dobar transporter i veoma dobro opremljen iz prilozenih slika!ima podizac za hauba!lepo ,lepo pa to nema ni mercedes a klase haha?

goxy
23.1.2013 19:53
19
5

za taj kes odlican auto!Poz!

Vlado, Niš
23.1.2013 23:05
15
3

I ovaj Dokker je simpa ali ja ipak čekam Dačijinu malu gradsku jurilicu na bazi Twinga 2, samo petovratnu! I da košta obećanih 5 somića evrića!!! :)

Dejan L
26.1.2013 20:31
12
1

@ Don
Tako je!!!! Sve to stoji, pogledaj samo u koliko se brendova i modela ugradjuju 1.9 jtd/mjt i 1.3 jtd/mjt motori samo nose oznake cdti i cdt itd... Fiatovi auti su pocinkovani još otkad je proizveden 1. Tipo.
Ja kao vlasnik Pežoa i Škode mogu reći da se ni 1 ne kvari, ali razlika u ceni redovnih servisa je razmere Pežo:Škoda = 3:1, Pežo je 3x skuplji za održavanje! Bivši sam vlasnik Audija i Opela, ni sa njima nisam imao nikakve probleme, a to govori samo DA KADA redovno održavaš auto, nema šta ozbiljno ili opasno da te snađe.
Takođe o Fijatu, kako smo došli do toga da verujemo u loš Fijat?
Pa zato što se Fijati najviše uvoze iz Italije gde putevi nisu sjajni, a vozila ne održavaju, nego ih zamene novim, dok u Nemačkoj održavaju nešto bolje, pa kad stigne nemac polovnjak, on je iskreno i bolji.
Eto to je čista filozofija!

Simana
27.1.2013 02:08
5
7

@don brate sa auta predji na lekove dok malo nerazbistris!!!

Slađa
27.1.2013 09:41
5
12

Otkad je to Fiat loš? U našoj porodici smo uvek vozili Fiat, peglicu, regatu, kromu, bravo,opet kromu. Kad sam položila kupili smo bravo i presla sam s njim 70.000 bez ozbiljnih kvarova, imala sam problem sa nekim ventilom egrg i to me koštalo 50€. Stric mi radi u Italiji i vozi samo Pande, to je za njega najzahvalniji auto na svetu. Nemački časopisi su krivi za loš imidž italijanskih vozila. Ali isto tako najviše Alfiromea se proda u Nemačkoj. Dačija je otpad od Renoa i ugrađuju se renoovi modeli š kvaliteta koji ne prođu kontrolu u Reno fabrici. Ljuljaju se na putu i imaju mekan lim

sreten
27.1.2013 16:17
7
2

a sladjo sto ga kenjas majke ti!sto si hejterica svaka ti chast!samo pogledaj novi sandero i sandero stepway pa ces videti da od ove gen. instaishu identicne masine i tehnologiju ko i u clio 4 tako da tvoja tvrdnja bas i ne drzi vodu vise!chak i daciji pidizac dize haubu a ne podsprajcat sa sipkom.to samo imaju jos premijum auti a i dacija koha je low budget auto a po tebi smeche!a kojem fiatu amortizer dize haubu?mozda zadnjoj cromi?
koja se vise neprodaje!a dacia se prodaje ko halva!


Zavulon
27.1.2013 18:22
4
1

@sreten
Moj stilo iz 2004. ima amortizer za haubu a ne šprajc.

Dejan L
27.1.2013 18:22
10
8

@ Slađa
Ima istine u tome, ali moram malo da dodam. Dačija nudi više prostora od Fijata i ništa više. Dokker kao Dokker je radna mašina, koja treba u što kraćem roku sebe da otplati, a kao radna mašina, od nje se ne očekuje da bude luksuzna.
Ako uporedimo Punto Classic i Sandero, vidi se da je enterijer nebo i zemlja, kod Klasika su sedišta sa bočnim potporama i sa proštepanim presvlakama, nedostatak toga kod prethodnih Dačija je izazivalo gužvanje i drpanje sedišta i šetanje guze u krivini. Prve Dačije su imale trule rubove. Ove danas su znatno bolje, ali daleko su od Fijata. Ne znam koji Fijat nije dobio 5 zvezdica, ali ne znam ni koja je Dačija dobila više od 3 zvezdice za bezbednost. A takođe zvučna izolacija kod Dačija je takva kao da je motor u kabini. Opet se Fijat nameće kao ozbiljnije odrađen auto. Cena održavanja Dačije je 2x veća nego za Fijat. Potrošnja Dačije zimi ide i do 10 Litara.
Dakle koliko para, toliko muzike!

Don
28.1.2013 13:53
7
6

slazem se, Dejane.

karadjole
28.1.2013 16:26
6
4

u pravu ste samo do modela ovuh starih i prvih logana sada od novog sandera i sandera stepway i sledeceg dustera a ovi novi imaju identican pogonski stroj i podvozje kao clio 4 ali opet dacija je napravljena kao jeftiniji reno i kolko kosta tolko vredi!ali nije smece kao nekad upravo to su ljudi pricali za skodu pre 15 godina dok su jos imali samo feliciu i favoritke a za kie i hyndaie da ne govorim!ljudi samo ste delomicno u pravu!


Milan Tubić
04.2.2013 15:04
10
1

bravo...jednostavno odlično jeftin,prostran,ekonomuičan...ukratko to je sto nama većini treba. Ime više nije ni bitno dačija pa šta..

johndoe
05.2.2013 21:49
4
1

mozda sam lud,ali ja mog logana ne dam ni za jedan drugi auto. 6godina 200.000km,sipaj i vozi

goxy
06.2.2013 11:17
2
1

Ako si ti lud ludi su i milioni drugih na celu samnom!Nedam ni ja mog megana 2.0 dci!;-)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: