Online plus

Consumer Reports

Kako proizvođači lažu

Organizacija za zaštitu potrošača u SAD, Consumer Reports, dokazala da proizvođači iznose lažne podatke o niskoj potrošnji i realnim performansama malolitražnih turbo agregata


Javna je tajna, kupci automobila na starom kontinentu uopšte ne veruju fabričkim podacima u kojima se specificira zvanična potrošnja goriva određenog automobila. Navikli smo na to i mi, auto novinari. Prema našoj redakcijskoj statistici, fabrički podaci o potrošnji vozila bez izuzetka predstavljaju teoretsku kategoriju, i u praksi su veći bar za 20-30%. Međutim, nije svugde tako opušteno i opšte prihvaćeno iznošenje lažnih podataka. U SAD su potrošači daleko cenjenija kategorija. Od svakog proizvođača i kupci i zakonodavac očekuju i nalažu im da podaci o proizvodima moraju da predstavljaju realnost. U suprotnom slede skandali, kazne a neretko i privatne milionski vredne parnice. Povrh svega, preko bare, je zaštita potrošača veliki biznis, tako da ako jedan vrlo popularni Consumer Reports (magazin zaštitnika potrošača) nešto napiše, to se direktno odražava na mnoge poslovne elemetne a posebno prodaju vozila.

Ovog puta magazin za zaštitu potrošača ispitao je navode proizvođača automobila po čemu mali turbo benzinski motori istovremeno pružaju dobre performance i nisku potrošnju. Oni su, testiranjem u praksi, došli do zaključka da mali turbo agregati u svakodnevnoj vožnji ne pružaju obećane performanse, pogotovo poredeći ih sa atmosferskim motorima većih zapremina. Consumer Reports je (među ostalim) uporedio Ford Fusion (U Evropi Mondeo) opremljen 1.6-litarskim Ecoboost turbo motorom koji raspolaže sa 173 konjskih snaga, sa konkurentskim 2,4-litarskim agregatima slične snage. Najbolji od njih, Nissan Altima je potrošio 7,6 litara benzina na 100 kilometara i ubrzavao za 8,2 sekunde, dok je Ford Fusion trošio 9,4 nasuprot obećanih 8,4 litara, sa ubrzanjem od 8,9 sekundi do stotke odnosno 60 mph.

Zaključili su i to da i ostali turbo modeli, Dodge Dart sa Fiatovim 1.4, kao i Kia Optima i Hyundai Sonata u turbo verzijama, lošije ubrzavaju od konkurenata dok im je potrošnja za litru-litru i po veća od modela sa atmosferskim motorima.

Naravno, može se diskutovati o tome koliko su metode merenja, kao i rezultati Consumer Reportsa ispravni i tačni, ali je sigurno da je šteta napravljena. Milioni amerikanaca će, pročitavši ovaj tekst, odustati od kupovine malolitražnih turbo modela i istrajati pored većih agregata.

Consumer Reports zapravo nije otkrio toplu vodu, samo je obelodanio činjenicu koja je opšte poznata, tj da turbo agregati postižu malu potrošnju samo ako im se ne iskoristi snaga. U suprotnom ako se papučica gasa češće stiska do daske, obećane performance podrazumevaju po pravilu i drastično povećanje potrošnje.

4667
Postavljeno: 08.02.2013

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Synyster
08.2.2013 08:22
18
11

Consumer Reports je vec dugo godina smesan. Krivo im je sto njihova omiljena Toyota bas gubi korak za konkurencijom po pitanju tehnologije (Corolla u Americi jos uvek koristi zastareli 4 brzine automatski menjac) pa sad ajmo da kritikujemo sta drugi rade i da pokazemo da je Toyota jos uvek najbolja. Da se kojim slucajem Toyota prva setila da zameni velike atmosferce sa manjim turbo motorima, Consumer Reports bi ih hvalio na sav glas kako su napredni i kako su daleko ispred konkurencije. A ovako naravno ta tehnologija ne valja jer se nije Toyota prva setila da je ponudi.

Luka
08.2.2013 08:30
29
0

Uvek sam se pitao ko kontrolise podatke potrosnje proizvodjaca! Ocigledno NIKO

Нови Сад
08.2.2013 08:49
39
1

Претпостављам да овде има истине, али овај цео чланак иде у корист америчких произвођача аутомобила који производе моторе веће запремине.

Што се тиче декларисане потрошње - највећа лаж данашњице у аутомобилском свету! Не знам чему служи уопште кад никад није тачна. Можда једино као основа да се помножи са 1.2 или 1.3 да се добије реална потрошња.

Ја бих волео да директор ( или бар неки представник произвођача мог аутомобила ) седне са мном, провозамо се мало (а нарочито у граду) па да видимо ту просечну потрошњу, а при том понекад да користимо пуну снагу мотора (кад већ нуде 100 и кусур коња зашто их не корисити!). Ево позивам јавно BMW да тестирамо њихово (моје) возило у реалним условима

goxy
08.2.2013 09:20
22
1

@Novi Sad,apsolutno si u pravu sto se tice iznesenih cinjenica,svi proizvodjaci daju pogresne statisticne parametre,ti njihovi parametri se odnose na teoretski idealne uslove koje u stvarnosti su skoro nemoguce ostvarljive!Poz

Srdjan
08.2.2013 09:25
12
1

idite na www.spritmonitor.de i tamo cete videti realne podatke

deda
08.2.2013 10:21
15
1

ako sam dobro shvatio ovde nije rec o tome da li neko laze podatke ili ne, vec o tome da li su malolitrazni turbo benzinci stedljiviji od obicnih atmosferskih benzinaca

Opel_Corsa
08.2.2013 10:33
19
0

Da niste objavili ovaj clanak ne bih ni razmisljao o toj temi, koju svako od nas precutno prihvata. Ima li tu pravnog osnova da tuzim proizvodjaca odnosno dilera? Tako su mi u katalogu napisali da moja Corsa 1,2 prosecno trosi 5,2 litara a zapravo trosi u prosecnoj voznji 7 litara! To je +25% ili recimo skoro 2.000 vise potrosenog goriva na predjenih 100.000 kilometara, odnsono 3.000 evra. Ehej 3 somica!
Auto sam kupio pre 6 meseci i kunem se jos nisam ni stisnuo gas do kraja!

Opel_Corsa
08.2.2013 10:39
16
0

p.s. zaboravih da napisem, posto radim u Bgd a zivim u staroj pazovi, najveci broj kilometara, jedno 70% je napravljen na auto putu na brzinama do 120 kmh jer nemam bas para za kazne! Tek da se Opel ne bi branio, vozio ga po gradu samo...

Нови Сад
08.2.2013 10:54
21
0

@Opel_Corsa

То је и мене занимало, и напишем ја поруку BMW-у, и зову они мене након пар дана (локално BMW представништво), и онда почну са објашњавањем да је то у лабораторијским условима, на ваљковима, да одређеној температури, бла бла. Углавном и ја мислим да је то навлакуша произвођача, вероватно су се они негде ситним словима оградили од приказаних података, али у принципу то је чиста обмана!

Milan Dukic (dumi)
08.2.2013 11:07
18
0

Mislim da u srbiji mozes da tuzis kolko hoces uvek ce oni naci izgovara da nisu krivi jel drzava a ni sud ne stoji iza potrosaca iako je upravu.

Sto se tice malih turbo benzinaca mislim da mogu otvariti nizu potrosnju od velikoritraznih motora ako se vose u normalnim obrtajim i linearnim ubrzanjima a ne gas do kraja pa kocnica u krivini, nego umeren gas umerena kocnica. Nije da branim male turbobenzince ali mislim da je obrtni momenat na niskim obrtajima njihova prednost i ukoliko se zeli ostvariti manja potrosnja moze postici, ali skoro nikad fabrcika deklarisana!

Pavle Barta
08.2.2013 11:49
13
0

Moja lična iskustva, što se tiče automobila koji dolaze na test (kada govorimo o nominalnoj potrošnji) su da se oni dele u tri kategorije: 1. Oni kod kojih je realno ostvariv zvaničan podatak uz odgovarajući stil vožnje. 2. Oni kod kojih je to ostvarivo u teoriji, što znači da u realnom saobraćaju zavisite od mnogih faktora na koje ne možete da utičete. 3. Oni kod kojih "nema teorije" da se ostvari nominalna potrošnja.

Нови Сад
08.2.2013 11:58
13
0

@Pavle Barta

Имали сте пре извесног времена BMW 320d на тесту, у коју категорију он спада?

Suburban
08.2.2013 15:58
9
6

Cinjenica je da su realni podaci visi, ali ovo ide u korist onima koji ne znaju da voze, koji agrasivno voze i koji ne znaju kada je pravo vreme da promene brzinu, i da oni koji zele da od auta od 70, 80 ili 90 KS da ide kao lud da vuce njih nekoliko u vozilu i da trosi kao upaljac isto bi to vazilo i za automobile vecih snaga - glupo je ocekivati (a sto je u skladu sa znanjem pojedinca) da auto od npr 150, 180 i vise konja trosi dosta ako se odrzava visok tempo. Osim toga na autoputu se trosi puno goriva tu je i voznja po gradu, zima teret u vozilu itd. Gospodo trebali bi prvo da vidite kako vozite od toga krenite - ako ste agresivan vozac tipa gas, gas, gas, pa kocnica zaboravite na ekomicnost, a s obzirom na cinjenicu da poslednjih godina, a to je sve krenulo pre nekih 10 godina, ljudi kupuju dozvole tako da ima mnogih kojima ja ne verujem da im auto trosi 30, 40 ili pak 50% vise od toga koliko kaze fabrika.

ali
08.2.2013 17:17
8
0

@Pavle Barta, odlicno ste to primetili. bilo bi veoma cenjeno od mene a verujem i vecine citalaca VG da u svakom testu gde ste malo duze vozili kola to i napisete (ako vec niste) a da vasa ukupna ocena kola, kada se tice potrosnja zavisi i od toga. vi ste najrelevantniji jer testirate mnogo kola i predpostavljam da svaka vozite na isti nacin (u okviru klase). sto se alerikanaca tice i njihovih zastita potrosaca, tu se radi samo o politici i tome ciji je uticaj jaci. consumer reportove i slicne "reportove" uopste ne citam i ne zanimaju me ni najmanje jer nisu relevantni pri mojoj odluci o kupovini.

Bojan
08.2.2013 20:19
11
1

I ja sam dosao do istog zakljucka u vezi turbo i atmosverskih motora, da zanemarimo male razlike (do 10-ak posto). Cinjenica je da se za odredjenu snagu utrosi odredjena kolicina goriva, bez obzira na tip agregata i takodje odredjena snaga daje odredjene performanse. Znaci da kod benzinaca i nema nekog napredka u efikasnosti, sto znaci da skuplji turbo motor ne pruza nista vise od "zastarelog" atmosverskog, a pritom njegova slozenost dovodi u pitanje i pouzdanost, kao i cenu odrzavanja. Dizelasi su vec druga prica, mada i tu postoje lazi.

krkobabic
08.2.2013 22:15
7
0

Ljudi da li moze neko da mi odgovori zasto danas automobili imaju duplo vise konja nego recimo pre 30 godina, brzi su 20% i trose isto kao onda. Gde nestadose efekti tolike snage.
1981 sam vozio BMW 316i, 98ks, nista nije bio losiji od danasnjeg 318 koji ima 150ks

Milan Dukic (dumi)
09.2.2013 10:43
7
0

@krkobabic ja mislim da nestadose u osecaju jel sunaravno automovili napredovali u celosti nije isti bmw iz 1981 i 2013 godine. Areodinamika automobili zatim ogibljenje zvucna izolacija motor...tako da danas kad ides 100km/h u dobrom auto imas osecaj da ides 50km/h automobili su mocniji u svakom pogledu mislim da je osecaj u pitanju.

Чедомир
09.2.2013 11:52
8
0

одг.Кркобабић
Поред овог што је Думи набројао,највећи разлог ипак лежи у тежини.Данашњи аутомобили су много тежи него они из 80-их,90-их(да се не враћамо даље у прошлост),тако да и поред значајно јачих мотора, не остављају утисак много бољих убрзања и крајње брзине од много старијих и "превазиђених" машина.

krkobabic
09.2.2013 14:55
7
0

upravo i ja tako mislim. tezina vozila je uzasno skocila uprkos primeni modernih materijala. sve je to jedna velika prevara u auto industriji

Pavle Barta
09.2.2013 20:05
10
0

@ Нови Сад

Taj BMW definitivno spada u prvu kategoriju. :-)

@ ali

U pravu ste, to bi trebalo da je praksa. Doduše, ponekad se dešava da nam je automobil toliko kratko na testu da se celokupno vreme s njim svede na snimanje i slikanje. Što se CR-a tiče, po meni je više nego tendenciozan, jer i tu, kod nas u praksi, je upravo suprotno. Mali turbo-benzinci manje troše (kada se normalno voze) od većih atmosferskih, a zbog maksimalnog obrtnog momenta na nižim obrtajima imaju i funkcionalno bolje performanse.

Peki
09.2.2013 22:20
13
0

Od kako je Evropu i svet zahvatila ekonomska kriza, sve vise paznje prilikom testiranja vozila poklanjam potrosnji. Cesto postujuci propisanu brzinu, sa zeljom da se uverim kolika je minimalna (lagana ubrzanja, brzo prelazenje u visi prenos...), odnosno temeprametnom voznjom, kao neko ko koristi recimo 70-80 % snage svog vozila. Verovatno je svima poznato da su dizeli manogo manje osetljivi na nacin voznje, njihova potrosnja cesto nije daleko od obecane, izuzmemo li grad. Benzinski motori su druga prica, posebno malolitrazni, sa turbo punjacem, kakvi su trenutno u modi. Naime, ovi mogu biti ekeonomicni, ali samo sa izuzetno lakom nogom na gasu, sto nije lako ostavriti u svakodnevnoj voznji. Ovo se posebno odnosi na trocilindricne, koji se veoma brzo penju u obrtaje, no da bi se ostvarila zadovoljavajuca ubrzanja, moraju se opteretiti. Mozda najbolji primer za to je dvocilindricni Fiatov 0.9 TwinAir/85 KS, koji u proseku "ladno" popije 7 i vise litara, dok je zvanicna valja 4,1 lit.
Drugo, ukoliko je na auto putu, pri konstantnoj i autorizovanoj brzini, veoma lako doci do preciznih podataka, ovo je daleko teze na regionalnim putevima, odnosno u gradskoj voznji. Sve zavisi od vozaca, gustine saobracaja, broja preticanja, konfiguracije terena... Mnoge kolege novinari, mislim na francuska medija, po gradu voze nocu, sto nikako ne odgovara realnosti. Kao prvo kojem gradu? Novom sadu, poznatom po sirokim bulevarima, ili Parizu, kao u mom slucaju, gde za 10 km, danju treba najmanje 40 min. Nisam brojao, ali verujem da na toj relaciji ima izmedu 50-70 semafora, tako da je sve rasprostranjeniji Stop&Start sistem, vise nego li pozeljan. Strana medija, mislim na specijalizovane auto casopise i TV emisije, cesto iznajmljuju piste kako bi izvrsili precizna merenja. Maksimalnu brzinu, ubrzanja, ponasanje na putu, kocioni put... i potrosnju! Prisustvo sam par puta, i mogu sa sigurnoscu zakljuciti kako je ovaj nacin odlican za sva navedena merenja, osim za potrosnju. Zasto? Zato sto simuliraju uslove, sto opet ne odgovara realnosti. Da bi sve licilo na grad, odluceno je da se zaustave recimo 20-30 puta, da ubrzavaju do 50 km/h, da voze nekoliko kilometara pri brzini od 30-40 km/h i slicno. Da samo u realnim uslovima ja cesto naletim na dubretare, kamion koji isporucuje robu, "zaspale" vozace na semaforu, tipove koji ne znaju da se uparkiraju pa blokiraju saobracaj vise minuta, taksiste, koji se i pored praznog mesta sa strane zaustave na sred puta kako bi putnici izasli, a da nisu ni pomislili da plate unapred... i ko zna sta sve ne. Nije onda cudno sto nakon desetak kilometar mali gradski auto pokaze dvocifreni podatak, kao i bezmalo svi dizeli srednje zapremine. O starim atmosferskim motorima od dve litre i vise, pa jos i sa automatskim menjacem, ne vredi ni govoriti, to su cifre od kojih se uplasi.

Dušan 037
10.2.2013 01:14
6
0

@ Pavle Barta

Jedno pitanje van teme...

Kada smo se već dotakli dužine testiranja automobila - upravo su VG devedesetih u više navrata pisale da uobičajena standardna dužina normalnog testa iznosi oko dve hiljade kilometara (sećam se članka o Opel Omegi Karavan na putu za Moncu). Na koliko dana/kilometara redakcija sada dobija automobile? Mislim na pune testove, ne blic-testove, upoznavanja, promocije i slično.

_____________________________

O malim turbo motorima - po meni ovi rezultati ovako dobijeni jesu očekivani. Poznato je da se od agregata najviše očekuje tokom ubrzavanja dok je za održavanje neke razumne putne brzine potrebno srazmerno malo snage, te je za ovakav (najčešći) režim vožnje dovoljan motor skromnih performansi i, posledično, potrošnje. Motori male zapremine sa turbo kompresorom u stvari predstavljaju kompromis: oni pri konstantnoj brzini očekivano rade na nižem broju obrtaja pri kom imaju tek nešto veće otpore od motora bez pomenutog turbo kompresora; sa druge strane prilikom ubrzavanja ulaze u viši režim i tada značajno raste pritisak, količina ubrizganog goriva, otpori, ali i snaga. Proizvođači upravo igraju na kartu da su drugoopisani slučajevi dosta ređi od prvih i tako projektuju rešenja koja imaju kompromis osobina manjih i većih motora.

Iako se na ovaj način mogu dobiti zaista upotrebljivi i ekonomski isplativi (barem kratkoročno gledano) slopovi, moje je mišljenje da je vizija atmosferskog motora visoke kompresije (Mazdin Skajaktiv) perspektivnija.


igi
10.2.2013 01:46
9
0

Proizvođači daju standardizovanu potrošnju, dakle onu koju mogu svi da izmere u istim uslovima (laboratorija).
Jer šta bi značila vožnja u "realnim" uslovima? Koji grad bi bio relevantan (Beograd, Peking, Leskovac?), koje godišnje doba (zima u Africi ili leto u Finskoj?), kakav tip vozača... Ima isuviše faktora da bi se dala procena (ne merenje, već samo procena) "realne" potrošnje.
Bolje je ovako: neka oni stave koliko troše u strogo kontrolisnim lab. uslovima a mi ćemo bez problema dodati 20-30% i to je to.
Čak i kad bi pisali tu "realnu" potrošnju, opet bi se ljudi bunili da njima troši više ili mnogo manje (te su oni jelte bolji vozači). Dakle - neka ostane ovako, nema druge.

Damir
10.2.2013 08:18
4
0

Fiat 132 2000 je ako se nevaram imao 100KS. Garantujem da je on imao bolje performanse od bilo kojeg Fiata danas

Pavle Barta
10.2.2013 11:24
6
0

@ Dušan 037

Nekada smo imali automobile na super-testovima, koji su kod nas provodili između 3 i 6 meseci. To su bili, pravi, temeljni testovi koji su rađeni u nekoliko segmenata. Međutim, ekonomska kriza čini svoje, prodaja novih automobila u Srbiji je takva kakva je, tako da takvih testova trenutno nema, što se naše redakcije tiče.
Sada, od nekih kuća dobijamo automobile na 7 dana, bez ograničenja kilometraže, što nam omogućava da koliko-toliko testiramo vozilo. Međutim, od nekih dobijamo automobile na 2-3 dana. U tom slučaju, nemoguće je na adekvatan način testirati i analizirati vozilo. Realno, dva dana samo utrošimo na snimanje za emisiju, i slikanje za magazin, jer tražimo različite lokacije, da se ne ponavljaju često itd.

Milan Dukic (dumi)
10.2.2013 11:30
4
0

@Peki
Gospodine peki zamolio bih vas da mi date vase strucno mislnje. Koji turbo benzinski motor bi preporucili kao dobru kupovinu do 2000ccm i do 20000e vrednosti? Koji je motor ostavio najbolji utisak na vas, po pitanju pervonmasi, potrosnje, cene odrzavanja... Vidim da su dosta novinara odusevnjeni fordovim ecoboost motorima?

Don
10.2.2013 11:50
9
0

Nazalost, sve je vise tih turbobenzinskih motora, pa jedino japanci ostaju vjerni tradiciji da nema zamjenje za kubike.I koliko vidim, njihovim benzincima nista ne fali. Potrosnja je k..rabota, gledam svapske medije, kad testiraju vw srotove, onda obavezno im trosi ko u prospektu, necuveno! a dok za ostale proizvodjace daju realne vrijednosti koje odskacu i do 2 litre od deklarirane.
Mene je zasmetalo sto npr. kia ceed 1.6 crdi, ima naveden podatak 5.9l u gradu a meni je trosio 7.3 (a mozda bi i vise da ga duze vozim)

Peki
10.2.2013 18:19
5
0

@Milan Dukic
Da, Fordovi Ecoboost motori bez sumnje imaju odlicno iskoriscenje, onaj od jedne litre, sa 125 KS, oborio je sve moguce rekorde u kategoriji. Ne bi zeleo da se upustam u raspravu u vezi pouzdanosti i cene odrzavanja, jer se moja iskustva obicno zavrsavaju nakon nedelju dana test voznje. 1.6 SCTi/180 u Focusu je opravdao sva ocekivanja (perfomanse, cena, potrosnja...), kao i 2.0 SCTi/250 (Focus ST), ali je znatno skuplji od 20.000 evra.
Dopao mi se i 1.6 THP od 155 i 200 KS, poreklom iz BMW, koje pronalazimo kod grupacije PSA i Minija. Do spomenute sume mozemo ga dobiti u Peugeotu 208, pa cak i u Citroenu C4. Onako iz glave, i Nissanov 1.6 DIG-T, koji pogoni Juke, nije uopste los, razvija 190, odnosno 200 KS. Tu su naravno i svi malolitrazni agregati grupacije VW, 1.4 TSi od 140 i 180 ks, kao i 2.0 TFSI/220 KS. Prvi navedeni u Polu je ispod 20.000 evra, no dvolitarski u Golfu je znatno skuplji. Mozda bi trebalo spomenuti i Renault, koji se sve vise okrece turbo benzincima, uostalom, jedan je od pionira na ovom polju. Ko se jos ne seca Renaulta 5 Turbo? Trenutno imaju mali 1.2 Tce/120 KS, no najkasnije za koji mesec dolaze 1.4 TCe/140 (zamenjuje sadasnji 1.4 T) i 1.6 TCe Turbo od 200 ks, koji ce se ubacivati u Clio RS. Zahvaljujuci dobrim odnosima sa ovim proizvodacem, imao sam priliku provozati ga na kratko, no pre zvanicne prezentacije i test voznje, nisam autorizovan da iznosim misljenje.
S postovanjem.

goxy
10.2.2013 21:10
3
1

Peki,maksimalno ne korektno sa tvoje strane!Otkrinam male tajne male zveri zvane rs,bar malo!;-) poz.

Srdjan
11.2.2013 11:45
11
0

Svakako su dizelasi sa najmanje odstupanja od propisane potrosnje, pogotovo pri vecim brzinama. Ali, da li je potrosnja jedini faktor koji treba gledati?

Ja na kraju godine podvucem crtu koliko sam dao za gorivo, koliko za majstore, koliko za registraciju i koliko za pad vrednosti vozila i to podelim sa kilometrazom i eto najbolje racunice koliko me kosta automobil

Milan 2
11.2.2013 13:44
5
0

Sad se postavlja pitanje, sta je pametnije uzeti: 1.4-1.6 turbo ili 2.0 atmosferac???

goxy
11.2.2013 15:53
3
0

Peki kad realno mozemo da dobijemo bar neke informacije vezane za 1.6 tce turbo!Poz!

Milan Dukic (dumi)
11.2.2013 18:08
3
0

@Peki
Hvala gospodine Peki na odgovoru i misljenju.
Pozz

Piroski
11.2.2013 21:30
9
1

Evo i svezeg dodatka na ovu temu prosecne potrosnje nakon 1000 predjenih kilometara:
Fiat 500L 1.4 benzin - 6.2/7.8 lit. (katalog/test)
Fiat 500L 1.2 Multijet dizel 4.2/6.0 lit. (katalog/test).
Zanimljivo je da smo sa dizelom na otvorenom putu pri brzini od 85kmh zabelezili prosecnu potrosnju na jednoj deonici od 3.9 litara. Dve osobe, bez prtljaga, 1/2 rezervoar, bez vetra, +2C

goxy
11.2.2013 22:52
6
1

Konkluzija glasi,svi proizvodjaci LAZU!!!Poz.

Milan 2
12.2.2013 21:44
4
0

Gospodine Peki, bas ste dali opsiran odgovor :)
Moj imenjak me podsetio na onog mucenog Kostunicu, kad su ga pitali nesto u vezi Legije, a on odgovara: Gospodin Legija bla....bla :)
Gospodin, pa onda oslovljavanje po nadimku :)
Hvala gospodine Peki :)

Kipi
13.2.2013 12:24
3
1

Svrha deklarisane potrošnje je da brojevi mogu da se uporedjuju, na primer automobil A troši 4.5L, a automobil B troši 6L, dakle A je dosta ekonomičniji od B.

U potrošnji goriva ima toliko parametara da bi bilo groteskno ispisivati na desetine brojeva čija bi poenta bila nejasna. Zamislite kada bi oni koji testiraju stavili u automobil 4 osobe, nakrcali 200 kila stvari u gepeku i vozili ga uzbrdo i onda objavili taj rezultat. Ali ljudi vole od svega da prave lakrdiju pa posle da i to kritikuju.

Ovako, uporediš dva broja i znaš koji auto manje troši. Ako te zanima stvarna potrošnja, dodaj 20% za vožnju sa ženom, po kiši i sa dve torbe u gepeku, uz neprestano pritiskanje gas-kočnica.

Dušan 037
15.2.2013 03:59
2
0

@ Pavle Barta

Hvala na odgovoru!

Moje je mišljenje da je bolje ići na štetu raznolikosti okruženja u kom se automobili fotografišu (iako su vaše slike svakako vredne pažnje) kako bi više vremena ostalo za sadržajnije testiranje, mada mi za ovo i cela ta tri dana ne deluju kao dovoljna... ali da ne dužim više.

_____________________________________

Naravno da na potrošnju utiče skoro nesagledivo veliki broj faktora i da je teško dobiti apsolutno tačne ili barem srazmerne brojke iz razloga koji bi mogli da se svedu na nemogućnost obezbeđivanja ponovljivosti uticaja van laboratorije - što sa sobom povlači manju tačnost i preciznost. Pomalo rogobatno ovo zvuči, no to je definicija.

Ipak, po meni ovo istraživanje ima svoju poentu. Ono podvlači i donekle potvrđuje tezu da su te amplitude u potrošnji kod turbo motora izraženije nego kod atmosferskih (iako i sam stil vožnje ima udela, neprilagođavanje...).

Нови Сад
19.2.2013 11:16
4
1

Пре неког времена сте тестирали BMW 320d, просечна потрошња вам је била 6.7 l/100km, а декларисана је 4.5! то је 50% више!

Pavle Barta
19.2.2013 12:48
3
0

@ Hoви Сад

Tako je, ali je nominalna potrošnja kod tog modela realno ostvariva uz adekvatan način vožnje. Test je podrazumevao dosta vožnje u prve tri brzine, često malo oštrije, posebno prilikom snimanja, i dati rezultat je naveden.

Нови Сад
19.2.2013 13:10
4
0

@Pavle Barta

Имам сличан ауто (118d), па ми је зато ово било занимљиво. У принципу и моја искуства су слична, оно где стварно потрошња расте је град, ту иде преко 7 литара (вероватно и зимско време има везе са тим)

Возач
21.2.2013 17:04
3
0

Када сам пре петнаест година купио аутомобил, у проспекту је наведена потрошња у граду од 12 литара на 100 пређених километара. Ни дан данас не троши ни кап више. Произвођачи су некада били много објективнији.

Pavle Barta
22.2.2013 10:07
4
0

@ Нови Сад

Ima zimsko vreme veze s tim, i te kako. Ulje se zgusne zimi, kako u motoru tako i menjaču, veći je odliv toplotne energije motora. Hladan vazduh je gušći pa je i otpor vazduha zimi veći...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: