Ekskluzivno

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

Lažni blizanci

Nedugo nakon kratkog, Citroen je lansirao Grand Piccaso, koji se od kratkog razlikuje pre svega zadnjim delom. Uz blago modifikovanu prednju masku, ovaj veliki van poprimio je znatno konvencionalnije forme od „kratkog“, bez da je izgubio na originalnosti

Već izvesno vreme pod pritiskom brojnih SUV-a i krosovera, vanovi nisu rekli poslednju reč! To dokazuje pre svega Citroen Piccaso treće generacije, ali i restilizovani Peugeot 5008, kao i pionir na ovome polju Renault Espace, koji je ove godine najzad dobio naslednika. A kako je i prethodni Picasso postojao u dva oblika karoserije, posve je logično da proizvodač nastavlja sa tradicijom, ponudivši verziju sa sedam mesta, jer, bivši Grand Picasso predstavljao je na pojedinim tržištima i do 50 % ukupne prodaje, što se u najmanju ruku očekuje i od novog.

Uostalom, pored modularnosti, ovo je možda i najveća prednost vanova nad SUV modelima, koji se u većini slučajeva zadovoljavaju sa samo pet mesta. Grand Picasso se tako pridružio brojnim konkurentima, kao što su Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Kia Carens i VW Touran. Svestan poteškoća koje ga očekuju, Citroen nije štedeo ni sredstava ni znanja, kako bi se nametnuo kao nova referenca.

Krenimo od nesvakidašnjeg dizajna, posebno prednjeg dela, koji odskače od svega viđenog do sada. Futuristički izgled ogleda se pre svega u tankim LED dnevnim svetlima i sićušnim farovima, usađenim u retko orginalnu prednju masku. E, tu treba obratiti pažnju, jer se od kratkog razlikuje sa više diskretnih detalja (drugačiji branik i prorez za vazduh, kao i hromirane lajsne koje daju formu zaštitnom znaku proizvođača), čak je i karoserija ispod A stuba dublje isečena. Ovakvo „lice“ izaziva brojne komentare za i protiv, no Citroen ne bi bio to što jeste kada bi posegnuo za konvencionalnim rešenjima.

Znatno je klasičniji zadnji deo, uprkos drugačijoj svetlosnoj grupi u 3D tehnologiji. Osim što je duži za 17 cm, zadnje staklo ovde je znatno vertikalnije, uz nesvakidašnje lukove od sive plastike. Naime, ovi su sastavni deo krovnih nosača, pod uslovom da su ugrađeni (doplata za jeftinije verzije). Iako je njihov estetski aspekt diskutabilan, evidentno doprinose izvesnoj originalnosti. Bez njih deluje znatno banalnije, posebno što ni prozori nisu uokvireni hromiranim lajsnama (obična crna guma). Sve u svemu, u poređenju sa kratkim, evidentno je da su dizajneri Citroena privilegovali porodični aspekt, sa akcentom na praktičnost.

     
 

orginalna koncepcija komandne table,
raspoloživ prostor i modularnost,
opšta udobnost,
BluHDi agregati

diskutabilan dizajn,
dva sedišta pozadi samo za decu nižeg uzrasta,
cena

I dalje samo 5+2
Bez obzira na dopunske santimetre, Grand Picasso, kao uostalom i svi gore nabrojani konkurenti, ne uspeva da ponudi sedam sedišta dostojnih tog imena. Jedino je Dacia Lodgy znatno superiornija na ovom polju, no rustični aspekt i nimalo privlačan dizajn, odvraćaju zainteresovane kupce. Kod Picassa, dva dopunska su već kao po običaju uredno složena u dnu prtljažnika, i služe samo u vanrednim situacijama, tek kao ispomoć. Proverili smo ubacivši pola tuceta tinejdžera i klinaca, realno, samo za najmanje ima dovoljno mesta. Srećom, pristup je izuzetno jednostavan, zahvaljujući lako preklopivim sedištima u drugom redu (isti sistem kao kod prethodnog, u stilu novačnika), koja oslobađaju širok prolaz. Sam prostor za kolena zavisi od dobre volje putnika u drugom redu, koji ih mogu pomeriti ka napred za 15 santimetara. U ovakvoj konfiguraciji od prtljažnika ne ostaje mnogo (170 l, plus 2x40 l ispod sedišta), jedva za par sportskih torbi. Grand Picasso je daleko talentovaniji kada treba prevesti petočlanu familiju, u tom slučaju u prtljažnik staje između 575 i 704 l, ukoliko se radi o završnom nivou Exslusive. Kod jeftinijih verzija sedišta u drugom redu nisu na klizačima, tako da je zapremina fiksirana na 645 l.

Sve u svemu, stotinak litara više od „kratkog“, s tim da Grand ima viši utovarni prag, zbog dopunskih sedišta. Pre ili kasnije, Citroen će ponuditi i verziju bez njih, čime bi se povećao utovarni prostor i smanjila cena, kao što je to slučaj sa bratskim Peugeotom 5008. Inače, modularnost ne može biti bolja, za primer je se kakvom se lakoćom iz putničkog pretvara u transportno vozilo, maksimalne zapremine od 1.843 l. U našem slučaju, velika zadnja vrata poseduju električnu asistenciju, uz zvučni signal prilikom otvaranja i zatvaranja. Praktično i atraktivno, ali pomalo sporo.

Toliko o upotrebnoj vrednosti, pozabavimo se malo nesvakidašnjim estetskim aspektom enterijera. Naime, Picasso je inaugurisao potpuno novu komandnu tablu, 100% numeričku, izbacivši praktično sve mehaničke prekidače. Citroen tako igra na kartu modernizma i vrhunske tehnologije, sa dva velika LCD ekrana od 7 i 12 inča. Naziv Technospace zamenio je naziv Visiospace kod bivšeg, a sve zbog nebrojenih tehnoloških inovacija.

     
 

Dakle, na gornjem monitoru su kao i pre numerički instrumenti, koji formom i aspektom imitiraju analogne (kilometar sat i obrtomer deluju kao „pravi“), ili imaju čisto numerički aspekt (brojke). Zanimljivo je što se između ovakvih instrumenata može ubaciti i karta sa satelitskom navigacijom, ili fotografije sa putovanja i familije. A kad smo već kod konekcije, postoje za sva moguća medija, plus praktična klasična priključnica od 230 V. Jedino se možemo zapitati zašto su na toliko nepristupačnom mestu, kod kolena vozača u središnjem boksu, tako da ovaj u vožnji nema šanse da bilo šta vidi ili napipa. Impresivni „high-tech“ ambijent u stilu je i sa dizajnom centralne konzole. Razvučena je i „čista“, bez imalo dugmića, za razliku od upravljača. Podrezan odozdo, u kombinaciji koža/aluminijum, načičkan je brojnim funkcijama, koje zahtevaju vreme za adaptiranje. Dobar deo svega navedenog odnosi se na najviši završni nivo Exclusive (postoji ukupno četiri), dok jeftinije verzije, kao što su Atraction i Confort, deluju znatno skromnije.

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS

Motor: turbo dizel, redni/4, 1997 cm³/common-rail, 110 kW/150 ks pri 3.750 o/min, 340 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, 6/A ili robotizovani ETG6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 9,8 s, maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja: 4,2 (fabrički podatak), 7,2 l (na testu), emisija CO₂ 110 g/km
Karoserija: Monovolumen 5/7, DxŠxV 4.597x1.826x1.634 mm, međuosovinsko rastojanje 2.840 mm, masa 1.430 kg, prtljažnik 645 l.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

3,8

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,5

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,10

Ukupno

4,10

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,2

Ukupno:

4,06

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,2

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

4,14

Cena

3,7

Prosečna ocena: 4,05

Centralni ekran ovde je u crno/belom izdanju, bez mogućnosti da se promeni podloga i boja. Lični savet - ukoliko imate mogućnosti, izaberite bolje opremljen. Slično je i sa sofisticiranom sigurnosnom opremom, opet u velikoj meri rezervisanoj samo za najskuplje verzije. Time je najzad nadoknadio zaostatak koji je imao u poređenju sa konkurencijom. Po prvi put kod jednog Citroena pronalazimo detektor mrtvog ugla, vibrator u aktivnom sigurnosnom pojasu (automatski se zategne se u slučaju opasnosti), koji vas opominje kada se bez pokazivača pravca napusti saobraćajna traka, panoramsku viziju od 360°, sa četiri kamere, kao i „inteligentan“ regulator brzine. Ovaj održava zadatu distancu sa vozilom ispred, ali nema sposobnosti da ga kompletno zaustavi, kao sto je to slučaj kod Forda i Volvoa. Treba pohvaliti i sistem za otključavanje/zaključavanje vozila i startovanje motora bez ključa, toliko praktičan u svakodnevnoj upotrebi. Prijatno su nas iznenadila i prednja sedišta, kao i ergonomija i vidljivost. Vozač se oseća carski, pozicija za upravljačem znatno je manje vanovska nego li pre, sa ručicom menjača između sedišta (ranije pri dnu centralne konzole).

Ovoga puta bili smo „počašćeni“ sedištima u kombinaciji platno/koža, grejanjem i masažom. No, bez imalo sumnje priviliegovana pozicija u Picassu je suvozačeva. Trebalo je samo videti zadovoljni izraz lica Gospođe Rajković, kada je otkrila produžetak ispod kolena, nazvan „relaks“. Vođen električnom komandom, on predstavlja prirodni nastavak sedišta, kako bi se po želji podigle noge i odspavalo u vožnji. Ujedno, u kombinaciji je sa ogromnim i ujedno udobnim naslonom za glavu. Naglasimo i da je organizacija unutrašnjeg prostora odlična, sa mnoštvom upotrebljivih ostava i boksova za odlaganje sitnica. U prednja vrata staje nezaobilazna „test“ flaša od 1,5 l, a zgodan je i pregradak između sedišta. Na gornjem delu komandne table nema kao nekada praktičnih udubljenja, jer je bilo brojnih deformacija poklopca, usled dejstva sunčevih zraka. Kvalitet plastike sada je bez zamerki, mekana i sunđerasta zastupljena je u izobilju. U podu pozadi su dva poveća boksa, dušu dala za sakriti pribor za prvu pomoć i nešto alata.

Motori po meri
U Grand Picasso Citroen odnedavno ugrađuje famozni trocilindarski 1.2 PureTech od 130 KS, kao i osveženi 1.6 THP od 165 KS. Za određena tržista zadržana je slabija verzija od 155 KS, kao i ostareli 1.6 VTi/120. Slično je i sa dizelima, 1.6 BlueHDi 100 i 120 KS, kao i 2.0 BlueHDi/150, pretrpeli su brojna poboljšanja. Isprobali smo oba, i mirne savesti možemo konstatovati kako 1.6/120 KS, u potpunosti ispunjava sve zahteve koji smo mu postavili. Sa 270 Nm (verzija 1.6 HDi/115), obrtni moment je podignut na 300 Nm, zahvaljujući čemu je odziv na gas ubedljiv i ispod 1.500 o/min. Dovoljno snažan, diskretan i veoma ekonomičan, bez imalo muke pokreće oko 1.400 kg teško vozilo. Naš prosek kretao se oko 6,5 litara, mada je lako moguće sići i na 5 l.

No, kako je Grand Picasso teži od običnog za gotovo 100 kg, snažniji 2.0 BlueHDi/150 KS, još je bolje adaptiran. I njemu je obrtni moment povećan sa 340, na 370 Nm, ali uprkos tome pomalo je „šupalj“ u najnižim obrtajima (ostvaruje ga počevši od 2.000 o/min). Apsolutno vam ga preporučujemo ukoliko često putujete maksimalno opterećeni, posebno jer je i potrošnja niska. Po regionalnim putevima lako se zadovoljava sa 5,5- 6 l, da bi se nakon desetak dana test vožnje potrošnja stabilizovala na 7,2 l. Pokazao se ekonomičnim i u gradskoj vožnji ( 8-8,5 l), između ostalog zahvaljujući verovatno najboljem postojećem Stop&Start sistemu, druge generacije. Osim što je brz prilikom startovanja, svaki put kada brzina opadne ispod 20 km (u leru), ugasi motor. Funkcioniše pri temperaturi do -5 C°, sa rokom trajanja od 600.000 paljenja.

Treba reći da je ovaj po prvi put u paru sa motorom od dve litre, bez obzira da li se radi o šestostepenom ručnom menjaču, ili robotizovanom ETG6. Ručica se kod poslednjeg i dalje nalazi na gornjem delu komandne table, plus jos dve pored upravljača. I ovaj je usavršen, po Citroenu sada je brži, uz slabije izražena cimanja prilikom prelaza (a-cup). Voženi je posedovao klasični manuelni, smešten izmedu sedišta (ranije da donjem delu centralne konzole). U svakom slučaju, 2.0 BlueHDi je agregat po meri i ambicijama velikog Picassa. Jeste da ponekad mora pogurati u najviši režim rada, kad nam se učinio previše prisutan u kabini. Naprotiv, akustična izolacija pri velikim brzinama pokazala se odličnom. Čak i kada je kilometar sat pokazao maksimalnih 210 km/h, moguće je slušati muziku i razgovarati bez podizanja glasa. Recimo još da se ovaj blok odlikuje izuzetno niskim nivom štetnih izduvnih gasova, zahvaljujući kombinaciji SCR sistema (Selective Catalytic Reductions) i filtera čestica.

Ukratko, prvi navedeni transformiše NOx (azotni oksid), nastao kao nusprodukt sagorevanja dizel goriva, u neškodljivi azot (N2) i vodu (H2O). Gasovi prolaze kroz specijalnu tekućinu (AdBlue), dok je rezervoar od 17 litara, smešten ispod desnog zadnjeg sedišta. Krajnji rezultat je odličan, gotovo je nemoguće pronaći motor ovakve zapremine koji ispušta samo 110 g/CO2 po kilometru (117 za automatski menjač). Zauzvrat, motor ne može da funkcioniše bez ove tekućine, koja se mora dosipati nakon 20-30 hiljada pređenih kilometara.

Uz Picasso promovisana je i nova platforma (UMP2), ponos i dika grupacija PSA. Izuzetno važna stavka za proizvođača, jer će je u budućnosti koristiti svi modeli u C i D segmentu. U zavisnosti od potrebe, može se produžiti međuosovinsko rastojanje, tj. povećati trag točkova, predviđena je čak i za hibridne verzije sa pogonom na prednje i zadnje točkove. Grand Picasso tako ima međuosovinsko rastojanje veće za 5,5 cm, odnosno ukupno 2,84 m. Rekord u kategoriji. Nova platforma lakša je od prethodne za 70 kg, što uz upotrebu lakih materijala donosi uštedu i do 140 kg po vozilu. Tim bolje po voznu dinamiku, prilikom temperamentne vožnje znatno se manje naginje i ljulja od prethodnog. Trim je osetno tvrđi, no ukoliko je „obuven“ u pneumatika od 16 i 17 cola, nivo udobnosti u potpunosti je na nivou reputacije proizvođača. Spomenimo još i precizno upravljanje, uprkos snažnoj električnoj asistenciji. Kočnice su izuzetno efikasne, uz ovaj agregat i 1.6 THP/165, diskovi su veći (napred 304 x 28 mm, a pozadi 290 x 12).

U gradskoj vožnji pohvaljujemo bočnu i frontalnu preglednost. Ogromno panoramsko vetrobransko staklo je u serijskoj opremi za sve verzije, dok su A stubovi primetno tanki. Prečnik okretanja od 11 m među najmanjima je u kategoriji. Što se tiče cene, Grand Picasso skuplji je u proseku za 700 evra od „kratkog“, s tim da nije na raspolaganju sa najnižim nivom opreme i najslabijim dizelom 1.6 HDi/92 KS. Samim tim, početna cena je viša, na našem tržištu iznosi 20.990 evra (1.6 VTi/120). Exclusive paket, sa nekoliko opcija, lako će prebaciti 30.000 evra...

Tekst i slike: Perica Rajković
8330
Postavljeno: 07.05.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Laserb
07.5.2015 09:50
12
23

@ Perica Reno Rajković
Nedopadljiv dizajn?
Ma Espace sav puca od lepote.
A i od plastike, nema mu premca, No 1 plastikaner.
Svaki Picasso je premijum marka za Reno plastične kante

Hans
07.5.2015 13:08
12
7

Definitivno bi bio moj izbor broj 1. u ovoj klasi. I prethodnik mi je bio odlican, ali mi je problem bilo previse reljefne, ali tvrde kao kamen plastike. Vidim da je ovdje to ispravljeno. Dizajn, on mi je bajka. :-)

Greg
07.5.2015 14:07
15
5

@Laserb
sram te bilo

otac Makarije
07.5.2015 14:25
10
7

Još da može bar kao opciju da ima i rezervni točak, ali "šipak" uz BlueHDI :)
Ima ovo vozilo i drugih falinki. Npr, čak ni kao opciju nemate produžetak sedalnog dela prednjih sedišta (zafira to nudi za male pare), a što je za "krakate" ljude veliki problem.
Pozadi ne može da sedne čovek visok preko 190 cm, jer se "nebo" naprasno (i nepotrebno) "spušta" za par cm ( kao stepenik) baš u zoni zadnjih glava (a ne iza njih). Pretpostavljam da je to zbog smeštaja u krovu mehanizma pojasa za srednjeg putnika (i druga vozila taj pojas imaju, ali ne i taj problem, mada ga ima i grand C max, ali samo za levog zadnjeg putnika).
Pozadi je nekako usko i tesno u zoni ramena i glava za levog i desnog putnika (bočni prozori su veoma blizu glave).
"Suncobrani" napred deluju sirotonjski kao iz "peglice2 čak i u Exclusive paketu.
Čak i kada podignete sedišta drugog reda (radi ulaska u treći red), na podu ostaju fiksirane "šine" tih sedišta (kao "pragovi" pruge) i to je da noge polomite ili zglob iščašite (postoje pametnija rešenja,npr, kod 5008 zajedno sa tim sedištem se dižu i "šine" i ostaje potpuno slobodan i ravan pod za lagan ulazak ).
Dosta on falinki ima. I totalno sam se ohladio od njega.
Cena opcija u Srbiji je čisti bezobrazluk, radi se u odnosu na neke pozicije o "stotinama" eura razlike u odnosu na SLO.

Peki
07.5.2015 14:38
24
6

@Laserb, ajde nam jos jednom objasni koji je tvoj problem? Gde je spomenut Renault u tekstu? Da li je Picasso uporeden sa Senicom i Espasom? Nije, pa cemu onda tvoj neumesan komentar? Lepota je oku posmatraca, uostalom nigde ni nije receno da je Grand Picasso ruzan, vec da poseduje nesvakidanji izgled. Svi se slazu da je Citroen ovde napravio znacajan dizajnerski zaokret, zbog cega se i mogu cuti glasovi za i protiv.
Uostalom sta si hteo da kazes? Ako nemas nista pametnije osim da pljujes, sa ili bez razloga, po Renaultu, bolje da se ni ne javljas. Vozen je Citroen, OK? Odavno si provljen, svi znamo da se iza tvog pseudonima krije Dejan L, koji je sa ovog sajta izbacen zbog psovki, uvreda i PRETNJI pojedinim osobama. Nazalost, toliko su gnusne da nisu mogle biti objavljenje, sto samo govori o tvojoj naravi i karakteru. Prijateljski savet, okani se toga, zatrovan si nepotrebnom mrznjom...


Nemanjica
07.5.2015 15:32
9
5

Dejane, cemu bespotrebne prozivke...Gotovo sam siguran da si "iscrpeo" svu snagu termina "transparentnost"...I da se blizi kraj istoj! Na neki nacin me i raduje cinjenica, da ce "dirigentska palica" pokazati STOP, dosta je bilo...Pametnom i vise nego dovoljno!!!

Rikošet
08.5.2015 12:06
8
4

Prvi Picasso mi je bio najoriginalniji, ali ne spada u tip vozila koja bih poželio da imam. Mada je bio od kamene plastike i drugi mi se dopao, Najbolji detalj kod njega su mi bile komande klimatizacije kod ventilacionih otvora. Začudila me neudobnost sjedišta drugog reda u koja se komforno mogu smjestiti samo ljudi sitnije građe... Ovaj novi high-tech Picasso mi je tip automobila koji nit smrdi nit miriše. Kada bi mi trebalo nešto ovakvo uvijek bih radije išao na klasičan kombi tipa Transportera, Vivara... jer ako već uzimam monovolumen/kombi nek bude klasika u kojoj ću osim djece moći prevesti i kredenac, frižider, neki ozbiljniji teret bez bojazni da ću šta isprljati ili oštetiti... Mislim da monovolumeni polako gube bitku s crossoverima i da je to najočigledniji primjer na automobilima tipa Picassa, koji ne mogu više ponuditi ništa novo te zbog toga bježe u krajnosti... tipa provokativnog dizajna i nelogično nalijepljenih plastičnih ukrasa...

Cenzuru bilo kog tipa ne podržavam i to sam napisao mnogo puta. Moj izbor je da jednostavno ignorišem ili ne onog ko je bezobrazan, ali mu nikada ne bih "zatvorio usta". Većina vas ne može ignorisati takve ljude što je njima daje za pravo da budu takvi kakvi jesu, jer to ih stavlja u centar pažnje. A oni traže samo to.

Žao mi je samo što zbog takvih ljudi mnogi odustaju od komentarisanja, što ostajemo bez dragocjenih iskustvenih stavova koji su najveća vrijednost ovog foruma. Naši forumi sve više liče na retorička bojna polja mentalno poremećenih osoba, a sve manje na mjesta gdje ljudi na civilizovan način razmjenjuju iskustva. Zato je na njima sve manje civilizovanih ljudi... Nažalost.

Boki
08.5.2015 20:34
3
3

Dizajn je ok sve do zadnjeg dela. Poklopac prtljaznika je po meni promasaj. U celini lepsi je od kraceg brata koji je tek diskutabilan... Inace odlican automobil sto se ostalih stvari tice.

Bojan
09.5.2015 01:56
8
1

Udarite vi ovog sabana po dzepu preko suda, dzep sve resava....verovatno imate materijala za to. Taj lik je bre ljudi bolestan.

don
09.5.2015 15:25
5
4

ne mogu ljudi samo aformativno komentirati. Postoji i druga strana, i ovdje je babo Makarije lijepo istakao nedostatke koje je on primijetio, a drugi nisu il se nisu usudili da kazu. Ima ljudi koji su vise osjetljivi, s pravom, na nepravdu i dvostruka mjerila.

Milan
09.5.2015 20:14
4
1

Potpuno se slazem sa iznetim od strane rikoseta oko cenzure. Ako neko vredja to je prevashodno njegov problem, ignorisite ga. Moram priznati da i mene tendenciozni i placeni tekstovi znaju iznervirati, to je jedan od razloga zasto citam vrele gume a ne neki drugi casopis. Danas je novinarstvo vise tezga nego objektivno informisanje i svaka cenzura bi samo vodila sumnji u zelju za stvarnim informisanjem citalaca, vozaca, kupaca..
Sto se tice samog predstavljenog auta, cini mi se da se on uklapa u ono sto nudi konkurencija. Ostaje diskutabilno kome je ovakav auto namenjen a da stvarno pokriva potrebe bez zahvatanja u dzep kupca. Citroen nisam vozio ali jesam skoro grand senik preko rent-a cara. Tu sam prvi put video da ovakav auto ima stvarnu svrhu, pet putnika i prtljag za relaciju od tri sata voznje su sasvim dobra namena za ovaj auto. Dakle, ovakav auto ima smisla kao rent-a-car, kao vozilo firme, kao taksi na autobuskim linijama i za petoclane porodice. Za sve ostale namene limuzina je jos uvek bolje i jeftinije resenje. Problem je sto svi proizvodjaci nastoje da pokriju trzisni segment koji je ogranicen i gde vecina nece vratiti ulozene novce. Na neki nacin bi bio red da Francuszi i Krajsler u americi kao rodonacelnici ovog segmenta ostanu u prici, ostali mogu da zarade i u drugim segmentima.

Sebastian
09.5.2015 20:47
7
1

Svaka cast za g-dju Rajkovic! ;)

Sale
11.5.2015 10:28
3
5

Meni ovaj auto izgleda prilicno ruzno....

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: