Ekskluzivno

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

Francuski zavodnik

Sa DS5, Citroen želi parirati nemačkim predstavnicima u premijum D segmentu. Izvodljivo, ali uz izvesne korekcije i snažniji agregat, kao što je novi 2.0 BlueHDi od 180 KS.

Iskreno rečeno, nisam nimalo fan Citroena DS5! Aha, rećićete, stvari počinju loše po „admiralski brod“ čuvenog francuskog proizvođača. I ne grešite, barem ne u potpunosti, sve dok lični afiniteti nemaju značajniju ulogu prilikom ocenjivanja, jer, objektivnost je oduvek bila i ostala moj motiv, bez obzira što će me pojedini odmah prozvati... Dobro, kada smo i to razjasnili, možemo se latiti ovog nesvakidašnjeg, da ne kažem ekstravagantnog Citroena, kakvi su uostalom bili i mnogi pre njega. Ko uživo još uvek nije video ovu retku „zverku“, posebno u najskupljoj verziji Sport Chic, jednostavno ne može da shvati kakav utisak ostavlja na okolinu! „Vauuuu“, izraz je koji se nesvesno otme iz grla, ukoliko je cilj bio impresionirati, apsolutno je ostvaren. Bez obzira što su od lansiranja protekle već tri godine, dizajn nije zaradio ni najmanju boru.

E sad, po nekima je sve to previše kič, možda, o ukusima ne vredi raspravljati. Pristalice nemačke škole dizajna ovde nemaju šta da traže, posebno ukoliko započne priča o ceni i brzom padu vrednosti luksuznih francuskih modela. Upravo zbog toga želeo sam se ograditi na početku, jer iako DS5 poseduje brojne kvalitete, atraktivan izgled i neodoljivi francuski šarm, njegov komercijalni uspeh (ukupno 55.000 prodatih primeraka) daleko je od jednog Audija A4 ili BMW-a serije 3. No, u Citroenu su ipak zadovoljni. DS serija uskoro će se obogatiti, a orginalnost svih modela, znači i „petice“, uspela je zagolicati maštu kupaca.

Najzad udoban
Kada sam 2011. po prvi put seo za upravljač DS5, te godinu dana kasnije proveo sa njim mesec dana, bio sam neprijatno iznenađen preterano tvrdim ogibljen. Nedostojno jednog Citroena, izazvalo je brojne kritike, te je posve normalno da su inženjeri brzo reagovali. Potupno novi amortizeri i mekši trim, učinili su ga znatno udobnijim, mada je i ovo relativno kada je obuven o ogromne gume dimenzija 225/45 R18. Napomena, ove su standardna oprema uz voženi agregat, s tim da je moguće poručiti ga sa naplacima i od 17 cola. Mnogi verovatno znaju da DS5 nema pravo na toliko čuveno hidropneumatsko ogibljenje, jer ne počiva na platformi velikog C5, već C4 i DS4. Ovo se nimalo ne odražava na njegovo ponašanje na putu, intervencija je dakle posve opravdana.

Recimo da mu ipak znatno više odgovara vožnja po autoputevima, od sportske vožnje po oštrim krivinama, iz prostog razloga što sa čitavih 1.680 kg pripada poluteškoj kategoriji. Osim toga, DS5 je znatno viši od gore navedenih nemaca (1,51 m), tako da je i težište pomereno. No sa ovakvom fizionomijom zgodniji je za vozača, koji sedi višlje nego li u jednoj klasičnoj limuzini. Radno mesto, ili bolje rečeno kokpit, podseća na avion, što samo po sebi govori mnogo. Na ovu temu mogli bismo ispisati nekoliko strana, mi ćemo se zadovoljiti sa par rečenica.

duo motor/menjač,
originalan dizajn,
udobnost najzad dostojna reputacije proizvođača

vidljivost,
prečnik okretanja,
ergonomija pojedinih komandi

Zapravo, vozač i suvozač ne znaju šta će pre da pogledaju? Da li impozantnu centralnu konzolu, koja se produžava sve do zadnjih sedišta, ili onu na plafonu, koja deli krov na tri dela (dva za putnike napred i jedan za one pozadi)? Verujem da nijedan serijski automobil ne ostavlja veći utisak na putnike. No kada se nakon prvog ushićenja stišaju strasti, do izražaja dolaze mane. Toliko uobičajni prekidači za prozore nisu na vratima, već na centralnoj konzoli, odnosno za putnike pozadi kao kod 3-4 puta jeftinijeg Logana (pored otvora za ventilaciju, između prednjih sedišta). Još je veći problem odložiti mobilni telefon ili plastičnu čašu sa kafom, nigde se ne može pronaći zgodno mesto ili držač. Jeste da u vratima postoji udubljenje gde se može odložiti limenka, ali kafa se prosula u prvoj krivini, odmah nakon izlaska sa benzinske pumpe. Ne dopadaju mi se mnogo ni numeričko/analogni instrumenti, kako sam dizajn, tako i preglednost (obrtomer). Naprotiv, sedištima se mogu spevati ode, posebno kada se radi o najvišem završnom nivou. U obliku pletenice, oduševljavaju u svakom pogledu.

Zapravo, opšti kvalitet, kako po pitanju završne obrade, tako i izbora materijala, zaslužuje samo pohvale. Mekana plastika, koža, aluminijum i karbon (da, da, nije imitacija), caruju enterijerom. Sam raspoloživi prostor je veoma dobar, posebno uzevši u obzir da DS5 ima samo 4,53 m. Dve odrasle osobe osećaju se posve komotno pozadi, a ni trećoj nije zabranjen pristup. Za razliku od mnogih nemačkih berlina, pod je potpuno ravan, tako da putnik u sredini ne mora raširiti noge. Čak je i prtljažnik, sa preko 500 l (nezavisna merenja), adaptiran porodičnoj upotrebi, jedino bi utovarni prag mogao biti niži (76 cm). Ujedno, od sada se može otvoriti i spolja, što nas je pre dve godine užasno nerviralo.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,5

Funkcionalnost

4,3

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,4

Ukupno:

4,35

Ukupno

4,40

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

3,8

Performanse

3,8

Dizajn

4,2

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

4,4

Ukupno:

4,06

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,2

Završna obrada

4,0

Menjač

3,8

Ukupno:

4,08

Cena

3,6

Prosečna ocena: 4,07

Čist i performantan
Možda najveća izmena odnosi se na agregat, snažni 2.0 BlueHDi od 180 KS, obavezno je u sprezi sa novim automatskim menjačem. Direktno je izveden iz verzije od 150 KS, koja pokreće Citroen C4 Picasso, s tim da umesto 340, razvija čitavih 400 Nm. Ovaj blok odlikuje se izuzetno malim nivom štetnih izduvnih gasova, koji prolazi buduće Evro 6 norme. Niska emisija postignuta je zahvaljujući kombinaciji SCR sistema (Selective Catalytic Reductions) i filtera čestica. Ukratko, prvi navedeni transformiše NOx (azotni oksid), nastao kao nusprodukt sagorevanja dizel goriva, u neškodljivi azot (N2) i vodu (H2O). Gasovi prolaze kroz specijalnu tekućinu (AdBlue), smestenu u rezervoaru od 17 litara. Krajnji rezultat je odličan, malo je motora ovakve zapremine, sa automatskim menjačem, koji ispuštaju samo 118 g/CO₂ po kilometru (bivši 2.0 HDi/163 automatik čak 158 g/CO₂). Zauzvrat, motor ne može da funkcioniše bez ove tekućine, koja se mora dosipati nakon 20-30 hiljada pređenih kilometara. Računajte na nekih 15 evra za kanister od 10 l.

Citroën DS5 2.0 HDI 180 KS Automatic

Cena: 42.000 evra
Motor: turbo dizel, redni/4, 1997 cmł/direktno ubrizgavanje, 133 kW, 180 KS pri 3.750 o/min, 400 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, A/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 9,2 sec, maksimalna brzina 220 km/h
Prosečna potrošnja: 4,5 l (fabrički podatak), 7,6 l (na testu), emisija CO? 118 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4530x1871x1511 mm, međuosovinsko rastojanje 2727 mm, masa 1680 kg, prtljažnik 468 l

Same perfomanse su, ukoliko ne odlične, onda osetno bolje od predhodnog agregata. Logično, 400 Nm savršeno „leže“ automatici. Radi se o „pravom“ automatskom menjaču, a ne robotizovanom koji ide uz 1.6 HDi, nastalim u saradnji sa japanskim Aisin. Iako ima samo šest prenosa i bez duple spojnice, pokazao se dovoljno brzim i „pametnim“. Rekao bih da odgovara karakteru čitavog vozila, a ko baš voli da se igra ručicom, po želji može preći i na manuelni mod, odnosno Sport. Prelazi tako ostaju duže angažovani, stim što tada zna biti pomalo agresivan. Naime, snažnim pritiskom na gas, često potpuno nepotrebno prebaci dva-tri stepena niži prenos.

No čak i tada buka od agregata je odlično prigušena, a potrošnja pod kontrolom. Iako je i dalje viša od očekivane, ovaj motor znatno je ekonomičniji od prethodnog, kome je trebalo 8,2 l u proseku. Novi se zadovoljio sa 7,6 l, iako je po gradu moguće potrošiti i do 10 l, uprkos veoma efikasnom Stop&Start sistemu. A kad smo već kod gradske vožnje, treba napomenuti da je prečnik okretanja prevelik (čitavih 11,8 m), što uz slabu vidljivost otežava ovakav vid upotrebe. Serijski senzori za parkiranje napred i pozadi, kao i kamera, nisu na odmet. Pored postojećih benzinskih agregata (1.6 THP od 155 i 200 KS) i hibrida, Citroen je uveo i novi 1.6 BlueHDi, koji sada razvija 120 KS i 300 Nm (ranije 115 KS i 270 Nm).

I njega smo imali prilike voziti na prezentaciji organizovanoj u Parizu, te iako ne pruža toliko zadovoljstva u vožnji, nije za potcenjivanje. Uparen sa dobro odmerenim šestostepenim ručnim menjačem, ubrzava do 100 km za 11,7 sec i postiže maksimalnu brzinu od 191 km/h. Osim toga, potrošnja je znatno niža (putni računar pokazao je 6,8 l u proseku), kao i cena od nekih 30.000 evra. Jer, želite li jedan super opremljeni 2.0 BlueHdi Sport Shic, sa kojim smo uživali čitavu sedmicu, računajte na dobrih desetak hiljada evra više...

Piše Perica Rajković
Fotografija Perica Rajković
18983
Postavljeno: 05.08.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Srecko
05.8.2014 05:35
28
5

ovo je remek delo! kad se setim sta su nekad pravili sad me odusevljavaju!

Bojan
05.8.2014 07:45
10
36

Remek delo?
Za mene je ovo takva kicerica na tockovima da to nije normalno...
Slatko je, ali ni malo ozbilno...

Dejan L
05.8.2014 08:07
23
10

Forografije 10+
Automobil 10+

Dejan L
05.8.2014 09:14
15
12

Perica kritikuje DS5, a hvali Reno Lagunu ala plastik, kuku majko, Pericina pristrasnost i favorizovanje Renoa je za giljotinu.
Glupača sa ešarpom. Ne vidim zašto bi on uređivao ovaj ozbiljan sajt.
Piroški, sajt ti srlja u propast.
Barta još uvek ima mu*a da kaže istinu koja pomodarcima i plaćenicima smeta

Lektor
05.8.2014 09:50
16
1

"koji sedi višlje" - koji sedi više.

Rikošet
05.8.2014 11:10
20
1

O dizajnu se ne raspravlja! Nekom od nas su oči plave, crne, smeđe... a takvi su nam i pogledi na svijet oko nas... Dakle normalno je da je nekom lijep, a nekom ne... Ovaj automobil je dakle dizajnerski drugačiji od svih i dovoljno originalan da se izdavaja iz mase na svakoj ulici. I to je činjenica. Osim dizajna i futuristički skrojenog enterijera, tih 55.000 prodatih modela mu daju dozu ekskluzivnosti, na koju nikada neće moći računati "milioni" Passata, Superba, Mondea, Insignija i ostatka ekipe. DS5 je povrh svega skulptura na točkovima i trenutno vjerovatno ne postoji upečatljivija limuzina od njega...
No kao automobil DS5 ne briljira. Kao prvo nema hidraulike. Citroen bez hidraulike, makar i opcione je kao VW bez TDI-ja. To vam je kao da jedete jabuku s okusom naranđže. Izgledom i mirisom je to jabuka, ali okus ne odgovara onom što oči vide. U ovom slučaju DS5 ima više njemačkih nego francuskih gena. Ugradnjom novih amortizera se dobilo na udobnosti: ok, ali se nikako nije mogla anulirati činjenica da ovaj automobil pozadi ima polukrutu osovinu, a ne mulitilink. Možda je kod hibrida drugačije vješanje pozadi, ali i pored toga stoji činjenica da većina DS5 ima polukutu osovinu. Dobro je to sve upakovano, elektronika u vožnji značajno anulira sve njene nedostake u odnosu na multilink, ali da sada imam mogućnost da kupim sebi jedan DS5 meni bi zasmetala činjenica da se u duplo jeftinijem Hyundaiju i30 sa 1.4 benzinskim motorom pozadi ugrađuje savremeni multilink, a u ekskluzivnom i svemirskom DS5 klasična "kambijevska" polukruta osovina, nad kojom bi se, da je još živ, vjerovatno zaplakao i sam Andre Citroen. Jako mi je žao što Citroen nije ovako originalnom i maštovitom automobil dao sve svoje najbolje adute, pa da s pravom možemo prašinom posuti Passat i društvo. Ovako su svi oni tehnološki napredniji i savremeniji, iako nam njihovo dizajn u većini slučajeva sugeriše da su barem 10 godina stariji od DS5. DS5 je klasičan primjer prodavanja ".... pod bubrege" jer se na ovom automobilu nije smjelo štedjeti, a štedjelo se. Volio bih da imam mogućnost pa pitam neku od tih mudrih glava iz Citroena, zašto? Sigurno ne zbog kupaca :) Moja preporuka u ovoj klasi je zato Passat CC, tehnološka bomba u kojoj nema kompromisa ni na jednom polju, osim naravno dizajna :) Da ima hidrauliku i multilink DS5 bi vrijedio svaku paru, ovako je čudna vizija moderno skrojenog automobila sa klasičnom pogonskom koncepcijom, koja povrh svega odstupa od svega onog što Citroen bio kroz istoriju...

loeb-np
05.8.2014 11:54
9
4

PURE lepota od auta, sve na svom mestu...no comment

Preza
05.8.2014 12:12
11
3

Rado bih vozio ovaj auto. Gospodski, poseban..

Bobo
05.8.2014 13:32
9
1

Rikoset me je preduhitrio.O ukusima se ne raspravlja, upecatljiv jeste, sa finim materijalima u kabini, meni se dizajn dopada,ali bartem prema testovima, prekomplikovan sa prosecnim uredjajima, a generalno tehnicki nije dalje odmakao od MPV c segmenta sto u sustini i jeste.Sve na ovom automobilu osim sminke jeste prosek c segmenta, a verujem da ga svaki bolje opremljen Golf ubija u svakom smislu, osim po originalnosti.On je miljama tehnicki iza premijuma, pa cak i iza vecine savremenih ne premijuma, kao sto su Passat,Mondeo,Mazda 6.Bas kao sto je Rikoset rekao to je prodaja M za B.Da budem realan, isto mislim i za Renoove najave sa Initiale Paris opremom.Dok ne ubudze neku ekskluzivu u smislu tehnike, dzaba koza, drvo,sve je to prosek.Alfa 4 C i svaki lotus je premijum i bez svih tih gedzeta.Ovde je jedino vredno hvale po meni, ali zaista vredno hvale, dizel hibridni sklop.

Bojan
05.8.2014 13:47
8
5

Cuj ovoga kudi Passata a Passata CC uzdize u nebesa i jos kaze da je tehnoloski dragulj a ustvari je identicne konstrukcije i tehnologije kao Passat... (naravno, ne poricem da je passat dragulj klase)

topsicar
05.8.2014 16:16
1
5

pricajte sta hocete ovaj auto je buducnost automobilima!

Boki
05.8.2014 16:36
6
1

Dizajn je u sustini ok, mada definitivno auto treba videti uzivo pre svakog komentara. Meni bode oci volan koji je enormno zasecen i uopste nije po mom ukusu. Ostalo jeste wow, ali me tolika masa, potrosnja i cena ubijaju u pojam, mada mi ni jedan Audi sa istom cenom ne vredi toliko kada ima isti broj kvarova kao visestruko jeftiniji automobili sa istim brojem predjenih km.

Mr.
05.8.2014 17:25
6
2

Rikoset, sve pet, zaista si pogodio sustinu, osim Passat-a...
On je tek prodavanja M pod B.
Aktuelni CC (novi nije izasao jos), je na platformi Golfa, i u sustini samo redizajn prosle generacije. Tako da ga ne treba ni stavljati u istu recenicu sa biserom. Novi bi vec trebao da bude druga prica.
Peugeot 407 je sto se tice oslanjanja dragulj za Passat-a VI-VII generacije.

Audi B4
05.8.2014 17:46
2
6

Reno i Pezo treba da se stide

moron
05.8.2014 18:05
6
0

ne znam čija je ovo greška, ali greška je:
"motor: turbo dizel, redni/4, 1997 cm³/direktno ubrizgavanje, 74 kW, 100 KS pri 6.000 o/min, 170 Nm pri 1.400 o/min"

boyan
05.8.2014 18:26
8
4

Mnogo atraktivan automobil. Daleko najlujsuzniji enterijer u klasi. Inace pasat nije nikakav dragulj tehnoloski. Imao sam pasata 2.0 tdi DSG godinu dana, a zatim Accord 2.0 benzin. Daleko sam zadovoljniji za Accordom. Ne mogu se porediti iskreno!

boyan
05.8.2014 18:29
9
2

Vozio sam tog dragulja godinu dana, 2.0 tdi DSG. Poslije njega vozim Accord 2.0 benzin, i mogu reci da se ne mogu porediti ova dva automobila. Daleko sam vise zadovoljniji sa Accordom. Inace, sto se clanka tice, pohvale za ovaj atraktivni DS5.

Redakcija
05.8.2014 23:14
5
0

@moron

U pravu ste, zaostalo je nekako iz generičke tabele. Ispravljamo!

Hvala na sugestiji.

Rikošet
06.8.2014 13:19
8
0

I dalje bih prije preporučio CC kao bolju kupovinu u ovoj klasi, jer je njegova kombinacija DSG, TDI i multilink meni potpunija od Citroenove klasična automatika, HDI i polukruta osovina, bez hidraulike. Od Citroena, a posebno DS-a, ranga “petice” očekujem da ponudi vrhunsku udobnost, a ne Volkswagenovu čvrstinu i krutost. To što je CC neudoban je meni manje iznenađenje od činjenice da DS5 nije vrhunski udoban. Od njemačkog VW-a sam to očekivao, ali od DS5 jednostavno nisam.

boyan

Accord mi je potpuna nepoznanica, ali i da sam ga vozio ne bih ga poredio sa CC-om, jer su koncepcijski drugačiji automobili... Osim toga ti porediš dizela i benzinca, što je jako teško.

Ako me pamćenje dobro služi neki članovi foruma poput Audifana su imali jako loša iskustva sa Accordom. Ni tvoj, a ni njegov slučaj nisu pravo mjerilo kvaliteta tog automobila, već samo činjenica da neko ima bolje, a neko lošije iskustvo sa određenim automobilom, što opet zavisi od mase faktora...

Mr.

Mislim da je aktuelni CC ipak razvijen na platformi Passata, a ne Golfa. Tek nedavno je na Golfovoj ili Jettinoj platformi predstavljen CC koncept, koji bi u suštini trebao da bude CC verzija Golfa, koja će se u budućnosti prodavati nezavisno od CC (Passata). Možda griješim?



ALFISTA
06.8.2014 19:55
3
5

E ovo je pravi CITROEN-avangardan, luksuzan, udoban(iako ne kao nekada). Motorizacija vise nego zadovoljavajuca, takodje i upotrebljeni materijali. Posto sam u DS5 bio samo putnik ne mogu da govorim o osecaju u voznji, ali zato tvrdim da je u samom vrhu po izboru materijala. Takodje zeleo bih da ukazem da je ovo premium automobil, pa poredjenje sa "narodnim" PASSATom nije najprikladnije, jer je njegov konkurent C5.

Bojan
06.8.2014 21:01
2
1

Rikoset:
ne znam da li sam te dobro razumeo ali kod vw je zo ovako:
Passat cc i vw cc (koji je vec 2 god u prodaji) su na platformi Passata b6.
a vw cc koji izlazi za godinu dana ce biti na posebnoj platformi pravljena bas za njega. msm to cr naravno bizi ta njihova MqB platforma prilagodjena za vw cc 2015/16. :-)

Bojan
07.8.2014 00:25
2
3

Uuu alfista a c5 je kao bolji od Passata... :-)

Vlado, Niš
07.8.2014 01:56
6
0

Kada sam ga video na parkingu u Haniotiju,pre dve godine, nije mi silazio osmeh sa lica dok sam obigravao oko njega i zurio kroz bočna stakla. Da sam Francois Hollande i ja bih se vozio u jednom DS 5 !!!
:)

Mr.
07.8.2014 06:21
4
1

CC jeste baziran na Passat-u B6 ali taj isti Passat je baziran na platformi Golfa pete generacije. Kao sto sam vec rekao 407-ica iz 2004. ima vece medjuos. rastojanje od Passat-a iz 2011.( a tek 508, za vise od 10 cm), sto je zalosno ili narodski receno prodavanje M pod B. Passat prvi ne vrijedi onoliko koliko kosta.

Pitanje za Pekia:
Kako se ponasa kombinacija novog motora i mjenjaca? Vidim da ce se ugradjivati u redizajnirani 508, koji je po meni odlican automobil,pa me zanima ocjena od 1 do 10 :). Unaprijed hvala.

pedja
07.8.2014 08:24
3
0

@Mr. Istina je za platforme, tek je sada Passat dobio novu mqb.
Istina je i za medjuos. ras. ali da si sjeo i u jednog i u drugog ne bi tako pricao, u 407 ima isto ili manje mjesta nego u 307, sto je za to medjuos.ras. u najmanju ruku strasno. Tesko je postici idealnu i formu i funkciju.
DS5 ne vrijeti koliko kosta, jer prakticno placas samo izvrstan dizajn.

loeb-np
07.8.2014 09:58
1
6

dosta vise o passatu cc i nekim tamo vw autima! ljudi rijec je o citroenu ds5, halo pa ovo je naucna fantastika od auta, nemci sanjaju ovako nesto vijekovima! p.s. i kogu samo da sanjaju :-)

Rikošet
07.8.2014 10:09
6
0

Mr.

Ta priča oko platformi je po meni marketinški isforsirana od strane VW konkurenata, jer kao oni nude potpuno novo, a ovi samo recikliraju pa su zato jeftiniji... Pitam se zašto i oni nisu uradili isto? Najžalosnije od svega je činjenica da je i taj "recikliran" Passat popularniji automobil od potpuno novog 508. Namjerne ne kažem bolji, jer za to nemam činjenica, a po mom subjektivnom stavu jeste bolji automobil...
U poslednjem izdanju italijanskog Quattroruotea imaš lijepu statisku o prodaji limuzina srednje klase od 2000. do 2013. godine. Nakon 2006. kada je mjesečno prodavao oko 27.000 Passata u Evropi VW je do 2012. "spao" na oko 10.000 jedinica. Te iste godine Peugeot 508 je bio u zenitu prodaje sa cirka 6,5 hiljada prodatih 508-ica. Nakon toga slijedi drastičan pad prodaje i jednog i drugog modela, ali se razlika između njih ne smanjuje. Ovaj je na staroj, a ovaj na novoj platformi? Tako diše tržište, što bar mene navodi na zaključak da je kupcima bolji reciklirani Passat, nego novi 508. Misliš da tu platforma igra nekakvu ulogu? Ne igra, ali igraju kvalitet izrade i imidž. A kvalitet izrade je opet po meni na strani VW-a. Najbolji primjer za poređenje su ti "nebitni" detalji poput rukohvata vozačevih vrata kod 508-ice (ne znam da li su i na ostalim vratima takvi) čija gumirana površina se oguli za mjesec dana. Ako su se toliko potrudili i razvili novu platformu i novi model, pa mogli su i taj rukovat odraditi kako treba, ali nisu... Kod VW-a toga nema, i u tim detaljima ulogu ne igra nikakva platforma ili šta već... I zato on bolje drži cijenu i zato je kod nas “sveta krava”, mada u svojoj kući ima konkurenta poput Superba, koji je jednako dobar ako ne i bolji komad automobila...
Peugeot od 406-ice, 206-ice i 307-ice po meni nije napravio kompletan automobil i sami su krivi za svoju evropsku propast... Da ne zaboravim, iako je na pola puta između 407 i 607, 508 nudi puno manje prostora u kabini za vozača zbog čega ga izbjegavaju svi gabaritniji ljudi, a takvi su ti većinom direktori i državni službenici :)... Osim toga 607 mi je duplo ljepši unutra, a samim tim i duplo ugodniji, ali i to je sve lični doživljaj...

Bojan

Ono što se može naći na internetu je da su Passat i njegova CC verzija i prije, i poslije redizajna "ležali" na A6/PQ46 platformi, koju dijele sa VW Sharanom, Seat Alhambrom i Škodom Superb. Na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beijingu, u Kini VW je predstavio "Midsize Coupe Concept", koji bi u budućnosti trebao da se prodaje kao CC verzija Jette. A aktuelna Jetta je razvijena na modifikovanoj platformi PQ35 na kojoj su “ležali” Golfa V i VI, dok Golf VII i Passat 8 koriste potpuno novu MQB platformu...
U suštini potpuno je nebitno šta je ispod kojeg modela, već je bitna činjenica da VW u budućnosti planira ponuditi dva CC modela, kao što je to recimo Mercedes uradio sa CLA i CLS-om... Podsjećam da je ovaj CC iz Kine još uvijek u fazi koncepta...

Bobo
07.8.2014 12:28
4
2

Znam da vecina ne misli tako, ja licno VW ne volim, ali od svih ne premijuma prave tehnicki najnaprednije automobile, uglavnom ne tvrdim da su bolji ili losiji, ali da su tehnicki uvek u korak sa vremenom niko im ne moze osporiti.Ovaj auto tehnikom prosto zaostaje za premijumima,nudi staromodnu tehniku, razvlaceci platformu c segmenta u d segment(to radi i VW, ali njihove stare platforme c segmenta su tehnicki naprednije u smislu motorizacije, vesanja,upravljackog sistema i od vecine ne premijuma d segmenta, a posebno od svih francuza ciji sam ja inace ljubitelj), da ponovim svi premijumi c i d segmenta imaju multilink, sekvencijalne menjace i motore u ponudi i od 300-400 ks uz savrseno lezanje i upravljanje.Ovaj auto je barem prema testovima sve razocarao u voznji, tako da to nema veze sa premijumom.Najskuplji delovi automobila su sasija sa vesanjem,motor i menjac, pa tek onda sve ostalo.Ovaj je deceniju iza obicnih automobila d segmenta.A takodje mi nema mnogo veze ni sa Citroenovom avantgardom jer izgleda (doduse meni stvarno dobro odradjeno i skladno) kao Hyundai i 30 na steroidima.Sta je u njegovom dizajnu avantgarda? U C6 je mnogo vise Citroena od ovoga, ovo mi izgleda kao stilska vezba kako do savrsenstva dovesti unutrasnjost i spoljasnjost jednog C4, mislim da je uspela, ali to je sve, uostalom u premijum d segmentu su BMW 3 i 4, zatim Audi A4, pa nova C klasa, Infiniti Q50 i Leksus IS, realno im ne moze parirati ni u cemu, a cena mu je na njihovom nivou.

ALFISTA
07.8.2014 14:27
7
2

@Bojan C5 sa hidropneumatskim oslanjanjem i top opremom je neverovatan u svakom pogledu, a pogotovo kada dodjemo do udobnosti. Recite iskreno da treba da prevalite npr. 1000 km za dan da li biste izabrali PASSAT ili C5?

don
07.8.2014 20:44
4
5

Dobro napisan test. Ja sam samo sjedio u ovom cudu, nisam vozio, al sam stekao slicne impresije kao autor testa. Ne volim kod citroena ni hrpu tih ekrancica, dugmica, dugi hod mjenjaca.

Nikola K.
07.8.2014 21:42
4
4

Osim motora ostalo me nimalo ne oduševljava.

Rikošet
08.8.2014 09:50
9
0

ALFISTA
C5 i DS5 su u pogledu vješanja drastično različiti automobili... Naravno da je C5 sa hidraulikom neprikosnoven po pitanju udobnosti, ne samo u poređenju s Passatom nego i puno skupljom konkurencijom. Sve ostalo je stvar ličnog ukusa i izbora...
Nego kad si spomenuo C5 i Passata sjetih se jednog interesantnog komenatara, koji sam pročitao na nekoj od njemačkih stranica... Jedan njihov trgovački putnik je tom prilikom napisao da su mu tokom velikog servisa na službenom C5 Tourer, zbog nekih njegovih neodložnih obaveza u servisu ustupili na korištenje novi Passat 2.0 TDI Highline. Njegovom čuđenju nije bilo kraja, i u tom trenutku se pitao zašto ovlašteni servis Citroena daje kao zamjensko vozilo svojim klijentima najbolje opremljeni Passat. Nakon ne znam koliko kilometara koje je odvezao tog dana shvatio je genijalnost ovakvog marketinškog poteza. Naime, došao je do zaključka da ko jednom proba Citroen s hidraulikom na autoputu, taj više ne želi ništa drugo da vozi, jer jednostavno uživa u vrhunskoj udobnosti. Ipak, da bio siguran šta vozi vozač Citroena mora probati i nekog od konkurenata... u ovom slučaju Passata koji je među najćešćim poslovnim automobilima u Evropi...
Možeš onda zamisliti kako su bili iznenađeni ti isti ljubitelji Citroena kada su sjeli u DS5 i shvatili da je on više Passat nego C5...

Paprikar
08.8.2014 15:05
7
1

Ima lepih detalja i originalnih, ali vise izgleda kao da su zeleli posto poto da nabacaju kako bi izgledao drugacije od premijum "nemaca" kojima parira. Sasvim sam siguran da ce ovaj dizajn kroz par godina izgledati bajato, a narocito posle 10 godina. Razlog za to vidim da su najlepsi modeli u proslosti, velikoserijskih proizvodjaca, bili jednostavnih linija i neprenatrpani, sto je ovde bas suprotno.

@Rikošet
Razlog zasto su se Francuzi okrenuli Nemackoj skoli, i sada nude automobile koji imaju tvrdo oslanjanje, zato sto je poslednjih desetak godina (slobodno da kazem) akcenat na ponasanju vozila u krivinama (pri vecim brzinama) i na nekim poligonima tj test stazama. Mislim da su mediji izokrenuli sliku pa je sada dobro (i ispravno) da je auto tvrd kako bi lezao bolje u krivinama, a niko od kupaca (ali i fanova) ne razmislja svojom glavom da je autu koji je namenjen npr. za duza putovanja, ili za grad to da li je on dobar na stazi totalno nebitno. Treba uzeti u obzir da su cesto kritikovani modeli koji su (pre)slabi snagom i namenjeni ekonomicnoj voznji, da nemaju voznu dinamiku i neke sportske manire. Pa ko je onda ovde lud? Proizvodjaci koji godinama neguju neki renome, poput francuza i njihove legendarne udobnosti, koji se sada dodvoravaju medijima kako bi na nekom testu bili voznim karakteristikama slicni nemackim rivalima, a ne kupcima koji su navikli na nesto dobro i pozitivno, i koji trebaju opet da im se vrate i da kupe njihovu robu, ili kupci koji na to pristaju po svaku cenu.

Milan
08.8.2014 17:31
4
0

Samo da dodam moj glas da citroen nije citroen bez hidropneumatskog oslanjanja. Ne razumemzasto su odustali od toga, jedino ih je to drzalo u zivotu, trebalo je sve drugo menjati (kvalitet, pouzdanost pre svega). Od cele DS serije jedino je DS3 premijum u svojoj klasi dok je ovo, sto neko rece, stilska vezba koliko dobro C4 moze da izgleda.

Enzo
10.8.2014 12:19
4
1

Paprikar, upotreba kritickog razmisljanja spram testova zaista postaje sve redja.

Najocigledniji primer meni je Nirburgring koji postade reper svim automobilima mada se veliki deo kruga vozi brzinama daleko od dozvoljenih - prema tome ne bas relevantnim (osim za Lambo-rrari i slicne).
Sa druge strane pitanje zapremine gepeka. Zbog litara gepek postaje sve visi, a koliko je to funkcionalno, bas i ne znam (posto zaklanja pogled, a i povrsina je ista).

A sto je najsmesnije, vrlo je tesko pa i nemoguce naci bazu sa podacima o bocnom ubrzanju ili izbegavanju prepreke (sto jeste vrlo relevantno).

igor
10.8.2014 23:21
2
0

uzivo jako lijepo izgleda!!

Mr.
11.8.2014 00:38
3
0

@Rikošet

Odosmo mi daleko od samog testa, ali ajde da odgovorim.
Uz duzno postovanje, ali msm da pomalo grijesis.
Passat jeste kvalitetan automobil, ali da je iznad ostalih u klasi, nije. Prodaja kao dokaz? Skoro sam negdje citao podatke da vecinu Golf-ova i Passat-a pokupuju njemacke kompanije, s obzirom da je Njemacka ekonomija najjaca u Evropi, ne cudi ni prodaja VW-a. Zasto sam spominjao 407-icu? Zato sto spletom okolnosti povremeno vozim 407 SW 08g.p, Passat 07 g.p i Passat 09 g.p., a kompanija posjeduje i 508-icu (nije mi dostupna za voznju, samo sam se vozio par puta.).
Peugeot 407 SW, je po meni jako dobar automobil, pouzdan, odlican agregat, po meni dobar odnos udobnosti i voznih osobina, a o opremi necu ni pricati. Mane su velik prepust naprijed, koji ponekad zasmeta, i prostor na zadnjoj klupi (koljena), nije strasno ali moglo je bolje. Passat 07. mi je zgadio VW grupaciju, o osobinama necu jer sve pada u vodu zbog nepouzdanosti. Dizne na 105, 113,120 i 128 hiljada, uz maksimalnu brigu o tome gdje se sipa gorivo, zatim elektronika dsg-a (treci dan nakon izlaska iz salona), neka pumpa za gorivo itd da ne nabrajam. Passat 2009 je druga prica. Dobar CR agregat i jako dobar DSG (po pitanju mjenjaca siju gotovo sve). Ono sto je interesantno da losije "lezi" na cesti iako je tvrdji od 407-ice (vuce preko nosa). Ali sve u svemu dobar automobil, ali ne prihvatam konstataciju da je iznad ostalih, recimo, zvucna izolacija je losija u odnosu na 407. A cuvena zavrsna obrada, mi je za dlaku bolja u 407-ici iako Passat 09 ima ljepsi volan npr... sto se tice 508-ice, mogu iznjeti zapazanje samo kao suvozacka a to je da je bolji auto od gore pomenutih. Dobra ponuda prostora na svim sjedistima, odlicna izolacija i unutrasnjost, dobra udobnost. Sto se tice guljenja rukohvata, samo cu reci da nije tacno, makar ne u prvih 40k km.

E sad, mozda sam malo smorio, sa iznosenjem mini elaborata :), ali iskreno pomalo mi je muka od hvalisanja VW, dobri jesu ali nista posebno da bi se nazivali biserima.
A vezano za platforme i medjuos., samo cu reci da su najzahvalnija auta za duzi put, ona sa vecim medjuos. rastojanjem. Bez obzira, koliko se prostora izvuce, medjuosovinsko rastojanje je kljuc da izadjete odmorni iz automobila nakon par stotina kilometara, i zato sam rekao da Passat ne vrijedi koliko kosta, a CC je samo njegova usminkana verzija. Uostalom procitaj test aktuelnog Passat-a na ovom sajtu, pa ces vidjeti koliko se svidjeo njima "novi model" t.j prodavanje M pod B.

Pozdrav :).

Enzo
11.8.2014 09:04
1
0

Na svedskom sajtu na svedskom, test severnog jelena (izbegavanje pesaka pijanca na ibarskoj):

U najgorih 10, Mitsubishi L200 57kmh (uzas za asfalt sa gibnjevima, probao).
zatim idu Golf, Dacia, 159, IS 220 - 65
Volvoi, Saabovi, 206, 407 - 70Exige, GTA - 75

Top10: R8 - 80, razne 911 - 81-82...
Xantia V6 - 85

Generalno, Citroeni su opasno dobro prolazili na tom testu.

Rikošet
12.8.2014 10:01
0
0

Mr.

Italijanska statistika na koju se pozivam pokazuje da su 64% kupaca Passata u Evropi pravna, a 36 fizička lica. Sumnjam da je taj odnos nešto drugačiji u slučaju ostalih proizvođača, konkretno Peugeota, ali tu sumnju ne mogu potkrepiti činjenicama... Vjerujem ti na tu priču o diznama, ali nakon 100.000 taj problem se već može očekivati na svim savremenim dizelašima, a ne samo na TDI-ju. Dizne su rak rana i Citroena, Mercedesa, Audija, Opela, Forda... i ne samo dizne... Skupi problemi s prvom generacijom DSG-a su činjenica... Razlog: Napredna tehnologija koja nije do kraja testirana je puštena u prodaju, a osim toga i mnogo servisera se na tim prvim serijama "učilo" redovnom održavanju sofisticiranih automatskih mjenjača... Sve u svemu mislim da je VW iz te priče izvukao ipak više koristi nego štete, jer ruku na srce kakav god bio taj DSG je među najbržim automatikama na tržištu. (Za ona ranije spomenuta pravna lica rizik od potencijalnih kvarova na njemu je minimalan, jer oni uglavnom voze automobile dok su u garanciji...) Istina brzina DSG-a nije presudna svima i ako je eliminišemo kao osnovno kvalitet tog mjenjača dobijamo činjenicu da i svi ostali proizvođači imaju manje više ravnopravnog konja za trku, osim možda PSA CVT mjenjača, koji traži poseban režim vožnje. Vozeći ga stekao sam utisak da ja služim automobilu, a ne on meni... Vjerujem da ima još takvih primjera...
Na kraju krajeva imaš više praktičnog iskustva od mene s ovim automobilima da izvedeš realniji zaključak, mada moram primjetiti da na Peugeot gledaš s emotivne strane :) i to je sasvim normalno.
Recimo da poredimo Mazdu 6 2.0 sa bilo kojim konkurentom meni bi Mazda bila No.1 bez obzira na sve protuargumente. Ali to me nikada neće spriječiti da priznam da konkurencija ipak nudi neka bolja rješenja poput recimo toga VW-ovog DSG-a... Bolja, ne pouzdanija, jeftinija i dugovječnija... To je već domen servisera i inženjera, a ne hobi komentatora :)

salej.
13.8.2014 13:23
3
0

Vozio sam ds5 benzinac, 200 ks, ručni menjač. Ide dobro, tvrd jeste,ali ne pretvrd. Preko neravnina lupa kao lud,kao da će se.auto raspasti. neoprostivo za mene. Vozio i starog i novog CC-A. stari benzinac 1.8 tsi. Turbina problematicna. novi tdi dsg 4motion,adaptivna šasija. sjajan auto. pozdrav

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: