Ekskluzivno

Citroen DS5

Bez kompleksa

Nakon DS3 i DS4, a pre izvesnog DS6, serija DS se proširila retko originalnom i smelom "peticom". Rekli bismo "Franch paradox", koji se ogleda u želji Francuza da u svemu budu drugačiji

Ukoliko sa strancima pričate o Francuskoj, odmah će vam evocirati visoku modu i eleganciju, kao i specifičnu arhitekturu njenih gradova. Nastavite li diskusiju o Francuzima, mnogi će vam reći kako su ovi često prepotentni, i kako po svaku cenu žele ići u kontra pravcu. Nikada kao drugi, to je ono što se naziva francuska posebnost, koja se već decenijama ogleda i u autoindustriji. Citroen je evidentno vodeći na ovom planu, njegove nesvakidašnje i nadasve unikatne kreacije, postigle su svetsku popularnost. Bilo je tu naravno i dosta promašaja, posebno kada se radi o "hout gamme" (visokoj klasi), za šta je svakako primer aktuelni model C6. No, u Citroenu su očigledno shvatili da je besmisleno kopirati komšije sa druge strane reke Rajne, koji su zavladali ovim segmentom, pa su opravdano odlučili spustiti lestvicu malo niže.

     
 

Naime, tzv. premium sada dotiče sve kategorije, počevši od najniže (Audi A1, BMW Serije 1, Mini...), a kad je već tako, tu verovatno ima "hleba" i za Ševrona. I te kako, što je za samo dvadesetak meseci postojanja dokazao mali DS3. Preko 130.000 primeraka, čime je postao apsolutni šampion u kategoriji "malih ušminkanih". Uvidevši da formula odlično funkcioniše, Citroen je brže bolje lansirao DS4, odnosno samo šest meseci kasnije, ovaj retko originalni DS5. Automobil koji je teško pripisati bilo kojoj postojećoj kategoriji, jer je ujedno i berlina, i kupe i karavan, dok je spoljašnjim dimenzijama između C i D segmenta. Iako bi se na prvi pogled reklo da je znatno impozantniji, DS5 ima skromnih 4,53 m dužine, što je za čitavih 30 cm manje od C5 Tourera. Donekle logično, jer je postavljen na B platformi (Picaso i Peugeot 3008) , a ne na C, kao modeli C5 i Peugeot 508.

No, pozabavimo se malo više spoljašnjim dizajnom, u kome se ogleda bogata tradicija Citroena. Iz bilo kog ugla ga posmatrali, DS5 potvrđuje želju odgovornih da kreiraju nešto što asocira na slavnu prošlost, ali u kontekstu aktuelnih automobilskih zbivanja. Špicast „nos“, sa do sada neviđenim detaljem u vidu hromirane „sablje“, koja se od farova, proteže preko krila, i dopire do sredine A stuba. Evidentno je da ne služi ničemu, ali je direktno nasleđe prototipa C-Sportlounge iz 2005. god, koji je dole potpisani imao priliku svojevremeno voziti.

Detaljnijom analizom, uverili smo se da ovaj ekstravagantni Citroen poseduje i prave "škrge", tj proreze za vazduh na prednjem delu, koji poboljšavaju aerodinamičnost. Hrom je prisutan u izobilju, i možemo ga pronaći na samoj masci, pragovima i nekoj vrsti duple zadnje izduvne grane. Naime, najsnažniji benzinski 1.6 THP/200 KS, zaista je poseduje, dok je kod slabijih verzija ovaj detalj u funkciji dizajna. A kad smo se već dotakli zadnjeg dela, dobri poznavaoci ove marke u njemu će pronaći obrise Coupea SM iz 1970., odnosno berline XM iz 1989. godine. Bez sumnje, jedna od trenutno najzgodnijih zadnjica, koju karakteriše duplo zadnje staklo, već viđeno kod bivšeg kupea C4. Gornje je sastavni deo krovne konstrukcije, dok se kroz donje nazire šta se dešava pozadi vozila, Shvatili ste, vidljivost unazad nije jača strana našeg DS5. Kome je do brojanja, uveriće se da poseduje čak 14 staklenih površina, što je opet apsolutni rekord.

     
 

Aeronautični Ševron
Za razliku od C6, aktuelnog "admiralskog broda" Citroena, unutrašnjost DS5 je veoma moderna, i u potpunoj harmoniji sa spoljašnjim izgledom. Arhitektura enterijera inspirisana je aeronautikom, toliko dragoj generalnom direktoru, gospodinu Frederiku Bonzeu (Monsieur Frédéric Banzet) (pilot privatnog sportskog aviona), koji nam je sa neskrivenim ushićenjem objašnjavao prednosti ovakve koncepcije. Bez ikakve sumnje, enterijerom dominira konzola na plafonu oko koje su dva omanja prozora sa električnim zastorima (ne otvaraju se). Zatim, pogled se zaustavlja na originalnoj centralnoj konzoli, sa umecima od brušenog aluminijuma i prekidačima za prozore sa obe strane. Opet je na delu želja Citroenovih dizajnera da bude drugačiji, što im je bez sumnje pošlo za rukom, nažalost na štetu praktičnosti. Više sati provedenih za upravljačem nisu bili dovoljni da napamet naučim komande! Drugo, iako generalno uzevši, prostora za sitnice ne nedostaje, nema se gde spontano odložiti mobilni telefon ili ključevi.

     
 

No, izneđenje dolazi kada se želi startovati motor, jer po prvi put u jednom Citroenu nije neophodno ubaciti ključ u bravu i zaokrenuti ga udesno. Slično kao kod Volvoa, dovoljno je staviti ga na za to predviđeno udubljenje i pritisnuti dugme START, iznad kojeg je elegantan časovnik. Tek tada, klasično koncipirani instrumenti postaju vidljivi (black panel). Smešteni u četvrtastim okvirima, podsećaju na one iz modela CX iz sedamdesetih godina, sa crvenim kazaljkama na beloj podlozi. Iskreno rečeno, nisu preterano pregledni, pre svega zbog skromnih dimenzija. A kada se radi o Hybrid verziji, obrtomer je dodatno iskomplikovan indikatorom punjača baterija.

Ipak, priča ne bi bila kompletna bez fantastičnog upravljača, snažno podrezanim odozdo. Možda i malo previše, posebno kada ga prilikom parkiranja treba više puta "smotati". Sa njim u rukama, uglavljen u udobna i veoma profilisana sedišta, vozač sa nestpljenjem očekuje da "poleti". Pre toga, samo konstatacija da prostora ne nedostaje, čak ni kada pilot više liči na ragbistu nego li na džokeja. Nakon finog podešavanja sedišta i upravljača „u dlaku“, sledi reglaža "head-up" pokazivača (komande na plafonu), i kratki osvrt na dugonogog kolegu pozadi. Potvrdnim klimanjem glave, potvrđuje da ima sasvim dovoljno prostora za kolena, znatno manje za glavu. DS5 ima veoma dobar odnos spoljašnje dimenzije/raspoloživ unutrašnji prostor, što potvrđuje i prtljažnik , zapremine 470 dm3. Peta vrata doprinose praktičnom aspektu. Međutim, nerazumljivo je što se otvaraju isključivo iznutra, odnosno komandom na kontakt ključu, veličine kokošijeg jajeta.

stil,
unutrašnji dizajn,
vozna dinamika,
raspoloživ prostor

udobnost,
cena,
otvaranje prtljažnika,
bez snažnijih agregata

Dizel Hybrid
Na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu, Peugeot je predstavio prvi dizel hybrid na svetu (model 3008), koji je Citroen brže bolje adaptirao i ugradio u DS5. Prvi kontakt bio je upravo sa njim, dakle standardni 2.0 HDi/163 KS i 300 Nm obrtnog momenta, plus 37 "električnih konja", koji razvijaju maksimalnih 200 Nm i pokreću zadnje točkove. Isključivo u kombinaciji sa robotizovanim automatskim menjačem i ručicama pored upravljača, DS5 Hybrid uvek startuje na baterije. Nečujan i čist, električni motor nas je odvezao par stotina metara od prelepog hotela nadomak Nice (Francuska), do regionalno puta, kada na scenu stupa dizel. Sve se odvija potpuno automatizovano, što će reći da ili funkcioniše isključivo električni agregat (mala brzina i lagana ubzanja), oba, kada se želi snažno ubrzati, ili samo dizel, u vožnji po autoputu. U svakom slučaju, pokazao je svu svrsishodnost u jutarnjim gužvama po Kneževini Monako, kada je sposoban preći nekoliko kilometra samo na baterije, smeštene jednim delom u prtljažniku. Zapremina ovog tada je osetno manja i iznosi oko 320 dm3.

Provozali smo i preostale raspoložive agregate, kao što je mali, ali snažni, 1.6 THP/200 KS. Odličan blok, poznat nam od ranije, ali zbog veće težine vozila (1.450 kg), nema istu vitalnost kao kada je u DS3 Racingu. Uprkos tome, pravo je zadovoljstvo bilo voziti ga uskim planinskim putevima, gde do izražaja dolazi odlično izbalansirana i kruta karoserija. Obuven u izuzetno performantne pneumatike od 19 cola, i sa proširenim tragom točkova i do 10 cm, DS5 „pegla“ krivine. Zaista vrhunska efikasnost, dobrim delom na uštrb udobnosti.

Za početak, u ponudi je još i slabiji 1.6 THP/155 KS Auto, kao i 1.6 e-HDi/112 KS, te 2.0 HDi/163, sa manuelnim i automatskim menjačem. Što se tiče cene, za sada je poznata samo za francusko tržiste, i kreće se između 29.900 i 44.000 evra. Citroen planira da proda oko 40.000 primeraka godišnje, odnosno i znatno više, kada 2013. godine počne proizvodnja i u Kini.

     
 
iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
16582
Postavljeno: 07.03.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Dejan L
07.3.2012 09:34
30
4

@ Režija
Dobro jutro, prijatna Vam jutarnja kafa!
Ovako ja ceo život zamišljam Auto, kao ovaj DS5.
Originalan, neponovljiv, uskladjen i u proporcijama i u otmenosti spojenom sa ekstravagancijom i aktuelnim trendovima i tehnologijom! Premijum u svemu, a u ceni razuman!
PSA je stvorila svoj dragulj, svoj biser!
Jeste li videli u Ženevi 208 sa belim enterijerom?
Svaki i najmanji detalj je originalan

Milan 2
07.3.2012 17:05
19
2

Savrsen :)))
Licno bi se zadovoljio sa benzincem 1.6THP/155ks :)

asd
07.3.2012 18:02
6
46

@Dejan L
Verujem da radis za PSA.Posto si u ovih par recenica toliko ne objektivan da me mrzi i da te ispravljam.

Sto se tice automobila, njegova jedina vrednost je to sto se razlikuje od svih drugih. Ali samo razlikovanje bez kvaliteta je, sta? Sumljam da ce sa ovim postici neki uspeh. Pa pogledajte novu Mercedes A klasu! Sto bi neko kupio ovo kad moze za te pare da uzme top A klasu! Pa ovaj Citroen je smesno uopste i porediti sa novom A klasom npr :)


Dura
07.3.2012 21:00
30
0

Sto ljudi, sto cudi! Uostalom DS5 nije u istoj kategoriji kao i Mercedes Klasse A, eventualno to bi mogao biti Classe C.
Citroen ima svoju klijantelu i sigurno ce pronaci put do njihovog srca. Meni se svida, sa jednim obicnim dizelom 2.0 Hdi, verovatno je znatno jeftiniji.

Milan 2
07.3.2012 23:01
28
9

asd@
Molim te, reci nam da se salis sa ovim komentarom i poredjenjem A klase sa ovako luksuznom limuzinom!
Prvo to je smesno uporedjivati, a drugo ovaj DS5 je par svetlosnih godina ispred te A klase, koju uzgred receno na zapadu voze samo dobrostojece babe penzionerke.
Zelim da verujem da se salis :)

Igor
08.3.2012 02:40
18
9

Peki,nisi nam se hvalio da si polozio za avion :)
Salim se,nemojte mi zameriti,auto je fenomenalan.

Tro
08.3.2012 10:11
15
10

Osecam da moras motor da izvadis da bi zamenio sijalicu...
A i prejaka mu je cena sve u svemu nista specijalno auto ko i svaki drugi...

Dejan L
08.3.2012 10:52
14
10

@ asd
Za tvoju informaciju vozim 307SW 2.0HDI i Škodu Fabiju 1.2 osnovnu opremu, bivši sam vlasnik Audija 80 B4 1.9TDIs. radim u kompaniji Delta koja nema veze sa Citroenom.
A nova A klasa je moj favorit takodje, presafe u A klasi, to samo A klasa ima! A kome je do drifta i paljenja guma (lečenja kompleksa) neka kupi bmw seriju 1 ono grozno nekomforno tumaralo

Peki
08.3.2012 14:42
15
0

@Ma nema problema Igore,evo cenovnik za DS5 u Francuskoj
Les tarifs
Chic So Chic Sport Chic
Essence
THP 155 BVA6 29 900 € 32 600 €
THP 200 BVM6 33 700 € 37 700 €

Diesel
e-HDi 110 BMP6 29 300 € 32 000 €
HDi 160 33 600 € 37 600 €
HDi 160 BVA 35 000 €
Hybrid4 BMP6 39 950 € 43 950 €

Pozdrav


Bojan
08.3.2012 20:11
18
14

DS5 bi se mogao opisati recenicom: U svakom pogledu neobican. Lep je i jedinstven, enterijer je vrhunski, i sve sto je vezano za dizajn odradjeno je na visokom nivou. Ono sto mislim da mu fali je hidropneumatsko vesanje i udobnost koja prilici ovako luksuznom vozilu, koja je sudbinski vezana za Citroen, bez koje Citroen nije Citroen.

Simana
09.3.2012 08:39
16
36

Auto je ruzan do bola,a i francuzi nikan nisu znali da naprave auto, reno je cist primer promasaja jedne auto industrije mislim da im nijedan motor nikad ama nikad nijednu nagradu nije dobio.Citam Fiat 16 nagrada za par godina...

Dura
09.3.2012 14:12
22
2

@Simana, Fiat je dobio 16 nagrada i promasio 16 poslednjih modela... Motor PSA 2.0 HDi/163 KS spada medu najbolje u klasi, sto se odnosi i na 2.0 dCi od 150 i 180 KS.

goran
09.3.2012 14:23
10
4

te nagrade su relativna stvar,narocito nagrada ya auto godine, koliko je tu promasaja bilo ,a sto se ovog auta tice mene podsjeca na c4 picasso samo u mnogo luksuznijem izdanju, bravo za citroen

dumi
09.3.2012 17:04
21
1

Ovoj auto za mene je jedinstven u moru slicnih nemackih rivala koji lice jedna na drugog i svi potenciraju neki ,, opaki stil " sa onim farovima sa led diodam! nema nista protiv led svetla nego na nacin samog dizajna (vraticu se na ono gore) ,,ja sam opasan dasa aj pali" nekako kad prodjjem pored audijevih modela od A1 pa do A8 to oni izbacuju iz sebe (sto ne znaci da su losi i nekvalitetni) Ovaj citroen je umetnost za mene!!! Dizajnerima ovog auta zavide i vrhuski umetnicu ovo je ,,remek delo" !

Slavisica
09.3.2012 18:07
24
2

Meni se dopada. Steta samo sto nam je standard takav kakav je,dakle jadan,pa ogromna vecina nas koji ovde komentarisemo moze samo da ga hvali/kudi na osnovu utisaka sa slika... Ne bih imao nista protiv da napravim par krugova u njemu,pa da ga onda "kritikujem". :-)))

goran
09.3.2012 21:35
16
1

@ slavisica ja imam tu srecu da vozim sluzbeni c4 picasso i mogu reci da je odlican ali je vjerovatno druga liga za ovaj ds5 @ dumi slazem se u potpunosti vezano za audi,ti automobili treba da budu mocni elegantni kao sto su bili do prije 5-6 godina a ne preagresivni kao sad ,cak su evo i a5 pokvarili sa ovom restilizacijom

Ucha
10.3.2012 09:46
18
3

@Simana
E pogodi ga za Renault svaka ti cast.
Te nagrade su za konstrukciju.A u praksi se osim konstrukcije trazi jos nesto...
A to nesto se dokazuje za motore kroz takmicenja F1, a za celokupne automobile kroz WRC (to su ujedno najbolje ali i najskuplje reklame za neki brand).
A ako je tako, onda Renault pravi najbolje motore na svetu.
Cista logika (indukcija).

zeka
11.3.2012 07:55
4
21

T o p 10 u Ž e n e v i
- Fiat 500L
- Bentley EXP 9 F
- Audi A3
- Renault Zoe
- Seat Toledo
- Nissan Invitation
- Mercedes A-Class
- Ford Kuga
- Jaguar XF Sportbrake
- Volvo V40

Slavisica
11.3.2012 17:49
15
3

@ zeka
Offtopic?

Marko
14.3.2012 16:04
6
7

Jel jos nekoga zadnje stopaljke podsecaju na Alfa Romeo Giulietta?:)

goran
15.3.2012 12:38
19
1

@ marko , ovo je blago ublazena verzija koncepta C AIRLONGUE (mislim da se tako zove) iz 2007 tako da ALFA nema veze sa ovim

Milan
18.3.2012 22:37
16
0

Verovatno dizajnerski najuspeliji automobil trenutno na trzistu.

@goran

Sportlounge

milomir.p
28.8.2012 13:35
7
0

Moje misljenje je da je citroen napravio jedan izuzetno dobar auto za male pare

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: