Ekskluzivno

Citroen DS4

Mesec dana sa Citroenom DS4 2.0 HDi/163 KS Sport Chic...

Od Atlantika do Egejskog mora

Ponos i dika Citroena, pa ako hoćete, i celokupne francuske auto-industrije, novi DS4, vozili smo mesec dana, od zapada do jugo-istoka Starog kontinenta, prešavši preko 7.000 km

Sve je počelo juna meseca u Barceloni, u neobaveznom razgovoru sa odgovornima u Citroenu. Nakon promocije i probne vožnje nesvakidašnjeg DS4, izrazio sam žaljenje što sam za upravljačem proveo samo par stotina kilometra, i ujedno želju za jednim supertestom od više hiljada kilometara. "Nema nikavih problema, kažite samo kada vas interesuje"? Ih, kada, pa kada ukoliko ne na leto, kada sa ostalim "gastajbajterskim pticama selicama" letim ka jugu, odnosno, u mom slučaju, malo istočnije. Rečeno učinjeno, 29. juna u press centru Citroena u Parizu, preuzimam lepo dizajniran ključ, veličine kokošijeg jajeta! Na parkingu stoji beli DS4, i prva stvar koju gledam jeste prtljažnik (možda i najvažnija stavka pred odlazak na godišnji odmor sa porodicom), gde se suočavam sa prvim neprijatnim iznenađenjem!

     
 

Kako krenuti na toliki put bez rezervnog točka, samo sa kompresorom i priborom za laku opravku!? Jeste da statistike kažu da guma u proseku "crkne" nakon 80.000 pređenih kilometara, ali to važi samo u "civilizovanim" zemljama. OK, šta je, tu je - ispostavilo se na kraju da prtljažnik (plus rupa predviđena za rezervni točak, koji je opcija), sa dobrih 400 litara (Citroen navodi 360 l, dok nezavisna merenja kažu da ima čitavih 450 l), uopšte nije za potcenjivanje.

Zadnja klupa Citroena DS4 prihvatljivo je prostrana za dve osobe, ne i za tri, posebno ne za duže distance, ali, kada se zna da se radi o kupeu, uprkos tome što postoje zadnja vrata, zadovoljava. E sad, vrata su veoma skromnih dimenzija i sa opasnim špicevima na gornjem delu, tako da ulazak i izlazak iz vozila nije jednostavan, a prava "katastrofa" je činjenica da prozori ne mogu da se otvore, i to ne može da umanji ni izuzetno kapacitetni klima-uređaj sa dve zone podešavanja.

Prvo fruštuk pa na put
Nakon što su pre desetak i više godina privatizovali auto-puteve, čime su sebi uskratili više milijardi evra godišnje, Francuzi se ipak mogu pohvaliti njihovim kvalitetom i izvrsnom infrastrukturom. Druga strana medalje je visoka cena putarine, jer za nekih 300 km od Pariza do granice na Rajni, treba bezmalo 30 evra.

Što zbog mnoštva radara, što zbog spomenute cene, brže bolje uključujemo se na besplatne nemačke autobahnove, koji nemaju kvalitet francuskih, a i večito se leti na njima radi, kada se saobraćaj odvija otežano, uz maksimalno dozvoljenu brzinu od 80 km/h. No, kada smo se približili Nirnbergu, brojne deonice bez ikakvih ograničenja bila su jedinstvena prilika da se provere krajnje mogućnosti talentovanog Citroena DS4.

     
 

Tako smo se uverili da bez imalo muke prati ritam snažnih nemačkih limuzina, i da je potpuno izvodljivo putovati brzinom od 200 km/h. Tvrdo trimovan, u svakom slučajno znatno više od C4, sa kojim deli zajedničku platformu i ogibljenje, naš DS4 sa lakoćom "guta" hiljade kilometara, bez ikakvih posledica po opštu udobnost. Dobro poznati 2.0 HDi, ovde je "naduvan" na 163 KS, što je prava mera za sportski nastrojeno vozilo. Izuzmemo li diskretne šumove vetra, pre svega oko velikih spoljašnjih retrovizora, motor diskretno prede. Izolacija je zaista za svaku pohvalu. Čak ni ogromni pneumatici od 18 cola (opciono od 19!), sa gumama dimenzija 225/45, ne uspevaju da pokvare utisak. Jednostavno, Citroen je dostojan svoje reputacije, bez obzira na kvalitet asfalta.

Pre dolaska u Srbiju, trebalo je "pregaziti" Austriju, Sloveniju i Hrvatsku, gde su nas dočekale nezaobilazne vinjete i putarine. Na skromnih 8 evra, za prolaz kroz prvu navedenu, treba dodati i doplatu za tunele, koji ne ulaze u cenu vinjete. Jer put do Graca, gde smo rezervisali prvo noćenje (oko 1.250 km od Pariza), vodi kroz jedno tridesetak ovih, od kojih se dva naplaćuju (ukupno 12 evra). Ni bivša "braća" u "deželi" nisu mnogo skromnija - za malo auto-puteva trebalo je izdojiti čak petnaestak evra. Sve u svemu, od Pariza do Novog Sada, računajući i nekih 20 evra putarine kroz Hrvatsku, trebalo je 83 evra, plus, naravno, gorivo, čija se cena kreće od nekih 1,3 pa sve do 1,55 evra. Sva sreća, 2.0 HDi se pokazao prilično ekonomičnim, sa prosečnom potrošnjom od 6,8 litara. Može naravno i manje, posebno ukoliko se pridržava ograničenja od 130 km/h (6,3 l), ali i znatno više, na spomenutim nemačkim autobahnovima (oko 8 litara). Recimo da smo uspeli da spustimo i ispod 5 litara, turističkom vožnjom "sa laktom na prozoru", dok po gradu treba računati na 8-9 litara.

Veoma praktična utičnica za elektične uređaje od 230V/130W

Idemo dalje
Nakon nedelju dana odmora i vožnje po Novom Sadu, shvatili smo da je Citroenom ubedljivo lakše upravljati van urbane sredine. Naime, sićušno zadnje staklo i ogroman C stub, drastično smanjuju vidljivost, do te mere da su parking senzori apsolutno neophodni. U voženoj verziji Sport Chic (najviši nivo), oni su u serijskoj opremi, baš kao i odlična kožna sedišta, sa memorijom, grejačima i nekakvom masažom, koja, koliko-toliko, olakšava vozaču vreme provedeno za upravljačem. Za one koji mogu da doplate 2.000 evra, Citroen je predvideo i kompletno kožnu untrašnjost, računajući i komandnu tablu, isključivo u svetlo braon boji. Kad smo već pomenuli upravljač, recimo da bi mogao biti malo "mesnatiji", dok su komande na njemu previše brojne i ne preterano logične. Još jedan specijalitet Citroena...

     
 
Cena goriva na našem putovanju kretala se od 1,3 evra, pa sve do 1,55, dok je na auto-putu skuplje u proseku za 15%

Zamerke se odnose i na preveliki prečnik okretanja (11,8 m), kao i na same instrumente, čija je vidljivost veoma loša, pre svega danju. Kada je svetlost jaka, a na nosu sunčane naočare, neophodno je izabrati numerički mod pokazivanja brzine, na centralnom dipleju (smešten u samom brzinomeru). Naime, vrh crvene kazaljke ide po obodu, dok je sam obrtomer ni nema - zamenjena je ne preterano preciznim diodama. Sa druge strane, noću je instrument tabla obasjana prijatnom i snažnom svetlošću, po želji od mlečno bele, pa sve do tamno plave svetlosti. Ko god da uđe u vozilo, atraktivnost je zagarantovana. Slično je i sa spoljašnjim osvetljenjem - kada se otključa, DS4 blješti kao božićna jelka. Ksenon svetla sa snopom koji prati pokrete upravljača (opcija), izuzetno su efikasna, dok LED diode pored farova za maglu, služe kao dnevno svetlo. A kako se u oštrim krivinama palilo još jedno, shvatili smo da se aktiviraju i spomenuta svetla za maglu.

Dobra organizacija je pola obavljenog posla: celokupan prtljag četvoročlane porodice ipak može da stane u deklarisanih 400 litara

Ovo poglavlje zahteva još nekoliko napomena, koje se odnose na kvalitet upotrebljenih materijala, u potpunosti na nivou premijum segmenta. Debela sunđerasta plastika, zastupljena je u izobilju, dok je završna obrada vredna hvale.

Šarke na vratima su velike i snažne, tako da se, kada se vrata zalupe, čuje prijatan, pun zvuk. Osećaj je pojačan zahvaljujući panoramskom vetrobranskom staklu, sa klizećim zaštitama za sunce, kao i brojnim praktičnim boksovima. U onaj ispred suvozača, koji je hlađen, lako staje više flašica sa vodom, nekoliko sendviča i par jabuka. Slično je i sa policama na vratima, koje primaju flašu od 1,5 litre i mnoštvo putnih karti, a kuriozitet je klasičan utikač za 220 V u naslonu za laktove napred. Sama pozicija za upravljačem je više nalik onoj kod monovolumena nego li kupea, čak i kada se sedište spusti do kraja.

Najzad Grčka
Bezmalo 2.000 km do zavičaja, bila je nepuna trećina planiranog puta, koji smo nastavili kroz Bugarsku, nakon kraćeg zaustavljanja u "prestonici" istočne Srbije, Pirotu. Odlična prilika da se kroz Sićevaćku klisuru, a zatim i po bugarskim nacionalima, isprobaju kapaciteti snažnog 2.0 HDi, kao i vozna dinamika. Za razliku od običnog C4, motor u Citroenu DS4 oslobađa 163 KS (150 KS kod prvog), uz 340 Nm obrtnog momenta, što je više nego dovoljno za sigurna preticanja. Elastičan i diskretan, prava je mera za oko 1.400 kg teško vozilo, i koliko god da smo tražili, nismo mu mogli pronaći nikakvu manu.

U paru je sa isto tako dobrim šestostepenim menjačem, kratkih i preciznih hodova. Odličan sklad upotpunjen je prijatno tvrdim amortizerima, koji uspešno sprečavaju preterano naginjanje karoserije u krivinama i prilikom snažnog kočenja. Kad smo već kod kočnica, nakon što se naviknete na osetljivu papučicu (prejaka servo asistencija), možete se u potpunosti osloniti na njihovu efikasnost i izdržljivost. Problem sa kojim smo se sreli u Makedoniji tiče se klizavih puteva (pretpostavljam da se radi o samom kvalitetu asfalta, koji se izlizao zbog velikih vrućina), tako da ni odlične gume Michelin Pilot Sport 3, nisu uspele da obezbede zadovoljavajuće kratak zaustavni put, dok je ESP svetlucao prilikom svakog jačeg ubrzavanja. Ukoliko, kao u našem slučaju, još i padne kiša, slično je kao da vozite po poledici. Srećom, relativno brzo smo "pregazili" i ovu, bivšu nam republiku, što nas je koštalo simboličnih par evra.

Povratak u Francusku su nam otežali komšije Mađari, koji izgleda uživaju u ulozi čuvara "Šengenskog prostora" - toliku inertnost, da ne kažem bezobrazluk i oholost, teško je sresti na nekoj drugoj evropskoj granici, te smo umesto višesatnog čekanja na Horgošu, izabrali znatno manje opterećen prelaz Bački Breg. Sve u svemu sporije, ali osetno jeftinije nego kroz Hrvatsku i Sloveniju, tj. ukupno do Pariza oko pedesetak evra.

Tako dođosmo i do kraja ovog zanimljivog puta, za koji smo potrošili punih šest dana, ne računajući, naravno, lokalnu vožnju. Nakon više od 7.000 prevaljenih kilometara, putni računar je pokazao prosečnu potrošnju od 6,8 litara. Sasvim na mestu, posebno uzevši u obzir okolnosti u kojima smo vozili i perfomanse motora.

Zaključak
Šta reći za kraj, osim da se Citroen oslobodio kompleksa, te da sa DS serijom postaje sve konkurentniji u premijum segmentu. "Četvorka" se tako nadmeće sa izvesnim Audijem A3 i Alfom Giuliettom, pa čak i sa BMW X1, iako nema integralni pogon. Druga strana medalje je, naravno, cena, koja je viša za oko 15% od običnog C4 (isti motor i slična oprema), što znači da se u Francuskoj kreće između 21.000 i 30.000 evra. Poslednja se odnosi baš na voženi model, koliko košta i najsnažniji 1.6 THP/200 KS. Informacije radi, u ponudi su još i dva slabija benzinska agregata od 120 i 155 KS, kao i dobro poznati 1.6 HDi od 110 KS. Ukoliko ste se zapitali zašto se odlučiti za DS4, a ne za konvencionalniji C4, odgovor je stil i izvesna unikatnost.

Teško ga je, naime, svrstati u određeni segment, jer je pokupio izvesne elemente iz više kategorija. C4 je evidentno praktičniji i osetno prostraniji, sa gotovo identičnom komandnom tablom, opremom i završnom obradom. No, ukoliko je suditi po pogledima i interesovanju koji je izazvao, baš kao i pre godinu dana manji DS3 (prodao se u preko 100.000 primeraka, što je dvostruko više od planiranog), ne bi trebalo da ima ikakvih problema sa plasmanom. U prinicipu, zavodljive obline, plus odlične vozne karakteristike i relativno pristupačna cena, sinonim su komercijalnog uspeha.

A, za gume pitate? Srećom po nas, nije bilo nikakvih "zalutalih" eksera i šrafova, statistike su se izgleda pokazale tačnim...

ekskluzivno, Perica Rajković
foto: P. Rajković, P. Rakić
perica.rajkovic@vrelegume.rs
10034
Postavljeno: 28.09.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

S70
28.9.2011 09:27
29
7

sta reci osim extra auto

igi
28.9.2011 09:55
14
7

Odlična putopisna reportaža. I još bolji opis auta. Zaključak bi bio da je kupovina DS4 odluka glave porodice, odn. vozača, a ne cele porodice. Jer je za racionalnu kupovinu dovoljan i C4, čak je i praktičniji (zadnja vrata). No, ko može, pre će sebi priuštiti DS4, zbog mnogo većeg gušta, a za svega 15%.
S druge strane, za max. cenu DS4 dobija se min. DS5, pa sad...

"fracuz"
28.9.2011 11:43
11
8

Bas sam se pitao koliko bi me kostao put preko slovenije i hrvatske.Meni bi odgovaralo posto sam kod Backe Palanke,tako da bi mi skratilo prilicno, ali eto skuplje je; mada krace, tako da dodje na isto otprilike... Dosad sam ( i letos takodje)isao preko Madjarske, tacnije na Horgos i sve je super proslo. Bio je ponedeljak oko 5 ujutru,nije bilo gotovo nikog na granici...Kad sam se vracao, opet sam isao na Horgos, ali sam cekao vise od sat, ali me nisu cimali.Nisu cak ni otvarali gepek.Oboz avam da putujem na tako dalek put.Uglavnom kad krenem iz Pariza, putujem bez prestanka do kuce, a kad se vracam, onda odspavam po sat-dva, kad predjem u FR. Cak i ova moja laguna 1.8 koja guta po gradu ko "luda" ,na autoputu me prijatno iznenadi.Uopste nije "zedna" Sto kaze Peki-svako leto Nemci nesto rade na autoputu, ali i pored toga, meni nekako odgovara njihova voznja, a jos pritom nemoramo paziti na ogranicenje brzine...Sto se tice ovog ds4-pa lep auto, moderan dizajn, mocan motor,ali mi nije dovoljno prostran za moj ukus i potrebe, ali eto Peki je takodje sa porodicom presao sav taj put komforno. Vidim da je spakovao stvari u gepeku "pod konac" Moja Laguna ima dobar gepek ,ali i pored toga kuburim sa pakovanjem tako da to prepustim zeni, ona to bolje skocka, ima vise strpljenja...

Bojan
28.9.2011 21:03
14
4

Ocigledno da je DS serija pun pogodak Citroena i komotno se moze tretirati kao nova marka luksuzno-sportskih automobila sa visokom dozom stila i originalnosti. C4 je automobil cije karakteristike veoma cenim i ciji je dizajn, prosto receno, smarajuci. S druge strane DS4 ima dizajn za sve pohvale i dostojan je naslednik predhodne generacije C4, ali neprakticnost kvari opsti utisak. Ono sto mnogo nedostaje celoj gami C4 stare i nove generacije je karavan verzija. Pogledajte na ulici koliko Xsara Break ima. Ne mogu da shvatim da Citroen tako popularnom karoseriskom obliku nije obezbedio naslednika, bez obzira sto nisam ljubitelj karavana.

Ivan
28.9.2011 23:07
21
7

Peki, bas sam nameravao da te iskritikujem za proteklih par reportaza ali si mi izbio sve adute testom Citroena DS-4.
Sta da kazem, koliko mi se novi C-4 ne dopada isto toliko bi mi veoma imponovalo da sam vlasnik DS-4.
Idealan sklad po mom misljenju kvari HDI-motor, ne kazem da je los ali bi radije vozio benzinca od THP 155 ili jos bolje 200 K.S.!
Pozdrav i pitanje!Peki da li imas u planu test novog Saab-a 9-5 koji sam pre par dana imao priliku da provozam i nisam siguran na koji nacin bi preneo impresije i odusevljenje o tom automobilu, te bi me jako interesovalo i tvoje misljenje.
Pozdrav.

Peki
29.9.2011 07:37
14
6

@Ivane, sa godinama se nauci da kritika nije uvreda, mada je evidentno da nikome ne prija...
Elem, u vezi Saab-a, , kako sada stvari stoje "mrka kapa"! Pitanje je hoce li uopste preziveti, jer nisu vec par meseci isplatili radnicima plate i izgleda da ce pod stecaj. U cilju opste ustede, u Francuskoj su ukinuli press centar, i ovlastili nekog privatnika da tu i tamo podeli par raspolozivih vozila. A ovog bas zabole da se bakce sa novinarima, pogotovo onim iz Srbije...
Nego hvala za pojedine pohvale u vezi teksta, koji je nazalost skracen za potrebe magazina, i kao takav objavljen na internetu. Tek primera radi, evo integralne verzije prvog pasusa, verujem da postoji kvalitativna razlika? Ukoliko nekog interesuje i ostatak orginalnog teksta, neka mi se javi na ovu adresu.
perica.rajkovic@club-internet.fr

Pozdrav svima

Sve je počelo juna meseca u Barseloni, u neobaveznom razgovoru posle večere sa odgovornima u Citroenu. Nakon promocije i probne vožnje nesvakidašnjeg DS4, izrazio zam žaljenje što sam za upravljačem proveo samo par stotina kilometra, i ujedno želju za jednim super testom od više hiljada kilometara. “Mais il n’y a aucun problème Perica” (ma nema nikavih problema), kažite samo kada vas interesuje? “Ih đe me nađe”, pa kada ukoliko ne na leto, kada sa ostalim gastajbajterskim pticama selicama letim ka jugu, odnosno u mom slučaju malo istočnije. Rečeno učinjeno, 29 juna u Press centru Citroena u Parizu, preuzimam lepo dizajniran ključ, veličine kokošijeg jajeta! Nije to ništa, reče uz osmeh moj sagovornik, šef voznog parka, pogledaj koliki je samo kod DS5, gle slučaja parkiranog odmah do mog “belca”. Vauuu, uzvik je koji nesvesno otme u prvom susretu sa ovom retkom zverkom. Jer ukoliko ste sa pravom zaključili da je DS4 estetski veoma uspešan i retko orginalan, treba samo videti na šta liči njegov veliki brat, sa kojim će mo se ozbiljnije pozabaviti negde u oktobru, za kada je predviđena promocija. Vratimo se zato našem DS4, odnosno njegovom prtljažniku (vrlo važna, ukoliko ne i najvažnija stavka pred odlazak na godišnji odmor sa familijom), gde sa suočavam sa prvim neprijatnim iznenađenjem? Kako krenuti na toliki put bez rezervnog točka, samo sa kompresorom i pribor za laku opravku!? Jeste da statistike kažu da guma u proseku “crkne” nakon 80.000 pređenih kilometara, ali to važi samo u “civilizovanim” zemljama. OK, šta je tu je, sva ostala oprema je prisutna (trougao, pribor za prvu pomoć, komplet sijalica, svetleći prsluci…), a i u predviđenu rupetinu za rezervni točak (opcija), staće mnogo toga. I bogami stalo je, upravo kao i u prtljažnik, koji sa dobrih 400 dm3 (Citroen navodi 360 dm3, dok nezavizna merenja kažu da ima čitavih 450 dm3), uopšte nije za potcenjivanje. Jeste da je Madam Rajković teška srca ostavila poveću putnu torbu sa desetak pari cipelama kod kuće, ali nema tog prtljažnika koga tri dame, računajuci i blizakinje, nebi napunile! Jeste da postoji mogućnost da se obori i naslon, deljiv na 2/3 (ne i sedalni deo), ali tada zaista ne ostaje previše mesta na zadnjoj klupi. Naime DS4 je prihvatljivo prostran za dve osobe, ne i za tri, posebno ne za duže distance. No ukoliko se prihvati činjenica da se radi o kupeu, uprkos tome što postoje zadnja vrata, zadovoljava. E sad, ova su veoma skromnih dimenzija i sa opasnim špicevima na gornjem delu, tako da ulazak i izlazak iz vozila nije jednostavan. No, ono što je bilo nezamislivo za spomenute blizankinje, je nemogućnost otvaranja zadnjih prozora. Prava “katastrofa”, bez obzira na izuzetno kapacitetni klima uređaj sa dve zone podešavanja. Jednostavnim pritiskom na taster “auto”, mogu se izabrati tri programirana nivoa ventilacije, što se pokazalo neophodnim par nedelja kasnije, na obalama Egejskog mora. Jer po nemačkim autobanovima, pre smo testirali grejanje, bez da smo zaboravili na toliko prijatnu vožnju bez neprekidnog “zveranja” na kazaljku brzinometra.

Peki
29.9.2011 13:38
17
7

Opet ja, zapravo evo i nastavka celokupnog teksta, opsirniji je, i mozda ce nekome, kao sto je "Francus", posluziti. Uostalom nema vise viza, verujem da ljudi sve vise putuju. Sa 3-4 osobe u kolima, verovatno nema jeftinijeg prevoza.

Prvo fruštuk pa na put

Nakon što su pre desetak i više godina privatizovali autoputeve, čime su sami sebi uskratili više milijardi evra godišnje, ako ništa drugo, Francuzi se mogu pohvaliti njihovim kvalitetom i izvrsnom infrastrukturom. Druga strana medalje je visoka cena putarine, za nekih 300 km od Pariza do granice na Rajni, treba bezmalo 30 evra. Još da nema bojazni od nebrojenih radara, što fiksnih što mobilnih (za to malo puta, imali smo čak tri “sačekuše”), zadovoljstvo bi bilo potpuno. Ovako, mora se zadovoljiti sa regulatorom brzine podešenim na 136 km/h (4-5 % tolerancije), nebi li se sačuvao mršavi fond od 12 poena. Što zbog toga, kako zbog spomenute cene, brže bolje uključujemo se na besplatne nemačke auto banove, koji sa svoje strane nemaju kvalitet francuskih, a i večito se leti vrše razno razni radovi, kada se saobraćaj odvija otežano, uz maksimalno dozvoljenu brzinu od 80 km/h. No kada smo se približili Nimbergu, brojne deonice bez ikakvih ograničenja bila su jedinstvena prilika da se provere krajnje mogučnosti ovog talentovanog Citroena. Tako smo se uverili da bez imalo muke prati ritam snažnih nemačkih limuzina, i da je posve izvodljivo putovati brzinama od 200 km/h. Tvrdo trimovan, u svakom slučajno znatno više od C4, sa kojim deli zajedničku platformu i ogibljenje, naš DS4 sa lakoćom “guta” hiljade kilometara, bez ikakvih posledica po opštu udobnost. Dobro poznati 2.0 HDi, ovde je “naduvan” na 163 KS, što je prava mera za sportsi nastrojeno vozilo. Izuzmemo li diskretne šumove vetra, pre svega okolo velikih spoljašnjih retrovizora, motor diskretno prede. Izolacija je zaista je svaku pohvalu. Čak ni ogromni pneumatici od 18 cola (opciono od 19), sa gumama dimenija 225/45, ne uspevaju da pokvare utisak. Jednostavno Citroen dostojan svoje reputacije, bez obzira na kvalitet asfalta. Čak ni na retko lošem, koji ne zaslužuje da nosi ime put, kao što je recimo stara deonica između Beograda i Novog Sada. Sigurno najgora podloga sa kojom smo se sreli i koju će ovaj DS4 imati prilike proći, osim ukoliko ga nego ne odveze i do Afrike...
No pre Srbije, trebalo je “pregaziti” Austriju, Sloveniju i Hrvatsku, gde su nas dočekale nezaobilazne vinjete i putarine. Na skromnih 8 evra, za prolaz kroz prvu navedenu, treba dodati i doplatu za tunele, koji ne ulaze u cenu vinjete. Jer put do Graca, gde smo rezervisali prvo noćenje (oko 1250 km od Pariza), vodi kroz jedno tridesetak ovih, od kojih se dva naplaćuju (ukupno 12 evra). Ni bivša “braća” u Deželi nisu mnogo skromnija, šta više, za to malo auto puteva trebalo je izdojiti čak petnaestak evra. Ukoliko je za utehu, deo od Maribora ka hrvatskoj granici je gotovo završen, tako da ostaje jedva 7-8 kilometara dvosmernog puta, a i zadržavanja između ove dve bivše republike su svedena na razumnu meru. Zaista nikome ne bi poželeo dan i noć čekanja sa dvoje male dece, kao što je to bio slučaj pre par godina. Granica između zemalja “Šengena” i ostatka sveta, nije izgleda kao nekada toliko “tvrda”, do te mere da nam niko nije potražio vožacku i saobraćnu dozvolu, pa čak ni “zeleni karton”, tj osiguranje!? Sa jedne strane pohvalno, no ukoliko se radi o “pozajmljenom” vozilu, pravi vlasnik može ga slobodno zaboraviti. Ističem ovo jer ni na ulasku u našu zemlju, kao ni posle toga u Bugarskoj i Grčkoj, ni jednom nisam imao potrebu pokazati ih bilo kome. Sve u svemu, od Pariza do NS trebalo je 83 evra (računajući i nekih 20 evra putarine kroz Hrvatsku), plus naravno gorivo, čija se cena kreće od nekih 1,3, pa sve do 1,55 evra. Za neupučene, na auto putu je često skuplje i do 15 % procenata.
Sva sreća 2.0 HDi pokazao se prilično ekonomičnim, sa prosečnom potrošnjom od 6,8 lit. Može naravno i manje, posebno ukoliko se pridržava ograničenja od 130 km/h (6,3 lit), ali i znatno više, na spomenutim nemačkim autobanovima (oko 8 litara). Recimo da smo uspeli sići i ispod 5 litara, turističkom vožnjom sa laktom na prozoru, dok po gradu treba računati na 8-9 lit.
Idemo dalje
Nakon nedelju dana odmora i vožnje po Novom Sadu, shvatili smo da je DS4 ubedljivo lakše upravljati van urbane sredine? Naime, sičušno zadnje staklo i ogroman C stub, drastično smanjuju vidljivost, do te mere da su parking senzori apsolutno neophodni. U voženoj verziji Sport Chic (najviši nivo) su evidentno u seriskoj opremi, upravo kao i odlična kožna sedišta, sa memorijom, grejačima i nekakvom masažom, koja koliko-toliko olakšava vozaču vreme provedene za upravljačem. Za one koji mogu da doplate 2.000 evra, Citroen je predvideo i kompletno kožnu untrašnjost, računajući i komandnu tablum isključivo u svtlo braon boji. A kako smo maloćas spomenuli upravljač, recimo da bi mogao biti malo “mesnatiji”, dok su komande na njemu previše brojne i ne preterano logične. Još jedan specijalitet Citroena...
Zamerke se odnose i na preveliki prečnik okretanja (11.8 m), kao i na same instrumente, čija je vidljivost veoma loša, pre svega danju. Kada je svetlost jaka, a na nosu sunčane naočare, neophodno je izabrati numerički mod pokazivanja brzine, na centralnom dipleju (smešten u samom brzinometru). Naime, vrh crvene kazalje ide po obodu, dok je sam obrtomer ni nema. Zamenjena je ne pteretano preciznim diodama, Naprotiv, instrument tabla noću je obasjana prijatnom i snažnom svetlošću, po želji od mlečno bele, pa sve do tamno plave svetlosti. Ko god da uđe u vozilo, atraktivnost je zagarantovana. Slično je i sa spoljašnjim osvetljenjem, kada se otključa, DS4 blješti kao božićna jelka. Xenon svetla sa snopom koji prati pokrete upravljača (opcija), izuzetno su efikasna, dok LED diode pored farova za maglu, služe kao dnevno svetlo. A kako se u oštrim zavojima palilo još jedno, shvatili smo da se aktiviraju i spomenuta svetla za maglu, levo, odnosno desno. O mogučnosti da se promeni zvuka pokazivača pravca, nevezanog sigurnosnog pojasa, zaboravljene ručne kočnice i nezatvorenih vrata, pisali smo ranije. Iako sve nabrojano spade u tzv “gadžete”, razbija svakodnevnu monotoniju.
Ovo poglavlje zahteva još nekoliko napomena, koje se odnose na kvalitet upotrebljenih materijala, u potpunosti na nivou premijum segmenta. Debela sunđerasta plastika, zastupljena je u izobilju, dok je zavrsna obrada vredna hvale. Šarke na vratima su recimo velike i znažne, tako da kada se ova zalupe, može se čuti prijatan pun zvuk. Sama pozicija za upravljačem je više nalik onoj kod mini vana nego li kupea, čak i kada se sedište spusti do maksimuma. Osećaj pojačan zahvaljujući panoramik vetrobranskom staklu, sa klizećim zaštitama za sunce, kao i brojnim praktičnim boksovima. U onaj ispred suvozača lako staje više flašica sa vodom, nekoliko sendvića i par jabuka, a kako je hlađen, nema potrebe ni često se zaustavljati na benzinskim stanicama. Slično je i sa policama na vratima, koje primaju flašu od 1,5 lit i mnoštvo putnih karti. A kada su u naslonu za laktove napred, blizankinje otkrile klasičan utikač za 220 V, nastala je svađa ko će prvi započeti da se igra sa laptopom. Pritisak je popustio tek kada smo priključili MP4 i USB, sa muzikom po njihovom izboru (“hitovi” koji izluđuju), ni malo po ukusu jednog pedesetogodišnjaka...
Najzad Grčka
Bezmalo 2000 km do zavičaja, bila je nepuna trećina planiranog puta, koji smo nastavili kroz Bugarsku, nakon kraćeg zaustavljanja u “prestonici” Istočne Srbije, Pirotu. Odlična prilika da se kroz Sičevaćku klisuru, a zatim i po bugarskim nacionalima, isprobaju kapaciteti snažnog 2.0 HDi, kao i sama vozna dinamika. Naime, za razliku od običnog C4, ovaj razvija respektivnih 163 KS (150 KS kod prvog), uz 340 Nm obrtnog momenta, što je više nego li dovoljno za sigurna preticanja. Elastičan i diskretan, prava je mera za oko 1400 kg teško vozilo, i koliko god da smo tražili, nismo mu mogli pronaći nikakvu manu. U paru je sa isto tako dobrim šestostepenim menjačem, kratkih i preciznih prelaza. Odličan sklad upotpunjen prijatno tvrdim amortizerima, koji uspešno sprečavaju preterano naginjanje karoserije u zavojima i prilikom snažnog kočenja. Tim bolje, jer zaista nije na odmet imati vozilo sa dobrim voznim karakteristikama, pogotovo kada vam u susret dolazi ludak sa čudovištem od 40 tona. Reputacija koju već decenijama imaju pojedini turski vozači, nažalost, nije sa vremenom izbledela! Ovo se u dobroj meri odnosi i bugarske, gde na ulasku platismo još pet “evrića”za nekakvu vinjetu, iako ne vidosmo ništa od auto puta. Prijateljski savet, ukoliko vam je palo na pamet da ovako “skratite” put do Grčke, bolje da na to zaboravite. Za jedva 200 km, izgubili smo dobra četiri sata. Jos smo gore prošli u samoj Grčkoj, želeći da prečicom stignemo do mesta Nikiti, na samom početku srednjeg prsta poluostrva Halkidiki. Bože što ne poslušah savet mog sveznajućeg kopilota (ne, ne radi se o mojoj supruzi već GPS-u), pa da umesto najkraćeg, izaberem najduži put preko Tesalonikija. Tako se barem nebi vozikali satima, doista kroz prelepe, ali potpuno puste planinske predele, gde je bolje ne imati bilo kakvih problema sa kolima. Za uzvrat, isprobali smo kočnice u najtežim okolnostima, prilikom jakog spusta i temperaturama bliskim četrdesetom podeoku. Nema bojazni, nakon što se naviknete na osetljivu papučicu (prejaka servo asistencija), možete se u potpunosti osloniti na njihovu efikasnost i izdržljivost. Moramo ipak spomenuti snažne vibracije na upravljaču, usled neravnomerno potrošenih diskova i pakni. Naime, naše vozilo bilo je prisutno i na prezentaciji u Barseloni, gde ga novinari nisu nimalo štedeli...
Problem sa kojim smo se ovde sreli tiče se klizavih puteva (predpostavljam da se radi o samom kvalitetu asvalta, koji se izlizao zbog velikih vrućina), tako da ni odlične gume Michelin Pilot Sport 3, nisu uspele da obezbede zadovoljavajuće kratak zaustavni put, dok je ESP svetlucao prilikom svakog jačeg ubrzavanja. Ukoliko, kao u našem slučaju, još i padne kiša, slično je kao da vozite po poledici. Priznajem, ipak, da sam se pomalo “razmazio” vozeći po odličnim putevima severne i zapadne Evrope, tako da mi je susret sa makedonskim opet bio pravi šok. Hrabro je i njih podneo nas DS4, uzdignut za 3 cm u poređenju sa C4, bez preteranog prenošenja vibracija na upravljač i u kabinski prostor. Slično je i sa vožnjom po zemljanim putevima, gde se bela metalik boja pokazalo prilično otpornom na prašinu, upravo kao i tamno sivi aluminijumski naplaci. Za meses dana oprali smo naš DS4 samo tri puta.
Ukoliko nista drugo, barem smo relativno brzo “pregazili” i ovu nam bivšu republiku, što nas je koštalo simboličnih par evra. A da povratak kući bio što teži, pobrinule su se komšije Mađari, koji izgleda da uživaju u ulozi evropskog žandara, tj čuvara Šengenskog prostora (videćemo samo dokle?). Toliku inertnost, da ne kažem bezobrazluk i oholost, teško je sresti na nekoj drugoj evropskoj granici, te smo umesto višesatnog čekanja na Horgosu, izabrali znatno manje opterečen prelaz Bački Breg. Sve u svemu sporije, ali osetno jeftinije nego li kroz Hrvatsku i Sloveniju, tj ukupno do Pariza oko pedesetak evra.
Tako dođosmo i do kraja ovog zanimljivog puta, za koji smo potrošili punih šest dana, ne računajuci naravno lokalnu vožnju. Nakon više od 7.000 prevaljenih kilometara, putni računar je pokazao prosečnu potrošnju od 6,8 lit. Sasvim na mestu, posebno uzevši u obzir okolnosti u kojima smo vozili i perfomanse motora.
Šta reči za kraj, osim da se Citroen oslobodio kompleksa, te da sa DS serijom postaje sve konkurentniji u premijum segmentu. Četvorka se tako nadmeće sa izvesnim Audijem A3 i Alfom Giuliettom, pa čak i sa BMW X1, iako nema integralni pogon. Druga strana medalje je naravno cena, koja je viša za oko 15 % od obicnog C4 (isti motor i slična oprema), što znači da se u Francuskoj kreće između 21 i 30 hiljada evra. Poslednja se odnosi upravo na voženi model, koliko košta i najsnažniji 1.6 THP/200 KS. Informacije radi, u ponudi su još i dva slabija benzinska agregata od 120 i 155 KS, kao i dobro poznati 1.6 HDi od 110 KS. A ukoliko ste se zapitali zašto se odlučiti za njega, a ne za konvencionalniji C4, odgovor je stil i izvesna unikatnost. Teško ga je naime svrstati u određeni segment, jer je pokupio izvesne elemente iz više kategorija. C4 je evidentno praktičniji i osetno prostraniji, sa gotovo identičnom komandnom tablom, opremom i završnom obradom. No ukoliko je suditi po pogledima i interesovanju koji je izazvao, upravo kao i pre godinu dana manji DS3 (prodao se u preko 100.000 primeraka, što je duplo više od planiranog), nebi trebao imati nikakvih problema sa plasmanom. U prinicipu, zavodljive obline, plus odlične vozne karakteristike i relativno pristupačna cena, sinonim su komercijalnog uspeha. A za gume pitate? Srećom po nas, nije bilo nikakvih zalutalih eksera i šrafova, statistike su se pokazale pouzdanim...

Tekst i slike: Perica Rajković

Milan 2
29.9.2011 16:12
19
8

Pozdrav Peki :)
Svaka cast na ovako iscrpnim informacijama, pa bolji si milion puta od onog automehanicara sto na jednoj TV vodi nekakvu emisiju nedeljom popodne. Ne sumnjam da je ovaj citroen sjajan, ali vise sam za C5, pogotovo kad se ide na ovako dugacak put, naravno zbog komfora i opste udobnosti, pa i sigurnosti. Javljam se jer sam procitao da je Ivan spomenuo SAAB 9-5 i moram ti priznati da sam se vozio i da sam ga vozio nesto kasnije kad smo se culi zadnji put pred tvoj put. U pitanju je verzija 1.6T sa cak 180ks i moram ti priznati da sam se uplasio i da sam bio impresioniran kako taj "mali" motor vuce teski SAAB, igra se sa njim na autoputu. Meni nikako nije jasno STA je to sto ne moze da pokrene vecu prodaju SAABa, kad je ovaj novi model malo je reci fantastican i bolji mi je dozivljaj u njemu nego u Audiju A6. Mislim da svako ko je imao prilike da se vozi u novom SAABu zna o cemu pricam. Nazalost, kako stvari stoje, izgleda da nista od tvoje voznje u novom modelu, a bas sam bio zeljan tvojeg misljenja o novom modelu. Veliki pozdrav :)

Ivan
30.9.2011 01:15
28
3

@Peki
Mozda moj predlog za test Saab-a 9-5 moze dobro da iskoristi neko iz redakcije u Srbiji, posto u jednoj auto kuci koja je zastupnik Saab-a postoje vise primeraka naj verovatnije slobodnih za testiranje.
Predlog smatram veoma interesantnim, posto niko nije posvetio paznju ovom modelu, koji po mom misljenju to voma zasluzuje.
Pozdrav.

asd
30.9.2011 22:25
15
3

Saab 9-5 legendarni automobil, novi model je prelep. Zao mi je zbog njihove lose prodaje, ALI verujte mi, Kinezi ce ga na kraju kupiti i resiti problem.

Peki
01.10.2011 10:25
17
5

OK, vidim da je interesovanje veliko za Saab 9-5, ponovo cu pokusati da se "ogrebem" za test voznju u novembru. Oktobar je prebukiran, tj rezervisani su Fiat Freemont (trenutno ga vozim), Chevrolet Aveo, Volvo V60 i restilizovani Renault Koleos, plus prezentacija Citroena DS5,sredinom meseca. A treba ici i na "pravi" posao, raditi domace zadatke sa decom, proci s vremena na vreme usisivac (cim ovo zavrsim), otici u super market...
A ja kobajagi odlucio da smanjim aktivnosti sa automobilima na maksimalno 2-3 testa mesecno! Ukoliko me zena napusti, a deca omanu u skoli, svi ste podjednako krivi, ha, ha, ha!
Pozdrav svima

Đura
03.10.2011 18:24
9
3

Znaci Peki u oktobru mozemo ocekivati i DS5? Jesi li se ti to preplatio na DS seriju? Pa da vidimo i to cudo o kojem se toliko prica.

Peki
05.10.2011 11:44
9
3

@Duro, DS5 se moze tu i tamo sresti po Francuskoj, mada seriska proizvodnja jos nije pocela. Prezentacija je zakazana za 19 i 20 oktobar, a to sto sam bio na dve poslednje (DS3 i DS4), moze se tumaciti kao zelja za izvesnom stednjom. U Citroenu valja rezonuju da im je jeftinije da plate avonsku kartu od Pariza do Nice (tamo se ovoga puta odvija prezentacija), nego od Beograda do Nice? Salim se, nije to u pitanju, stvar je mnogo komlikovanija...
Nebitno, licno sam vrlo znatizeljan da ga provozam, mada je steta sto nisu ponudili i hibridnu verziju (ukoliko se ne varam bila je izlozena na salonu u Frankfurtu), kao u slucaju Peugeota 3008. Znas radi se o dizelu 2.0 HDi/160 KS, plus nekih "elektricnih" 40 KS. Ovako, posto vec imam program, vozicemo iste agregate kao kod DS4, tj jedan dizel i dva benzinaca 1.6 od 155 i 200 KS.
Pozdrav

Dragan
05.10.2011 21:29
8
15

Ivane, ti jos pametujes po forumima, a vozis Juga

Igor
07.10.2011 16:59
6
1

Hi joj a Metropolis Concept?Da li ce njega praviti a ako hoce ne daj boze da ista izmene,to je auto da bez daha ostanes!Sve pohvale Peki za maksimalan trud,posto retko ko od nas citalaca moze da priusti ovakav automobil,mozemo samo da vam zavidimo sto ste imali samo priliku da ga vozite a bogami i za ostale testove koje radite.Pozdrav svima.

Ivan
07.10.2011 23:18
15
7

@Dragan
Posto nisi savladao ni osnovni pravopis, a i zakljucak da vozim Yuga(ovako se pise) pokazuje nivo tvoje inteligencije i zaista ne bi da se upustam u dalju raspravu.

Mix
08.10.2011 14:02
5
4

Na ovom forumu se non-stop pojavljuju likovi ala Dragan.
Pa covece jednu recenicu nisi potrosio o testiranom Citroenu!!!Ako si uopste i procitao jedan pasus veoma kvalitetne reportaze.
Verovatno imas potrebe za tim ali bi te zamolio da nadjes sebi neko drugo mesto.
Pozdrav Milan BGD.


Dragan
08.10.2011 19:19
6
11

Opusteno, zasto se nerviras i Jugo je automobil, a daj stvarno, smanji pametovanje po forumima!

Mix
08.10.2011 19:41
9
3

Ivane, Dragan je u pravu, verovatno ne zna kako se pise Yugo jer ga nikad nije ni vozio, a kod tebe je obrnuto.

Ivan
08.10.2011 19:52
17
3

Dobro, istina je vozim "Yugo 55 Amerika" i to sa katapult sedistima, niskim spojlerima, 15c felnama, sportskim auspuhom (sredio sam ga kao za Relly), ali to ne znaci da se ne razumem u automobilizam!!!

Peki
09.10.2011 17:34
9
6

Drugari, onako medu nama, neuporedivo je teze voziti jedan Yugo, nego li neki savremen automobil...
Dobar auto sam se vozi i oprasta greske vozaca, sa krsem se mora biti deset puta oprezniji. Kada sam letos pozajmo jedan matori Yugo na nedelju dana, tek da DS4 ne dobije "noge", mogu vam reci da sam se namucio kao nekada kada sam vozi Ficu...
@Igore, ni ja ne mogu da si priustim ovaj Citroen! Kada sam pre dvadesetak godina dosao u Francusku, verovao sam da cu menjati automobile kao carape, no ubrzo su dosla deca, kradit za stan i ostale obaveze. Voziti test automobile je evidentno veliko zadovoljstvo, ali i odgovornost. Ni jedan nema kasko osiguranje, mnogi cak ni osuguranje od krade!
Znaci i ja sanjam super automobile u svom dvoristu, no u meduvremenu privatno vozim Megan 2 1.5 dCi/100 KS, i razmisljam gde da nadem 1.500 evra da promenim zupcasti kais i gume! Nada umire poslednja.
Pozdrav svima


Ivan
09.10.2011 23:00
11
7

Posto opet imamo posla sa frikom, samo da naglasim da poslednji komentar nisam ostavio ja, a i jos neki drugi komentari pod istim imenom imaju razlicitu konotaciju, tako da ovu raspravu vidim kao besmislenu, a Draganu bi preporucio neku dobru ustanovu i samo polako sve se to da resiti.
Pozdrav.
P.S.Nema potrebe da budes vlasnik Yuga da bi znao kako se pise.Ha,ha.

Mix
10.10.2011 19:02
7
1

Samo da skrenem paznju da je i moj Nick zloupotrebljen, konkretno poslednji komentar nije predat sa moje strane.
U buduce necu ostavljati komentare.
Pozdrav Milan BGD.

Ivan
10.10.2011 21:37
7
5

Prijatelji, nemojte mi zameriti, to su dve suprotstavljene licnosti u meni, malo se izgubim i sta vam da kazem, koliko mi se novi C-4 ne dopada isto toliko bi mi veoma imponovalo da sam vlasnik DS-4, kao sto sam i napisao u predhodnom tekstu.

Ivan
11.10.2011 15:00
5
4

Ovo mi se do sada nije desavalo, neko ocigledno ima strasnu zelju da bude ja.Te da naglasim da komentar od 10.10.2011 21:37h takodje nije moj komentar.
Do kraja nece biti mojih komentara, mozda Dragan i ekipa iz L.L. naprave jos koji plagijat videcemo.
Pozdrav Ivan.

Tihi
11.10.2011 20:56
1
2

Ivane, citajuci tvoje ne objektivne replike na neke komentare od pre par meseci, dolazim do zakljucka da si ovo i zasluzio, jos si dobro i prosao!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: